mam w maluszku aparat zaplonowy bezrozdzielaczowy i jak zdejme pokrywke co zamyka aparat iskra wali na obudowe co jest tego przyczyna i wtedy sastepuje parchniecie silnika jak tos wie prosze o rade pali od pierwszego razu tylko potem sie to dzieje
Jeśli chodzi o zakłóceni przez antenę od takich elementów jak wycieraczki, spryskiwacz to powiem wam co zrobiłem wczoraj. Kupiłem na próbę zwykły kondensator od aparatu zapłonowego malucha (7 zł) i założyłem na spryskiwacz i normalnie nie mogłem uwierzyć ale przestał siać. Teraz czekają mnie wycieraczki i tak samo na takim kondensatorze spróbuję. Dam...
głowica i zmieniony walek nie przeszkadza, co do czujnika obciążenia to tylko zmienia on wg której krzywej ma być realizowany zaplon (jak jest aparat zaplonowy to on zmienia wyprzedzenie regulatorem odśrodkowym). W maluchu stosowane są dwa układy zaplonowe i jeden ma inne wyprzedzenie a drugi inne. Co do czujników to jest czujnik położenia walu korbowego...
Witam Posiadam Audi 80 B3 '89 na gazniku i problemem jest rozregulowany aparat zaplonowy. Nie jestem z zawodu mechanikiem, ale w maluchu zaplon ustawic potrafie, problemem jest ustawienie go w audi. Czy ktos jest mi w satnie wytlumaczyc to w miare prosto w ktorym momecie powstaje tam iskra, pojde dale i zapytam o zasade dzialania generatora Halla, a...
witam mam problem z moim malcem: zaczęło się od tego że był słaby i szczelał z rury. Doradzili mi żebym wymienił kondersator od aparatu zapłonowego. Tak zrobiłem, ale maluch nie chcę wcale zapalić, zobaczyłem że środek aparatu zapłonowego jest mokry więc wyjąłem go i wyczyściłem i założyłem na nowo.
Podłącz pod ten przewód co idzie do silnika, czyli do aparatu zapłonowego.
mam taki problem wymienialem silnik w maluchu z 91 r i kupilem silnik od eleganta i problem w tym ze stary silnik mial aparat zaplonowy a ten od eleganta nie ma aparatu zaplonowego potrzebny jest modul do niego zeby zapalil i go kupilem ale mam problem z podlaczeniem tego modulu moze ktos z was wie jak go podlaczyc albo jak ktos ma dokladny schemat...
A wiec jest to typ maluszka FL z zaplonem bezrozdzielaczowym.A wiec uklad polaczen zaplonu powinien wygladac tak:Z cewki zaplonowej ze styku 1 prowadzi czarny kabelek do aparatu zaplonowego i do kondensatora.Ze styku 16 cewki,prowadza 3 kabelki:czarny do kondensatora,niebieski(jest to przewod opornosciowy) i blekitny.Blekitny prowadzi do wiazki diodowej(dwie...
Witam. Mam problem ze zliczaniem impulsow z aparatu zapłonowego w maluchu za pomoca atmegi 8 zrobilem tak ze sygnal z aparatu przez dzielnik napiecia jest zmniejszane napiecie i daje sygnal na mikroprocesor jednak nie dziala jak macie jakies pomysly jak zliczac obroty za pomoca atmegi 8 dajcie znac. z gory dzieki za odpowiedz
jezdze maluchem juz prawie 10 lat i z doswiadczenia wiem ze najczesciej daje w kosc aparat zaplonowy mialem u siebie tak ze oska aparatu byla >wybita < miala zaduzy luz i silnik chodzil wtedy nieregularnie (bez powodu gasl), nastepnie radze sprawdzic kondensator przy aparacie zaplonowym i pompe paliwowa kolega po kupnie malucha na gieldzie mial...
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
https://allegro.pl/oferta/aparat-zaplono... Popatrz tu - obudowę wkładasz jak chcesz - nią robisz regulację bo w niej jest przykręcona płytka z patynkami. A oś ma wygarbienie które to otwierają patynki. I to nie jest wszystko jedno jak wsadzisz. P.S. Do autora - jest jeszcze opcja bo się zdarzało. Wycierał...
