Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Zależy mi na jakimś prostym rozwiązaniu. Z doświadczeń na karcie dźwiękowej wynika, że współczynnik wypełnienia impulsów może być między 20 a 80 %. Licznik poprawnie zachowuje się przy sygnale sinusoidalnym, prostokątnym i trójkątnym. Może zna ktoś jakiś patent ? :)
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Wszystko jest w pdf: liczy tylko mth, zasilanie 1 +, 2 -, 3 impulsy z alternatora lub podasz + to też nabija mtg. Wewnątrz tylko jakaś zalana hybryda pod wyswietlaczem, układ z kwarcem, kondensatory, rezystory i to wszystko....
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Zamykam ten temat, wstawiałem inny alternator od innego golfa GTD z obrotomierzem i problem był ten sam. Zrobiłem sobie na razie żebym mógł jeździć układ generujący impulsy ok 60Hz i mam stałą wartość na obrotomierzu około 1000obrotór. Projektuje uklad przekształcający impulsy z alternatora i dopasowujący do mojego licznika...
W silnikach diesla obroty brane są z alternatora (impulsy z dodatkowego wyjścia lalteranatora.
Zapomniałem napisać że już większość naprawione. I tak radio jak kolega wyżej napisał brak zasilania stałego - urwany kabel, obrotomierz pobiera impulsy z alternatora i kabel był nie podpięty, prędkościomierz - sparciałe kable tuż przy impulsatorze przy skrzyni, został jeszcze wskaźnik temp - nie dochodzi napięcie do czujnika temp i pewnie znów gdzieś...
witam kolega ma renaulta i tam impulsy idą z alternatora (dodatkowe złącze) sprawdz czy w twoim nie ma czegos takiego
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora Tylko nie wiem jak się do tego podpiąc i jak sprawdzić ile impulsów jest na obrót wału PIOTR
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Jeżeli z alternatora to raczej będą to impulsy pomiarowe dla obrotów silnika i dalej licznika motogodzin.
Podjechaliśmy na lakiernię bo auto chwilowo tam się robi. Przekaźniki pod maską sprawdzone zasilaczem - przełączają styki na zasilaczu laboratoryjnym. Tak samo przekaźnik 41 na ZBR. Zamieniliśmy 42 z 42 - bo takie same. Nic to nie dało. Na linii wzbudzenia 15021 jest napięcie jak na filmie. Po uruchomieniu silnika zaświeca się po chwili kontrolka na...
Ładowanie wynosi 14.4 czasami 14,5V bez obciążenia, a przy włączonych światłach dmuchawie i radiu nie spada poniżej 14.0V. Czytałem na innych forach i wiem że obrotomierz czyta impulsy z alternatora. Sprawdzę ten zielony przewód dobrze że o nim wspomniałeś dzięki.
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Zlecę wykonanie układu dzielnika impulsów na podstawie schematów. Potrzebuję dwóch układów. Mają za zadanie ograniczać impulsy z alternatora do obrotomierza. Nie posiadam żadnych elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6483901400_... https://obrazki.elektroda.pl/8298036900_...
To Ci nic nie da, bo impulsy z alternatora są innej częstotliwości, jak wyżej pisałem ja dopasowywałem właśnie z diesla do diesla ;) Generalnie obrotki praktycznie te same są, później prześlę Ci materiały jak i gdzie skalować, generalnie ustawia się i wolne obroty i maksymalne wychylenie wskazówki więc może w samej przeróbce pies jest pogrzebany ;)
Witam kolegów mam pytanie do vw t4 2.4d z 92r chcę założyć zegary z vw t4 2.4d 97r takie same tylko z obrotościomierzem . Założyłem impulsator wszystko ok ale obrotościomierz idzie na maxa . Czy można coś z tym zrobić ponieważ o ile wiem w 92 były inne impulsy z alternatora . Za podpowiedzi dziękuję z góry.
Witam Obrotomierz w dieslu impulsy najczęściej bieze z alternatora
Do diesla można ale potrzbne jest coś co impulsy z alternatora weźmie, musisz zdobyć moduł który bedzie zamieniał napięcie na impuls do obrotomierza. Dorwij jakiegoś rozbitka diesla escorta z obrotomierzem i po sprawie (tylko zorientuj sie gdzie ten jest moduł bo ja tego nie wiem). goldwinger jeżeli się mylę to mnie popraw, niechciałbym kolegi w błąd...
