Amperomierz cęgowy służy do pomiaru prądu przepływającego przez przewód. Jeśli masz odpowiedni zakres do wielkości prądu spodziewanego w tym przewodzie, zakładasz amperomierz (obejmujesz przewód szczękami amperomierza) i tyle. Żaden bocznik nie jest potrzebny. Taką metodą nie sprawdzisz jednak pojemności rzeczywistej akumulatora, tylko prąd płynący...
ściągnij sobie to http://hades.t15.ds.pwr.wroc.pl/~jagi/vd... (źródło vwgolf.pl) masz tam schematy podłączenia dodatkowych zegarów VDO miedzy innymi jest tam taki amperomierz.
Zacisk G to przecież (+) przez amperomierz z akumulatora.
Jest to obojętne, którą klemę ściągniesz. W przypadku miernika cyfrowego nie ma większego znaczenia podłączenie (byle szeregowo :)) Co do analoga to pamiętaj o poprawnym wpięciu bo inaczej będzie chciał wychylać się w drugą stronę. W analogu jeśli odepniesz "+" to z miernika "+" do akumulatora. Drugi koniec miernika do odpiętej klemy w instalacji. Jeżeli...
Witam 2. Przewód amperomierza - gruby czerwony podłączam pod wyjście prostownika (+) A jak to ma się do schematu który zamieściłeś? - jeśli nie pomyliłeś się w opisie to porównaj Twoje punkty 1 i 2. Amperomierz włączamy szeregowo z obciążeniem a więc: ( + ) prostownika == ( + ) akumulatora ( - ) akumulatora == czerwony amperomierza czarny amperomierza...
Ponieważ nie potrzebujesz tu dużej dokladnosci możesz zrobić to w następujący sposób: Potrzebujesz: Miernik uniwersalny z zakresem amperomierza do 10 ( 20 ) A, i omomierzem. 1. Mierzysz amperomierzem z uniwersalnego prąd ładowania akumulatora - maksymalny i dodajesz 20% 2. Mierzysz omomierzem rezystancję wewn ustroju amperomierza króry chcesz zastosować....
czerwony z alternatora do amperomierza z amperomierza do + akumulatora. A "-" z akumulatora do czego podłączony?
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Z tego co widzę, podłączyłeś amperomierz równolegle do akumulatora, nie wolno tak robić ! Amperomierz ma teoretycznie rezystancję równą 0om, dlatego wpina się go w obwód tylko i wyłącznie szeregowo. Wskazanie miernika spadło, ponieważ akumulator podczas zwarcia się rozładował. Moje przypuszczenie jest takie, że akumulator nadaje się do kosza...
Z tego co widać na foto to brak minusa na akumulator z mosta prostowniczego, oraz brak plusa z amperomierza do akumulatora. Na zdjęciu nie widzę, czy na plusie od mostka co idzie do amperomierza po drodze jest bezpiecznik obok amperomierza prawda?
Przewinięty silnik się nie grzeje? Wgląda że przewijacz schrzanił sprawę. Podepnij siłownik do akumulatora przez amperomierz na zakresie 20A - porównaj prąd pobierany przez dobry siłownik z prądem felernego. Najlepiej pod obciążeniem czyli na bramie.
Nie wiem co tam masz w tym ciągniku,zasilanie powinno iść z akumulatora do amperomierza(wskaźnika na desce)przez amperomierz do alternatora.Kontrolka z amperomierza do żarówki z żarówki do alternatora.Powinny być 3 puszki wypnij i wyrzuć a będzie większe dojście.
Kupiłem woltomierz z amperomierzem montażowy . Chciałem to podpiąć do akumulatora w traktorku żeby wiedzieć jaką ma aktualnie pojemność i czy alternator ładuje . Nigdzie nie mogę znaleść schematu jak to podpiąć . Prosił bym jakąś prostą rozpiskę . Dziękuję
(at)robson198686 Amperomierz ładowania akumulatora ew. kontrolka do tego.
Zamiast pompy można dać żarówkę 21W . Stanu pompy nie znasz też potrafią się uszkadzać. Zawsze można podłączyć na krótko do akumulatora przez amperomierz. I wtedy też coś się dowiesz.
