Przekaźniki, zwłaszcza w starych lodówkach, mogą nie wykonywać prawidłowego pełnego ruchu. Zabrudzenie i zmiany na ruchomych powierzchniach trących wewnątrz przekaźnika rozruchowego mogą być przyczyną podobnych do opisanych zachowań lodówki, a ślady grzebania i niefabryczne przeróbki urządzeń rozruchowych, to oddzielny temat. Sprawdzenia samego agregatu,...
Witam! Można w przybliżeniu określić moc jeżeli silnik będzie obciążony. Należy amperomierzem zrobić pomiar prądów fazowych i na tej podstawie wywnioskować moc silnika. (amperomierz kleszczowy)
Pomiar napięcia wykonujesz podłączając woltomierz o odpowiednim zakresie napięcia do zacisków silnika pomiędzy fazę L1 a L2 następnie pomiędzy fazę L1 a L3 i na koniec L2 a L3. Chyba że masz trzy woltomierze to pomiar napięć międzyfazowych wykonasz jednocześnie na trzech fazach. Oczywiście że możesz też zmierzyć napięcie pomiędzy każdą z faz a przewodem...
... pomiar prądu silnika dc ... - to chyba amperomierzem prądu stałego (wartość ŚREDNIA), a nie "true RMS" ...
Witam. Jeżeli brak danych to trzeba, wykonać pomiar prądu pobieranego przez silnik (amperomierz o zakresie 20-30A). Zasilić można prostownikiem o odpowiedniej wydajności prądowej. Pozdrawiam.
Silnik 1f czy 3f jaka moc silnika? Jaki zakres prądu cie interesuje? Jaki przedział cenowy? Sprawdź sobie: F&F DMA-1 amperomierz cyfrowy 1f F&F DMA-3 amperomierz cyfrowy 3f oba na szynę TH-35 F&F DMA-1T i DMA-3T montaż na panelach szaf ale wymaga przekładnika. Ewentualnie coś zarazem co mierzy prąd pobierany przez silnik i zarazem może go chronić przed...
Amperomierzem mierzy się prąd pobierany przez dowolny odbiornik prądu - żarówka, silnik, radio, itp. więc włączany jest szeregowo z tym odbiornikiem. Aby błąd tego pomiaru był najmniejszy, jego opór wewnętrzny musi być jak najmniejszy - w pobliżu zera Ω. Włączenie tak niskiej oporności równolegle do źródła napięcia powoduje zwarcie i przepalenie...
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc że jest to przebieg zmienny, a nie stały. A wg kolegi PWM to prąd stały czy zmienny? Bo amperomierz prądu stałego jest przystosowany (wyskalowany) dla jak sama nazwa wskazuje - prądu stałego. Dodam, że amperomierz prądu zmiennego też się tu nie nadaje do pomiaru takiego przebiegu - a dlaczego - proponuję...
Ciągle nie rozumiesz. Wyciągasz błędne wnioski. Tu nie chodzi o to kto jest lepszy. Pomiar prądu ładowania nic nie daje. Ale by fajnie wyglądało jak po odpaleniu silnika pokazało by na wyświetlaczu zamiast zer prąd ładowania 😀
13,55V to nie jest źle, szczególnie, że podejrzany jest akumulator, jeżeli coś go rozładowuje to po odpaleniu będzie pobierał większy prąd na doładowanie i to 13,55V jest całkiem ok. Proponuję wykonać prawidłowy pomiar prądu amperomierzem na zgaszonym silniku, będzie widać co się dzieje, czy coś rozładowuje aku czy nie.
podłącz na krótko pod amperomierz i podaj jaki prąd bierze
Jeśli włączysz w szereg ten amperomierz nie próbuj czasami odpalać silnika !!!
Witaj, co do prądu jaki pobiera ten silnik to raczej uwarónkowane jest jego obciążeniem. Zalecam podpięcie amperomierza i dokonanie pomiaru. Pozdrawiam.
Ok rozumiem zastosuję się do twoich porad, mam jeszcze jeden problem, przekłamuje amperomierz pokazuje za duży prąd , np podłączam silnik który pobiera 0,8 A (pomiar miernikiem), natomiast amperomierz pokazuje 1,17A pomimo tego że zastosowałem potencjometr 50k (bo 20k nie miałem) i amperomierz pokazywał 0,02 A poboru pomimo że był bez obciążenia, czy...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Fakty: Moc urządzenia 150W. Napięcie zasilania 12V (faktycznie 13,8-14,4V w czasie pracy silnika). Uszkodzony przełącznik regulatora mocy. Pytania: Czy potencjometr skopci się przy regulacji mocy? To zależy do mocy odbiornika i mocy strat w potencjometrze. Trzeba to policzyć. Czy przekaźnik 30A będzie odpowiedni czy może trzeba użyć taki 60A? Tu trzeba...