Proponuje jescze sprawdzić czy alternator podaje impulsy do obrotka bo bez tego też nie ruszy.
Witam. Sprawa wyglada tak. dostałem zlecenie dotyczace zrobienia generatora,a słuzyć on ma podkrecaniu motogodzin w traktorze rolniczym marki Farmer. Naczytałem sie ze impulsy prawdopodobnie sa pobierane z alternatora. Odłączyłem ten kabel to zgasł cały licznik podswietlenie wszystko wskazówka opadła. zmierzyłem napięcie i okazało sie ze jest tam około...
Piszecie,a sami nie wiecie o czym. Tam jest kompaktowy Valeo rodziny A14N. Kontrolkę wygasza sam regulator. W HDI impulsy obrotomierza z alternatora? Ejże!
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Obrotomierz z autobusu założyłem do traktorka z silnikiem diesla (1 cylindrowy). Impulsy z alternatora, działa ale max.600obr. powinno być chyba 4x tyle. Czytałem, że trzeba zmienić któryś z kondensatorów więc dodaje zdjęcia. To, że obrotomierz jest wyjęty z instalacji 24V też może mieć wpływ na obroty? US-sl494 elektrolit-47mikro/25V 10nanoK400 jest...
Witam serdecznie mam maszynę budowlaną "ładowarkę" uszkodził się system sterowania cewkami elektrozaworów. System ten wykorzystywał dwa potencjometry pod pedałem gazu i sprzęgła oraz zliczał impulsy z alternatora na ich podstawie proporcjonalnie zwiększał ilość( bądź długość ) impulsów na cewki w ten sposób regulował płynnie jazdą. Szukam gotowego układu...
Impulsy na obrotomierz idą z alternatora chyba bezpośrednio,nie jestem pewien.
coś żeś namotał z kablami, może masy gdzieś niema? np do silnika, przejrzyj jeszcze raz wszystko co odłączałeś to nie jest normalne że parownik się włącza i wyłącza, powinien się raz włączyć po włączeniu zapłonu i za chwilkę wyłączyć, to taka dawka startowa gazu a potem czeka na impulsy z cewki i jak się pojawią = kręcenie rozrusznikiem lub praca silnika...
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
cd4060 http://www.datasheetcatalog.org/datashee... na 4 stronie RC oscillator R2 - zwora; R1 i C ustala częstotliwość oscylacji. http://www.electronics-tutorials.ws/sequ... NAND Gate Astable Multivibrators Odnośnie przybliżonego szacowania częstości oscylacji.
A czy ten niby elektrozawór to czasem nie nadajnik impulsów dla obrotomierza? Obrotomierz bierze impulsy z alternatora Po odłączeniu obrotomierza lub wzbudzenia alternatora silnik normalnie wchodzi na obroty Posprawdzaj połączenia elektryczne czy coś się nie poluzowało, np .złącze el. zaworu wyłączającego silnik na pompie, klemry akumulatora, masy...
WITAM proponuje sprawdzony francuski sposób na obrotomierz. alternator valeo montowany do aut francuskich ma odczep do podpiecia obrotomierza który liczy impulsy z cewek alternatora. każda fracuska deska od diesla czyta taki sygnały poprawnie. ja przerabałem renault espaca ponieważ posiadałem wersje bez obrotomierza. alternator kosztwał 50 zł a deska...
Witam najpierw zmierzyłbym zewnętrznym obrotomierzem jakie są obroty faktycznie a potem sprawdzał które urządzenie przekłamuje. Jak masz pojęcie i oscyloskop sprawdź czujnik obrotów wału i po odczytaniu znacznika oblicz jakie są obroty.Taki pomiar będzie też dokładny. Vag zależnie od producenta może pokazywać z przekłamaniem . W poniedziałek w pracy...
Obrotomierze nie mają funkcji odświerzania, są tylko zliczane impulsy z przerywacza/alternatora wiec jak by na to nie patrzeć do monitorowania obrotów nie trzeba żadnego układu. Kwestia tylko zliczania i ładnej animacji obrotomierza. Można by było też zrobić shiftlighta na zasadzie zmiany koloru np. tła obrotomierza na wyświetlaczu, kątem oka nie dało...
