Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Zależy mi na jakimś prostym rozwiązaniu. Z doświadczeń na karcie dźwiękowej wynika, że współczynnik wypełnienia impulsów może być między 20 a 80 %. Licznik poprawnie zachowuje się przy sygnale sinusoidalnym, prostokątnym i trójkątnym. Może zna ktoś jakiś patent ? :)
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Podjechaliśmy na lakiernię bo auto chwilowo tam się robi. Przekaźniki pod maską sprawdzone zasilaczem - przełączają styki na zasilaczu laboratoryjnym. Tak samo przekaźnik 41 na ZBR. Zamieniliśmy 42 z 42 - bo takie same. Nic to nie dało. Na linii wzbudzenia 15021 jest napięcie jak na filmie. Po uruchomieniu silnika zaświeca się po chwili kontrolka na...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Wszystko jest w pdf: liczy tylko mth, zasilanie 1 +, 2 -, 3 impulsy z alternatora lub podasz + to też nabija mtg. Wewnątrz tylko jakaś zalana hybryda pod wyswietlaczem, układ z kwarcem, kondensatory, rezystory i to wszystko....
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Jeżeli z alternatora to raczej będą to impulsy pomiarowe dla obrotów silnika i dalej licznika motogodzin.
Witam! aktotowie V ale na oko 12-15V). Coś tam nabazgrałem w mspaincie - za pewne źle. Zapewne coś źle podpiąłem, coś dałem więcej, coś mniej a czegoś wcale. Ale chyba po to jest to forum ;] Oto mój prymitywny schemat: http://obrazki.elektroda.net/66_12246994...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Witam. Sprawa wyglada tak. dostałem zlecenie dotyczace zrobienia generatora,a słuzyć on ma podkrecaniu motogodzin w traktorze rolniczym marki Farmer. Naczytałem sie ze impulsy prawdopodobnie sa pobierane z alternatora. Odłączyłem ten kabel to zgasł cały licznik podswietlenie wszystko wskazówka opadła. zmierzyłem napięcie i okazało sie ze jest tam około...
Zapomniałem napisać że już większość naprawione. I tak radio jak kolega wyżej napisał brak zasilania stałego - urwany kabel, obrotomierz pobiera impulsy z alternatora i kabel był nie podpięty, prędkościomierz - sparciałe kable tuż przy impulsatorze przy skrzyni, został jeszcze wskaźnik temp - nie dochodzi napięcie do czujnika temp i pewnie znów gdzieś...
Zlecę wykonanie układu dzielnika impulsów na podstawie schematów. Potrzebuję dwóch układów. Mają za zadanie ograniczać impulsy z alternatora do obrotomierza. Nie posiadam żadnych elementów. https://obrazki.elektroda.pl/6483901400_... https://obrazki.elektroda.pl/8298036900_...
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Trochę wygląda na to, że jak prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości, to ładowanie jest wyłączane. Ale jaki to ma sens? EdiM To teoria wyciągnięta z serwisówki kia Układ sterowania alternatorem utrzymuje napięcie ładowania akumulatora na poziomie właściwym w danej sytuacji. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, moc alternatora dostosowywana...
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej. Dobrze wiedzieć, z tym, że to akurat chyba nie ma znaczenia. Impulsy idą z taką samą częstotliwością. Nie? Mogą się różnić amplitudami jak to było chyba w GLI (w zależności od wersji dodawali taką płytkę...
Tu masz lepszy schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6189306300_1... Wiązka modułu zapłonowego: Y/G (żółto-zielony) - WY - impulsy na obrotomierz (nie podłączony) Bk/Y (czarno-żółty) - WY - impulsy na cewkę B/Y (niebiesko-żółty) - WE - sygnał z impulsatora przy alternatorze G/W (zielono-biały) - WE - awaryjne gaszenie silnika (przez odłączenie...
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
Prąd wzbudzenia to od 0,5-3A w zależności od alternatora. 3-4A pobiera wielki alternator od autobusu o mocy ponad 2kW. Ale to żadne problem. Robisz prosty układ kluczujący, który wytwarza impulsy tylko wtedy gdy alternator się obraca. Do wzbudzenia obracającego się alternatora wystarczy impuls rzędu 1s, a nie prąd płynący non stop. Co się tyczy przekładni....
