Zacisk G to przecież (+) przez amperomierz z akumulatora.
czerwony z alternatora do amperomierza z amperomierza do + akumulatora. A "-" z akumulatora do czego podłączony?
Ponieważ nie potrzebujesz tu dużej dokladnosci możesz zrobić to w następujący sposób: Potrzebujesz: Miernik uniwersalny z zakresem amperomierza do 10 ( 20 ) A, i omomierzem. 1. Mierzysz amperomierzem z uniwersalnego prąd ładowania akumulatora - maksymalny i dodajesz 20% 2. Mierzysz omomierzem rezystancję wewn ustroju amperomierza króry chcesz zastosować....
Kupiłem woltomierz z amperomierzem montażowy . Chciałem to podpiąć do akumulatora w traktorku żeby wiedzieć jaką ma aktualnie pojemność i czy alternator ładuje . Nigdzie nie mogę znaleść schematu jak to podpiąć . Prosił bym jakąś prostą rozpiskę . Dziękuję
(at)robson198686 Amperomierz ładowania akumulatora ew. kontrolka do tego.
Amperomierz cęgowy służy do pomiaru prądu przepływającego przez przewód. Jeśli masz odpowiedni zakres do wielkości prądu spodziewanego w tym przewodzie, zakładasz amperomierz (obejmujesz przewód szczękami amperomierza) i tyle. Żaden bocznik nie jest potrzebny. Taką metodą nie sprawdzisz jednak pojemności rzeczywistej akumulatora, tylko prąd płynący...
ściągnij sobie to http://hades.t15.ds.pwr.wroc.pl/~jagi/vd... (źródło vwgolf.pl) masz tam schematy podłączenia dodatkowych zegarów VDO miedzy innymi jest tam taki amperomierz.
Z tego co widać na foto to brak minusa na akumulator z mosta prostowniczego, oraz brak plusa z amperomierza do akumulatora. Na zdjęciu nie widzę, czy na plusie od mostka co idzie do amperomierza po drodze jest bezpiecznik obok amperomierza prawda?
Auto golas, z tyłu nie ma nawet skrzynki z bezpiecznikami. Lampy Hir2 więc nie będzie to także wina przetwornic, które lubią być zalewane. Pobór zostaje tylko po jeździe samochodem (i to nie każdej a co któryś raz). Zgasze auto zamknę i pobór wynosi od 0,8A do 1,3A. Mogę go otwierać i zamykać. Pobór zostaje. Znika dopiero po odpaleniu auta na chwilę...
Z tego co widzę, podłączyłeś amperomierz równolegle do akumulatora, nie wolno tak robić ! Amperomierz ma teoretycznie rezystancję równą 0om, dlatego wpina się go w obwód tylko i wyłącznie szeregowo. Wskazanie miernika spadło, ponieważ akumulator podczas zwarcia się rozładował. Moje przypuszczenie jest takie, że akumulator nadaje się do kosza...
Witam Najlepiej będzie jak podłączysz amperomierz między akumulatorem a samochodzikiem. Możliwe, że aku jest już wykończony (za krótkie ładowanie, wyczerpywanie go do końca) i pomoże jedynie wymiana
Witam 2. Przewód amperomierza - gruby czerwony podłączam pod wyjście prostownika (+) A jak to ma się do schematu który zamieściłeś? - jeśli nie pomyliłeś się w opisie to porównaj Twoje punkty 1 i 2. Amperomierz włączamy szeregowo z obciążeniem a więc: ( + ) prostownika == ( + ) akumulatora ( - ) akumulatora == czerwony amperomierza czarny amperomierza...
Jest to obojętne, którą klemę ściągniesz. W przypadku miernika cyfrowego nie ma większego znaczenia podłączenie (byle szeregowo :)) Co do analoga to pamiętaj o poprawnym wpięciu bo inaczej będzie chciał wychylać się w drugą stronę. W analogu jeśli odepniesz "+" to z miernika "+" do akumulatora. Drugi koniec miernika do odpiętej klemy w instalacji. Jeżeli...
