Amperomierz w pięto w przewody, co dochodzą do rozrusznika ale nie bezpośrednio w ten przewód co idzie z aku do rozrusznika, ale na te pozostałe . Wtedy nie mierzony jest prądu podczas rozruchu, ale prąd wchodzący/wychodzący z układu aku/rozrusznik Ponieważ rozrusznik kiedy nie pracuje to nie pobiera prądu, więc mierzony jest tylko prąd akumulatora....
Były problemy, bo ja w aucie mam rozgałęzienie instalacji na rozruszniku :) musiałem znaleźć ten kabel na stacyjce, ale udało się amperomierz zainstalowany.
zmierzyć natężenie prądu na akumulatorze Nie ma czegoś takiego jak natężenie prądu w akumulatorze, jest natężenie prądu płynącego w obwodzie pobierającym prąd z akumulatora. Pierwszy zestaw jak kol. wyżej napisali: bocznik szeregowo w kabel masowy akumulatora i do niego równolegle amperomierz. Zakres 400A trochę za duży, chyba że chcesz to zabudować...
Tak czy inaczej amperomierz do samochodu/motocykla musi być z 0 w środku, czyli +/- 15A, podłącza się go szeregowo na przewodzie prowadzącym z alternatora/prądnicy do akumulatora (musi być to miernik przystosowany do pomiaru ciągłego). P.S. Te całkiem tanie amperomierze z Allegro są bez boczników...
Kolega -->Pitsky podsunął dobry pomysł jak uprościć sobie życie. To dobre rozwiązanie przy pomiarze prądu stałego, ma jeszcze ten plus że gdy prąd płynie w przeciwną stronę masz wskazania ze znakiem minus, jeśli chcesz taki amperomierz do samochodu to jest najlepszy pomysł. One mają zakres 20A, tylko bocznik nie wytrzymuje ciągłego poboru, wystarczy...
Naładować się może da, ale nie tym urządzeniem. Ono, żeby zaskoczyło, musi wyczuć jakieś napięcie na akumulatorze, nie wiem dokładnie jakie, ale może to być w okolicach 9V, może mniej. Żeby akumulator "ruszył", to trzeba podłączyć zwykły prostownik transformatorowy, najlepiej z regulacją prądu ładowania i amperomierzem.
Fakt - zgadza sie - chyba mi palec "drgnal" , oczywiscie mialo byc 45 Ah :) Ale jako ze mowa o aku samochodowych - to wiadomo o co chodzi - raczej miliamperowych nie spotkalem (poza samochodami do zabawy) :)
jeśli głośnik, zeby wydobyć z siebie dobry bas potrzebuje 350W to to jest g.głośnik, a przynajmniej ma fatalna efektywność, nie radzie mierzyć amperomierzem, da to zaniżony wynik, wzmacniacze pobierają prąd impulsowo, tylko oscyliskop zapewni dokładny pomiar! Acha i jeszcze jedno, ciekawe czy w tym samochodzie, który ma nagłosnienie o mocy 1000W jest...
W sumie potrzebny mi amperomierz do 30A max, więc może kupię od znajomego taki z używanego samochodu za 10pln. Boczniki z tego co widzę na tym linku to droga sprawa skoro taki kosztuje około 339 zł.!! Dziękuję bardzo za odpowiedzi i wyjaśnienie funkcji i działania bocznika do amperomierza.
Witka! To rozwiązanie kosztuje moża 1zł. Piszesz,że masz aku.nicd 9,6V. Nic prostszego bo to jest 8 ogniw po 1,2V. Przy stanie pełnego naładowania nap.ogniwa rośnie do 1,45V do 1,5V. Stan znamionowy 8x1,2=9,6V Stan naładowania8x1,45=11,6V Stan pełnego naładowania 8x1,5=12V Stan rozładowania 8x0,9V=7,2V 12V-7,2V=4,8V:2=2,4V średnie napięcie pomiędzy...
dyski hdd nie nadają się do pracy w samochodzie. No co ty nie powiesz. Mimo tego mój CarPC 5lat wytrzymał dysk też. Nie jest to jego miejsce pracy ale dają radę. W nawigacji TT też był mały HDD i też wytrzymał. Zobacz tu masz taki moduł. Ulepszona wersja DPS3005 DP30V5A Stałe Napięcie prądu Amperomierz woltomierz Programowalny Zasilacz converter Step-down...
