Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
DFM to sygnał z komputera.
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Jak sprawdzic alternator z bmw na stole chodzi mi o alternatory sterowane z komputera silnika czy jest sposob sprawdzenia ich na stole??dziekuje z a pomoc
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
Budowanie regulatora ładowania też nie jest prostym zdaniem jak się nie zna zasady jego działania. Są gotowce u ludzi małych rączek.... Poza tym regulatory z tamtych lat 80 a ówczesne sporo się różnią im nowsze auto tym bardziej. Najnosze auta mają komunikację alternator-komputer i wszystkim steruje komputer nawet alternatorem. No różnią sie ale bardziej...
Taka właśnie jest dwukierunkowa Właśnie dlatego spodziewałem się wpisanej informacji o alternatorze w komputer samochodu.
Ciekawostka zdejmiesz pasek z alternatora a komputer mówi wszystko ok można jechać Większość grupy PSA tak ma -po dłuższej chwili sobie uświadamia ze ładowania brak
Najpierw należy sprawdzić zestrojenie zestawu, czyli SWR. To już nam wiele powie czy antena będzie zbierać "śmieci" z eteru czy nie. Ja bym od tego zaczynał. Oczywiście odnalezienie samej drogi którą zakłócenia "wchodzą do radia" też jest kluczowe aby je wyeliminować ale to w drugiej kolejności. Dopasowanie anteny tu nie ma nic do rzeczy kolego. Tu...
We fiatach przyczyną uszkodzenia komputera może być np uszkodzenie wtryskiwacza,uszkodzenie regulatora , alternatora lub instalacja elektryczna.
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Złącze OBD2 łączy się, lecz nie może się połączyć z komputerem samochodu na zapłonie. Z czym jest komunikacja? Wiązka obok alternatora/filtra nie przetarta? Wszystko poskładałeś jak było?
To nie sygnał do komputera, tylko z komputera - wzbudzenie.
Rozrząd sprawdzany przy okazji wymiany alternatora. Komputer pokazał błąd czujnika płożenia wału korbowego, błąd został skasowany, ale nie ma pewności czy nie powrócił podczas kolejnych nieudanych prób odpalenia samochodu.
Na pracującym silniku. Możliwe że uszkodzeniu uległ alternator i komputer odciął zasilanie.
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/ Wg mojej wiedzy, to stare rozwiązanie jest stosowane do dziś dnia w 99% samochodów jakie jeżdżą po...
L-kontrolka,S-sensor akumulatora,C-sygnał z komputera.
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Tak jak napisał misiek, zacznij od diagnozy na komputerze. W tym aucie alternator sterowany jest przez komputer silnika i może wyłączać alternator bo widzi jakąś anomalię.
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Chodziło mi o to, że ten alternator jest sterowany komputerem. A ja mam,, klasyczny'' regulator.
Witam, mam pytanie odnośnie sprawdzenia alternatora ale takiego sterowanego komputerem, tzn ma on złącze na 5 pinów. (Np Mercedes Actros). Czy można zbudować jakiś układ, są może schematy?
Właśnie nie byłem pewny czy tu tak można. Jedyny schemat jaki udało się znaleźć to połączenie alternatora z komputerem i akumulatorem ale niema poloczenia kontrolki niestety. Ta kontrolka jest oświecana przez sterownik, jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie. Znalazłem...
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Za małe zasilanie padnięty alternator i rozładowany akumulator dają takie objawy nie działają wskaźniki ,kierunkowskazy ostatni tak miałem jak urwał mi się przewód od alternatora. Komputer nie dostaje prawidłowego napięcia i fiksuje. Dodano po 7 Lampki mogły się przepalić przy awarii alternatora poszło duże napięcie
Utleniony PRek na płytce wskaźnika. Regulację najlepiej wykonać z pomocą tachometru, a jeśli jest EDC to komputera diagnostycznego.
Będzie problem z adaptacją,alternator potrzebuje informacji z komputera.
ilośc obrotów z alternatora najprościej.
są dwa rodzaje alternatorów w tych autach ja mam alternator sterowany komputerem czy jakoś tak się to nazywa
Jakie komputer widzi ciśnienie na szynie? Czy komputer widzi obroty wału?
Witajcie Potrzebuje schemat do Kia picanto. chciał bym przeszczelić przewody od alternatora do komputera ponieważ nie mam ładowania. do alternatora przychodzą 3 przewody tak ze komputer musi nim sterować. Do ABS-U tez bym prosił bo nie mam komunikacji a bezpieczniki są OK.
witajcie koledzy bez diagnozy alternatora nie dotykać komputera :!: alternator i tak trzeba rozebrać a płytę diodową odlutowaną od stojana dopiero - sprawdzić diody .to pierwsza porada i potem można szukać dalej
Bardzo często przyczyną wyłączania sie jest za wysokie napięcie ładowania alternatora.Spawdzic alternator lub odlączyc alternator na probe.
