Może tak zostać.
Blok i reszta jest ta sama.
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
Może to być problem z cewką zapłonową ale......... jak C16NZ to raczej znowu moduł lub impulsator (cewka) w aparacie zapłonowym.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
piotrdan, dokładnie tak. Podobno w aparacie zapłonowym są mostki które umożliwiają pracę silnika bez komputera.
Sprawdż czy cewka w aparacie zapłonowym jest poluzowana,wydaje mi się że aparat zapłonowy trzeba wymienić.
Edit: Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy. Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ? jest inny .nexia espero lanos będzie ok.
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz.
Witam Najczęstszą przyczyną w tym silniku to moduł zapłonowy który znajduje się w aparacie zapłoowym pod kopułką ( jeśli to aparat z dużą kopułką) koszt to w InterCars ok 80-140zł POWODZENIA
Zobacz czujnik halla ,w aparacie zapłonowym.
Stawiam na uszkodzony/ przegrzany moduł w aparacie zapłonowym
1,4 a 1,6 mają zupełnie inne aparaty.
Cześć mam problem z odpaleniem opla vectry 1.6 94r. aparat zapłonowy firmy delco remy wymieniłem juz w nim prawie wszystko i nie chce palić silnik C16NZ pomocy!!
No tak, tylko że C16NZ ma aparat zapłonowy a C16SE cewkę bezpośredniego zapłonu.
Kiedyś przy takim problemie wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło.
Oczyścić dokładnie wnętrze aparatu zapłonowego. Uszkodzona cewka lub moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym. Miałem podobnie w Vectrze z silnikiem C16NZ. Skończyło się na wymianie cewki / rozsypała sie izoalcja i dwało impulsy jak popadło/. Podobne objawy daje też uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym. Ignacy
Mistrzuniu, jaki silnik ? C16NZ z aparatem zapłonowym? Jak ten aparat sprawdziłeś, oprócz tego że zobaczyłeś że jest na swoim miejscu? Moduł w aparacie dostaje zasilanie?
To jest tylko kondensatorek tak jak napisał Tomek.
Jak wstawiasz C14NZ w miejsce C14NZ to musi grać,nie? Oglądnij sobie C16NZ to będziesz widział różnice,no chyba że przełoży głowice z aparatem zapłonowym,bo sam aparat się przełożyć nie da-inny napęd wałka aparatu.W tym tkwi szkopół.
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
Jest jak pisze pontuś-1,4 miały aparat boscha ( brązowa kopułka) lub zamiennie lucasa ( kopułka koloru czarnego) Oba były z nadajnikiem hallotronowym 1,6 ( c16nz) ma aparat Delco-Remy. W delco moduł jest aparacie, wygląda jak na foto.
Witam, Samochód już w 100% sprawny. Okazało się, że do wymiany był czujnik wału i palec w aparacie zapłonowym....
Witam mam pyatanie posiadam opla astra F 1993 roku z silnikiem 1.6 o oznaczeniu X16SZ i chcę wymienić silnik ponieważ ten już się kończy. Czy jest możliwość włożenia silnika C16NZ na aparacie zapłonowym czy bede musiał przerabiać instalacje elektryczną ?
To już wymieniłem zastanawiam się nad aparatem zapłonowym. Czy aparat z czujnikiem indukcyjnym można zastąpić aparatem z czujnikiem Halla ?
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
Jak tam masz aparat zapłonowy, to bardzo prawdopodobne że uszkodzony może być czujnik halla, złącze do aparatu albo okablowanie.
Można jeszcze posprawdzać te masy na głowicy tam gdzie kiedyś przykręcana była membranowa pompa paliwowa w gaźnikowcach i druga sprawa to rezystancja ceweczki w aparacie zapłonowym
Silnik rozumiem, że 1.6 8V na Multecu? (C16NZ) Wymieniłeś wcześniej aparat zapłonowy razem z modułem? Takie są właśnie objawy walniętego modułu.
