Te 12V może być umowne, tak samo jak w instalacji samochodowej, gdzie napięcie podczas pracy pojazdu jest sporo wyższe. Wszystko zależy od instrukcji obsługi - jeśli przewiduje ładowanie baterii - to wszystko jest OK. Z tym prądem 1/10 bym się za bardzo nie przejmował, bo nijak się on ma do rzeczywistej eksploatacji baterii w pojeździe. Mam w samochodzie...
http://obrazki.elektroda.pl/8244310800_1... Witam szanowne grono komentatorów. Chciałbym przedstawić wykonany jakiś czas temu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych w dwóch egzemplarzach. Poprzedni prostownik, jaki wykonałem w roku 1998, nie zapewniał wystarczającej precyzji regulacji - wraz ze zmianami temperatury bardzo...
Witam. Samochód peugot 308 rozładowuje akumulator na postoju. Po podpięciu amperomierza pobiera ok 3,5 A wszystko w samochodzie wyłączone. Wypinanie bezpieczników nic nie daje dopiero wypięcie zwory SH w skrzynce z bezpiecznikami odcina pobór prądu do 0A. Za co odpowiada zwora SH gdzie przesyła dalej napięcie. Samochód znajomego więc nie mam za bardzo...
Witam. Tak bardzo wygodnie amperomierzem cęgowym jednak większość mierzy prąd przemienny. Należy użyć nowszych modeli amperomierza cęgowego z zakresem pomiarowym dla prądu stałego.
Czy ty masz szeregowo połączone baterie o różnym zabezpieczeniu prądowym? Moim zdaniem idziesz w złym kierunku. Krótkotrwałe przeciążenia akumulatorom szczególnie nie szkodzą, a prądy rzędu 1C to nic szczególnego. W samochodzie masz aku 50Ah a rozrusznik bierze przez chwilę 200A czyli rzędu 4C i działa to latami. Więc ja bym wymienił BMSy na jednakowe...
naszła mnie ochota na montaż w samochodzie amperomierza, który pokazywałby aktualny stan ładowania lub odwrotnie - poboru prądu. Bez sensu. Wystarczy woltomierz pokazujący aktualny stan napięcia na akumulatorze.
Miałem taki przypadek, że w samochodzie pozostało włączone radio - było tylko ściszone. Samochód postał tydzień na parkingu. Jak trzeba było jechać, to się okazało, że rozrusznik nie działa, po wyjęciu akumulatora okazało się, że na nim jest coś koło wolta. Akumulator został podłączony do prostownika, na początku wskazówka amperomierza prawie się nie...
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... Kolego, można by to tak określić, że nie czujesz bluesa. Akumulator bardzo zimny, ale nie zamarznięty, ma dużą oporność wewnętrzną, która mocno...
hmmm dzieki wszystkim za odpowiedz! fajnie, ze mozna tak pytac i ze ktos na te pytania odpowiada:) pzdr Dodano po 3 [quote="JERZYKOWSKI"]Na zdjęciach jest amperomierz z samochodu Żuk, ma on już wbudowany bocznik, jest to taka blaszka pomiędzy śrubami. Ten amperomierz w twoim samochodzie jest oryginalnie wbudowany? amperomierz jest oryginalnie wbudowany,...
Czy to obojętne którym kablem od amperomierza ( +, -) dotknę przewód masowy w samochodzie
Powinieneś go wpiąć między akumulator a instalacje samochodową tak aby ładowanie aku było na + a rozładowywanie aku na - , ale nie może płynąć przez amperomierz prąd rozruchu, musi być odzielny przewód do rozrusznika, alternator zasila instalację w samochodzie bepośrednio oraz ładuje aku przez amperomierz, a zatem pewnie przróbka instalcji elktrycznej...
Jeżeli ją wymontowałeś to odpowiedz podał Ci "jaclub" Jeżeli jest w silniku to sprawdź poprzez podłączenie amperomierza do każdej czy pobiera prąd. Jeżeli nie masz amperomierza to poprostu dotykaj ją przewodem który wcześniej od niej odkręciłeś jeżeli występuje delikatne iskrzenie po włączonym zapłonie to jest sprawna. Rób to po kolei z każdą i uważaj...
Skoro wątek dotyczy budowy prymitywnego prostownika z regulacją prądu za pomocą odczepów na transformatorze, to nie rozumiem po co dalej ciągniesz wątek o nowoczesnych akumulatorach AGM czy innych "bezobsługowych". Jak tak dalej pójdzie to zjedziesz na LiON'y. Trzymajmy się tematu, czyli #1: " Prostownik w pełnym tego słowa znaczeniu - cztery diody,...