Witam, Chciałem zbudować układ na bazie Raspberry Pi, który będzie w zadanych odstępach czasu mierzył i zapisywał natężenie prądu na kilkunastu przewodach. Jakie części mogę zastosować jako amperomierze? Zależy mi na tym, żeby: a) były jak najmniejsze b) albo dawały mi sygnał cyfrowy, który sobie kontroler zapisze w pamięci albo dawały sygnał liniowo...
Posiadam chińskie urządzenie do mierzenia napięcia, prądu i pojemności z dość mocnym bocznikiem 300A, ale mam też z nim kłopot, który powstała po tym jak przez miesiąc używałam go pod maska w samochodzie. Zaczął on wskazywać dziwne wartości, pojawiły się przekłamania w pomiarach napięcia i prądu, np pokazywał 0,5A prądu mimo, że prąd nie przepływał...
Witam Mam takie jeszcze pytanie: Jak się ma sprawa z użyciem amperomierza samochodowego +/- 60A? Widzę ich całkiem sporo po niskich cenach. Sprzedawcy z Chin dają opis, że amperomierz działa pod systemem 12V. Zastanawiam się tylko, czy piszą tak dlatego, aby lepiej sprzedać produkt (może chodzi tylko o podświetlenie), czy rzeczywiście te amperomierze...
witam, mam taki problem; otóż w samochodzie (Golf I) znajduje sie dodatkowy wskaźnik-amperomierz (VDO) i chciałbym go podłączyć. Z tyłu ma oznaczenia przy jednym zacisku (+B) przy drugim (+L). Oporność pomiędzy zaciskami znikoma (około 0.5oma). Wiem że amp podłącza sie w szereg, ale zastanawiam sie czy bedzie ok jeśli cały prąd samochodu będzie płynął...
Dziś chcę przedstawić kolejny wynalazek z Chin. który może mieć sporo zastosowań. Nadaje się do kontrolowania podanych w tytule parametrów. Można go użyć we wszelkiego rodzaju urządzeniach i pojazdach napędzanych elektrycznie, takich jak rowery, skutery, samochody czy też do kontroli wszelkiego rodzaju baterii, układów ładowania czy też paneli słonecznych....
Witam Jestem na etapie projektowania zasilacza stabilizowanego o dużej mocy. Ma to być zasilacz - kombajn, slużacy skrajnie jako prostownik rozruchowy do samochodu osobowego lub ciągnika rolniczego, a także działający z obciązeniem ciagłym. Mam teraz pytanie o amperomierz do tego zasilacza. ma on mierzyć prąd stały do 180A. Dobrze by było gdyby miał...
W samochodzie Nysa 522 zastosowano rozwiązanie z rysunku amp1a.JPG. Gdy nie ma ładowania amperomierz pokazuje prąd pobierany przez odbiorniki a gdy jest ładowanie amperomierz pokazuje tylko prąd ładowania akumulatora. Amperomierz w instalacji jest pomiędzy akumulatorem i zaciskiem "19" regulatora napięcia. Poniżej link do schematu tej instalacji:
Więc sprawa wygląda następująco. Po wyłączeniu zapłonu amperomierz podłączony do akumulatora pokazuje 0,19-0,20A (czy to jest normalne wskazanie?? jest alarm skorpion + radyjko ford 2004 + standard zegar reszte wyłączyłem chyba że jest jeszcze coś?) a po jakiejś minucie nic nie dotykam słychać delikatne cyknięcie jakby przekażnik ale nie potrafie go...
Mam zamiar wymienic w moim prostowniku (ktorego nigdy nieużywałem bo niemialem samochodu :D ) Wymienic amperomierz - obecny jest stopiony.( i zmostkowany) Prostownik jest dość prosty ,ma trafo 2 diody i przelacznik 6/12V :D Mozna nim ladowac max akumulatory 60Ah. Teraz pytanie jaki tam ma byc amperomierz? Czy 8A bedzie odpowiedni?
Witam W istocie, włączenie amperomierza w układ elektryczny pojazdu jest nieco kłopotliwe, ale przy odrobinie gimnastyki daje się zrobić. Jeżeli chcesz amperomierzem mierzyć tylko prąd ładowanmia, to zajrzyj sobie na tą stronę: [url=]Link. Jest to co prawda opis podłączenia w samochodzie, ale rysunki tam przedstawione są na tyle uniwersalne, że z pewnością...
Wpinając sam amperomierz szeregowo to tak jakbyś próbowal ruszyć samochodem do przodu i do tyłu naprzemian od kilkuset do kilku tysięcy razy na sekundę. Najprostszym sposobem na to byłoby podłączenie równolegle do głośnika wpinając szeregowo z amperomierzem diodę prostowniczą i odpowiedni rezystor. Pozdro! Ale na niższych częstotliwościach amperomierz...