Najprawdopodobniej jest tak jak piszesz. Skrzynka bezpiecznikowa, klakson(przewody pomarańczowy i zielony), świeca żarowa(biały) i połączenie amperomierza z akumulatorem(niebieski). Napisz który to rok Władka.
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
(...) że przed samym badaniem zostały naładowane przy użyciu ładowarki do akumulatorów AGM. Jak mogę zbadać takie akumulatory? Czy wystarczy do tego woltomierz, amperomierz z mostkiem 50 A? Takie mam mierniki. Czy inaczej należy podejść do tego typu problemów? Dziękuję za wskazówki i pomocną radę. Cześć, Podstawowe testy stanu akumulatorów AGM, które...
Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
Witam. Nie jest korzystne badanie akumulatora amperomierzem.Po prostu robisz zwarcie. Lepszym obciążeniem będzie żarówka.Jak chcesz mierzyć napięcie amperomierzem?Podłącz akumulatorki do ładowarki i ładuj je prądem zalecanym przez producenta.Z tego co piszesz masz prostą ładowarkę czyli bez bajerów.Pozdrawiam Waldec
Jeśli jest to amperomierz taki jak na zdjęciu czyli mikroamperomierz to tak. Chyba, że jest to "prawdziwy amperomierz" z prostownika do ładowania akumulatorów lub tym podobny to wtedy się nie nadaje.
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
A może po prostu zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania i na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego użytkowania. Wiem, że nie jest to proste, gdyż akumulator włożony w gniazdo uniemożliwia podłączenie amperomierza. W takiej sytuacji można posłużyć się kawałkiem papieru po czekoladzie oklejonym folią aluminiową. Dwa paski złożone papierem do siebie...
Jeżeli jest żyjący ten akumulator podłącz się szeregowo amperomierzem i zmierz prąd. Akumulator jest 4Ah ale prąd będzie tam mniejszy. Zasilacz typu zrób to sam 4V na przetwornicy regulowanej
Prawo Ohma i pierwsze prawo Kirhofa. Do tego drobiazg w postaci amperomierza i usypianie auta...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Do sprawdzenie jeszcze te rezystory 5W ceramiczne ktore obsluguja ten niby amperomierz.
Podłączyć amperomierz szeregowo z akumulatorami i sprawdzić rzeczywisty prąd ładowania . Pojemność akumulatorów podzielić przez prąd ładowania i wyjdzie czas do naładowania wyczerpanych akumulatorów do pełna (można dodać dodatkowo około 15% czasu ładowania).
Teoretycznie nie, ale 0 na amperomierzu nie znaczy, że prąd nie płynie. Płynąć może, ale poza zakresem czułości amperomierza. O ile napięcie na akumulatorze nie przekroczy pewnej wartości to możesz pozostawić .
A co nazywasz rozładowaniem akumulatora: Do jakiej wartości spada napięcie w pozostawionym Seacie i po jakim czasie? Z pierwszego postu wynika, iż elektryk to zbadał, ale możesz sprawdzić sprawdzić upływ prądu w pozostawionym pojeżdzie? - amperomierz między "-" zaciskiem akumulatora i masą.
Najpierw rozpoznaj to co kupiłeś i już masz. Potrzebujesz w pierwszej kolejności dobrego Generatora (pralkowiec najlepszy), woltomierza, amperomierza i najlepszego do doświadczeń odbiornika - czyli akumulatora.Akumulator może być mały od samochodu. Jak już będziesz miał całą instalację i wiatr to musisz obserwować wskazówki woltomierza i amperomierza...
Ten plus co idzie do odbiorników już z (akumulatorów) rozepnij, czyli z tego wspólnego plusa podłącz amperomierz szeregowo w stosunku do akumulatorów i odbiorników. Schemat: Odbiorniki---+Amperomierz ----+Połączonych_aku----masa.
Amperomierz wystarczy w szereg. Woltomierz równolegle z akumulatorem.