Niestety nie miałem nic pod ręką mocniejszego . Może dzięki takiemu napięciu koledzy nie będą się martwić o ubezpieczenie AC. :D 8.5 V x 1,4 = 11,9 V w szczycie , przynajmniej nie ma strachu o uszkodzenie czegoś w samochodzie ;-)
witam, mam taki problem; otóż w samochodzie (Golf I) znajduje sie dodatkowy wskaźnik-amperomierz (VDO) i chciałbym go podłączyć. Z tyłu ma oznaczenia przy jednym zacisku (+B) przy drugim (+L). Oporność pomiędzy zaciskami znikoma (około 0.5oma). Wiem że amp podłącza sie w szereg, ale zastanawiam sie czy bedzie ok jeśli cały prąd samochodu będzie płynął...
W samochodzie Nysa 522 zastosowano rozwiązanie z rysunku amp1a.JPG. Gdy nie ma ładowania amperomierz pokazuje prąd pobierany przez odbiorniki a gdy jest ładowanie amperomierz pokazuje tylko prąd ładowania akumulatora. Amperomierz w instalacji jest pomiędzy akumulatorem i zaciskiem "19" regulatora napięcia. Poniżej link do schematu tej instalacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Każdy obwód sterowany przekaźnikiem możesz wysterować "ręcznie" poprzez założenie zwory w miejsce styków 30 i 87 (lub 87a) przekaźnika (przy wyjętym przekaźniku). Zamiast zwory możesz użyć multimetru na zakresie amperomierza 10 A (ale wentylator na wyższych "biegach" może brać więcej niż 10 A).
Witam Panowie.. Stała się rzecz której nie bardzo rozumiem. Testowałem ten układ w samochodzie i wszystko było dobrze dopóki zasilany był bezpośrednio z akumulatora. Włączałem i wyłączałem go wiele razy, nic złego się nie działo i nic się nie grzało. Postanowiłem poszukać miejsca w którym będę mógł się wpiąć na stałe, tak aby amperomierz nie działał...
Podstawiłeś inny (jaki?) i działa prawidłowo? Tylko czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć dlaczego działa nieprawidłowo wyłącznie dla napięcia 12V? Prąd dla 3 i 6V wskazuje w porządku... Bardzo chętnie - sam jestem ciekawy, jaki jest tam ustrój pomiarowy. Prześlesz mi Kamilu ten amperomierz? Oczywiście, pokryję z góry koszty wysyłki. Podstawiłem dwa,...
Witam Na 99% nie jest to akumulator żelowy – zrób zdjęcie , abym go zobaczył. Taka ładowarka w zupełności wystarczy. Trzeba jednak sprawdzić w samochodzie , czy układ ładowania akumulatora jest sprawny. W tym celu należy sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora , a następnie włączyć silnik ( samochód musi być na zaciągniętym hamulcu i biegi...
Napięcie przy wyłączonym silniku jest 12,7V. Jak silnik pracuje bez klimy na biegu jałowym ponad 14V, a jak włączę klimę i załączą się wentylatory na chłodnicach to spada do 12,4V jeżeli napięcie jest niższe niż normalnie na akumulatorze przy wyłączonym samochodzie to siłą rzeczy prąd musi być pobierany. Nawet amperomierza nie trzeba mieć. Chyba, że...
http://obrazki.elektroda.pl/2760571900_1... Freescale udostępnił do testów zestaw ewaluacyjny A13 - nadajnika bezprzewodowej samochodowej ładowarki Qi/PMA 5W . Urządzenie przystosowane jest do warunków samochodowych (praca przy zasilaniu 9-16V, tolerancja na spadek napięcia do 6V np. podczas rozruchu silnika). Zestaw A13 wyposażony...
1.Wyznaczyć graniczny dopuszczalny błąd amperomierza o klasie dokładności 0,4, czułości 0,2 mm/A, długości całkowitej skali pomiarowej 150 mm, oraz długości działki elementarnej 2 mm. Dane: le=2mm C=0,2mm/A L=150mm k=0,4 Szukane: ?_dop Rozwiązanie: w_e=l_e/C Dane: l_e=2,5mm C=0,25 mm x h/ km k=1,5 n=24 Szukane: ?_dop Rozwiązanie: w_e=l_e/C [km/h] w_e=2,5/0,25=10[km/h] L=(l_e...