Nie śmiejcie :) bo serio nie ma z czego . Postaram się wytłumaczyć zasadę działania bo nie jest ona oczywista dla niektórych. Po pierwsze dlaczego to nie działa. :) i nikomu tutaj nie działa. Rozpracowanie tego zajęło mi jedno niedzielne popołudnie. Po prostu nie da się sprzężyc prądnicy z silnikiem. i ot tak tego zasilić czyli podpiąć prądnicy do silnika...
Czy ktoś mógłby zamieścić jakieś przykładowe schematy pozwalające na wykonanie układu mającego na celu sprawdzenie: - poprawności działania woltomierz o zakresie do 1kV, - poprawności działania amperomierza, który dokonuje pomiaru prądu silnika o mocy 40kW i napięciu 500V
A co ze stanem izolacji? Skoro podlaczyl PE prawidlowo (jak pisze) to sam sie sprawdził, o ile jest tam RCD w zasilaniu :D Wcale nie głupi sposób na sprawdzenie izolacji. Natomiast najprostszym sposobem dowiedzenia się, o napieciu pracy, jest pomiar prądu tego silnika przy pomocy amperomierza cęgowego. Jednak sądzę po opinii Kolegi odnośnie jego pracy,...
Lepszym i dokładniejszym rozwiązaniem jest pomiar prądu amperomierzem cęgowym (kleszcze Dietza). Natomiast nic kolega nie pisze o ewentualnym zabezpieczeniu tego silnika i temperaturze jego korpusu.
Jeśli silnik nie posiada tabliczki, choćby z oznaczeniami (symbolami) czy innymi danymi, z których można by odczytać prąd pobierany przez niego, pozostaje pomiar. Trzeba dysponować źródłem prądu np. akumulator, o odpowiednim napięciu i do tego amperomierz, którym zmierzysz prąd, pobierany przez ten silnik. Wtedy będziesz pewien, czy ten zasilacz da...
Żarówka to dość specyficzne obciążenie. Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A. Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator....
Proszę o pomoc i poradę. Silnik jednofazowy 230V; 1,85 kW napędza kompresor tłokowy na wspólnym wale; kondensator rozruchowy 25µF/400V. Rezystancja uzwojenia pracy 2,1Ω; rezystancja uzwojenia rozruch 6,1Ω. Pomiar prądu amperomierzem kleszczowym na przewodzie zasilającym 9,2 A, a na przewodzie rozruchowym 3,2 A. To pomiary prądu pod obciążeniem kompresorem....
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy silnik rozwieramy obwód jak na rys. b) i mamy pomiar prądu ładowania...
Mostek na pewno jest za słaby, podejrzewam że dla 2 silników prąd jest większy niż 10A - poczytaj ten temat chyba ktoś pisał ile mniej więcej pobierają te silniki lub najlepiej zrobić pomiar amperomierzem. Mostek kup najlepiej taki 50A na zapas i do tego radiatorek, a filtracja mogła by być większa np 4700uF.
Są dwa sposoby, ale oba niestety wymagają przyrządów. Pierwszy sposób, to pomiar prądów pobieranych przez wszystkie fazy, pod stałym obciążeniem. Trzeba znać prądy nominalne dla danego obciążenia. Problemem może być dobór amperomierza, bo prąd zasilający silnik jest impulsowy. Najlepszy byłby amperomierz cęgowy, bo nie wymaga wpięcia w obwód zasilania...
Miałem podobny przypadek.Z tym że silnik w jedną stronę będąc pod obciążeniem wyłączał się a w drugą pracował normalnie.Kilkakrotne przestawianie enkodera i kręcenie silnikiem obciążonym rozwiązało problem.Myślę że należałoby silnik obciążyć i kręcić w obie strony i mierzyć prąd silnika. Może się uda .Powodzenia. Pewnie tak, ale silnik sterowany jest...