Niemam voltomierza ale mam miernik Dodano po 53 Pomyłka ampero mierza Dodano po 5 Dodano po 3 (at)buszyl33 a da się kupić amperomierz
Poodłącz amperomierz w szereg z akumulatorem, powinien na wyjętym kluczyku pokazywać około 0,35A. jeśli znacznie więcej to wyjmuj po kolei bezpieczniki aż znajdziesz winny obwód. Jeżeli pobór jest jak wyżej, to jednak akumulator złożył wniosek o emeryturę.
Trzeba pozostawić uszkodzony amperomierz jako bocznik. A nowy amperomierz wpiąć pomiędzy wyjście uszkodzonego amperomierza a przewód do akumulatora.
Mam wszystko w stole woltomierz , amperomierz akumulator. Chyba znalazłem przyczynę . odłączyłem mostek i stojan ma ok 50K do masy Stojan wygląda dość biednie .
Zależy, jaki prostownik. Jak ma tylko mostek na wyjściu, to nie. Ale niektóre mają przekaźnik wykrywający obecność akumulatora. Wtedy tak, może rozładować po dłuższym czasie. Weź amperomierz i sprawdź, czy prostownik pobiera jakiś prąd.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Przykładałem amperomierz przy akumulatorach, to napięcie skacze co sekundę +250/-250mA. Napięcie ?????? Dla przypomnienia, z Twojej stopki: Pamiętaj baranie! Prąd to Ampery a napięcie to Volty (w ciągu 12H) Co to jest 12H. Jeżeli to godzina , to oznaczamy ją małąliterą "h". (podaję wskazania licznika) 115.39/116.37= 1kW Jeżeli to jest licznik energii...
Zaraz, zaraz, chcesz mierzyć prąd na wyjściu - na wyjściu czego? Na wyjściu przetwornicy? Zacznij od ograniczenia prądu. Amperomierz podłączasz tylko w szereg z obciążeniem. Ustaw napięcie 14,4V. Podłącz jedną żarówkę 55W i ustaw maksymalny prąd. Przy napięciu 14,4V żarówka powinna pobierać ok. 3,8A. Amperomierz włączasz szeregowo z żarówką. Żarówka...
Nie w skrzynce bezpiecznikowej, bo nie mierzysz prdu w srodku obwodu, ale na jego poczatku. Podcz amperomierz w szereg z akumulatorem. masz miec nie wiecej niz 0.05 A. W pinasz amperomierz. Zamykasz auto z pilota i czekasz az sie uspi. Jezeli masz faktycznie 3.5 A to sprawdz alternator.[/tex]
Cześć.Ty nie mierz akumulatora na zwarcie bo tylko możesz spalić miernik włącz amperomierz w szereg z dobrze naładowanym akumulatorem i będziesz wiedział jaki prąd popłynie i wtedy dobierzesz zasilacz.
Nie wiem co tam masz w tym ciągniku,zasilanie powinno iść z akumulatora do amperomierza(wskaźnika na desce)przez amperomierz do alternatora.Kontrolka z amperomierza do żarówki z żarówki do alternatora.Powinny być 3 puszki wypnij i wyrzuć a będzie większe dojście.
Sprecyzuj co chcesz badać przy użyciu amperomierza (stan akumulatora?).
Wg mnie powinna być stała wartość na wyświetlaczu zmieniająca się powoli (powoli rosnąć) gdy osiągnie powiedzmy 14,4V powinien kontroler zakończyć proces ładowania i gdy znów napięcie spadnie do około 12,8 powienien wznowić cykl ładownia - chyba, że ja coś nie rozumiem. Chyba jednak nie rozumiesz, a raczej nie czujesz tego, bo z tego co piszesz, to...
zdziwilo mnie kiedy podczas mierzenia amperow baterii z 12A spadło do 5A w ciągu 20sek... troche dziwne 8=O podłączałeś równolegle przewody do akumulatora (czerwony do plusa, czarny do minusa)? No to ładnie, nie dziw się że spada, amperomierz włącza się w obwód szeregowo - w przeciwnym wypadku zrobi zwarcie a tego żaden akumulator nie wytrzyma na dłuższą...
To zależy od radia, siły głosu i głośników. Włącz amperomierz przy działającym radiu na akumulatorze i będziesz wiedział.
