Kopułka od S21 powinna mieć znak podobny do opla, zakłady ZELMOT. Ta wygląda jak Zastawa lub Łada.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
https://obrazki.elektroda.pl/4193581800_... Ta czarna kropka to nr 1, potem 3, 4 i 2. Jak źle podepniesz to albo nie zapali wcale, albo zapali z trudem i będzie kulał, albo strzeli w wydech lub dolot. Ale nic mu się nie stanie.
Wydaję mi się że kolega cordoba_2004 dostał wyczerpującą odpowiedż na swój post.
WITAM! Aparat zapłonowy do VAILANT naprawa to drogi zabieg. Taniej będzie poszukać aparatu na allegro lub tablicy ( są tez hurtownie oferujące części czasami po niezłych cenach)
pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
Jaki byś zastosował i jak podłączył? BU941ZT, jest też w TO220FP, fajna bo mała i w dodatku izolowana...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Ja myślę że namieszali robiąc aparat, stąd odgłos z wydechu i wysokie HC Jaka wartość CO?
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Moduł padł,jest w aparacie
Cześć! Zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania przerwy "platynek" i sprawdź połączenia. Zapłon ustaw tak: Do aparatu dołącz jakąś żarówkę na 12V do tej kostki co kabelek dochodzi do aparatu i do masy. Następnie pokręcając kołem pasowym na wale (w prawo) ustaw tak, żeby kreska na kole pasowym i kreska na obudowie pokrywały się w momencie zaświecenia...
Tam na aparacie jest zamontowany moduł.W załączniku pinologia tego modułu.
Rezystor i dioda zenera na 5,1V albo na trochę niższe (3,6V).
Witaj. Z tego co piszesz wynika jednoznacznie ze nalezy wymienic kopolke. Jesli chodzi o palec sprawdz w jakim jest stanie, podejzewan ze jest bardzo nadpalony jak iskra przeskakiwala jak chciala i tez przydaloby sie go wymienic. Dobra rada na zime!!! przy wynianie tych elemetow warto zainwestowac w nowe przewody zaplonowe i swiece. (o ile tego jeszcze...
Kostka do aparatu ma 3 kable.+,-,I sterowanie.Będzie pasować z golfa.
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
zakłucenia radia pochodzą najczęsciej od alternatora gdy słychać gwizdy wraz dodaniem gazu lub trzaski od aparatu zapłonowego te dolegliwości likwiduje się odkłócając alternator i aparat zapłonowy kondensatorami
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Kopułkę wymyj i wysusz wewnątrz. W jakim stanie palec, kable i świece? Paliwo dostaje, tzn. świece mokre?
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
Witam. Mam problem z quadem 110. Rozrząd jest idealnie ustawiony, ale silnik nie chce zapalić i chodzi jakby na odwrót, bo strzela z gaźnika. Dowiedziałem się, że jest problem z wałkiem rozrządu. Teraz jak to ustawić, by to działało. Rozrząd kontroluje głównie 'fazy' otwierania i zamykania zaworów względem położenia tłoka/tłoków w cylindrze. Ponadto,...
Miałem podobny problem w Audi 90 2,3. Po delikatnej regulacji aparatu zapłonowego przestało dzwonić, tylko że u mnie dzwoniło dopiero przy dość wysokich obrotach, gdy wciskałem gaz do oporu
Usterkę udało się namierzyć, problem była padnięta cewka zapłonowa znajdująca się w całym aparacie Znalazłem przypadkiem na jakimś forum podobny problem z zapłonem, przedtem sprawdzaliśmy kompresję i musieliśmy zapomnieć wypiąć przewód od aparatu a podobno to jest błąd w tym modelu Cewka Bosch około 120zł Warto przy podobnym kłopocie sprawdzić masę...
Witam serdecznie. Wyciągnij wtyk z aparatu. Weź kawalek kabla. Włącz zapłon. Włóż kabel do środkowgo zacisku. Wyciągnij kabel środkowy ( ten centralny) z kopułki ,włóż do niego świecę zapłonową i umieść ją w uchu do wyciągania silnika. Kablem włożonym do środkowego pinu dotykaj do masy. Powinna być iskra. Jak jest to wszystko oprócz aparatu zapłonowego...
