Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Pompa jest dobra, tylko jest na osi alternatora...
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Ja to dziadostwo całkiem usunąłem i założyłem pompę napędzaną paskiem alternator odetchnął.
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
nie będzie cudów z elektroniką, alternator bedzie Ci wdzięczny za to :)
Wymienić albo naprawić alternator, a wspomaganie wróci samoistnie:D.
A ilu amperowy alternator masz zamontowany?
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną Skoro w lato chodziło wszystko Ok. Przyszła zima i zrobił się problem jak z rozruchem . Sprawdził bym alternator i akumulator. No chyba że pompa kończy żywota.
Może alternator kończy życie powoli... Powinno być sitko jak kolega wcześniej napisał.
Zwykłe hydro jest najmniej awaryjne. Jakakolwiek elektryczna pompa to kłopoty, męczenie akumulatora, padający alternator -astra, Vectra.
Brak ładowania. Do sprawdzenia/naprawy/wymiany alternator.
nie wymieniaj żadnej pompy. to nie jej wina obstawiam że to na 99 procent wina alternatora miałem kilka takich przypadków. alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł. zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi. jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.
Jakies odczyty? Alternator ładuje? Zanim zaczniesz zadawać dalsze pytania, zacznij naprawiać coś a potem sie zobaczy
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Kolego naprawiam pompy wspomagania od lat zawodowo.Ta pompa startuje po podaniu jednakowych napięć na oba kabelki sterujące.Pisałem wyraźnie o odcięciu kabelka od alternatora.
Rozłącz ten czarodziejski kabelek od alternatora do wspomagania (jak dobrze pamiętam po lewej stronie komory silnikowej przy podszybiu jest kostka) jak mimo to będzie działało wspomaganie to zespół pompy. Jak definitywnie przestanie to alternator.
Możesz wsadzić listwę hydro i wrzucić pompę elektryczną np. z astry g(4 przewody +,-,po zapłonie i lampka alternatora). Rurki zaprasujesz w każdym punkcie gdzie robia hydraulikę.
Jest np od astry G , potrzebuje sygnału z alternatora ,nawet diagnoza wychodzi.Ale czy to się sprawdzi nie wiem.
Z tym wspomaganiem to troszke nie tak.Wspomaganie startuje w momencie kiedy dostaje informacje z dwóch miejsc ze stacyjki (włączenie zapłonu) oraz z alternatora(że ładuje).Ta druga informacja jest brana właśnie z wyjscia na kontrolkę.Kontrolka nie świeciła czyli od strony alternatora miała pełny + to powodowało startowanie wspomagania.Żadna dioda nie...
To jest w tym wszystkim dziwne że w prosty sposób nic nie chce działać . :) Chce tylko trzeba dobry model wybrać z czysto elektrycznych :clio, twingo preferuje, z hydraulicznych opel Astra II. Czysto, łatwo, tanio. Bez zbędnych kół i pasków na silniku za to z mocnym alternatorem.
Tak jak to sugeruje kolega motronic sprawdź alternator :)
Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.
a tam aby nie jest wspomaganie elektryczne?? w Astrze G jest elektryczne a Zafira=Astra G także to normalne, że jak niema ładowania to niema wspomagania, bo wspomaganie elektryczne strasznie dużo prądu ciągnie i jak umrze ładowanie to byś nigdzie nie dojechał bo by zaraz akumulator zdechł, a tak z wyłączonym wszystkim co się da można do domu/warsztatu...
Niedawno kupilem asterke.mam klopot ze wspomaganiem czasem sir pojawia.w wiekszasci nie ma go wcale.dzis zmienialem plyn .po odpaleniu i krecieniu kierownica i zassalo.rozumiem ze hydralika pompy jest ok.z tego co sie naczytalem naczytalem mam wspomaganie elektro- hydrauliczne.ladowanie alternatora mam 14.3 v czyli ok.nie wiem gdzie dalej szukac
i bez wspomagania
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
To właśnie w momencie jak nie ma wspomagania sprawdź ładowanie, sprawdź również wtyczkę przy alternatorze i przy wspomaganiu czy nie ma tam wilgoci.
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
Niestety, padł alternator
Ma chodzić po odpaleniu. Jak chodzi na zapłonie alternator pada lub padł.
Jeśli piszczy przy skręcie kołami może być winny pasek od pompy wspomagania, nie od alternatora. Jeśli chodzi o napięcie, obiło mi się coś o uszy, że w Twojej astrze zamiast klasycznej pompki wspomagania na pasek montowali elektryczne pompki wspomagania, stąd przy skręcie kołami obciążenie dla alternatora :)
Astra F to baaaardzo szerokie pojęcie - miała mnóstwo silników, miały klimę lub nie, wspomaganie lub nie; to wszystko wpływa na układ i rozmiar pasków. Tak więc: rocznik, typ i kod silnika, wyposażenie. Wówczas być może ktoś z Kolegów z Forum ma takie autko i zrobi fotkę, gdy pasek jeszcze jest.
