6303-2RS/C3 6203-2RS/C3
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Oba łozyska takie same.
6203ZZ
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Aż jedno łożysko? To jak się sypnie drugie, to znów będziesz rozbierać? Gratuluję "oszczędności". Alternator to coś więcej niż ŁOŻYSKO i szczotki. Po co podajesz maile i gadulce? To forum publiczne i publicznie się tutaj odpowiada.
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Może coś wpadło do alternatora podczas jego remontu. Sprawdź stan łożysk oraz "sprzęgiełko" alternatora.
To nie wchodź na inne strony, tylko tak jak napisałem na stronę AS. https://as-pl.com/pl/p/A6067
Fajne, proponowałbym moderatorom umieścić gdzieś w podwieszonych tematach.
Według katalogu ABE9004 i ABE9027.
Cześć, panowie czy w mondeo mk3 2.0 TDCI (2002) siedział tylko jeden rodzaj alternatora (prawdopodobnie visteon). Szukam numerów łożysk ale alternator nie ma żadnych naklejek- prawdopodobnie czynniki atmosferyczne ją usunęły. Pacjent rozebrany- 6303 czyli standard w sumie.
Mogą być C3 z luzem.
Co do luzów bocznych to raczej lipa. Natomiast napewno powinny być obustronnie zasłoniete (uszczelnione). Alternatorów jest masa i każdy ma swoje szczególne wymagania. W niektórych przypadkach da się zastosować z jednostronnym uszczelnieniem.
6303 i 6003
Sprawdź alternator czy łożyska się na nim nie kończą.
Mogą. Ale bardzie stawiał bym na alternator (dwa łożyska) i pompę wody. Ale gdyby był luz na pompie to byłyby wycieki. Z tym, że wiesz jak to jest radzić na odległość.
Witam Jakie łozyska do alternatora Denso DAN1061- TOYOTA 27060-0T010 ? Dziekuje.
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
uszkodzony wirnik
A nie jest to BB1 3036?
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
Takie: ABE9006 http://www.as-pl.com/p,lozyska,produkt_A...
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
to może być wina alternatora, może mieć łożyska do wymiany, ja tak miałem w lanosie 1,6 16V jak włączałem światła, nawiew i chciałem otworzyć szybę to miałem takie objawy że obroty spadały i szarpało autem i jeszcze pasek piszczał
6303 -przód 6201-tył
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
6203ZZ,6201ZZ
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Może pasek rozrządu za mocno naciągnięty
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Wirnik powinien zejść razem z łożyskiem jeśli mnie pamięć nie myli. Pobierz sobie tą instrukcję na str. 140 jest przekrój. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Chce Ci się tak rzeźbić? Wyczyściłeś jak powiedział przeczyść te nadlewki Jak alternator jęczy, nie na łożyskach, nie wróżę długiej jazdy... A jeszcze elektronikę rozwali.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
6203 i 6201
6203 ZZ i 6201 ZZ
Jak Valeo to 6203 i 6200
Sprawdzałeś łożyska pompy, alternator łożyska kręcą się swobodnie,mocowanie koła pasowego na wale głównym.Nie obstawiał bym wadliwych kół pompy.Właściwy naciąg paska. Zobacz pracę koła pasowego na wale głównym czy naciąg paska jest taki sam kręcąc po woli na całym obrocie wału. Mocowanie alternatora czy nie urwana podstawa alternatora.
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
Witam Duże 6203 małe 6201 najlepsze KOYO,NTN,SKF
zmień łożyska
6202 oraz 6303
Potrzebuję pomocy.Mam Forda Scorpio 95 TD , urwał mi się wirnik w alternatorze- wymieniłłem. Od tego czsu już 3 razy wymieniałem pokrywę przednią z łożyskiem.Znowu koło alternatora ociera o obudowę.Proszę o radę.Z góry dziękuję.
Łożyska 40zł. Jak sam zrobi...
Wpis omyłkowy, usunąć.
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Łożyska 6303 2Rs/C3 6003 2Rs/C3
Witam, potrzebuję wymienić łożyska wirnika alternatora Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI. Problem jest taki, że nie znam wymiarów ich, chciałbym najpierw kupić te łożyska i dopiero alternator demontować. Czy zna ktoś wielkość tych łożysk? Pozdrawiam, Robert.
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora Pozdrawiam To nie jest dźwięk uszkodzonych/zużytych łożysk alternatora.... Czy przy tym czujesz zapach spalenizny lub przegrzania,...
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Wszystko się zgadza.P
Dzień dobry. Potrzebuję pomocy, jakie dobrać łożyska alternatora 120 A-0123 510 009?
6003 i 6303
6303 i 6202
6303 2RS 6202 2RS
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
6203 i 6201. Dwustronnie kryte.