Ale dając impulsy na ten przewód przy alternatorze który nie jest podłączony obrotomierz zaczyna podskakiwać a przecież były wersje że czytał z alternatora obroty(mam jeden taki schemat). Czy źle myślę ?
Hm jak się nie mylę to silniki TD impulsy do obrotomierza biorą z alternatora, a sterownie pompa jest mechaniczne za pomocą linki.
Pomagam trzy razy w temacie. C seria tego badziewia to pochodna Steyra . Potomkowie Hitlera sygnal obrotów biorą ze złącza W. (jeśli alternator z trzema konektorami) Na wtyczce X9/5 pin 3. Pin 2 -tam impulsy napięcia z przycisku na desce zmieniają na wyświetlaczu motogodziny/obroty silnika/obroty wom/ 3x
Witam chcę zrobić dzielnik impulsów z alternatora, który by dzielił impulsy na cztery i mam takie pytanie jaką diodę na wejściu do układu dać gdyż nie jest podpisana? czy to może bez różnicy? z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5775767800_1...
Założyciel tematu nie podał żadnych szczegółów co do wzmacniacza a Ty założyłeś że wzmacniacz ma wejście symetryczne. Ja znów nie spotkałem się z takim objawem w innych wzmacniaczach jak tylko z wejściem liniowym (cinch-e) więc o nich piszę. Jeśli kolega maruu zrobi instalację zasilającą w ten sposób że masę i plus weźmie z okolic akumulatora i na tych...
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
No cóż, powyższy wpis kolegi wyjaśnia wszystko. Poczytałem trochę o moto-godzinach, tak na wszelki wypadek. Jedną z technik pomiarowych jest zliczanie obrotów silnika. Jako źródło impulsów może służyć alternator, co prawdopodobnie jest w przypadku kolegi koparki. Nie jest specjalnym problemem podłączenie tego licznika. Ale .... To urządzenie, które...
Obrotomierz Mera poltik z fiata 125p też będzie pracować (2 impulsy na obrót)
Witam.Mam problem z wskazaniami obrotomierza silnika,czy może mi ktoś podpowiedzieć czy impulsy w tym ciągniku są brane z alternatora czy jest jakiś czujnik indukcyjny i gdzie się znajduje.Jeśli z obrotomierza to jkaie powinno być tam napięcie.z góry dziekuj za pomoc
Akumulator jako zrodlo energii i alternator jako zrodlo napedu (alternator jest w stanie pociagnac samochod). Poniewaz pojazd gasienicowy ma sterowanie roznicowe potrzebujesz dwa alternatory. Zeby ograniczyc straty energii proponuje zasilacz impulsowy (wlasc. dwa). Napiecie z akumlatora przeksztalcimy na impulsy o odpowiednim do sytuacji wypelnieniu...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Witam. A czy czasem impulsy nie sa z alterntora??? Moze cos z alternatorem. pozdrawiam.
Bardzo mi się to spodobało czy wiesz może z kąd wziąśc impulsy dla tego wskaźnika w dieslu. Próbowałem z alternatora ale jest w nim wbudowany regulator i na zewnątrz nie ma żadnych impulsów.
szukaj uszkodzenia przy alternatorze z niego idą impulsy do obrotomierza, moze kończą się szczotki albo jakis brak kontaktu.
A po jaki grzyb elektrykowi schemat? Zasilanie po kluczyku, masa, podświetlenie zegarka i impulsy, z czujnika lub z alternatora. Cala filozofia. A osprzęt to pewno czujnik obrotów, i nie na wał, z przodu silnika ale raczej jak do Vito, lub do W124.
Obrotomierz wychyłowy ogólnie jest prosty. Wskazówka jest zwykłym miernikiem elektromagnetycznym włączonym w obwód kolektor - emiter tranzystora i mierzy jego prąd. Na płytce w zegarze są przeważnie 2 tranzystory w układzie wzmacniacza całkującego. Oprócz zasilania i masy do tej płytki dochodzą impulsy z osobnego czujnika magnetycznego, bądź z końcówki...
impulsy można pobierać z jednego z trzech końcówek uzwojenia twornika alternatora .
