Te 12V może być umowne, tak samo jak w instalacji samochodowej, gdzie napięcie podczas pracy pojazdu jest sporo wyższe. Wszystko zależy od instrukcji obsługi - jeśli przewiduje ładowanie baterii - to wszystko jest OK. Z tym prądem 1/10 bym się za bardzo nie przejmował, bo nijak się on ma do rzeczywistej eksploatacji baterii w pojeździe. Mam w samochodzie...
Witam. Samochód peugot 308 rozładowuje akumulator na postoju. Po podpięciu amperomierza pobiera ok 3,5 A wszystko w samochodzie wyłączone. Wypinanie bezpieczników nic nie daje dopiero wypięcie zwory SH w skrzynce z bezpiecznikami odcina pobór prądu do 0A. Za co odpowiada zwora SH gdzie przesyła dalej napięcie. Samochód znajomego więc nie mam za bardzo...
http://obrazki.elektroda.pl/8244310800_1... Witam szanowne grono komentatorów. Chciałbym przedstawić wykonany jakiś czas temu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych w dwóch egzemplarzach. Poprzedni prostownik, jaki wykonałem w roku 1998, nie zapewniał wystarczającej precyzji regulacji - wraz ze zmianami temperatury bardzo...
Witam. Tak bardzo wygodnie amperomierzem cęgowym jednak większość mierzy prąd przemienny. Należy użyć nowszych modeli amperomierza cęgowego z zakresem pomiarowym dla prądu stałego.
Czy ty masz szeregowo połączone baterie o różnym zabezpieczeniu prądowym? Moim zdaniem idziesz w złym kierunku. Krótkotrwałe przeciążenia akumulatorom szczególnie nie szkodzą, a prądy rzędu 1C to nic szczególnego. W samochodzie masz aku 50Ah a rozrusznik bierze przez chwilę 200A czyli rzędu 4C i działa to latami. Więc ja bym wymienił BMSy na jednakowe...
naszła mnie ochota na montaż w samochodzie amperomierza, który pokazywałby aktualny stan ładowania lub odwrotnie - poboru prądu. Bez sensu. Wystarczy woltomierz pokazujący aktualny stan napięcia na akumulatorze.
Miałem taki przypadek, że w samochodzie pozostało włączone radio - było tylko ściszone. Samochód postał tydzień na parkingu. Jak trzeba było jechać, to się okazało, że rozrusznik nie działa, po wyjęciu akumulatora okazało się, że na nim jest coś koło wolta. Akumulator został podłączony do prostownika, na początku wskazówka amperomierza prawie się nie...
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... Kolego, można by to tak określić, że nie czujesz bluesa. Akumulator bardzo zimny, ale nie zamarznięty, ma dużą oporność wewnętrzną, która mocno...
hmmm dzieki wszystkim za odpowiedz! fajnie, ze mozna tak pytac i ze ktos na te pytania odpowiada:) pzdr Dodano po 3 [quote="JERZYKOWSKI"]Na zdjęciach jest amperomierz z samochodu Żuk, ma on już wbudowany bocznik, jest to taka blaszka pomiędzy śrubami. Ten amperomierz w twoim samochodzie jest oryginalnie wbudowany? amperomierz jest oryginalnie wbudowany,...
Czy to obojętne którym kablem od amperomierza ( +, -) dotknę przewód masowy w samochodzie
Powinieneś go wpiąć między akumulator a instalacje samochodową tak aby ładowanie aku było na + a rozładowywanie aku na - , ale nie może płynąć przez amperomierz prąd rozruchu, musi być odzielny przewód do rozrusznika, alternator zasila instalację w samochodzie bepośrednio oraz ładuje aku przez amperomierz, a zatem pewnie przróbka instalcji elktrycznej...
Skoro wątek dotyczy budowy prymitywnego prostownika z regulacją prądu za pomocą odczepów na transformatorze, to nie rozumiem po co dalej ciągniesz wątek o nowoczesnych akumulatorach AGM czy innych "bezobsługowych". Jak tak dalej pójdzie to zjedziesz na LiON'y. Trzymajmy się tematu, czyli #1: " Prostownik w pełnym tego słowa znaczeniu - cztery diody,...