Raczej sprawdziłbym akumulator, alternator. Błędy w komputerze coś pokazują?
Zrobiłem tak sobie w Voyagerze CDR, tam wystarczyło podać sygnał masy aby webasto zastartowało. Ponieważ ma ono moc bodajże 4kW to dałem dwie pompki jedną przy piecyku i drugą przed nagrzewnicą kabiny + dodatkowo wysterowywany temp. płynu wentylator nawiewu z obiegiem zamkniętym powietrza w kabinie. Odpalam zdalnie z pilota dalekiego zasięgu z automatycznym...
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
Mam pytanie: jakiemu celowi służy połączenie regulatora napięcia tego alternatora z komputerem? Rzecz dla mnie istotna o tyle, że w poszukiwaniu zamiennika istotnym ograniczeniem rolę oprócz sposobu mocowania jest głównie to połączenie: alternatory dedykowane do tego auta w wersji gaźnikowej nie mają tego wyjścia z regulatora. A poza tym lubię wiedzieć...
Przy odrobinie szczęścia mogło się nic lub bardzo mało zepsuć. Alternator ma zabezpieczenie, komputer także. Włożyć dobrze akumulator i zobaczymy.
Jest jeszcze jedna metoda. Trzeba kupic porzadny miernik cegowy z pomiarem pradu stalego. Wystarczy lapac kolejne przewody cegami i mierzyc prad. Mozna sobie pomoc i eliminowac w pierwszej kolejnosci te urzadzenia, ktore potrzebuja plusa z akumulatora np. radio, alarm, alternator, komputer wtrysku, itp. Acha i trzeba koniecznie sprawdzic, czy nie swieci...
Zapewne są to światła, które po napięciu w instalacji oceniają czy silnik pracuje czy nie, i poniżej 13V się wyłączają. W niektórych samochodach (tam, gdzie alternatorem steruje komputer) takich świateł nie powinno się instalować.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Witam. Mam pytanie odnośnie DAFa. Jaki jest dopuszczalny prąd ładowania alternatora , ponieważ komputer wyświetla awarię. Czy można stosować zamiennik regulatora napięcia jeżeli tak to jaki? Z góry dziękuję :spoko:
Tak zrobiłem po czym stwierdził że wszystko jest ok i nie ma pojęcia co to może być , Alternator dobry , komputer nic nie wykrywa itp. Dla tego też chcę się was poradzić pozdrawiam
I jeszcze jedno, jeśli się nie mylę to tam alternatorem steruje komputer więc warto prześwietlić instalację za to odpowiedzialną zwłaszcza jak wymieniany był komputer.
mam pytanko czy ktoś się oriętuje czy w tym aucie może być sterowany alternator z komputera bo mam dziwny zjawisko przygasania świateł jak włącze kierunkowskaz a alternator wymieniłem na drugi i jest to samo
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Witam ponownie Mam problem z układem elektrycznym, który dotyczy rozrusznika, alternatora, komputera silnika, BSM. Zaczęło się od ikonki ładowania na desce rozdzielczej. Podczas jazdy co jakiś czas zapalała się ikonka braku ładowania oraz charakterystyczny sygnał dźwiękowy że coś jest nie tak. Stwierdziłem że przyczyna leży po stronie alternatora, wymieniłem...
w mojej epoce tez nie było to wskazane ale diody wytrzymywały W Twojej epoce nie było 120A alternatorów a komputerami w regulatorach. Na pewno nie orientujesz się ile kosztuje uwalenie jakiegoś modułu w v50 hehe inaczej byś nawet o tym nie pomyślał.
Witam. podwieszę się pod temat ładowania Mam następujący problem. Miałem problemy z uruchomieniem samochodu (po 2 dniach padał aku). Podjechałem do serwisu i stwierdzili, że aku jest do wyrzucenia. Jednocześnie padła diagnoza, że ładowanie ma pulsację. Napięcie ładowania bez obciążenia 13,8-14, pod obciążeniem(długie+dmuchawa) 13,3-13,5. Wymieniłem...
Witam ładowanie jest 14,4v z zapalonymi światłami Dodano po 11 Jeszcze jedno kabel który idzie od alternatora do komputera jest dobry
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Próbowałem mierzyć ew. pobór na postoju ( miernik w szereg 10 A) i po uśpieniu wszystkich czujników po ok. 10 min. jest 0,00 poboru na mierniku . Bzdura, nie ma tak, że nic nie pobiera. Ładowanie akumulatora 13,8- 14,5 V na luzie i pod obciążeniem. Jest dobrze, tu usterki nie widzę. Najbardziej podejrzany akumulator, z tego co piszesz, ma 4 lata, Wskazaniami...