Np zjechane do zera pierścienie ślizgowe w alternatorze, deska bierz sobie impulsy z zacisku W, przy braku ładowania też będzie piszczeć, dodatkowo nie działa obrotomierz
Spróbuj przelutować piny złącza od tego licznika ale skoro w dwóch jest to samo może wina leży gdzie indziej. Sprawdź okablowanie, które dochodzi do zegara oraz połączenie przy alternatorze, bo często stamtąd pochodzą impulsy do sterowania licznika mth...
Prąd wzbudzenia to od 0,5-3A w zależności od alternatora. 3-4A pobiera wielki alternator od autobusu o mocy ponad 2kW. Ale to żadne problem. Robisz prosty układ kluczujący, który wytwarza impulsy tylko wtedy gdy alternator się obraca. Do wzbudzenia obracającego się alternatora wystarczy impuls rzędu 1s, a nie prąd płynący non stop. Co się tyczy przekładni....
Prędkość oblicza na podstawie impulsów (kontaktron), a obroty oblicza na podstawie impulsów alternatora.
Dziś podobną sytuację naprawiałem u siebie. Okazało się że urwał się cienki kabelek od alternatora i zaświeciła mi się kontrolka oleju. Po zlutowaniu wszystko w porządku dopóki nie wyjechałem z garażu. Po ponownym sprawdzeniu okazało się że nie było dobrego styku na tej kostce przy alternatorze co powodowało falowanie obrotów i chwilowe zaświecanie...
Zgadza się w Dieslu z powodu braku cewki , impulsy do obrotościomierza są brane z pinu alternatora . (sprawdź jakimś licznikiem , oscyloskopem )
Przypadkiem nie z alternatora ? Pasek dobrze naciągnięty ?
Witam mam problem z ładowarką Atlas AR-41A uszkodzony był alternator i ładowarka stanęła . Ktoś tam wlazł i uszkodził potencjometr od gazu. Potem niby było wysłane wszystko (sterownik i oba potencjometry )do jakiegoś serwisu i niby zostało wszystko naprawione i sprawdzone a po zamontowaniu dalej nie jeździ i w takim stanie trafiła do mnie . Naprawiony...
Witam! Mam Poloneza Caro z silnikiem 1.6GLI (wtrysk jednopunktowy). To wersja MR93, rok produkcji 1996, ta z wlotem w podszybiu, szerszym rozstawem kół i nowymi zegarami. Mam z nim dwa problemy. Po pierwsze nie działa obrotomierz. Czasem zdarzy się, że załapie i chodzi, ale zdarza się to rzadko. Trzech mechaników nie podołało. Nikt nawet nie potrafił...
wszytko jest ok potrzebuje tylko dzielnik impulsów z alternatora przez jakis 8,5 Bascom+ attiny2313 było by najlepszą metoda na to ale nie Bardzo wiem jak sie zabrac za to !!! Najlepiej jak by mozna bylo wybrac miedzy 8 -8,5 - 9 Alternator daje 306 Hz a impulsy powinny być 8,5 razy mniejsze :) przy 306 obrotomierz jest poza zakresem jak wyliczylem ok...
a czy jak masz silnik wyłączony to też słychać kierunki we wzmaku ? masz dwie możliwości - odłącz wzmacniacz od źródła i sprawdź czy bez sygnału sterującego również masz zakłócenia (podałeś ciut mało informacji - co to za wzmacniacz itp) . jeżeli zakłóceń nie ma to pochodzą one ze sprzętu poprzedzającego, jeżeli są to filtracja napięcia zasilającego...
Licznik to ACET czy obrotomierz wskazówkowy? Skrzynia Tractoshift czy mechaniczne sprzęgło? Nie spotkałem jeszcze wersji ze zwykłym licznikiem, ale przypuszczam że tak samo obroty silnika są pobierane z czujnika na kole zamachowym, podobnie jak prędkość ciągnika z przystawki na przedni napęd. , Tam jest zwykły licznik wskazówkowy a obroty są pobierane...