Witam. W moim samochodzie pali się lamka ładowania cały czas i po odpaleniu silnika nie gasnie i nie działa wspomaganie. Mam pytanie czy objawy wskazuja na alternator czy na silnik przy wspomaganiu oraz czy nawet jak alternator jest popsuty to zawsze nie działa z nim wspomaganie. Pozdrawiam
Koledzy jaki max pobór prądu pompy wspomagania kierownicy w Astrze G?
Oczywiście.Jeżeli jest problem z alternatorem pompa wspomagania się wyłaczy.
Jak dla mnie alternator uszkodzony.
Żenada. Zamykam.
Alternator daj do poprawki.
Dużo, bardzo dużo. Odpiąłeś alternator do próby?
Problem był taki że zapłaciłem u mechanika 750 zł za alternator plus pompa wspomagania
U mnie w 1,6 b 8v też walnął alternator- objawy podobne - brak wspomagania, cuda na desce
Wspomaganie jest elektryczne i pracuje cały czas. Gdy alternator zaczyna dawać zbyt niskie napięcie - wtedy się wyłącza. Czyli przede wszystkim sprawdzić alternator.
Jaki silnik, jaki alternator? Problem tu opisywany wielokrotnie, zazwyczaj wina alternatora, użyj wyszukiwarki.
Zmierz napięcie ładowania w czasie gdy pali się kontrolka.
Miałem też takie utraty wspomagania, ale z innego powodu. Miałem słaby akumulator i kłopot z alternatorem. Dojeżdżałem do skrzyżowania, wrzucałem na luz. Napięcie akumulatora spadało i wyłączało się wspomaganie, ale czasem też radio.
witam przy tym wspomaganiu musi być utrzymane ładowanie w granicach minimalnych i maksymalnych jakie są przewidywane na ładowanie akumulatora przy obciążeniu również czyli światła dmuchawa podgrzewanie szyby oraz kręcąc kierownicą niepowinno być mniejsze anieżeli 13.7 wiec nieszukaj błędów w wspomaganiu tak sie ono zachowóje jak ma mało prącu przyczyny...
Witam. Mam problem w mojej Astrze swieci sie podczas jazdy kontrolka od ladownia i nie mam wspomagania. co robić? czy padł alternator? Pasek nie jest luzny.
Dziekuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Niestety nie mialem dostępu do kompa wczesniej. Dzis zrobiłem.. Padł regulator w alternatorze... POZDRAWIAM
Witam, mam problem w astrze III 2004 diesel: - wspomaganie raz dziala raz nie - radio potrafi nie dzialac - akumulator tez traci moc - alternator wymianiany kilka razy co 2 lata Akumulator byl dawany zastepczy tez sie rozladowywal..... co moze byc nie tak? Dzieki z gory
G*wno wiesz więcej. Te EHPS wykazuje pewne anomalie typowe dla modelu.Pierwsza sprawa to poprawne działnie alternatora a zwłaszcza gałęzi D+.
sprawdziłem też ze sprzęgłem i to samo zrzuciłem pasek od alternatora i pompy wspomagania efektu brak
Jeśli kontrolka nie świeci po dotknięciu cienkiego przewodu do masy to zerwany, zaśniedziały ,przerwa alternator -kontrolka lub żaróweczka do wymiany.
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
witam wymienilem ostatnio w alternatorze stojan w oplu astrze 1,7td z silnikiem isuzu,alternator jest z pompka oleju do wspomagania serwa,stojan byl kupiony nowy,i teraz ladnie pieknie wszystko chodzi tylko wskazowka od obrozomierza zawyza o 2000obr.moze ktos spotkal sie z tym problemem?i cos poradzi na to.
Test na wykluczenie alternatora przeprowadziłem następująco :Zdjąłem pasek napędzający alternator (i pompę wspomagania) i na chwilę uruchomiłem silnik - dźwięki nie ustąpiły. Złożyłem więc wszystko i pojechałem do mechanika który zainkasował 760pln.
Hitachi,a Delco Remy to inna para kaloszy.Zupełnie inna konstrucja mostka,o ile w mostku hitachi idzie coś pokombinować,w delco nie. Nie ma sensu,astra G to pojazd "żarłoczny w prąd". Czasami pobór prądu z alternatora osiąga 90A (wspomaganie kierownicy!),stąd naprawa mostka jest dzialaniem krótkoterminowym.
Man astrę II 1.4 16V z 2001 i kiedyś też miałem podobny problem. Raz było wsp. a raz nie. W moim przypadku wina była akumulatora. Jeśli masz możliwość to podnień akumulator i zobacz czy będzie OK. Astra II ma wspomag. elektryczne więc po zapaleniu auta aby działała pompa wsp. musi być dobrze naładowany akumulator i prawidłowe ładowanie z alternatora.
Zakładasz pompę elektryczną z astry 2 . 3 przewody plus masa i kontrolka alternatora. Zakuwasz 2 węże i koniec.