Zamykam ten temat, wstawiałem inny alternator od innego golfa GTD z obrotomierzem i problem był ten sam. Zrobiłem sobie na razie żebym mógł jeździć układ generujący impulsy ok 60Hz i mam stałą wartość na obrotomierzu około 1000obrotór. Projektuje uklad przekształcający impulsy z alternatora i dopasowujący do mojego licznika...
Obrotomierz Mera poltik z fiata 125p też będzie pracować (2 impulsy na obrót)
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora Tylko nie wiem jak się do tego podpiąc i jak sprawdzić ile impulsów jest na obrót wału PIOTR
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
witam kolega ma renaulta i tam impulsy idą z alternatora (dodatkowe złącze) sprawdz czy w twoim nie ma czegos takiego
kolego emeryt2 impulsy obrotomierza bralem spod sterownika.Ciekawi mnie to co napisales na temat tego kondesatora jednak nie wiem do konca o co z tym chodzi.Teraz wlasnie sie dowiedzialem ze mozna jeszcze wziasc impuls spod alternatora trzeba sie podobno pod diode wlutowac .Co o tym sadzicie?
Witam Obrotomierz w dieslu impulsy najczęściej bieze z alternatora
Witam serdecznie mam maszynę budowlaną "ładowarkę" uszkodził się system sterowania cewkami elektrozaworów. System ten wykorzystywał dwa potencjometry pod pedałem gazu i sprzęgła oraz zliczał impulsy z alternatora na ich podstawie proporcjonalnie zwiększał ilość( bądź długość ) impulsów na cewki w ten sposób regulował płynnie jazdą. Szukam gotowego układu...
Do diesla można ale potrzbne jest coś co impulsy z alternatora weźmie, musisz zdobyć moduł który bedzie zamieniał napięcie na impuls do obrotomierza. Dorwij jakiegoś rozbitka diesla escorta z obrotomierzem i po sprawie (tylko zorientuj sie gdzie ten jest moduł bo ja tego nie wiem). goldwinger jeżeli się mylę to mnie popraw, niechciałbym kolegi w błąd...
Witam kolegów mam pytanie do vw t4 2.4d z 92r chcę założyć zegary z vw t4 2.4d 97r takie same tylko z obrotościomierzem . Założyłem impulsator wszystko ok ale obrotościomierz idzie na maxa . Czy można coś z tym zrobić ponieważ o ile wiem w 92 były inne impulsy z alternatora . Za podpowiedzi dziękuję z góry.
wszytko jest ok potrzebuje tylko dzielnik impulsów z alternatora przez jakis 8,5 Bascom+ attiny2313 było by najlepszą metoda na to ale nie Bardzo wiem jak sie zabrac za to !!! Najlepiej jak by mozna bylo wybrac miedzy 8 -8,5 - 9 Alternator daje 306 Hz a impulsy powinny być 8,5 razy mniejsze :) przy 306 obrotomierz jest poza zakresem jak wyliczylem ok...
To Ci nic nie da, bo impulsy z alternatora są innej częstotliwości, jak wyżej pisałem ja dopasowywałem właśnie z diesla do diesla ;) Generalnie obrotki praktycznie te same są, później prześlę Ci materiały jak i gdzie skalować, generalnie ustawia się i wolne obroty i maksymalne wychylenie wskazówki więc może w samej przeróbce pies jest pogrzebany ;)
Impulsy na obrotomierz idą z alternatora chyba bezpośrednio,nie jestem pewien.
A czy ten niby elektrozawór to czasem nie nadajnik impulsów dla obrotomierza? Obrotomierz bierze impulsy z alternatora Po odłączeniu obrotomierza lub wzbudzenia alternatora silnik normalnie wchodzi na obroty Posprawdzaj połączenia elektryczne czy coś się nie poluzowało, np .złącze el. zaworu wyłączającego silnik na pompie, klemry akumulatora, masy...
Ale dając impulsy na ten przewód przy alternatorze który nie jest podłączony obrotomierz zaczyna podskakiwać a przecież były wersje że czytał z alternatora obroty(mam jeden taki schemat). Czy źle myślę ?