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
żółty podświetlenie + Niebieski sygnał z aparatu zapłonowego czerwony + po stacyjce czarny masa Płytka montowana za obrotomierzem jest nieoryginalna, nie wiem co to jest...
Luzy na wałku aparatu zapłonowego, losowo gubi wtedy zapłony - będzie szarpał. Podmienić aparat - identyczny jak w 1500, chociaż teraz mogą z tym być już problemy. W gaźniku nie ma żadnej filozofii, z tego rocznika ma pewnie jeszcze gigantyczne dysze. Przewód serwa nie zgnił?
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Jeśli nie masz iskry a jest zasilanie na wtyczce do aparatu zapłonowego który jest pod rozdzielaczem bo w nim jest moduł i cewka to możesz szukać nowego a raczej używanego modułu bo pewnie padł. To normalne w tym typie auta powyżej 10lat. I radził bym żebyś kupił gdzieś cały aparat zapłonowy bo jeśli dostaniesz nawet sam moduł to wcale nie powiedziane...
Kodem 42 to się nie sugeruj bo on oznacza że jest brak impusów z aparatu zapłonowego a tak jest przecież jak silnik nie pracuje (jak odczytujesz kody to pewnie masz silnik zgaszony). W C16NZ lecą "jak muchy" moduły zapłonu ale możesz w pierwszej kolejości sprawdzić stan izolacji na cewce w aparacie zapłonowym i jak jest wukruszona dobrze zaizolować...
Coś jest namieszane. Przy gaźniku miałbyś chyba inną cewkę zapłonową (nie mam pewności) Model aparatu zapłonowego sugeruje, że to z Suzuki SJ413. Musisz dokładnie posprawdzać "klamoty". Podsyłam schemat dla wersji z gaźnikiem, może pomoże rozwikłać problem. https://obrazki.elektroda.pl/1619519900_... Dla porównania schemat z modelu...
Zaglądałeś do aparatu zapłonowego :?: :idea: ,jak wygląda palec czysty :idea: ,kopułka styki itd ... trzeba pewnie po czyscić albo wymienić na nowe :idea: ,
czy CRV1 ma immo i czy jest ono w komputerze... Ma i zapewne jest w komputerze. W podobnym aucie z tych lat (Honda Accord) zmieniałem ECU i układ immo był wlutowany w płytę ECU - wystarczyło przylutować układ. Nie rozkręcałem ECU z CR-V, więc sprawdź u siebie, może coś podobnego jest na PCB. Zaznaczyłem na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/4660928400_...
Wtam Kolego pisałeś ze miales schemat instalacji od Amerykanskiej wersji Vitary takiego wlasnie poszukuje dokladnie Vitara 1.6 16V 94r jesli jeszcze posiadasz to poprosze o kontakt lub maila
witam chodzi o moduł który znajduje sie w aparacie zapołonowym jest to taki prostokąt kable które ida do aparatu zapłonowego sa do niego podpięte niestety nie mam foto modułu Pozdrawiam
Z tego co pamiętam, ale dawno już nie robiłem takiego silnika, więc mogę się mylić, wałki nie były ze sobą zamienne, ssący miał dodatkowe nacięcie z tyłu na płetwę aparatu zapłonowego
A sprawa w sumie dziwna, bo przyczyną zerwania paska było zablokowanie się aparatu zapłonowego :wink: Wydaje mi się, że aparat to uszkodzenie wtórne. Nie ma prawa zerwać paska, chyba, że pasek mocno osłabiony. Napisz co zablokowało się w aparacie.
Najpierw sprawdż czy wałek aparatu zapłonowego nie ma dużego luzu, jak jest duży to występują zakłócenia wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a cewką. to co nazywasz ustrojstwem to cewka. Sprawdż czy ma przejście. Jak masz wątpliwości to wyjmnij aparat i obejrzyj organoleptycznie czy nie ma np. uszkodzeń mechanicznych .