A może po prostu zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania i na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego użytkowania. Wiem, że nie jest to proste, gdyż akumulator włożony w gniazdo uniemożliwia podłączenie amperomierza. W takiej sytuacji można posłużyć się kawałkiem papieru po czekoladzie oklejonym folią aluminiową. Dwa paski złożone papierem do siebie...
Było na forum setki raz jak auto rozładowuje akumulator... Amperomierz....
Jak mogę zbadać takie akumulatory? Czy wystarczy do tego woltomierz, amperomierz z mostkiem 50 A. takie mam mierniki. Nie wystarczy. Co to znaczy 28 Ah? Ah to (A = ampery) × (h = godziny). 28 Ah = 2,8 A × 10 h Musisz sprawdzić, czy prąd 2,8 A możesz uzyskiwać przez 10 godzin. Koniec pomiaru czasu jest, gdy napięcie na akumulatorze spadnie do 10,8 V...
Od kiedy połączenie szeregowe zwiększa prąd. A do jakiego napięcia końcowego ładuje się akumulatory? Ten metalowy dodatkowo ma jakaś automatykę a całe połączenie szeregowe jest ...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Witaj Podłącz akumulator pod klemy prostownika oraz szeregowo z akumulatorem amperomierz z multimetru, zobaczysz jaki prą płynie w obwodzie. Podczas pomiaru prądu możesz podłączyć do akumulatora żarówkę co najmniej 21W wtedy prąd powinien wzrosnąć. Pozdrawiam
Z Alfą tak jak z Lidlem , co tydzień to coś nowego. Z Twojego opisu wynika ,że masz pobór prądu i cos kradnie prąd z akumulatora. Sprawdz upływność amperomierzem.
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Jest to skrajnie prosta konstrukcja. Nie wiem co tu porządnego. Generalnie powinieneś sprawdzić oba bezpieczniki i obie diody prostownicze. Jeśli są sprawne, to znaczy, że i całe urządzenie jest sprawne. Można jeszcze ewentualnie zmierzyć napięcia na uzwojeniach wtórnych transformatora. Skąd jednak taki prąd ładowania? Zależy co tym miernikiem mierzyłeś....
Jeżeli jest żyjący ten akumulator podłącz się szeregowo amperomierzem i zmierz prąd. Akumulator jest 4Ah ale prąd będzie tam mniejszy. Zasilacz typu zrób to sam 4V na przetwornicy regulowanej
Trzeba pozostawić uszkodzony amperomierz jako bocznik. A nowy amperomierz wpiąć pomiędzy wyjście uszkodzonego amperomierza a przewód do akumulatora.
Witam. Nie jest korzystne badanie akumulatora amperomierzem.Po prostu robisz zwarcie. Lepszym obciążeniem będzie żarówka.Jak chcesz mierzyć napięcie amperomierzem?Podłącz akumulatorki do ładowarki i ładuj je prądem zalecanym przez producenta.Z tego co piszesz masz prostą ładowarkę czyli bez bajerów.Pozdrawiam Waldec
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Witam Honda Civic 8 2006 r. rozładowuje akumulator. Amperomierz pokazuje zmieniające się cyklicznie natężenie 0,23A i 0,57A. Po wyciągnięciu ze skrzynki w komorze silnika bezpiecznika nr 16 pobór spada do zera. Bezpiecznik jest opisany, podtrzymanie. https://obrazki.elektroda.pl/3679773000_... Co podtrzymuje ten bezpiecznik?
Witam. Super. Czyli wpinam to między zestaw a akumulator (dodam, że obecnie jest tak, że kable zasilające nie mają klem ani niczego, tylko "gołe druty" które owijam naokoło + i -)? W sensie, przykladam czerwony "pin" do plus a czarny do minusa, ustawiam multimetr na 10A i mówi mi to, ile ciągnie to amperów, tak? Możliwe, że coś niejasno napisałem, więc...
Jeśli jest to amperomierz taki jak na zdjęciu czyli mikroamperomierz to tak. Chyba, że jest to "prawdziwy amperomierz" z prostownika do ładowania akumulatorów lub tym podobny to wtedy się nie nadaje.
Jeżeli amperomierz nie pokazuje zera to znaczy, że nadal płynie prąd ładowania. Lub sam miernik jest niedokładny. Zmierz ten prąd za pomocą innego amperomierza włączonego w szereg z ładowanym akumulatorem.