Właśnie miałem słabe ładowanie aku i miałem to robić bo chciałem przy wymianie rozrządu zrobić alternator i łożysko klimy jutro może spróbuję ściągnąć pasek osprzetu i się przejechać może coś da
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Sprzęgło sprawdź na alternatorze i łożyska.
6303 i 6203 oba 2RS C3
Dokładnie, nie ma tu na alternatorze sprzęgła, jest koło stałe pasowe. Nic nie uszkodził przed zdjęciem alternatora, tak samo się działo, szarpanie paskiem pisk, itp. A stało się tak po uszkodzeniu koła pasowego i wymianie na nowe koło pasowe wału Ina, wymieniłem jak wyżej pisałem rolki, napinacz, pompę wspomagania i dalej to samo. Rozebrałem alternator,...
Posiadam fieste 92r. z silnikiem 1,3 na gaźniku.Czy może ktoś wie jakie są wymiary łożysk alternatora? Chciałbym je wymienić bo zaczyna mi głośno pracować alternator.
Jak jest wymontowany, to kręci poprawnie? Obracałeś wałem silnika, czy nie ma oporów? Auto w ogóle odpala, czy nie ma siły przekręcić? Jak nie kręci, to jeszcze sprawdziłbym alternator, czy łożyska nie stanęły. Jak wał kręci się normalnie, to usterka wewnętrzna rozrusznika, zwarcie lub zablokowany mechanicznie.
6303 i 6202
Zakrec po kolei wszystkimi kołami. Najczęsciej pada rolka alternator i łożysko klimy
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Albo łożysko zatarte w alternatorze.
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
Zgubiłeś plastikowe gniazdo łożyska.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
I wydmuchaj solidnie plewy i kurz z alternatora Jak łożyska słychać bez paska to wymień 6304 i 6203
Nie rozbierałem nigdy alternatora. Są tam łożyska stożkowe? Bo teraz oś będzie obciążona masą wirnika.
Tą nakrętkę odkręcisz po tych wstepnych czynnościach-muszisz wirnik chycić w szczeki imadła(przez miedziane podkładki,ewentualnie szmatkę,aby nie pokancerować).Szczotki sie nie połamią,przy składaniu musisz wsadzić drut w otwór.
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Podaj numery które są wybite/na naklejce/na tabliczce na alternatorze.
w alternatorze są łożyska, może warto je obejrzeć
Komputer stwierdza duże obciążenie silnika i podnosi obroty - automatyka działa. Miałem podobnie wina była z łożyskiem alternatora - po wymianie łożyska nie było takich zmian obrotów.
Witam, łożyska alternatora spokojnie wytrzymają, to nie tokarka, obciążeń wzdłużnych nie ma (poza wagą wirnika), więc i łożyska oporowego nie trzeba.
..że nie wspomnę o zatartych łożyskach...
W swoim mam Bosch 140A i wymieniłem: Łożysko alternatora 17*52*17 FAG806078 Łożysko alternatora 17*35*10 6003-2RS
Problem uważam za zakończony ponieważ rozebrałem alternator wymieniłem łożyska założyłem nowy pasek i napinacz i jest dobrze. Dodano po 1 Problem uważam za zakończony ponieważ rozebrałem alternator wymieniłem łożyska założyłem nowy pasek i napinacz i jest dobrze.
Ze względu na niski koszt wymieniłbym też szczotki. Czy one są standardowe czy też konkretny model pasuje do tego alternatora?
Brzmi typowo dla uszkodzonego sprzęgła alternatora + ew. łożyska w alternatorze. Zdemontuj pasek i zobacz wtedy.
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Owszem , są opisane.P A moze kolega blizej opisze gdzie moge znalezc ten opis jaki to alternator
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Czy mógłby ktoś podać oznaczenia łożysk do alternatora 1.1 mpi seicento?
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Tak, te same.
Jest ok ale słychać jakby coś tam łożysko nie domagało. Pryśnij WD na pasek, jak nie będzie ciszej to zdemontuj pasek i zobacz czy nie szumią łożyska w alternatorze i czy nie szumi ta nowa rolka jak nią zakręcisz.
Może to właśnie pasek piszczy? Zdejmij i sprawdź, ewentualnie pokręć alternatorem, może łożyska do wymiany.
alternatory jakie szczotki alternatory schemat alternator jakie łożyska
antena zewnętrzna bluetooth zatkany odpływ zmywarki whirlpool wydechy motocykla
transformator przewinięcie hulajnoga motus
Zwarcie w przewodzie pompy pieca SAS - przyczyny i rozwiązania Jak podłączyć subwoofer Jamo J 10 do Yamaha RX-V381?