Pomysł jest taki: hebel sterowany elektrycznie odłącza instalację włącza defulsator W ciągniku mam elektroniczne sterowanie silnikiem, skrzynią biegów, ehr, radar...... jakby coś walnęło...... Nawet alternator ma zabezpieczenia które wytłumią impulsy
Żartem to najlepszym czujnikiem jest ucho. :lol: A tak wogóle to można zastosować czujnik indukcyjny np. przy kole pasowym alternatora i otrzymasz impulsy, których częstotliwość będzie zależna od prędkości obrotowej silnika. Można też wykorzystać impulsy od urządzenia zapłonowego. Tu ostrożnie by nie uszkodzić modułu. Przewód owinięty wokół przewodu...
O ile mi wiadomo do odpalenia potrzebuje impulsu z alternatora(+12V) na wejściu do piecyka. Ale to dotyczy dogrzewacza, bo nie posiada własnej pompy płynu, natomiast jeśli masz webasto to już inna sprawa. pozdrawiam
Witam! Czy możesz napisac jakie są te pozostałe kontrolki które zapalają się? Obrotomierz jest połączony z alternatorem z końcówką W z której przewód idzie na końcówkę 1 na cewce zapłonowej i stąd są zbierane impulsy na obrotomierz. Sprawdź połączenia w alternatorze! Ja mam Audi 100 i kiedyś podskakiwała mi strzałka obrotomierza i okazało się że to...
Nie widzę raczej tego. Prądnica już jest generatorem prądu stałego a obrotomierze bazujące na alternatorze wykorzystują impulsy pradu zmiennego i o małej stosunkowo częstotliwości (3/obrót). W prądnicy tego nie ma. Gdzieś były też obrotomierze oparte na dodatkowej prądniczce tylko dla obrotomierza; czytałem gdzieś o tym w książce elektrotechn. z lat...
Może byc też problem z alternatorem, lub połączeń ,bo zniego idą impulsy na obrotomierz,a ich brak spowoduje też zaświecanie kontrolki oleju.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
1-czerwony (+30) zasilanie plus 2-brązowy (31) zasilanie masa 3-zielony pompka paliwa (impulsy plusowe) 4- 5-niebiesko-biały diagnoza 6-niebiesko-czerwony (+15) po stacyjce lub wyłącznik temperaturowy 7-niebiesko-czarny (D+) z alternatora
-----> szaro Obrotomierz nie będzie działał (diesel nie ma cewki skąd brane są impulsy a obrotościomierz bierze sygnał ze specjalnego wyjścia z alternatora).
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
z tego co pamietam to czujnik byl na kole od alternatora i stamatad pobieral impulsy ale powinienes miec instrukcje do tego ktora Ci powie na jakies wysokosc i na jakiem kole umiescic magnesik miezy on czestotliwosc imp a to przeklada na ilosc obrotow powodzenia :)
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
sprawdz elektrozawór dyszy wolnych obrotów.jeśli to nie pomoże to zpewne masz uszkodzony (poluzowany?)czujnik wysyłajacy impulsy do modułu zapłonowego(na kole pasowym napędu alternatora) refil15(at)o2.pl
Witam! aktotowie V ale na oko 12-15V). Coś tam nabazgrałem w mspaincie - za pewne źle. Zapewne coś źle podpiąłem, coś dałem więcej, coś mniej a czegoś wcale. Ale chyba po to jest to forum ;] Oto mój prymitywny schemat: http://obrazki.elektroda.net/66_12246994...
Raczej słabo to widze bo we fiacie i innych bęzyniakach impulsy brane są z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora.
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
Tylko porównaj sobie ilość impulsów z alternatora i jego obroty względem wału czy też wałka rozrządu. Nie pamiętam jakie dokładnie jest przełożenie ale na jeden obrót wału będzie jakieś 10-20 jak nie więcej impulsów z alternatora.
podobno gdzies przy alternatorze jest koncowka do podpiecia obrotomierza....
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety nie ma tego czujnika co gorsze nie ma nawet otworu...
Poszukuje prostego schematu do zbudowania na pająku programatorka zeby zaprogramowac eeprom 93c56. Cos skrajnie prostego zeby nie budowac do jednorazowej operacji maszyny ze 100 scalakami :) Musze pomeczyc sie z tym mnoznikiem w obrotomierzu. Mam diesla a to jest obrotomierz od benzyny i w dodatku na czujnik halla, a u mnie impulsy sa brane z alternatora....