Zrób tak. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu, zdejmij jedną z klem z akumulatora i sprawdź amperomierzem pobór prądu. Powinien być nie większy niż kilkanaście (kilkadziesiąt) mA. Jeśli jest dużo większy to musisz ustalić co go pobiera. Radio może być uszkodzone i stąd takie rozładowania.
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
Ten plus co idzie do odbiorników już z (akumulatorów) rozepnij, czyli z tego wspólnego plusa podłącz amperomierz szeregowo w stosunku do akumulatorów i odbiorników. Schemat: Odbiorniki---+Amperomierz ----+Połączonych_aku----masa.
Proponuję sprawdzić na zewnątrz auta klakson, po podłączeniu do zasilacza czy akumulatora przez amperomierz. Wygląda na to że będzie do wymiany klakson.
Witam. Myślę, że bez dokonania pomiarów się nie obejdzie. Trzeba ustalić, który obwód instalacji elektrycznej pobiera ten prąd. Proszę włączyć w obwód akumulatora amperomierz i wyłączać poszczególne obwody przez wyjmowanie bezpieczników. Pozdrawiam.
W tym modelu jest płytka, ale pełni ona rolę pomocniczą. Wnętrze prostownika jest praktycznie identyczne jak EST-516, fotki są w pierwszym poście tego tematu. Układ ładowania jest bardzo prosty, transformator ma dwa uzwojenia wtórne, dwie diody prostownicze w prostowniku dwupołówkowym P600M. Wyjście prostownika jest połączone szeregowo z akumulatorem,...
Zależy, jaki prostownik. Jak ma tylko mostek na wyjściu, to nie. Ale niektóre mają przekaźnik wykrywający obecność akumulatora. Wtedy tak, może rozładować po dłuższym czasie. Weź amperomierz i sprawdź, czy prostownik pobiera jakiś prąd.
Dobre rady, to naprawić samochód. Coś zżera Ci prąd z akumulatora. Amperomierz w rękę i szukaj co obciąża układ. A hebel? No cóż, zostaw stolarzom.
Może płynąć minimalny prąd tzw."konserwujący" który nie jest szkodliwy dla akumulatora.
Witam Najlepiej będzie jak podłączysz amperomierz między akumulatorem a samochodzikiem. Możliwe, że aku jest już wykończony (za krótkie ładowanie, wyczerpywanie go do końca) i pomoże jedynie wymiana
Jeżeli akumulator jest bezobsługowy tzn. nie ma wykręcanych korkow to ładujemy prądem 0,05 jego pojemności odpowiednio dłużej.
Co do bezpiecznika to bardzo się grzeje Bimetaliczny ? Albo sam pada, albo silnik się skończył. Zmierz pobór prądu z akumulatorów amperomierzem DC na zakresie 10 A o ile taki multimetr posiadasz. ?
Trzeba to zmierzyć amperomierzem. Odłączyć klemę masową i między nią a akumulator podłączyć amperomierz. Podać wynik pomiaru.
Nie musisz nic rozkręcać: druty od prądnicy łączysz z wejściami "~" mostka, a wyjścia mostka "+" i "-" odpowiednio z "+" i "-" akumulatora. możesz dać kondensator 2200 mikrofaradów - kondensator jest zbędny, bo równolegle z nim jest akumulator, który zachowuje się jak kondensator o pojemności tysiące razy większej. Masz za to okazję, aby zmierzyć, ile...
Najprawdopodobniej jest tak jak piszesz. Skrzynka bezpiecznikowa, klakson(przewody pomarańczowy i zielony), świeca żarowa(biały) i połączenie amperomierza z akumulatorem(niebieski). Napisz który to rok Władka.
Potrzebujesz do tego amperomierz A wskazówkowy lub elektroniczny , amperomierze włączamy szeregowo , np. masz wskazówkowy to podłączasz tak : plus prostownika lączysz z zaciskiem + amperomierza , drugi zacisk amperomierza lączysz z + akumulatora , a drugi kabel czyli minus prostownika łaczysz bezpośrednio z minusem akumulatora. Amperomierz powinien...
Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
Do sprawdzenie jeszcze te rezystory 5W ceramiczne ktore obsluguja ten niby amperomierz.