Jeżeli ją wymontowałeś to odpowiedz podał Ci "jaclub" Jeżeli jest w silniku to sprawdź poprzez podłączenie amperomierza do każdej czy pobiera prąd. Jeżeli nie masz amperomierza to poprostu dotykaj ją przewodem który wcześniej od niej odkręciłeś jeżeli występuje delikatne iskrzenie po włączonym zapłonie to jest sprawna. Rób to po kolei z każdą i uważaj...
Niestety nie miałem nic pod ręką mocniejszego . Może dzięki takiemu napięciu koledzy nie będą się martwić o ubezpieczenie AC. :D 8.5 V x 1,4 = 11,9 V w szczycie , przynajmniej nie ma strachu o uszkodzenie czegoś w samochodzie ;-)
witam, mam taki problem; otóż w samochodzie (Golf I) znajduje sie dodatkowy wskaźnik-amperomierz (VDO) i chciałbym go podłączyć. Z tyłu ma oznaczenia przy jednym zacisku (+B) przy drugim (+L). Oporność pomiędzy zaciskami znikoma (około 0.5oma). Wiem że amp podłącza sie w szereg, ale zastanawiam sie czy bedzie ok jeśli cały prąd samochodu będzie płynął...
W samochodzie Nysa 522 zastosowano rozwiązanie z rysunku amp1a.JPG. Gdy nie ma ładowania amperomierz pokazuje prąd pobierany przez odbiorniki a gdy jest ładowanie amperomierz pokazuje tylko prąd ładowania akumulatora. Amperomierz w instalacji jest pomiędzy akumulatorem i zaciskiem "19" regulatora napięcia. Poniżej link do schematu tej instalacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Każdy obwód sterowany przekaźnikiem możesz wysterować "ręcznie" poprzez założenie zwory w miejsce styków 30 i 87 (lub 87a) przekaźnika (przy wyjętym przekaźniku). Zamiast zwory możesz użyć multimetru na zakresie amperomierza 10 A (ale wentylator na wyższych "biegach" może brać więcej niż 10 A).
Witam Panowie.. Stała się rzecz której nie bardzo rozumiem. Testowałem ten układ w samochodzie i wszystko było dobrze dopóki zasilany był bezpośrednio z akumulatora. Włączałem i wyłączałem go wiele razy, nic złego się nie działo i nic się nie grzało. Postanowiłem poszukać miejsca w którym będę mógł się wpiąć na stałe, tak aby amperomierz nie działał...
Podstawiłeś inny (jaki?) i działa prawidłowo? Tylko czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć dlaczego działa nieprawidłowo wyłącznie dla napięcia 12V? Prąd dla 3 i 6V wskazuje w porządku... Bardzo chętnie - sam jestem ciekawy, jaki jest tam ustrój pomiarowy. Prześlesz mi Kamilu ten amperomierz? Oczywiście, pokryję z góry koszty wysyłki. Podstawiłem dwa,...
Witam Na 99% nie jest to akumulator żelowy – zrób zdjęcie , abym go zobaczył. Taka ładowarka w zupełności wystarczy. Trzeba jednak sprawdzić w samochodzie , czy układ ładowania akumulatora jest sprawny. W tym celu należy sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora , a następnie włączyć silnik ( samochód musi być na zaciągniętym hamulcu i biegi...
Napięcie przy wyłączonym silniku jest 12,7V. Jak silnik pracuje bez klimy na biegu jałowym ponad 14V, a jak włączę klimę i załączą się wentylatory na chłodnicach to spada do 12,4V jeżeli napięcie jest niższe niż normalnie na akumulatorze przy wyłączonym samochodzie to siłą rzeczy prąd musi być pobierany. Nawet amperomierza nie trzeba mieć. Chyba, że...
1.Wyznaczyć graniczny dopuszczalny błąd amperomierza o klasie dokładności 0,4, czułości 0,2 mm/A, długości całkowitej skali pomiarowej 150 mm, oraz długości działki elementarnej 2 mm. Dane: le=2mm C=0,2mm/A L=150mm k=0,4 Szukane: ?_dop Rozwiązanie: w_e=l_e/C Dane: l_e=2,5mm C=0,25 mm x h/ km k=1,5 n=24 Szukane: ?_dop Rozwiązanie: w_e=l_e/C [km/h] w_e=2,5/0,25=10[km/h] L=(l_e...
http://obrazki.elektroda.pl/2760571900_1... Freescale udostępnił do testów zestaw ewaluacyjny A13 - nadajnika bezprzewodowej samochodowej ładowarki Qi/PMA 5W . Urządzenie przystosowane jest do warunków samochodowych (praca przy zasilaniu 9-16V, tolerancja na spadek napięcia do 6V np. podczas rozruchu silnika). Zestaw A13 wyposażony...