Witam. Robilem juz ta przerobke w swoim maluchu, wystarczy zamiast tego kondziola 220 uf wstawic 470 uf i odrbobine podregulowac. Co do zaplonu nie wiem gdzie to wpiac w elegancie ale poszukaj kabelka ktory laczy modul zaplonowy z czujnikiem na silniku. Ten kabalek to odpowiednik laczenia cewki a aparatem w starszym typie. Powodzenia
W tym volvo masz pewnie 4 cylindry a w maluchu miales 2 wiec obrotomierz pewnie bedzie Ci pokazywal dwa razy wieksze obroty. Obrotomierz prawdopodobnie sie da przerobic. PS. To 16D chyba oznacza diesiel wiec tam nie ma aparatu zaplonowego i w dieslach obrotomierze podlacza sie do alternatora!
od strony + stacyjka strona - przerywacz w aparacie zapłonowym plus kondensator przykręcony do aparatu zapłonowego
zacznij moze od umycia aparatu zaplonowego i spojrz dokladnie czy na jego stopce sa odcisniete slady stalowej lapki ktora jest przykrecony, jesli odciskow jest duzo, a sam nigdy nie ustawiales zaplonu to radze ustawic "na oko" ;) i odwiedzic mechanika
Jaki rodzaj zapłonu ma ten maluch - elektroniczny, czy aparat zapłonowy (taki cylinder obok tłumika)
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa.
nie nie nie, chodzi o STATYCZNE POCZATKOWE wyprzedzenie, takie ktore ustawia sie ruszajac czujnikien / calym aparatem w samochodzie gdy silnik wylaczony. W ten sposob caly wykres przesuwa sie gora/dol. Mape zaplonu i tak ma modul zaplonowy, a regulujac kat poczatkowy wyprzedzenia zmieniam tylko jego polozenie /gora/dol/ w moim a-grupowym maluchu zaplon...
Jeszcze jedna uwaga drogi autorze, Nie montuj kondensatora koło cewki WN, tak jak na zdjęciu w pierwszym poście, ma być zamontowany na aparacie zapłonowym jak najbliżej przerywacza. Przewód oporowy w maluchu ma 1,7Ω, w przypadku braku oryginalnego można się posiłkować rezystorami dużej mocy, przykład w tym temacie [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
zalozmy ze juz zamontowales wtryskiwacz z przepustnica, potrzebna jest jeszcze pompa paliwa, jak to ma byc oparte na kompie to sonda lambda w aparacie zaplonowym czujnik halla bo z przerywacza raczewj nie zadziala, (no chyba zeby jakas przystawke zrobic) i komp z ktorym bedzie najwiekszy problem jak np. - w maluchu sa 2 cylindry, a silniki przewaznie...
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
Jaki tam jest aparat zapłonowy? Klasyczny z palcem? A jak może wyglądać aparat zapłonowy bez palca? I umówmy się- nie mam na myśli malucha z dwubiegunową cewką zapłonową.
Cześć ma ktoś może schemat uproszczonej instalacji elektrycznej malucha na aparacie zapłonowym. Chodzi mi w sumie o podłączenie alternatora cewki rozrusznika akumulatora i stacyjki. Buduje buggy i w sumie więcej mi nie będzie potrzebne.
zwykły platynkowy,moduł ktoś założył jako usprawnienie. Zobacz czy cewka ma na pierwotnym około 3 omy,jezeli tak,to wesz jak przerobić-jak w np fiacie 125p lub w maluchu. Aparat zapłonowy w tym czymś jest przerąbane wymontować. No i dobra rada-nie bierz się za takie staruszki,bo że to niszowy samochód nie wspomnę.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Ale czy w każdym gmp ustawie? W każdym, bo jak nie jeden, to drugi tłok będzie rozpoczynał suw pracy. Znaki oznaczają wyprzedzenie zapłonu, bo nie ustawia się na "0". Przykładowo w "maluchu" było to -10°, tutaj musisz poszukać.
