Masz uszkodzony moduł w aparacie
Blok i reszta jest ta sama.
Bierz aparat, tylko potarguj się.
Jest jak pisze pontuś-1,4 miały aparat boscha ( brązowa kopułka) lub zamiennie lucasa ( kopułka koloru czarnego) Oba były z nadajnikiem hallotronowym 1,6 ( c16nz) ma aparat Delco-Remy. W delco moduł jest aparacie, wygląda jak na foto.
Może tak zostać.
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Tylko jeden model 1,6 miał aparat-C16NZ. Tam był nadajnik magnetoindukcyjny ( cewka). Reszta astr 1,6 miała zapłon bezpośredni (EDIS). Halotron był tylko w astrze 1,4. a gdzie jest ten nadajnik magnetoindukcyjny? pod kopułką??
Co post to bardziej beznadziejny. Nie ma tam żadnej ceweczki w aparacie!To C14NZ a nie C16NZ Nie ma tam żadnego mudułu w aparacie.Patrz uwaga wyżej. Nic nie da odczytanie kodów usterek.Co najwyżej będzie miał kod 12,z którego tak naprawdę nic nie wynika.
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Wejść w "diagnostykę" kompa - zewrzeć A z B w złączu diagnostycznym i lampą stroboskopową ustawić (obracając aparatem zapł.) na znacznik przy kole pasowym.
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
wiesz jak trudno dostać aparat do c16nz zjeździłem 4 złomowiska i lipa nigdzie niema poza to mduły były trzy testowane i dalej to samo
Może to być problem z cewką zapłonową ale......... jak C16NZ to raczej znowu moduł lub impulsator (cewka) w aparacie zapłonowym.
Witam. Ja stawiam na cewkę w aparacie.
sprawdz modol zaplonowy ten w aparacie pozdr
Kiedy wałek rozrządu jest tu chyba bez znaczenia. Szukaj aparatu od silnika C16NZ, podejdzie wtedy i od Astry, Corsy, Kadeta. Na zdjęciu masz pomarańczowy aparat opel i a czarny jest Daewoo -nie są zamienne. Ten nowy to pewnie z 1.4 - z Hallem. Nie do zastosowania tutaj.
ulamal mi sie kabelek w aparacie zaplonowym opel kadett 1,6 silnik c16nz to jest taka mala kostka podstawa przymocowana do masy a kabelek idzie do plusa modulu w aparacie moze ktos mi powie co to jest i jaka role spelnia?
witam sprawdz styki w aparacie zaponowym
tak C16NZ z aparatem,sprawdzany był u kolegi jego sprawnym aparatem
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
No tak, tylko że C16NZ ma aparat zapłonowy a C16SE cewkę bezpośredniego zapłonu.
Naprawione!. Okazała się właśnie cewka, odremontowałem, ją ponownie zaizolowałem. Okazało się że gosciu na allegro sprzedał mi aparat niesprawny. Dzieki za pomoc.
Edit: Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy. Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ? jest inny .nexia espero lanos będzie ok.
Jak tam masz aparat zapłonowy, to bardzo prawdopodobne że uszkodzony może być czujnik halla, złącze do aparatu albo okablowanie.
Na cewce w aparacie mabyć opór: 500 - 800 omów, jeśli kabelki ok, zasilanie cewki to pewnie moduł do wymiany.
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz.
Witam. 1,6 na wtrysku jednopunktowym (C16NZ) ma aparat bez podciśnienia. Do poprawnego ustawienia punktu zapłonu powinien być zablokowany sterownik.
kable sprawdź, albo mozliwe że drzy cewka nadajnika, bądź reluktor w aparacie
Cześć mam problem z odpaleniem opla vectry 1.6 94r. aparat zapłonowy firmy delco remy wymieniłem juz w nim prawie wszystko i nie chce palić silnik C16NZ pomocy!!
Powiedz mi bo nie pamietam czy w aparacie masz tez modul zaplonowy czy on byl montowany dopiero w C16NZ ??? Jesli jest on w aparacie to go wymien ...!!!!!
wymien aparat i auto odpali
Na 100 % czujnik indukcyjny w aparacie zaplonowym. Proponuje ci poczytac forum przeznaczone dla twojej marki i typu samochodu. Nie podam linka bo dostane zaraz kopa ale tam jest masa Vectr z twoim silnikiem i takim samym problemem i winny jest zawsze czujnik indukcyjny w aparacie zaplonowym, stala bolaczka C16NZ. Nie szkodzi ze wymieniales aparat. Sprawdz...
