Do wspomagania hamulców.P
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie?
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
najprościej woltomierzem na akumulatorze podczas pracującego silnika przy około 2000 obr/min napięcie powinno być około 13,8V
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
alternator daje tyle pradu ile potrzeba na doladowanie akku ireszta idzie na odbiorniki a zbyt duza poj. akku w stosunku do alternatora nie pozwoli na jego doladowanie i tym samym ciagniesz prad z akku i w koncu kiedys padnie
Co rozumiesz przez "autko" ? Bo jeżeli samochód z rozrusznikiem to zdecydowanie nie!!!! To nie są alternatory rozruchowe, nie dadzą prądu rzędu setek amperów potrzebnych do rozruchu. Jak jest napisane dalej są to akumulatory do UPS-sów, buforowych zasilań w telekomunikacji itp.( wszędze tam gdzie jest potrzebny nieduży prąd przez dłuższy czas) Pozdr.J....
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Zazwyczaj alternator samochodu zabezpiecza ładowanie akumulatora do napięcia 13.8 -14.2V . W buforowym reżimie akumulator należy ładować do 13.6-13.8V . Przy wskazanych napięciach pojemność SPRAWNEGO akumulatora będzie składała 80 - 90 odsetków od nominalnej. Uwzględniając, co większość współczesnych akumulatorów stosuje do nie obsługiwanych - zwiększenie...
Mimo wszystko założyłbym alternator z samochodu, może być używany ze szrotu za 20 pln. Sprawuje się świetnie. Akumulatory się nie zasiarczają. ale ... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Tak, opór zależny od obciążenia. Jak masz luźny pasek objawia się to np. piszczeniem podczas dodawania gazu.
To jest alternator od samochodu Hyundai. Te dwa cienkie kable są nieoznaczone.
Masz może numer z alternatora?
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ?
podam link do strony gdzie jest przetwornica z 6/12v po niewielkich przeróbkach uzyskać można inne napięcia http://www.elektronika.sirius.pl/index.p...
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Wiecie może jakie zapotrzebowanie ma samochód z włączonymi światłami i nawiewem? Na filmie 10 mV odpowiada 1 A: [youtube]https://youtu.be/_FZ9deEzdvk[/y...
I tak po twórczych elektrodowych wywodach doszliśmy do sedna sprawy. Oddzielny generator to jedyne sensowne rozwiązanie.
mam pytane czy jak zastosuje w elektrowni alternator od samochodu i podłącze go pod baterie 12v w UPS czy na wyjściu otrzymam napięcie 230v
czy ma na sobie regulator czy na budzie? ja podlaczylem b+ do akuma regulator mam na alternatoze i 1 z regulatora przewód ktory idzie bezposrebnio do kontrolki wiec sprawa prosta jak wkrecenie zarówki:-)
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
Starczy. To ciągnie w szczycie niecałe 20A przeciętnie przy pełnej mocy około 15A. Ja trochę zmniejszysz głośność to poniżej 10A więc nawet na max weźmie tyle co dmuchawa w samochodzie.
Po co przerabić alternator nie prościej dać przetwornicę z 12 V na 220 V.
Odpalanie jest możliwe ale sterowanie musiało by być dosyć skomplikowane w przeciwnym razie może się skończyć wymianą całej elektroniki w samochodzie z diodami w alternatorze włącznie.
Mają być ładowane z alternatora samochodu, więc 14,4v.
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
O czujniku bezwładnościowym Przy porwaniu auta przez wodę powodziową, raczej wątpliwe jest jego zadziałanie. Kolejna rzecz, czy czujnik ten działa również w zaparkowanym aucie ze zgaszonym silnikiem? Nie wydaje mi się. Takie urządzenie jak "klema pirotechniczna", odcinająca prąd z akumulatora, jest sterowana przez systemy bezpieczeństwa, a czy te zadziałają...
Akumulator należy ładowac prądem około 5.6 A przez okres 10 godzin aby uzyskał właściwe parametry podane przez producenta. To tylko sucha teoria. W praktyce ciężko jest uzyskać stały prąd ładowania, nie znany jest stopień rozładowania akumulatora, a także jego rzeczywista pojemność. Podłącz prostownik na wyższy zakres i poładuj kilka godzin. Resztę...
