Witam można podłączyć silnik z pominięciem regulatora - tylko amperomierz oraz silnik i akumulator. ciekawe jaki będzie prąd na biegu jałowym ?
amperomierzem w szereg z silnikiem.
Jaki prąd pobiera możesz zmierzyć amperomierzem
Przy małym silniku nie trzeba przekładnika wystarczy odpowiedni amperomierz.
Gdybym pomylił początki i końce ? też dało by się to zaobserwować amperomierzem? silnik po 10 minutach pracy nie był ciepły
Proponuję sprawdzić amperomierzem na włączonym silniku na luzie. Tylko musi być dobry amperomierz z zakresem 100A :). Potem porównać z danymi katalogowymi. A także możesz sprawdzić przy poruszeniu kierownicaą czy duża zmiana.
Do autora postu: Przekładnik prądowy 30/5A Do kolegów optujących za bocznikiem: w jaki sposób i czym autor miałby wykonać pomiary, zastanawialiście się w jaki sposób miałby wykonać skalowanie bocznika (pomiary prądu itd.,), wiedzieliście, że boczniki budowane są w typoszeregach, a tu potrzeba rzeźby z zastosowaniem mierników?
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Można sprawdzić czy jest "przebicie" do obudowy zakładając że przewód ochronny jest podłączony do korpusu silnika. Wpinając miernik ( amperomierz ) w obwód faz sprawdzić wartość prądu na poszczególnych fazach.
Kolego SkromnyPatryk , muszę cię zmartwić, kolega Rzuuf ma rację, jeżeli nie wierzysz, wykonaj to samo doświadczenie z włączonym amperomierzem w obwód silnika i obserwuj jak zachowuje się prąd. Wnioski wyciągniesz sam.
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Silnik kolego sprawdź przez amperomierz jeden i drugi bieg jeżeli występuje . A możesz zagrzać silnik do tych 90* i przy rozłączonej wtyczce podłącz tam żarówkę ( próbnik ).
Witam! Natezenie mozesz zmierzyc podpinajac amperomierz szeregowo z silnikiem, ale nie widze w tym sensu. Jesli jest to silnik pradu stalego to wystarczy ze zmierzysz rezystancje uzwojenia (bez podlaczenia) i obliczysz sobie ile pobierze pradu. Dlaczego chcesz dokonywac takich pomiarow podczas pracy? pozdrawiam
Potrzebuję wykonać lokalne kasetki sterownicze Ile ? wszędzie gdzie patrzę ten Amperomierz jest problemem, Na czym polega poblem ?
Witam. Ogólnie ujmując musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości do 1 kV i woltomierz kontrolny (powinien być wyższej klasy dokładności niż ten sprawdzany) - do sprawdzenia woltomierza i analogicznie do sprawdzania amperomierza. Źródła prądu i napięcia muszą być odpowiednie do rodzaju sprawdzanych przyrządów (prąd stały/przemienny). Dla prądu...
Z tym większym, mocniejszym. Jest to zapewne jakieś rozwiązanie. Chodzi jednak o te oryginalne. Być może wada konstrukcyjna sterownika? (za słaby przekaźnik zastosowano) Może być też tak, że z czasem użytkowania wzrosły opory toczenia samej bramy. A co za tym idzie, napęd zwiększył "apetyt" na prąd. Jeśli tak jest, to na razie cierpi przekaźnik. Ale...
Witam Chciałbym podłączyć amperomierz do silnika 3faz 4.5kW. Mam amperomierz na prąd zmienny z przekładnią 15/5A i zakres do 30. Silnik ma prawie całkowicie zniszczoną tabliczkę znamionową wiem tylko tyle za ma4,5kW Silnik ma przełącznik (gwiazda trójkąt). Pytanie czy moge podłączyć ten amperomierz do tego silnika?
