Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
Do naprawy lub do wymiany silnik.
Silnik (pompa myjąca) jest montowany na wcisk w tuleję misy i zabezpieczony metalową opaską. Te silniki często padają. Sprawdź też kondensator rozruchowy silnika.
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
kolego zacznij od sprawdzenia szczotek na silniku.
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Uszkodzony silnik a konkretnie - wirnik silnika.
Uszkodzony jeden z przekaźników obrotów silnika.
Witam Tak się nie robi zasady bezpieczeństwa, mogłeś podłączyć równolegle małą żarówkę 230V jeżeli nie zaświeci lub będzie się zażyć to szukaj w sterowaniu, przekaźnik styki lub mikroprzełącznik lub po przewodach co steruje silnikiem.
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Nie ruszaj programatora, bo się nie psuje. Weź za to pod lupę moduł elektroniczny oraz silnik.
(at)balonika3 Kostki pasowały, więc podłączyłem. Silnik jest od pralki Amica. Jeśli chodzi o ten element, to oznaczenie to "RP1". Dodano po 2 (at)davidserum Oznaczenie tego elementu to "RP1". Dodano po 1 Chciałbym również dodać, że jak żaden silnik nie jest podłączony, to również się grzeje.
Trop owszem jest poprawny. Teraz musisz się do niej dobrać i sprawdzić czy dochodzi prąd, normalną żarówką 230V albo próbnikiem 230V (nie neonówką, próbnikiem) Oczywiście może być zablokowana ale raczej słyszał byś buczenie silnika.
Na 99,99% masz skończony silnik.
Komutator w silniku iskrzy?
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Jedna z najwredniejszych wersji pralek Amica. Tutaj należy podstawić nowy (a nie używany silnik) i dopiero potem zabierać się za wszystko inne. Zwyczajowo w takich przypadkach pomagała wymiana silnika.
BTB16 sam się tak z siebie nie uszkadza (jak na foto). Pewnie wirnik lub stojan dostał niezłego strzała. Lub wiązka silnik - moduł.
Witam Sprawdź czy silnik nie ma przebicia
Do tej amica wejdzie każdy silnik od innej amica. Nie wejdzie. Wejdzie tylko taki: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35...
Z tego co wiem a nie jestem od wentylacji, to buczy silnik bo powietrze się cofa jakoś tak. Harmann jest wynalazcą tego typu silnika, reszta to są podróbki. I prawie nic się nie zmienia w jego pracy gdy całkowicie zatkasz wylot, tak skonstruowany. No i ma trzy biegi II-231m3
Witam Odczytaj z tabliczki znamionowej silnika.
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
Trzeba sprawdzić silnik , czy szczotki są dłuższe niż 15 mm. Jeżeli są krótsze to należy je wymienić. Jeżeli są dłuższe to pewnie wirnik silnika do przezwojenia.
Te dwa obok siebie przy złączu do silnika.
Folia jest dodatkowym zabezpieczeniem wirnika w silniku. Można ją usunąć i prać dalej. No chyba, że ktoś się uprze i kupi nowy silnik. :wink:
Witam. Tutaj jest dostępny cały silnik. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Z Amicą nie chce mieć nic wspólnego - jak nie muszę xD Silnik o którym rozmawiamy ma kod 32027625. Biuletyn Vestala widziałem, czytałem - stąd też swoje smutki i żale przelałem wyżej ^. Twój oryginalny silnik nie jest już produkowany, Vestel wskazuje że razem z silnikiem *625 trzeba wymienić inverter. Amica oferuje...
Dwa są połączone z triakiem BTB12 600BW więc myślę, że to od silnika.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
O ile dobrze pamietam to problem z silnikiem (tachometr).
Witam . Proszę o informację czy moduł od pralki Amica (typ PCT4512B412) można zastąpić modułem od pralki PCT 5510B412 ? Czy jeśli to zrobię (zakupię) to jedyną stratą będzie 1000 obrotów wirowania a nie 1200 ? A może taka podmiana jest niemożliwa np. ze względu na inny silnik ? Proszę o rady . Możesz mieć problemy z wirowaniem. Pralki posiadają różne...