Witam.Mam problem z wskazaniami obrotomierza silnika,czy może mi ktoś podpowiedzieć czy impulsy w tym ciągniku są brane z alternatora czy jest jakiś czujnik indukcyjny i gdzie się znajduje.Jeśli z obrotomierza to jkaie powinno być tam napięcie.z góry dziekuj za pomoc
Bardzo mi się to spodobało czy wiesz może z kąd wziąśc impulsy dla tego wskaźnika w dieslu. Próbowałem z alternatora ale jest w nim wbudowany regulator i na zewnątrz nie ma żadnych impulsów.
Dziś podobną sytuację naprawiałem u siebie. Okazało się że urwał się cienki kabelek od alternatora i zaświeciła mi się kontrolka oleju. Po zlutowaniu wszystko w porządku dopóki nie wyjechałem z garażu. Po ponownym sprawdzeniu okazało się że nie było dobrego styku na tej kostce przy alternatorze co powodowało falowanie obrotów i chwilowe zaświecanie...
Założyciel tematu nie podał żadnych szczegółów co do wzmacniacza a Ty założyłeś że wzmacniacz ma wejście symetryczne. Ja znów nie spotkałem się z takim objawem w innych wzmacniaczach jak tylko z wejściem liniowym (cinch-e) więc o nich piszę. Jeśli kolega maruu zrobi instalację zasilającą w ten sposób że masę i plus weźmie z okolic akumulatora i na tych...
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
impulsy można pobierać z jednego z trzech końcówek uzwojenia twornika alternatora .
Zgadza się w Dieslu z powodu braku cewki , impulsy do obrotościomierza są brane z pinu alternatora . (sprawdź jakimś licznikiem , oscyloskopem )
bardzo dziękuję ale czy mógłbyś podrzucić jakiś schemat albo jakiąś fotkę Dodano po 4 ja mam deskę wraz z obrotościomierzem z benzyniaka i wyczytałem że w benzyniaku to są dwa impulsy na obrót a dieslu na obrót to jest ich dużo więcej potrzebny będzie najprawdopodobniej jakiś dzielnik. Jak to zrobić czy może mi ktoś coś poradzić?
Hmm.... Obawiam się że tak podłączone żarówki nie wytrzymają długo nie mówiąc o tym że na łódce jest mniej miejsca żeby takie "grzejniki" ulokować choćby zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Musi być inne rozwiązanie umożliwiające stabilizację - bo mam obrotomierz do takiego silnika podłączany tylko dwoma kabelkami. Czyli: dostaje pełne napięcie generowane...
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
Żartem to najlepszym czujnikiem jest ucho. :lol: A tak wogóle to można zastosować czujnik indukcyjny np. przy kole pasowym alternatora i otrzymasz impulsy, których częstotliwość będzie zależna od prędkości obrotowej silnika. Można też wykorzystać impulsy od urządzenia zapłonowego. Tu ostrożnie by nie uszkodzić modułu. Przewód owinięty wokół przewodu...
Zapoznałem się z ta pozycją. Niestety nie ma tam przebiegów powrotnych z alternatora do PCM więc nie wiem czy u mnie wyglądają one poprawnie. Zastanawiam się co może być uszkodzone. Gdy odłączę 3-pinową wtyczkę mam ładowanie rzędu 14.1-14.2V - kontrolka świeci Gdy do wtyczki podpięte jest tylko wyjście PCM - napięcie 14.1-14.2V - kontrolka świeci. Gdy...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
W czasie kiedy kończą się szczotki powstaję ogromna ilości impulsów w układzie wzbudzenia. Te impulsy mogą doprowadzić to poważnych uszkodzeń przynajmiej regulatora. Przypuszczam, że pierścienie wirnika też wyglądają marnie. A więc niestety komplety przegląd i naprawa alternatora.
