Oto jak rozbiera się alternator Boscha. I link do ciekawego problemu z napięciem altka Bosch: Pozdrowienia, jS(at)ty
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
Witam wszystkich, jako iż buduje maszynę sam, jestem na etapie robienia elektryki. Ciągnę wszystkie kable, mam pytanie jak podpiąć alternator, mógł by ktoś opisać co pod czym się znajduje na wzorze tego ze zdjęcia. Oraz zastanawia mnie jak podłączyć zegar obrotów silnika. Silnik stary John Deere, ale nigdzie nie ma żadnego czujnika przy wale, który...
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
Mam cos takowego i w obudowie wentylatora jest alternator takiej samej budowy i mocy co skoda 105-130 tylko nie pamiętam jakiej mocy i regulator oryginał jest taki w aluminiowej obudowie Dodano po 1 bardzo podobny do regulatora prądnicy
Budowanie rozruchu na tyrystorach wg.mnie nie ma sensu, ponieważ realnie wystąpią różne warunki pracy i trafienie w punkt jest niemożliwe. Opóźniając załączenie tyrystora zmniejszamy wartość skuteczną prądu i kombinowanie z cewkami i kondesatorami wiele nie da. Sam męczyłem temat silnego rozruchu ale problem był w rozruszniku bo ktoś nie podłączył jednego...
Witam , wszystko wskazuje na to iz najlepsze parametry ,stosunek wielkosc/moc maja bezszczotkowe silniki pradu stalego zasilane falownikiem. Dla zainteresowanych podam iz do eksperymentow i budowy np. elektrycznych rowerow mozna wykorzystać alternatory samochodowe :) Po usunieciu z nich prostownika otrzymujemy za darmoche silnik 3 fazowy duzej mocy...
Szafa sterownicza prostownik jako wzbudnica wirnika względem stojana tak jak w alternatorach w samochodzie z tą różnicą że samochód ma 12V stojan i wirnik i regulatory. Ciężarowe 24V wszystko. A agregat prądotwórczy prądnica trójfazowa już stojan 230V jedn faza x3 i 400V między fazowe... Wirnik 52V i 8A... To jest dla mnie kłopotliwe zbyt. Doszedłem...
Książka obsługi do cc podaje przekroje alternatorów do 700 i 900 na jednym rysunku. Czyli nie powinny się one róznić budowa. A ponieważ są zamontowane po dwóch stronach silnika, to gdzie indziej wypada jesynie śruba do naciągu (700 z góry, 900 z dołu). Silnik 700, to altki: 1. Magneti Marelli AA 125R - 14 V - 55A lub 2. ZEM AA 125R - 14 V - 55A Silniki...
Witam chciałbym żeby ziemia się zatrzymała na poziomie 1 sierpnia. Obieg wokół słońca stanął w tym miejscu ale dalej kręcił się wokół osi własnej ziemi. A jak by miała stanąć też obroty ruch dzień noc to żeby Polska miała punk 12 godzina. I tak została. Da się nauczyć spać w dzień jako noc. Wystarczy tylko pilnować godziny drzemki. Temat do ruchu ziemi...
Akumulator kwasowy nie nadaje się do pracy w cyklu naładowanie - rozładowanie. Bzdura. Akumulatory kwasowe nadają się do pracy cyklicznej i często tak pracują. Jedynie akumulatory rozruchowe nie mogą pracować cyklicznie ze względu na delikatną budowę płyt. Czy alternator to dobry pomysł? Czy znajde lepsze w miare niskiej cenie rozwiązanie? Jeśli wybudujesz...
W temacie ładowania kasy w budowę domu nie ma słowa 'narazie'. To jest never ending story ! Ja buduję się od kilkunastu lat i jeszcze mam daleko do końca a już trzeba remontować / odnawiać ... :)
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy silnik BLDC. Zaletą alternatora jest łatwość sterowania wzbudzaniem,...
Witam, Sluchajcie, nie wiem czy temat już taki był, ale nigdzie nie widzę i przede wszystkim nie wiem czy to dobry dział (w razie czego proszę o przeniesienie). Mój problem dotyczy obliczania i budowy generatora czy też prądnicy, alternatora, żeby reprezentował odpowiednie wartości. Dużo by pisać, więc żeby zaoszczędzić czas i abyście lepiej zrozumieli...
