Może być pomyłka bo z pamięci mówie Gaszenie jest do masy to ten przewód z instalacji chyba niebiesko czerwony te 3 szt. z magneta to właśnie zasilanie i impulsator i teraz tak: zasilanie to różowy i .... nie pamiętam Poszukam schematu bo gdzieś miałem Ogólnie w czym problem w magnecie czy w cewce?
Zapłon chłopcze, to podstawowy błąd. Pewnie porozkręcałeś, a potem poskręcałeś mniej więcej tak samo. Z zapłonem tak łatwo nie ma.
Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon. Dodano po 13 Ale tam jest zapłon elektroniczny bezstykowy. Istnieją tylko Kliny przestawiające zapłon.
przepraszam za pisownie ..cała instalacja z zapłonem pochodzi ze skutera aprilia amico
Ściągnij schemat do swojego sprzętu (jest w sieci) i samemu rozrysuj instalację zapłonową. Masz kolorowe przewody, schemat+skuter i do dzieła. Najprostsza i najszybsza metoda.
Miałem taki przypadek paliło świecę problemem był źle ustawiony zapłon.
Kolego może ci się zapłon przestawił.Zobacz
Kompresja, ciśnienie w skrzyni korbowej, gaźnik, i jego ustawienie, paliwo. Zapłon instalacja. Więc wszystko do sprawdzenia. Zwłaszcza jak nie masz słuch, węchu i doświadczenia. AFR też się przydaje jak się nie znasz.
http://www.mvt-allumage.com/WD150AWP/WD1...
https://www.manualedereparatie.info/en/c...
Podejrzewam że XR7 ma zapłon identyczny jak TZR 50, a więc DC-CDI. Nie ma opcji aby uruchomić go na module AC-CDI stosowanym w Aprilii RS 50. Tak więc albo zastosujesz kompletny zapłon AC-CDI (od Aprilii) albo zastosujesz kompletny zapłon DC-CDI (od Peugeota). Pozostaje więc sprawdzenie poprawnego działania układu zapłonowego (sprawdzić co się dzieje...
ale przecież zapłon zostaje nie trzeba go wymieniać
Skuter Aprilia rally 50 96r Silnik minarelli horizontal lc chłodzony cieczą. Przy prędkości 70km/h odcina zapłon. Odpuszczę gaz po paru sekundach zapłon wraca. Co jest przyczyną? Wymieniłem cały dolot paliwa na nowy tj. Membranę Króciec gaźnika Nowe węże gómowe Kranik Powiększyłem odpowietrznik baku. Jak i w gaźniku rozwierciłem króciec podciśnienia...
Zapłon, jest dobrze ustawiony?
A czy ten motocykl ma obrotomierz elektroniczny(cyfrowy, analogowy)? Jeśli tak to można wykorzystać sygnał z obrotomierza i gdy obroty osiągną określoną wartość zbudowany układ musi wysterować przekaźnik i zapłon wyłączony.
Skoro sam wiesz że fajka luźno siedzi, to ją wymień, bo może ci przerywać. Nie że zeskoczy całkiem, ale np przerwie zapłon na kilka cykli pracy (a to ułamek sekundy), może jakieś zabezpieczenie wtedy się załącza aby chronić cewki. Poza tym warto poczyścić różne kostki, masy itp.
Witam. Oczywiście może to być problem z nieszczelnością silnika, np na uszczelniacz wału, łączeniu karterów. Gaźnik był czyszczony ? Może wystarczy przestawić iglice i wyregulować gaźnik. Przy składaniu silnika dobrze złożyłeś pompkę olejową (chyba że nie rozbierałeś od strony zapłonu)
W bazie schematów znajdziesz odpowiedni schemat dla Twego skuterka i na jego podstawie sam połączysz przewody z odbiornikami itd.. Musisz uważać na oznaczenia i kolory przewodów. Schemat najlepiej jest odpowiednio powiększyć, aby był bardziej czytelny. Jeśli chodzi o uruchamianie silnika (po kradzieży) z tzw. kopnika, to nasuwa się wniosek, iż silnik...