Przede wszystkim to potrzebny Ci jest amperomierz i podłączasz go w szereg, czyli ściągasz kabel z akumulatora i jeden kabelek z amperomierz do akumulatora a drugi do kabelka ściągniętego z akumulatora.
Amperomierz w dłoń i do dzieła. Pozarabiaj kawałki przewodów np krokodylkami w taki sposób, abyś mógł podłączyć wkrętarkę do źródła zasilania wpinając szeregowo amperomierz i tyle. Minimalna wartość prądu będzie by biegu jałowym na niskich obrotach. Maksymalna wartość wystąpi wtedy, gdy zablokujesz wał maszyny i podasz maksymalną dostępną wartość napięcia...
Podstawa doboru ładowarki to albo zakup dedykowanego osprzętu producenta, albo amperomierzem pomierzyc. Mam mnóstwo ładowarek opisanych 2,1 A, 2A, 1A i amperomierz pokazuje ile ładują - większość daje 0,5A, nieliczne 1A, a 2,1A to praktycznie tylko markowe. Chińczyka z marketu nikomu nie polecam.
Niedawno ładowałem akumulator taki prostownikiem jak na zdjęciu. W zasadzie to tylko podładowywałem, bo samochód długo stał nieużywany. Prąd ustawiłem na 8. Od czasu do czasu spoglądałem na wskazania amperomierza i prąd stopniowo malał. Po około 3 godzinach prostownik odłączył ładowanie. Na amperomierzu nie było nic i dioda świeciła na zielono. Nie...
Proszę rzucić okiem na poniższy schemat - pochodzi z samochodu Żuk. Od amperomierza (zaznaczonego na zielono) odchodzą cztery przewody, w tym jeden do stacyjki, jeden do generatora i dwa jeszcze gdzieś na zasilanie elementów poza stacyjką. Dodano po 2 C330 ma połączenie od akumualtora do stacyjki. Jak się alternator przyłączy do tejże stacyjki to prąd...
Takie pytanie zostało zadane więc też nie rozumiem. Zatem zapewne padło w szerszym kontekście, bez którego nie ma sensu. My niestety nie byliśmy tego świadkami, a ty widocznie nie poznałeś całości kontekstu, z którego wynikało pytanie. To jak się zapytać, czy pierwszeństwo ma samochód zielony czy czerwony - też bez sensu, jeżeli nie znamy aktualnej...
Ten plus co idzie do odbiorników już z (akumulatorów) rozepnij, czyli z tego wspólnego plusa podłącz amperomierz szeregowo w stosunku do akumulatorów i odbiorników. Schemat: Odbiorniki---+Amperomierz ----+Połączonych_aku----masa.
Tak jak napisał awatar amperomierz był wpięty między akumulator i resztę samochodu, ale tak że nie mierzył linii zasilania rozrusznika, np Żuk, Warszawa, czy Star 28, ( tak, kiedys były takie samochody ), wtedy prąd ma wartość kilkudziesięciu amper, były to specjalne amperomierze, może znajdziesz jeszcze na szrotach, jeśli samochód był zasilany z prądnicy...
Są specjalne gotowe boczniki pomiarowe; A jak nie to 10 x 0,01Ω/5W połączyć równolegle, zakres pomiarowy 100mV, wykalibrować miernik. Gdy sie zastosuję do tych parametrów amperomierz będzie miał zakres 20A czy więcej? chciałbym aby był większy (te 50A lub nawet więcej), bo to będzie taki amperomierz do prostownika samochodowego ale i do większych...
Moją pasją są stare samochody tzn, przedwojenne lub zaraz po . A wtedy każdy miał taki amperomierz . Nawet w starach , żukach , warszawach ,nysach , GAZach i UAZach takie były i podłączenie nie jest żadnym problemem .
Baszek , daj spokój. Ty nie rozumiesz nawet jak działa amperomierz. Zostaw nic nie podpinaj , spalisz samochód.
Witam Jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za jakieś nieprawidłowości. Mam samochód audi 80 B4 1,9TDI 1992r zawsze zimą mam mały problem z odpalaniem i zawsze zastanawiam się czy na pewno wszystkie świece grzeją i przyszedł mi do głowy pomysł żeby założyć sobie amperomierz na obwód świec i po odczycie z amperomierza mógł bym stwierdzić czy wszystko...
Zainteresuj się amperomierzami dwu zakresami dodatnimi i ujemnymi coś w rodzaju galwanometru które na tablicy mają dodatnią wartość i ujemną. Często montowane w starych maszynach/samochodach traktorach i tak dalej ;)
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem samochód pod szkołą na 3h chciałem odpalić...