Prawo Ohma i pierwsze prawo Kirhofa. Do tego drobiazg w postaci amperomierza i usypianie auta...
Taki lampki są robione na dedykowanych układach - to małe g. na 5 nóżek, obok tego masz przetwornicę w górę (widać dławik) bo ledy wymagają więcej niż 1,2V aby świecić. To też robi za ładowarkę, czujnik zmierzchowy i odcięcie ledów jak w aku zostanie mało soku. Możesz wpiąć między układ a akumulator amperomierz i zobaczyć czy jest ładowanie, możesz...
Zwykłą wolframową żarówkę ~60 wat 220~230 V podłączyć do akumulatora w szeregu z amperomierzem na DC, podaj wynik.
Coś pożera ci akumulator. Zacznij wyciągać bezpieczniki i obserwuj amperomierz. To łatwa droga do znalezienia usterki. Zacznij od radia i alarmu.
Ale ja podłączyłem akumulator.
Dioda zmieni kolor czy tylko na wskaźniku będzie 0 ? Ta dioda LED tylko sobie świeci i nie zmieni koloru ani się nie wyłączy po naładowaniu akumulatora. W miarę ładowania akumulatora prąd ładowania na amperomierzu będzie malał. Na forum jest trochę tematów o tym prostowniku. Wystarczy poczytać i pooglądać załączone zdjęcia, żeby się zorientować, że...
zdziwilo mnie kiedy podczas mierzenia amperow baterii z 12A spadło do 5A w ciągu 20sek... troche dziwne 8=O podłączałeś równolegle przewody do akumulatora (czerwony do plusa, czarny do minusa)? No to ładnie, nie dziw się że spada, amperomierz włącza się w obwód szeregowo - w przeciwnym wypadku zrobi zwarcie a tego żaden akumulator nie wytrzyma na dłuższą...
Amperomierz mierzy prawidłowo prąd DC a nie odkształcony prąd ładowania akumulatora.
Amperomierz wystarczy w szereg. Woltomierz równolegle z akumulatorem.
Między prostownik a akumulator włącz amperomierz, wtedy będzie wiadomo.
Najprościej włącz w szreg z akumulatorem amperomierz, będziesz widział kiedy spadnie prąd łądowania.
Regulator ok. Nie masz może dwóch akumulatorów 12V? Podłącz szeregowo do tego amperomierz w obwód i zobacz realnie jaki prąd pożera silnik przy rozruchu w twoim urządzeniu.
Jakiej ładowarki używasz do ładowania akumulatora? Co dokładnie nie działa?
Proste. Wpinasz w szereg z ładowanym zestawem akumulatorów amperomierz i mierzysz. pzdr
Piszesz: Ładuje ok 12v. Piszesz: po podpięcie akumulatora amperomierz pokazuje "0" ani drgnie. Gdzie szukać dalej ? To albo akumulator naładowany, albo amperomierz uszkodzony, ale tak sam z siebie nie mógł się uszkodzić, jeśli padł, musi być przyczyna.
A co nazywasz rozładowaniem akumulatora: Do jakiej wartości spada napięcie w pozostawionym Seacie i po jakim czasie? Z pierwszego postu wynika, iż elektryk to zbadał, ale możesz sprawdzić sprawdzić upływ prądu w pozostawionym pojeżdzie? - amperomierz między "-" zaciskiem akumulatora i masą.
Sprawdź pojemność akumulatora i ładowanie.
Witam. No niestety jeśli nie znasz napięcia maksymalnego tego miliwoltomierza to tak łatwo tego nie sprawdzisz ( tak to jest miliwoltomierz a nie amperomierz !). Mozesz zrobić tak : weź stary drut oporowy np. ze starej grzałki połącz jeden zacisk akumulatora do innego amperomierza , potem ten drut oporowy , potem żarówkę i spowrotem do akumulatora...
Zdjąć listwę z fajkami i sprawdzać żarówką H4 podłączoną do + akumulatora, ewentualnie amperomierzem DC o stosownym zakresie
To normalne z prądnicą, że na wolnych obrotach prąd pobierany jest z akumulatora. Nie masz zwykłego amperomierza? Światło mijania było włączone? Upewnij się, że prądnica jest w stanie oddać 45W (szczotki, komutator, regulator) i że z tych watów będzie kilka na ładowanie baterii, a pozostałe na światło i zapłon.