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety nie ma tego czujnika co gorsze nie ma nawet otworu...
z tego co pamietam to czujnik byl na kole od alternatora i stamatad pobieral impulsy ale powinienes miec instrukcje do tego ktora Ci powie na jakies wysokosc i na jakiem kole umiescic magnesik miezy on czestotliwosc imp a to przeklada na ilosc obrotow powodzenia :)
To ja już wam teraz wszystkim napiszę co jest najprawdopodobniej auto kupiłem rok temu i sytuacja z tymi obrotami ze dokręca do 1600 była od początku: podejrzewaliśmy układ zasilanie,dlatego kupiliśmy,jak powyżej pisałem był wymieniony wtrysk sterujący ,pompka paliwa, filtry, nowe zasilanie ect . diagnostyka komp 2 razy w niezależnym warsztacie i aso...
a czy jak masz silnik wyłączony to też słychać kierunki we wzmaku ? masz dwie możliwości - odłącz wzmacniacz od źródła i sprawdź czy bez sygnału sterującego również masz zakłócenia (podałeś ciut mało informacji - co to za wzmacniacz itp) . jeżeli zakłóceń nie ma to pochodzą one ze sprzętu poprzedzającego, jeżeli są to filtracja napięcia zasilającego...
rafbid napisał: tomus2k napisał: 1. rozładujemy go głęboko , kręcąc długo rozrusznikiem lub pozostawimy sam. na światłach na noc i nie możemy już uruchomić pojazdu. Jak ktoś spieszy do pracy to ładuje 10-20min aby tylko uruchomić pojazd dalsze ładowanie alternatorem też jest nie zdrowe sytuacja nagli Poczytaj sobie o ładowaniu stało prądowym i stało...
Ten obrotomierz z ostatniego linka musi miec zasilanie DC 12/24 V a pobiera sygnał pomiarowy z uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Sprzedawcy do głowy nie wpadło, ze może byc łódz/silnik bez akumulatora :cry: (at)kkknc Po co piszesz o rzeczach, o których nie masz zielonego pojęcia? I po co to? Do silników zaburtowych nie posiadających alternatora...
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
Nie wiem jakw HDI, ale impulsy o pracy silnika są pobierane z czujnika położenia wału korbowego. Alternator jest połączony ze sterownikiem silnika i to w celu wzbudzania. Ponadto radio jest uruchamiane przez magistralę kmunikacyjną, czyli kodem. Więc niestety BSI musi być aktywny. Pozostaje zatem przekręcenie stacyjki i wykupienie kolejnej porcji słuchania....
O gustach nie ma dyskusji ale takie migacze mnie osobiście trącą cepelią, z pełną premedytacją w Mustangu poszliśmy na rozwiązanie klasyczne Sorki za w/w stanowisko ale sam motaż LEDów to już dla purystów i tak powód do powieszenia na suchej gałęzi. Ale dzięki za zainteresowanie. Osobiście sam nie lubię zbyt dużej ilości migających lampek i jak napisałem...
Koledzy z alternatora jest wtjśće na obrotomierz oznaczone [W] a licznik z obrotomierzem powinien być od dizla benzyna ma inaczej nadawane impulsy z cewki [1]
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
No tak ale czy są to impulsy masowe czy jakieś inne a jeżeli inne to o jakim potencjale względem masy i czy są jesze jakieś kruczki odnośnie pomiaru RPM przez ten zacisk ?
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący przewód nie podłączałem chcąc najpierw skalibrować...
Napisał do mnie "wropl" witam, z zainteresowaniem przeczytalem Panski artykul o migajacych kontrolkach.moj problem z seatem toledo \'95 tdi jest troche inny-mianowicie u mnie kontrolki cisnienia oleju i temp. plynu swieca sie na stale od momentu uruchomienia silnika. po pewnym czasie (czasem po kilkunastu minutach, czasem po 100km - zauwazylem zaleznosc...
Witam. Pytanie może ktoś zna odpowiedź ?? skąd Golf 3 1,9TDI bierze sygnał do obrotomierza ?? Czy z alternatora czy z ECU ?? Impulsy do obrotomierza są wysyłane z ECU, zachowanie zegarów wskazuje na zanik zasilania a [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... tym linku znajdziesz opis pinów licznika jest trochę...
przelozylem silnik z benzyniaka na diesla i jak przerobic obrotomierz ktory bral impulsy z cewki zaplonowej tak zeby podlaczyc go do wyjscia w alternatora ?? w tym momecie po podlaczeniu wyskakuje 4000 obr/min po regulacji potecjometrem na obrotomierzu. z tego co sie orietuje to trzeba by bylo zmienic czestotliwosc podawanego sygnalu o jakies 100 mhz...