Jak rozrusznik kręci a kadet nie zapala (a "na pych" pali) to na 90% aparat zapłonowy. Miał to mój brat i znajomy w C16NZ. Jeśli jet tam aparat DelcoRemy to niestety jest to straszne badziewie i podają jak muchy w tych rocznikach niestety. Spróbuj jak nie chce zapalić "poszarpać" się za palaec rozdzielacza- jeśli potem zapali to na 100% coś z aparatem.
We wszystkich innych aparatach jest indukcyjna oprócz 1.6 NZ z brązową kopułką aparatu zapłonowego (Bosch) gdzie jest jak napisałem.
Powiedz dokładnie jaki silnik oznaczenie 1.4cz 1.6.Jeślii 1.6 C16NZ to w aparacie zapłonowym znajduje się moduł i on jest odpowiedzialny miedzy innymi za wtrysk paliwa.
Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .
Witam, Zastanawiam się co może być upalone moduł zapłonu czy cewka . Samochód po prostu zgasł i już nie odpala, brak iskry zapłonowej na świecy. Podejrzewam ze to moduł zapłonu jak to sprawdzić ? Jak sprawdzić poprawnie cewkę ? Sprawdziłem miernikiem cewkę zapłonowa od wtyczek do gniazda wysokiego napięcia wynik 11 W. Ale nie wiem jak sprawdzić moduł...
Witam, mam zamiar zmienić silnik w mojej astrze, w starym silniku C16NZ jest aparat zapłonowy, natomiast w nowym(też 1,6) jest moduł zapłonowy. Czy mogę zmienić silnik i do nowego dać : wałek rozrządu, aparat zapłonowy, ewentualnie kolektor dolotowy z starego ? Czy taka zamiana jest możliwa ? Dodam że w aucie mam zainstalowany gaz. czy napotkam jakiś...
Przyczyn może być kilka : Cewka zapłonowa, przebicie na palcu itd. ale z dośiadczenia wiem iż bardzo częstą przyczyną takiego stanu w silniku C16NZ (E16NZ) jest moduł w aparacie zapłonowym). I według mnie jest to najbardziej prawdopodobny element.
przyczyną może być moduł zapłonowy w aparacie 3-tygonie temu miałem identyczny przypadek
Sprawdź złącza elektryczne przy module i aparacie zapłonowym mogą być zaśniedziałe i źle łączą
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Podmień kompletny aparat zapłonowy. Jeszcze jest możliwość że ginie zasilanie albo cewki, albo modułu.
z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach. ? Jaki to silnik wreszcie masz C16NZ na aparacie zapłonowym :idea: i nie ma iskry na 3 i 4 :?: ,a do aparatu zapłonowego zaglądałeś ,palec kopułka :?: Może masz przedmuch na uszczelce między 3 a 4 cylindrem ,spotkałem sie z czymś takim ale z przewodów...
pojechałem do elektryka, zdjął kopułkę i dosłownie dotknął styk z czujnika do modułu i jak palcem odjął iskra się znalazła. podmienił moduł na jakiś swój oryginalny (choć nie wiadomo czy sprawny na 100%) i na razie działa. Ale jak będzie coś nie tak to moduł lub ceweczka do wymiany. Znalazłem coś takiego lecz nie wiem czy to się nadaje. Podobne do tego...
no właśnie nie wiem jak będzie z tą elektroniką wtrysk by został ten sam i aparat zapłonowy też, czy coś takiego będzie chodzić?
Radze kupić nowy aku bo ten już jest skończony ,następnie sprawdz przewod który łączy aku z rozrusznikiem ,klemy czyste połaczenie z rozrusznikiem też przeczyścić ,następnie zabierz się za aparat zapłonowy ,kopułka do czyszczenia lub wymiany ,palec to samo ,przewody WN podejżewam że też do wymiany bo mają przebicie dlatego raz ci szarpie a raz nie ,świece...
jeśli masz cały kompletny aparat to podpinaj śmiało nic się nie stanie.