Czy doładowując akumulator przy pomocy prostownika trzeba koniecznie odłączyć go od instalacji samochodu ? Czym grozi nie odłączenie i dlaczego ? Wiadomo przy krótkich miejskich trasach w obecnej porze roku akumulator "ma biedę". Dobrze byłoby go od czasu do czasu wspomóc ale komu się chce ustawiać zegarek i programować radio. Proszę o rzeczową dyskusję....
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
jak da za mały ze zbyt małym prądem rozruchowym to w kilka miesięcy go załatwi pognie płyty a gwarancja tego nie obejmuje drogi autorze jaką masz pojemność a moze znasz moc rozrusznika
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Witaj, na moje oko to zacząłbym od wymiany akumulatora. Skoro przygasa przy przyspieszaniu i wzmaga się przy włączeniu innego odbiornika jakim jest podgrzewanie szyby. Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym alternator, ale nie w samochodzie ale u kogoś na stole. Daj znać jak się uporasz.
Cena Magnata i CarPower będzie podobna, a Carpower zagra głośniej. Pamiętajcie o kilkurzeczach: - moc wzmacniaczy samochodowych jest podawana dla 14,4V (alternator samochodu). wy macie do dyspozycji 11 do 13V. - wzmacniacze samochodowe z założenia mają pracować z głośnikami 4Ω, także w mostku Magnat jest za słaby. To jest plener, a nie ciasna puszka...
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Jak działa dystrybuowanie energii w kamperach w których znajduje się instalacja solarna? Czy w przypadku gdy podłączam coś do gniazdka 12v to energia idzie z paneli słonecznych a dopiero gdy pobór jest zbyt wysoki to z akumulatora? Lub co mogę zrobić aby pobór był bezpośrednio z paneli zamiast przez akumulator. Pytanie nr 2. Czy źródła prądu dc można...
Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi Tak ale na akumulatorze jest rozdział na sam akumulator i na WSZYSTKIE odbiorniki. Także ci inż. VAGiny to zwykli idioci jak przypuszczam, żadnego nie znam ososbiście, rozwiązanie niepraktyczne i nieprzemyślane. Ja ich nie posądzam o rozrzutność, ale biorę w ciemno fakt, że skoro taki przekrój przewodu tam jest,...
A guzik prawda z alternatorem , pierwsze pytanie to który z tych samochodów ma klime/ nie ma jej ?! Tam jest różny amperaż.
Mercedes od kilkudziesięciu lat nie stosuje połączenia obrotomierza na alternator (samochody osobowe i dostawcze)
Witam potrzebuje schemat alternatora z jakiegos nowego typu samochpdu???MOze ktos jest w posiadaniu ????DZiekuje za pomoc
Patrz na pasek klinowy i już masz wymaganą moc na podzespoły w aucie. Liczysz że jeden rowek przynosi 1 kW może nawet półtorej. Tu masz chyba 6 rowków czyli ten pasek 6 kw przeniesie. Oczywiście w samochodzie napędza jeszcze alternator też trochę bierze.
Masa to obudowa. Klema ta guba to +. Ten rozrusznik to silnik szeregowy. Jak nie chcesz mieć tych problemow wymień go na rozrusznik z przekładnią planetarną. Zapalisz capka na aku od samochodu. Masz alternator czy prądnicę
Oczywiście że jest co kombinować. Tylko klejenie magnesów to taka trochę amatorska robota. Ja bym dorobił wirnik z uzwojeniem wzbudzenia na wzór alternatora samochodu.
Polecam lekture: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39... http://www.akumulatory.auto.pl/porady.ht...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Ostatnio u nich wyszło że stefpol jest the best . trafo i 2 diody prostownicze . Absar robi takie samo druciarstwo ale spełnia zadanie . Zresztą teraz okazało się żeo dziwo alternator w samochodzie ożywił rozładowany prawie do minimum akumulator . I cała religia ładowania upadła ...
Ta, widzę sporo tu znawców. Tak mnie tylko ciekawi który ma chociaż prawo jazdy. I czy wie jak alternator w samochodzie obsługuje akumulator.
Witam... Czy ktoś mógłby napisać jak sprawić żeby ten prostownik podawał napięcie na akumulator rozładowany poniżej poziomu 8-10V. czasami bywa że akumulator się rozładuje prawie do zera, np. kiedy siądzie alternator w samochodzie. Można coś poradzić na to?
