P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Dobra. Z mojej praktyki: - zły luz na zaworach - wypadnięte gniazdo zaworowe (otwierało się razem z zaworem) - uszkodzone zaworki w pompce paliwa - zatkane odpowietrzenie w baku (robiło sie podciśnienie i pompka nie była w stanie zasysać paliwa) - brudny gaźnik - oberwany pływak w gaźniku - brak pierścienia zabezpieczającego w sworzniu tłoka (sworzeń...
Rozrząd w maluchu też się wymienia mimo że jest na łańcuchu to interwał wymiany to 45-50 tyś km bo nie ma napinacza. Przestań takie rzeczy wypisywać! Krótszego łańcucha rozrządu niż w maluchu nie widziałem Jak to nie ma napinacza? Jest ich pełno - te ciężarki na każdym ogniwie, to napinacze odśrodkowe. Uwaga za luźny łańcuch przecina obudowę a w niej...
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
:cry: momocy zmieniałem uszczelke pod głowicam i musiałem wyciągnąć aparat zapłonowy jak go teraz ustawić ????
Sprawdż poprawność regulacji zaworów.Jest to bardzo ważna sprawa aby tę czynność regulacji wykonać zgodnie z instrukcją i o właściwych luzach zaworowych.Jak bez szczelinomierza ustawione są luzy i jeżeli są one za małe po nagrzaniu się silnika zawory pozostają w stanie otwartym i silnik zdycha aż do czasu kiedy silnik ostygnie i ponownie udaje się odpalić.Silnik...
Ja natomiast się z wami nie zgodzę. W maluchach były montowane alternatory: A115-43 produkcji ZEM lub typ AA125R-14V-45A. Oba mają wystarczająco dużą moc, aby naładować praktycznie dowolnie duży akumulator. Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A. Akumulator w PF126 to 36 albo 45 Ah. Ładowanie takiego akumulatora, nawet gdy...
mam taki problem wymienialem silnik w maluchu z 91 r i kupilem silnik od eleganta i problem w tym ze stary silnik mial aparat zaplonowy a ten od eleganta nie ma aparatu zaplonowego potrzebny jest modul do niego zeby zapalil i go kupilem ale mam problem z podlaczeniem tego modulu moze ktos z was wie jak go podlaczyc albo jak ktos ma dokladny schemat...
W maluchu czasami wychodzi różnica w ustawieniu zapłonu na żarówce , a na lampie stroboskopowej jak jest aparat zapłonowy mechaniczny i wyrobione sprężynki ,duże luzy, wtedy również żle działa przyspieszenie zapłonu :D
Kolego , robisz tak jak w każdym maluchu {z aparatem}a więc, najpierw ustaw sobie przerwę na aparacie zapłonowym , kręć tak długo wałem korbowym za koło pasowe {przy wyłączonym zapłonie oczywiście} aż stwierdzisz że styki nie mogą sie już wiecej rozewrzeć {chodzi o to że musisz ustawić styki w maksymalnym możliwym rozwarciu }. Między styki aparatu powinien...
luzy zaworów są ok regulator odśrodkowy myślę że jest dobry zresztą aparat zapłonowy kupowałem 2-3lata temu dobra ide kupić uszczelki gaznika i biorę się za czyszczenie gaznika i regulację pływaka Dodano po 1 a co do artykułów o maluchu to naczytałem się tego dużo
Problem ze świecami w moim maluchu wygląda następująco odpalam rano bez problemów, wyjeżdżam z garażu i silnik gaśnie, po ponownym uruchomieniu pali tylko na jeden garnek, jak wykręce świece to okazuje się że jest czarna i mokra. Wkręcam inną świece odpala bez problemu. Po zakupie i wkręceniu nowych świec i po pracy silnika około 20 min świece czarnre....
Jeśli chodzi o zakłóceni przez antenę od takich elementów jak wycieraczki, spryskiwacz to powiem wam co zrobiłem wczoraj. Kupiłem na próbę zwykły kondensator od aparatu zapłonowego malucha (7 zł) i założyłem na spryskiwacz i normalnie nie mogłem uwierzyć ale przestał siać. Teraz czekają mnie wycieraczki i tak samo na takim kondensatorze spróbuję. Dam...