Witam, czy ktoś się orientuje, ma rozpiskę pinów do sterownika silnika i wie, do którego pinu w ECU, idzie cienki przewód z alternatora, o ile dobrze pamiętam jest niebiesko brązowy. Tym przewodem, jak podejrzewam, komputer reguluje ładowanie alternatora, jeśli się mylę poprawcie mnie
Dziękuję za odpowiedzi. Kabelek z alternatora idzie do komputera i dopiero z niego na licznik.Dlatego nie mogłem dojść po kolorach który to pin w liczniku. Niestety okazało się,że właśnie kabelek między alternatorem i komputerem jest urwany,przegnity w tej "sławnej" wiązce. http://obrazki.elektroda.net/100_1231578... Czerwonym kółkiem zaznaczyłem...
Myślę że z tym powinienem sobie dać rade troszkę mam pojęcie na temat elektryki samochodowej w końcu aż takiej wielkiej różnicy nie ma między clio a maluchem przynajmniej podstawie a co nie wiem to się pytam albo zostawiam fachowcom nie ukrywam ze akurat alternator ,komputer to czeski film ale większością dawałem sobie rade a poza tym różni się czymś...
Witam z głównego komputera wychodzi przewód na alternator prawdopodobnie wzbudzenie, oznaczenie DF - oraz nr pinu to (2/12) w komputerze, przewód ten idzie bezpośrednio do alternatora przynajmniej tak w schemacie jest narysowane
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
Patrzyłeś ecu ? Może komputer ci siada ? Jakie błędy pokazuje ?
Alternator w sc900 diagnozowany komputerem? To uczciwe posłużenie się miernikiem już nie wystarczy?
Tak to się bajki pisze a nie coś naprawia. -jakie jest napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach -.......................................... obrotach -.......................................... obciążeniu światłami i went. na II biegu Identyczny przypadek miałem z kiepską masą pod akumulatorem. Pomiary, pomiary...
U mnie na jednym nie ma nic a na drugim jest masa. Jeden przewód idzie do licznika a drugi do komputera?
Możesz spradzić napięcie akumulatora rano przed odpaleniem i chwilę po jeżdzie kiedy zacznie szarpać. Miałem identyczny objaw i akumulator miał 11,2V wyciągłem naładowałem i auto idealnie chodziło i po paru km znów zaczęło szarpać bo spadło napięcie. Wtedy okazało się że gróby kabel na alternatorze był ugnity przy końcówce. Widać komputer tak się zachowywał...
nie rozgrzewałem go , ale co może mieć temperatura do tego, i tak by świadczyło że alternator do wymiany, komputer tym nie steruje chyba, że się mylę przecież to auto stare,
Witam mam problem prawdopodobnie z alternatorem w BMW e65 745i bład w komputerze 0028D7 komunikacja z alternatorem wymieniłem regulator napiecia zero poprawy objawy są takie jak na filmiku https://www.youtube.com/shorts/o_AQgeFEj... wystepuje to gdy napiecie skacze w granice 16v.
Właśnie niewiem jaki typ regulatora mam teraz,wtyczka 2pinowa,alternator na stole działa 13.8V wiertarką . Na aucie nie ładuje, napięcie mierzone bezpośrednio na alternatorze,kable sprawdzone,przejście jest. Komputer widzi kiedy wypinam wtyczkę alternatora i wywala błąd terminala 61 ,lampka aku gasnie na desce po wypięciu wtyczki. Brak błędów na szynie...
Kto sprawdzał działanie "z komputera"?
Witam, mam problem po wymianie alternatora przy silniku 1.8L N42B18A, Po podłączeniu samochodu pod komputer i sprawdzeniu ładowania akumulatora alternator ładuje, bezpieczniki też zostały sprawdzone i są w porządku, przez błąd "brak komunikacji z alternatorem" na biegu jałowym występują wachania obrotów jak i chwilowe wypadanie zapłonu na tłokach w...
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Prędkość oblicza na podstawie impulsów (kontaktron), a obroty oblicza na podstawie impulsów alternatora.