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
Nie wydaje się przypadkiem kolegom, że prowadzenie grubych przewodów od zasilania do amperomierza i potem do silnika mija się z celem. Jakimi przewodami podłączycie ten amperomierz przy pobieranym przez silnik prądzie rzędu 60A. Pozdrawiam
Czyli jak ja sobie podłączę do mojego układu "Licznik - Silnik" Amperomierz (A) -> czyli wyjdzie "Licznik -A- Silnik" 1. To amperomierz liczy mi (I) prąd całkowity (z mocy czynnej i biernej)? 2. Jak będę chciał policzyć moc: czyli znane nam napięcie sieciowe (U) x zmierzony prąd (I) przez amperomierz to wyjdzie mi moc pozorna (S)? 3. Czy tak samo jak...
Wiesz w traktorze to się zaworów nie reguluje. Za to w silniku tak. Więc podaj typ silnika a nie traktora. Świecę sprawdzasz grupowo lub indywidualnie. Zależy co masz za sprzęt. Można amperomierzem cengowym, można drucikiem. Ale ten silnik jak sprawny obywa się bez świeć. Z padającym układem paliwowym już bez kosztów nie powalczysz.....
Witam Jak pisze kolega Motronic spokojnie 30A,możesz jeszcze sprawdzić dla pewności podłączając amperomierz ,lub cęgi ditza.
Regulator ok. Nie masz może dwóch akumulatorów 12V? Podłącz szeregowo do tego amperomierz w obwód i zobacz realnie jaki prąd pożera silnik przy rozruchu w twoim urządzeniu.
Szeregowo wpiętym amperomierzem na przykład. Pozdrawiam!
akumulator nie moze stac sobie przez miesiac nie bedac doladowywany, juz po dwoch tygodniach powinien byc doladowany , przy wylaczonym silniku podepnij szeregowo amperomierz z aku i zmierz pobor, jezeli sa wylaczone wszystkie odbiorniki pobor powinien byc kilkadziesiat mA, wszystko zalezy od wyposazenia, pozdrawiam
Te 0.5A to może się zgadzać. Daje to ok. 5W na uzwojenie. A ponieważ prąd płynie na raz przez jedno albo przy prostym sterowaniu półkrokowym czasem przez dwa to byłaby moc dostarczana do silnika ok.7-8W. Pod warunkiem że dobrze zmierzyłeś oporność. Przy tak małych łatwo o błąd. Te duże silniki o których piszesz to zupełnie inna bajka. Taki silnik trudno...
Witam! Można w przybliżeniu określić moc jeżeli silnik będzie obciążony. Należy amperomierzem zrobić pomiar prądów fazowych i na tej podstawie wywnioskować moc silnika. (amperomierz kleszczowy)
Proste zasilacze impulsowe nie nadają się do tego typu obciążenia. Poza tym przy starcie silnik potrzebuje znacznie większego prądu niż podczas pracy. Jeśli chcesz sprawdzić silnik, to zmierz prąd pobierany przez silnik z zasilacza (amperomierz prądu stałego włączony szeregowo z jednym biegunem zasilania). Zasilacz 24V/1A ma moc 24W a silnik potrzebuje...
Ja zaczynałem od jakiejś książki tytułu nie pamiętam gdzie uczyli jak zrobić woltomierz, amperomierz, silnik elektryczny, transformator, następna Nowoczesne zabawki niestety pożyczyłem i ktoś się ciągle uczy. Póżniejsze to Układy tranzystorowe, Konstruowanie i montarz układów radioamatorskich, Młody technik, Radioamator. Te dwa ostatnie prawie w całości...
Musi być metalowa a nie aluminiowa... Doskonała jest też drewniana albo z PCV :D Rozróżniasz metale na paramagnetyczne i diamagnetyczne ? (at)maciej30 Wstaw w obwód tej cewki silnika amperomierz AC o zakresie 1 A, by stało się to jakimś użytecznym przyrządem, bo na razie jest niespecjalnie.
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
jesli chcesz zrobis tak jak mówiłes to amperomierz dla silników benzynowych 300A dla diesla 500A
ma chronic tranzystory przed pojawiniem sie na nich ujemnego napiecia (po wsadzeniu tam diod, max co moze sie na nich pojawic to - 0.7V) przy malych silniczkach wystarzczy sam kondensator i musisz tez wiedziec czy siniczek parcuje rowno? (czy amperomierz podczas pracy silnika pokazyje stalą wartosc - czy tez skacze?, a lepiej zeby nieskakalo) Czy ten...
to czy da się podłączyć ten mały amperomierz tak by się nie spalił? Tak jak pisałem, nie jest to możliwe bez dodatkowej elektronik, bez wzmacniacza -ogranicznika. W ubiegłym stuleciu kiedy mierniki składały się tylko z elementów biernych nie było żadnych zabezpieczeń, sam musiałeś dbać żeby nie spalić, jak ktoś chciał mierzyć w obwodzie w którym występują...
