Komutator nie ma bicia?
W Cargo. Można z rurki lpg zrobić nie??
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Mogą być C3 z luzem.
Jakie łożyska są w alternatorze VALEO A13N241?
W alternatorze nie ma znaczenia.
Prosze 1021 to alternator Na koncu masz tez przejscie przez 2 kostki laczace wiazki. https://obrazki.elektroda.pl/5615226600_... https://obrazki.elektroda.pl/6020609100_... https://obrazki.elektroda.pl/8354323400_... https://obrazki.elektroda.pl/8665183000_... https://obrazki.elektroda.pl/3996326400_...
Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Nie ma to znaczenia, tylko dobrze zlutuj
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Radio, dmuchawa, wycieraczki, światła, komputer, elektronika auta, świece żarowe w silniku i ten podgrzewacz. Świece w silniku to będzie z 70A. Ten pogdrzewacz pewnie ze 3-4 świece, czyli kolejne 60-70. Do tego to co wymieniłem. Jak ma nie skakać ładowanie? Daj sobie alternator 220A z Mercedesa i będziesz miał spokój. W którym miejscu masz podłączone...
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Bez znaczenia
Nie wszystkie wstają same, to nie Valeo
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
6202 oraz 6303
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Zwykłe wielorowkowe.P
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Tam powinny być literki "B", a nie "D" tylko się starły. Tak więc: B+ to plus akumulatora; B- to masa; Szerszy konektor do kontrolki ładowania; Wąski konektor to plus po stacyjce.
Podłacz miernik do zacisków akumulatora , sprawdz napiecie , odpal silnik i znowu sprawdz ma byc 13 do 13,5 V a jak przegazujesz to ma nie przekroczyc 14 do 14,4 V.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Jak fizycznie pasuje to możesz i nawet 190A załozyc
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Nawet i 2000 by nie zawadziło. Dieslowi taki pobór mocy nie zaszkodzi a i bateria się szybciej podładuje po rozruchu.
Bedziesz zaskoczony,kup orginał.
Słuchaj-te renówki cierpią na taką przypadłość że nagminnie się przecierają przewody w okolicach łaczenia silnik-skrzynia biegów.Sprawdź to.Następne-nie zamieszałeś kabli na regulatorze?Jest tam niby taka kostka,ale często popękana.Na L idzie przewód kontrolki,na + kabe z prądem za stacyjką.W jakim stanie są pierścienie na wirniku?Maja wytarte głębokie...
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-al... NR KATALOGOWY: 4643701051 Zniknie aukcja - da się odszukać po numerze katalogowym. Pozdrawiam.
6303 2RS 6202 2RS
Mocniejszy, 120A BOSCH 0 124 515 025 lub 0 986 044 320 90A BOSCH 0 986 040 340
I co ruszył alternator?
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
Alternator się skończył. Do naprawy. Akumulator nic do tego nie ma. Auto 17 lat i ok.400tkm. Tyle wytrzymują oryginalne alternatory Valeo
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Pytanie z innej beczki , macie może jakiś sprawdzony klej na wklejenie uzwojenia ( stojanu ) alternatora valeo ?
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Powierzchnia styku była jednolita? Jeżeli beda wrzery lub dolna (przeważnie) wytarta bedziesz musiał wymienić "dwie obraczki"-😄.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Bardzo proszę 103 :D
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
800 zł?- gdzie jest taki drogi fachowiec, postaram się omijać nawet w pilnej potrzebie. www.ist60c.pl Chcesz mi powiedzieć, że regeneracja tych s&s alternatorów nie różni się niczym od zwykłych i temat powinna ogarnąć każda osoba która regeneruje alternatory/rozruszniki w mieście?
Witam. Panowie, potrzebuję Waszej wiedzy. Chcę kupić nowy oryginalny alternator Valeo do Renault Captur 2013 r. 1.2 TCe 120 KM benzyna. Na stronie: https://as-pl.com/pl szukałem alternator Valeo wg. marki i pokazują mi się alternatory z wtyczką na dwa piny BSS, a u mnie jest jeden pin LIN. Potrzebuję od Was informacji, jaki mam alternator i numer (u...
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Zapewne ma padnięta baterię w mierniku napięcia, ale cóż na takich się zarabia tj nudzi się to grzebie, jak pogrzebie to na sznurku trafia na warsztat i bez sentymentu się takiego kasuje.
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Sam zobacz ilu w tym temacie doradzaczy, każdy mądrzejszy, a jak by przyszło co do czego to pewnie nie wie gdzie jest dźwigienka do otwierania maski, bo już z pewnością nie wskaże alternatora w dci, nie ma bata. A jak już wskaże, to tak z wierzchu nie powie czy to bosch czy valeo.