Witam a w jakin sposób jest regulowany zapłon,wygląda na opóżniony pozdrawiam
Nie znam maszyny, musiałbyś mi to jakoś zobrazować (elementy zapłonu).
Bo to nie jest zapłon do skuterów z silnikiem Minarelli, tylko zapłon do chińskich skuterów z klonem silnika Yamahy Jog, dlatego przewody w złączu są zamienione.
Podejrzewam że to wina gaźnika lub przestawiony zapłon. Posiadam w nim silnik AM6. Idziesz w dobrym kierunku, w pierwszej kolejności ustaw zapłon, a jeżeli to nic nie zmieni to regulacja gaźnika.
to prawdopodobnie coś w zapłonie. Moje podejrzenie pada na cewkę.
Przepraszam, niestety nie posiadam pinoutu do tego modułu.
Jeszcze raz, sprawdź rezystancję na pinach od wtrysku po zapłonie i bez.
Rok 2000, cylinder 70. Co możne być nie tak? Ktoś przerobił go na gaźnik?
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&e... Na samym końcu. Powodzenia.
Witam. Mam problem z pacjentem Aprilia SR 50 Motard 2T AC z silnikiem Piaggio. Ostatnio przy czyszczeniu gaźnika odepnąłem kostki. Następnie złożyłem gaźnik i podpiąłem kostki (zapłon był włączony) i wpiąłem w złe miejsce kostkę. Następnie zmieniłem to i dałem dobrze, lecz skuter już nie odpala na rozrusznik. Co mogło się stać? Spaliłem instalację??...
Rasty: Przy ręcznym wyzwoleniu jest wybuch ale jeżeli nie kręcę rozrusznikiem, tylko po kręceniu gdy silnik już stanie wyzwolę Iskrę wtedy następuje wybuch a wtedy właśnie nie ma zwiększonego ciśnienia. Mogę jedynie opóźnić zapłon w uC o powiecmy 10 stopni (~830us przy obrotach rozrusznika) i sprawdzę wtedy, niestety Sprawdzę to dopiero w poniedziałek....
Witam . Mam aprilie rs 125 w której zatarł się silnik i włożyłem w nią silnik loncina 200 , wpięcie do elektryki aprilii ma 6 kabli ,a wiązka wychodząca z loncina 5 , problem w tym jak to podłączyć żeby światła rozrusznik itp działało i trzymało się kupy , posiadam także instalacje z loncina tylko pod zapłon oraz kompletna instalacje z aprilii podłączoną...
Hmm, ale w silniku Minarelli RV ani w ramie nie masz tulei gumowych? Niemożliwe aby silnik "kopał" podczas pracy. Masa dodatkowo jest połączona poprzez przewód biały ze statora oraz przewód wyprowadzony z modułu zapłonowego (do ramy). Jeśli światła nie świecą jak należy, sprawdź: - Moc żarówek i czy nie są one np. na 6V; - Czy regulator napięcia nie...
Z filmu ewidentnie wynika problem z zapłonem
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Witam Na zdjęciu przedstawiam mój zapłon Ducati Energia, pytanie czy dobrze jest on wkręcony bo motor nie pali, chodzi mi dokładnie o ustawienie tych cewek pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie http://obrazki.elektroda.pl/1178573100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9194354500_1...
Jeszcze nie spotkałem się z jakimiś chińskimi podróbkami tego modułu DC-CDI za 35 zł... Moduł oryginalny prawdopodobnie kosztuje około 300 zł. Spróbuj wykluczyć uszkodzenie modułu, sprawdź zasilanie modułu, impulsator, cewkę WN. Pokaż zdjęcie świecy zapłonowej wykręconej po pojawieniu się usterki zapłonu.
