Nie chodzi o spryskanie tylko o sprawdzenie czy w czasie pracy wcześniejszej kabel w środku izolacji nie pękł ,w rezultacie tego nie widać natomiast pod izolacją jest kabel-żyła zerwana .Prześwietliłeś miernikiem kabel z modułu do silnika? a to że cykają przekażniki nie świadczy o tym że załączają ...wymontować i sprawdzić .
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Komutator w silniku iskrzy?
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Czy moge uzyc tego silnika po lewej stronie Możesz, tylko nie próbuj go jak na filmie, bo możesz go uszkodzić.
Na 99,99% masz skończony silnik.
Witam Sprawdź czy na silnik nie kapie woda, obejrzyj dokładnie obudowę szuflady na proszek
...woda, która spływa do bębna z proszkiem i płynem jest normalnie odpompowywana. Sprawdź czy nie ma wody na dnie pralki, jeżeli jest, osusz.
Silnik (pompa myjąca) jest montowany na wcisk w tuleję misy i zabezpieczony metalową opaską. Te silniki często padają. Sprawdź też kondensator rozruchowy silnika.
kolego zostaw moduł sprawdź dokładnie silnik
Z tego co wiem a nie jestem od wentylacji, to buczy silnik bo powietrze się cofa jakoś tak. Harmann jest wynalazcą tego typu silnika, reszta to są podróbki. I prawie nic się nie zmienia w jego pracy gdy całkowicie zatkasz wylot, tak skonstruowany. No i ma trzy biegi II-231m3
Co do silników, to sprawdziłem na programatorze od zwykłego comforta.
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Witam Sprawdź czy silnik nie ma przebicia
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Trzeba sprawdzić silnik czy szczotki się nie zużyły.
kolego zacznij od sprawdzenia szczotek na silniku.
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
do sprawdzenia : silnik a dokładnie czy między szczotkami jest przejście, oraz moduł sterowania sprawdzić czy luty na przekażnikach nie są wypalone. To wszystko w tym temacie. Powodzenia.
A wodę po silnikiem widziałeś?
Silnik do sprawdzenia.
Witam Szczotki sprawdzone?
Sprawdź szczotki w silniku.
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
E21 w Amica to błąd silnika, do sprawdzenia szczotki wiązka silnika, często blokuje się lewa szczotka silnika, zalewana wodą z zasobnika proszku. Natomiast P01 oznacza nieskończony program 1 wystarczy przyczymać przycisk start i program zostanie anulowany. Jeżeli nie będzie to uszkodzony silnik to koszt naprawy nie będzie wysoki. Pozdrawiam
Silnik chodzi na szybkich obrotach, ale po 2 min pracy uzwojenia bardzo mocno się nagrzewają i czuć spaleniznę, Jeżeli tak długo pracował w pozycji jak na zdjęciach to dlaczego się dziwisz że gorący? On nie ma chłodzenia.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Sprawdź szczotki w silniku i grzałkę.
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co mogło byc uszkodzone Dodano po 1 szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co może byc uszkodzone w elektronice co najszybciej pada Kostka oczywiście wymieniona... Po cholerę grzebiesz przy szczotkach, skoro zwarcie nastąpiło w kostce ???
BTB16 sam się tak z siebie nie uszkadza (jak na foto). Pewnie wirnik lub stojan dostał niezłego strzała. Lub wiązka silnik - moduł.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Czy wodę wylewa do końca,Należy sprawdzić pompę (właściwie silnik pompy).Pozdrawiam.
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika i kostka.
Takie strzały dość często zdarzają się w PC. Miałem różne przyczyny - podstawa do sprawdzenia obwód taho - sprzawdzić rezystor 2,7kΩ, ktoś też twierdził że w tym module zimne luty się nie zdarzają ale ja spotkałem. Miałem też przypadek że pomogło zamontowanie silnika od PA sole.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Sprawdź silnik pompki
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Sprawdź silnik (szczotki), i grzałkę
Przewody kostki silnika w porządku? Możesz je ponaciągać na całej długości dla sprawdzenia.
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Na pompie masz schemat uzwojeń/podłączenia silnika. Sprawdź, czy oba uzwojenia mają przejście-jakąś oporność.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Witam. Jak sprawdzić miernikiem silnik pralki Amica PD 6010B422. Jakie ma mieć rezystancje i na jakich pinach je sprawdzić?