Nie w skrzynce bezpiecznikowej, bo nie mierzysz prdu w srodku obwodu, ale na jego poczatku. Podcz amperomierz w szereg z akumulatorem. masz miec nie wiecej niz 0.05 A. W pinasz amperomierz. Zamykasz auto z pilota i czekasz az sie uspi. Jezeli masz faktycznie 3.5 A to sprawdz alternator.[/tex]
Sprecyzuj co chcesz badać przy użyciu amperomierza (stan akumulatora?).
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Włącz w szereg z akumulatorem amperomierz DC i zobacz jaki płynie prąd i w którą stronę... W przypadku rozładowanego samochodowego akumulatora 12V o pojemności 45-60Ah pwoinien to być prąd ok 5-7A. Jakbyś nie wiedział to zacisk "+ (DCA)" amperomierza łączysz z zaciskiem "+" prostownika, a zacisk "- (COM)" amperomierza z zaciskiem "+" akumulatora, no...
A skąd pobierasz prąd z akumulatora przed amperomierzem czy prosto z akumulatora?
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Istotne jest to ile lat ma Twój akumulator i stan instalacji, nic nie jest wieczne. Błędne podłączenie radia da podobny efekt - o działa radyjko? Wyłącz wszystkie odbiorniki energii w aucie a następnie podłącz aku w szereg z amperomierzem - wskazanie powinno być minimalne. W przeciwnym wypadku szukaj prądożercę odłączając kolejno bezpieczniki i obserwuj...
Podłączyć amperomierz szeregowo z akumulatorami i sprawdzić rzeczywisty prąd ładowania . Pojemność akumulatorów podzielić przez prąd ładowania i wyjdzie czas do naładowania wyczerpanych akumulatorów do pełna (można dodać dodatkowo około 15% czasu ładowania).
Zrobiłem już prawie cały prostownik wg tego schematu http://www.image-share.com/upload/119/14... Czy w tym miejscu co zaznaczyłem ma być R1? Czy R1 może być zrobiony z [url=http://sklep.avt.pl/p/pl/4823593/re... rezystorów?? Jaką ma mieć wartość - tzn w jaki sposób go dobrać? Tylko to mi pozostało do zrobienia, woltomierz...
sprawdż czy wzmak pobiera jakiś prąd z akumulatora amperomierzem jeśli nie to masz przerwe na zasilaniu urwany kabelek walnięty włącznik zasilania spalony bezpiecznik itp
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Cześć.Ty nie mierz akumulatora na zwarcie bo tylko możesz spalić miernik włącz amperomierz w szereg z dobrze naładowanym akumulatorem i będziesz wiedział jaki prąd popłynie i wtedy dobierzesz zasilacz.
Poodłącz amperomierz w szereg z akumulatorem, powinien na wyjętym kluczyku pokazywać około 0,35A. jeśli znacznie więcej to wyjmuj po kolei bezpieczniki aż znajdziesz winny obwód. Jeżeli pobór jest jak wyżej, to jednak akumulator złożył wniosek o emeryturę.
W środku przekaźniki. Więc startuje na ostro. Brak wydajności prądowej akumulatora. Woltomierz na amperomierz. Próbowałeś na jednym silniku.
Stary miernik był przy agregatach na wyposażeniu do sprawdzania akumulatorów wyraźnie widać bocznik amperomierz. Takie same wyglądem były też woltomierze i watomierze z dodatkowymi przewodami. Złom z PRL klasa dokładności jak widać 2,5 w agencji mienia wojskowego za kilka złotych można kupić.
Tak już doszedłem że na prawo od kluczyków, za szybko patrzyłem i uznałem rozrusznik za prądnice i jajca wyszły. Na początek zmierz amperomierzem pobór prądu z akumulatora (ustaw zakres 10A) po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon - nie odpalaj go wtedy bo spalisz amperomierz....
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Podczas prób multimetr był zasilany z osobnego zasilacza 5V lecz amperomierz wskazywał 0 dodam gdy robiłem próby akumulator -amperomierz -żarówka wszystko działało lecz w StefPplu ani rusz
Dziękuję za uwagi. Sprawa się wyjaśniła . Sprawdzałem działanie prostownika i amperomierza na uszkodzonym akumulatorze .