Po pierwsze primo silnik od wentylatora nie da rady napedzac dwoch alternatorow , po drugie nie ma czegos takiego jak perpetum nobile a po trzecie to po co Ci taki uklad budowac jak mozna kupic gotowe przetwornice z 12 v na 230 v ...
Proszę o przeniesienie tematu, nie wiedziałem gdzie go umieścić. Moje pytanie brzmi: czy można przerobić alternator 12v na 24 V budując regulator napięcia na 24 V, czy oryginalne diody to wytrzymają? Zmiana diod nie problem, można zbudować wszystko od podstaw ale po co skoro oryginalne dadzą radę. Buduje terenowa zmote rocznik 64, auto posiada tylko...
Witam, Buduję własny ciągnik na bazie silnika S231 (popularnie zwanym S12) i mam problem z alternatorem. Jako, że ciągnik posiada kabinę, maskę a miejsca jest jak na lekarstwo to udało mi się tam zmieścić alternator od 126p A115-34b. Problem tkwi w tym, że niskie obroty są zbyt małe na poprawne wzbudzenie i wydajność prądową. Przełożenie to około 1:1.30...
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Znalazłam książkę w której jest schemat wytworzenia prądu z roweru przy zastosowaniu zwykłego akumulatora samochodowego. Pisze, że naładuje komórkę w ciągu półtorej / dwóch godzin z tego co pamiętam. Pedałując rowerem przecież nie osiągnie się takiej ilości obrotów, a w schemacie nie było nawet żadnej przekładni. Kwestia obrotów to nie jest problem...
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
Kolego!!! na przykład drugi wpis na google Pozdrawiam
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. W tym schemacie powyżej, wstawiając w miejsce R3 podkówkę (rezystor regulowany), a podając zasilanie z zasilacza regulowanego, można sobie ustawiać dowolnie próg zadziałania (odłączenia zasilania...
Moja wyciągarka ma przełożenie 315:1 i uciąg fabrycznie ok. 6800kG. Silniejszej na pewno nie potrzebuję ale szybszej na pewno. Moje zasilanie wytrzyma ok. 5kW/24V a obecny silnik pobiera ok. 2,5kW. Czyli jest rezerwa na 2x szybszą pracę. Alternator od ciężarówki kręci się do conajmniej 10tys. obr. (w trybie ciągłym!!), jest niedrogi i ma odpowiedni...
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Witam wszystkich. Buduję stół do sprawdzania alternatorów. Mechanicznie już to rozwiązałem, została mi elektryka. Posiadam 8 szt. wmontowanych na radiatorze tranzystorów bdp 495. Zwracam się z prośbą o wszelkiego rodzaju podpowiedzi rozwiązania obciążenia na tych tranzystorkach.
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Witam Jest to alternator od Łady z budowanym regulatorem , niestety nie wiem od jakiej Nie wiem dokonca jak podlaczyc ten alternator do C 330 Zalanczam foto tego alternatora, i na moje oko trzeba podłaczyc to tak : -To wejscie "grube" z czerwonym kablem pod + - te ostatnie wyjscie (tu przy regulatorze) pod stacyjke i te pierwsze wejscie ze wsuwka to...
Koledzy, zapomnieliście że ciągniki też maja instalacje pneumatyczną, może by tak ją wykorzystać stosując niedrogie silniki pneumatyczne. Trzeba tylko zbilansować wydajność sprężarki z zapotrzebowaniem silników pneumatycznych. A z tym zabezpieczaniem alternatora to przesadzacie, chciałbym żeby każdy producent maszyn rolniczych budował sprzęt idioto...
Buduję małą elektrownie wiatrową na starym alternatorze i chodzi o to że jakby nie było wiatru to alternator i tak będzie ciągnął prąd na pobudzenie w grę jedynie wchodzi ręczne wyłączanie alternatora od akumulatora ale jeżeli będzie to w nocy to rozładuje się akumulator. Istnieje jakaś możliwość jak np. uruchomienie go bez pobudzenia??