Wracając do tematu - więc tak... Wymieniłem łożyska po załączeniu silnika pompy nadal to samo buczy i potrzebuje pomocy przy rozruchu, jak się pokręci to startuje i normalnie wiruje... Włączyłem amperomierz w szereg... prąd w czasie startu gdy buczy dochodzi do 14-15A... gdy wspomogę silnik ręcznie i zaczyna kręcić już bez buczenia prąd spada do około...
Jeśli masz możliwość, to pomierz prądy amperomierzem cęgowym.
Dzisiaj małe testy. Silnik 1.1kW w układzie Y 3.8A prąd znamionowy. Do hamowania wpiąłem tak, że rezystancja wynosi ok 4.2Ohm. Teoretyczny prąd to ok 2.85 i tyle mniej więcej pokazuje amperomierz podczas hamowania. Nieobciążony silnik hamuje w jakieś 3 sek. Natomiast samoczynnie ok 12-13 sek.
no jak przystawiłem amperomierz to silnik się zatrzymał
Witam Sprawdź amperomierzem czy w czasie postoju na wyłączonym silniku ( tak jak go pozostawiasz na noc) nie pobiera prądu jeśli pobiera to napisz jakiej wielkości jest to prąd
A co z samym silnikiem? - podepnij amperomierz w szereg i zobacz, jaki prąd on pobiera.
Najłatwiej popularnym amperomierzem cęgowym, a prąd powinien wynosić 1/4 prądu znamionowego bez obciążenia silnika mechanicznie. Im niższy, tym lepiej (wpływ na to ma dobór kondensatora).
Jeśli iskrzenie jest intensywne to masz zwarcie na wirniku, co dyskwalifikuje praktycznie cały odkurzacz. Ja sprawdzam to tak, że biorę zasilacz 5V 20A podłączam amperomierz 4A w szereg z wirnikiem (szczotkotrzymacze) i zasilaczem, powoli kręcąc wirnikiem obserwuję pobór prądu, jeśli nagle wskazówka amperomierza idzie do góry to mam pewność że silnik...
W środku przekaźniki. Więc startuje na ostro. Brak wydajności prądowej akumulatora. Woltomierz na amperomierz. Próbowałeś na jednym silniku.
Chodzi mi o odpowiedź np : asynchroniczny , 3 fazowy , 6 biegunowy , w trójkąt , kondensator rozruchowy - tak abym mógł szukać właściwego sposobu regulacji - czy ten kondensator można usunąć zastąpić ? Silnik asynchroniczny, klatkowy, 1-fazowy z fazą pomocniczą. Kondensator jest włączony w szereg z fazą pomocniczą - zapewnia przesunięcie fazy w uzw....
Zacznij od sprawdzenia amperomierzem poboru prądu na zgaszonym silniku.
Witam !! Pierwsza wskazówka - mniej wołów w tekście, nie denerwujmy moderatorów. Pozostałe wskazówki: model na hamownię, podłączyć amperomierz w szereg z silnikiem, po włączeniu mierzyć napięcia w następujących punktach - na akumulatorze, potem na wyjściu regulatora w końcu sprawdzić czy prąd pobierany przez silnik nie wzrasta po tych feralnych 30 sekundach....
