Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Wzbudzenia nie trzeba bo to prądnica a nie alternator.
Postaraj się o to by utrzymać . Prędkość obrotową wzbudzenia ( biegu jałowego ) 750-1400 obr/min Maksymalna prędkość obrotowa chwilowa ( nie dłużej jak 15 min) to jest 2000-3000 obr/min. Oraz prędkość obrotowa stała ( ciągła ) nie podaję wartości ale zazwyczaj jest ona dwukrotnie większa od prędkości przy której alternator może oddać do sieci pojazdu...
Tak to racja przy wyższym napięciu większą moc bym otrzymał , ale musiałbym ustawić wieksze napięcie regulatorem Ale jak uzyskam przy 15V 60A to mam 900Wat przy zastosowaniu 3 alternatorów mam 2,7KW a to byłby dobry wynik i byłbym spokojny iż wytrzyma alternator .
do zrobienia spawarki TIG wystarczy transformator którym spawa się elektrodą w otulinie. Ważne jest napięcie uzwojenia wtórnego 60-70V na pracy jałowej jeżeli będzie niższe napięcie to będą problemy z zajażeniem łuku. Jeżeli będziemy chcieli spawać aluminium potrzebne będzie napięcie przemienne czyli nie montujemy mostaka prostowniczego, ale wtedy jonizacja...
ja sobie odpuszczę esioka za dużo roboty, myślałem nad budową ,,dzika,, jednoosiowego czy w tedy by się nadał most z żuka? Dodano po 2 a poza tym chciałbym wiedzieć orientalnie czy silnik 7 km benzyniak byłby w stanie napędzić pompę z c330 i alternator
To jest silnik jednofazowy 1400 obrotów i ma 4 bieguny czyli na wirniku musiałbyś zrobić też cztery bieguny, cewki połączone są szeregowo trzeba zmienić na równolegle,napięcie ok.50V przy 1000 obrotów...to jest tylko wstęp a czy nie lepiej zwykły alternator.
A co powinienem w miejsce alternatora wstawić?
Kolego JESIOTR1 jaka jest moc i obroty tego alternatora?.
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
I tu dochodzimy do korzyści ze stosowania niechętnie widzianych alternatorów, które bardzo korzystne własności mają przy obrotach powyżej 3000/minutę, a na dodatek - w przeciwieństwie do "neodymowców" - dają się łatwo regulować. Alternator świetnie wykorzystuje użyty materiał: 1kW waży mniej, niż 5 kilo! (tu link: http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/...
Widocznie lubisz grzebać przy aucie . W alternatorze są jeszcze inne elementy . Poczytaj http://autokult.pl/623,alternator-budowa... .
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
Sprawdź czy jest ładowanie.
W twoim aucie jest 9 diod i słabo widzę abyś je z tamtąd wyjął nie mając nawet klucza 16???Oczywiście bez obrazy.Ale to ci się zapewne przyda, bo czegoś się dowiesz, http://autokult.pl/623,alternator-budowa... No tak. ale jak go wyjąłeś to teraz trzeba go rozmontowac i sprawdzić o co chodzi?Może to zwarcie na stojanie, może diody/tu...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
kidu22 - mam obawy tego typu , że to trafo ma na Pr rezystancję rzędu 12 ohm ! Agregaty są miękkie na obciązenie , a 160 W to żadna moc, masz 40Ah 24V więc 6A ładowania jest w sam raz. Po co ci alternator ?
Nie nadaje się. Te alternatory mają specjalne sterowanie z systemu samochodu. Chyba że zrobisz do tego regulator PWM.
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Ja uważam że coś takiego da się zrobić, łatwo choć nie tanio, i będzie działać. Tylko sensu brak. Rozładowany akumulator powinien zostać wymieniony lub naładowany prostownikiem. Inaczej można dodatkowo alternator wykończyć.