Albo masz nogi jak dęby albo rowerek budujesz teściowej. No ale eksperyment jest podstawą wynalazku.... Jak napisali poprzednicy - jakikolwiek aku musi być do wzbudzenia, na magnetyzm szczątkowy bym nie liczył w rowerku. No i przełożenia podobieraj tak by przy spokojnym pedałowaniu na wałku alternatora było minimum 3000 obr/min
Witam, buduje traktor typu sam, mam w nim silnik od forda transita i mam problem w podłączeniu alternatora.jest duzo postów na ten temat jednak probowałem juz wielu kombinacji w podłączeniu ale alternator dalej nie ładuje (sprawdzam miernikiem). jesli ktos wie jak to zrobic prosze o szczegółową instrukcje łącznie z kontrolką itp PODAJE FOTO ALTERNATORA...
Witam, Wiem ze to co buduje nijak ma się do Energii Odnawialnej ale pytanie z jakim się zwracam jest ściśle związane z energia :) a tutaj fachowców w tym temacie zakładam że nie brakuje. Buduje niewielki pojazd który ma napęd elektryczny. Pojazd ma 4 silniki elektryczne 24V/180W każdy. Tak więc zasilać je będą 2 akumulatory żelowe 12V (pojemność jeszcze...
Buduję sobie stanowisko do testowania alternatorów i ostatnim przystankiem jest sposób obciążania altka w teście. Z czego ten element zbudować -obciążenie powiedzmy regulowane do 100A, tak żeby nie wydać fortuny i element był możliwie mały? Pozdrawiam
Ale nie mam kontroli nad tym, ile energii lub jak duży prąd przepłynie do podłączonego akumulatora z alternatora, gdy jest on wbudowany w regulator. Nie ma sensu. Wbudowany regulator to regulator NAPIĘCIA, który utrzymuje napięcie na właściwym poziomie. Prąd jest wynikiem obciążenia. Nie jest podana, zależy od zużycia energii. Jeśli baterie będą puste,...
To że jest to sygnał cyfrowy to jest oczywiste , moje pytanie jest (do kogoś kto podłączał oscyloskop pod L na alternatorze) na jakiej zasadzie CEM kształtuje sygnał sterujący alternatorem. Czy jest sens budować jakieś proste sterowanie czy łapać sie za kieszeń i szukać komputera?
Witam na wstępie. Zaznaczyć muszę że żaden ze mnie elektronik. Buduję sobie przydomową elektrownie na alternatorze i ups-e jak w temacie. Natrafiłem na barierę nie do przeskoczenia jak dla mnie. Moja elektrownia jest już w stanie finalnym i pozostała mi do zrobienia część elektryczna. Mój ups ma 3 zestawy akumulatorów po 4 sztuki. Te cztery sztuki są...
czy ma to rację bytu? W starszych alternatorach tak, w nowoczesnych nie za bardzo. Możliwe, że "zgłupieje" regulator napięcia. Ponadto, do testów powinno się budować urządzenie, które maksymalnie będzie symulowało warunki pracy elementu testowanego.
Witam w niedzielne popołudnie , Buduję samochód terenowy od podstaw , mechanika jest mi nie straszna , jednak co do elektryki wolę się was zapytać . Chcę zrobić odpalanie rozrusznika z przycisku "start" ( gaszenie mam na linkę ) Chciałbym się zapytać jak to podłączyć , ktoś by mógł schemat narysować gdzie wstawić przekaźnik itd? Jeszcze jedno czy przy...
Buduję awaryjne zasilanie z alternatora TG14c011 i silnika od kosy spalinowej. Czy musi być przez żarówkę? Co się stanie jak podłączę bez żarówki B+ do D+/L? Czy bez podłączonego akumulatora alternator sam się wzbudzi przy odpowiednich obrotach? Ewentualnie jakich?
Nissan sunny 1.7d tez klekot zrobilem 600 km po autostradzie wiedzialem ze ryzyko rozladowania wiec nawet wyciagnelem zarowki stopu zeby dojechac do domu. Co do twojego pomyslu Akumulatory i silnik to nie wszystko musi tez byc sprawna i przemyslana elektronika do kontrolowania wszystkiego. Ja buduję w garażu, na kolanie i nie jestem mechanikiem, więc...
