(at)kovalsm Sprawdzić, czy oś wirnika obraca się bez oporu. Jeśli jest wyczuwalny opór, warto psiknąć panewki (łożyska wentylatora) jakimś izopropanolem, a zaraz po tym środkiem typu WD-40. Gdy odblokowany chwilę pochodzi (i nie ma luzów), wystarczy kilka kropel oleju "silnikowego" - absolutnie nie „jadalnego” (większość wentylatorów okapowych kuca...
Z tego co wiem a nie jestem od wentylacji, to buczy silnik bo powietrze się cofa jakoś tak. Harmann jest wynalazcą tego typu silnika, reszta to są podróbki. I prawie nic się nie zmienia w jego pracy gdy całkowicie zatkasz wylot, tak skonstruowany. No i ma trzy biegi II-231m3
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
Komutator w silniku iskrzy?
Temat przyklejony, ogłoszenie w dziale: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://obrazki.elektroda.pl/4338035200_...
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Jeżeli silnik się kręci a bęben stoi to proponowałbym skontrolować pasek klinowy. Ja tu innego logicznego wyjścia nie widzę. Jak nie pobiera wody to skontroluj elektrozawory. Czy cewki maja przejście, czy dochodzi do nich napięcie. Jak nie dochodzi to trzeba szukać w sterowaniu. Tak samo skontroluj czy filtry na wodzie dopływowej nie są zatkane itp.
Witam. okablowanie jak najbardziej w porządku. wszystkie styki na kostkach spryskałem kontaktronem i efektu 0 przekaźniki cykają, chociaż pojawiło się coś dziwnego. przedtem nie obracał na żadnym z programów a teraz po przełączeniu programatora na odwirowanie pralka z wielkim trudem parę razy obruci bębnem i zacznie wirować ale po ok 2 min wszystko...
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Dziękuję bardzo, Do tego jest odpowiednie przyciski przy moich wpisach.
Wywala najczęściej triaka za 5 PLN, a triaka wywala najczęściej gdy zużyją się szczotki za chyba 40 PLN... Zakładam że szczotki rozpoznałeś prawidłowo. Zakładam też, że dysponujesz omomierzem. Zmierz oporność między żółtym czarnym i zielonym. Największą oporność uznaj jako końce stojana. 2.5 Ω około. Połącz: Fazowy z wtyczki przez mocną żarówkę...
Ten typ już tak ma. Amiki to najgłośniejsze pralki. A następnym razem uważaj bo nie wolno rozkręcać silnika do takich obrotów , gdyż może dojść do jego szkodzenia.
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ sterownik silnika. Oczywiście że możesz wlutować nowy,ale tańszą opcją będzie naprawa uszkodzonego sterownika. Poszukaj Sobie elektronika który podejmnie się tej naprawy.
Dokładnie oczyść PCB i wymień triak, ale jak bozia przykazała, daj trochę pasty termo-przewodzącej i zadbaj by triak bardzo solidnie przylegał do radiatora. Można pomyśleć nad przykręceniem go krótką śrubą M3.
Witam Sprawdź czy na silnik nie kapie woda, obejrzyj dokładnie obudowę szuflady na proszek
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
kolego zostaw moduł sprawdź dokładnie silnik
Na 99,99% masz skończony silnik.
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
Czy moge uzyc tego silnika po lewej stronie Możesz, tylko nie próbuj go jak na filmie, bo możesz go uszkodzić.
Chcesz żeby potem hydrostat wariował to reguluj, ale jak zaleje Ci łazienkę to zmienisz zdanie. Producent ustawia niski poziom wody by pralka była pseudo ekologiczna i moja rada na to jest taka by kupić najtańszy hydrostat cztero pinowy, kostkę przerobić na konektory i zobaczysz że będzie brała więcej wody.
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Po stwierdzeniu, że "po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić", zwróć uwagę na stan łożysk. Luz promieniowy i w konsekwencji przemieszczenie wirnika (niecentryczność) może być jedną z przyczyn opisanego zachowania. Dla właściwej diagnozy, opisz dokładniej zaobserwowane zachowanie silnika, np. czy nadmiernie iskrzy, wydaje dźwięki, jak...