Jak najbardziej nadają się do budowy mostka greca z czterech takich samych diod. Pozdrawiam
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
oznaczenia na alternatorze
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
Witam Zobacz przetwornik f/u (częstotliwość - napięcie) np. LM2907N. Zakładam, że podłączysz się do jednej z faz "przed diodami", oraz uwzględnisz przełożenie silnik alternator. Pozdrawiam Janek.
ogólnie rzecz biorąc pchałem juz nie raz i nie widze w tym problemu ;) teraz takie pytanie co byscie polecili zeby miało te 12 i 1a? wiadomo akumulator drugi to moge w plecaku wozic a nie o to mi chodzi ;) a gdybym połączył dwie baterie o parametrach 7,9V; 4,9Wh ??
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Podejrzewam, że mój i kilka innych też, np. znaleziony w necie cytat: Doczytałem jeszcze, że alternator w MeganeII PhII ma regulację napięcia z kompensacją temperaturową, to znaczy zmienia napięcia ładowania w zależności od temperatury (której?), być może otoczenia. I tu:...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
Mylisz się, sprawsdz sobie napięcie na alternatorze bez obciąrzenia, napięcie morzna regulować obrotami.
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
Witam, potrzebuje zbudować układ włączający elektronicznie obciążenie dopiero po pojawieniu się ładowania. Nadmienię, że alternator nie ma zewnętrznego wzbudzenia (brak akumulatora). Wymyśliłem to tak: https://obrazki.elektroda.pl/9126499300_... Zależy mi na działaniu, aby po pojawieniu się napięcia na wejściu występować tranzystor...
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
A jak tak się wtrącę Czy jest sens budować generator z alternatora samochodowego ?
po wyłączeniu silnika (alternatora) prąd do kamery popłynie tylko przez mały akumulator, taki efekt chcę osiągnąć. Co nie jest jasne ? Nie znasz podstaw budowy alternatora i podłączenia, dalsza dyskusja nie ma sensu... Skoro myślisz że na B+ pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika to sporo nauki przed tobą...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości.
Witam Mam teraz dylemat zastanawiam sie nad wyborem silnika mam kilka silnikow z fiata 126p duzo czesc albo ford fiesta 1.3 lub fiat uno 1.0 nie wiem ktory z tych silnikow bylby najlepsza opcja. Mam jeszcze pytanie o glowice czy do 126p jest opcja dobrania gotowej glowicy chodzi glownie o roztaw otworow a czy naped od kola co napedza alternator przejdzie?
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale napisałęś mi że po wyłączeniu stacyjki kabel idący od cewki pierwotnej zasilania (czyli tej od iskownika) zwierany jest z masą i wtedy no niby ten prąd chyba nie będzie szedł do cewki wysokiego napięcia, ale będzie zwora i prąd będzie płynał przez tylko ten kabel plus który idzie do stacyjki. I w ten sposób będzie...
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
Biorąc pod uwagę cenę ołowiu, kwasu siarkowego i tworzywa, to dla mnie jest bardzo drogo. A znasz taki opowiadanie o Tesli któremu zlecono wyszukanie usterki w drgającym generatorze elektrowni? Podobno spał przy nim przez tydzień a w dzień chodził i stawiał znaczki kredą na obudowie. Na koniec powiedział "w tym uzwojeniu jest jeden zwój za dużo" i...
1500 obrotów 80v. Oo to kiepsko. Za cienki drut. Za duża odległość wirnika od stojana, za mały strumień magnetyczny, ale również zły układ uzwojenia. W zasadzie może być cokolwiek z tego przyczyną. Tylko że alternator jest slabą bazą do budowy generatora dla turbiny wiatrowej. Dodano po 4 Masz orginalny wirnik od niego? Albo te zęby? Ciekaw jestem...
Dziękuje za porady alternator już kupiłem na szrocie, a ten może kiedyś wykorzystam do budowy wiatraka ;)
Alternator o tym oznaczeniu pochodzi z jumza a 306 z z mtz-ta. Oba nie mają szczotek ale też różnią się budową. Strona 140. http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog%2... Dalej jest schemat z tym typem altka ale to to samo co z 306 łącznie z regulatorem.