Też mam zamiar czasem podładować aku bez odłączania ,ale raczej będę to robił przez przetwornice i ładowarkę 230v w obawie właśnie przed tymi skokami napięcia ,wiadomo straty będą dość znaczne ale coś za coś. Nie wiem jaką mocą i napięciem z paneli dysponujesz, że boisz się skoków napięcia. Ja mam 6 paneli 10Wp/12V, takie gabarytowo pasowały mi do...
Aerometr prawdę Ci powie Nie AEROmetr, a AREOMETR ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Areometr ). Powie prawdę o akumulatorze "mokrym", ale o żelowym lub niewylewnym - już nie. Koniec ładowania jest wtedy, gdy akumulator (12V) osiągnie tzw. "napięcie końcowe": 13,8V przy pracy buforowej ( http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,prac...
Warto sprawdzić, czy końcówka się nie wzbudza, jeżeli tak jest, to pobór prądu przez radio może wynosić kilka amperów nawet przy cichym graniu, spotkałem się z podobnym przypadkiem, że końcówka w radiu w samochodzie się wzbudzała, a na warsztacie nie, dopiero włączenie amperomierza w obwód zasilania w samochodzie ujawniło wadę, trzeba było zwiększyć...
Jako że jest to mój pierwszy post witam Wszystkich użytkowników. Na uczelni muszę wykonać projekt amperomierza na dowolnym mikrokontrolerze, zdecydowałem się na wykorzystanie arduino. Zadaniem tego urządzenia będzie pomiar prądu spoczynkowego w samochodzie z zapisem danych na karcie SD. Problem z jakim się borykam to jaki zastosować czujnik do pomiaru...
Akcesoria typu ładowarki telefonów, Poniżej 1A. radia CB, zasilacze komputerowe Kilka amperów. Standardowe gniazdo zapalniczki w samochodzie ma zabezpieczenie 10A.
(at)sanfran Dziękuję! Dobrze widziałem, że po włączeni świateł mocno spadło napiecie w instalacji? Prąd rozrusznika nie przechodzi przez amperomierz? Bargraph multimetru tego nie pokazywał, ale wskazówka od amperomierza wyraźnie drżała w takt obrotów silnika. U mnie też zauważyłem, że przebieg jest "pofalowany" zależnie od obrotów silnika, ale mam...
Na pewno amperomierz , ale napisz coś więcej Marka, rocznik, typ silnika Włączenie amperomierza w miejsce bezpiecznika może nie być takie łatwe- powinieneś zrobić to bez przerywania obwodu bo przerwanie może podejrzany proces zatrzymać...... Pozdr.J.
Z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile prądu aktualnie jest "wpompowywane" w akumulator, ile pobierają aktualnie odbiorniki Będziesz obserwował wskazania amperomierza zamiast skupić się na prowadzeniu pojazdu ? To ma sens na stanowisku pomiarowym ale nie w czasie jazdy.
Sprawdziłem ponownie płytkę i poprawiłem luty na tranzystorze który nie łączył. Więc podłączam zasilanie i nic. Podłączyłem przez amperomierz i za każdym razem odpala, podłączyłem sygnał, głośnik i wszystko jest w porządku ale startuje tylko z amperomierzem. Totalnie tego nie rozumiem. Napięć po podpięciu amperomierza nie mam jak zmierzyć bo mam tylko...
Widze ze upierasz sie by nie uzyc amperomierza :) (zwroc uwage na kierunki pradu - natezenie jest wektorem) Gdy zrobisz pomiary, bedziesz wiedzial jaki jest sens :) Obstawiam uszkodzony uklad kontroli ladowania - w baterii lub w urzadzeniu. Jesli juz lubisz analogie, zastanow sie, dlaczego ladowarka np. 5V 1000mA daje ten sam prad i napiecie na wyjsciu,...