Przed wykonaniem zasilacza zasil kolejno każdy silniczek z akumulatora samochodowego przez amperomierz z zakresem np.10A lub przez rezystor ceramiczny 0,1 Ω z pomiarem spadku napięcia na tym oporniku. (prąd sobie wówczas wyliczysz z prawa Ohma I=U/R) Pamiętaj ,aby silniczek był obciążony mechanicznie , tak jak będzie pracował docelowo. Po zsumowaniu...
Najlepiej jest kupić 3 amperomierze 10A przy silnikach małej mocy, i widzisz co płynie. Ja mam 1 Amperomierz ze stykiem który zwieram podczas rozruchu i jest ok a pozatym cęgówka AC, dla pomiaru prądu spawarek i prostowników z rozruchem i w terenie.
Kupujesz zasilacze bez pomiaru amperomierzem pobieranego prądu z baterii podczas pracy. Silniki przy rozruchu pobierają o wiele większy - trzeba na to wziąć poprawkę. Nie bez powodu zastosowali tak duże ogniwa.
Witam ! Mnie w pierwszej chwili przychodzi namyśl przekładnik prądowy dobrany do prądu znamionowego silnika i amperomierz . Wtedy mamy stały podgląd poboru prądu przez silnik a tym samym i obciążenie. pozdrawiam. Silnik ma moc 30kW, prąd znamionowy 56A. Jak zinterpretować wynik pomiaru amperomierzem jeśli np. dajmy na to da wynik 50A. 50/56 daje ok...
Dla pewności zmierz prąd wzbudzenia włączając amperomierz w zacisk nr 21 listwy X12, sam pomiar napięcia niewiele powie. Sprawdź też rezystor R7 (potencjometr), i styk go bocznikujący KV5/5,5
Dzisiaj to raczej nie zmierzę tego prądu bo mam zepsuty amperomierz ale jutro na pewno się odezwę i napisze czy udało mi się to uruchomić. Dziękuje wam i pozdrawiam.
roberto7727 gwint w głowicy od Ikarusa to 26x1,5 . Gwint 3/4" ma skok w okolicy 1,8mm i dość podobną średnicę przez co zapina na 2 zwojach a potem już siła razy gwałt, zapewne w tych butlach co mówisz jest podobnie, sam najpierw wkręcałem 3/4" do głowicy ikarusa ale że jam jest cykor to wolałem sprawdzić grzebykiem co to za cudok gwint i wytoczyć przejście...
Witam. okablowanie jak najbardziej w porządku. wszystkie styki na kostkach spryskałem kontaktronem i efektu 0 przekaźniki cykają, chociaż pojawiło się coś dziwnego. przedtem nie obracał na żadnym z programów a teraz po przełączeniu programatora na odwirowanie pralka z wielkim trudem parę razy obruci bębnem i zacznie wirować ale po ok 2 min wszystko...
przy poborze 0.09? błagam pomocy Jak i czym to bylo mierzone ? A dokładniej, gdzie włączany był amperomierz do dokonania pomiaru ? Rozrusznik sprawdzony ? Prąd rozruchu zmierzony na ciepłym i zimnym silniku ?
nie ma co komplikowac układu , to ma powiedzieć czy alternator nadaje sie do auta czy do naprawy na sliniku jedynie można założyć ze 3 koła pasowe do zmiany obrotów a do rozrusznika wykorzystałbym cześc silnika obudowe sprzegła z kołem zamachowym na osi hamulec i do pomiaru prądu rozrusznika amperomierz np 600A z bocznikiem ma sie rozumiec , jak potrzeba...
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Podłącz silnik bramy pod akumulator 12V tylko nie w skrajnym położeniu i poprzez amperomierz zasil go. Jeżeli pomiar prądu będzie mniejszy niż 10A to możesz ten sterownik zastosować. Do jego zasilania wystarczy transformator od halogenów na 12v min 200W.
Nie wiem jak jest w Mercedesie (każdy samochód ma swoje tajniki), ale mogę dorzucić swoje "trzy grosze". W Nissanie pewnego dnia zauważyłem, że po kilku dniach bez odpalania, akumulator nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem. Elektryk sprawdził akumulator i uznał, że jest sprawny. Po pomiarze prądu w samochodze okazało się, że cały czas pobiera 0,7A....
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Najcześciej przy pomiarze prądu spoczynkowego rozpinamy aku, podłączamy amperomierz i czekamy na ustalenie poboru. Można spróbować inaczej: Przy pomiarze prądu wyłączonego samochodu warto podłączyć się tak, żeby nie przerwać obwodu akumulator<->samochód po jeździe i zgaszeniu silnika. Tzn. odpinając klemę, na której robimy pomiar prądu nie przerwać...