Co do kąta ustawienia zapłonu, maluch nie ma aparatu zapłonowego, tylko ma czujnik Halla, którego się nie ustawia - jest ustawiany raz i do końca.
Lata 90. Sobota wieczór. Maluch. Do domu 150 km. Fika dwubiegunowa cewka WN. A w bagażniku aparat zapłonowy, cewka jednobiegunowa palec rozdzielacza, kopułka.......Resztki po poprzednim maluchu. Potrzebny trzeci przewód WN. Yeess. Współosiowy kabel antenowy. Ściągnięta zewnętrzna izolacja. Ściągnięty oplot. Założona zewnętrzna izolacja. I czas mijał....
A do mitsubischi to nie można dostać oryginalnego?Z malucha trzy załóż.
Stary był całkowicie popsuty nie było iskry i kupiłem używany na auto złomie .Pali na nim ale tak strzela z wydechu psyka jak maluch właśnie z rozwalonym aparatem zapłonowym . A jak mógłbym sprawdzić ten aparat bo nowy jest bardzo drogi ,a nie mam innego urzywanego żeby podmienić nawet na próbe .
Zadnych,to nie maluch,nie urwał się kabelek od aparatu zapłonowego. Dopiero jak wykonasz diagnozę i opiszesz wtedy możemy wyciągać jakieś wnioski.
Juz po problemie przyczyną była pompka paliwa.Prosze czytać prawidłowo posty co do niektórych ta wypowiedz. Tak jak pisałem to jest maluch 126 ELX I BRAK APARATU ZAPŁONOWEGO!
Wnoszę, że aparat zapłonowy starego typu, masz wyrobione krzywki, bądź luzy na wałku za duże. Podmień aparat. Będzie ok na 100%.
Uszkodzony kondensator powoduje raczej brak możliwości uruchomienia silnika (praktyka z malucha-hi). Niestety nie widzę zdjęcia. Trzęsie silnikiem - zapłon jest - poduszki?
To w końcu zapłon jest na czujniku indukcyjnym czy nie ? O czym ty piszesz? Przecież cała gama maluchów jest na klasycznym aparacie zapłonowym i cewce podwójnej, czyli nie ma rozdzielacza, jak w początkowych wersjach. Jak nie wiesz, jakie były wersje zapłonu, a było kilka, to nie zabieraj głosu.
Przejrzalem cala instalacje i zauwazylem jedna rzecz, sprawdzilem cewke i jest sprawna ( odkrecilem przewod - od przerywacza i w jego miejsce przykrecilem drugi przewod, ktorym dotykalem do masy to pojawiala sie iskra na swiecy. Odkrecilem drugi przewod od cewki +po stacyjce i podlaczylem zarowke miedzy tymi dwoma przewodami (+po stacyjce i - od przerywacza)...
Maluch jest z 87 wiec jeszcze nie bylo tej modyfikacji pod elektrozawór i instalacji do niego ,więc podłaczenie bede musial wykonac recznie ,tylko... Nie wiem jak to okreslic czy cewka jest 2 biegunowa czy jedno ,jest taka cewka juz z tych nowszych ,nie ta najstarsza ,taka tuba jakby ,tylko juz taka plastikowa bardziej. Poprostu jeszcze nie wszystkie...
Sam moduł nie wystarczy bo nie będzie pasował aparat zapłonowy jeśli niema w nim impulsatora el-magnetycznego
W takim razie przepraszam bo cały czas myślałem że maluch miał regulację kąta zaplonu były chyba ciężarki na wałku aparatu
Kolesie na giełdzie samochodowej mają takie cuda do maluchów starego typu zrobione na wzór aparatu z 126el
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Mam problem z Fiatem 126p, maluch stał długi czas i postanowiłem go zapalić. Zabrałem się za wyczyszczenie gaźnika, złożyłem wszystko i próbowałem go zapalić i maluch nie zapalił, ustawiałem zapłon i nic to nie pomagało. Aparat zapłonowy został wyczyszczony i nic to nie pomogło, odpuściłem przez 3-4 miesiące. Kupiłem nowe świece i ustawiałem zapłon...