Kiedyś podłączyłem multimetr do akumulatora aby sprawdzić jak spada napięcie przy ruszaniu, wyszło 7.5V dlatego teraz zawsze się odpycham nim uruchomie silnik. Kiedyś wyliczyłem doświadczalnie że moc silnika powinna wynosić ok 170W jeśli jadę po prostej powierzni z prędkością ok. 30km/h ale wiadomo ze różnie z tym jest. Wiec teoretycznie przy większej...
dzięki Po 8 na stronę. Irf1405(cudeńka) iD169A hehe. Nie sprawdzałem dokładnie, ale około 85%. Tak wynikało z testów pierwszej wersji(trochę nieudanej).Zastosowałem dwa rdzenie etd59. Jeden przy dawaniu czadu osiągał ekstremalne temperatury. (może chodzi o częstotliwość, nie wiem) Ale nie ma tego złego…. Z tymi hexfet-ami pracuje na połowie...
Nie wiem co to jest całkowity prąd jałowy (rozumiem przy wył. silniku tak jak samochód stoi i nic nie jest włączone poza załączonym alarmem), pomiar był robiony zwykłymi amperomierzami wartość około 40-50 mA (te mA trochę skaczą jak podłączyłem miernik z pamięcią najwyższej wartości to była 90 mA przez noc, ale to jest też związane z mruganiem diody...
Też miałem taki problem. I w skrócie: - prostownikiem własnej robory możemy ustalić napięcie na prostowniku (zazwyczaj odczepami trafo) a prąd sam sie ustali w zależnści od U i Rw akumulatora. Mam prost. wł .roboty z miernikiem A i V dwa w jednym i przełączam : czy A czy V ma pokazywać i tu zaskoczenie: na biegu jałowym napięcie na klemach różni się:...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Zdejmij klemę z plusowego trzonka akumulatora i podłącz między trzonek akumulatora a przewód z klemą miernik na zakresie amperomierza bez uruchamiania stacyjki i zoriętujesz się jaki pobór jest prądu w instalacji bez uruchomienia jakichkolwiek odbiorników i jeżeli jest znaczny zacznij wypinać poszczególne odbiorniki aż osiągniesz efekt i wyeliminujesz...
A ja a'propos żarówek. Żarówka wprawdzie ma niewielką skłonność do stabilizacji prądu, czyli w pewnym zakresie napięć prąd nie odbiegnie wiele od znamionowego. Ale żarówka samochodowa / motocyklowa 6V wcale nie ma napięcia znamionowego 6V, tylko 7,1V. (12V - 14,2V). Dlaczego? bo napięcie znamionowe instalacji 12V w samochodzie wynosi właśnie około 14,2V....
Witam Odgrzebie kotleta , ale nie ma sensu zakładać nowego tematu. Problem- ta sama nawigacja, po podłączeniu do komputera nie ładuje baterii, nie włącza sie, po podłączeniu do samochodu ładowarka na 12v-5v nawigacja wstaje, pokazuje 100% naładowania baterii. Po odłączeniu ładowarki działa 5 sek i gaśnie, przy czym zdąży pokazać ze bateria ma 0%. Bateria...
Witam. Ale namieszaliście. Teorii o akumulatorach, transformatorach, prądzie przemiennym jest masa. Ale chyba spróbuje trochę skrócić : 1 - akumulator kwasowy ołowiowy 12v - jest wiele metod. W samochodzie ładuje się tzw stałym napięciem - alternator podaje napięcie 13,8 do 14,4v - co powoduje, że akumulator jest naładowany prawie do pełna. Stare prostowniki...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Możesz rozwinąć tę myśl, bo pierwszy raz czytam o takim rzadkim prądzie, a Ohm w grobie się przewraca.
Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A) Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A. Proponuję: Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów. Miernik na zakresie...
Mam w Fabii Futurę 64Ah ponad dwa lata. Wcześniej miałem Boscha 60Ah (wyposażenie fabryczne) który po trzech latach wykazywał zimą trwałe niedoładowanie (zielone oczko pokazywało się tylko latem) ale odpalał bez problemu, bez problemu wytrzymał też ostatnią zimę w swoim życiu (przy -18 odpalał w ciągu 1-2 s) padł nagle w kwietniu 2010r po 6,5 latach...
To jedynie pozostaje amperomierzem zmierzyć jaki prąd samochód pobiera w czasie postoju i powinno się wszystko wyjaśnić.
Ja użytkuję UT203 i przystawkę VC511 (z uwagi na możliwość podłączenia do oscyloskopu).