do diesela masz po prostu regulator napięcia alterna alternatora (napisane jest na nim, że do diesela i ma dodatkowe wyjście) i on daje impulsy z tym, że nie jestem pewien czy będzie z nim działał obrotek od benzyny, bo to mogą być różne częstotliwości, ale nie jestem pewien. NA PEWNO w dieselu obrotościomierz jest brany z altka. Pozdrawiam
Głównym powodem takiego zachowania się alternatora są zbyt niskie obroty (1500-2500). Jak sam nadmieniłeś , stan ustalony osiąga on przy 6500 obr./min. Ilość impulsów napięciowo-prądowych jest min.3-krotnie mniejsza od w/w. stanu. Z tego powodu wynika niestabilne praca (brak tzw. sztywności). Podwojenie ilości zwojów powinna sytuację poprawić ,przy...
cd4060 http://www.datasheetcatalog.org/datashee... na 4 stronie RC oscillator R2 - zwora; R1 i C ustala częstotliwość oscylacji. http://www.electronics-tutorials.ws/sequ... NAND Gate Astable Multivibrators Odnośnie przybliżonego szacowania częstości oscylacji.
Teraz ja coś powiem - Co ma alternator do czynnej strony cewki?? Ja bym skłaniał się ku przekłamaniom czujnika. Spróbuj zrobić jakiś ekran na kabelku, lub w szereg wepnij kondensator. Może alternator w tym wypadku ma mały wpływ na czynną strone cewki, ale napewno jakoś oddziaływuje na zasilanie obrotomierza :!: Moim zdaniem podłaczanie ekranowanymi...
Potrzebne mi informacje jakie impulsy i skąd dostaje obrotomierz, czy częstotliwość , czy napięcie z alternatora czy z Ecu do zegarów itp im więcej tym lepiej c20xe poniekąd już trochę znalazłem ale może ktoś inaczej uważa .. Zmierzyłem też na kabelku od obrotomierza zielony kabelek obroty:zgaszony silnik 12V , wolne obroty ok 9-8V , a max 6000-7000...
Alternator jest samowzbudny, wiec niezalezny od instalacji kontrolki. Kontrolka jest sterowana przez elektronike BSI. Powtorze sie: czy sprawdziles napiecie z alternatora na pinie 11 na BSI? Dodano po 2 ... dzisiaj zastanowiła mnie jedna rzecz na skrzyni znajduje się czujnik którego kabelki 3 szt. wchodzą do komputera silnika (oczywiście przejścia sprawdzone)...
Robiłem coś takiego na początku tegoroku,nie pamiętam dokładnie rocznika auta,ale gzieś z początku lat dziewięćdziesiątych.Również sprawdzałem alternator na krótko i był sprawny.Doszedłem że zasilanie plus na szczotki alternatora dostaje z jednego z przekażników który znajduje się w puszcze bezpiecznikowej w komorze silnikowej,przekażnik ten był uruchamiany...
Kolego Rapelec! Z uznaniem czytam kolegi uwagi dlatego,że w większości są one słuszne. Jest kilka aspektów tego problemu: - tu nie chodzi o cewkę tylko transformator WN /lub autotransformator/ - taki transformator może być impulsowy lub na napięcie sinusoidalne w szczególności 50 Hz - podejrzewam, że w obu przypadkach istotny jest kształt i wielkość...
nie wiem jak to jest w benzynie bo w dieslu jest czujnik przy kole zamachowym silnika ktory podaje impulsy do sterownika pompy wtryskowej i jezeli jest uszkodzony to rowniez nie bedzie ladowania bo w tym samym sterowniku jest regulator napiecia i z tego samego sterownika jest uruchamiany przekaznik ktory podaje plus zasilania na komutator alternatora...
Myślisz założyć sobie taką elektrownię? Ehh...trochę pisania :D No więc potrzebujesz: alternator od 125p,koło pod pasek klinowy od alternatora 126p(to rozkładane na dwie części),pasek klinowy od pralki(długości nie pamiętam),znajomego tokarza i trochę chęci do pracy. Musisz wytoczyć tulejkę na wał,musi być tak zrobiona żeby później wywiercić 3 otwory...
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach wzroslo do 8,3k ohm. 2. Rezystancja na poszczegolnych przewodach...