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam. Nie poddawaj się tak szybko. Idź na złom po następną sprężarkę i do dzieła - można się sporo nauczyć przy takiej zabawie. Prócz sprężarki, potrzebujesz jakiś prymitywny "gaźnik" gdzie będzie wytwarzana mieszanka...
Sprawdziłeś odstęp styków przerywacza? Przerwa powinna wynosić: 0,47 do 0,53 mm - zmierzona szczelinomierzem przy największym rozwarciu styków. Jeśli jest prawidłowa przerwa sprawdź - wymień kondensator przy aparacie zapłonowym.
Witam! "ZACNY" POWÓD !!!!!!!!!!!!! :D Nie wiem jakie masz umiejętności, ale możesz odłączyć wtyczkę z aparatu zapłonowego - najlepiej wypnij ją ale potem leciutko nasadź tak aby wyglądało, że niby włożona - to tylko jedna możliwość A najlepiej daj do zakładu aby ci założyli taką tanią blokadę z przyciskiem identyfikacyjnym i po kłopocie
powyżej 5tyś obr nie dawał już sobie tak rady Myślałem że może szwankuje przepływomierz i dostaje za małą dawke powietrza. To nie tak. ECU daje tyle paliwa w stosunku 1:16 ile MAF zmierzy powietrza, a jeśli się gubił powyżej 5 tyś obrotów, może wskazywać to na faktyczne problemy z zapłonem, i tym sposobem ubiłeś prawdopodobnie kulejący już moduł zapłonowy....
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Witam proszę o pomoc już sprawdziłem wszystko i dalej nie chce odpalić. Po odpaleniu chodził nie równo gdy dodałem więcej gazu zgasł okazało się że był przegryziony kabel od świecy i od tej pory nie odpala. Wymieniłem aparat zapłonowy sprawdziłem czujnik położenia wału. Po samodiagnostyce pokazało że jest padnięty czujnik 1 cylindra. Wymiana aparaty...
Stawiam na moduł a nie znam sposobu sprawdzenia go w warunkach "domowych" ze względu na specyficzną budowę :( (nie to co na czujniku Halla gdzie jest to banalnie proste :) ) . jak masz możliwość podmiany aparatu zapłonowego w celu sprawdzenia (np. od kolegi) to to najprostszy sposób. Ale na początek sprawdź dokładnie bezpieczniki oraz czy na cewce zapłonowej...
Już nie pamiętam, jak to jest akurat w 102.982 Generalnie jest tak: wcześniejsze silniki typu 102 z zapłonem o nazwie TSZ miał "pełny aparat zapłonowy" czyli cewkę generującą impuls zapłonu i rozdzielacz iskier z kopułką. Miał on w związku z tym kabelek wyprowadzony z dolnej części aparatu. Model późniejszy EZL ma już czujnik na obudowie koła zamachowego...
ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę. Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie...
Po za kolejnością zapłonu, czy dobrze podpinasz kable do aparatu zapłonowego - kopułki? Sprawdź sobie położenie palca rozdzielacza, gdy masz pierwszy tłok w górnym położeniu. Z innego silnika V6: Jak widać, zapłon jest 123456, ale w kopułce są zamienione piny. Sprawdź miernikiem swoją kopułkę - może jest podobnie. https://obrazki.elektroda.pl/8471601100_...
Przestaw kable o 120° i będziesz na początku regulacji.
Witam, jaki był fabrycznie montowany kondensator w aparacie zapłonowym? Chciałem go sobie profilaktycznie wymienić, obecnie mam tam wstawiony KPs-010-1 25µF. Jest to niby kondensator z aparatu zapłonowego od poloneza/fiata 125. Wstawić taki sam? Edit: Specjalnie dla fanów MF-70 taka oto tapetka mojego skromnego autorstwa: http://obrazki.elektroda.pl/5658389000_1...