Odróżniasz komputer od alternatora?
witam, mam ogromny problem z odpaleniem autka po wymikanie rozrządu, po wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka alternatora na komputerze zew. wychodzi uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego ale czujnik jest sprawdzony i działał,proszę o pomoc
drążąc temat dowiedziałem się że wysterowanie alternatora idzie z komputera silnika więc tak jakby PCM nie sterował alternatorem. śledziłem piny gniazd obu sterowników i nie zauważyłem różnic albo już mi się w oczach piettoli Dodano po 1 pije właśnie piffko wiec jestem happy i nie mam powodu krzyczeć
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
Często i gęsto na klemie jest jeszcze bezpiecznik który osobno zasila alternator , sprawdź go. Przy rozładowaniu akuu na maxa , mogły powstać błedy w BCM "komputer" i trzeba je wykasować żeby zostało wystawione wzbudzenie na alternator, tak aby ładował, wychodze z założenia że alternator jest sprawdzony w odpowiednim warsztacie i jest sprawny. Bo jak...
Takie napięcie jest jak praktycznie wszystko jest wyłączone ? Bo jak tak to tylko regulator alternatora - czyli komputer. A jak nie to bym na początek spróbował znaleźć co tak "żre" prąd w tym samochodzie. Dziwne że alternator jest ok bo próby to wykazały a napięcie tak niskie. Posprawdzać masy w samochodzie oraz czy przypadkiem sam akumulator nie powoduje...
Odłącz cienki lub gruby przewód od alternatora i sprawdź czy się coś zmieniło.
Mechanik sprawdzał i zasilanie do sterownika dochodzi. Kiedyś wyczytałem , że jeżeli jest słabe ładowanie z alternatora to komputer też wyłącza system abs, żeby odciążyć układ zasilania i również zapala się kontrolka ale u mnie jest 18V, jak mierzyłem miernikiem to raczej ok.
Hmm... no to już nie wiem, Elektrit to może wiesz co mogło mi paść - komputer, alternator, regulator napięcia ?? :(
U mnie jest przekaźnik 372 Dodano po 2 Nie chcę zapeszać ale winny jest alternator podaję za małe napięcie komputer dostaje sygnał i rozłącza go w czasie w czasie trasy napiszę w następnym tygodniu Po wymianie alternatora
jeśli wariuje licznik a silnik pracował prawidłowo to pozostaje jedynie strona elektryczna,wszystko przecież opiera się na czujnikach i przekaźnikach i co najważniejsze na prądzie;) ja sprawdziłbym w pierwszej kolejności napięcia na komputerze i alternator..w tym przypadku racja jest po Twojej stronie :) cieszę się że pomogło ale penie zabieg kosztowny......
To jest podobny czujnik jak w BMW. A soft start w nowszych alternatorach to już norma.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Dzień dobry. Borykam się z problem błędu - usterki start stop. System start stop nie działa. Serwis stwierdził, że po stronie instalacji jest OK. Do wymiany alternator. Błąd polega na braku spójności obrotów alternatora z obrotami silnika (P1382). Cokolwiek to znaczy. Alternator ładuje, nic nie piszczy. Czy jest możliwe, żeby to faktycznie była wina...
Połacz na próbę kablem z żabkami silnik tzn.masę np. z głowicy z minusową klemą.Prawdopodobnie brak masy na silniku i w momencie jak alternator zacznie ładować komputer dostaje niepełna masę a masy komputera są właśnie na silniku.Niedawno miałem taki przypadek w Toledo.
Zamówię ofpowiedni regulator, ale ładuje od razu po odpaleniu Ale w trybie awaryjnym. Najpierw usprawnij ładowanie bo tam masz usterkę. Brak komunikacji komputera z alternatorem, a dokładniej z regulatorem ładowania. Tam jest komunikacja dwustronna. Komputer w razie potrzeby, czyli np. pompa SBC zaczyna pompować ciśnienie, pobierając prąd wtedy podnosi...
Mam Forda S-Max 2016 2.0 TDCi, nie chce odpalić, każe wcisnąć sprzęgło, ale nie reaguje. Czujnik sprzęgła nowy zamontowany i nic. Akumulator nowy, rozrusznik i alternator dobre. Na komputerze pokazuje moduł pompy paliwa, też kupiłem nowy i nic. Czy ktoś może doradzić? Auto stoi już 20 dni. AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów na komputerze diagnostycznym?...
Mam Forda S-Max 2016 2.0 TDCi, nie chce odpalić, każe wcisnąć sprzęgło, ale nie reaguje. Czujnik sprzęgła nowy zamontowany i nic. Akumulator nowy, rozrusznik i alternator dobre. Na komputerze pokazuje moduł pompy paliwa, też kupiłem nowy i nic. Czy ktoś może doradzić? Auto stoi już 20 dni. AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów na komputerze diagnostycznym?...
badanie alternatora komputer przekaznik alternatora impulsy alternatora
parametr maszynowy zasięg telewizji naziemnej wymiana silnika nawiewu
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Q Smart Rally GT 900 - Pedały wykrywane jako przyciski Różnice między tranzystorami FGL40N120AN i FGL40N120AND