Ostatnio chodzi mi po głowie zakup amperomierza cęgowego do pomiarów prądu stałego, głównie w motocyklach i samochodach. Rozważam jeden z tych dwóch, chyba że ktoś podsunie jeszcze jakiś inny w podobnych pieniądzach:
Taką metodą nie sprawdzisz jednak pojemności rzeczywistej akumulatora, tylko prąd płynący w przewodzie. Nie chodzi mi o pojemność tylko kondycję akumulatora, stacje obsługi nie mierzą poboru prądu przez odbiorniki w samochodzie tylko obciążają bezpośrednio akumulator amperomierzem z bocznikiem tzn. sprężynowym/oporowym i coś takiego chciałbym zrobić...
Dzięki za sugestię - nie zwróciłem na to uwagi. Zaopatrzę się w takim razie w dwa woltomierze: jeden będzie działał zgodnie z przeznaczeniem, a drugi jako amperomierz zasilany przez przetwornicę separującą. Oba wsadzę w taką samą obudowę jak w module, który zamierzałem kupić na początku. Trochę pokombinowałem i stworzyłem taki prosty układ - dla osoby,...
Zdziwicie się po rozebraniu amperomierza. Z rozebraniem może być trochę problemu - obudowa jest zaciśnięta / zawalcowana i chyba będzie to badanie niszczące... Przypuszczam że wszystkie trzy opisane w tym wątku mają podobną budowę. Jest to specyficzna odmiana ustroju elektromagnetycznego na prąd stały stosowana w starych samochodach. Wewnątrz jest jeden,...
Jeśli to jest 7,2V to prawdopodobnie 6 akumulatorków po 1,2V, czyli 6,4 to też na pograniczu rozładowania. Zmierz przez moment prąd zwarcia tego akumulatora (tylko na zakresie 20A). Jeżeli jest to 6 osobnych, być może 1 z nich jest padniety. Pomierz je osobno. Jak samochód masz rozebrany - podłącz akumulatorki, włącz i sprawdź jakie jest napięcie na...
ale zauwazcie ze zarówka jest elementem nielinowym i rezystacjia zarówki zmienia sie w zalezności od przepływającego prądu a apropo zarówki na 24V to sa stosowane w samochodach cięzarowych
Ostatnio w dziale Usterki samochody dałem plamę bo powiedziałem że taki nie istnieje. Jednak to nie prawda: Może ktoś wie i powie na jakiej zasadzie takie sprzęty działają ? Na czym oparty jest pomiar? stałego pola magnetycznego?
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: W jakim zakresie temperatur otoczenia można mierzyć np. napięcie akumulatora w samochodzie, tzn. czy temperatura będzie miała duży wpływ na poprawność wskazań napięcia w zastosowanym przez Pana źródle napięcia wzorcowego?? wiadomo, że jest to dość duży zakres temperatury powiedzmy 0-30°C...
Zetdeel w miejscu zaznaczonym kółkiem napisane jest \frac{150}{5} ( 150 przez 5- tylko kod nie chce działać, może nie potrafię poprawnie wł.kodu) Mam pytanie czyli nie da się go jakoś przystosować do pomiaru natężenia prądu w samochodzie? Alternator bodajże prostuje prąd więc jest to prą stały, czyli lepiej go odłożyć z powrotem na półkę? Śrubki wystające...
To jak testować to zależy od tego jaki sygnał potrzebny jest do jego wysterowania. Jeśli sterowany jest napięciem to bedzie miał pewnie tylko 2 przewody i zestaw z rysunku się nada, jeśli jest to standardowy obrotomierz to ma pewnie 3 przewody ("+"; "-" i sygnał sterujący) i "liczy" on impulsy z przerywacza zapłonu. w tym drugim przypadku można go podłączyć...
Mam zamiar zamontować go w samochodzie czyli napięcie na jakim by pracował to max do 15V Witam . Woltomierz do kontroli napięcia to jeszcze ma sens , ale amperomierz ? co chcesz nim mierzyć . :?:
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego akumulator (tzw. bilans energetyczny). Warto zwrócić uwagę, że żaden ze sposobów nie włącza amperomierza...
Witam, potrzebuje kupić miernik bądź sam amperomierz, ale chyba lepiej kupić miernik, chcę zmierzyć pobór prądu w samochodzie. miernik zawsze w domu się przyda więc nie chce jakiego złomu kupić, co byście polecili za przystępna cenę?