Tak - jest to wina cewki w aparacie bądź styków modół - cewka w aparacie. Pozdrawiam.
1,4 a 1,6 mają zupełnie inne aparaty.
Stawiam na uszkodzony/ przegrzany moduł w aparacie zapłonowym
Witam mam pyatanie posiadam opla astra F 1993 roku z silnikiem 1.6 o oznaczeniu X16SZ i chcę wymienić silnik ponieważ ten już się kończy. Czy jest możliwość włożenia silnika C16NZ na aparacie zapłonowym czy bede musiał przerabiać instalacje elektryczną ?
Kiedyś przy takim problemie wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło.
Witam może też sie coś nagrzewać i rozłanczać,do sprawdzenia moduł i czujnik w aparacie
Sprawdzę czy cewka indukcyjna ma przejście ale jak sprawdzić sam moduł ? Niżej zdjęcie aparatu z modułem
We wszystkich innych aparatach jest indukcyjna oprócz 1.6 NZ z brązową kopułką aparatu zapłonowego (Bosch) gdzie jest jak napisałem.
Silnik rozumiem, że 1.6 8V na Multecu? (C16NZ) Wymieniłeś wcześniej aparat zapłonowy razem z modułem? Takie są właśnie objawy walniętego modułu.
Witam oczywiscie ze nie będzie pokazywał zadnego błędu bo wogóle nie widzi impulsów z aparatu Pzdr
Wlej mu 50-tkę benzyny do gardzieli monowtrysku, jak odpali na chwilę to uszkodzony jest sterownik, jest to uszkodzenie wtórne, spowodowane przez moduł w aparacie
O,cięzko to widzę.C14NZ ma taki bolec wpuszczany,C16NZ płetwę.Jedyna rada to przekostruować zabierak aparatu. Dobry tokarz-frezer sobie poradzi.
Jak rozrusznik kręci a kadet nie zapala (a "na pych" pali) to na 90% aparat zapłonowy. Miał to mój brat i znajomy w C16NZ. Jeśli jet tam aparat DelcoRemy to niestety jest to straszne badziewie i podają jak muchy w tych rocznikach niestety. Spróbuj jak nie chce zapalić "poszarpać" się za palaec rozdzielacza- jeśli potem zapali to na 100% coś z aparatem.
Jak wstawiasz C14NZ w miejsce C14NZ to musi grać,nie? Oglądnij sobie C16NZ to będziesz widział różnice,no chyba że przełoży głowice z aparatem zapłonowym,bo sam aparat się przełożyć nie da-inny napęd wałka aparatu.W tym tkwi szkopół.
To już wymieniłem zastanawiam się nad aparatem zapłonowym. Czy aparat z czujnikiem indukcyjnym można zastąpić aparatem z czujnikiem Halla ?
odczytaj pamiec bledow,a sam sobie odpowiesz na pytanie....przyczyn moze byc wiele np,sonda λ,awaryjne sa tez moduly znajdujace sie w aparacie...
Powiedz dokładnie jaki silnik oznaczenie 1.4cz 1.6.Jeślii 1.6 C16NZ to w aparacie zapłonowym znajduje się moduł i on jest odpowiedzialny miedzy innymi za wtrysk paliwa.
witam, wymienilem swiece (NGK), kable (BOSCH), kopulke (BOSCH), palec (EPS), wczesniej byla wymienana (bo sie popsulo i nie bylo iskry) cewka i modul zaplonowy ten w aparacie i dalej to samo, kompletnie zero poprawy. Co robic... moze to cos z tym czujnikiem indukcyjnym w aparacie zaplonowym?
Ciśnienie paliwa sprawdzone? I proszę temat poprawić.
przyczyną może być moduł zapłonowy w aparacie 3-tygonie temu miałem identyczny przypadek
Blad dotyczy obwodow polaczenia modulu zaplonowego z ECU. Sprawdz polaczenia stykow przy ecu, aparacie i sprawnosc okablowania
Witam, mam zamiar zmienić silnik w mojej astrze, w starym silniku C16NZ jest aparat zapłonowy, natomiast w nowym(też 1,6) jest moduł zapłonowy. Czy mogę zmienić silnik i do nowego dać : wałek rozrządu, aparat zapłonowy, ewentualnie kolektor dolotowy z starego ? Czy taka zamiana jest możliwa ? Dodam że w aucie mam zainstalowany gaz. czy napotkam jakiś...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Jeśli kopułka dobra, przewody nie pomylone ,to może uszczelka pod głowicą albo nie domykający się zawór, to ciśnienie sprężania jest równe? ,sprawdził bym też jak zachowuje się na innym paliwie ,kiedyś jak kupiłem opla to miałem problemy z odpalaniem bo miał czkawkę i cofkę okazało się że winne było paliwo ,po zatankowaniu na innej stacji problem znikł....