Zrób tak: 1. Włącz zapłon i sprawdź, czy na kabelku przy cewce jest napięcie. (odkręć kabelek i sprawdź żąrówką) Powinna się jasno świecić. 2. Przykręć kabelek z (+) do cewki. 3. Odkręć od aparatu zapłonowego kabelek idący do cewki, końcówkę przewodu WN cewki zbliż do masy a przewodem masowym dotykaj masy. Powinna być iskra. 3. Jeśli jest iskra, to...
Powinno być tak , http://obrazki.elektroda.pl/7176762400_1... Po co demontowałeś aparat ?
Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. A może da się naprawić ten stary moduł? Miałem kilka lat temu Renault 5 z takim samym zapłonem i też padł mi moduł zapłonowy - po dłuższym zostawieniu włączonego zapłonu przy wyłączonym silniku. Rozciąłem blaszaną obudowę...
Skoro to jest benzyna to z aparatu zapłonowego powinny wychodzić trzy lub cztery przewody (ciękie ok 1mm2)jeśli są trzy to przewód sygnałowy jest posrotku wtyczki koloru prawdopodobnie zielonego dokładnie nie pamiętam przetni i spróbój uruchomić silnik jeśli nie zapali to jest to.Jeśli są cztery to sygnałowe też są po śrotku.(przecięce nie właściwego...
Witam ponownie Mam kolejny problem z tym autkiem. A mianowicie: wczoraj chciałem wyjechać do pracy, odpaliłem samochód, cofnołem ok 2m i zgasł. Kolejne próby odpalenia nie dawały żadnych efektów aż skończył się akumulator. Dziś naładowałem na full ale auto dalej niechce odpalić. Tak jakby chciało załapać ale nie odpali. Co może być tego przyczyną? Świece,...
Witam Miałem kiedyś podobny problem w vektrze wszystko sparwdziłem i okazało sie nakońcu że do komutera wszystko ładnie wchodzi ale już nic z niego nie wychodziło. sprawdź czy na kabelu który idzie z komutera do aparatu zapłonowego jes jakies napięcie bo u mnie nie było i była to wina komutera musisz jakoś komputer sprawdzić. a i jeszcze sparwdź czy...
A przerywacz to gdie ja moge tam znalezc? Można zamienic kondensator na moduł zapłonowy z fiata 125p? jest mozliwosc? W tym stanie wiedzy Kolegi - to zadanie bym sobie darował... Poszukaj Kolego na złomie kondensatorków przykręconych do aparatu zapłonowego starych aut: Żuk, Fiaty 125 i 126 i tym podobne (część 5 na rysunku z linku). Zaznaczamy lub...
zobacz ,do tego zabezpieczenia,zaznaczone na czerwono http://obrazki.elektroda.net/62_12285927...
To już prawie wykopaliska, ale dla potomnych odpowiem co jest powodem tego problemu. W gaźniku aisin stosowanym w Suzuki Samurai 413 są dwie śrubki regulacji obrotów pierwsza od strony aparatu zapłonowego i druga przy siłowniku podciśnieniowym od strony chłodnicy. To ta druga śrubka odpowiada za zwiększanie obrotów poprzez siłownik podciśnieniowy, po...
Ona jest wkręcona w głowice, możesz odkręcać całą, a później na wierzchu sobie skontrujesz.
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Zrobisz to na kłowej szlifierce do wałków. Nie ma w Będzinie już zakładu w okolicach stadionu? Tam robili regeneracje wałów korbowych do trabanta i szlifierkę zapewne mieli.
Kolego po zmianie aparatu należy ustawić zapłon.
Ja zapraszam na forum: http://fiat126p.pl/forum/index.php tam na pewno uzyska pan pomocne informacje. Swoją droga to jeśli chodzi o ustawienie zapłonu to ustawiamy na 10 stopni czyli pirwsza kreska na pokrywie rozrządu musi się ona pokryć z wycięciem na kole pasowym od paska a na pierwszym cylindrze od tyłu auta musi być sprężanie łatwo to sprawdzić...