Ten prostownik to taki mikroprocesorowy jak ja. Amperomierz szeregowo z akumulatorem to po pierwsze.
Z Alfą tak jak z Lidlem , co tydzień to coś nowego. Z Twojego opisu wynika ,że masz pobór prądu i cos kradnie prąd z akumulatora. Sprawdz upływność amperomierzem.
Jakiej ładowarki używasz do ładowania akumulatora? Co dokładnie nie działa?
Witam. Super. Czyli wpinam to między zestaw a akumulator (dodam, że obecnie jest tak, że kable zasilające nie mają klem ani niczego, tylko "gołe druty" które owijam naokoło + i -)? W sensie, przykladam czerwony "pin" do plus a czarny do minusa, ustawiam multimetr na 10A i mówi mi to, ile ciągnie to amperów, tak? Możliwe, że coś niejasno napisałem, więc...
Przewinięty silnik się nie grzeje? Wgląda że przewijacz schrzanił sprawę. Podepnij siłownik do akumulatora przez amperomierz na zakresie 20A - porównaj prąd pobierany przez dobry siłownik z prądem felernego. Najlepiej pod obciążeniem czyli na bramie.
Dokonując pomiaru bezpośrednio amperomierzem możesz kolego wysadzić akumulator w "kosmos", jest on w tym momencie w stanie zwarcia. Należy zastosować odpowiedni opornik i dopiero wtedy wykonać pomiar.
Tak już doszedłem że na prawo od kluczyków, za szybko patrzyłem i uznałem rozrusznik za prądnice i jajca wyszły. Na początek zmierz amperomierzem pobór prądu z akumulatora (ustaw zakres 10A) po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon - nie odpalaj go wtedy bo spalisz amperomierz....
Witam. Wskazówka na amperomierzu w miarę doładowywania akumulatora powinna zbliżać się do 0, jak będzie w twoim prostowniku nie wiem. Całkowicie rozładowany akumulator ładuj małym prądem co najmniej 12 godzin, ja po odkręceniu korków zostawiam na całą noc i jest ok.
Pobór prądu mierzyłem amperomierzem szczękowym. Akumulator to AGM 100.
Od kiedy połączenie szeregowe zwiększa prąd. A do jakiego napięcia końcowego ładuje się akumulatory? Ten metalowy dodatkowo ma jakaś automatykę a całe połączenie szeregowe jest ...
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Dziękuję za uwagi. Sprawa się wyjaśniła . Sprawdzałem działanie prostownika i amperomierza na uszkodzonym akumulatorze .
Istotne jest to ile lat ma Twój akumulator i stan instalacji, nic nie jest wieczne. Błędne podłączenie radia da podobny efekt - o działa radyjko? Wyłącz wszystkie odbiorniki energii w aucie a następnie podłącz aku w szereg z amperomierzem - wskazanie powinno być minimalne. W przeciwnym wypadku szukaj prądożercę odłączając kolejno bezpieczniki i obserwuj...
Trzeba to zmierzyć amperomierzem. Odłączyć klemę masową i między nią a akumulator podłączyć amperomierz. Podać wynik pomiaru.
Było na forum setki raz jak auto rozładowuje akumulator... Amperomierz....
Jeżeli amperomierz nie pokazuje zera to znaczy, że nadal płynie prąd ładowania. Lub sam miernik jest niedokładny. Zmierz ten prąd za pomocą innego amperomierza włączonego w szereg z ładowanym akumulatorem.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Zamiast pompy można dać żarówkę 21W . Stanu pompy nie znasz też potrafią się uszkadzać. Zawsze można podłączyć na krótko do akumulatora przez amperomierz. I wtedy też coś się dowiesz.
Coś pożera ci akumulator. Zacznij wyciągać bezpieczniki i obserwuj amperomierz. To łatwa droga do znalezienia usterki. Zacznij od radia i alarmu.
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Zwykłą wolframową żarówkę ~60 wat 220~230 V podłączyć do akumulatora w szeregu z amperomierzem na DC, podaj wynik.
