Kopułka od S21 powinna mieć znak podobny do opla, zakłady ZELMOT. Ta wygląda jak Zastawa lub Łada.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Może to ci pomoże : http://obrazki.elektroda.net/49_12306719... http://obrazki.elektroda.net/32_12306719... http://obrazki.elektroda.net/11_12306719...
867 905 104 A to nie jest numer aparatu tylko cewki zapłonowej numer aparatu powinien być 0 237 520 036 i zamiennik 0 237 521 061 te dwie pozycje na Allegro nie będą pasowały do silnika 1F
15st. drugi od prawej
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
WITAM! Aparat zapłonowy do VAILANT naprawa to drogi zabieg. Taniej będzie poszukać aparatu na allegro lub tablicy ( są tez hurtownie oferujące części czasami po niezłych cenach)
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
Jaki byś zastosował i jak podłączył? BU941ZT, jest też w TO220FP, fajna bo mała i w dodatku izolowana...
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Raczej szukałbym innej przyczyny. Masz tylko jedną możliwość poskładania tego do kupy.
pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Ja myślę że namieszali robiąc aparat, stąd odgłos z wydechu i wysokie HC Jaka wartość CO?
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Jeśli znajdziesz iskre to sprawdż wydatek, ciśnienie pompy. Ostatnio miłem przypadek że pękła gumowa rurka od pomki w baku .
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Zobacz tutaj [url=http://polskiedostawczaki.pl/podsta...
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Wpisz w naszą wyszukiwarkę; -Primera ,brak iskry- i ... czytaj , jest kilkanaście tematów , tam znajdziesz co i jak sprawdzać . Na odległość nie naprawia się podobnych usterek , a miedzy innymi dlatego ,że nie ma żadnych pomiarów. Nie potrafisz , jedź do najbliższego elektronika samochodowego , on pomiary i diagnozę zrobi. Piszesz w dziale dla zaawansowanych...
Moduł padł,jest w aparacie
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Z polo 1.3, czyli takiego samego silnika. Ewentualnie możesz kupić jako dawce używkę i przełożyć sam czujnik.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
http://workshop-manuals.com/chrysler/seb... Czerwony w wiązkę idzie... Kto tam gwałcił ten silnik ?
zakłucenia radia pochodzą najczęsciej od alternatora gdy słychać gwizdy wraz dodaniem gazu lub trzaski od aparatu zapłonowego te dolegliwości likwiduje się odkłócając alternator i aparat zapłonowy kondensatorami
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Blok i reszta jest ta sama.
Jeżeli jesteś pewien ze z pod aparatu to wyciągani aparat i jest tam o ring. Pamiętaj by zaznaczyć sobie w jakim położeniu jest aparat jak nie posiadasz lampy.
Rezystor i dioda zenera na 5,1V albo na trochę niższe (3,6V).
Witam, wymień kopułkę i palec ,nie jest to duży wydatek a autko bedzie wdzięczne
Cześć! Zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania przerwy "platynek" i sprawdź połączenia. Zapłon ustaw tak: Do aparatu dołącz jakąś żarówkę na 12V do tej kostki co kabelek dochodzi do aparatu i do masy. Następnie pokręcając kołem pasowym na wale (w prawo) ustaw tak, żeby kreska na kole pasowym i kreska na obudowie pokrywały się w momencie zaświecenia...
Cewkę masz przykręconą dwoma śrubkami. Nie dwoma a trzema, nie śrubkami a nakrętkami, i nie pogubi wsporników bo wystarczy popuścić nakrętki i przesunąć wsporniki w bok.
panowie,ale c14nz nie ma modułu w aparacie ,a pod cewką zapłonową.
Witam. to nie czujnik.
Tam na aparacie jest zamontowany moduł.W załączniku pinologia tego modułu.
Nie masz czasem luzu - osiowego lub/i wzdłużnego - na wałku aparatu zapłonowego?
Ty jesteś poważny? Powiedz, jesteś poważny? Bo chyba nie. Napisałem, że wzmacniacz jest na tej podstawie co są na niej hallotrony. Tak napisałem czy nie? Dostałeś nawet fotke, czy nie? Masz kolejne: Tu jest wzmacniacz, jedno rozwiązanie jakie spotkałem, układ grubowarstwowy: http://obrazki.elektroda.pl/5150706300_1... i cienkowarstwowy:...
ja bym proponowal zaczac od poczatku sprawdzic na jeszcze jednym kondensatorze potem przerwe na przerywaczy bo mialem taki przypadek ze jak sie zagrzal silnik to sie zwieralo i nie dalo rady jechac , potem kable swiece mozna sprubowac cewke podmienic dla pewnosci , wywalic filtr paliwa zeby wyeliminowac braki paliwa
Kostka do aparatu ma 3 kable.+,-,I sterowanie.Będzie pasować z golfa.