A co było oryginalnie??? Czy to jest prądnica czy alternator??? Czasami w motorach było coś co przypominało budową alternator ale działało to tak , że z każdej z trzech cewek zasilane były inne odbiorniki , osobno oświetlenie osobno cewka zapłonowa i osobno poprzez prostownik i regulator napięcia akumulator i urządzenie wymagające prądu stałego.
witam może ktoś posiada jakiś schemacik do tego lub podobnego typu alternatora chodzi o połączenia uzwojeń stojana diod i uzwojeń wirnika albo jakiś zarys budowy elektr. alternatora pozdrawiam
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
No ale to Wy napisaliście, że autor ma alternator od malucha :) Jestem na etapie budowy agregatu prądotwórczego z silnika od kosy spalinowej i alternatora z ciężarówki
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
jak wykonać to ogarniam. Tylko pomyślałem że sugerujesz połączyć jakiś silnik z alternatorem mechanicznie ale tu potrzebne są 3 pierścienie i komutator
Pomysł z alternatorem jest bardzo dobry. 4 KM to tylko 3 kW, minus sprawność alternatora. Potrzeba alternatora rzędu 250 A (at) 12 V, 212 A (at) 14 V. Potrzeba by ci było tylko sporo drutu grzejnego który by to zniósł. Dosyć tanie, proste w budowie i proste w pomiarach (pomiar prądu cęgówką i napięcia prawie czymkolwiek) Używany alternator 200 A to...
A Jak był dal dwa alternatory połączone szeregowo?
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
Alternator ma taką budowę,że nie przekracza założonego prądu,uszkodzenie diod to przypadek. Jeżeli odpalisz auto już ostatkiem sił akumulatora/częste w zimie/ to diody by padały cżęsto. Powiem tak : alternatory kiedyś miały taką budowę , że uszkodzenie diod to był przypadek. Z pewnością wiesz jak np. wyglądała dioda w alt. np. dużego fiata i na jakim...
Panowie tylko teoretyzujecie. trzeba zbudować urządzenie i sprawdzić wyniki. Wieki temu zainstalowałem gaz do fiata 125p/ przebieg 110000km/. Szanowne grono przeciwników szalało. Nie miałem praktycznie problemów po przebiegu 150000 km na gazie./tankowanie na początku było pompą ręczną. Nie widzę powodu do konstruowania specjalnego silnika. Przy budowie...
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Jakiś wynalazek przypomina Hitachi - trzeba ręcznie dobierać mostek i regulator. Na stronie as.pl.pl możesz poszukać po wymiarach. Niema na żadnej stronie w częściach zamiennych tego numeru alternatora, wszędzie są tylko podane zamienne kody samych alternatorów które są całkiem inne w budowie, a jak są podobne części to różnią się jednak szczegółami...
Co prawda nie rower, ale "hulajdusza" elektryczna. Jeszcze ciągle w budowie. Poproszę więcej informacji o silniku, to chyba przerobiony alternator?
Szukaj w tych tematach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Alternator skręca się tak samo jak się go rozkręca, może źle podłączyłeś. [url=http://www.google.pl/#hl=pl&lr=&ei=...
Mam cos takowego i w obudowie wentylatora jest alternator takiej samej budowy i mocy co skoda 105-130 tylko nie pamiętam jakiej mocy i regulator oryginał jest taki w aluminiowej obudowie Dodano po 1 bardzo podobny do regulatora prądnicy
ok. więc szykując się na naprawę co mam przygotować od razu ? regulator, szczotki, diody? edit: szczegóły budowy alternatora będę znał w ciągu kilku najbliższych dni gdy zacznę jego naprawę. z zewnątrz od strony wychodzących przewodów widać 2 czarne kostki 1- prostokątna BOSH i z drobnymi oznaczeniami i druga trapezowa.