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
mam w maluszku aparat zaplonowy bezrozdzielaczowy i jak zdejme pokrywke co zamyka aparat iskra wali na obudowe co jest tego przyczyna i wtedy sastepuje parchniecie silnika jak tos wie prosze o rade pali od pierwszego razu tylko potem sie to dzieje
Ale czy w każdym gmp ustawie? W każdym, bo jak nie jeden, to drugi tłok będzie rozpoczynał suw pracy. Znaki oznaczają wyprzedzenie zapłonu, bo nie ustawia się na "0". Przykładowo w "maluchu" było to -10°, tutaj musisz poszukać.
witam mam problem z moim malcem: zaczęło się od tego że był słaby i szczelał z rury. Doradzili mi żebym wymienił kondersator od aparatu zapłonowego. Tak zrobiłem, ale maluch nie chcę wcale zapalić, zobaczyłem że środek aparatu zapłonowego jest mokry więc wyjąłem go i wyczyściłem i założyłem na nowo.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Podłącz pod ten przewód co idzie do silnika, czyli do aparatu zapłonowego.
Witam. Mam problem ze zliczaniem impulsow z aparatu zapłonowego w maluchu za pomoca atmegi 8 zrobilem tak ze sygnal z aparatu przez dzielnik napiecia jest zmniejszane napiecie i daje sygnal na mikroprocesor jednak nie dziala jak macie jakies pomysly jak zliczac obroty za pomoca atmegi 8 dajcie znac. z gory dzieki za odpowiedz
od strony + stacyjka strona - przerywacz w aparacie zapłonowym plus kondensator przykręcony do aparatu zapłonowego
Sprawdzałeś pompe paliwa ? Wygląda to tak jakby układ paliwowy łapał lewe powietrze lub ładował paliwo z kropelkami wody. Sprawdź przede wszystkim: - jeżeli chodzi o pływak w gaźniku to czy nie jest dziurawy - aparat zapłonowy - luzy na zaworach - stan głowicy (szczególnie pod kątem szpilek ) Co do regulacji pływaka masz wszystko opisane w załączniku...
Ludzie co dysza wolnych ma do odpalania? to jest maluch jeżeli jest iskra i podaje paliwo to rozrząd też jest ok bo pompka jest napędzana przez wałek to samo z aparatem zapłonowym, zostaje tylko ciśnienie ale to też dziwne żeby tak z dnia na dzień, ja wymieniłbym świece i przynajmniej wysuszył przewody, iskra może być ale pod ciśnieniem może zniknąć
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Jeszcze jedna uwaga drogi autorze, Nie montuj kondensatora koło cewki WN, tak jak na zdjęciu w pierwszym poście, ma być zamontowany na aparacie zapłonowym jak najbliżej przerywacza. Przewód oporowy w maluchu ma 1,7Ω, w przypadku braku oryginalnego można się posiłkować rezystorami dużej mocy, przykład w tym temacie [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
W takim razie przepraszam bo cały czas myślałem że maluch miał regulację kąta zaplonu były chyba ciężarki na wałku aparatu
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa.
Jaki rodzaj zapłonu ma ten maluch - elektroniczny, czy aparat zapłonowy (taki cylinder obok tłumika)
Jaki tam jest aparat zapłonowy? Klasyczny z palcem? A jak może wyglądać aparat zapłonowy bez palca? I umówmy się- nie mam na myśli malucha z dwubiegunową cewką zapłonową.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
A do mitsubischi to nie można dostać oryginalnego?Z malucha trzy załóż.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Lata 90. Sobota wieczór. Maluch. Do domu 150 km. Fika dwubiegunowa cewka WN. A w bagażniku aparat zapłonowy, cewka jednobiegunowa palec rozdzielacza, kopułka.......Resztki po poprzednim maluchu. Potrzebny trzeci przewód WN. Yeess. Współosiowy kabel antenowy. Ściągnięta zewnętrzna izolacja. Ściągnięty oplot. Założona zewnętrzna izolacja. I czas mijał....