Czy możliwe jest by to on powodował nie uruchomienie sprężarki? Nie ponieważ ten kondensator poprawia sprawność elektryczną silnika - trochę. Bez niego silnik powinien działać. Podłącz go i wystartuj silnik "z kabla". Ma ruszyć natychmiast! Bardzo ważna sprawa: trzeba zachować przerwę min 3 minuty między startami potrzebną na wyrównanie się ciśnień...
Sterownik- A3977sed firmy Allegro-trochę nawet zbyt mocny. Można poszukać jakiegoś mniejszego. Ale powinien mieć wejścia Step i Dir żeby sterowanie było proste. Do tego jakiś generator na NE555 Ten link co podałeś- silnik pobiera 1A przy zasilaniu 2.3V. Spróbuj zmierzyć prąd pobierany przez silnik przy zasilaniu z ogniwa 1.5V- bo pomiar tak małej oporności...
Tak naprawdę to tego nie wiem. W sieci jest sporo opisów jak zrobić prądnicę z kondensatorami , ale tego nigdy nie robiłem. Zastanawia mnie tylko, czemu nie podłączyć zasilania do tego naprawianego silnika. Na początku pomierzyć uzwojenia omomierzem, potem pomierzyć na przebicie (upływność). Potem łączysz wszystko przez amperomierze, wyłącznik termiczny...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Witam. Ad1) Należy wybrać pomiar prądu stałego łącząc amperomierz w szereg z silnikiem. Ad2) Nie można stosować samego potencjometru bo za duża moc się na nim wydzieli (będzie się mocno grzał) a rezystancja nie pozwoli na płynną regulację. Ad4) Silnik ma rezystancję rzędu pojedynczych Ω, więc podłączając rezystor 100Ω napewno nie ruszy. Ad3)...
Zrób pomiar poboru prądu na wyłączonym silniku w upalny dzień. Multimetr przełącz na amperomierz i wepnij się pomiędzy klemę a akumulator. To na początek. Druga sprawa piszesz że akumulator zachowuje się JAKBY był rozładowany. Żeby odpalic musisz naładować aku czy wystarczy że wystygnie i odpala?
Witam Jestem na etapie projektowania testera świec żarowych. I tu pojawia się prośba do was. jak ktoś ma w warsztacie cęgi albo amperomierz ze sporym zakresem to poproszę o pomiar prądu pobieranego przez pojedynczą świecę. proszę o podanie marki auta i typu silnika. Zebrane pomiary pozwolą mi uśrednić parametry i zaprogramować tester tak by po małpiemu...
To zamierzam dziś zrobić, silnik już sprawdziłem. Cęgi mam, mam też tablicę pomiarową, więc sprawdzę ile pobiera z sieci transformator przy obciążeniu silnika, ile silnik z transformatora. Zmierzę kilka transformatorów, ale sądzę, że tak jak mówisz, najlepszy będzie transformator z trójfazowego prostownika od wózka. Dam znać jak idzie uruchomienie silnika....
Da radę określić co jakie to coś ma parametry? No przecież właśnie robisz pomiary parametrów. Ampery są za duże i ciężko coś sprawdzić.mam miernik do 20 amper a sprzęty się palą żeby to uciagnąć. Na zwarciu 10 amper przy 100 rmp. Czy kolega jest niereformowalny albo ma problemy z zapamiętywaniem porad? W wątku z alternatorem wspomniano o braku sensu...
W przypadku dobrej klatki amperomierze nie wahały, masz autotrafo więc możesz spróbować,a ja dowiem się przy okazji czy sprawdzi się w jednofazowym Wykonałem taką próbę, wiem, mogłem napisać w pierwszym poście ;) . Wygląda to tak ,że pobierany prąd waha się pomiędzy ok 2A do 7A w zależności jak ustawiony jest wirnik. Mierzony pobór prądu wynosi ok.2A...
Świec żarowych nie sprawdza się omomierzem, oporność tanich przewodów pomiarowych może być większa niż oporność świecy, jak masz świece 12V sprawdź amperomierzem. Jak masz 5V 2-3 sekundowy pomiar ich nie zabije. Pobór prądu w zależności od typu to około od 10 do 20 amper.