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Poszukuję schematu wewnętrznego alternatora Valeo montowanego w Peugeot 206 1,9D 99r.
Witam , udało ci się rozwiązać problem z wklejeniem uzwojenia? Jakiego kleju użyć
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Witam, czy poradziłeś sobie z tym ładowaniem z x5?
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Jak Valeo to wirnik.
Witam Jestem pewien, że jest tam 8 diód. W mostek gretza nie za bardzo idzie je podłączyć. Diody są wciskane w specjalnie wyprofilowane miejsca. Na śrubie w mostku jest oznaczenie B+ sadze że tam po wyprostowaniu będzie plus. Diody są tak jak pisałem po 4 na każdej blaszce blaszki są pokryte pasta termoprzewodzaca i przykręcone do alternatora. Nie wiem...
TOYOTA YARIS 2004-wersja francuska, alternator włoski. Łożyska: 6303, 6003.
Szukaj w firmie naprawiającej alternatory.
Np. Valeo 140A wstaja same potrzebuja tylko plusa .
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
Nie sprawdzisz tych diód miernikiem. Te diody sprawdza się pod obciążeniem. Żarówka 21W, akumulator 12V i przewody.
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
Witam, może ktoś z kolegów orientuje się jakie szczotki, a dokładniej chodzi mi o ich wymiar siedzą w alternatorze Valeo 120A VW Passat 2001r. B5?
Podaje kontakt do Wojtek-602257773 dostaniesz 100%dobrą odpowiedż naprawia i regeneruje alternatory.Pozdrawiam Edward.
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
Auto Starter Gdańsk Rozruszniki i Alternatory oraz ich części No nie wiem czy oni coś robią!!! Ale valeo alternatory , głowice do silników PD, paski wielorowkowe dzisiaj widziałem w świeżo sciągniętym w 204 Made in poland. Haki w Tarnowie robią wyśmienite.
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
Witam mam problem z ładowaniem w Oplu tzn. Świeci się kontrolka ładowania i po zmierzeniu multimetrem bezpośrednio na alternatorze jest brak ładowania. Zamontowany mam alternator Denso lecz jest strasznie drogi wiedzę na allegro alternatory Valeo które też są niby dedykowane to 1.3 Czy mogę założyć zamiast alternatora Denso alternator Valeo ?
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Akurat tak zrobione foto że tego nie widać. Tam gdzie B+ nie jest miejsce na wtyczkę 2piny przypadkiem ? Jak tak to jeden z nich .
Bosch i Valeo najlepsze.
Alternator Valeo pochodzi z Polo wersja anglik z ok 2000-1 roku
To prawda, alternatory Mitsubischi mają drogie części zamienne, bardziej opłaca sie montować mechanicznie pasujące ( rozstaw łap) odpowiedniki z Bosch lub Valeo.
Na nic nie musisz zwracać uwagi .Minimalne bicie promieniowe pierścienia zostanie niwelowane przez docisk szczotek przez sprężynki. Alternator to nie balans zegarka ,A takie bicie /owal można sprawdzić np. czujnikiem zegarowym tylko po co? Zużycie pierścieni nie było tak wielkie i żadnych sensacji nie będzie .
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
witam. Ostatnio popsuł mi się alternator VALEO 70A w seacie cordoba '94 1.4 ABD. Mam pod ręka alternator VALEO 90A, czy mogę go zamontować bez skutków ubocznych czy też musi być taki sam 70A ?? z gory wszytkim dziekuje
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Alternator Bosch czy Valeo 120A?
zwarłem do masy kabelek od wzbudzenia i kontrolka na desce sie zapaliła.....czyli tu na bank ok.... więc co ... nowy alternator bosha walniety ?? czy moze nie jest to odpowiedni zamiennki oryginalnego valeo ??
Będę musiał to zrobić, tylko jak na złość te objawy występują na tyle nieregularnie, że albo nie mam wtedy miernika, albo stoję właśnie w korku (głupio tak wyłazić na środku ulicy z miernikiem i grzebać pod maską). Normalnie napięcie jest prawidłowe czyli ok. 14,4V. Postaram się jakoś zmierzyć podczas gwizdania i zapodam na forum.
alternatory valeo alternatory schemat motoryzacja alternatory
panele dachy płaskim tranzystor a1266 przewod ethernet
pomiar indukcyjności cykanie transformatora
Resetowanie pralki Beko PWUV46XWE - Jak to zrobić? Resetowanie fusera w Konica Minolta bizhub C252