Można jeszcze posprawdzać te masy na głowicy tam gdzie kiedyś przykręcana była membranowa pompa paliwowa w gaźnikowcach i druga sprawa to rezystancja ceweczki w aparacie zapłonowym
jeśli masz cały kompletny aparat to podpinaj śmiało nic się nie stanie.
Oczyścić dokładnie wnętrze aparatu zapłonowego. Uszkodzona cewka lub moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym. Miałem podobnie w Vectrze z silnikiem C16NZ. Skończyło się na wymianie cewki / rozsypała sie izoalcja i dwało impulsy jak popadło/. Podobne objawy daje też uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym. Ignacy
Typ mojego silnika to C16NZ jak kolega wspomniał. Jutro kupię używany aparat i uszczelniacz i napiszę czy sobie poradziłem. Pozdrawiam
Niestety z takimi objawami w C16NZ to najczęściej będzie moduł, można jeszcze poszyścić połączenia wewnątrz aparatu i przy cewce ,ale wątpię żeby to coś dało.
z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach. ? Jaki to silnik wreszcie masz C16NZ na aparacie zapłonowym :idea: i nie ma iskry na 3 i 4 :?: ,a do aparatu zapłonowego zaglądałeś ,palec kopułka :?: Może masz przedmuch na uszczelce między 3 a 4 cylindrem ,spotkałem sie z czymś takim ale z przewodów...
Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .
Trzeba sterownik wprowadzić w tryb ustawiania zapłonu. Testera pewnie nie masz, więc zapal silnik, niech się zagrzeje do temperatury ponad 80 st, zewrzyj styki AB gniazdka diagnostycznego i zapal silnik. Wtedy zostanie zablokowana funkcja regulacji kąta zapłonu przez sterownik. Aparat przeglądnij.
Przyczyn może być kilka : Cewka zapłonowa, przebicie na palcu itd. ale z dośiadczenia wiem iż bardzo częstą przyczyną takiego stanu w silniku C16NZ (E16NZ) jest moduł w aparacie zapłonowym). I według mnie jest to najbardziej prawdopodobny element.
A Ramach ciekawostki i małego OT napisze że udało się uruchomić kadetta c16nz na aparacie z gaźnikowca. Został przełożony cąły aparat, kondensator itp. Było to awaryjne rozwiązanie daleko od domu a na szrocie innych części (konkretnie modułu oraz brak było mas jak się później okazało do ECU, pewnie jak by były to i jałowy był by OK) nie mieli. Silnik...
Witam, posiadam kadecika z C16NZ (1,6i) - sprawdz dokładnie kopułke aparatu zapłonowego a szczegulną uwage zwróć na czystość styków wewnątrz kopułki. Miałem przypadek że styki tak zaśniedziły że silnkik gasł kiedy chciał a zwłaszcza wtedy gdy był gorący. Powodzenia.
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
http://opelczesci.com.pl/pl/p/MODUL-ZAPL... Siadała też ale rzadziej cewka impulsowa w aparacie
Radze kupić nowy aku bo ten już jest skończony ,następnie sprawdz przewod który łączy aku z rozrusznikiem ,klemy czyste połaczenie z rozrusznikiem też przeczyścić ,następnie zabierz się za aparat zapłonowy ,kopułka do czyszczenia lub wymiany ,palec to samo ,przewody WN podejżewam że też do wymiany bo mają przebicie dlatego raz ci szarpie a raz nie ,świece...
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
no właśnie nie wiem jak będzie z tą elektroniką wtrysk by został ten sam i aparat zapłonowy też, czy coś takiego będzie chodzić?