Ja sie podłacze do tematu jezeli moge. Otóz mam problem z astra. Podjechałem pod blok zgasiłem astre i po jakis 10 min chciałe modpalic i tu 0 :(. nie dało sie odpalic. Myslałem ze mało paliwa dolałe mi dalej nic. Wymieniłem cewke swiace kable i dalej nic. Wymieniłem moduł zapłonowy i dalej nic. Zauwazyłem ze palec sie wogóel nie kreci i brak iskr....
Ja raczej stawiam na moduł zapłonu. Brat ma C16NZ i już trzeci aparat zapłonowy w ciągu 2 lat. Te moduły zapłonowe w oplu są do d.... . Tak samo "świrowały" a potem padły. Sam moduł kosztuje ok 120zł. Używany aparat na giełdzie 70 -150 zł zależnie od stanu. Brat ostatnio kupił za 120 wyglądający w środku "jak nówka" z fabryki (nowa cewka i muduł), może...
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
Witam, posiadam kadecika z C16NZ (1,6i) - sprawdz dokładnie kopułke aparatu zapłonowego a szczegulną uwage zwróć na czystość styków wewnątrz kopułki. Miałem przypadek że styki tak zaśniedziły że silnkik gasł kiedy chciał a zwłaszcza wtedy gdy był gorący. Powodzenia.
ameryki kolega nie odkrył z tym układem zapłonowym co do czujnika to specem nie jestem ale chyba w c16nz niema czujnika hala tylko jest w aparacie zapłonowym coś w rodzaju magnesu bo bebechy aparatu są namgnesowane (poprawcie mnie jeśli się myle) a czy może to być wina cewki ?? bo po odpięcu kabli z cewki oczywiście auto nie odpala ale obrotomierz nie...
Ciekawostak,C16NZ ma hallotron... Zawsze byłem przekonany że tam jest nadajnik magnetoindukcyjny :)
Nie psuje się raczej od wysokiej temperatury a od jej ciągłych zmian, czytałem że niektórzy decydowali się na przeniesienie modułu poza aparat i niby byli zadowoleni taj zmiany, ale ile w tym racji nigdy nie wiadomo...
Niestety z takimi objawami w C16NZ to najczęściej będzie moduł, można jeszcze poszyścić połączenia wewnątrz aparatu i przy cewce ,ale wątpię żeby to coś dało.
Witam. opel astra f C16NZ 1.6 B/G Panowie nie miałem iskry, dzisiaj kupiłem cały aparat zapłonowy na szrocie. Przełożyłem tylko moduł zapłonowy, złożyłem i iskra jest. Ale ku mojemu zdziwieniu nie odpala. Paliwo podaje, iskrę ma. Aparat dobrze złożony bo tylko moduł ruszany. Do tego strzela mi w wydech i we wtrysk. Co jakiś czas podczas strzału zwalnia...
Czujnik halla na module zapłonowym oraz mały modulik pod cewką zapłonową C16NZ nie ma ani tego, ani tego, moduł w aparacie sterowany cewką indukcyjną zauważyłem że przelało gaźnik benzyną Nie gaźnik, tylko monowtrysk, pękła membrana w regulatorze ciśnienia paliwa
Witam Wina najprawdopodobnije leży po stronie modułu... najlepiej jak byś podmienił cały aparat zapłonowy z takiego samego silnika....co do zalewania to sparwdź jak zachowuje się wtrysk podczas kręcenia może leje.... Pozdrawiam
No widzisz kolego OCIZ nie byłem pewien, gdzie jest gdyż wymieniałem go w 1.6 16 v a w tym silniku jest on na kole pasowym, wiem że 2,0 ma w bloku silnika, a 1,8 nie byłem pewien. A co do mojej wiedzy to zapewniam Cię że nie pochodzi ona z żadnego forum. No to po co pisać bzdury, skoro się nie wie? W c16nz na przykład jest w aparacie zapłonowym i co?
