Hucul wg Ciebie to przy moim silniczku 3,8 KM otrzymam moc 3kw(4,05KM) odejmując nawet 20% strat otrzymam 3,24KM. Tz. jeżeli wrzucę silnik 1600cm3 i mocy 130 KM to z alternatora będę miał 130KM i odejmę te straty 20% to otrzymam 104KM. Zakładając oczywiście że obroty obu silników są takie same w 1 jak i w 2 przypadku np.3500obr/min. To po co te parametry...
Swego czasu koledzy mieli pomysł mieszanego wzbudzania prądnic i oto pojawiły się alternatory samochodowe , dodatkowo wzbudzane neodymami. Wirnik między pazurami posiada magnesy 8x8 mm, które tworzą wstępny dość znaczny strumień indukcji. Zmniejsza się przez to ilość energii pobieranej na magnesowanie wirnika. Jest to alternator Hitachi 190A.
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Nie nadaje się. Te alternatory mają specjalne sterowanie z systemu samochodu. Chyba że zrobisz do tego regulator PWM.
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Ta konstrukcja nie jest czeska. Nakręcona napewno jest dla kanału discovery. Układ który jest dokładany sprawdza prądy i jeśli pojawi się jakieś napięcie ( magnetyzm szczątkowy) załącza wzbudzenie i sprawdza czy napięcie generowane jest wystarczająco wysokie aby altek produkował prąd wyższy a niżeli jest dostarczony na wzbudzenie. Gdzieś widziałem taki...
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
1550 obr to nie są nominalne obroty, alternatory projektuje się tak żeby ich nie przeciążyć podczas normalnej eksploatacji. Np w książce od fiata Uno jest napisane że znamionowe 45A alternator osiąga przy 4500 lub 6000 obr (już nie pamiętam) napewno nie przy 1500 obr.
Witam , wszystko wskazuje na to iz najlepsze parametry ,stosunek wielkosc/moc maja bezszczotkowe silniki pradu stalego zasilane falownikiem. Dla zainteresowanych podam iz do eksperymentow i budowy np. elektrycznych rowerow mozna wykorzystać alternatory samochodowe :) Po usunieciu z nich prostownika otrzymujemy za darmoche silnik 3 fazowy duzej mocy...
Buczenie zalezy od czestotliwosci ( czyli obrotów ) zobacz na alternatory w samochodach one gwiżdżą .... ( efekt wysokich obrotów)..
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
Do Szyszunka.Zgadza się wszystko mam małą żarówkę na wzbudzeniu,ale zastanawiałem się nad diodą.ale czy nie sądzisz ,że inny nowszy alternator załatwiłby sprawę.A ha i jeszcze jedno pytanie czy istnieją alternatory ze sprzęgłem?
AVE... Co do prądnicy, to najprościej jednak zrobić DC i konwerter DC/AC... Można połączyć ze sobą kilka alternatorów i napędzać to z jednego silnika, by ładowały baterię akumulatorów, zaś do tej baterii podłączyć kilka konwerterów i mieć w ten sposób kilka niezależnych gniazdek... Ja bym to robił na silniku diesla, i dał ze dwa-cztery alternatory z...
To jaki problem, ? ...ale...... -dla pewności zanieś alternator do elektryka samochodowego żeby go sprawdził. -najlepiej gdy to będzie alternator z wewnętrznym regulatorem. -potrzebny jest akumulator który będzie zasili wzbudzenie a potem będzie ładowany(wzbudzenie musi być, choć były alternatory które pobierały wzbudzenie z gwiazdy(z niesymetryczności)i...
Wirnik samowzbudny - wirnik, który podczas produkcji uzyskuje właściwości samowzbudzania(przepraszam, jeśli terminy wiejskie, prościej wytłumaczyć nie mogę). Po prostu traktuje się wirnik odpowiednim napięciem podczas produkcji, przez co uszykuje szczątkowe pole magnetyczne. Co to daje? a no to nam daje, że jeśli zaczniemy obracać z odpowiednią prędkością...
Witam wszystkich.Potrzebuję pomocy przy budowie regulatora napięcia.Ma on być zasilany z instalacji w autobusie.Gdy alternatory ładują napięcie wynosi 28,5v.Potrzebuję układ który stabilizował by to napięcie do poziomu 24-25 v.Prąd pobierany przez odbiornik nie powinien przekraczać 15A.Mam schemat tylko zwracam sie z pytaniem czy ten układ będzie działał.Proszę...