Sprawa jest bardzo prosta. Kopiujesz układ zasilacza cc/cv a więc stabilizatora cc/cv i element wykonawczy podłączasz do uzwojenia wirnika. Wyjście altka do stabilizatora żeby widział napięcie i je utrzymywał. Zasilacze cc/cv w większości przypadków mierzą prąd bocznikiem na masie/minusie. W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
Czy zna pan jakieś urządzenie gdzie 1 mm nie odgrywa znaczenia ?? Wysokość bieżnika miedzy poszczególnymi kołami jak będzie miała różnicę 1 mm to może wpływać na geometrię Tak, prezerwatywa, dłuższa o 1 mm-nie gra roli; choć ja jakie bym nie kupił to zawsze są za krótkie. Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, byle...
Witam Chcę zbudować suba skrzynkę do samochodu bagażnika. Obecny sprzęt to Radio Sony mp3 cdx-mp40 (4x52W) do tego głośniki przód Pioneer TS-G1748 (16,5cm 35W rms max 170W) z tyłu siedzą jajka Alpine 6"x9" SPE-6902 (30W rms max 150W). Pragnę do tego zbudować suba który będzie siedział w bagażniku Skody Favorit. Skrzynka nie będzie mnie kosztowała bo...
Czesc. Własnie jestem w trakcie budowania małej elektrowni wiatrowej i potrzebuje troche porad. Planuje napedzac nia pradnice od samochodu Zuk, lub alternator o mocy nie przekraczajacej 1kW. Uzyskana energie chce przeznaczyc na ogrzewanie wody. Jak najprosciej zbudowac grzałke, ktora bedzie działała na napiecie 12V i bedzie spełniała swoje zadanie....
zaczelem sie zastanawiac dlaczego buduje sie 2 wersje silnikow tego typu z uzwojeniami pojedynczymi i polaczonymi po 3, tak jak na fotkach jakie sa wady i zalety poszczegolnych rozwiazan? i jak to sie dzieje ze w silniku 1 mimo czesciowej kompensacji pola uzyskuje sie i tak wybitnie wysokie sprawnosci... moze to sa dla niektorych troche glupie pytania...
Może warto zastanowić się w jakich warunkach zanika ładowanie? Czy pod dużym obciążęniem, czy zależnie od obrotów, a może gdy alternator jest zimny. U mnie się też tak dzieje w Cinquecento. 900-ka - więc podobna budowa układu. Mam założony woltomierz więc dokładnie mogłem zaobserwować mój defekt. Alternator kręcił się jałowo po wjechaniu w kałużę, pomimo...
Mój transformator nie jest ze spawarki tylko z prostownika rozruchowego 24V 200A. Napięcia na wyjściu ma 32V 28V 23V 18V i podczas spawania napięcie niewiele spada. Wtórne jest nawinięte podwójnie profilem 3x12mm i do tego prostownik przeciwsobny. Acha jak spawałem z przykręconymi osłonami bocznymi to przy spawaniu spawarka aż podskakiwała, a po ściągnięciu...
witam. chcialbym pokombinowac i zrobic alternator z silnika elektrycznego ( ograniczja mnie gabaryty dostepnych alternatorow) zadowalaloby mnie ok 70, 80 watow. czy silnik pradu stalego na 12v mozna przerobic na alternator , jakie beda straty i jak to zrobic. dziekuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie Alternatora nie da się zrobić, ze względu na to...
"Zaraz a po co nam środek ? chyba że coś źle kumam Wink biorąc pod uwagę 12 V zasialnie to chyba 12 była by najlepsza , chyba że zależy nam na mniejszej mocy. " tensrodek jesli bylby do niego dostep to mozna kombinowac z pojedynczymi mozfetami przerywajcymi prad.(nawet przygotowalem taki sterownik tyle ze pomimo zapewnien fachowcow od alternatorow nie...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
andwod napisał-Drut o przekroju ponad 2mm^2 wytrzymuje ponad 20A nierozumiem jakim cudem drut wytrzyma takie natężenie? co do mostka prostowniczego to bym nie polecał ,przy niewielkim zwarciu spalony i szkoda tych śmiesznych 7 czy 10zł. polecałbym diody z alternatorów najlepiej polonez moc 25A wytrzymują 50A regulacje możesz zrobić na triaku ,znajdziesz...
Ciekawe dlaczego nikt nie buduje agregatu rozruchowego z 5 alternatorów 120A któe dają 600A i mają stabilizowane napięcie przez włąsne regulatory. Cenowo wychodzi podobnie.