Luz na aparacie zapłonowym,typowe w tym modelu,doskonale to widać podczas oscyloskopowej kontroli przebiegów w układzie zapłonowym. :arrow: Ignacy-w c16nz impulsy na obrotomierz idą z cewki,kostka w poblizu niej z zielonym kablem.
zobacz czy przy włączaniu zapłonu na przewodzie głównym z cewki przeskoczy iskra.jak przeskoczy jedna iskra to cewka jest ok.wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. CEWKA ZAPłONOWA -napięcie 12v,-opór cewka pierwotna 0,5-1,5omów, -uzwojenie wtórne3000-8000 omów
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
W mojej astrze podobne objawy - szarpania miałem przy uszkodzonym module aparatu zapłonowego. Ale ten motyw ze skręcaniem totalnie do tego nie pasuje. Może łapie lewe powietrze. C16nz jest to bardzo prosta konstrukcja wiec nie ma co za bardzo sie popsuć i to w tak dziwny sposób. Jak masz możliwość podmień kable WN bo wbrew pozorą w astrach często siadają...
Mam ten sam silnik tylko w Vectrze A i taki problem . Zima padł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym obrotomierz na wolnych obrotach dochodził do 0 ale z drugiej strony. po wymianie wszystko było w porzadku. Teraz znowu pokazuje źle ale troszke inaczej. na wolnych obrotach skacze od 800 - do 2500 przy czym silnik wcale nie przyspiesza. Jak dodaje...
WITAM WSZYSTKICH Mam problem ze swoim oplem vectra 1.6 silnik c16nz, mianowicie była wymieniana uszczelka pod głowicą , został wyjęty aparat zapłonowy , wtrysk rozłączony od końcówek [kostek ] i nic pozatym po złożeniu wszystkiego samochód nie chce odpalać na benzynie ani na gazie jak wezme go na chol zapali momentalnie na gazie świeci się kontrolka...
Mam Vectre 1,6 na benzynie , silnik C16NZ. Podczas jazdy zgasł mi silnik. Po wgladzie doszedłem że padł moduł zapłonowy ( miał żółta kropkę). Wymieniłem cały aparat na inny używany. Auto od razu zapaliło. Jeżdzilem 2 dni gdy rano nie odpaliłem już auta. Po rozkreceniu aparatu zapłonowego na module jest żółta kropka , czyli uszkodzony. Co mam sprawdzić...
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
ja bym się podłączył do tematu, a mianowicie powiedzcie jak dokładnie się nazywa ta cewka w aparacie zapłonowym (czujnik impulsowy) gdyż nigdzie tego nie mogę znaleźć, muszę ją kupić. Niektórzy mówią na to czujnik halla, drudzy czujnik impulsowy, a jak to jest w końcu z tym. Silnik C16NZ Pozdrawiam
No to nie masz X16SR tylko C16NZ, knock sensora nie ma. W takim przypadku to że nie pali może być wina modułu zapłonowego w aparacie lub kiepskich(zaśniedziałych) połączeń przy nim. Sprawdź czy pompa paliwa pracuje podczas kręcenia rozrusznikiem, jak nie to szukaj własnie w tym kierunku co napisałem.
witam jestem tu nowy i mam problem z ustawieniem zaplonu w astrze f c16nz a mianowicie nie da sie go wyregulowac na znaki za pomoca lampy stroboskopowej poniewaz silnik chwilke chodzi rowno a potem znak na kole pasowym skacze a z tlumika slychac takie purkanie aparat zapłonowy wymienilem i dalej nic jesli ktos mial by jakis pomysl co moze byc przyczyna...
Witam Dzisiaj chialem wymienić cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym mojej Vectry (1990r, 1600 cm, C16NZ). Nigdy tego nie robiłem. Wydaje mi się że napewno nie ściągnę jej od strony palca, tylko z tej drugiej. Ale mam mały problem, nie umię wybić tego małego bolca który trzymie na wałku ten okrągły metalowy element (nie wiem jak on sie fachowo nazywa)....