Awaria została usunięta był przetarty kabel zielony w trąbie pod kabiną co idzie do styków c 126 i127 lecz samych styków c 126 i c127 nie udało mi się znaleść ponieważ szkoda mi było rozcinać wiązkę a po drugie samochód musiał jechać rozładować że uważam temat za zamknięty.
gimak napisał: Na co również zwróciłem uwagę, to przy odwrotnym podłączeniu pinów do pomiaru prądu na wyświetlaczu prądu są same zera, czyli pomiar prądu jest tylko w jednym kierunku. A czego się spodziewałeś :?: . Ja się tego spodziewałem, ale chciałem to sprawdzić żeby mieć pewność. Myślałem zastosować taki moduł do pomiaru napięcia i prądu między...
Oni z reguły są mali, mniejsze domy, samochody, buty, itd. . Małe auta nie potrzebują dużo prądu, dlatego te kable mają taki mały przekrój Cu.Che Che !!!
Praca nie hańbi, ale o estetykę trzeba dbać (brudne rączki przy prezentacji sporo "mówią" tym bardziej, że to malutka, czysta ładowarka, a nie blok silnika od samochodu). Sam test też niewiele wnosi oprócz tego, że ładowarka działa. Można by się przyłożyć do testu i pokazać wnętrze, opisać na jakich elementach zostało zbudowane urządzenie, a nie tylko...
Składam taki zasilacz z rozruchem 12V ... Bardzo bym chciał zniechęcić Cię do tego "rozruchu". Kłopoty z rozruchem najczęściej są związane z akumulatorem. Jeśli przyczyną jest niedoładowanie akumulatora, to dobra ŁADOWARKA powinna załatwić sprawę. Jeśli przyczyną jest pogorszenie połączeń między ogniwami (np. korozja), to taki "rozruch" potrafi wymusić...
Witam Panowie.. Stała się rzecz której nie bardzo rozumiem. Testowałem ten układ w samochodzie i wszystko było dobrze dopóki zasilany był bezpośrednio z akumulatora. Włączałem i wyłączałem go wiele razy, nic złego się nie działo i nic się nie grzało. Postanowiłem poszukać miejsca w którym będę mógł się wpiąć na stałe, tak aby amperomierz nie działał...
Stary był naprawdę odporny na wszystko, wytrzymywał nawet zwarcie. Modernizacja niezbyt się udała. Jak nie jest potrzebny dokładny pomiar można założyć miernik od samochodu (polskiego) +30 A,-30A, jest wykonywany na wstrząsy i posłuży długo.
Wzmacniacz różnicowy czy nawet "zwykły nieodwracający" to już za wysokie progi jak dla mnie - no chyba, że któryś z Was byłby tak miły i podrzuciłby "łopatologiczny" schemacik :). Co zaś do "odwracania uwagi" - samochód i tak jest wyposażony w całą masę "odwracaczy" z obrotomierzem i radiem wyświetlającym wykonawcę i tytuł utworu włącznie :) Jak dla...
Wracam do tematu z pomiarami: Tydzień 1: A - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie B - Postój 4 doby na parkingu lotniskowym - brak spadku napięcia C - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie D - Postój około 15 godzin - brak spadku napięcia E - Trasa około 4 km. Później samochód odpalony około godzinę celem kontroli napięcia ładowania multimetrem...
Po pierwsze sprawdzamy napięcie, czy po naładowaniu ma poprawne. Można sprawdzić też napięcie po kilku dniach od ładowania, czy szybko spada (objaw degradacji). Akumulatory "rozruchowe" jak np. w samochodzie spalinowym bada się dużym prądem w krótkim czasie, czyli upraszczając - po podłączeniu bardzo dużego obciążenia sprawdzamy, jakie mamy napięcie...
lepsze czy gorsze ???to jest tak zabezpieczenie własne przeciw kradzieżypolega przedewszystkim natym że jest indywidualne dla twojego samochodu i czym mniej dodatków tym lepiej dodając przekaznik lub jakaś centrale to już jest immo i łatwiej to namierzyc bo jest więcej bebechów ma byc tak kabel grubszy od tego co odcinasz zmierzony pobór prądu[amperomierz]...
ładnie obmyślane chcesz połaczyć akumulatory-polaczonymi w szereg na 120 V (10 akumulatorow) ok tu rodzi się problem ładowania zwykłym prostownikiem trzeba by je odłączyc od szeregu i połaczyc po kilka rónolegle i ladowac zwykłym prostownikiem na 12V najlepiej bedzie pewnie kupić zelowe akumulatory-allegro np tu akurat nie mam problemu mam własnej konstrukcji...