Cześć mam pytanko brakuje mi pobudzenia alternatora od kontrolki z deski przez co nie mam ładowania i chcę to zrobić na szybko bo nie mam teraz czasu dłubać w tym aucie. wziąłbym impulsowy z rozrusznika na pobudzający do alternatora tylko musiałbym wstawić diodę jednokierunkową na przewód znalazłem taką na Allegro pytanko czy będzie okej https://allegro.pl/oferta/1-5ke15ca-diod...
Obrotomierz w modelu 124 otrzymuje impulsy z czujnika na kole zamachowym, a nie z uzwojenia alternatora. Mają one zupełnie inną częstotliwość. Raczej nie ma prostego wyjścia z tej sytuacji.
Na pewno się da podłaczając go pod alternator jak w dieslu, ale czy jest sens jak lepiej do silnika benzynowego zastosować obrotomierz który zlicza impulsy z cekwi zapłonowej. Schematy są na Elektrodzie. Poniżej zamieszczam schemat obrotomierza wykorzystujący sygnał "W" z alternatora. --------------- Pozdrawiam Rysiek
Z tego co pamiętam, to jak kiedyś trzeba było przepchnąć samochód, który stał gdzie nie trzeba, i robiliśmy to w parę osób, to ktoś z nas powiedział "dobrze, że zostawił na biegu, a nie zaciągnął ręcznego hamulca, bo by się nie dało go ruszyć". Rozumiem tylko, że bieg nie powinien być wsteczny - bo wtedy przekładnia jest taka, że też nie da się ruszyć......
Pompa załączana ze stacyjki i impulsami z alternatora na pinach skrajnie prawych we wtyczce sterującej.Często elektronika zalewa się płynem wspomagania poprzez nieszczelną mechanikę.
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy w tych modelach nie jest sterowany impulsem z alternatora!?
tak tylko jeśli rysunek odzwierciedla rzeczywistość to ten alternator NIE MA dodatkowych diód pomocniczych tylko zakreślony styk podłączony jest do jednej fazy i jeśli pojawią się impulsy na nim regulator gasi kontrolkę. Takierozwiązanie jest moim zdaniem głupie i zawodne..
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Sprawdziłem wszystko od początku. Okazało się że diody nie dawały impulsu dla alternatora. Po wymianie wszystko działa i śmiga 😁😁
jaki potencjometr ,chyba chodzi ci o impulsator na skrzyni Dodano po 2 obrotomierz jest elementem wskazującym ,jak już to może myślałeś o miejscu gdzie o bierze impuls ,da się bo obrotomierz bierze impulsy z zacisku "w" na alternatorze Dodano po 1 planuję odłaczyć u siebie ogranicznik prędkości ,tylko jeszcze nie mam konceptu jak to zrobić z tego co...
Napisał do mnie "wropl" witam, z zainteresowaniem przeczytalem Panski artykul o migajacych kontrolkach.moj problem z seatem toledo \'95 tdi jest troche inny-mianowicie u mnie kontrolki cisnienia oleju i temp. plynu swieca sie na stale od momentu uruchomienia silnika. po pewnym czasie (czasem po kilkunastu minutach, czasem po 100km - zauwazylem zaleznosc...
Jeżeli komuś sie przyda to służe pomocą , działa w golfe III sam mam zamontowane i nie mam problemów gaszę silnik i świateł nie ma.Zapalam silnik i jade z włlaczonymi światłami (gdy kręce rozrusznikiem światła przygasają)Jeżeli sie dobrze poszpera to myśle że w innych autach zadziała.A co do włczania świateł np z impulsu alternatora to bym siętrochę...
no i chyba trafiłem ,brak impulsów z alternatora ,spalona dioda w pakiecie prostowniczym . wymienię cały, i zobaczymy .
impulsy wtryskiwacza impulsy elektryczne impulsy szpilkowe
moduł zasilający bosch siemens micromaster akumulator izolować
czego służą układy scalone lombardini silnik
Toshiba 55UA2063DG Firmware: Official Sources, Main Board 17MB170/17MB180, Panel VES550QNDB-N2-N43 Schemat instalacji elektrycznej Techlife X7 – gdzie znaleźć dokumentację skutera elektrycznego