Podsumowujac wszystkie odpowiedzi: Mogę mierzyć rezystancję silnika multimetrem, ale wtedy dokładność będzie mniejsza niż w przypadku metody technicznej wykorzystującej dwa czujniki. Dobrze zrozumiałem? Jeżeli masz miernik o dokładności wskazań omomierza 2%, dokładność woltomierza i amperomierza też wynosi 2%, to błąd pomiaru metodą techniczną będzie...
Natomiast energia czynna za falownikiem znacznie różni się od energii czynnej przed falownikiem obliczonej na podstawie wskazań amperomierza cęgowego True RMS. Bo falownik nie pracuje analogowo tylko muduluje wyjścia PWM-em o różnych częstotliwościach, najczęściej od10kHz do 25kHz i miernik nie jest w stanie tego prawidłowo zmierzyć. Bo zakres pomiarów...
Pomiar najlepiej zrobić przy użyciu amperomierza cęgowego zakładając na jedną z faz silnika ,a potem mierzyć przy różnych trybach pracy sprężarki , wielkości prądów porównać z danymi na tablicy znamionowej silnika, oraz DTR. sprężarki.
Jeśli ktokolwiek by tego dokonał to pierwsze co, wyszedłby z siebie, żeby na filmie zaprezentować maksymalnie wyśrubowany wynik pomiaru. Raczej trudno w warunkach amatorskich zorganizować stanowisko pomiarowe z obciążeniem 50 kW, nawet w garażu czy warsztacie nie mówiąc o mieszkaniu. Natomiast nie powinno się maskować wyników pomiarów poprzez ukrywanie...
Witam serdecznie, mam przekładnik prądowy (50/5A, 1,25VA) do mierzenia prądu silnika. Do tego przekładnika podłączony jest amperomierz i wszystko gra. Bardzo przydałby się drugi wyświetlacz tego samego prądu w pomieszczeniu kilka metrów dalej (jakieś 15m przewodu). Jednym z pomysłów było zastosowanie drugiego amperomierza szeregowo z tym głównym, ale...
Sterowanie silnika odbywa się po przez zmianę prądu za pomocą potencjometru. Dzisiaj podłączyłem amperomierz i w pozycji maksymalnej pobierany przez silnik prąd wynosi 5-6 A czyli znacznie powyżej zabezpieczenia na płytce. Przy pomiarze samego potencjometru wartość przechodzi płynnie od 0,1 - 24 O
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk mierzone bylo u elektryka 0,5 godz po postoju,pobor na jego mierniku wzkazywal 0,00,ladowanie 14,4v stwierdzil ze wszystko w porzadku.sprobuje jak tam kolega radzil naladuje i zdejme kleme i pomiar co dzien.
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator, to próba rozruchu powodowała przygasanie kontrolek....
Podam to na przykładzie np. :1 uzwojenie fazowe 2,4Ω; 2 uzw. 2,5Ω ;3 uzw. 2.45Ω wtedy można uznać taką rezystancję za prawidłową, a gdy jest np. 1-2,4 Ω 2-2,5Ω 3-25Ω wtedy jest nieprawidłowa.Jest to teoria bo w praktyce taki silnik podczas pracy poprostu by się spalił. A zaczynając od początku możesz zrobić to tak: porównać...
ale nie rozumiem po co ci te rezystory? a jak już ten rezystor chcesz dać to: P=U*I=10*15=150W Dodano po 1 do pomiaru prądu wrzuć w układ amperomierz szeregowo a napięcie mierz na zaciskach silnika, jest to prostsza metoda...
ktoś wie może odpowiedzi do tych pytań? 1)ile wynosi minimalna częstośc wykonywania przeglądów silnika elektrycznego o mocy powyżej 50KW przy założeniu , że jego instrukcja eksploatacji nie określa terminów przeglądów? 1 rok 2 lata 3 lata 5 lat 2)Oględziny silnika elektrycznego w czasie ruchu powinny obejmować działanie układów chłodzenia kontrolę stanu...
Triak najlepiej wymieni na nowy. Bywa, że pomiar pkaże, że sprawny, a w układzie zle pracuje. Natężenie (prąd) pobierany przez całą pralkę. Wepnik w szereg amperomierz lub jak masz cęgi Dietza.
amperomierz między stacyjkę a akumulator No nie tak do końca. Jest dużo odbiorników działających poza stacyjką, na przykład światła. Amperomierz ma służyć do pokazania prądu płynącego do i z akumulatora, nie alternatora. To, co proponujesz nic nie powie czy bateria jest ładowana, gdy pojazd ma włączone światła. Przy sprawnej baterii i generatorze mamy...