Mam problem z Fiatem 126p, maluch stał długi czas i postanowiłem go zapalić. Zabrałem się za wyczyszczenie gaźnika, złożyłem wszystko i próbowałem go zapalić i maluch nie zapalił, ustawiałem zapłon i nic to nie pomagało. Aparat zapłonowy został wyczyszczony i nic to nie pomogło, odpuściłem przez 3-4 miesiące. Kupiłem nowe świece i ustawiałem zapłon...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
Co do kąta ustawienia zapłonu, maluch nie ma aparatu zapłonowego, tylko ma czujnik Halla, którego się nie ustawia - jest ustawiany raz i do końca.
Stary był całkowicie popsuty nie było iskry i kupiłem używany na auto złomie .Pali na nim ale tak strzela z wydechu psyka jak maluch właśnie z rozwalonym aparatem zapłonowym . A jak mógłbym sprawdzić ten aparat bo nowy jest bardzo drogi ,a nie mam innego urzywanego żeby podmienić nawet na próbe .
zwykły platynkowy,moduł ktoś założył jako usprawnienie. Zobacz czy cewka ma na pierwotnym około 3 omy,jezeli tak,to wesz jak przerobić-jak w np fiacie 125p lub w maluchu. Aparat zapłonowy w tym czymś jest przerąbane wymontować. No i dobra rada-nie bierz się za takie staruszki,bo że to niszowy samochód nie wspomnę.
Cześć ma ktoś może schemat uproszczonej instalacji elektrycznej malucha na aparacie zapłonowym. Chodzi mi w sumie o podłączenie alternatora cewki rozrusznika akumulatora i stacyjki. Buduje buggy i w sumie więcej mi nie będzie potrzebne.
Wnoszę, że aparat zapłonowy starego typu, masz wyrobione krzywki, bądź luzy na wałku za duże. Podmień aparat. Będzie ok na 100%.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Zadnych,to nie maluch,nie urwał się kabelek od aparatu zapłonowego. Dopiero jak wykonasz diagnozę i opiszesz wtedy możemy wyciągać jakieś wnioski.
Moje Maluchy, a miałem ich 2 szuki potrafiły schodzić w trasie do 4,3l/100km. Ale wymagało to aby raz w miesiącu wyregulować aparat zapłonowy, który miał tendencję do ciągłego rozregulowywania. Jak aparat się rozregulował to Maluszek potrafił spalić nawet prawie 8l/100km Czyli jednak potwierdza się moja wiedza, bo ilu użytkowników takie regulacje w...
witam panowie jaki olej wlewac do sprężarki z malucha??:) powiedzcie mi jeszce dmuchałem powietrzem do dziury po aparacie zapłonowym i wydmuchiwało mi powietrze prze 2 pierwsze szpilki co sa poniżej aparatu:) tak ma być? moge tam normalnie sróby wkrecić?:) dziura po aparacie zapłonowym bedzie jako odpowietrzenie oczywiscie;)
Kolesie na giełdzie samochodowej mają takie cuda do maluchów starego typu zrobione na wzór aparatu z 126el
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
Juz po problemie przyczyną była pompka paliwa.Prosze czytać prawidłowo posty co do niektórych ta wypowiedz. Tak jak pisałem to jest maluch 126 ELX I BRAK APARATU ZAPŁONOWEGO!
Sam moduł nie wystarczy bo nie będzie pasował aparat zapłonowy jeśli niema w nim impulsatora el-magnetycznego
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
To w końcu zapłon jest na czujniku indukcyjnym czy nie ? O czym ty piszesz? Przecież cała gama maluchów jest na klasycznym aparacie zapłonowym i cewce podwójnej, czyli nie ma rozdzielacza, jak w początkowych wersjach. Jak nie wiesz, jakie były wersje zapłonu, a było kilka, to nie zabieraj głosu.
aparat zaplonowy maluchu ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
oporność głośnik odczyt błędów electrolux pionowo drukarka
behringer xenyx 1202fx attiny2313 projety
Poprawa skuteczności oświetlenia w skuterze Kymco Połączenie kolumn 4 Ω i 8 Ω równolegle - co zyskam?