Zwracam się o pomoc w ustaleniu usterki, która powoduje gaśnięcie silnika C16NZ po jego nagrzaniu, ok. 10-15 min pracy silnika. Wymieniono moduł w aparacie zapłonowym wraz z czujnikiem indukcyjnym, palec rozdzielacza i kopułkę. Przemierzono cewkę- ok. Wymieniono także czujnik cieczy chłodzącej. Po wymianie ww. części silnik pracował przez kilka dni...
Pozwolę sobie odpowiedzieć na swój post - nie wina sterownika, a złego styku jednego z przewodów w aparacie zapłonowym (moduł pod kopułką). Jak widać, na LPG moduł chodzi autonomicznie, na benzynie przy braku któregoś sygnału odcina wtrysk paliwa. Temat zamykam, pozdrawiam.
Witam ponownie. Wczoraj wieczorem wlałem mu benzynę do gardzieli monowtrysku tak jak to napisał Kolega: carrot, ale niestety nie odpalił, a co do tego błedu 33: mam go już dłuższy czas, ale wydaje mi się że nawet jak sie odepnie ten czujnik to bez niego silnik powinien odpalić. 2 lata temu też miałem podobny problem: silnik nie chciał odpalić, pokazywało...
Witam.Proszę o pomoc..Otóż przedwczoraj zamierzałem wyjechać w trasę(istotne)do południa załatwiałem sprawy na mieście,wszystko było ok.samochód chodził jak zegarek(astra f,93,c16nz,z gazem)wieczorem udałem się w "trasę"-zamierzałem jechać po towar(handluje)i ujechałem z 15 km i ..auto się wyłączyło głucha cisza..kręciłem rozrusznikiem i nic,zholowałem..kolega...
Witam. Mam problemy z odpaleniem mojego kadecika 1,6i (C16NZ). Czasami pali przez kilka tygodni bez problemu a czasami jak mu się odwidzi to można kręcić i kręcić i nic. Zebrałem trochę informacji na sieci i poczytałem trochę postów na forum i jestem na 99% pewien że to moduł zapłonowy. Byłem u elektryka-mechanika i ten powiedział mi że trzeba wymienić...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
Witam. Mam problem z brata astrą z silnikiem C16NZ. Bez powodu przestał zapalać. Po szybkiej diagnostyce wyszło na to że brak iskry. Brat wymienił cewkę WN na nową. Napięcie na cewkę dochodzi. Wcześniej były już problemy z aparatem zapłonowym więc zaczęliśmy tam grzebać. Brat niecierpliwy więc kupił drugi kompletny aparat (stary przeciekał od silnika)...
Tam się wiele nie dowiesz,ten sterownik oszczędne pluje parametrami. Jeżeli chodzi o adaptację to jedynie pokaże wartość integratora czujnika O2 Pasowało by przelecieć układ zapłonowy na oscyloskopie,zasadniczo problemem w tych silnikach aparat zalonowy-poluzowany reluktor i goni albo huśtająca się cewka w aparacie. Zawsze wtedy rzuca silnikiem. No,i...
Gaz zakładałem jakieś 5 lat temu. Wiem, że założyli go źle bo od tego czasu samochód zaczął brzmieć jak traktor, nie było już tego byzczenia jak każda Astra. Moduł właśnie wymieniłem i auto jeździ tylko skąd się bierze to szarpanie na zimnym silniku. No nic jutro wymienię kable i świece i zobaczymy... Mam tylko nadzieję, że z praktycznie całym nowym...