Silnik: AKO, type: 2058.315 AC-EL B/F, 220/240V 50Hz, 350/14000RPM.
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:)
Przy jakości tych modułów możliwe jest wszystko. Trzeba płytę wyjąć i przemierzyć. Na pierwszy rzut triak + przekaxniki silnika.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Sprawdź szczotki w silniku i grzałkę.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Mogą być zawieszone szczotki (rozwarstwione), ale przecież jest na gwarancji. Jest też bardzo prawdopodobne uszkodzenie wirnika silnika.
Wymień silnik pompy i po kłopocie:)
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Błąd E07 w Amicach dotyczy zdaje się silnika Nie wprowadzaj nowych błędów w Amice - błąd silnika to E21, E22.
Odkręć filtr i sprawdź czy nie ma luzu (dużego) na wirniku pompy, jeśli jest to wymień silnik pompki.
stwierdził że cewki wyschły pewnie Boże, widzisz i nie grzmisz. Wyjął te szczotki ? Silnik jakby "nie łączył", może wirnik poleciał, ale trzeba by podłączyć silnik poza pralką.
A wodę po silnikiem widziałeś?
Takie strzały dość często zdarzają się w PC. Miałem różne przyczyny - podstawa do sprawdzenia obwód taho - sprzawdzić rezystor 2,7kΩ, ktoś też twierdził że w tym module zimne luty się nie zdarzają ale ja spotkałem. Miałem też przypadek że pomogło zamontowanie silnika od PA sole.
SOLE.
Trzeba sprawdzić silnik czy szczotki się nie zużyły.
Sprawdź szczotki w silniku.
Silnik do sprawdzenia.
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Moja Amica (inny model) też tak świszcze. A dokładnie, to jej silnik tak pracuje.
Silnik chodzi na szybkich obrotach, ale po 2 min pracy uzwojenia bardzo mocno się nagrzewają i czuć spaleniznę, Jeżeli tak długo pracował w pozycji jak na zdjęciach to dlaczego się dziwisz że gorący? On nie ma chłodzenia.
To wygląda na bezpiecznik termiczny. Jeżeli nie przewodzi prądu to pozostaje go wydłubać I ewentualnie wstawić nowy. Ale wcześniej dobrze usunąć przyczynę, czyli np wyczyścić silnik i czymś go nasmarować, chociaż niekoniecznie bo są tutaj łożyska ślizgowe.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Uszkodzenie silnika napędowego pralki, silnik ma upływność prądową na masę. Spróbuj wydmuchać solidnie silnik z pyłu węglowego że starych szczotek i umyj go wewnątrz izopropanolem, jeżeli to nic nie pomoże to szukaj innego silnika.
Dostępny bez problemu: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Nie możesz zastosować o większej lub mniejszej pojemności bo uszkodzisz silnik pompy.
ok :) a podlinkuje ktoś taki silnik z allegro? :) po ja jakoś nie mogę namierzyć, taki [url=http://allegro.pl/silnik-acc-20584-...
(at)kovalsm Sprawdzić, czy oś wirnika obraca się bez oporu. Jeśli jest wyczuwalny opór, warto psiknąć panewki (łożyska wentylatora) jakimś izopropanolem, a zaraz po tym środkiem typu WD-40. Gdy odblokowany chwilę pochodzi (i nie ma luzów), wystarczy kilka kropel oleju "silnikowego" - absolutnie nie „jadalnego” (większość wentylatorów okapowych kuca...
Sam silnik kręci się lekko ale po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić. Jak na siłę go obróciłem to wystartował. Silnik jest uszkodzony.
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
lewy amortyzator. Jest wygięty i cały zachlapany czarną mazią. Czy to normalne w pralkach Amica ? Zalała go woda wyciekająca z dozownika proszku.
Można założyć w zasadzie każdy silnik Amici z 6-cio pinową kostką.
