W Cargo. Można z rurki lpg zrobić nie??
Mogą być C3 z luzem.
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
W alternatorze nie ma znaczenia.
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Prosze 1021 to alternator Na koncu masz tez przejscie przez 2 kostki laczace wiazki. https://obrazki.elektroda.pl/5615226600_... https://obrazki.elektroda.pl/6020609100_... https://obrazki.elektroda.pl/8354323400_... https://obrazki.elektroda.pl/8665183000_... https://obrazki.elektroda.pl/3996326400_...
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Bez znaczenia
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
Podłacz miernik do zacisków akumulatora , sprawdz napiecie , odpal silnik i znowu sprawdz ma byc 13 do 13,5 V a jak przegazujesz to ma nie przekroczyc 14 do 14,4 V.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Zwykłe wielorowkowe.P
Mocniejszy, 120A BOSCH 0 124 515 025 lub 0 986 044 320 90A BOSCH 0 986 040 340
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
Jak fizycznie pasuje to możesz i nawet 190A załozyc
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-al... NR KATALOGOWY: 4643701051 Zniknie aukcja - da się odszukać po numerze katalogowym. Pozdrawiam.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Bedziesz zaskoczony,kup orginał.
Słuchaj-te renówki cierpią na taką przypadłość że nagminnie się przecierają przewody w okolicach łaczenia silnik-skrzynia biegów.Sprawdź to.Następne-nie zamieszałeś kabli na regulatorze?Jest tam niby taka kostka,ale często popękana.Na L idzie przewód kontrolki,na + kabe z prądem za stacyjką.W jakim stanie są pierścienie na wirniku?Maja wytarte głębokie...
6202 oraz 6303
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
6303 2RS 6202 2RS
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
I co ruszył alternator?
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
Jakie łożyska są w alternatorze VALEO A13N241?
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
800 zł?- gdzie jest taki drogi fachowiec, postaram się omijać nawet w pilnej potrzebie. www.ist60c.pl Chcesz mi powiedzieć, że regeneracja tych s&s alternatorów nie różni się niczym od zwykłych i temat powinna ogarnąć każda osoba która regeneruje alternatory/rozruszniki w mieście?
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Zapewne ma padnięta baterię w mierniku napięcia, ale cóż na takich się zarabia tj nudzi się to grzebie, jak pogrzebie to na sznurku trafia na warsztat i bez sentymentu się takiego kasuje.
witam mam zamówione owe łożysko sam jestem ciekaw co mi przyjdzie pomajsterkował bym przy tym pańskim alternatorze
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Witam. Panowie, potrzebuję Waszej wiedzy. Chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo do Renault Captur 2013 r. 1.2 TCe 120 KM benzyna. Na stronie: https://as-pl.com/pl szukałem alternator Valeo wg. marki i pokazują mi się alternatory z wtyczką na dwa piny BSS, a u mnie jest jeden pin LIN. Potrzebuję od Was informacji, jaki mam alternator i numer (u...
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
Witam , udało ci się rozwiązać problem z wklejeniem uzwojenia? Jakiego kleju użyć
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Komutator nie ma bicia?
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Potrzebujesz schemat poglądowy czy do naprawy.P
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Już tylko gwoli uzupełnienia: styk W to wyjście na obrotomierz, rozwiązanie stosowane w silnikach Diesla VW z lat 80- i 90-tych.
Podaje kontakt do Wojtek-602257773 dostaniesz 100%dobrą odpowiedż naprawia i regeneruje alternatory.Pozdrawiam Edward.
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
Będę musiał to zrobić, tylko jak na złość te objawy występują na tyle nieregularnie, że albo nie mam wtedy miernika, albo stoję właśnie w korku (głupio tak wyłazić na środku ulicy z miernikiem i grzebać pod maską). Normalnie napięcie jest prawidłowe czyli ok. 14,4V. Postaram się jakoś zmierzyć podczas gwizdania i zapodam na forum.