Sprawdź silnik na przebicie do masy, najlepiej induktorem.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Skoro nie słychać przekaźników to sprawdź je i ich sterowanie. Najpierw czy na bramce tranzystora sterującego przekaźnikiem pojawia się odpowiednie napięcia, jak tak lecisz dalej ze sprawdzeniem diod przy cewkach. Jak nie masz napięcia przed rezystorem bramki tranzystora sterującego przekaźnikiem, znaczy nie masz terowania z procka i można w tym wypadku...
Sprawdź filtr pompki, w razie potrzeby wymień silnik pompki i sprawdź komorę hydrostatu. Losowe pompowanie wody lub nie to typowy objaw końca żywota silnika pompy.
Wymien pompe na nowa i bedzie ok.Napisz ile lat ma ta twoja Amica. A konkretnie silnik pompy do wymiany koszt około 40 zł. Pozdrawiam.
To taki pewniak że od której nie zamowie to będzie pasować ? Są bardzo, ale to bardzo rzadkie odstępstwa od tej reguły .... ale....... będzie pasować :D a dlaczego? Bo konstrukcka "budy" piekarnika w kuchence tak w Amica, jak Mastercook - ciągnie się jak konstrukcja silnika RR rb211 a potem trent - sprawdzona i dopracowana :)
Witam tak jak w temacie pralka zaraz po włączeniu wyzwala bezpiecznik w mieszkaniu. Proszę o pomoc w diagnozie usterki. Witam. Sprawdziłeś już coś? filtr p/zakłóceniowy, grzałka, silnik, pompka...
Błąd E07 w Amicach dotyczy zdaje się silnika Nie wprowadzaj nowych błędów w Amice - błąd silnika to E21, E22.
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
Odkręć filtr i sprawdź czy nie ma luzu (dużego) na wirniku pompy, jeśli jest to wymień silnik pompki.
Przed wymianą sprawdź czy dochodzi napięcie do silnika pompy.
Jeżeli jest u Ciebie zakład regeneracji alternatorów itp. to z pewnością będzie to usługa znacznie tańsza niż zakup nowego silnika, ale gdyby wpadł Ci w oko używany silnik od sprawdzonego sprzedawcy to nie ma co gardzić używanym. Tutaj ciekawa oferta: https://m.olx.pl/d/oferta/silnik-pralki-...
Sprawdź triak silnika na module.
Sprawdziłbym szczotki.
Padnięty falownik zintegrowany z silnikiem - pralka na złom. Inwestycja w nowy nie ma sensu (za chwilę znowu się zepsuje - ten typ tak ma).
Sprawdź czy magnes w prądniczce jest cały.
Pralka zgłasza błąd w ten sposób czyli awarię, niestety nie wiem jaki. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek węglowych silnika napędowego czy się nie skończyły a następnie grzałkę.
Sprawdź czy się silnik jest dobry, czy po podłączeniu napięcia obraca się ośka. W przypadku gdy ośka nie będzie się obracała to silnik do wymiany.
Odłącz jeszcze silnik na kostce.
Trop owszem jest poprawny. Teraz musisz się do niej dobrać i sprawdzić czy dochodzi prąd, normalną żarówką 230V albo próbnikiem 230V (nie neonówką, próbnikiem) Oczywiście może być zablokowana ale raczej słyszał byś buczenie silnika.
Nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Z Amicą nie chce mieć nic wspólnego - jak nie muszę xD Silnik o którym rozmawiamy ma kod 32027625. Biuletyn Vestala widziałem, czytałem - stąd też swoje smutki i żale przelałem wyżej ^. Twój oryginalny silnik nie jest już produkowany, Vestel wskazuje że razem z silnikiem *625 trzeba wymienić inverter. Amica oferuje...
Zdemontuj silnik napędowy pralki, następnie wydmuchaj go porządnie sprężonym powietrzem z pyłu węglowego powstałego ze szczotek. Przy okazji demontażu silnika sprawdź czy szczotki są jeszcze wystarczająco długie czyli minimum 20 mm a jeśli będą krótsze to pomyśl o ich wymianie. Jeśli po tym zabiegu nadal będzie występował problem to oddaj silnik do...
Sprawdź szczotki silnika.
Witam a próbowałeś,w momencie gdy pralka zaczyna wirować wyciągnąć wężyk z hydrostatu??czasem wystarczy piana na dnie i efekt podobny,moduł nie wysterowywuje silnika na pełne obroty,oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia silnika ale możesz go łatwo sprawdzić osobno wymontowany z pralki,pozdrawiam
co począć i gdzie szukać problemu, Zacząć od sprawdzenia kondensatora silnika, a po drugie, jak wspomniał Kolega powyżej, sprawdzić pompę.