Witam. Tutaj jest dostępny cały silnik. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Witam.! 1. Przewody od czujnika zostaw wolne. 2. Przewód od szczotki połącz z zasilaniem. 3. Drugi przewód od szczotki połącz z przewodem uzwojenia. 4. Drugi przewód uzwojenia połącz z drugim przewodem zasilania. 5. Jeżeli przewody uzwojenia zamienisz miejscami z mienią się obroty silnika. Dodano po 1
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
nie obraca bębna, silnik pracuje. I co dalej? :) Jeśli czujesz się na siłach do otwarcia obudowy i poszukania paska to jest szansa.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Musisz połączyć razem przewody niebieski i czerwony i podpiąć do zacisku nr 3, pozostałe przewody jak w starym silniku. Powinieneś mieć wtedy na przełączniku 1 - min , 2 - med , 3 - med , 4 -max .
Wymień kondensator rozruchowy silnika (16 µF) oraz odkręć koło pasowe bębna i obróć je o 180° ( "do góry mańką" - co byś lepiej zrozumiał) i przykręć z powrotem. Wszystko.
do sprawdzenia : silnik a dokładnie czy między szczotkami jest przejście, oraz moduł sterowania sprawdzić czy luty na przekażnikach nie są wypalone. To wszystko w tym temacie. Powodzenia.
42 ohm to uzwojenie główne a 53 ohm to rozruchowe które jest zasilane poprzez kondensator - moze jest przebity lub ma przerwę spróbuj go podmienić na inny na krótkotrwały test możesz dać o zbliżonych pojemnościach niedokładnie tych samych ale napiecie msi miec to samo lub wyższe
Nie, przylegają tylko częścią powierzchni. Dodam, że błyska tylko lewa i ona była bardziej zużyta. Jak dotrzeć? Kręcąc bębnem? Poza pralką raczej nie dam rady zrobić tego dokładnie. Użyj funkcji szukaj temat wielokrotnie opisywany na forum :wink:
Zacznij od sprawdzenia (po zdjęciu górnej pokrywy), czy podczas pobierania wody, nie cieknie z zasobnika proszku, w okolicy prawego narożnika - to częsta przypadłość tych maszyn. Woda ściekając po zbiorniku, zalewa silnik. Co do fartucha, to zlokalizowanie jego nieszczelności przy zdjętej dolnej osłonie przodu, nie powinno być trudne.
Wyczyść płytę z pyłu węglowego, wymień wybrzuszony kondensator i sąsiada obok też.
regulator temperatury piekarnika do wymiany? Oczywiście.
A wężyk na hydrostat z powrotem zapiąłeś ? Ewentualnie w czasie wyjmowania zbiornika uszkodziłeś hydrostat.
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
Wysiadł silnik napędowy bębna: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Padła elektronika zintegrowana z silnikiem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Już jej nie katuj tylko wymieniaj szczotki węglowe silnika bo za chwilę zabijesz silnik lub moduł albo jedno i drugie.
Nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Z Amicą nie chce mieć nic wspólnego - jak nie muszę xD Silnik o którym rozmawiamy ma kod 32027625. Biuletyn Vestala widziałem, czytałem - stąd też swoje smutki i żale przelałem wyżej ^. Twój oryginalny silnik nie jest już produkowany, Vestel wskazuje że razem z silnikiem *625 trzeba wymienić inverter. Amica oferuje...
A to grzałka też może mieć wpływ? Bo akurat nie była podpięta. Nie. Do zweryikowania obwód sterujący silnikiem na pcb.
A wodę po silnikiem widziałeś?
No to w czym problem? Wpisujesz w Google "Amica VM 6011 silnik 700w" i wyskakują sklepy które go mają na stanie :)
Padnięty falownik zintegrowany z silnikiem - pralka na złom. Inwestycja w nowy nie ma sensu (za chwilę znowu się zepsuje - ten typ tak ma).
Uszkodzony silnik napędowy. Ma przebicie na obudowę. Przełóż szczotki węglowe do oryginalnego silnika.
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Możesz kupić cały silnik: https://erli.pl/produkt/silnik-pralka-am... Albo zamówić z Chin sam sterownik: https://fr.aliexpress.com/item/100500902...
silnik amica silnik amica optima silnik pralka amica
lodówki bosch opinie sterowanie komputerem pilota montaż anteny satelitarnej
kaisai wyświetlacz czujnik ciśnienia skrzyni korbowej
Schemat sterowania dmuchawy Honda Jazz - szczegóły i diagnostyka Programowanie anty-Legionella w Termet Ecocondens Silver