-> tomciope Jeszcze raz, jak dziecku: taka przeróbka to całkowita zmiana wewnątrz alternatora. Obecnie prostownik złożony z 6 diod prostuje napięcie międzyfazowe. Po uziemieniu środka uzwojeń i odizolowaniu od masy '-' prostownika uzyskasz _niższe_ napięcie - niewystarczające do poprawnego ładowania akumulatora. Na dokładkę będzie to prostowanie jednopołówkowe...
Myślę o zastosowaniu układu hydraulicznego napędzanego silnikiem spalinowym. Rozwiązanie to pozwala na pozbycie się problemu baterii bo cała energia morze być pozyskiwana z alternatora. Rozwiązanie to ma jednak wiele minusów. Jednym z nich jest wielki hałas towarzyszący pracy maszyny, drugi to problem z wyborem silnika, jego umiejscowienia i zasilania...
BOSCH, 70A, budowa koszykowa, wąski pasek. Drażnił mnie świst łożysk, więc zdecydowałem się na ich wymianę. Zastosowałem łożyska KBC, podobno najlepsze do tego celu. Wymieniłem też łożyska ślizgowe. Jedyne, co pozostało, to regulator ze szczotkami (niebawem zostaną wymienione również, czekam na szczotki). Ale świst występuje dalej. Wiem na 100%, że...
Z prądnicą (obawiam się, że takiej to może nie być w żadnym podręczniku) można by pokombinować tak, żeby mieć nieruchomy magnes (albo elektromagnes), nieruchome cewki, a poruszałyby się zwory, które by kierowały pole magnetyczne zmieniając jego kierunek w cewkach. Te zwory powinny być wykonane z ferromagnetyka, najlepiej o dużej indukcji nasycenia,...
No nie żartuj chcesz budować elektronikę nie umiejąc czytać tak prościutkiego schemaciku.P
Alternator z magnesami neodymowymi i z prostownikiem trójfazowym bardzo dobrze ładuje akumulator i nie trzeba żadnego regulatora.Wystarczy mieć nadzór nad napięciem akumulatora 10-15V i ciągle trzymać go na głodzie.Można wstawić akumulator z większą pojemnością i wtedy nadzór nie jest tak częsty.Zamiast alternatora można zrobić prądnicę synchroniczną...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Alternator Golf II jako generator prądu.. Jestem w trakcie budowy prostego generatora prądu z alternatora i mam problem z samoczynnym wzbudzeniem alternatora. Rozpędzam alternator wiertarką do ponad 2000 obr/min i alternator nie może zaskoczyć, dopiero jak przyłożę napięcie +12V do wirnika to zaczyna produkować prąd (linia przerywana na schemacie),...
No tak ale jeśli dynamo byłoby na 12V przy 150W oddałby 12.5A a to nie jest porywające osiągnięcie, budując skomplikowaną machinę zwiększy koszty a i na jedzenie też trochę trzeba, ostatecznie iść na działkę żeby pedałować na rowerze patrząc w ścianę szopy :D prościej byłoby kupić generator.
Obawiam się że ten mostek z alternatora nie wytrzyma. Owszem, alternator ma wiekszy prąd wyjściowy, ale tam jest układ trójfazowy i takie też prostowanie.
:ok: takie właśnie wypowiedzi budują moje rozeznanie w temacie i pomagają zająć własne stanowisko, dzięki!! do podładowywania w cywilizowanych warunkach (220v) kupiłem sprytny mały prostownik i producent na moją prośbę podwyższył właśnie max napięcie ładowania z 14,8 bodajże, do 15,77v- elektrololit jeszcze nie bulgocze a akku napakowane "pod korek"...
właśnie buduję taki inwerter, jak skończę podam koszta
Witam. Aktualnie powinieneś mieć alternator: [url=]CC900 [url=]Alternator Seicento 1.1. Jak widzisz mocowania się różnią, ale konstrukcja i budowa alternatorów jest identyczna. Wystarczy że przełożysz wszystko z alternatora 1.1 do obudowy przedniej z CC900. W ten sposób otrzymasz mocniejszy alternator o 10/20 Amp. (uzwojenie stojana oraz wirnika) Szczerze...