Witam. Simson S51 platynkowiec strzela z tłumika strasznie,nie wkręca sie i nie odpala nagrzany. -Wszystko szczelne. -Gaźnik czyszczony regulowany. -Zapłon cofnołem tak że aż zabrakło regulacji lekko sie poprawiło. Na różnych 2 świecach jest tak samo. Podejrzewam Cewkę lub Kondensator. Aprilia rs 125 2006 po remoncie generalnym zostało zrobione 400...
Witam kupiłem sobie aprilie rs50 98r. z cylindrem 90ccm i mam kilka pytań . Odpala ładnie tylko podczas jazdy to tragedia na pierwszym biegu to się rozpędza z 20sek. zanim dojdzie do 8tys. obr. potem ogień tylko przerywa trochę . Jak tam jest z zapłonem przy większym cylindrze trzeba przestawić zapłon jak w simsonie? gaznik wyczyszczony Wydech jakiś...
Na dzień dobry możesz sprawdzić błędy jakie zapisał ecu. Tylko musisz wymusić tryb serwisowy. W pierwszych di-techach wystarczyło odkręcić gaz na wyłączonym zapłonie, nastepnie włączyć zapłon odczekać ok. 3 sek. puścić gaz i kontrolka wtrysku zaczynała mrugać sekwencje błędów. Może w factory też zadziała.
Najpierw zorientuj się co trzeba zrobić , kupić żeby silnik w ogóle chodził (zapłon ,dozownik itd.) póżniej szukaj cylindra. Myślę że 1tys. na dobrą przeróbkę ,gaźnik i nowy cylinder z głowicą Tobie nie starczy.
Jeżeli jest to moduł [ ten z przewodami ] AC CDI , to jest zasilany bezpośrednio cewką zasilającą w statorze . Kolory przewodów , 1. biało-czerwony z modułu na impulsator , 2. czerwono-czarny z modułu na cewkę zasilającą , 3. czarno-biały z modułu to gaszenie na stacyjkę [ masowanie ] , 4. czarny z modułu na masę , 5. pomarańczowy z modułu na cewkę...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
model silnika to RV4 p6 To się zdecyduj dokładnie, bo RV4 a P6 to zupełnie inne silniki. AM4 to zupełnie inny silnik i części nie pasują wzajemnie. wychodzą z niego tylko dwa kable czerwony i czarny Podaj więcej informacji na temat zapłonu, bo na pewno nie jest to zapłon Ducati i raczej nie jest to CDI.
Może ktoś zna sposób jak sprawdzić moduł zapłonowy skutera z elektrycznym zapłonem( np. peugeot, aprilia), z 4 wyjściami, albo jak go podłączyć bo podłączyłem pod oryginalną wtyczkę i wybuchł.
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
Zapchany filtr paliwa, zapchany filtr powietrza, uszkodzona świeca (pomimo że daje iskrę), słabe przewodzenie przewodów, cewka WN w stanie agonalnym, brak kompresji, przestawiony zapłon, przestawiony rozrząd (jeśli to 4T) i kilka innych. Na sam początek spróbuj pod świecę wlać 0,5ml paliwa i spróbuj odpalić, jak się wkręci jak szatan, to masz problem...
Witam Mam zapytanie czy orientuje się może ktoś gdzie aprilia af1 1996r ma moduł ? Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedz
Temat można zamknąć. Moduł okazał się sprawny, a winę nieodpalania silnika ponosił jeden źle podłączony przewód plusowy. Problem rozwiązany. Dodano po 5 Dotarłem do dokumentacji technicznej (schemat instalacji elektrycznej) i krok po kroku sprawdziłem przewody z wyjątkiem jednego (ostatniego) plusowego, który uznałem, że ma ciągłość i jest podłączony...
Sprawdź dokładnie bezpiecznik (niektóre skutery mają ich więcej), czy styki elektryczne nie są zaśniedziałe (skorodowane) i musisz "iść" dalej po przewodach tj. od akumulatora do stacyjki. Jeśli przewody będą bez uszkodzeń, to w okolicy stacyjki lub w niej samej szukaj usterki. Uruchomienie silnika przy pomocy kopnika odbywa się bez udziału akumulatora,...