To urządzenie działa na zasadzie bardzo szybkiego doładowania akumulatora w samochodzie do stanu umożliwiającego rozruch, a w konsekwencji tego rozruchu samodzielnego ładowania już z alternatora samochodu. Doładowanie trwające minutę wystarcza do rozruchu sprawnego silnika. Takie urządzenia mają wystawione złącze wprost z baterii Li-Ion przez bezpiecznik...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Nie napisałeś jakie to auto i jaki silnik. W wielu samochodach można poruszać tłokami kręcąc alternatorem. Owszem, można kręcić jednym kołem ale drugie musi być opuszczone lub zablokowane.
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Połącz dodatkowym 1 przewodem obudowę alternatora z karoserią i 2 przewodem karoseri z - akumulatora. Jeżeli nic się nie poprawi to dopiero wtedy przyczep się alternatora. Mam w swoim samochodzie trochę sprzętu , który przy nie pracującym silniku gra około 10-15 min. Po odpaleniu silnika nie ma problemu.
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
Mam pytanie. Jak zrobić i czy w ogóle da się zrobić turbinę wiatrową z alternatorem z samochodu do ładowania akumulatora, który jest podłączony do pastucha. Tak żeby się co chwilę nie rozładowywał.
Aby wyciągnąć alternator trzeba mieć dostęp od spodu samochodu. Ale skoro Zadałeś takie pytanie to oceniam, że nie poradzisz sobie sam z wyciągnięciem alternatora. Dodano po 1 Aby zacząć demontaż alternatora to, przede wszystkim trzeba odłączyć akumulator
Szukam schematów ,i informacji na temat napięcia "W" w alternatorach samochodów ciężarowych oraz możliwości dostępu do nich-punktów np:lutowniczych.
Cześć, na wstępie powiem, że nie mam pojęcia za dużego o elektryce. Mam pytanie odnośnie alternatora, poprzedni mam na podłączenie plusowe b+, taki sam też kupiłem ale sklep przywiózł mi na B1+ i B2+, nie mam za bardzo czasu na zwroty dlatego moje pytanie czy będzie on dział na samym B1+? Czy może próbować zrobić mostek obu plusów? Dzięki za rady AI:...
13.75 14.4 standardowo alternator laduje w zaleznosci od potrzeb samochodu
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
to blokuje alternator i wtedy oczywiście nie można uruchomić silnika Co tu oczywistego, niby w jaki sposób kabelek wzbudzenia może uniemożliwić uruchomienie samochodu?
W kamazach były montowane dwa rodzaje obrotomierzy. Jedne napędzane były z prądniczki a drugi typ z alternatora. Zależnie od roku produkcji samochodu. Ten co podałeś w linku na początku jest chyba na prądniczkę. Chyba bo nie widać tyłu. Kamazowskie obrotomierze dobrze współpracują z zachodnimi alternatorami.
Witajcie forumowicze Przychodzę z takim pytaniem odnośnie ładowania alternatorem baterii LiFePO4 100 Ah. Chciałbym podłączyć ładowanie z alternatora samochodu VW T4 1998, aby w trakcie jazdy ładował mi dodatkowy akumulator. Chciałem zamontować separator, aby w razie czego w trakcie postoju nie rozładował mi głównego samochodowego. W trakcie postoju...
Tam może być dynamiczna kontrola napiecia. Zmierz również napiecie bezpośrednio na alternatorze w samochodzie. Zapalało lampke na desce ?
Tylko pamiętaj, że wspomaganie elektryczne potrafi pobierać przy kręceniu kierownicą ponad 50A, więc musi mieć odpowiednio duże przekroje przewodów zasilających (10-16mm²) oraz alternator w samochodzie musi mieć wystarczający zapas mocy
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
W nowszych samochodach to często jest bezpiecznik na alternator który można odpiąć, gorzej z rozrusznikiem. Jak jest dobry dostęp żeby odkręcić przewód i go odizolować to nie odłączam aku.
No to opisz te konkretne sytuacje, wtedy będziemy wiedzieć o czym rozmawiamy. Na pewno Prawo Energetyczne nie odnosi się do alternatora w samochodzie.
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
a moze taki zapytanie ?????? czy ten alternator dzialał w samochodzie??????
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. I to bez znaczenia czy masz tam akumulator o pojemności 50Ahczy 100Ah
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
Ładowanie dużym prądem, przy nie przekroczonym napięciu "końcowym" (t.j. np. 2,3V dla aku kwasowego) nie jest krytyczne: w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt amper ładowania, a ogranicznika prądu ładowania nie ma. Stosujesz LM317, który ma wbudowany ogranicznik prądu: 0,5, lub 1, lub 1,5A (różne wersje oznaczane dodatkową literą). Jak...
Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie mocniejszego alternatora do mojego samochodu Opla Corsy D z silnikiem 1.7 CDTI 125 KM. Obecnie w samochodzie mam alternator 100 A, ale występowały też wersję 140 A i taki też potrzebuję zamontować. Czy wystarczy tylko wymienić regulator napięcia, czy muszę wymienić cały alternator? Jeżeli tak, to czy alternator będzie...
Jeszcze parę postów wcześniej zarzucałeś mi wypisywanie bzdur. To dla przykładu, alternator samochodu jadącego w długiej trasie będzie miał małe obciążenie, dobre chłodzenie, więc jego temperatura będzie niska. W rezultacie napięcie ładowania będzie wyższe niż w tym co jedzie kilka kilometrów w miejskich korkach. A Ty twierdzisz że kompensacja w regulatorze...
Z jakiego samochodu alternator?
Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Typ alternatora dużo nie powie, pokaż regulator lub daj markę i rocznik samochodu.
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
Pytanie 2. Co złego stało się akumulatorowi kwasowemu jeśli ładowałem go przez 30 min tak duży prądem? Nic się nie stanie akumulatorowi. Nieraz bywa że alternator w samochodzie ładuje go o wiele większym prądem niż jest w stanie dać twój prostownik.
W starszym samochodzie, w którym regulator napięcia alternatora sam sobie był "sterem, żeglarzem i okrętem" napięcie powinno wynosić ok 14V. W nowszych, w których regulatorem zarządza sterownik silnika, bądź BCM, lub też dedykowany battery management, napięcie ładowania zależy od zapotrzebowania na energię, może go nie być w ogóle i nie jest to żadna...
Podłączyłem główny akumulator do ładowania i podczas ładowania napięcie wynosi na akumulatorze 14,4 V. Zmierz na odpalonym samochodzie.!!!!
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Zamiast kombinować z zasilaczem bateryjnym, może lepiej było kupić przetwornicę za 20 zł i podłączyć do instalacji samochodu? Bez trudu zrobi 9V z 14,4 V. Czas działania dowolnie długi przy działaniu silnika samochodu i alternatora. Znacznie dłuższy na baterii samochodu niż na baterii zasilacza tfu power banka.
Każdy alternator w samochodzie też ma "trzy przewody" i odpowiedni do tego mostek prostowniczy 6 diodowy (wbudowany wew.). Wiatrak miałby większy sens przy współpracy z jakimś magazynem energii.
Najlepiej najpierw kupić a później myśleć :D
Witam. Konstrukcją przypomina to alternator od samochodu bo to jest alternator samochodowy obcowzbudny. Potrzebuje napięcia na szczotkach w celu wzbudzenia.
Witam postanowiłem że prądnice zrobię z alternatora z wklejonymi neodymami bez przewijania.W poniedziałek idę na szrot , z jakiego samochodu alternator będzie najlepszy . I czy uda się osiągnąć 500W przy 300obr/min?
Znalazłem takie schematy na tym scalaku jutro kupie nowy i wyprubuję czy to mi będzie odpowiadać. Dokładnie to chodzi mi o dopasowanie impulsów dochodzących z alternatora samochodu do licznika.
witam to jest zdjecie mojego alternatora ( samochod Seat toledo 1,9 D) i mam pytanie czy widac na tym zdjeciu czy jest wejscie "W" gdzie sie podlancza kabel do obrotomierza. czy poprostu w tym alternatorze jest takie wyjscie. Pozdrawiam
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Są w wielu. W co niektórych nawet przed rozrusznikiem jest bezpiecznik. W tym modelu alternatora nie dawał bym mniejszego niż 100A, i lepiej żeby on się przypadkiem nie przepalił bo alternator na 90% się uszkodzi jak będzie pracował bez akumulatora.
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Czy do alternatora ma iść łożysko z luzem C3? Pytam bo naprawiałem już któryś alternator BOSCH z samochodów produkcji VW z lat 2000-2005 i nie było tam łożysk z oznaczeniem C3. Najczęściej było to łożyska KOYO, ale bez oznaczenia C3. Czyżby producent nie montował łożysk z tym luzem?
alternatory schemat motoryzacja alternatory alternatory valeo
spalony silnik pralka podpiąć lampe berlingo łożysko
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Brzęczenie i błąd P0130 w BMW X3 E83 2.0i 2006 Podświetlenie rejestracji Mercedes W211 kombi nie działa - przyczyny i rozwiązania