Przewinięty silnik się nie grzeje? Wgląda że przewijacz schrzanił sprawę. Podepnij siłownik do akumulatora przez amperomierz na zakresie 20A - porównaj prąd pobierany przez dobry siłownik z prądem felernego. Najlepiej pod obciążeniem czyli na bramie.
multimetr. Na poaczatek wystarczy taki za 20 zl a marketu :) voltomierz podlanczas rownolegle (czyli do + i -) amperomierz szeregowo (czyli po jednej stronie np. +)
Co do L293D, to jest wlasnie mostek H, ktory mozesz zastapic tranzystorami... Jezeli nie tymi ze schematu, ktory polecilem wczesniej, to innymi.. Tam masz podane dwa rodzaje... Ale powinno dzialac na innych... Wazne, zeby bylo odpowiedniego typu [PNP, NPN] i wytrzymaly odpowiednie napiecie i prad. Napiecie to sam wiesz, jakim zasilisz silniki, a prad...
Uszkodzony przekaźnik lewo czy prawo daje podobny objaw, ale szarpniecie silnikiem sugeruje mi albo uszkodzony triak albo zwarcie wirnika. Czy szczotki nie iskrzą? Brak pełnej mocy to wina zazwyczaj szczotek lub uszkodzonego wirnika. Szczotki masz nowe więc sprawdź jeszcze raz triak czy ma więcej jak 60Ω na zewnętrznych nogach. Jak ma to wyjmij...
Przy wyłączony silniku amperomierz pokaże Ci ile jest pobierane aktualnie prądu z akumulatora. W przypadku, kiedy silnik pracuje - jakim prądem akumulator jest ładowany. Pozdrawiam
Sprawdż jakie opory mają śmigła wentylatorów podczas obracania ręcznie , można jeszcze podłączyć silniki na krotko z wpiętym w obwód amperomierzem i zobaczyć pobór prądu.
sprawdź jaki maxymalny prąd pobiera twój silnik (wepnij szeregowo amperomierz, włącz silnik i przytrzymaj go, żeby sprawdzić prąd pobierany przy maxymalnym obciążeniu). Bo się okaże, że jak pracuje bez obciążenia to pobiera tam toszke prądu, a jak już się prawie że zatrzyma, to Ci zjara mostek.
W fizyce zamiast pytać "czym jest", należy pytać "jak to zmierzyć" - sprawa "czym jest" należy do filozofii, a nie do fizyki. Prąd zwykle mierzymy amperomierzem.
Dlaczego silnik po 1,5 - 2 min jest bardzo gorący mimo braku oporów mechanicznych? A czy masz problem by pomierzyć pobór prądu amperomierzem prądu przemiennego na biegu jałowym i porównać go z tabliczką znamionową? Jak się nie mylę stoi tam 90W/05A
Posiadam silnik 11 kw który jest włączany włącznikiem trójkąt gwiazda do niego zastosuje także wyłącznik przeciążeniowy i amperomierz silnik ten będzie pracował pod obciążeniem w granicach 10 a 20 amper i mam pytanie czy jest możliwe wykonanie sterowania aby po skączeniu pracy silnik wyłączał się automatycznie zaznaczam iż silnik będzie pracowac w różnych...
Amperomierzem mierzy się prąd pobierany przez dowolny odbiornik prądu - żarówka, silnik, radio, itp. więc włączany jest szeregowo z tym odbiornikiem. Aby błąd tego pomiaru był najmniejszy, jego opór wewnętrzny musi być jak najmniejszy - w pobliżu zera Ω. Włączenie tak niskiej oporności równolegle do źródła napięcia powoduje zwarcie i przepalenie...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Sugerowanie się kolorami do niczego dobrego nie prowadzi . Zwłaszcza że silnik był przezwajany . Potrzebny jest omomierz , a nie amperomierz ten ostatni przyda się na samym końcu . Link do schematu połączeń został podany . Teraz wystarczy ustalić tylko odpowiednie wyprowadzenia uzwojeń .
Bez amperomierza pracują zdecydowanie lepiej (tzn. prawidłowo), szczególnie na niskich obrotach. Po włączeniu w układ amperomierza silniki na niskich obrotach pracowały jakby głośniej lub można było odnieść wrażenie, że prąd dopływa do nich z przerwami - kilka cykli na sekundę. I trudno dziwic sie, skoro przedmiotowy amperomierz ma znaczna wartosc...