Witam mam duży problem z odpaleniem mojego skutera Aprilia Sr 50 Ditech z 2000 r i nie wiem dlaczego nie odpala rozrusznik kręci, elektryczna pompa paliwa podaje paliwo do wtryskiwacza, wtryskiwacz chodzi ale nie jestem tego taki pewny ponieważ kiedy odkręciłem wtryskiwacz i włączałem zapłon z wtryskiwacza paliwo lało się powinna być mgiełka czy jak...
Był to moduł zapłonowy zintegrowany a raczej zalany z cewka wysokiego napiecia , wszystko w jednej obudowie (oznaczenie TM 14 - 07 produkcja Amal Szwecja ) pracowalo to cudo w dwusuwowym KTM GS300 ale taka sama cewka byla montowana w Apriliach lub innych dwusuwowych wynalazkach z silnikiem Rotax'a, jest to juz drugi motocykl ktory naprawiam z tym samym...
Zapłonu nie da się ustawić bo jest na stałe . Zmieniałem wał na pełny . nowe łożyska i uszczelniacze . i gaźnik 17.5 del . Odpalałem bez tłumika i jest to samo . Nie może wkręcić sie na obroty . Dodano po 1 Czy sprawdziłeś ustawienie zapłonu. Strzelanie z tłumika wskazuje na opóźniony zapłon (może klin ścięty) lub zbyt bogatą mieszankę lub zatkany tłumik....
A jakie moze tu byc inne podejscie szukasz magneta z pasujacym stozkiem do twojego wału potem dobierasz czujnik położenia wału nastepnie jakis moduł z chinskiego skuterka ale musisz wiedziec w jakim miejscu ma byc czujnik czy wyprzedzenie zapłonu jest ok mozna by wykorzystac ori magneto zapewne masz wiecej niz jeden wypust trzeba by je zszlifowac dolozyc...
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Nie ma praktycznie żadnej "sprawdzonej" alternatywy dla tego typu modułu zapłonowego DC-CDI. Przeróbka na inny rodzaj zapłonu kosztowała by tyle samo, albo i więcej. Pozostaje kupić nowy moduł, lub spróbować naprawić obecny.
jak był zawilgocony (deszcz) to działał jak chciał(wskazywał błędne dane, włączał się na wyłączonym zapłonie....) aż wkońcu przestał wogóle działać
Kolego musisz rozpoznać, jakie cewki są w alternatorze (prądnicy prądu zmiennego) i co one "obsługują" (tj. zapłon, światła, czy ładowanie akumulatora). Myślę, że pomyliłeś podłączenie - poszukaj w internecie właściwego schematu i do pracy. Dla informacji podaję (mam skuter japoński, z Tajwanu i Chińczyka), w których światło główne, zapłon i ssanie...
Pokop go z 20 razy na wyłączonym zapłonie, a następnie włącz zapłon i daj tak 1/8 gazu (jeśli przesadzisz zadławi się) wtedy kopnij raz, a porządnie - powinien załapać od razu. Jeśli odpali to tak trzymaj gaz jeszcze przez jakieś 5sek. (nie dodawaj gazu bo się zadławi) Jeśli to nie zadziała możesz spróbować prysnąć czymś w sprayu (np plak) do gaźnika...
witam, wiem że to dział samochodów ale motocykli tu nie zrobili. Jest taki problem że aprilia rs50 przerywa od 6000obr./min tak do 7500obr./min. a później wkręca się bardzo dobże . Nie ma to zwiazku z dawkowaniem paliwa już sprawdzałem. Mimo iż są tam impulsatory to całą prądnicą z tacką dało rade zapłon przestawić ale niezbyt dużo to dało. Moduło cewka...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Tak tak wszystko się zgadza ale cićnienie paliwa dochodzi do 6 bar a w stanie przed odpaleniem jest koło 2,5bar więc nie wiem jak sobie to wyobrażacie. A problem zapewne nie jest w pompie tylko we wtrysky nr 2 wtryskującym mieszankę bezpośrednio do komory spalania. Żeby sprawdzićczy pompa chodzi podepnij siędo niej szeregowo i zrób to samo do pompy...