Siemanko .Jedna mała dygresja czy na takie mierniki działają na pewno jako omomierze , a nie na przykład jako amperomierze[miliamperomierze] ? Przecież większość czujników paliwa ma skalę proporcjonalną , a omomierze takiej nie posiadają .Alleee to tylko gwoli ciekawości .Jedyny problem to takie dobranie opornika aby pomiary odpowiadały wartościom na...
Wyciagnij zworke oznaczona HS w BSI, zamknij drzwi i sprawdz pobor pradu. Jesli nadal bedzie bral - wypnij glowne zlacze zasilania z BSI i znow sprawdz. I jedna istotna uwaga - oczywiscie wiesz, ze kontroli poboru w tym samochodzie dokonuje sie przy zamknietych drzwiach i po odczekaniu szesciu minut, do uspienia sieci? Amperomierz musi byc caly czas...
Na nie obciążonym układzie nie zrobisz pomiarów. Musisz podłączyć obciążenie, czyli 2 obwody diod, wtedy dopiero zmierz napięcie na diodach i prąd jakie przez nie płynie. Jeśli masz miernik uniwersalny, to koniecznie prąd mierz amperomierzem, (zakres z mA ma w obwodzie diodę prostowniczą, na której jest spadek napięcia). Obciążenie jest konieczne, bo...
O spaleniu diody decyduje przede wszystkim prąd który przez nią płynie. Po prostu trzeba włączyć w szereg amperomierz i dobrać rezystor (zaczynając od większych wartości) np. w ten sposób aby przy najwyższym napięciu (w przypadku samochodu nieco ponad 14V) przez diody płynął prąd około 15÷20 procent mniejszy od dopuszczalnego dla diody. Innej metody...
Napięcie przy wyłączonym silniku jest 12,7V. Jak silnik pracuje bez klimy na biegu jałowym ponad 14V, a jak włączę klimę i załączą się wentylatory na chłodnicach to spada do 12,4V jeżeli napięcie jest niższe niż normalnie na akumulatorze przy wyłączonym samochodzie to siłą rzeczy prąd musi być pobierany. Nawet amperomierza nie trzeba mieć. Chyba, że...
Dzień dobry Nie mogę znaleźć podobnego tematu . Interesuje mnie zamontowanie rejestratora , akurat korzystałem w garażu z 8 kanałowego i zamieniłem go na lepszy . A ten zdemontowany chciałbym zamontować w samochodzie . Ma on gniazdo 12v , I moje pytanie - czy mogę go bezpośrednio podłączyć do 12v akumulatora samochodowego .? Czy nie uszkodzę e ten sposób...
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny Odłącz klemę i wtedy zmierz napięcie na aku. Podłącz prostownik i doładuj akumulator. Podłącz amperomierz i zmierz pobór prądu przez samochód (po zamknięciu zamków i uśpieniu instalacji).
rezystancyjny dzielnik napięcia załatwi sprawę całkowicie, konstrukcja cepa jest zaawansowana przy nim. Ponieważ 9V to 3/4 z 12V, potrzebujesz dzielnik o tekim właśnie stosunku. Użyj rezystorów o odpowiedniej mocy. Pobór mocy zmierz amperomierzem, włączając go szeregowo między zasilanie a urządzenie. Wynik pomnóż razy 9 (napięcie zasilania). Nie zapomnij...
Mialem chinska latarke za 10 zl z duuzym akumulatorem. Niestety (albo na szczescie) znajoma ja upuscila i zostal zam akumulator. Podlaczylem go do samochodzika na radio (6V) i smigal super lecz sie w koncu rozladowal. Pytanie jago go teraz naladowac? Mam do dyspozycji zasilacz regulowany (napiecie) 1,2-27V /2A. Rozumiem ze aby go naladowac napiecie...
nie nie.Wskaznik paliwa ten w zegarach napewno oparty jest na prawach elektrycznych. miałem go w rękach.dochodzą do niego trzy przewody (elektryczne) zresztą tak samo jak do predkosciomierza ,obrotomierza i temperatury. I tu ciekawostka.wskaznik temp optycznie wyglada identycznie jak ten od paliwa ale nie ma tego oporu mechanicznego (czuc podczas proby...