Sprawdzałeś pompe paliwa ? Wygląda to tak jakby układ paliwowy łapał lewe powietrze lub ładował paliwo z kropelkami wody. Sprawdź przede wszystkim: - jeżeli chodzi o pływak w gaźniku to czy nie jest dziurawy - aparat zapłonowy - luzy na zaworach - stan głowicy (szczególnie pod kątem szpilek ) Co do regulacji pływaka masz wszystko opisane w załączniku...
A ja uważam, że to ciekawy temat - w końcu renowacja zabytku ;). Tam masz tylko kilka elementów. Sprawdź miernikiem cewkę, czy ma przejście. Sprawdź, czy odczep cewki (który służy do gaszenia silnika) nie jest zwarty do masy przez niewłaściwie działającą/ źle podłączoną instalację lub zepsutą stacyjkę. Jak pisał kolega wcześniej - może być za duża przerwa...
nie orietuje się jak jest zapłon (aparat zapłonowy czy czujnik)?? Aparat zapłonowy w Mazdzie z 1997 roku :D Kpisz se ? A co w tym dziwnego? Aparat zapłonowy = przerywacz + regulator odśrodkowy, a w zasilaniu gaźnik. Mazda to nie maluch że w 2000 roku technologia była z lat niepamiętnych...
Sebastain Pierwszy sposób: Jest dobry do pierwszego odpalenia po naprawie silnika a nie do jazdy. Może kiedyś dało się tak ustawiać ale pamiętaj że ostatnie maluchy z aparatem zapłonowym były produkowane jakieś 8 lat temu. W aparacie są więc znaczne luzy a sprężynki naciągnięte i miękkie. To spowoduje wzrost kąta wyprzedzenia zapłonu podczas jazdy....
witam panowie jaki olej wlewac do sprężarki z malucha??:) powiedzcie mi jeszce dmuchałem powietrzem do dziury po aparacie zapłonowym i wydmuchiwało mi powietrze prze 2 pierwsze szpilki co sa poniżej aparatu:) tak ma być? moge tam normalnie sróby wkrecić?:) dziura po aparacie zapłonowym bedzie jako odpowietrzenie oczywiscie;)
Akurat lampa ma najwięcej sensu bo pokazuje jak realnie wychodzi zapłon. Czy próbowałeś kiedyś ustawiać zapłon w Maluchu lub w produkcie FSO z mechanicznym aparatem zapłonowym? Z każdym błyskiem masz znak na kole pasowym w innym miejscu względem znaków na pokrywie rozrządu. W najlepszym razie będzie skakać w zakresie ok. 1-1,5 cm. To nie np. Mazda,...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
Ludzie co dysza wolnych ma do odpalania? to jest maluch jeżeli jest iskra i podaje paliwo to rozrząd też jest ok bo pompka jest napędzana przez wałek to samo z aparatem zapłonowym, zostaje tylko ciśnienie ale to też dziwne żeby tak z dnia na dzień, ja wymieniłbym świece i przynajmniej wysuszył przewody, iskra może być ale pod ciśnieniem może zniknąć
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
W paru przejrzanych przeze mnie wątkach padła informacja o odłączeniu kondensatora - i to wszystko? Ja, ani w maluchu, ani w FSO-1500 nie odłączałem kondensatora na aparacie zapłonowym i silnik działał poprawnie z modułem GL-100 (bez literki A).
Stary, a po co się tak bawić? Wywalasz ten moduł, aparat masz zwykły na platynki. Zakładasz cewkę od malucha, i piatka zasuwa aż miło.