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika Witam . Nadajnik przebytej drogio to chyba w liczniku ( wymiwniam licznik na oryginalny ) zobaczymy . A jesli chodzi o błąd...
tu jest stary aparat zapłonowy jak w Kadecie - także nie wiem czy ten moduł będzie ok, ale chyba powinien być ok :) ... w sumie nie rozbierałem aparatu, mam kilka wykręconych na złomie to w razie czego cały przekładam :) Chyba bingo...moduł... Wielkie dzięki... 🤔 Mam nadzieję bo póki co kręci i odpala... Pozdrawiam i bardzo dziękuję Dodano...
Kiedy wałek rozrządu jest tu chyba bez znaczenia. Szukaj aparatu od silnika C16NZ, podejdzie wtedy i od Astry, Corsy, Kadeta. Na zdjęciu masz pomarańczowy aparat opel i a czarny jest Daewoo -nie są zamienne. Ten nowy to pewnie z 1.4 - z Hallem. Nie do zastosowania tutaj.
Sprawdź moduł, takie coś pod cewką, lub zasilanie do cewki zapłonowej C16nz nie ma modułu pod cewką. Dodano po 34 Witam. Ja stawiam na cewkę w aparacie. Nie ma co obstawiać tylko zmierzyć.
Rozrząd ustawiony. Znalazłem chyba przyczynę tych czarów, bo jak wyczyściłem aparat zapłonowy tzn. wydmuchałem powietrzem pod ciśnieniem i auto odżyło jakby :) jest w miarę dobrze tylko zapłon musi mechanik ustawić, bo ja już lampy nie mam. :( Dodano po 6 A i jeszcze te kostki co są podłączone do modułu mocy totalnie się rozsypały... więc odizolowałem...
Tak dokładnie jest to silnik C16NZ. Chodzi mi czy można to na stole sprawdzić na zwykłym zasilaczu. Podłączyłem zasilanie 12V i na przewodzie brązowym podającym mase na cewke WN powinna być przerywana masa gdy obraca się wałkiem aparatu. Dwa razy mi się zdarzyło że między masą a brązowym przewodem podającym mase do cewki był opór około 30 omów czyli...
Powiedz mi bo nie pamietam czy w aparacie masz tez modul zaplonowy czy on byl montowany dopiero w C16NZ ??? Jesli jest on w aparacie to go wymien ...!!!!!
"robokop" ale jesteś pomocny. Chyba to forum jest stworzone do rozwiązywania problemów a nie do tego aby każdy prowadził samochód do mechanika. Tym bardziej, że kupiłem ten samochód za 1400zł i mechanik będzie mnie kosztował duży procent całej wartości. Po 2 to mam drugi samochód i mi się nie śpieszy z naprawą tego a dobrze jest się czegoś nauczyć...
Do sprawdzenia: rozrząd, kompresja, drożność katalizatora (o ile jeszcze jest) i luzy reluktora w aparacie zapłonowym. Jak nie masz czym zmierzyć ciśnienia paliwa, to możesz na próbę zdjąć wężyk powrotu z korpusu monowtrysku i zobaczyć czy leci z niego paliwo, nie do końca miarodajne, ale zawsze
Czy ktos moze mi przeslac schemat ukladu zaplonowego (rozpiska kabli dojscia do cewki itd). A moze ktos mial taki sam problem, samochod jedzie i nagle gasnie i brak iskry na swiecach. Cewka podmieniona, aparat zaplonowy tez, przypuszczam ze jakis kabel nie laczy. A moze ktos wie co to moze byc. Prosze o wszelkie sugestje. Z gory wielkie dzieki ----------------------------------------...
Rozrząd sprawdziłem-jest ok.W zeszłym miesiącu wymieniłem czujnik map,bo głupialy mi obroty.Wymieniłem równierz sondę, aparat zapłonowy z modułem,silniczek krokowy,podstawiłem drugi komputer,a zapłon wraz szaleje.Na benzynie chodzi dobrze,a na gazie..szkoda pisać.Jak jest zimny wszystko jest ok.po nagrzaniu i zgaszeniu silnika na jakieś 15min zaczynaja...