Za pomocą invertera zrobisz z 7,2 V conajwyżej -5V. Ale moc 150-200 A? Jezu chłopie Ty nie chcesz chyba zrobić regulatora napięcia a spawarkę!! :) Tak na marginesie: Prąd z alkalicznej baterii R6 mierzony "na zwarciu", czyli amperomierz do biegunów to ok. 9-10A
Widziałem sytuację o której niby to ma być temat , ale gość ostro ładował moim prostownikiem akku w Polciszu.Amperomierz był na max ok 60A i niema co kryć gotowało Akku i odpalił polcisza. ALE podczas odpinania żabek konkretnie zaiskrzyło bo gość nie wyłączył prostownika i cała górna pokrywka wystrzeliła na otwartą klapę , gość miał z....te szczęście...
jeśli dobrze zrozumiałem to podłanczasz amperomierz w szereg między alternator a akumulator (6 śróba na alternatorze) to napewno ma kt u raś dioda w alternatorze upływność jeśli tak to słu rz ę pomocą ; pytaj
Witam Zapewne ok.3-5A, jest kilka schematów na forum w dziale zasilacze :P Podłącz pod akumulator, w szereg amperomierz, śmigiełko i będzie wiadomo dokładnie na jaki prąd?
mam broble z ciągle rozładowującym się akumulatorem, napewno to nie jest wina alternatora jest na bank sprawny (szczotki i ślizgacze - ok), amperomierz pokazuje mi przy włączonym tylko silniku 5A - czy to normalne?
Sprawdź świece mogą być padnięte najlepiej amperomierzem powinny pobierać jakieś 40A. (jedna pobiera 10A)
sprawdź jaki maxymalny prąd pobiera twój silnik (wepnij szeregowo amperomierz, włącz silnik i przytrzymaj go, żeby sprawdzić prąd pobierany przy maxymalnym obciążeniu). Bo się okaże, że jak pracuje bez obciążenia to pobiera tam toszke prądu, a jak już się prawie że zatrzyma, to Ci zjara mostek.
Aha,do Suzukisamurai-wejdź na www.elenota.pl i zobacz w nocie katalogowej jaki max prąd mogą wytrzymać w/w tranzystory.Podłącz silnik szeregowo z amperomierzem i zasilaniem,na wszelki wypadek przytrzymaj lekko silnik by uzyskac pobór prądu pod obciążeniem,no i bedziesz wiedzial czy do tego silnika jest sens budować mostek z takich czy innych tranzystorów.
Tylko pomiar prądu musi być co najmniej przez chwilę po zamknięciu samochodu. Jak podłączyć się amperomierzem do instalacji samochodowej?
podepnij amperomierz w szereg akumulatora i kolejno wyciągaj bezpieczniki, najprostrzy sposób na znalezienie poboru, jak trafisz na tego właściwego, to sprawdz od czego on jest i szukaj w tym obwodzie
Multimetr włącz na zakres pomiaru prądu stałego A np.10A i włącz go SZEREGOWO z akumulatorem, po zdjęciu klemy na wyłączonym silniku i wyjętych kluczykach ze stacyjki i wyłączonych wszystkich odbiornikach. Uwaga na alarmy, radia kodowane, trzeba zrobić to bez przerywania zasilania, to znaczy najpierw podłączyć amperomierz minusem do wyjścia z akumulatora...
Pamietaj amperomierz podłączamy szeregowo Czyli jeden kabel z miernika do akumulatora, a drugi do kabla plusowego w samochodzie? I Na co ustawić wtedy taki miernik?
ok czesiu. Ale dalej nie wiem, jakie silniki kupić, żeby mieć co mierzyć amperomierzem i wykorzystać drugi akumulator. Gdybyś miał amperomierz mogłbyś oszacować jakiej mocy potrzebował silnik który testowałeś. Dla porównania ja na kolarce z dołożonymi dwoma silnikami od wentylatorów chłodnicy po 40W mocy znamionowej na płaskim bez pedałowania i wiatru...
Tu jest sporo wiarygodnych wiadomości: Przy okazji: żaden z "fabrycznych" modeli nie dorównuje w zużyciu energii produktom kolegi Kopcia ( 5kWh/100km ), dla różnych modeli jest tak: The Tesla Roadster uses about 17.4 kWh/100 km (0.63 MJ/km; 0.280 kW·h/mi), the EV1 used about 11 kWh/100 km (0.40 MJ/km; 0.18 kWh/mi). Other electric vehicles such...
Nikt Ci nic nie powie co może być przyczyną. Musisz sam zadziałać. Miernik (amperomierz) w szereg z aku i zmierz jaki jest pobór prądu. Jeśli za dużo tzn powinno być coś około 0,02A to wyciągaj kolejno bezpieczniki i eliminuj obwody. Tylko tak znajdziesz złodzieja prądu. Powodów może być 100, ale wine ponosi tylko jeden.