Witam, mam problem z maluchem, dzis wymieniłem silnik na inny i przełożyłem aparat zapłonowy ze starego silnika ( na starym silniku miał iskrę..) Próbowałem przestawiać aparat zapłonowy ale nic to niedało... Jeśli ten kabelek co idzie z cewki zapłonowej przyłoże do metalu to iskrzy... Więc prąd jest... Co to może być?? PROSZĘ O POMOC z góry dzięki
Witam. Mam pytanie ,otóż, Czy aparat zapłonowy z Poloneza Caro podejdzie do Fiata 126p (Malucha). Czy są takie same, czy są inne i czym się różnią ? W KTÓRYM MIEJSCU ONE SĄ ?Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :D :)
witam otóż mam zamiar zmontowac sobie ten układ ale zastanawia mnie czy poniższy oferta nie byłaby dobrą alternatywą http://www.allegro.pl/show_item.php?item... na jakiej zasadzie może dzialać taki układ??? czy konieczne jest zachowanie starego aparatu zapłonowego?? jak wyglada układ zapłonowy w elegancie???
Na szybko dziś zerknąłem jak to jest podłączone i macie chyba rację. Plus od aku idzie do przełącznika hebelkowego i na wyjściu jest kilka przewodów - włącznik rozrusznika, lampka kontrolna, przednia lampa oraz jeden przewód wychodzi właśnie na to ustrojstwo a stamtąd przez wiązkę w kierunku zapłonu silnika (nie chciało mi się wiązki rozgrzebywać bo...
Ten przewód z cewką, to taki cudowny wynalazek rzemieślników. Przewód oporowy miał zdaje się 1.5 lub 2 omy, ale tu sobie ręki nie da uciąć. Natomiast ten przewód z diodą włączało się między wyjście elektromagnesu rozrusznika, czyli tam, gdzie się pojawia napięcie w czasie rozruchu, a bezpośrednio cewkę z pominięciem drugu oporowego. I działało to tak,...
Z "kikutem" ze świecy będzie problem, bo porcelana pęknie przy próbie pozyskania, natomiast bez problemu możesz to urżnąć z jakiejś kopułki, jak potrzebujesz zewnętrzny, wystający styk, to albo z opla albo z daewoo. Albo kup sobie taką nasadkę na świece do malucha, kosztuje pewnie z 5zł
Sprawdż poprawność regulacji zaworów.Jest to bardzo ważna sprawa aby tę czynność regulacji wykonać zgodnie z instrukcją i o właściwych luzach zaworowych.Jak bez szczelinomierza ustawione są luzy i jeżeli są one za małe po nagrzaniu się silnika zawory pozostają w stanie otwartym i silnik zdycha aż do czasu kiedy silnik ostygnie i ponownie udaje się odpalić.Silnik...
Nie nie wystarczy pomyśl ile prądu pobiera cewka. Tyle na ile pozwala jej rezystancja, czyli i = u/r. Odpowiednio wydajny zasilacz na 6 V załatwi problem. Drut oporowy był stosowany nawet w maluchach gdy zastosowano układ z traconą iskrą i zastosowano cewkę niskoomową.
W maluchu czasami wychodzi różnica w ustawieniu zapłonu na żarówce , a na lampie stroboskopowej jak jest aparat zapłonowy mechaniczny i wyrobione sprężynki ,duże luzy, wtedy również żle działa przyspieszenie zapłonu :D
Co prawda dawno nic nie było w tym temacie ale może parę uwag - r166 i 167 to generalnie trzeba dobrać do słuchawek jakich się używa, no i przede wszystkim polecam wymianę tranzystorów w pre-amp i driverze na niskoszumne np typu bc 41X inwestycja może 10 zł a zupełnie inne granie. Szczególnie wzmacniacz przeciwsobny (u mnie były bc 177b) po wymianie...
Mój maluch jest z roku 83r. Kable kopułkę od aparatu zapłonowego i cewkę zapłonowa tez dziś wymieniłem do gażnika bezpośrednio sam paliwo wlewałem i dalej nie odpala .Pomóżcie jakoś może macie jakieś schematy podłączenia przewodów do cewki bo całe podłączenie to jest strasznie nie pewne może do cewki prąd nie dochodzi bo raz ma małą iskrę a nieraz wcale...
W pierwszej kolejności sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki zapłonowej i z cewki do aparatu.Poza tym wymień przerywacz,kable,kondensator i świece.Koszt jak na malucha niewielki a za to jaki efekt.