Z Alfą tak jak z Lidlem , co tydzień to coś nowego. Z Twojego opisu wynika ,że masz pobór prądu i cos kradnie prąd z akumulatora. Sprawdz upływność amperomierzem.
Jaki amperomierz polecacie do samochodu do podłączenia na stałe?
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
Podłączyć amperomierz, poczekać aż uśpi się samochód i odłączyć podejrzane modułu, bądź wyjmować bezpieczniki. Dobrze podłączony alarm nie rozladuje akumulatora nawet po pół roku ;)
Witam Mam takie jeszcze pytanie: Jak się ma sprawa z użyciem amperomierza samochodowego +/- 60A? Widzę ich całkiem sporo po niskich cenach. Sprzedawcy z Chin dają opis, że amperomierz działa pod systemem 12V. Zastanawiam się tylko, czy piszą tak dlatego, aby lepiej sprzedać produkt (może chodzi tylko o podświetlenie), czy rzeczywiście te amperomierze...
No to musisz poobserwować pobór prądu w ciągu kilku dni. Proponuję wystawić warty przy samochodzie i ciągle obserwować wskazania amperomierza. :D A tak poważnie, nie masz tam zamontowanych jakichś podejrzanych wynalazków?
czy tak będzie ok? Nie, w ten sposób podłączysz amperomierz równolegle do przewodu masowego. Jedna końcówka przyrządu do bieguna z akumulatora, druga końcówka przyrządu do klemy i teraz możesz rozłączyć kleme. Ciągłość obwodu będzie zachowane przez amperomierz,
(at)vorlog na twoim miejscu to bym się zastanowił czy nie warto wziąć amperomierza do samochodu i to sprawdzić. Bo o czym piszę to wiem. Sprawdzane wielokrotnie. A dalej to to też mijanie się z prawdą.
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
nie podałem kontaktu: mail bfs1(at)op.pl
Uważaj z tym amperomierzem ,możesz coś popsuć.Ze stacyjki idą raczej same plusy.
Trzeba wziąć amperomierz cęgowy i zmierzyć prąd dla każdej z 3 faz. Powinny być praktycznie takie same.
Moją pasją są stare samochody tzn, przedwojenne lub zaraz po . A wtedy każdy miał taki amperomierz . Nawet w starach , żukach , warszawach ,nysach , GAZach i UAZach takie były i podłączenie nie jest żadnym problemem .
To nie spełnia definicji amperomierza czy miernika. To wskaźnik prądu akumulatora samochodu lub ciągnika z lat 50 - 60tych. Włączyłem się bo to wspomnienie dzieciństwa. Ta wskazówka fajnie się kiwała przy jeździe po wybojach. Od +30 do -30.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
jak do ładowania akumulatora od samochodu to trafo,diody prostownicze ,rezystor ograniczajacy prad i jakis amperomierz o zakresie 0-6A a jak inny to napisz do czego -to co pisal moj poprzednik
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
A to jest woltomierz czy amperomierz?
masz tutaj, oczywiscie wskaźnik to amperomierz http://obrazki.elektroda.net/49_12360303...
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
Normalnie to podłączasz amperomierz i obserwujesz (na zamkniętym samochodzie). Jak długo się utrzymuje pobór (rzędu nastu minut), to odłączasz kolejne obwody (bezpieczniki) aż znacząco spadnie. Dobrze jest sprawdzić akumulator, bo być może się skończył?
Wyłącz wszystko i podłącz amperomierz pomiędzy akumulator a samochód. Podaj wynik pomiaru.
12-14.4V o amperażu takim jaki wzmacniacz ma bezpiecznik +ok 5A zapasu. Nie wiem ile ten model pobiera, ale z 25-30A to spokojnie może łyknąć jakby np napędzał 2Ohmowy subwoofer, a powiedzmy że lubisz dubstep ;) Przy cichszym graniu 15A może wystarczy, może nie koniecznie... Podepnij go pod samochód przez amperomierz, to się dowiesz ile to realnie prądu...
Najpierw rozpoznaj to co kupiłeś i już masz. Potrzebujesz w pierwszej kolejności dobrego Generatora (pralkowiec najlepszy), woltomierza, amperomierza i najlepszego do doświadczeń odbiornika - czyli akumulatora.Akumulator może być mały od samochodu. Jak już będziesz miał całą instalację i wiatr to musisz obserwować wskazówki woltomierza i amperomierza...