Witam Czy mógłby mi ktoś podać opory na uzwojeniach i kolory przewodów lub zacisków na kostce bo chcę sprawdzić silnik : 1)za pomocą miernika (na sucho) 2)na biegu jałowym ale bez pralki -jak połączyć zaciski i ile ma być na amperomierzu Czy silnik od Polar Economic różni się bo chcę go założyć do starego PS
Dzieki tylko problem w tym ze podczas podlaczenia silnika np 7,5kW amperomierz na kazdej fazie pokazuje np 0,05A, gdy podlaczam wieksze silniki wartosc rowniez dwa miejsca po przecinku
Zle mierzysz natezenie pradu przeplywajacego przez silnik. Amperomierz podlacza sie szeregowo a nie rownolegle. A to oznacza, ze Twoje obliczenia sa zle.
Zdecydowanie odradzam rozłączanie obwodu akumulatora w czasie pracy silnika. Zgadzam się z tym, konsekwencje tego mogą być poważne. Jednak da się włączyć amperomierz przed rozruchem silnika tylko na czas rozruchu trzeba go zewrzeć.
(at)iskrownik , jeżeli dobrze pamiętam, wirnik jednoklatkowy silnika trójfazowego badało się, zasilając stojan bardzo obniżonym napięciem i obracając wolno wirnik ręcznie. Wówczas na amperomierzach kolejnych faz w stojanie następowało wahnięcie wskazówki w przypadku przerw prętów, pierścieni zwierających. W przypadku dobrej klatki amperomierze nie...
zwykły silnik szczotkowy z wiertarki szczerze to nie rower elektryczy a wspomaganie po ptostu fo silnika jest zamocowana rolka która kręci się o tylne kolo jedyne testy to były w powietrzu gdzie koło nie dotykało ziemi przy starcie silnik brał 10A potem troche mniej (chyba na razie nie ma mnie w domu to jedyne co pamiętam) bywało czasem że prostownik...
Typowy, boszowski silnik. Całkiem niezły, ale czasem wirnik lub stojan są uszkodzone. Do wymiany silnik. Sprawdzenie przebicia silnika do masy nic nie da. Należy wymontować silnik na zewnątrz, zasilić z autotransformatora i podłączyć się z amperomierzem obserwując pobór prądu. Wtedy będzie wszystko jasne.
A to przepraszam bardzo. Wrzuć fotki. Pomierz prądy na każdej fazie silnika (amperomierz cęgowy), oraz napięcie zasilania silnika mierzone na silniku. To na początek. Od tego zaczyna się diagnostykę, i dalej nie ma sensu rozpisywać się bez tych pomiarów. EDIT: Napisałem troszkę i skasowałem Oczekujesz pomocy przy naprawie swojej maszyny, czy ogólnych...
Po podłączeniu w miejsce silnika multimetru ustawionego na Ampery otrzymuję maksymalny wynik wynoszący 2A Amperomierz włączamy do układu szeregowo z obciążeniem (w tym przypadku silnikiem) NIGDY ZAMIAST. Masz szczęście że to mały zasilacz bo były by fajerwerki. Drugi błąd to sposób podłączenia tranzystora. Jeśli wierzyć temu co piszesz: Do kolektora...
Co mogę polecić, myślę warte wypróbowania - PZEM-004T Faktycznie interesująca rzecz z tej półki cenowej. Jakoś umknęło to mojej uwadze, tak że wielkie dzięki za informację. Jedynie jeszcze nie testowałem dokładności pomiaru. W wolnej chwili zapnę to szeregowo z jakimś legalizowanym licznikiem mocy, zobaczymy jaka będzie różnica narastająco. Na pewno...
Masz sprawdzić to. Musimy mieć zasilacz z regulacją napięcia i amperomierz (mili-amperomierz). Silnik badany podłączamy przez miliamperomierz do zasilacza ustawionego na 2V i obserwujemy prąd pobierany (silnik sam - bez żadnych mechanizmów!) - powinien wynosić do ok. 20 mA. Kilka razy zatrzymujemy silnik palcem sprawdzając czy prąd zatrzymanego silnika...
pakiet baterii 1,5 V AA x5 - do silnika a + do wejścia amperomierza i wyjście do silnika Pisownia! Chcesz dostać trzecie ostrzeżenie?