A w gaźniku pompkę przyspieszenia sprawdziłeś? poziom paliwa w gaźniku? Czy aparat zapłonowy nie ma jakichś większych luzów na wałku? Pokaż mi palcem pompkę przyspieszacza w gaźniku malucha! Jak pokażesz, to cofnę ostrzeżenie, które właśnie otrzymujesz.
Moje Maluchy, a miałem ich 2 szuki potrafiły schodzić w trasie do 4,3l/100km. Ale wymagało to aby raz w miesiącu wyregulować aparat zapłonowy, który miał tendencję do ciągłego rozregulowywania. Jak aparat się rozregulował to Maluszek potrafił spalić nawet prawie 8l/100km Czyli jednak potwierdza się moja wiedza, bo ilu użytkowników takie regulacje w...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Dobra. Z mojej praktyki: - zły luz na zaworach - wypadnięte gniazdo zaworowe (otwierało się razem z zaworem) - uszkodzone zaworki w pompce paliwa - zatkane odpowietrzenie w baku (robiło sie podciśnienie i pompka nie była w stanie zasysać paliwa) - brudny gaźnik - oberwany pływak w gaźniku - brak pierścienia zabezpieczającego w sworzniu tłoka (sworzeń...
zacząłem się bawić moim V70 D5 EDC15 w manualnej skrzyni, jest to słabsza wersja (128HP) więc postanowiłem w nią wsadzić oryginalne 163HP i niestety nie wyszło ;( Na wsadzie znalezionym w sieci opisanym jako ori silnik jest żywszy lepiej się kręci ale bardzo ciężko odpala. W trakcie jazdy można włączyć tempomat ale nie daje się zablokować na prędkości....
Zakładałem do malucha chłodnicę oleju z jakiegoś motocykla, podłączyłem pomiędzy magistralę olejową w bloku, koło aparatu zapłonowego jest zaślepka a wywiercony w pokrywie pompy oleju otwór z wkręconym stosownym króćcem. chłodnica była zamontowana w prawym wlocie powietrza do dmuchawy silnika, w Twoim przypadku trzeba by zamontować na niej jakiś niewielki...
Witam, mam pytanie. Czy do malucha, zamiast tego kondensatora przeciwzakłóceniowego co idzie do cewki, można dać 0,11?F , powinno być 0,25?F. Bo przy aparacie zapłonowym jest 0,25?F, czy 0,11?F bedzie działać? Czy może będzie za słaby?
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
Bardzo cenne informacje tu dostaję. Dzieki. Może przesadnie walczą z hałasem ale taki agregat może byc zamontowany w budynku mieszkalnym albo w pensjonacie w piwnicy nad jakimś pokojem i w dzień to nie będzie problemem ale w nocy to niesie. Jak wyjdzie zobaczymy. Takie normalne agregaty chodza na 1500 obr tylko te małe na kilka kW to są na 3000. Mój...
Kolego, bardzo dobrze robiłeś na samym początku. Tak właśnie ustawia się zapłon w maluchu. Przy włączonym zapłonie należy dołączyć jeden przewód żarówki do śruby przy aparacie zapłonowym, a drugi przewód do masy silnika, styki rozwarte to żarówka świeci, styki zwarte to żarówka nie świeci. Jeżeli przy zwartych stykach przerywacza żarówka cały czas świeci,...
Witam. Użytkowałem "Malucha" ok. 25 lat temu ale z tego, co sobie przypominam, to kondensator potrafił zepsuć całą przyjemność jazdy. Proponuję sprawdzić także sam aparat zapłonowy, jego regulator odśrodkowy kąta wyprzedzenia zapłonu. Może nie działać poprawnie i wówczas jest problem z wejściem silnika na obroty.
... też tak zacząłem podejrzewać, że to przekaźnik odcinający napięcie na cewkę (zrobiłem sobie taką blokadę dawno temu przy maluchu) może mieć uszkodzone styki lub cewkę, i wtedy to sobie można kręcić... Zobaczę to w poniedziałek. Zastanawiam się jeszcze nad aparatem zapłonowym, a konkretnie cewką impulsatora. Jaki może być objaw, gdy padnie?