Baszek , daj spokój. Ty nie rozumiesz nawet jak działa amperomierz. Zostaw nic nie podpinaj , spalisz samochód.
Przede wszystkim robisz podstawowy błąd rozłączasz akumulator przy podłączaniu amperomierza. Trzeba podłączyć amperomierz w szereg z minusem akumulatora, następnie trzeba zmostkować to połączenie jakims grubym kablem. Odpalić auto niech trochę popracuje, zgasić auto i wyjąć kluczyk, po jakiejś chwili zdjąć założony mostek i obserwować amperomierz, jeżeli...
Może głupie pytanie zadam ale mam problem z rozładowywaniem akumulatora w bmw 325tds i nie moge zmierzyc poboru prądu. jak wy to robicie bo mi miernik pokazuje 00.00. podłaczam go pod odłaczona kleme i biegum akumulatora, czy to dobry pomysł?????? jesli nie to pordzcie jak to zrobic lepeij, może miernik padniety na funkcji amperomierza. Samochód nie...
Naładować się może da, ale nie tym urządzeniem. Ono, żeby zaskoczyło, musi wyczuć jakieś napięcie na akumulatorze, nie wiem dokładnie jakie, ale może to być w okolicach 9V, może mniej. Żeby akumulator "ruszył", to trzeba podłączyć zwykły prostownik transformatorowy, najlepiej z regulacją prądu ładowania i amperomierzem.
Jeśli to jest 7,2V to prawdopodobnie 6 akumulatorków po 1,2V, czyli 6,4 to też na pograniczu rozładowania. Zmierz przez moment prąd zwarcia tego akumulatora (tylko na zakresie 20A). Jeżeli jest to 6 osobnych, być może 1 z nich jest padniety. Pomierz je osobno. Jak samochód masz rozebrany - podłącz akumulatorki, włącz i sprawdź jakie jest napięcie na...
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Po pierwsze sprawdzamy napięcie, czy po naładowaniu ma poprawne. Można sprawdzić też napięcie po kilku dniach od ładowania, czy szybko spada (objaw degradacji). Akumulatory "rozruchowe" jak np. w samochodzie spalinowym bada się dużym prądem w krótkim czasie, czyli upraszczając - po podłączeniu bardzo dużego obciążenia sprawdzamy, jakie mamy napięcie...
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk [15], natomiast cały czas jest podłączony do instalacji zacisk [30] - podtrzymanie pamięci. Podaj pobór prądu na postoju - zmierzone 15 minut po zamknięciu samochodu pilotem (najlepiej miernikiem cęgowym lub zwykłym amperomierzem bez rozłączania obwodu ! - samochód nie może się "wybudzić")...
Pamietaj amperomierz podłączamy szeregowo
Witam. Od pewnego czasu w samochodzie na postoju zaczął mi uciekać prąd do takiego stopnia, że po 4 dniach akumulator był prawie całkowicie rozładowany. Samochód (mondeo mk3 rocznik 2004) nie posiada niewiadomo ile elektroniki więc uznałem, że sprawdzę głównie pobór prądu przez radio. Po podłączeniu amperomierza pokazała się wartość 0.8A - dość sporo....
marcin 123 zadał konkretne pytanie ,a wszyscy odchodzą od tego pytania.Amperomierz trzeba podłaczyć między akumulator +,a alternator + i wtedy zapalić samochód.Amperomierz użyty do tego pomiaru do 40A.Powodzenia.
Nie wiem jak jest w Mercedesie (każdy samochód ma swoje tajniki), ale mogę dorzucić swoje "trzy grosze". W Nissanie pewnego dnia zauważyłem, że po kilku dniach bez odpalania, akumulator nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem. Elektryk sprawdził akumulator i uznał, że jest sprawny. Po pomiarze prądu w samochodze okazało się, że cały czas pobiera 0,7A....
Kolega, adamekamator! A nie lepiej dla użycia funkcji rozruchu ustalić 2 dodatkowe zacisky i brać napięcie bezpośrednio z wyjścia mostku ? Zniknie problem z bocznikem dla amperomierza . Które znaczenie dla właściciela samochodu ma wskazanie amperomierza przy puszczeniu ? Amperomierz jest potrzebny przy ładowaniu akumulatora.