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Nie miałem okazji rozbierać prądnicy i oglądać uzwojenia stojana, czy budowy wirnika, także nie mam znajomości rozwiązań w tym agregacie. Myślałem że budowa samej prądnicy jest nieco podobna do budowy alternatora. Tyle tylko że nie ma tutaj szczotek i pierścieni ślizgowych, więc coś mi tu nie pasowało. Mogło to by być...
Witam wszystkich, wykonuję pracę dyplomową jaką jest stanowisko do badań alternatora samochodowego. Mam kilka pytań odnośnie budowy tego stanowiska i prosiłbym o pewne wskazówki. Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś wskazówki.
Budowy tego alternatora nie znam ale skoro są tam łożyska i szczotki to są to dla mnie części eksploatacyjne więc wolałem je też wymienić poco dwa razy rozbierać. Miałem zamiar alternator naprawić sam ale się rozmyśliłem robocizna 100zł mnie kosztowała.
Czy zamontowanie na wale silnika spalinowego kosiarki alternatora samochodowego jako zasilania robota miałoby sens?
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika Prawda, ale to dlatego, że alternator z uwagi na budowę wirnika ma znacznie szerszy zakres prędkości obrotowych niż stosowane kiedyś prądnice komutatorowe. Dzięki temu można zastosować duże przełożenie między wałem silnika a alternatorem, i to widać,...
Trochę czytania przed Tobą http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
A mocne i Tanie są np diody wyciągnięte ze starego alternatora lub kupione nowe diody "alternatorowe"
Alternator warto przewinąć na klasę napięciową 230V. Nie ma takiej potrzeby. Wiatrak i tak najlepiej jak pracuje na magazyn. Napięcie zgodnie z nim wystarczy. Tak jak wyżej kolega (at)michals napisał, nie ma miejsca. Nawijanie drutem grubości wlosa sensu pozbawione jest. Dodano po 15 W sprawie śmigieł to zgłoś się do dobrego producenta Juz sama w sobie...
Zastanawiam się czy ma sens wzbudzanie drugiego alternatora przyciskiem na desce rozdzielczej, monostabilnym naturalnie, zimy teraz takie, że raz trzeba, a raz nie trzeba dogrzewać. Niby kręcący się niewzbudzony alternator miał ulegać uszkodzeniu, ale mordujący alternator test temu zaprzeczył, też niby (zabawy przy budowie siłowni wiatrowej przydomowej)....
Napisz dokładniej o co ci chodzi.Potrzebujesz danych do konkretnej prądnicy,alternatora,czy szukasz informacji ogólnych(budowa,działanie,wykresy itp.).Mam książkę(z czasów szkoły średniej)pt."Maszyny Elektryczne"jest tam trochę o takich urządzeniach,więc mógłbym Ci odstąpić.Mam też trochę wiadomości dotyczących samochodowych prądnic,alternatorów.
Zajrzyj do http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... może tam coś znajdziesz dla siebie. Są tam dość ciekawe linki m.in. do stron, gdzie opisano budowę alternatorów metodami chałupniczymi. Niezależnie od użytego generatora, będziesz miał jeszcze problem z wystabilizowaniem napięcia (jakaś przetwornica impulsowa???). Chyba, że wykorzystasz...
Może ktoś podpowie mi jak rozwiązać następujące problemy: -chciałbym wykorzystać alternator samochodowy 12v do budowy małej elektrowni wiatrowej i nie wiem gdzie można kupić śmigło które by napędzało taki alternator. -czy takie śmigło może być zamontowane bezpośrednio na osi alternatora, czy trzeba zastosować jakąś przekładnię zwiększającą obroty. -Urządzenie...