W sterowniku, padł i szukaj nowego...
(at)UP . sprawdzałem dwie i w obu iskra przeskakuje w środku a nie miedzy przerwą. Wcześniej te świece chodziły. Szukam oryginalnej świecy do tego skuterka !!! Tylko że wygląda na to właśnie że nie w świecy jest problem!!! Tylko w złym spalaniu!
Silnik kiedy jest zimny nie chce odpalić i mimo tego że podłączę akumulator pod prostownik to niekiedy uda się go odpalić przez jakiś czas pracuje ładowanie jest ale gdy się go już wyłączy zapłon to niekiedy jest tak że rozrusznik kręci jak powinien a np spróbuję za jakiś czas i tak jakby nie było prądu w akumulatorze i przygasa mi kontrolka zapłonu...
Witam mam mały problem z tym motorkiem chciałem wymienić świecę ponieważ skaczą obroty i nie da się jej odkręcić nie chciał bym zerwać gwintu i narobić sobie roboty prosił bym o jakieś porady z góry dziękuje. Pozdrawiam
Nakombinowane, to mało powiedziane. Ciężko cokolwiek dostrzec na tych zdjęciach, ale obawiam się że początek przeróbek zaczyna się od statora. Oryginalnie jest jedno uzwojenie na statorze (jednofazowe, połączone z masą) które zasila zapłon CDI, światła i ładowanie. Ja dostrzegam przewody odpowiadające statorowi z Aprilii lub silnika chłodzonego powietrzem....
Aprilia RS 50 z 95 roku,silnik Minarelli AM5,dwusuwowy,jednocylindrowy,chłodzony cieczą. Zapłon jest realizowany przez moduł CDI oraz czujnik położenia wału. Cylinder seryjny,gaźnik został wyregulowany,po prostu po założeniu wydechu zaczęła się wkręcać do 12 tyś obr,wcześniej do 9 tyś się kręciła. Musiałem także wymienić świecę z powodu wyższej temperatury...
Jeśli nabyłeś moduł dedykowany to Twego pojazdu, to jaki problem, czy masz brak wtyczek itd.. Sprawdź działanie impulsatora i jego odległość od koła magnesowego (ok. 0,3 mm, nie może ocierać o koło magnesowe).
Zimne luty są napewno ale to na samej górze płytki , ogólnie kiedyś widać robili to porządnie grube ścieżki , oporniki już smd , moduł zapłonowy już zamówiłem ale do tego dobrałem się specjalnie żeby wszystkim pokazać co tam siedzi bo jest to ciekawie , robię to z zainteresowania i chcę sie tym podzielić z innymi , mogę po sprawdzać kondensatory itp....
Witam mam problem z blokadą zapłonu w leonardo 250 odcina zapłon przy 7100obr udalo mi sie rozebrac modul cdi pytanie teraz który lub gdzie i jak jest przewaznie podłączony kondensator blokujący (w silnikach 4t) obroty czy jest miedzy impulsatorem a masa czy raczej miedzy cewka itp mam kilka kondensatorów obok siebie i niewiem jaki mam zlikwidowac nie...
Witam Posiadam skuter Aprilia sr50. Brakuje mi modułu zapłonowego. Zasilany jest z aku, a nie z cewki wysokiego napięcia, jak w wielu innych skuterach. Od jakiego skutera moduł zapłonowy zasilany jest tak samo? Ewentualnie, proszę o schemat takiego modułu. Bardzo proszę o pomoc.
Jak wygląda sprawa z ustawieniem zapłonu, może iskra jest w nieodpowiednim momencie.