Jestem akurat online więc o ładowaniu aku w samochodzie napiszę ci parę słów. Alternatory spotyka się najczęściej w wykonaniu 3-fazowym, ale i spotkać można inne np 5-fazowe. Jeśli chodzi o częstotliwość impulsów na na biegu jałowym przy 800 obr/min i przełożeniu na alternator najczęściej około 2:1 mamy tętnienia około 160Hz (6 impulsów na obrót alternatora)...
jeszcze jedno...troche nie na temat,ale chciałbym sie zapytać kolegów czy zrobienie sobie takiej małej ''mini elektrowni'' jest legalne i czy nietrzeba by jej (tej mini elektrowni)opotatkować. Obok mojej działki(w granicy)przepływa mała rzeczka gdzieś na 1,5m szeroka i pomyślałem że może by tam można postawić jeden lub dwa alternatory bo szkoda mi...
Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
do zrobienia spawarki TIG wystarczy transformator którym spawa się elektrodą w otulinie. Ważne jest napięcie uzwojenia wtórnego 60-70V na pracy jałowej jeżeli będzie niższe napięcie to będą problemy z zajażeniem łuku. Jeżeli będziemy chcieli spawać aluminium potrzebne będzie napięcie przemienne czyli nie montujemy mostaka prostowniczego, ale wtedy jonizacja...
Tak to racja przy wyższym napięciu większą moc bym otrzymał , ale musiałbym ustawić wieksze napięcie regulatorem Ale jak uzyskam przy 15V 60A to mam 900Wat przy zastosowaniu 3 alternatorów mam 2,7KW a to byłby dobry wynik i byłbym spokojny iż wytrzyma alternator .
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
ja sobie odpuszczę esioka za dużo roboty, myślałem nad budową ,,dzika,, jednoosiowego czy w tedy by się nadał most z żuka? Dodano po 2 a poza tym chciałbym wiedzieć orientalnie czy silnik 7 km benzyniak byłby w stanie napędzić pompę z c330 i alternator
To jest silnik jednofazowy 1400 obrotów i ma 4 bieguny czyli na wirniku musiałbyś zrobić też cztery bieguny, cewki połączone są szeregowo trzeba zmienić na równolegle,napięcie ok.50V przy 1000 obrotów...to jest tylko wstęp a czy nie lepiej zwykły alternator.
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
Sprawdź czy jest ładowanie.
Widocznie lubisz grzebać przy aucie . W alternatorze są jeszcze inne elementy . Poczytaj http://autokult.pl/623,alternator-budowa... .
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
W twoim aucie jest 9 diod i słabo widzę abyś je z tamtąd wyjął nie mając nawet klucza 16???Oczywiście bez obrazy.Ale to ci się zapewne przyda, bo czegoś się dowiesz, http://autokult.pl/623,alternator-budowa... No tak. ale jak go wyjąłeś to teraz trzeba go rozmontowac i sprawdzić o co chodzi?Może to zwarcie na stojanie, może diody/tu...
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości.
Ja uważam że coś takiego da się zrobić, łatwo choć nie tanio, i będzie działać. Tylko sensu brak. Rozładowany akumulator powinien zostać wymieniony lub naładowany prostownikiem. Inaczej można dodatkowo alternator wykończyć.
kidu22 - mam obawy tego typu , że to trafo ma na Pr rezystancję rzędu 12 ohm ! Agregaty są miękkie na obciązenie , a 160 W to żadna moc, masz 40Ah 24V więc 6A ładowania jest w sam raz. Po co ci alternator ?
Jak najbardziej nadają się do budowy mostka greca z czterech takich samych diod. Pozdrawiam
Pomysł z alternatorem jest bardzo dobry. 4 KM to tylko 3 kW, minus sprawność alternatora. Potrzeba alternatora rzędu 250 A (at) 12 V, 212 A (at) 14 V. Potrzeba by ci było tylko sporo drutu grzejnego który by to zniósł. Dosyć tanie, proste w budowie i proste w pomiarach (pomiar prądu cęgówką i napięcia prawie czymkolwiek) Używany alternator 200 A to...
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Alternator o tym oznaczeniu pochodzi z jumza a 306 z z mtz-ta. Oba nie mają szczotek ale też różnią się budową. Strona 140. http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog%2... Dalej jest schemat z tym typem altka ale to to samo co z 306 łącznie z regulatorem.
ogólnie rzecz biorąc pchałem juz nie raz i nie widze w tym problemu ;) teraz takie pytanie co byscie polecili zeby miało te 12 i 1a? wiadomo akumulator drugi to moge w plecaku wozic a nie o to mi chodzi ;) a gdybym połączył dwie baterie o parametrach 7,9V; 4,9Wh ??
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
alternatory schemat motoryzacja alternatory alternatory valeo
wycieraczki chrysler proliant dl380 toyota toyota camry
Factory Reset Guide for Krups Coffee Machines Explorer.exe dla Windows CE – skąd pobrać, legalność, alternatywy, MioPocket, Total Commander CE