Mam pytanko a właściwie to chciałbym się upewnić czy dobrze myślę? Mam alternator Valeo, ma on oprócz wyjścia na akumulator dwa konektory "L" i "+" - pytanie brzmi: Jak to podłączyć?? Według mnie to "L" do lamki kontrolnej (druga końcówka lampki do plusa po zapłonie), a "+" do plusa po zapłonie - czy dobrze myślę (szkoda alternatora).
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Witam, Moje pytanie jest następujące czy w ten sposób jak na zdjęciu mogę podłączyć ten alternator w moim T25? Nie wiem co zrobić z + na regulatorze. Był bym wdzięczny za ewentualną korektę tego schematu. http://obrazki.elektroda.net/66_12833732...
4.6×6.35×15.4 http://obrazki.elektroda.net/15_12651973...
Prawdopodobnie wytarte pierścienie, zużyte szczotki. Podłącz woltomierz i sprawdź jakie jest napięcie na niskich oraz wysokich obrotach.
Czyli plus z akumulatora na śrubę fi8 tj B+, kontrolkę do D+. A co mam podłączyć do DFM?
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
Założony nowy alternator AS i dalej to samo masakra :cry:
Witam mam passata b4 z silnikiem 1.8 90 KM ABS i ostatnio zaczął piszczeć alternator. Pisk dochodzi z tyłu, tak jakby spod tego plastiku. Obstawiam łożysko i chciałbym już wymienić oba tylko potrzebuję ich rozmiary ponieważ wolałbym kupić i wymienić niż rozbierać, jeździć, kupować i dopiero składać. Alternator Valeo 70A, spisałem nry: Valeo 14V 70A,...
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Witam . Pytanie to czy można zamienić alternator innej marki (BOSCH) oczywiście o takich samych parametrach ładowania
Kupiłem alternator Boscha 90A ,a w tym Valeo ktoś już grzebał i ogólnie nie mam zaufania do francuskich części. valeo idzie na złom ;)
Po tym numerze 0986049410 wyskakuje alternator bosch Znalazłem jedynie coś takiego - ARE3052 lub ARE3052(VALEO)
Regeneracja tego alternatora niesie duże ryzyko, zupełnie nieadekwatne do zaoszczędzonych pieniędzy, na szrocie za parę dych kupisz sprawny, w dużo lepszej kondycji.
Dzięki za podpowiedzi chodzi tam 6303 i 6202.
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
A "AS" nie będzie tego miał? Chińszczyzna, ale tania i zawsze trochę pochodzi.
Witam, mam mały problem, w Matizie dzwoni alternator, przy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd dzwonienie narasta, jak również podczas wilgotnej pogody. Pomyślałem od razu łożyska, kupiłem skf zamontowałem i to samo. Łożyska wymieniałem w lato, jak było ciepło to jakoś szło jeździć,ale teraz wilgoć to dzwoni jak czort. Czytałem w necie że może regulator...
Chce wymienić łożyska i wirnik . Mam nowe łożyska i wirnik z nowymi ślizgami . Ogólnie alternator ładowanie ma ok. tylko łożyska szumią i ślizgi są kiepskie. Próbowałem je na siłę otworzyć cienkim śrubokrętem ale niestety nie szło . Czy ktoś może poradzić w którym miejscu najlepiej przeciąć ?
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Jak już naprawdę nie mógłbyś znaleźć (choć ja przy golfie 2 też mam valeo i jakoś kupiłem zamiennik bez większych problemów) to da się zamienić na inny regulator - alternatory generalnie pracują w taki sam sposób - zawsze można coś dopasować.
Obawiam się że się mylisz 45,55,65A miał zestaw 6203 i 6201 90A miał 6303 i 6201 To w alternatorze z zewnętrznym wiatrakiem
I jeszcze regulator napięcia...
alternatory schemat motoryzacja alternatory sprzęt alternatory
pl2303 ft232 serwer resetuje reset pojemnika
płyta główna viessmann vaillant atmomag serwomotor
Bezpiecznik w lodówkach Hotpoint Ariston XH9 - lokalizacja i wymiana Schemat instalacji elektrycznej New Holland T3040