Witam, Moja Aprillka po swapie silnika od Peugoeta XR7 jest nie do ustawienia. Podejrzewam coś z zapłonem gdyż w nowym silniku był inny zapłon tzn Dc-cdi ale kupiłem magneto pasujące do karteru nowego silnika i włożyłem stary iskrownik. Proszę o szybkie odpowiedzi ;d
Z tego co przedstawiłeś wnioskuję że do wymiany jest rozrusznik ,silnik prądu stałego jest na łożyskach kulkowych i może tam ma jakieś opory ,Wymontuj rozrusznik i sprawdź czy dasz radę pokręcić ośką silnika jeśli możesz to rozrusznik jest do wymiany lub do naprawy np: (wymiana szczotek )wirnika -Nowy rozrusznik jak dobrze pamiętam to koszt ok 100 zł.....
Witam mam problem z moją maszynką kupiłem go równy tydzień temu. Chodzi o skuter Aprilia Sr 50 2003r Oryginalnie jest to wtrysk lecz została ona przerobiona na gaźnik przez poprzedniego właściciela. Wszystko pięknie chodziło skuterek dobry v-max 75 palił z rozrusznika bezproblemowo. Problem zaczął się dziś razem z kolegami wybraliśmy się na przejażdżkę...
Tak jak widać na zdjęciu, zewnętrzny impulsator. Ten zapłon pochodzi z chińskiej podróby silnika AM6 stosowanego m.in. w CPI. Z tego co słyszałem to nie da się go nawet zamontować do silnika Minarelli AM6, nie wiem jakie są różnice, ale z pewnością jedną z nich jest brak mocowania impulsatora. Druga sprawa, alternator który jest sprzedawany na Allegro...
Ale jaka? Czy skacze na samym kablu min 8 mm? A punkt zapłonu prawidłowy? Co ze ssaniem? Otwiera się i zamyka?
a co myślelibyście o założeniu tego do skutera 2T?? mam skutera Aprilia Rally
Aha czy jednak da się przerobić zapłon chciał bym też żeby ktoś mi powiedział co i jak po kolej i proszę o kontakt po przez messengera mogę tam wysyłać zdj Dodano po 3 Czyli tak zmienić bodź przerobić linkę gazu ,dać gaźnik . kompresor wybebeszyć i przykręcić , zamontować kranik , filtr paliwa . Teraz proszę o dokładne opisanie co z króćcem bo ktoś...
Chyba tak nie śwista ale jeszcze ustawie raz zapłon wszystko od początku i kupie potrzebne części I jeszcze jedno pytanie czy na takich zapłonach Simson by działał i czy to ma sens wymieniać czy ma to duży wpływ na moc/prędkość? 1.http://allegro.pl/item646478034_zaplon... 2.http://allegro.pl/item633052779_aprili...
Moim skromnym zdaniem to albo problem z paliwem (odpływa) albo elementy które pod wpływem ciepła rozszerzają się doszczelniając układ (na ciepłym ok), a jak stygną robi się gdzieś luka, przerwa lub szpara (nie zasysa i jest kapota) Może nawet jakieś drobne elementy zapłonu, bimetaliczne Czesław
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
Witam! Zakupiłem jakiś czas temu aprilie sr 50 rozebraną do remontu.Do zrobienia została tylko elektryka i chciałbym sprawdzić czy jest iskra tzn:instalacja na krutko i jeśli ktoś by posiadał taki schemat lub go zrobił daje naj
Skoro silnik nie odpala to skąd w akumulatorze napięcie 14V? Skąd wiesz, że napięcie świecy zapłonowej jest za małe? Gdy silnik nie chce zapalić świeca zapłonowa robi się mokra? Jest sporo możliwości. Od usterki samego statora, impulsatora przez moduł zapłonowy, zabrudzony gaźnik, lewe powietrze, aż po samo zużycie gładzi cylindra, tłoka, pierścieni...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Siłownik ssania banalnie sprawdzić. Wykręcasz. Pewnie siedzi w gaźniku dociśnięty blaszką. I podłączasz pod 12V. Ma się powoli robić ciepły i równocześnie ma się wysuwać z korpusu. Kilka minut to potrwa. W zasadzie są dwie metody podłączenia tych siłowników - albo pod uzwojenie i zasilanie go prądem zmiennym sprzed regulatora, albo (tak miałem ostatnio...