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
Nie dam rady zapłonu ustawić. Wszystko jest jakby na odwrót. Styki w przerywaczu powinny się rozwierać przy pokryciu się znaków na pokrywie rozrządu i kole pasowym, a u mnie na odwrót - styki się zwierają i lampka od próbnika gaśnie. Dodano po 1 Tak, to maluch FL, z cewką dwubiegunową i aparatem bezrozdzielaczowym. Dodano po 3 Wymieniałem uszczelki...
w multecu nie ma czujnika polozenia walu -w aparacie zaplonowym jest tylko prosty czujnik indukcyjny
Da się, ale musisz wymienić koło pasowe, na model z zębami (od el), rozwiercić dwa otwory w deklu rozrządu na tulejki ustalające wspornik czujnika, wytoczyć korek-zaślepkę aparatu zapłonowego. Oczywiście trzeba zamontować moduł, cewkę czujnik i wiązkę od el. Pamiętaj o wymianie kabla oporowego do cewki na zwykły
No to sie wszystko zgadza. W CC700 jest taki sam silnik, tylko że ma elektroniczny zapłon (brak przerywacza) Bis ma przerywacz, i w dodatku inny niż zwykły maluch. Kiedyś brachol pytał się w sklepie ile taki kosztuje. Powiedzieli mu że muszą zamówić i koszt wyniesie 700zł. Zgroza. Za aparat zapłonowy tyle kasy, a kaszel wart 1000.
Dodaj kondensator od aparatu zaplonowego od Malucha lub kondensator 220nF/400V jedna końcówka do masy a druga do styku przerywacza połączonego z cewką.
Przewod oporowy byl montowany we wszystkich maluchach (moze nie w bisach - nie znam ich). Nie prawda. W maluchach z rozrusznikiem „na pociąganie” oporówki nie było. Miałem BISa (psujna bestia) i nie wiem, czy tam był, ale obstawiam, ze tak. Był tez inny aparat zapłonowy z podciśnieniową regulacją zapłonu. No i inna przekładnia silnik -...
Witam . Jestem powiedzmy szczęśliwym posiadaczem vw corrado z silnikiem g60 , a powiedzmy że to dlatego że to ślinik do którego trzeba mieć cierpliwość , mam obecnie usterkę tego typu iż rano przestał mi odpalać na tak zwany dyk , albo odpala za drugim podejściem albo trzeba chwile pokręcić , czasem złapie i zgaśnie i za drugim razem już odpali i chodzi...
tyle to wiem,z ta roznica ze tutaj fiata 126 na zlomowisku tak latwo niespotkam,a w czechach juz czesciej sie wykorzystywalo dwie cewki niz jedna podwojna.Za to felicji jest dosc ,dlatego chce tam dac pojedyncze cewki zebym w przyszlosci nie mial juz tego problemu w przypadku podobnej awarii.Przy silniku malucha pozostac musze z powodu gotowej konstrukcji...
Sprawdź czy pokrywa zaworów nie jest zgnieciona przez nakrętki i czy prowadnice zaworów wydechowych prawidłowo wystają nad głowicę. W przegrzanej głowicy prowadnice wydechowe się zapadają i mogą poruszać się razem z zaworem. Luzy zaworowe to podstawa. NIe wiem jak było z silnikami malucha i benzyną ołowiową. Jeżeli silnik skonstruowany na beznynę ołowiową...
Przyczyny unieruchomienia silnika w maluchu z jakimi się spotkałem: - przebita świeca, - uszkodzony przewód wn, - uszkodzona cewka, - urwane kółko zębate w aparacie zapłonowym, - uszkodzony przerywacz, - uszkodzony kondensator, - zapchane dysze w gaźniku, - urwany pływak w gaźniku, - zapchany smok ssący w zbiorniku, - zatkane odpowietrzenie w zbiorniku,...
Hej może to głupie co wam doradze ale wasze wysiłki są na marne ja też mam cd-ka w aucie no raczej w maluchu walczyłem z tymi zakłóceniami ponad pół roku i powiem wam ze najlepsze efektu uzyskałem wymieniając kondensatory na aparacie zapłonowym,alternatorze i cewce. Tak próbowałem też dołożyć filtr na zasilaniu cd-ka ale nie miało to wielkiego wpływu....