Z twojej wypowiedzi można wywnioskować, że Będę go używał żeby zmierzyć pobierany prąd w pojedynczej fazie, , a dalej czy też ile pobiera silnik elektryczny lub inne urządzenie. . Widzę że pewnie niedokładnie wiesz, o co chodzi z tymi pomiarami. Każdy miernik (amperomierz)cęgowy, mierzy prąd przepływający przez pojedynczy przewód. Nie ma tu znaczenia...
Ze względu na brak czasu (sesja egzaminacyjna) zająłem się tym problemem dopiero teraz. Ze schematu licznika wynika że we wtyczce niebieskiej (32-pinowej), pin 23 odpowiada za zasilanie zespołu wskaźników. Tak więc wpiąłem się bezpośrednio amperomierzem tuż przed zegarem w 23 pin. Wynik identyczny gdy wpiąłem się poprzednio w 15 pozycje bezpiecznika....
... to daj przykład jednego miernika działającego który nie pobiera prądu z obiektu badanego ? Takich mierników jest wiele: - kompensatory, - voltomierze elektrostatyczne, - amperomierze hallotronowe DC, - pomiary bezdotykowe obrotów, dystansu, prędkości (foto-radar), - pomiary promieniowania (pyrometry, luxometry, sonometry), - pomiary optyczne (polaryzacja,...
W tym silniku masz bardzo łatwy dostęp do świec żarowych. Wypinasz wtyczki i sprawdzasz po kolei przy pomocy kawałka przewodu podłączonego do + akumulatora. Dobrze byłoby sprawdzić prąd jaki pobierają świece żarowe, ale do tego celu potrzebny jest amperomierz z bocznikiem, albo miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego. Świeca przy starcie pobiera około...
pewnie ze najlepiej wykrecić podłączyć i to jeszcze przez amperomierz pośrednia metoda jest pomiar miernikiem cegowym (ale tu uwaga na róznice prądu przy ciepłym i zimnym silniku - trzeba sie tego nauczyć) jest to szybka metoda i dośc skuteczna , szczeguónie jak sie ma mały miernik i można każdą swiece z osobna podejśc lub jak ma bmw i mercedes ze kazda...
Dudu - muszę cie pochwalić - bardzo ładnie napisany post, konkretnie opisany problem, tylko trochę nie trafiłeś z działem. 1. Tego typu amperomierz to nic innego jak rezystor, na którym miernik mierzy napięcie (prawo ohma). Odwróć miernik i przeczytaj jaką rezystancję ma zakres amperomierza na którym dokonujesz pomiaru. 2. Każdy silnik w momencie rozruchu...
Omomierzem nie zmierzysz dokładnie w jakim stanie są świece. Najlepiej dokonać pomiaru prądu cęgami lub innym amperomierzem, a wtedy będziesz miał pewność, że układ podgrzewania jest sprawny.
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
Jakieś 20 lat temu robiłem pomiar prądu rozruchu silnika 4-ro cylindrowego DIESEL zamontowanego w wózku widłowym prod.bułgarskiej.Był w nim rozrusznik 12V i mocy ok. 3kW.Rozrusznik nie posiadał przekładni planetarnej. Akumulator 12V w pełni naładowany o poj.160Ah.Do pomiaru użyłem amperomierza cęgowego a więc jego podłączenie nie miało wpływu na spadek...
Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A) Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A. Proponuję: Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów. Miernik na zakresie...
Projekt polega na sterowaniu silnikiem przez pomiar pradu i zaleznie od pradu ma sie ten silnik obracac raz w jedna raz w druga strone. Profesor tlumaczy mi to tak: " ... wyobraz sobie mlyn. :D Jest tam srutownik przez ktory wybpada ziarno, srutownik jest napedzany silnikiem o mocy 5.5kW (prad zmienny). do tego jest amperomierz ktory mierzy prad dochodzacy...
Niestety tych czasów nie przestrzegałem . Co do drzwi , pokrywy silnika . bagażnika tak wszystko zamykane . Pomiar amperomierz w obwodzie , Sorki ale co zmieni miernik cęgowy ( nie mam takiego ) . Najbardziej zastanawia mnie to drgnięcie silnika wycieraczek , Skąd ten krótkotrwały impuls , Kluczyka w stacyjce też nie było .