Ogólnie na chwilę obecną skupiłem się na samym iskrowniku i kole magnesowym - dalsze wyjscie czyli z modółu czy cewki to już nie będzie większy problem. Gdy mam założone na wał magneto i pod spodem iskrownik, to podczas kręcenia rozrusznikiem najpierw prąd wskakuje na 2-3V a potem spada na 0,02-0,03 i jest to na przewodach zapłonowych - czerwono czarny...
Witam ,z tego co się orientuję to cewkę WN przykręca się do ramy i przez obudowe łapie masę , w zależności od rodzaju cewki masz dwa lub jeden zacisk , jak jest jeden zacisk to podłączony jest albo do przerywacza ,albo do modułu zapłonowego , jak masz dwa zaciski w cewce to jeden jest podłączony do plusa akumulatora ,drugi do przerywacza lub modułu...
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
Więc od początku, bo jak każdy temat na elektrodzie dłuższy niż 5 postów zaczyna się gmatwać. Czy świeca ma prawidłową długość gwintu? Czy obie uszczelki płaszcza wodnego są w porządku? Czyli ta pod cylindrem i ta pod głowicą... Jeśli będzie za krótka świeca, zaczną wypadać zapłony i paliwo będzie lądować w wydechu, dopalając się tam spowoduje kopcenie...
Przeglądnij instalację, bo po wyłączeniu zapłonu (stacyjką) światło hamowania nie powinno się świecić. Masz coś namieszane w instalacji, może stacyjka uszkodzona i mikrowłączniki w "klamkach".
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna. Wielkość cewki nie ma żadnego znaczenia. BTW jeździłem pewien czas...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
a iskra jest? Wykręć świecę przytknij do masy i zakręć zobacz czy jest iskra, sprawdź czy dochodzi napięcie do cewki zapłonowej
Sprawdź czy ci nie ukręciło klina na dzwonie-magneto wystarczy odkręcić nakrętkę nie trzeba zdejmować, lub bez odkręcania pojedź do pierwszego lepszego "Kazia" co ma warsztat i zobacz lampą stroboskopową punkt zapłonu znak masz na obudowie-karterze, takie nacięcie a na dzwonie-magneta są linie. Trzeba rozebrać tą stronę z wentylatorem.
Styki wszystkie sprawdzone, a które podejrzanie wyglądały-polutowałem, zamieniałem cewki zapłonowe na inne i to samo się dzieje, więc pozostaje ten moduł zapłonowy, albo stator pod magnetem, z tym zasilanie modułu jest, impulsator przy obracaniu magnetem zmienia wartości, czyli pada na moduł, a z koleji na wyjściu na cewkę, na odpiętych przewodach jest...
Mam problem z podłączeniem instalacji w Aprili RX 125 1998 r. (silnik Rotax 123). Gdy ściągałem koło zamachowe, ku mojemu zdziwieniu zamiast zwykłego zapłonu z cewkami zobaczyłem prądnicę, coś takiego jak np. w WSK 175 czy ETZ 250. Nie mogę dojść do ładu, jak i co do czego podłączyć. Zaznaczmy, że znajduje się tam cewkomoduł, a z prądnicy wychodzą 2...
Witam. Gdy Ostatnio odpalalem swoja Aprilie to zakopcilo sie z modulu zaplonowego i najprwdopodobniej sie spalil. I wlasnie mam pytanie jaka mogle byc przyczyna spalenia tego modulu?
aprilia aprilia aprilia aprilia instrukcja aprilia moduł aprilia moduł
klimatyzacja zasilanie oscyloskopy naprawa rubens podłączenie wtyczki kolory
blaupunkt bno881 blaupunkt bno881
Denon AVR-X1000 – jak wgrać firmware, aktualizacja przez LAN, brak plików USB Windows 10 Pro – niedziałające klawisze F8 i F9 w notebooku, Fn Lock, sterowniki, BIOS