Najprościej: miernik cęgowy, zapnij na przewodzie (+) przy wyłączonym kluczyku, wyzeruj, włącz światła - aby zobaczyć czy + czy - zapięty, wyłącz światła, włącz silnik, trzymaj na 1000 obr. i zobacz - jakie masz ładowanie. Albo dobry bocznik i amperomierz. Nie rozłączaj wówczas klemy przy pracującym silniku, bo padnie akumulator. Albo stary amperomierz...
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
Nikt ci nie każe wwozić samochód windą na 4-te piętro,i wtaczać go do pokoju. Możesz sobie po prostu windą zwieźć na dół popularny amperomierz. Mozesz go też znieść schodami,jak i zjeżdżając po poręczy.
Czytałem na forum że sterownik jest odporny na zwarcia, sam wahałem się przed tym ruchem ale po sprawdzeniu przewodów itd. nic więcej mi nie zostało. Amperomierza NIGDY nie włącza się w ten sposób. jak przyjdzie sterownik przekładam EPROM i zakładam w samochodzie Jak przyjdzie to go załóż tak jak przyjdzie, dopiero jak zadziała to go otwieraj.
Kolega -->Pitsky podsunął dobry pomysł jak uprościć sobie życie. To dobre rozwiązanie przy pomiarze prądu stałego, ma jeszcze ten plus że gdy prąd płynie w przeciwną stronę masz wskazania ze znakiem minus, jeśli chcesz taki amperomierz do samochodu to jest najlepszy pomysł. One mają zakres 20A, tylko bocznik nie wytrzymuje ciągłego poboru, wystarczy...
Tylko w takim przypadku nie można mieć lampki ładowania, trzeba zainstalować amperomierz, jak w starych samochodach.
Tak czy inaczej amperomierz do samochodu/motocykla musi być z 0 w środku, czyli +/- 15A, podłącza się go szeregowo na przewodzie prowadzącym z alternatora/prądnicy do akumulatora (musi być to miernik przystosowany do pomiaru ciągłego). P.S. Te całkiem tanie amperomierze z Allegro są bez boczników...
Między + akumulatora a kabel dochodzący do plusa wpinam amperomierz cyfrowy na zakresie 20A. Pokrywa silnika i bagażnika - zamknięte. Samochód zamknięty pilotem. Szyby w przednich drzwiach otwarte na max. Drzwi przednie zamknięte (lub otwarte a pomiary dopiero po ponownym uśpieniu samochodu)
Trzeba pomierzyć prądy pobierane przez instalację samochodu. Poszukaj jakiegoś znajomego który ma AMPEROMIERZ i wie do czego on służy .Bez tego przyrządu nic nie zrobisz.
Tylko pomiar prądu musi być co najmniej przez chwilę po zamknięciu samochodu. Jak podłączyć się amperomierzem do instalacji samochodowej?
Amperomierz
Akumulator jest dobry .Chciałem go tylko podładować .Rozrusznik w samochodzie elegancko kręci. Może padł amperomierz?
a poza odlutowywaniem można jakoś inaczej sprawdzić ? powiem wprost, że niechciałbym go odlutowywać ponieważ miernik ma zaledwie miesiąc i nie chciałbym w nim grzebać do tego stopnia. Ma jakąś gwarancję? Nie ma, nie chcesz stosować, możesz zewrzeć bezpiecznik drucikiem. Później sprawdzić pobór jakiejś zapasowej żarówki, byle nie halogenowej, tak do...
Ja już mam zamontowane gniazdko fabryczne na bezpieczniku 5A pod akcesoria np. ładowarka do komórki (i kompresor do tylnego zawieszenia też :D ). Jednak chcąc sprawdzić, czy mi pójdzie podgrzanie zapalniczki z samochodu to bezpiecznik tylko "błysnął" - więc go wymieniłem i więcej nie sprawdzałem. Sam jestem ciekaw, ile taka zapalniczka może ciągnąć...
Witam. Wesołych i spokojnych świąt. :) W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ? Powinno być: czerwony-> + po stacyjce żółty -> + stały (pod akumulator) czarny -> - (masa) w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu. Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
schemat amperomierza wskazania amperomierza bocznika amperomierza
piony wodne vectra żarówki lodówka tania
podłączenie elektrozamka samsung wd80j5a10aw
Moc diody Zenera - co ją określa? Zamienniki tranzystora 2SK1420: FQPF10N90C, STF10N90K5 i inne