Ok, masz racje. Trzeba zmierzyć prąd, jaki pobierają silniki. Mam amperomierz do 10A. Kupię rezystor 1ohm 50W i na nim będę mierzył napięcie.
Jak chcesz kontrolować prąd silnika to przekładnik + amperomierz z programowanym wyjściem. Dopóki prąd za duży= silnik stop. Takie amperomierze ma w ofercie LUMEL. Koszt niestety też nie będzie mały..Możesz sprawdzić na stronie LUMELu posiadają również układy kontroli obrotów, dopóki obroty nie wrócą do normalnych-wyłącz silnik. Nie jestem teraz w stanie...
Silnik trzeba zdemontować i najlepiej zasilić go z odseparowanego źródła napięcia. Ja używam napięcie około 80 VDC. Ponad 98% uszkodzeń silnika wychodzi. Dodatkowo czyszczę komutator i częściowo go obciążam (na wale). Wirnik podłącza się w szereg z stojanem. Od biedy można go zasilić prosto z sieci, ale trzeba go dobrze zamocować, bo przy włączeniu...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Jeżeli dobrze pamiętam to ładowanie nie idzie przez sterownik Ja bym zmierzył pobór prądu amperomierzem cęgowym jaki bierze silnik podczas jazdy wtedy wiadomo czy to wina silnika czy sterownika.
Sprawdź motor DC. Tam jest, o ile się nie mylę 180V motor DC. Często w wypracowanych bieżniach komutator zalepia się pyłem grafitowym i obciąża układ wykonawczy. Może również być wada uzwojenia. Motor można sprawdzić podłączając do zwykłego prostownika 12V. Prawidłowo działający powinien swobodnie obracać się nawet przy napięciu 12V. Zresztą prędkość...
Dorabiałem masy ale nie bezpośrednio do płytki tylko do wiązki, jutro sprawdzę jeszcze ten patent. Styki jak pisałem czyste. Taki próbnik też mam jakby co, chociaż z tego co koledzy piszą to raczej będzie potrzebny amperomierz...
mysle ze moglbys jakos wykorzystac zwykly amperomierz analogowy.kiedy twój silnik zostanie przyhamowany na amperomierzu skoczy prad.musisz tylko zmusic amperomierz np przy pomocy kontaktronu aby to zasygnalizowal.jak bedziesz juz mial sygnal to mozesz go potem wykorzystac w dowolnym ukladzie sterowania. o ile nie chcesz oczywiscie zakupic sobie oryginalnego...
Prawdopodobne zwarcie wirnika silnika dmuchawy, albo przycierają się jego tuleje. Amperomierz prawdę ci powie.
To będę miał na uwadze mam te przewiniętą do złożenia ale klient zgubił tarcze skośną i czekamy aż się coś znajdzie. Co do 5,7 kW to jak najbardziej realne tylko na rynek o napięciu 110V, miałem kiedyś HD 5/12 nową z numerów wychodziło że jest na rynek Meksykański. Przewineliśmy na 230 a myjka daje tylko 75 bar, okazało się że tarcza skośna ma mniejszy...
Najlepiej jest kupić 3 amperomierze 10A przy silnikach małej mocy, i widzisz co płynie. Ja mam 1 Amperomierz ze stykiem który zwieram podczas rozruchu i jest ok a pozatym cęgówka AC, dla pomiaru prądu spawarek i prostowników z rozruchem i w terenie.
Prądu nie udało mi się zmierzyć. Gdy podpinam amperomierz to silnik nie chce pracować a w układzie nie płynie prad. A instrukcję do amperomierza waść czytałeś? Amperomierz sprawny? Jak się włacza ameromierz do obwodu pamiętasz? Pomijajac powyższe uwagi o użyciu amperomierza - szanse na to że ci to zadziała bez klucza na tranzystorze są nikłe.
Po odłączeniu amperomierza tak się dzieje? Po podłączeniu amperomierza jest ok silnik pracuje trochę wolniej i działa, po odłaczeniu silnik pracuje znacznie szybciej i tranzystor i po 2sek tranzystor parzy.