Też prosta sprawa. Dwie diody tworzą prostownik dwupołówkowy ze względu na dzielone uzwojenie wtórne transformatora. Mamy połączone razem katody diod i jest to + układu a zacisk k21 jest minusem. Tak podłączamy do regulatora PWM, a jego wyjście przez bezpiecznik i amperomierz jako końcówki do akumulatora.
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Amperomierz mierzy prawidłowo prąd DC a nie odkształcony prąd ładowania akumulatora.
Zmierz prąd jaki pobiera urządzenie. Środkowy bolec przez amperomierz do plusa akumulatora a zewnętrzna część do masy i będzie wszystko jasne. Jak jest kiepsko zrobione to może jakiś prąd brać. Akumulator potrafi rozładować nawet 5-co watowa żarówka jeśli będzie włączona przez kilka dni. U mnie jest lepiej bo w jednym gniazku mam prąd dopiero po zapłonie...
Zrób tak. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu, zdejmij jedną z klem z akumulatora i sprawdź amperomierzem pobór prądu. Powinien być nie większy niż kilkanaście (kilkadziesiąt) mA. Jeśli jest dużo większy to musisz ustalić co go pobiera. Radio może być uszkodzone i stąd takie rozładowania.
0,2 A to stanowczo za duzo. Wepnij amperomierz w szereg z akumulatorem. Wyjmuj pokoleji bezpieczniki (i wkładaj z powrotem zebys ich nie pomieszał), az prąd spadnie do zera. Zacznij od radia.
Masz amperomierz w prostowniku ?
Przede wszystkim to potrzebny Ci jest amperomierz i podłączasz go w szereg, czyli ściągasz kabel z akumulatora i jeden kabelek z amperomierz do akumulatora a drugi do kabelka ściągniętego z akumulatora.
Jeżeli akumulator jest bezobsługowy tzn. nie ma wykręcanych korkow to ładujemy prądem 0,05 jego pojemności odpowiednio dłużej.
W sumie łatwy byłby pomiar ile zasilacz DAWAŁ prądu :D Nie wiem, czy taki łatwy, ja kiedyś przez pomyłkę podłączyłem amperomierz do akumulatora, wyniku nie zdążyłem odczytać, amperomierz i akumulator to wytrzymały, ja miałem poparzone palce, i musiałem wymienić przewody, bo po tym, jak zaświeciły (prawie jak żarówka) zrobiły się dość kruche.
Dioda zmieni kolor czy tylko na wskaźniku będzie 0 ? Ta dioda LED tylko sobie świeci i nie zmieni koloru ani się nie wyłączy po naładowaniu akumulatora. W miarę ładowania akumulatora prąd ładowania na amperomierzu będzie malał. Na forum jest trochę tematów o tym prostowniku. Wystarczy poczytać i pooglądać załączone zdjęcia, żeby się zorientować, że...
Sprawdz amperomierzem jaki prad pobiera wylaczony wzmacniacz z kondensatorem.
Wyłącz wszystko i podłącz amperomierz pomiędzy akumulator a samochód. Podaj wynik pomiaru.
To prosty układ, amperomierz podłączony szeregowo z wyjściem na akumulator.
Witam. No niestety jeśli nie znasz napięcia maksymalnego tego miliwoltomierza to tak łatwo tego nie sprawdzisz ( tak to jest miliwoltomierz a nie amperomierz !). Mozesz zrobić tak : weź stary drut oporowy np. ze starej grzałki połącz jeden zacisk akumulatora do innego amperomierza , potem ten drut oporowy , potem żarówkę i spowrotem do akumulatora...
Kolega chce mierzyć bilans prądu, a to oznacza że amperomierz musi być włączony między akumulator a alternator, ale normalnie alternator jest połączony z z akumulatorem tuż przy rozruszniku. Kolega musiałby przeciąć to połączenie, wstawić amperomierz pomiędzy akumulator i alternator oraz przełożyć kabel ze stacyjki tak, żeby łączył się z akumulatorem...
Prościej się nie da, uzwojenia wtórne równolegle, szeregowo jedna dioda, amperomierz, akumulator.