Standardowy problem z alternatorem, regulatorem, szczotkami lub ich bierznią. Czyli altek do ponownego demontażu i spr lub wymiany na prawidłowy. pamiętaj mimo identycznej budowy w a6c6 występowały różne alternatory i podczas regeneracji mógł zostać zamontowany nie prawidłowy regulator lub jakieś chińskie zamienniki
Moduł Vape Z19 jest przeznaczony do alternatora Vape Z22 do czeskich traktorków Vari z silnikiem Jikov. Vape ma swój charakterystyczny stator stosowany w prawie wszystkich alternatorach tego typu, a cewkomoduły mają specyficzną budowę dostosowaną do sygnału z ich impulsatorów. Raczej nie będzie współpracował z alternatorem innego producenta. Alternator...
Poszukaj sobie w necie schematu elektryki do malucha. Schemat prosty jak budowa cepa... Alternator, jak koledzy wcześniej wspomnieli. A cewka, to: plus po stacyjce z bezpiecznika B, do cewki, z drugiej strony cewki do przerywacza. A przewody w.n. z cewki do świec. Nieważne do której. Ewentualnie może być konieczne zastosowanie drutu oporowego (zależy...
Oczywiście nikt nie ma zamiaru kłócić się czy wymądrzać, po prostu próbujemy podzielić się swoją wiedzą czy doświadczeniem. ale chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej o PCM i na ile to zmienia budowę alternatora, jego zasadę działania i jaki sygnał(y) podaje na zaciskach alternator z takim (PCM), bo takie nowe egzemplarze (2 lata) nie psują się zbyt...
https://www.auto-wiedza.pl/alternatory-p... Tu masz ogólne przykłady budowy. A zawarcie miernikiem i żarówką.
Witam.Do żadnych urzędów na razie nie musisz chodzić.Ludzie budują różne wynalazki i dopóki nie znajdzie się jakiś życzliwy-nieżyczliwy to trzeba korzystać ile się da.W Kanadzie,Stanach,na Alasce i innych różnych miejscach na świecie ludzie budują alternatory,gdzie wzbudzenie jest na magnesach neodymowych.Jest to dosłownie temat rzeka.Żeby go poznać...
Wygląda na to że nic się nie popsuje przy próbie jeżeli szczotki się nie klinują w przeciwną stronę.Natomiast przy pracy ciągłej należy sprawdzić czy wentylator /chłodzenie/ pracuje prawidłowo przy odwrotnym kierunku wirowania. Z podanego opisu wynika że ta prądnica przypomina budową alternator samochodowy więc powinna działać w każdym kierunku- pod...
W Doblo alternator pada szybciej niż gwarancja na niego, polecam, smutny użytkownik :D
motronic: GLE jest na gaźniku, tam nie ma czujnika położenia wału, więc z kołem można kombinować. jak zakładałem do swojego wspomadanie to jedyne koło pasowe jakie udało mi się kupić to na trzy paski 10 jednakowej średnicy na wszystkich szajbach, więc z tymi dwoma paskami lub nawet trzema do napędu by sobie poradził. co do tej rury karbonowej, to nie...
Może być inny to na pewno. Kabel-oczko tak samo jak w starym ale w nowym sa 2 przewody który gdzie? Jeden wzbudzenie a drugi kontrolka dobrze myślę ?może ktoś ma schemat budowy alternatora 6 i 9 diodowego Vale? 9i już będzie po kłopocie) .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. a nawiasem mówiąc Cl8 już nie produkują a mój nie nadaje się do szybkiej regeneracji...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Panie kolego! Rozruszniki i alternatory są oparte na zbyt prostych zasadach budowy, żeby wydawano do nich literaturę techniczną. Proponuję zajść do czytelni i poczytać książki z zakresu ELEKTRYKA SAMOCHODOWA.
alternatory schemat motoryzacja alternatory alternatory valeo
przelacznik swiatla dziać bojler ariston dławienie obrotów silnika
spawarka wybija bezpiecznik spawarka wybija bezpiecznik
Kod błędu P0400-00 - przyczyny i diagnostyka Naprawa opadających drzwi zmywarki Amica ZIM436