Czyli wygląda na to że płytka uważa że za dużo prądu płynie. Jak będziesz podłączał z baterii lub tego regulatora, wstaw sobie szeregowo amperomierz i równolegle woltomierz i zobacz czy pobierany prąd się zgadza z napisami na silniku, ewentualnie przelicz na moc.
Daj kabelkiem od grubego zacisku na rozruszniku.Sprawdź jeszcze masę na silnik.
Włącz w obwód amperomierz i poznasz wartość prądu ale coś mi się wydaje, że felerne są te zaworki.
Witam ! Mnie w pierwszej chwili przychodzi namyśl przekładnik prądowy dobrany do prądu znamionowego silnika i amperomierz . Wtedy mamy stały podgląd poboru prądu przez silnik a tym samym i obciążenie. pozdrawiam.
Na pewno amperomierz , ale napisz coś więcej Marka, rocznik, typ silnika Włączenie amperomierza w miejsce bezpiecznika może nie być takie łatwe- powinieneś zrobić to bez przerywania obwodu bo przerwanie może podejrzany proces zatrzymać...... Pozdr.J.
Podłącz amperomierz przed wyłączeniem silnika. Być może jakiś odbiornik wyłącza się przy chwilowym braku zasilania...
Rozrusznik jest nowy więc chyba odpada. Jeszcze jest taka sytuacja, że na pracującym silniku amperomierz bardzo skacze od - do prawie + 30 i to bardzo szybko
Silnik przezwajany czy wymieniony? Może magnesy przegrzane? Czy znana jest moc silnika? Podłączyć amperomierz (albo watomierz) i sprawdzić czy nie pracuje przeciążony.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon Sprawdz świece zapłonowe, wykreć i oczysc, podłącz do przewodu i sprawdz jaka jest iskra (będziesz tez miał odpowiedź czy moduł zapłonowy jest dobry i cewka zapłonowa). Dodatkowo proponuję sprawdzic pojemnośc akumulatora, zrealizujesz to poprzez kontrolne rozładowamie...
;) maciejowa ma ruszyć w tym roku;) mam wpiety amperomierz z przekładnikiem na jednej fazie, 25 a wskazalo na nie obciążonym silniku przełaczonym w trójkat, jutro sprawdze wskazania amperomierza po obciazeniu silnika Dodano po 1 No napiecie miedzyfazowe 400v Dodano po 5 Czyli p=1.73*230?czy 400v? * I 25 A * cos tak?
Silnik 1f czy 3f jaka moc silnika? Jaki zakres prądu cie interesuje? Jaki przedział cenowy? Sprawdź sobie: F&F DMA-1 amperomierz cyfrowy 1f F&F DMA-3 amperomierz cyfrowy 3f oba na szynę TH-35 F&F DMA-1T i DMA-3T montaż na panelach szaf ale wymaga przekładnika. Ewentualnie coś zarazem co mierzy prąd pobierany przez silnik i zarazem może go chronić przed...
Kolega egon42 nie zauważył zapewne (lub skorzystał właśnie ) porady jaką zamieściłem we wspomnianym artykule: Musimy mieć zasilacz z regulacją napięcia i amperomierz (mili-amperomierz). Silnik badany podłączamy przez miliamperomierz do zasilacza ustawionego na 2V i obserwujemy prąd pobierany (silnik sam - bez żadnych mechanizmów!) - powinien wynosić...
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Najprościej: miernik cęgowy, zapnij na przewodzie (+) przy wyłączonym kluczyku, wyzeruj, włącz światła - aby zobaczyć czy + czy - zapięty, wyłącz światła, włącz silnik, trzymaj na 1000 obr. i zobacz - jakie masz ładowanie. Albo dobry bocznik i amperomierz. Nie rozłączaj wówczas klemy przy pracującym silniku, bo padnie akumulator. Albo stary amperomierz...
pomiar silnika amperomierz pomiar prądu silnika amperomierz amperomierz podłączenie
instrukcja siemens suszarki livebox ustawienia włączeniu kompa restart
najlepsza littokala która littokala
Akumulator Einhell nie ładuje się - migające diody i błąd ładowarki Orllo rejestrator – reset do ustawień fabrycznych bez przycisku, zapomniane hasło, kod dynamiczny