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Witaj :) co do zakłóceń z alternatora to ja mam je zamiar wykorzystać. Wiadomo jest że takie sprzęty zakłócają pracę µC ale to przez cewki wysokiego napięcia, jeśli uda mi się uruchomić ten układ na standardowej instalacji zapłonowej i nie będzie "krzaków" to mam zamiar czujnik halla włożyć do alternatora i za pomocą wirnika który tam będzie się...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
W Dieslu - od alternatora - zacisk W - czyli odczep z uzwojenia przed mostkiem prostowniczym. Ale szczerze mowiac - to nie przeczytales regulaminu. Wystarczy uzyc SZUKAJ!!!!!! Akurat nie w Polonezie. Tutaj czujnik obrotomierza jest hallotronowy zbierający impulsy z koła zamachowego . Z tego co się zorientowałem to był montowany we wszystkich poldkach...
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Ten magiczny artykuł jest w EP11/99. Z tego co pamiętam było kilka cykli artykułów o impulsowcach ale odsyłam do troszkę ambitniejszej literatury. Panowie a EP maja taki dziwny nawyk częstego mylenia się co później tłumaczą pomyłkami w druku. Co do explozji akumulatora to nie pomyślałem o tym, należałoby wyczaić gdzieś jaka jest wydajność prądowa alternatora...
No nie miałem czasu prędzej, w załączniku jest bardzo przystępnie opracowany schemat ze wszystkimi połączeniami w spawarce oraz przełącznikami. Na pewno pomoże. Akrzy jak najbardziej się z tobą zgadzam to trafo ma jak dobrze pamiętam pełne napięcie na wtórnym 45V, i przypuszczam że podczas rozruchu tyrystory są w pełni otwarte. Przy trafie 3f na pewno...
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Czy ktoś mógłby pomoc w temacie Trzeba zdiagnozować, czy winę ponosi alternator, czy impuls sterowania.
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Sprawdził bym przewód wychodzący z alternatora (chyba niebieski) 0,5mm² zobaczysz na alternatorze .Czesto przeciera się o karoserie albo nie kontaktuje na wsuwce w alternatorze przez brak impulsów doprowadzonych do "tablicy "pojawia sie taki objaw.U mnie pomogło -rownież wymieniłem czujnik -a dopiero potem zmierzyłem ciśnienie i zacząlem dalej...
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Prędkość oblicza na podstawie impulsów (kontaktron), a obroty oblicza na podstawie impulsów alternatora.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
O ile mi wiadomo do odpalenia potrzebuje impulsu z alternatora(+12V) na wejściu do piecyka. Ale to dotyczy dogrzewacza, bo nie posiada własnej pompy płynu, natomiast jeśli masz webasto to już inna sprawa. pozdrawiam
To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
No cóż, powyższy wpis kolegi wyjaśnia wszystko. Poczytałem trochę o moto-godzinach, tak na wszelki wypadek. Jedną z technik pomiarowych jest zliczanie obrotów silnika. Jako źródło impulsów może służyć alternator, co prawdopodobnie jest w przypadku kolegi koparki. Nie jest specjalnym problemem podłączenie tego licznika. Ale .... To urządzenie, które...
Tylko porównaj sobie ilość impulsów z alternatora i jego obroty względem wału czy też wałka rozrządu. Nie pamiętam jakie dokładnie jest przełożenie ale na jeden obrót wału będzie jakieś 10-20 jak nie więcej impulsów z alternatora.
Pompa załączana ze stacyjki i impulsami z alternatora na pinach skrajnie prawych we wtyczce sterującej.Często elektronika zalewa się płynem wspomagania poprzez nieszczelną mechanikę.
Sprawdziłem wszystko od początku. Okazało się że diody nie dawały impulsu dla alternatora. Po wymianie wszystko działa i śmiga 😁😁
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy w tych modelach nie jest sterowany impulsem z alternatora!?
impulsy wtryskiwacza odpowiedź impulsy impulsy elektryczne
instrumenty elektroniczne ciężka odpalać ciepłym silnik kupno używanej karty
redyk ab200 brama automatyczna
Cobra Rally GT900 Pro – niedziałające sprzęgło, diagnostyka, potencjometr, przewód RJ-12 Schemat ideowy Unitra Diora Tosca AWS-307 – PDF, naprawa, typowe usterki, modernizacja