To zdecydowanie za niskie napięcie, podłącz amperomierz i zobacz jakim prądem ładuje się akumulator, amperomierz szeregowo z przewodem + albo -.
Dodatkowo jak zrobisz to co kolega wpisał w poprzednim poście wepnij w szereg z akumulatorem amperomierz i sprawdź czy wartość odczytana na amperomierzu pokrywa się z wartością ze wskaźnika na prostowniku.
Najpierw rozpoznaj to co kupiłeś i już masz. Potrzebujesz w pierwszej kolejności dobrego Generatora (pralkowiec najlepszy), woltomierza, amperomierza i najlepszego do doświadczeń odbiornika - czyli akumulatora.Akumulator może być mały od samochodu. Jak już będziesz miał całą instalację i wiatr to musisz obserwować wskazówki woltomierza i amperomierza...
W samochodzie Nysa 522 zastosowano rozwiązanie z rysunku amp1a.JPG. Gdy nie ma ładowania amperomierz pokazuje prąd pobierany przez odbiorniki a gdy jest ładowanie amperomierz pokazuje tylko prąd ładowania akumulatora. Amperomierz w instalacji jest pomiędzy akumulatorem i zaciskiem "19" regulatora napięcia. Poniżej link do schematu tej instalacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam w formacie jpg rozjedzie CI się skala... Dorzucam PCB w formacie gerber. Otworzysz go np [url=http://www.pentalogix.com/Download/... Co do tego woltomierza i amperomierza... Jeśli dobrze rozpoznałem jest to najzwyklejsza ładowarka akumulatorów... A więc woltomierz i amperomierz nie są zamontowane na stałe a jedynie są potrzebne...
Akumulator ma na ta chwilę 13,2 V. Więc nie wiem czy wtedy prąd nie jest pobierany mniejszy niż gdy by akumulator był rozładowany. Zapewne tak. A z czego ma pobierać, skoro napięcie wyjściowe "prostownika" jest niższe od napięcia akumulatora? Ten wskaźnik działa jako "amperomierz". Im większy prąd ładowanie, tym więcej diod LED się świeci. 4A - 4 LED....
To prosty układ, amperomierz podłączony szeregowo z wyjściem na akumulator.
Ja w takiej sytuacji pokombinowałbym jeszcze z dorzuceniem kondensatora np 1000uF najpierw na zasilaniu tego miernika zewnętrznym zasilaczem, a jak nie to na wyjściu z prostownika (choć tu teoretycznie role kondensatora przejmuje akumulator )
Dokładnie amperomierz 0-100A. Będzie miał za zadanie zmierzenie przepływającego prądu do akumulatora. Amperomierz będzie zamontowany między akumulatorem a całą elektroniką aby mógł zmierzyć regulowany amperaż. Takie cudo https://obrazki.elektroda.pl/6772001800_... Dodatkowe pytanie czy i kiedy w podobnej sytuacji trzeba by było zastosować...
jeśli rozładowuje się akumulator to możliwe że coś ci ciągnie prąd odepnij klemę minusowa i zmierz pomiędzy nią a minusem akumulatora amperomierzem natężenie ile jest przy wyłączonym wszystkim i zamkniętych drzwiach
Mam stary rosyjski prostownik 4A, złożony z transformatora i 4ech diod prostowniczych. Ma on amperomierz do 6A. Podłączając totalnie rozładowany akumulator amperomierz ten zamyka skalę, a sam prostownik bardzo mocno się rozgrzewa, wręcz parzy. Argumentując się tym wyciągam następujący wniosek: Jeżeli prostownik nie ma żadnego ograniczenia prądu ładowania...
amperomierz akumulator prostownik amperomierz akumulator amperomierz skacze akumulator
usunąć namagnesowanie pilot cyfra czerwona astra czujnik wałka rozrządu
pralka samsung zmywarkach amica
CV9202H-A39: brak sygnału PANEL_ON i BL_ON na pinach 150/151, diagnostyka zasilania i firmware Opel Corsa B radio z wyświetlaczem TID/MID – schemat podłączenia, linie SDA/SCL, adaptery