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Witam! Jako że jestem na etapie budowania szyn na układ napędowy wpadlem na pomysł instalacji alternatora. Model będzie zasilał silnik spalinowy poj. ok 12ccm; moc ok 3 PS ;obroty 3k-16k i pytanie czy istnieje możliwość kupna, zamówienia takiej prądnicy która wytworzyła by prąd na utrzymanie wszystkich elementów elektroniki takich jak serwomechanizmy...
Już tłumacze. Buduje pojazd napędzany 4 silnikami elektrycznymi 24V/180w każdy (razem 0.72 kW). Źródłem zasilania napędu mają być 2 akumulatory żelowe o pojemności nie większej niż 12Ah każdy a że akumulatory takie są zazwyczaj z napięciem 12V stąd potrzeba zastosowania 2 połączonych szeregowo. Pojazd będzie miał na pokładzie silnik spalinowy z kosiarki...
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Chcesz ładować akumulator 12V, a szukasz prądnicy pracującej na napięciu trzy lub czterokrotnie wyższym? Brak sensu, kup używany alternator od np. Vw około 120 A, masz wbudowany regulator i poza akumulatorem i żaróweczką nic więcej nie potrzebujesz. Pamiętaj, aby nie przekroczyć maksymalnych obrotów alternatora, tj około 15000... :D
Tak, to prawda; ale kolega piter253 w swoim wcześniejszym poście napisał "Koło alternatora jest delikatnie mniejsze, ale koło na wale jest większe niż poprzednie" stąd prosty wniosek że w jego przypadku zwiększył przełożenie, i na jeden obrót wału (koła napędowego) jego alternator (koło napędzane) wykonuje więcej obrotów. Załóżmy że poprzednio było...
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Widocznie lubisz grzebać przy aucie . W alternatorze są jeszcze inne elementy . Poczytaj .
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
Pozwolę sobie podzielić się moimi pomysłami, które kiedyś zrealizowałem w podobnym projekcie robionym na zlecenie znajomego. Była to przyczepa, a nie camper ale wychodzi podobnie. Zdecydowałem się na instalację w całości 12V, jedynie 2 gniazda były zasilane z przetwornicy 12/230V. Źródłem energii były 2 akumulatory AGM 12V 180Ah, ładowane z alternatora...
Witam. Mam taki problem, że, buduje rower z silnikiem spalinowym od kosiarki, i chciałbym zamontować oświetlenie do tego roweru. I tu pojawia się problem, ponieważ będzie to zasilane z akumulatora żelowego 5 Ah i chciałbym zrobić jakąś małą prądnicę albo alternator, żeby ładował ten akumulator. I tu bym prosił o pomoc, czy da się zrobić prądnicę z rozrusznika...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Bez sensu, oryginalny mostek o wiele lepiej sobie poradzi. Wystarczy mi jedna faza z alternatora. I myślałem o małym mostku np do 10A. Przy jakim napięciu? Trzy fazy alternatora o wiele sprawniej...
Jak dokładnie takie cudeńko się nazywa To cudeńko nazywają separatorem, izolatorem baterii lub modułem ładowania. W zależności od wartości napięcia i dozwolonego prądu są różne rodzaje. Dla przykładu budując swojego kampera pan Klimek wydał na elektrykę ok. 6000 zł. /jest na YouTube można pooglądać/.
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
Napisz dokładniej o co ci chodzi.Potrzebujesz danych do konkretnej prądnicy,alternatora,czy szukasz informacji ogólnych(budowa,działanie,wykresy itp.).Mam książkę(z czasów szkoły średniej)pt."Maszyny Elektryczne"jest tam trochę o takich urządzeniach,więc mógłbym Ci odstąpić.Mam też trochę wiadomości dotyczących samochodowych prądnic,alternatorów.