Też mam zamiar czasem podładować aku bez odłączania ,ale raczej będę to robił przez przetwornice i ładowarkę 230v w obawie właśnie przed tymi skokami napięcia ,wiadomo straty będą dość znaczne ale coś za coś. Nie wiem jaką mocą i napięciem z paneli dysponujesz, że boisz się skoków napięcia. Ja mam 6 paneli 10Wp/12V, takie gabarytowo pasowały mi do...
Aerometr prawdę Ci powie Nie AEROmetr, a AREOMETR ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Areometr ). Powie prawdę o akumulatorze "mokrym", ale o żelowym lub niewylewnym - już nie. Koniec ładowania jest wtedy, gdy akumulator (12V) osiągnie tzw. "napięcie końcowe": 13,8V przy pracy buforowej ( http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,prac...
Warto sprawdzić, czy końcówka się nie wzbudza, jeżeli tak jest, to pobór prądu przez radio może wynosić kilka amperów nawet przy cichym graniu, spotkałem się z podobnym przypadkiem, że końcówka w radiu w samochodzie się wzbudzała, a na warsztacie nie, dopiero włączenie amperomierza w obwód zasilania w samochodzie ujawniło wadę, trzeba było zwiększyć...
Akcesoria typu ładowarki telefonów, Poniżej 1A. radia CB, zasilacze komputerowe Kilka amperów. Standardowe gniazdo zapalniczki w samochodzie ma zabezpieczenie 10A.
Jako że jest to mój pierwszy post witam Wszystkich użytkowników. Na uczelni muszę wykonać projekt amperomierza na dowolnym mikrokontrolerze, zdecydowałem się na wykorzystanie arduino. Zadaniem tego urządzenia będzie pomiar prądu spoczynkowego w samochodzie z zapisem danych na karcie SD. Problem z jakim się borykam to jaki zastosować czujnik do pomiaru...
(at)sanfran Dziękuję! Dobrze widziałem, że po włączeni świateł mocno spadło napiecie w instalacji? Prąd rozrusznika nie przechodzi przez amperomierz? Bargraph multimetru tego nie pokazywał, ale wskazówka od amperomierza wyraźnie drżała w takt obrotów silnika. U mnie też zauważyłem, że przebieg jest "pofalowany" zależnie od obrotów silnika, ale mam...
Na pewno amperomierz , ale napisz coś więcej Marka, rocznik, typ silnika Włączenie amperomierza w miejsce bezpiecznika może nie być takie łatwe- powinieneś zrobić to bez przerywania obwodu bo przerwanie może podejrzany proces zatrzymać...... Pozdr.J.
Z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile prądu aktualnie jest "wpompowywane" w akumulator, ile pobierają aktualnie odbiorniki Będziesz obserwował wskazania amperomierza zamiast skupić się na prowadzeniu pojazdu ? To ma sens na stanowisku pomiarowym ale nie w czasie jazdy.
Sprawdziłem ponownie płytkę i poprawiłem luty na tranzystorze który nie łączył. Więc podłączam zasilanie i nic. Podłączyłem przez amperomierz i za każdym razem odpala, podłączyłem sygnał, głośnik i wszystko jest w porządku ale startuje tylko z amperomierzem. Totalnie tego nie rozumiem. Napięć po podpięciu amperomierza nie mam jak zmierzyć bo mam tylko...
Widze ze upierasz sie by nie uzyc amperomierza :) (zwroc uwage na kierunki pradu - natezenie jest wektorem) Gdy zrobisz pomiary, bedziesz wiedzial jaki jest sens :) Obstawiam uszkodzony uklad kontroli ladowania - w baterii lub w urzadzeniu. Jesli juz lubisz analogie, zastanow sie, dlaczego ladowarka np. 5V 1000mA daje ten sam prad i napiecie na wyjsciu,...
Kiedyś podłączyłem multimetr do akumulatora aby sprawdzić jak spada napięcie przy ruszaniu, wyszło 7.5V dlatego teraz zawsze się odpycham nim uruchomie silnik. Kiedyś wyliczyłem doświadczalnie że moc silnika powinna wynosić ok 170W jeśli jadę po prostej powierzni z prędkością ok. 30km/h ale wiadomo ze różnie z tym jest. Wiec teoretycznie przy większej...
dzięki Po 8 na stronę. Irf1405(cudeńka) iD169A hehe. Nie sprawdzałem dokładnie, ale około 85%. Tak wynikało z testów pierwszej wersji(trochę nieudanej).Zastosowałem dwa rdzenie etd59. Jeden przy dawaniu czadu osiągał ekstremalne temperatury. (może chodzi o częstotliwość, nie wiem) Ale nie ma tego złego…. Z tymi hexfet-ami pracuje na połowie...