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
Dzień Dobry, w zeszłym tygodniu składałem od czystego bloka, silnik do fiat'a 126p. Z racji tej, że posiadałem takich silników parę, postanowiłem złożyć go z lepszych części z innych silników od fiat'a 126p. Składałem silnik z osobą doświadczoną, która to niejednokrotnie tego typu silnik składała. Po złożeniu silnika i przygotowaniu go do pracy przyszedł...
Zdejmowałeś przewody z kopułki? Kolejność cylindrów jest poprawna?
Resetowanie tu nie ma nic do rzeczy. Ale ci, co o samochodach nic nie wiedzą, w resetowaniu kompów i czyszczeniu silniczków krokowych mają jakieś panaceum, jakąś złotą receptę na wszystkie usterki. A problem tam jest prosty.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Zacznij o dokładnego wyczyszczenia przewodów i kopułki. Benzyna ekstrakcyjna lub izopropanol. Dokładnie wysuszyć !! Upływność wysokiego napięcia najlepiej widać w nocy.
Ktoś mi jeszcze podpowiedział,że to może być wina czujnika Hala, miał ktoś jakieś doświadczenie z tym ustrojstwem?? Witam. Ja miałem do czynienia z tym ,,ustrojstwem'' w audi 80 silnik 1.8 Właśnie mnie także ni z tego ni z owego tajemniczo gasł silnik w czasie jazdy.Parę razy nawet holowałem z trasy do domu. Najśmieszniejsze jest to,że po sholowaniu...
Tak naprawiam , a co iskry nie ma?
Ja tylko dodam że zapłon kolb ksenonowych w projektorach kinowych serii AP odbywał się z użyciem aparatu zapłonowego bez żadnych półprzewodników. Był tam tylko transformator WN (kilka kV) iskiernik, cewka powietrzna i kondensator. Całość przypominała cewkę tesli. Z kolei do zasilana lamp używane były zewnętrzne prostowniki z regulacją prądu roboczego....
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Witam mam taki problem że padł mi czujnik optyczny w aparacie DAC więc kupiłem nowy ale MANDO kiedy chciałem założyć nowy aparat okazało się że nie dochodzi do końca natrafiam na rowki czuię że wszedł ale zostaje mała szczelina więc co teraz zrobić czy są jakieś uszczelki albo czy można dorobić samemu ale czy to mogło by tak być założone?
Powinno działać.
Przepraszam, ale nic nie zrozumiałem. można jaśniej? dzięki
Witam jest jeszcze jeden sposób - starych mechaników. Zdemontuj filtr powietrza, tak żeby był wygodny dostęp do aparatu zapłonowego i gaźnika. Teraz uruchamiasz silnik i czekasz żeby sie nagrzał. Ustawiasz wstepnie na "ucho" najbardziej równomierna pracę silnika. Nastepnie lekko przykręć śrubę blokjacą aparat. Teraz naciśnij gwałtownie cięgno gazu (najlepiej...
Nie kupisz takich podkładek / sprężynek . Ja kiedyś coś kombinowałem z czegoś dopasować i znalazłem podobne w tłoczku hamulcowym z tylnej osi chyba vw albo pod płytą aparatu zapłonowego poloneza ew na wałku aparatu zapłonowego już nie pamiętam . Prawie każdy tłoczek hamulcowy z tylnej osi ma podkładki odpowiednio wygięte kwestia tylko otworu wewnętrznego...
Witam. Jak przynajmniej odepniesz kopułkę to może już coś zobaczysz. Przyczyna może być w kopułce, palcu lub wewnątrz aparatu.
Zmierz ciśnienie paliwa jakie dostarcza pompa do listwy wtryskowej, może już się kończyć pompa, albo zawór ciśnienia paliwa upuszcza zbyt wcześnie paliwo.
kondensator aparatu zapłonowego palec aparatu zapłonowego budowa aparatu zapłonowego
hasło konica minolta lutowanie drutu zmywarka drzwi amica
Jak zatwierdzić temperaturę w lodówce Samsung? Operacja nieudana: Plik zawiera wirusa - co robić?