Panie kolego! Rozruszniki i alternatory są oparte na zbyt prostych zasadach budowy, żeby wydawano do nich literaturę techniczną. Proponuję zajść do czytelni i poczytać książki z zakresu ELEKTRYKA SAMOCHODOWA.
witam może ktoś posiada jakiś schemacik do tego lub podobnego typu alternatora chodzi o połączenia uzwojeń stojana diod i uzwojeń wirnika albo jakiś zarys budowy elektr. alternatora pozdrawiam
Witam Każdy alternator to prądnica trójfazowa, która ma standardowo 6 szt diod prostowniczych głównych oraz 3 szt tzw. "przepięciówki". Tu sytuacja jest odwrotna jak w normalnej pradnicy tzn. wiruje stojan a wirnik czyli to co na zewnątrz jest nieruchome. Muszą też być szczotki do pierścieni ślizgowych - jedna zwarta do masy druga do zasilania (regulator,...
ok. więc szykując się na naprawę co mam przygotować od razu ? regulator, szczotki, diody? edit: szczegóły budowy alternatora będę znał w ciągu kilku najbliższych dni gdy zacznę jego naprawę. z zewnątrz od strony wychodzących przewodów widać 2 czarne kostki 1- prostokątna BOSH i z drobnymi oznaczeniami i druga trapezowa.
Jeśli ma to być profesjonalna naprawa to proponowałbym wizytę w zakładzie specjalizującym się w serwisie alternatorów i tam na ogół wymieniają od ręki na sprawny za jakąś tam opłatą (napewno niższą niż nowy). Jeśli zaś profesja jest na drugim miejscu to informacja że regulatory alternatorów w większośći typów pracują na takiej samej zasadzie lecz mają...
Witam,przeczytaj sobie plan budowy z tej strony,oraz przeanalizuj wykresy prędkości wiatru do mocy i to co oni podają(moc przy 8m/s ma być 400W a na wykresie jest 200W) Plan budowy generatora wiatrowego o mocy do 300 Watt przy 12V średnica śmigieł 1,0m bardzo tani oraz prosty w budowie. jako alternator służy używany silnik z dmuchawy Generator jest...
nie znam szczegółów konstrukcyjnych nortona ale raczej skłaniam się ku przypuszczeniu że posiadały prądnicę a nie alternator a to inna bajka, ewentualnie układ z "magnetem" i to teżrealizowało się raczej budową cewki prądowej o odpowiedniej wydajności, a i instalacja el działała na zupełnie innej zasadzie.Ale odbiegamy od tematu.... Autora poprosiłbym...
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo...
Witam.Mam problem z alternatorem w Espero.Padl mostek prostowniczy.Wyszlo po pomiarze diod.Nie wiem jak wyglada sprawa z regulatorem napiecia,czy jest dobry.Mam sprawny regulator od Lanosa ale nie wiem czy da sie go podlaczyc pod ten mostek.Regulatory roznia sie(poza szczegolami budowy)tym ze w orginalnym jedna koncowka szczotek jest polaczona z masa...
Witam wszystkich. wiem ze temat użycia alternatora był juz poruszany w innych postach, przedstawiono rózne aspekty użycia przeróbki itp.itd. niestety troche "haotycznie" bynajmniej dla mnie jako laika elektroniki. Jestem w trakcie budowy kolektora słonecznego do ogrzewania wody jako alternatywne źródło energi. Jak wiadomo w dni pochmurne mao mi to pomoze....
Kurcze ale bzdury piszecie. Więc prąd ładowania nie ma znaczenia? (masakra) A ja myślałem że to krytyczny parametr podczas ładowania akumulatorów i zależy bezpośrednio od napięcia przyłożonego do akumulatora (różnicy napięć prostownik-akumulator) widzę że NIE WSZYSCY rozumieją zasady ładowania akumulatorów. Ja odpuszczam ten temat :( Dodam że pisząc...
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
motronic: GLE jest na gaźniku, tam nie ma czujnika położenia wału, więc z kołem można kombinować. jak zakładałem do swojego wspomadanie to jedyne koło pasowe jakie udało mi się kupić to na trzy paski 10 jednakowej średnicy na wszystkich szajbach, więc z tymi dwoma paskami lub nawet trzema do napędu by sobie poradził. co do tej rury karbonowej, to nie...
Mianowicie prądnice w traktorach są budowy zamknietej a alternatory wentylowane. I tu jest problem bo uzwojenia chwytaja kurz i ziemie i obrastają i o dziwo sie nie palą z przegrzania tylko uzwojenie koroduje- zielenieje.I albo sie upala albo zwarcie z rdzeniem robi. Nawet z Zetorach i MF. Diody obrośniete brudem o dziwo sie nie pala. Większego zużycia...