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
Jeżeli silnik się kręci a bęben stoi to proponowałbym skontrolować pasek klinowy. Ja tu innego logicznego wyjścia nie widzę. Jak nie pobiera wody to skontroluj elektrozawory. Czy cewki maja przejście, czy dochodzi do nich napięcie. Jak nie dochodzi to trzeba szukać w sterowaniu. Tak samo skontroluj czy filtry na wodzie dopływowej nie są zatkane itp.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Ten jest akurat od zamka, a nie silnika :)
Kup nowy silnik pompy lub całą pompę i nie wydziwiaj bo oryginalny jest zużytym trupem: https://sklepadamus.pl/p4667,silnik-pomp...
Masz zwarty triak silnika na module.
Witam. Tu można kupić : http://www.sklep.hurt-agd.pl/amica-silni...
Dostępny tutaj: https://allegro.pl/oferta/silnik-idemoto...
Witam Sprawdź czy na silnik nie kapie woda, obejrzyj dokładnie obudowę szuflady na proszek
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika i kostka.
Dziękuję bardzo, Do tego jest odpowiednie przyciski przy moich wpisach.
Bez problemu.
Silnik masz popsuty.
Ten typ już tak ma. Amiki to najgłośniejsze pralki. A następnym razem uważaj bo nie wolno rozkręcać silnika do takich obrotów , gdyż może dojść do jego szkodzenia.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Silnik masz popsuty.
http://www.gosdom.com.pl/produkt/2106/pr... http://www.gosdom.com.pl/produkt/2101/pr...
Właśnie niedawno "grzebałem" przy pralce. Mogę powiedzieć że; rezystancja pozystoru zaworu przekierowania: 2404 Ω rezystancja blokady drzwi: 3201 Ω rezystancja silnika pompy: 160 Ω Wszyskie pomiary dotycza elementów mojej pralki i u róznych użytkowników moga się różnić nawet 20% w stosunku do tej wartości zmierzonej. :D
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Ale i tak nie naprawie sam silnika, napięcie z tachopradniczki na około kilkuset obrotach wynosiło ponad 14V. Przy ustawieniu 100 obr/min silnik pracuje z normalną prędkością ale od 400 rozpędza się do maksymalnej prędkości szarpie iskrzy I wyświetla się bląd E22, te zawyżone obroty to wina silnika ?
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Temat przyklejony, ogłoszenie w dziale: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://obrazki.elektroda.pl/4338035200_...
Jak się dostać do silnika w tym modelu? Po zdemontowaniu przedniej dolnej pokrywy.
Witam. Miałem identyczne objawy. Pomogła wymiana falownika przy silniku.
Czy te łożyska w silniku to trzeba wymienić odrazu czy można to zostawić silnik sie nie uszkodzi ? Są do wymiany, a czy wymieniać chcesz już, czy później sam musisz wyczuć. Przy dłuższym użytkowaniu w takim stanie uszkodzeniu może ulec kapa silnik, ośka wirnika...
Witam tak jak w temacie pralka zaraz po włączeniu wyzwala bezpiecznik w mieszkaniu. Proszę o pomoc w diagnozie usterki. Witam. Sprawdziłeś już coś? filtr p/zakłóceniowy, grzałka, silnik, pompka...
Witam, przypomina to uszkodzone łożyska bębna i jakiś stukot, może krzyżak pękł. By mieć pewność, odłącz pralkę od prądu, zdejmij pasek i zakręć kołem pasowym, takiego dźwięku nie powinno być. Raczej za wcześnie na łożyska silnika.
Silnik do wymiany. po prostu wymień Silnik.
To niestety nie musi być w tym przypadku wina wilgotności powietrza i suszenie niewiele da. Można odpiąć przewód ochronny z silnika i pralka powinna zacząć działać, ale można to zrobić tylko by sprawdzić czy silnik jest winowajcą usterki. :arrow: Niewolno w takim stanie używać pralki bo grozi to porażeniem prądem! Konieczna jest wymiana silnika.
Witam. Błąd w obwodzie silnika prania - szczotki, wirnik, stojan, złącze przy silniku, przewody, moduł.
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
silnik amica optima sprawdzić silnik amica silnik pralka amica
premier instrukcja sterowanie rolet zewnętrznych amica wymiana pompy
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Brak wspomagania w Fiacie Punto 2 - diagnostyka i rozwiązania Jak dodać język polski w Nokia 2660 Flip?