Miałem podobnie tyle, że w Vectrze z tym samym silnikiem. U mnie zapalł ale bardzo długo trzeba było kręcić. Pewnego razu nie odpalił wcale. Sprawdź czy jak nie możesz zapalić z rozrusznika to czy pali na popych ( u mnie wystarczyło 2 metry i silnik już chodził). U mnie był a iskra ale nie dostawał paliwa. Przeczyściłem wszystko w kopułce w aparacie...
Witam serdecznie, Posiadam Opla Astrę 1.6 8v z 1992r benzyna kod silnika (C16NZ). Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z awarią silnika. Mianowicie: Silnik odpala normalnie. Dobrze chodzi na wolnych obrotach jak również dobrze reaguje na pedał gazu. Po kilku minutach (ok. 2-5 ) zaczyna wariować. Nie trzyma wolnych obrotów a po chwili szarpie jakby...
Kupię jutro przewody , kopułkę i zobaczymy czy będzie jakaś zmiana. Świeca na na 4-cylindrze jest czarna pozostałe jaśniejsze , śniedzi na bolcach nie ma bo czyściłem. Mam nadzieje ze to się skończy na aparacie zapłonowym :| Dodano po 10 Chciałem jeszcze dodać że jak zdejmuję przewód z czwartej świecy to silnik nawet nie reaguję dopiero po rozgrzaniu...
Witam! Otóż posiadam dopiero co kupiony Opel Combo z silnikiem Kadeta 1.6 C16NZ benzynka bez gazu. Miałem wycieki z pod głowicy więc spalnowałem głowicę, przyszlifowałem zawory i reszte dupereli jak już zdjąłem głowicę, pozakładałem nowe uszczelki no i jest wszystko ok, nie ma wycieków i silnik chodzi równo. Ale jest problem. Mam dość poprostu nikt...
Witam a ja wszystko wytłumacze co i jak. A mianowicie mam prawdziwego staruszka OplaVectre1.6i GL z silnikiem C16NZ z 1991 roku. Mam identyczny problem, problem wystepuje gdy na silniku zgromadziła sie woda wilgoć itp po staniu dłózszym w garazu, pierwsze odpalenie jest OK po postoju dłózszym....ale potem jak auto zgaśnie to już odpalić siego praktycznie...
A ja mam problem z vetrą 1.6i silnik C16NZ z 1991 roku. Od jakiegoś czasu obrotomierz pokazuje mi dziwne obroty silnik chodzi w miarę prawidłowo a obrotomierz pokazuje obroty od 1000 do 5000 obrotów. Zima miałem uszkodzony czujnik Halla w aparacie zapłonowym to obrotmierz okręcał się do okoła później po wymianie było dobrze ale teraz znowu jakieś bzdury...
to ja mam podobne pytanie do kolegów: mam Straego Opla Astre silnik C16NZ tam ustawia się apłon przy wsadzonej zworce w złącze diagnostyczne - dalej wg książki ustawia się na szpilkę na obudowie rozrządu i znaczku na kole pasowym - na "zero". Najbardziej mnie dziwi że jak kupiłem auto to na głowicy przy aparacie miałem znaczek zrobiony rysikiem przez...
Witam, Jestem posiadaczem pojazdu Opel Kadett E silnik C16NZ, skrzynia automatyczna 3-biegowa (pozycje na wybieraku: P, N, R, D, 2, 1). Borykam się z problemem nie równych obrotów na pozycji P/N. Najpierw napiszę co zostało zrobione do tej pory: 1. Przeprowadziłem remont silnika (nowe: pierścienie, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne, dźwigienki,...
aparat c16nz moduł zapłonowy c16nz astra c16nz moduł zapłonowy
układ miękkiego rozruchu amplituner pioneer gramofon otwarcie drzwi uzbraja
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Oleo Mac 937 – gdzie nakładać pastę uszczelniającą na łączniku ssącym do cylindra? Hurom – zablokowany górny pojemnik w wyciskarce, funkcja REV, odblokowanie