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
W tym maluchu świece dłuższe i krótsze się wkręcają i jak aku jest naładowany to odpala bez względu na rodzaj świec. Przerwa w aparacie zapłonowym (na grubość pilnika do paznokci-przy max rozchyleniu). Cewka wymieniona, przewody wys. nap. nowe. Wykręciłem świece, wsadziłem na nie przewody i próbowałem odpalać, stykając świece do obudowy silnika, by...
Z obserwacji godzinnej mogę stwierdzić w 70 % (bo pewności na 100% nie mam, być może jakaś część to sieci GSM) zakłócenia te pochodzą od przejeżdżających ulicą za blokiem skuterów (na 10 szt 7 powodowało zakłócenia) i samochodów (połowa matizów, dwie nexie, wszystkie maluchy, jedna astra 1, jeden golf 2). Z tego co wyczytałem, to aparaty zapłonowe starszego...
Hm ta dysza odpowiada za wolne obroty, w normalnym maluszku jak się ją odepnie na wolnych to silnik gaśnie, a tu jak jest to rozwiązane to nie wiem. W starszych maluchach nie było takiej dyszy. Sprawdź luz zaworowy. A zapłon to najłatwiej ustawić tak. Dajesz silnik na GMP, cofasz go o kilka stopni i powolutku obracasz aparatem zapłonowym, żeby przeskoczyła...
Jeśli nie odpalił zaraz po naładowaniu baterii to albo jest nieszczelny silnik albo gaznik zle ustawiony bądz też nieszczelny. Co do baterii to kupuj gdzie chcesz ''dzisiejsze baterie wszystkie mają taką samą jakość''. Warto też wymienić świece na nowe, dodam jeszcze że może to być też aparat zapłonowy lub pompka paliwowa dokończyła żywota. Olej sobie...
a jakie masz swiece? Do PF126 najlepsze sa polskie iskry. Kiedys jak kupilem NGK to po 2 tygodniach dawaly iskre w zlym miejscu. co do zaplonu: ja mam okolo 15st i gra gitara. Maluch zasuwa jak glupi... a co do Twojego problemu, to sprawdz czy gaznik jest dobrze wyregulowany (moze zalewa Ci swiece), sprawdz stan przerywacza w aparacie zaplonowym.
Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób: - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry, - rozpocznę regulację...
W sumie to dobry wybór .że maluch.To najprostszy i najtańsze autko,tyle że się sypie. Prawdopodobnie cylinder nie ma sprężania.Wyrobione pierścionki i powierzchnie. Gdyby tak panie kolego było. to silnik rzygałby olejem do odmy i przez dziurę od bagnetu, o niebieskim dymieniu nie wspomnę. Najprawdopodobniej coś z zaworami - trzeba by zmierzyć ciśnienie...
jest dokładnie tak jak pisze carrot: przy aparacie zapłonowym, z tyłu głowicy https://obrazki.elektroda.pl/5962892100_... nie jest taka jak w DFie/maluchu, chociaż może pasować, nigdy nie wymieniałem jej w swoim Unie, wymieniłem cały zespół napędowy na 900i i w końcu to normalnie działało a nie wciąż było coś nie tak ale zamiast tej...
Tak samo jak bylo w skodzie (w skodzie silnik jest z tylu a chlodnica z przodu), stalowe giete rury do prowadzenia wodnego, tylko same koncowki sa gumowe. Wybierak bo biegow bedzie polaczony ze skrzynia gietym pretem, poniewaz wybierak ma dosc duzy ruch i posuwisty i obrotowy wiec nie jest to tak bardzo dokladny mechanizm, sprzeglo bedzie tak jak w...
aparat zaplonowy astra matiz aparat zaplonowy astra aparat zaplonowy
membrana pompa paliwo szyberdach elektryczny płyta indukcja electrolux
Schemat połączenia zasilania paliwa Mercedes Sprinter 311 CDI Opel Frontera 2.5 TDS - Lokalizacja Przekaźnika Świec Żarowych