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
dzisiaj zrobilem pewne pomiary i o to co mi wyszlo: napiecie ladowania (na odpalonym silniku, wolne obroty, wylaczone zrodla pobierajace prad) - +-14,6V - wiec alternator jest chyba ok. napiecie na akumulatorze przy wlaczonych swiatlach na wolnych obrotach - 14,4V a teraz najlepszy pomiar - amperomierz na plusie akumulatora, przy wylaczonym silniku...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Ja "na zapas" nie wymieniam. Podejrzewam, że jest w pełni sprawny, bo nie jest narażony na ciężkie warunki pracy. Dodatkowo kondensator ten jest raczej bipolarny, bo układ jest zasilany raz napięciem dodatnim, a raz ujemnym. Wstawienie zwykłego kondensatora (unipolarnego) może zakończyć się fajerwerkiem. Wg mnie układ działa w sposób następujący: https://obrazki.elektroda.pl/4991253200_...
https://obrazki.elektroda.pl/6778065200_... Coś takiego ? Tak, tylko 0,5 uF, a nie 5 Prądy zmierzy kolega amperomierzem w multimetrze. Jest jeszcze kilka kwestii, które trudno jednoznacznie rozstrzygnąć. Najważniejsza dotyczy doboru kondensatora: Do końca nie wiadomo co to za silnik i wszystko trzeba niestety szacować, a jak dokładne...
Witam Mam podobny problem z doborem amperomierza do maszyny. Silnik główny to 7,5kW połączony w gwiazdę. Jeśli dobrze licze to mam się spodziewać prądu około 15A I=P/(V3*U*sprawność)? Czy to jest prąd przewodowy i o ile wyższy będzie przy rozruchu? I drugie pytanie: jakie powinien mieć oznaczenia taki amperomierz żeby miał wbudowany bocznik (pomiar...
Trzeba włączyć amperomierz w obwód w szereg ze świecą----do + akumulatora i zmierzyć prąd pobierany przez świecę.Porównywalne wyniki ze wszystkich świec ,dają pewność że są dobre.Są też amperomierze tzw cęgowe do pomiaru na kablu(bez rozpinania przewodów).
Dzień dobry, Pacjent to Renault Traffic 2 z 2009 r, z silnikiem M9R 2.0 dci. Jest problem z poborem prądu, podczas pierwszego pomiaru wychodzi 0,2 A (amperomierz wpięty pomiędzy klemę ujemną akumulatora). Po krótkich poszukiwaniach znalazłem na półce pod kierownicą moduł teletransmisji, jakby samochód był gdzieś w jakimś systemie monitoringu (kiedyś),...
Nie mam takiego agregatu więc nie wiem dokładnie jak jest sterowana ta cewka. Być może jakimś modułem. Do cewki dochodzą impulsy napięciowe więc pomiar zwykłym miernikiem nie jest miarodajny. Tu byłby potrzebny oscyloskop. Więcej byśmy dowiedzieli się gdybyś wpiął w szereg z uzwojeniem pierwotnym amperomierz ( najlepiej gdyby to był analogowy - wskazówkowy...
Ilość mocy odebranej liczę tak: 1. mierzę napięcie na dużym kondensatorze ( jest stałe, sprawdzone oscyloskopem) 2. liczę prąd biorąc pod uwagę oporność obciążenia i mam moc. Na zasilaniu też oprócz Accu mam kondensator żeby amperomierz nie był narażony na zbyt duże impulsy. Taki pomiar jest dobry.
Czy podczas pomiaru zegarek nad radiem świeci? Jak długo trwa pomiar? Chodzi mi o to czy miernik jest podłączany na np 10s czy na kilka minut i prąd utrzymuje na poziomie 0,3A? Odczekaj kilka minut z włączonym amperomierz i kontroluj zmiany prądu. Przy wyłączonej stacyjce, zamkniętych drzwiach, wyłączonych światłach itd wpinamy amperomierz to przez...
Prostownik został uruchomiony :) tyrystory pracują jako diody mocy 220A każda (każdy). Myślę że bez problemu odpalę tym wynalazkiem traktorek. Przy obciążeniu tego rezystorami mocy około 700W diody zimne, trafo nawet nie letnie. Działa to bardzo dobrze. Co do przełącznika zasilania z 2 lub 3 faz, działa to w ten sposób, że zasilając to z 2 faz nadaje...
Występują zawsze, pobór prąd podczas rozruchu : podepnij amperomierz i ustaw zapis na wartość maksymalną pomiaru. Dodano po 1 Podaj parametry silnika , foto tabliczki znamionowej.