Pozamkaj wszystko, amperomierz w szereg i nie powinno byc wiecej niz 0,05 A. Pamietaj ze nie raz musisz odczekac nawet 30 min. jak nie spadnie do tej wielkosci, kontrolka w łape i szukasz ktore bezpieczniki sa "live". Wypinasz je i lookasz czy pobór spadł. Obwód bezpiecznika powoduje pobór prądu. Co do akumulatora to radze go od czasu do czasu naładowac,...
No i amperomierz podłączony. Wzorowałem się na schemacie elektrycznym z Żuka. Przy rozruszniku oprócz grubego kabla rozruchowego podłączyłem cieńszy kabel. Drugi koniec tego cieńszego kabla przymocowałem do jednego zacisku amperomierza. Do drugiego zacisku podłączyłem kabel zasilający wszystkie odbiorniki oraz kabel ładowania akumulatora. Wszystko pięknie...
Przed wykonaniem zasilacza zasil kolejno każdy silniczek z akumulatora samochodowego przez amperomierz z zakresem np.10A lub przez rezystor ceramiczny 0,1 Ω z pomiarem spadku napięcia na tym oporniku. (prąd sobie wówczas wyliczysz z prawa Ohma I=U/R) Pamiętaj ,aby silniczek był obciążony mechanicznie , tak jak będzie pracował docelowo. Po zsumowaniu...
Połączyć równolegle i zasilać przez opornik ok 1 oma /10W (trzeba dobrać doświadczalnie z amperomierzem ! ) lub przez zasilacz stałoprądowy z regulacją do 4 A.
Odłączasz stycznik, w miejsce przerwy podłączasz amperomierz, sprawdzasz prąd lampy sufitowej. Jeśli wyjdzie np. 500mA to dajesz diodę odpowiednio większą, np. 1A. Taką diodę dajesz też po drugiej stronie. Zwykła dioda obniża napięcie o 0.7V, dlatego lampa sufitowa może trochę słabiej świecić - zamiast 12V dostanie 11.3V. To wada tego rozwiązania, której...
Odp.: a) włączniki w Twoim aucie (inst. jednoprzewodowa i minus na masie) z zasady montujemy na przewodzie plusowym. b) ja nie mam tej ładowarki więc nie do mnie to pytanie - masz ją Ty, toteż podłącz w szereg z amperomierzem i zmierz zużycie prądu bez obciążenia.
Witam otóż niedawno zrobiłem sobie prostownik bo idzie zima a akumulator mi padł to muszę go naładować jak należy. Do rzeczy mam taki problem z prostownikiem którego schemat dałem niżej, że gdy jest podłączony do sieci to na zaciskach do akumulatora mam jak należy 16VDC i po podłączeniu do akumulatora jest napięcie na zaciskach i ładuje się akumulator...
Kolega, JTA! Wy na pewno teoretyk, a nie praktyk! Na całym świecie te schematy pracują, a u was nie!Powiedzcie mi, po co dla ładunku akumulatora jest potrzebny ustabilizowany blok?Po co po to, żeby ładować akumulator kilka razy za rok, konstruować bardzo skomplikowane urządzenie?Bardzo prosta ładownica składa się z transformatora,jednej diody i przemiennego...
Jeszcze jedna ciekawostka. W swoim "VieśWagenie" odpaliłem silnik, włączyłem wszystkie odbiorniki jakie się dało (grzanie przedniej i tylnej szyby, lusterek, światła mijania, drogowe, przeciwmgielne przód-tył ,awaryjne, w kabinie pasażerskiej, klimę, wszystkie nadmuchy na maksa, ogrzewanie postojowe, radio prawie na maksa), w tym czasie alternator doładowywał...
A nie możesz kupić tradycyjnego prostownika, trafo ,diody lub mostek, kondensator,amperomierz, te chińskie wynalazki nawet nie dotrwają do końca gwarancji ,a tradycyjny prostownik cię przeżyje,chińska to jest dobra herbata to sobie zapamiętaj.
Zdejmij kleme podłącz amperomierz i sprawdź pobór prądu na pusto. Powinien oscylować w granicach 50mA.
Myślę, że przekładnik prądowy będzie tutaj dobrym rozwiązaniem (poczytaj: [url=]Link) i do tego jakiś amperomierz.
Witam!Napisałem Ci że możesz poszukać na aukcjach pilota.Ale coś nie możesz znależć podaję Ci na PW. Ładowarka może być choćby na 12V/1A Dzięki :D Znajomy sprawdził miernikiem pakiet i pokazało 1,6 V a pod obciążeniem amperomierzem (tak to zapamiętałem) 0,74 V. Czy da się ją jeszcze naładować?