Czujnik halla na module zapłonowym oraz mały modulik pod cewką zapłonową C16NZ nie ma ani tego, ani tego, moduł w aparacie sterowany cewką indukcyjną zauważyłem że przelało gaźnik benzyną Nie gaźnik, tylko monowtrysk, pękła membrana w regulatorze ciśnienia paliwa
pojechałem do elektryka, zdjął kopułkę i dosłownie dotknął styk z czujnika do modułu i jak palcem odjął iskra się znalazła. podmienił moduł na jakiś swój oryginalny (choć nie wiadomo czy sprawny na 100%) i na razie działa. Ale jak będzie coś nie tak to moduł lub ceweczka do wymiany. Znalazłem coś takiego lecz nie wiem czy to się nadaje. Podobne do tego...
Ja raczej stawiam na moduł zapłonu. Brat ma C16NZ i już trzeci aparat zapłonowy w ciągu 2 lat. Te moduły zapłonowe w oplu są do d.... . Tak samo "świrowały" a potem padły. Sam moduł kosztuje ok 120zł. Używany aparat na giełdzie 70 -150 zł zależnie od stanu. Brat ostatnio kupił za 120 wyglądający w środku "jak nówka" z fabryki (nowa cewka i muduł), może...
Mam ten sam silnik tylko w Vectrze A i taki problem . Zima padł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym obrotomierz na wolnych obrotach dochodził do 0 ale z drugiej strony. po wymianie wszystko było w porzadku. Teraz znowu pokazuje źle ale troszke inaczej. na wolnych obrotach skacze od 800 - do 2500 przy czym silnik wcale nie przyspiesza. Jak dodaje...
aparat z kadeta(C16 NZ) w środku jest czujnik Halla.. Pomyliłeś C16NZ z C14NZ
Ja sie podłacze do tematu jezeli moge. Otóz mam problem z astra. Podjechałem pod blok zgasiłem astre i po jakis 10 min chciałe modpalic i tu 0 :(. nie dało sie odpalic. Myslałem ze mało paliwa dolałe mi dalej nic. Wymieniłem cewke swiace kable i dalej nic. Wymieniłem moduł zapłonowy i dalej nic. Zauwazyłem ze palec sie wogóel nie kreci i brak iskr....
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika
Ciekawostak,C16NZ ma hallotron... Zawsze byłem przekonany że tam jest nadajnik magnetoindukcyjny :)
Nie psuje się raczej od wysokiej temperatury a od jej ciągłych zmian, czytałem że niektórzy decydowali się na przeniesienie modułu poza aparat i niby byli zadowoleni taj zmiany, ale ile w tym racji nigdy nie wiadomo...
dokładniej mowiac to chce przełozyc klawiaturę z walkiem i aparatem od mojej astry do silnika c16se wtedy z elektryki chba nic by się nie zmieniło chodzi czy blok i głowica będą pasowały
Witam. opel astra f C16NZ 1.6 B/G Panowie nie miałem iskry, dzisiaj kupiłem cały aparat zapłonowy na szrocie. Przełożyłem tylko moduł zapłonowy, złożyłem i iskra jest. Ale ku mojemu zdziwieniu nie odpala. Paliwo podaje, iskrę ma. Aparat dobrze złożony bo tylko moduł ruszany. Do tego strzela mi w wydech i we wtrysk. Co jakiś czas podczas strzału zwalnia...
No widzisz kolego OCIZ nie byłem pewien, gdzie jest gdyż wymieniałem go w 1.6 16 v a w tym silniku jest on na kole pasowym, wiem że 2,0 ma w bloku silnika, a 1,8 nie byłem pewien. A co do mojej wiedzy to zapewniam Cię że nie pochodzi ona z żadnego forum. No to po co pisać bzdury, skoro się nie wie? W c16nz na przykład jest w aparacie zapłonowym i co?
Motronic masz rację gdzie w c16nz czujnik położenia wału,jak pada moduł w aparacie to nie ma ani iskry, ani sygnału żeby pompa ruszyła.Do sprawdzenia zasilania na cewkę i moduł,a jak kolega ma oscyloskop to można zobaczyć dokładnie czy jest sygnał z modułu i powrotny piny na ECU to D4 i B5.
A tak poza tym to świetnie jest, bo nie podał typu silnika. Już mi zbrzydło pisać. Jeżeli to silnik C16NZ i szarpie, to pierwsze sprawda się czy nie drży reluktor i ceweczka w aparacie.