Zależy mi głównie na sprawdzaniu za jego pomocą czy alternator/prądnica ładuje-mam na myśli ładowanie w instalacjach 12 jak i 24v. Przypuszczam że to urządzenie ma takie funkcje jak woltomierz i amperomierz, na których też mi by zależało. Napięcie jak najbardziej da się zmierzyć. Z pomiarem prądu (natężenia) wątpliwa sprawa. W alternatorach występują...
Amperomierz w dłoń i do dzieła. Pozarabiaj kawałki przewodów np krokodylkami w taki sposób, abyś mógł podłączyć wkrętarkę do źródła zasilania wpinając szeregowo amperomierz i tyle. Minimalna wartość prądu będzie by biegu jałowym na niskich obrotach. Maksymalna wartość wystąpi wtedy, gdy zablokujesz wał maszyny i podasz maksymalną dostępną wartość napięcia...
Trójfazowa sieć o napięciu znamionowym U=400 V zasila prostownik , do ktorego przylaczono obciazony znamionowo silnik pradu stalego o mocy P=1,5kW. Jaki zakres pomiarowy powinny mieć amperomierze analogowe do pomiaru natężenia prądu fazowego sieci zasilajacej , aby uzyskac najdokladniejszy pomiar? A. 1,5A B. 2,0A C 2,5A D. 5,0A Mi z obliczeń wyszło...
Witam. Użyj tej 21 Wat ona da prąd rozładowania , około 2 Amper. Wkrętarka czasem bierze więcej, żeby to sprawdzić ile, trzeba by było podłączyć akumulator przez amperomierz prądu stałego do 10 Amper, jak przytrzymasz uchwyt do mocowania wierteł, bitów , zobaczysz jak to wszystko się dzieje prądowo. Jeżeli w twoim Akumulatorze do tej wiertarki, wkrętarki...
Kluczowe pytanie to stopień uproszczeń. Jeżeli przyjąć, że układ jest w pełni symetryczny, to znaczy że napięcia faz są jednakowe i pociąga to za sobą jednakowe prądy to możemy pomiar ograniczyć do jednej fazy i pomnożyć przez trzy. Nadal jednak pozostaje problem cos φ, oczywiście o ile chcesz mierzyć moc rzeczywistą a nie pozorną. Skrajny wariant,...
Dzięki za sprawdzenie. Schemat poprawiony. Jeśli chodzi o mostek to narazie celowo go nie rysowałem ponieważ niemogę zmierzyć prądu jaki pobierają silniki. Po podłączeniu amperomierza w szereg silniki nie działają a multimer pokazuje 0, skala ustawiona na 200m (potem zresztą sprawdzałem na wszystkich skalach) :cry: Rozumiem, że jeśli silnik pobiera...
Zamiast pisać kolejny post z kolei bez konkretów załącz zdjęcie bo 2100kW mocy w melexie... Silnik jest 2100Kw pid instalację 36V.Specyfikacji konkretnej nie znam ale mogę przeczytać na tabliczce konkretny model. Niestety ale żeby dobrze zdiagnozować trzeba zmierzyć prąd i napięcie pod obciążeniem, potrzebny woltomierz i amperomierz na odpowiednie zakresy....
Witam, zmontowałem sterownik silników krokowych z zestawów Nowy Elektronik 454-K (na 3 osie). Nie mogę ustawić odpowiednich prądów uzwojeń silników. Podłączam do sterowników silniki unipolarne pomijając odczepy, bipolarne normalnie. Całość zasilam z zasilacza ATX. Zgodnie z instrukcją należy najpierw sterownik (a więc i silnik) zasilić napięciem niższym...
Nie mam amperomierza na silniku DC - będę musiał zmierzyć podczas pomiaru. Przetwornica jest jakaś niemiecka - sprawdzę i napiszę. Jakie jeszcze konkretnie dane potrzebujesz tych silników? Silniki testowane są różne i na wszystkich jest ten sam problem. Danę tego DC wrzucę jutro. Jakie to ma znaczenie czy jestem elektrykiem? Nie znam się kompletnie...
pomiar silnika amperomierz pomiar prądu pomiar prądu silnika pomiar prądu silnika
daniel wyciszanie kabel rozciągnąć koło pasowe pralki
agregat prądotworczy agregat prądotworczy
Niedziałający odtwarzacz DVD w Ford S-Max - przyczyny i rozwiązania Optymalizacja ustawień pieca Termet Silver Pro 20 kW