Temat wielokrotnie omawiany i opisany http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego. Silniki pralek Amica nie pracują prawidłowo na kończących się szczotkach.
(at)kovalsm Sprawdzić, czy oś wirnika obraca się bez oporu. Jeśli jest wyczuwalny opór, warto psiknąć panewki (łożyska wentylatora) jakimś izopropanolem, a zaraz po tym środkiem typu WD-40. Gdy odblokowany chwilę pochodzi (i nie ma luzów), wystarczy kilka kropel oleju "silnikowego" - absolutnie nie „jadalnego” (większość wentylatorów okapowych kuca...
Zacznij od sprawdzenia silnika.
Podpiąć omomierz zamiast przewodów i sprawdzić, czy zwiera styki po przekręceniu pokrętła na jakąś temp. i czy rozłącza przy przekręceniu na 0.
Tak to silnik a konkretnie szczotki silnika. To za nowa pralka. Silnik ma upływność do masy, elektronika to wykrywa i nie pozwoli na sterowanie silnikiem. Łatwo to sprawdzić, zdejmując na próbę przewód ochronny z silnika. Jeżeli silnik ruszy, to jest on do wymiany.
Elektryka do sprawdzenia czujniki i silniki.
Mam problem z silnikiem w palce Amica Optimum 600 jak moge go sprawdzić czy działa?
Ten typ już tak ma. Amiki to najgłośniejsze pralki. A następnym razem uważaj bo nie wolno rozkręcać silnika do takich obrotów , gdyż może dojść do jego szkodzenia.
Z Twojego opisu wysuwam taki oto wniosek: zanieś sam silnik do warsztatu gdzie dłubią koło silników-przewijanie itp. i niech gościu Ci go dokładnie sprawdzi. Bo być może coś jest nie tak z uzwojeniami stojana lub wirnika. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz. A tym bardziej że masz już go dość. Zadnego pumeksu nie używaj. Przetrzyj wirnik papierem...
Spadł pasek napędowy, ale prędzej padł inwerter silnika który jest na silniku.
Tak na początek sprawdź silnik.
Najpierw sprawdź, przez ręczne obracanie, czy w silniku są jeszcze luźne kawałki folii. Jeżeli tak, to je delikatnie usuń i sprawdź czy błąd się powtórzy.
pralka ta przestała obracać bęben. Sprawdziłem moduł wydaje sie ze wszystko jest ok, (...) a na dodatku jednocześnie wlewa i wylewa wodę. Przelutuj moduł albo go wymień. Do sprawdzenia również NTC.
Podczas kręcenia silnikiem ręcznie na szczotkach opornosc była na 150 Ohm Podejrzewam ze z silnikiem nie ma problemu bo nie pojawia się napięcie na wtyczce do niego idącej tylko od razu E21 Jutro sprawdzę sam silnik akumulatorem
Do tej amica wejdzie każdy silnik od innej amica. Nie wejdzie. Wejdzie tylko taki: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35...
Po stwierdzeniu, że "po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić", zwróć uwagę na stan łożysk. Luz promieniowy i w konsekwencji przemieszczenie wirnika (niecentryczność) może być jedną z przyczyn opisanego zachowania. Dla właściwej diagnozy, opisz dokładniej zaobserwowane zachowanie silnika, np. czy nadmiernie iskrzy, wydaje dźwięki, jak...
Witam moduł do sprawdzenia ,a w szczególności zimne luty na przekażnikach pozdrawiam
E-21 blocked engine - do sprawdzenia silnik, a konkretniej tachogenerator, wirnik i szczotki.
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
Sprawdź szczotki. Tacho możesz sprawdzić podpinając woltomierz i obracając silnikiem - powinno podawać napięcie.
Zacznij od sprawdzenia (po zdjęciu górnej pokrywy), czy podczas pobierania wody, nie cieknie z zasobnika proszku, w okolicy prawego narożnika - to częsta przypadłość tych maszyn. Woda ściekając po zbiorniku, zalewa silnik. Co do fartucha, to zlokalizowanie jego nieszczelności przy zdjętej dolnej osłonie przodu, nie powinno być trudne.
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
sprawdzenie silnika amica sprawdzenie silnika komutatorowego sprawdzenie silnika zelmer
definiowanie pinów canon pixma mg5750 pralka polar wyłącza wirowania
mikrofalówka whirlpool problemy gniazdo przyczepy
Wycie pompy wspomagania w Volkswagen Polo 6R zimą Rok produkcji telewizora Sanyo 3022P