Witam Moduł można jeszcze soarwdZić takim prostym sposobem jak zapalanie na pych.. zrób tak jezeli samochód nie bedzie chciał Ci zapalić to spróbuj wtedy zapalic na pych jeżeli zapali to na 99% jest to wina modułu.... bo ten 1% to może być związane coś z rozrusznikiem lub stacyką... ale ja wtedy stawiał bym na moduł... najprościej sparwdzić domowym...
Witam. Podmieniłem aparat z innej astry i zapala błędy znikneły.Co może być przyczyną jeżeli w aparacie wszystko nowe pastą posmarowany modół.Piszą na forum że cewki palą moduły tylko które cewki te w aparacie czy wysokiego napięcia ta na nadkolu.Zapomniałem jeszcze dodać ze w taj drugiej astrze teraz są te same błędy usterek co wcześniej w mojej.
witam znalazłem ten temat ale jest już zamkniety http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... dlatego zakładam nowy! mój problem polega na tym że nie moge zapalic za 1 razem dopiero jak mnie ktos zaciagnie to odpali i potem moge cały dzien spokojnie jezdzic i jest git problem zaczyna sie nastepnego dnia rano.... mój problem polega na tym że cewka...
Brat też ma kadeta 1,6i (C16NZ na osprzęcie DELCO REMY) i w ciągu niecałych dwóch lat wymieniał 2 razy aparat, a teraz profilaktycznie kupił sobie nowy moduł. One tak mają, te aparaty Delco są poprostu do .... Jak "zaczyna padać" to potrafi się to dziwnie się zachowywać a mianowicie : nie chce palić przy kręceniu rozrusznikiem a z "pychu" pali bez problemu...
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
sprawdż dokładnie czujnik HALLA czy nie jest obluzowany i cały jego przewód czy nie ma gdzies prztercia i zwiera do masy przerabiałem podobny temat kilka razy pozdrawiam Jesli czyjnik halla to jest ta cewka umieszczona na wałku i ma za zadanie ustalać jego połorzenie czyli odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu to : czujnik halla jest wpożądku ma okolo...
Luz na aparacie zapłonowym,typowe w tym modelu,doskonale to widać podczas oscyloskopowej kontroli przebiegów w układzie zapłonowym. :arrow: Ignacy-w c16nz impulsy na obrotomierz idą z cewki,kostka w poblizu niej z zielonym kablem.
Tam się wiele nie dowiesz,ten sterownik oszczędne pluje parametrami. Jeżeli chodzi o adaptację to jedynie pokaże wartość integratora czujnika O2 Pasowało by przelecieć układ zapłonowy na oscyloskopie,zasadniczo problemem w tych silnikach aparat zalonowy-poluzowany reluktor i goni albo huśtająca się cewka w aparacie. Zawsze wtedy rzuca silnikiem. No,i...
zobacz czy przy włączaniu zapłonu na przewodzie głównym z cewki przeskoczy iskra.jak przeskoczy jedna iskra to cewka jest ok.wymienić cewkę w aparacie zapłonowym. CEWKA ZAPłONOWA -napięcie 12v,-opór cewka pierwotna 0,5-1,5omów, -uzwojenie wtórne3000-8000 omów
No to nie masz X16SR tylko C16NZ, knock sensora nie ma. W takim przypadku to że nie pali może być wina modułu zapłonowego w aparacie lub kiepskich(zaśniedziałych) połączeń przy nim. Sprawdź czy pompa paliwa pracuje podczas kręcenia rozrusznikiem, jak nie to szukaj własnie w tym kierunku co napisałem.
WITAM! W moim silniku c16nz przy tym kodzie 42 miał objaw szarpania przy pewnej predkości obrotowej----wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę w aparacie(czujnik indukcyjny)---pomogło,zgasdła kontrolka i nie ma szarpanka. Pozdro i powodzonka
Zwracam się o pomoc w ustaleniu usterki, która powoduje gaśnięcie silnika C16NZ po jego nagrzaniu, ok. 10-15 min pracy silnika. Wymieniono moduł w aparacie zapłonowym wraz z czujnikiem indukcyjnym, palec rozdzielacza i kopułkę. Przemierzono cewkę- ok. Wymieniono także czujnik cieczy chłodzącej. Po wymianie ww. części silnik pracował przez kilka dni...
c16nz check c16nz iskra c16nz aster
klimatyzacja zasilanie świateł focus mechanizm delonghi
Ekspres Krups - ciągły komunikat automatyczna konserwacja Naprawa odprysku na płycie indukcyjnej - porady