Nie wiem co to jest całkowity prąd jałowy (rozumiem przy wył. silniku tak jak samochód stoi i nic nie jest włączone poza załączonym alarmem), pomiar był robiony zwykłymi amperomierzami wartość około 40-50 mA (te mA trochę skaczą jak podłączyłem miernik z pamięcią najwyższej wartości to była 90 mA przez noc, ale to jest też związane z mruganiem diody...
Też miałem taki problem. I w skrócie: - prostownikiem własnej robory możemy ustalić napięcie na prostowniku (zazwyczaj odczepami trafo) a prąd sam sie ustali w zależnści od U i Rw akumulatora. Mam prost. wł .roboty z miernikiem A i V dwa w jednym i przełączam : czy A czy V ma pokazywać i tu zaskoczenie: na biegu jałowym napięcie na klemach różni się:...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Zdejmij klemę z plusowego trzonka akumulatora i podłącz między trzonek akumulatora a przewód z klemą miernik na zakresie amperomierza bez uruchamiania stacyjki i zoriętujesz się jaki pobór jest prądu w instalacji bez uruchomienia jakichkolwiek odbiorników i jeżeli jest znaczny zacznij wypinać poszczególne odbiorniki aż osiągniesz efekt i wyeliminujesz...
A ja a'propos żarówek. Żarówka wprawdzie ma niewielką skłonność do stabilizacji prądu, czyli w pewnym zakresie napięć prąd nie odbiegnie wiele od znamionowego. Ale żarówka samochodowa / motocyklowa 6V wcale nie ma napięcia znamionowego 6V, tylko 7,1V. (12V - 14,2V). Dlaczego? bo napięcie znamionowe instalacji 12V w samochodzie wynosi właśnie około 14,2V....
Witam Odgrzebie kotleta , ale nie ma sensu zakładać nowego tematu. Problem- ta sama nawigacja, po podłączeniu do komputera nie ładuje baterii, nie włącza sie, po podłączeniu do samochodu ładowarka na 12v-5v nawigacja wstaje, pokazuje 100% naładowania baterii. Po odłączeniu ładowarki działa 5 sek i gaśnie, przy czym zdąży pokazać ze bateria ma 0%. Bateria...
Witam. Ale namieszaliście. Teorii o akumulatorach, transformatorach, prądzie przemiennym jest masa. Ale chyba spróbuje trochę skrócić : 1 - akumulator kwasowy ołowiowy 12v - jest wiele metod. W samochodzie ładuje się tzw stałym napięciem - alternator podaje napięcie 13,8 do 14,4v - co powoduje, że akumulator jest naładowany prawie do pełna. Stare prostowniki...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Możesz rozwinąć tę myśl, bo pierwszy raz czytam o takim rzadkim prądzie, a Ohm w grobie się przewraca.
Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A) Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A. Proponuję: Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów. Miernik na zakresie...
Mam w Fabii Futurę 64Ah ponad dwa lata. Wcześniej miałem Boscha 60Ah (wyposażenie fabryczne) który po trzech latach wykazywał zimą trwałe niedoładowanie (zielone oczko pokazywało się tylko latem) ale odpalał bez problemu, bez problemu wytrzymał też ostatnią zimę w swoim życiu (przy -18 odpalał w ciągu 1-2 s) padł nagle w kwietniu 2010r po 6,5 latach...
To jedynie pozostaje amperomierzem zmierzyć jaki prąd samochód pobiera w czasie postoju i powinno się wszystko wyjaśnić.
Ja użytkuję UT203 i przystawkę VC511 (z uwagi na możliwość podłączenia do oscyloskopu).
Z Alfą tak jak z Lidlem , co tydzień to coś nowego. Z Twojego opisu wynika ,że masz pobór prądu i cos kradnie prąd z akumulatora. Sprawdz upływność amperomierzem.
Jaki amperomierz polecacie do samochodu do podłączenia na stałe?
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
schemat amperomierza wskazania amperomierza bocznika amperomierza
błąd 17925 matryca t420hw07 regulator obrotów potencjometrem
Ustawienie pedału sprzęgła w Zetorze 5340 Jak rozkodować radio Yosan CB100 - modyfikacje i przepisy