Minusa, o ile wróżymy o tym samym silniku.
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Iskra ma być cały czas, nawet jeśli źle ustawiony. Jak ustawić, lamba stroboskopowa i do dzieła.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Używany aparat zapłonowy to ok 50zł. Zaznacz jak jest ustawiony aparat zapłonowy względem głowicy, odkręć dwie śruby M6 i zobacz po wyjęciu czemu się nie kręci.
Do sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry. Przewody zapłonowe, świece, połączenia, może gdzieś dostała się woda i powoduje przebicie. Do sprawdzenia także aparat zapłonowy. Gdzie w AUDI A4 B5 jest aparat zapłonowy ? Są dwie cewki zapłonowe sterowane z elektroniki silnika. Cześć.
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
odkręciłem aparat zapłonowy odłożyłem na bok i tyle, No i masz przyczynę. Ustaw wał w GMP- Aparat zapłonowy i zamontuj. Maluszek będzie śmigał dalej ;)
Jak silnik na aparacie zapłonowym to ten błąd zawsze występuje.
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
aparat zapłonowy?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Może będzie podobnie.
A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabianie już w kilku modelach Dodano po 34 A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat...
Jakiego znowu aparatu zapłonowego, tam nie ma czegoś takiego ;) wtryski Ci stukają.
np. renault 19, 5, 14, 18, 21, 25, clio, megane peugeot 104, 106, 205, 305. więcej nie chciało mi się sprawdzać, ale pewnie jeszcze by się coś znalazło i kolejność zapłonu w tych silnikach jest także 1-3-4-2 s tym że liczony od d... strony
częstow tych modelach pada aparat zapłonowy
Cewka w aparacie zapłonowym.
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Pod aparatem zapłonowym taki czarny króciec z wężem.
Akurat rozrząd jest do sprawdzenia w tym silniku dosłownie w 5 min: Ściągasz górną osłonę, na kole pasowym jest znak, na kole rozrządu również, w aparacie zapłonowym też jest kreska widoczna po zdjęciu osłonki kurzowej czujnika halla
Czujnik halla, temperatury, podmień cały aparat zapłonowy.
na początek zmień kondensator przy aparacie zapłonowym i sprawdż czy odbija ssanie
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
W aparacie zapłonowym. Palec na wprosst wcięcia się ustawia.
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Jeżeli kondensator masz przy aparacie zapłonowym ,to dodatkowe kondensatory wydają się zbędne.
Sprawdz aparat zapłonowy ,kopułka palec a i czujnik halla może umiera. pozdrawiam
Proponowałbym sprawdzić stan mas oraz poprawność zasilania komputera i aparatu zapłonowego.
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
Witam Moduł optyczny w aparacie zapłonowym wymienić. koszt tej części ok. 150 zł.
sprawdź czy nie ginie +8v na hallu na aparacie zapłonowym.
Podmień cały aparat zapłonowy,to będziesz wiedział,bo inaczej sam nie dojdziesz do przyczyn tych niedomagań.
W tym przypadku nie da rady. Jest tylko jedna cewka i zasila ona aparat zapłonowy. W przypadku silników przystosowanych do zasilania oświetlenia instaluje się dodatkowe cewki na potrzeby oświetleniowe. Uprzedzając pytanie - tutaj się tego nie da zrobić. Jeśli pomogłem - kliknij co trzeba.
Trudne pytanie. Sprecyzuj, chodzi o impulsy z aparatu zapłonowego, czujnika wału, jak tak to jaki silnik.
Witam! Problem tkwi zapewne w aparacie zapłonowym - brak przerwy na przerywaczu.
Kable WN, świece, kopułka palec. Jak nie pomoże to moduł w aparacie zapłonowym.
diagnostyka aparatu zapłonowego cewka aparatu zapłonowego schemat aparatu zapłonowego
szczotka bosch oryginalny parametr maszynowy honda accord gaśnie
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Diora WS-502 – czy mostek prostowniczy 6A wystarczy do wzmacniacza? Jak wyłączyć błąd F0E8 w płycie indukcyjnej Whirlpool?