Być może jest to też tak, że podczas ładowania pokazuje regulator % naladowania w odniesieniu do wyższego napięcia referencyjnego np 13,8 V, matomiast noca do 13 V z racji przełączenia na obciążenie. Ewentualnie w dzień prąd nawet w pochmurny dzień jest pobierany tylko z panelu, bo regulator jest w trybie ladowania. Można to sprawdzić wpinając amperomierz...
Potrzebujesz do tego amperomierz A wskazówkowy lub elektroniczny , amperomierze włączamy szeregowo , np. masz wskazówkowy to podłączasz tak : plus prostownika lączysz z zaciskiem + amperomierza , drugi zacisk amperomierza lączysz z + akumulatora , a drugi kabel czyli minus prostownika łaczysz bezpośrednio z minusem akumulatora. Amperomierz powinien...
Podłączyć amperomierz szeregowo z akumulatorem.
Podłączyłeś na zaciskach amperomierz czy akumulator przez amperomierz?
grzegorzsacz: Jak już się tak uparłeś, podaj sposób w jaki ma dokonać pomiaru, obciążenie danego urządzenia itp. :) amperomierzem
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Podłącz mostek, amperomierz, akumulator - przekonasz się czy jest dobrze. Na Twoim miejscu dałbym przełącznik i dodatkowe zwoje dołączałbym tylko na początku ładowania a przed pójściem spać - przełączałbym na niższe napięcie.
Regulator ok. Nie masz może dwóch akumulatorów 12V? Podłącz szeregowo do tego amperomierz w obwód i zobacz realnie jaki prąd pożera silnik przy rozruchu w twoim urządzeniu.
Nie, bo tak jak jest teraz jest lepiej wzmacniacz błędu kompensuje również spadek napiecia na amperomierzu, a amperomierz prądu wejściowego wzmacniacza i tak nie wykryje, zmierzy prąd płynący przez R38 ale to trzeba poprawić przenosząc R38 na lewą stronę amperomierza. Poprawkę wniosłem według schematu oryginalnego. Na załączonym schemacie oryginalnym...
Witaj Podłącz akumulator pod klemy prostownika oraz szeregowo z akumulatorem amperomierz z multimetru, zobaczysz jaki prą płynie w obwodzie. Podczas pomiaru prądu możesz podłączyć do akumulatora żarówkę co najmniej 21W wtedy prąd powinien wzrosnąć. Pozdrawiam
Witam w formacie jpg rozjedzie CI się skala... Dorzucam PCB w formacie gerber. Otworzysz go np [url=http://www.pentalogix.com/Download/... Co do tego woltomierza i amperomierza... Jeśli dobrze rozpoznałem jest to najzwyklejsza ładowarka akumulatorów... A więc woltomierz i amperomierz nie są zamontowane na stałe a jedynie są potrzebne...
A skąd pobierasz prąd z akumulatora przed amperomierzem czy prosto z akumulatora?
Ok. Tylko wtedy wskazaniami amperomierza z tym bocznikiem, nie można się kierować przy ustawianiu czy kontroli prądu ładowania akumulatora.
Piszesz że napięcie na akumulatorze wynosi 7.65V. Pewnie masz akumulator 6V. Ładujesz go na zakresach 12V. Prawdopodobnie działa zabezpieczenie przeciążeniowe w prostowniku i z tąd ten mały wskaz amperomierza. Jeżeli faktycznie masz akumulator 6V to napięcie zmierzone równe 7.65 oznacza że jest aku w pełni naładowany. A jeżeli masz aku 12V i napięcie...
akumulator amperomierz prostownik amperomierz akumulator amperomierz skacze akumulator
toyota corolla akumulator unitra gramofon artur odkurzacz gwint wirnik
uziemienie basenu bojler elektryczny
Scania R440 – lokalizacja bezpiecznika lewego światła drogowego, CEU, F11/F13, F54/F55 Schemat połączenia stacyjki z rozrusznikiem Skoda Fabia 1.4 16V – przewody, kolory, zabezpieczenia