Witam. Dziś zaglądaliśmy z ciekawości do auta syna własnie do silnika wspomagania. Po odkręceniu 3 śrub torx mało miejsca na odchylenie go bo kabelki trzymały. Ale też nie widać tych 2 przekaźników koło sprzęgiełka. Jest czarna plastikowa nakładka tylko z otworem na oś silnika i zanitowana w otworach na śruby. Może dlatego nie widać ja na fotach z podanego...
,i chciałbym poprawić wypowiedz kolegów co do pompy na alternatorze ,nie jest to vacumpompa tylko pompa wspomagania układu kierowniczego Mylisz się niestety.P
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Czy dałoby to radę z seryjnym alternatorem? Da sie byle byś non stop, nie kręcił do oporu. aby podłączyć pompę elektryczną ( np. z Astry G Ja mam podo rover i wspomaganie elektrycze i działa. Alternator nawet słabszy. Ale trzeba załozyć dzienne lampy.
A jednak alternator. Miernik kosztował 160, 00 nie 20,00 Dzięki za dobre rady
To napraw alternator i nie męcz nas juz. Ale wpierw zobacz co się dzieje na zacisku D+
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Ustaw obroty na zimnym silniku na minimalne - tak byś mógł odpalić silnik bez gazu, żeby nim nie tlepotało. Wtedy zabierz się za resztę. Nie sądze by twój alternator miał wyjście na obrotomierz.
Witam. Pytanie teoretycznie proste. Jak podłączyć pompe wspomagania w astrze II bezpośrednio z akumulatora ?? U mnie tak jak i u większości posiadaczy astry II wysiadło wspomaganie. Sprawdziłem kable, sygnały są, alternator ładuje 14V a na zapalonych światłach siada do 13,8V więc elektryk powiedział, że jest on dobry i nie jego wina. Teoretycznie wszystko...
Motronic ,ale G 2.0 klimatyzacja, wspomaganie i reszta 75A zdechnie po krótkim czasie.P
Mi się wydaje ze ten sam pasek bo kiedyś jak mi pękł to zaświeciła się kontrolka akumulatora ze nie ma ładowania bo to pasek od alternatora pękł i nie było też wspomagania kierownicy i się ciężko krecilo
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
Alternator do naprawy.Po naprawie gdy napięcie ładowania powróci do normy zacznie pracować wspomaganie.Układ wspomagania pobiera znaczny prąd z akumulatora i przy braku ładowania akumulatora automatyka odłączyła wspomaganie.
Sprawdzić instalacje na ciągłość szczególnie w wiązce pod akumulatorem. Zrobić diagnostykę komputerową, bo wygląda na to że ECU nie ma kontroli na ładowaniem. Słaba kondycja akumulatora, w połączeniu z elektrohydraulicznym wspomaganiem, skutecznie wykańcza alternatory, jeden po drugim.
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
Kolego, w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy takich skoków nie masz spowodowanych pompą wspomagania. Nie piszę jak, inni podpowiedzą.
Witam Potrzebuje waszej pomocy. Przeczytałem wiele postów ale nie znalazlem konkretnej informacji. Moje auto Astra G 1.7 DTI 2001r 75 KM Wczoraj W aucie słuchałem muzyki przez ok 3h, nastepnęgo dnia pojechałem do pracy, wspomaganie działało, mineło 8h odpalam auto a tu jakby wyczerpany akumulator. Dziwne było to ze jak otworzyłem maskę chodził wentylator...
jest to vacupompa wspomagania układu hamulcowego, po zdjeciu z alternatora lubi podciekac olej na uszczelce - nie da się założyc jej bez przecieku na stara uszczelkę - trzeba kupic nową. Uszczelke oczywiście :)
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
ja tez już wyciągnąłem go dołem i teraz mam problem z naprawieniem wymieniłem szczotki i zachowuje sie tak: Nie ma wspomagania kierownicy świeci się lampka akumlatora
Nie ma nic takiego. Ważny jest rocznik. Tak mniej więcej od modelu 2001 wspomaganie jest diagnozowalne techem i można coś tam odczytać. Tak na szybko: -poziom oleju -zasilanie pompy EHPS, gruby kabel czerwony -masa pompy (gruby brązowy) -pietnastka (cienki czarny) -i co ważne- sygnał ładowania alternatora (cienki niebieski)
Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar...
Zdecydowanie nie warto kupować topielca. Alternator, rozrusznik i pompa wspomagania to typowe usterki właśnie topielca, awaria to jest tylko kwestia czasu.
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
Kolego ja wiem jak to sprawdzić miernikiem. Tylko czy takie sprawdzenie jest dobre? Druga sprawa to czy możesz się wypowiedziec na temat oporności tego wspomagania? Jak bezpiecznik od wspomagania jest włożony to przewód plusowy do masy ma około 350 ohm. Jak go wyciągnę to jest przerwa. Pompa wspomagania może miec jakieś zwarcie?
Nic nie piszesz o przebiegu auta i typie silnika. W 1,6 16V pompa wodna o ile pamiętam powinna być bezwzględnie wymieniana przy wymianie rozrządu a to 60 kkm. Napędzana jest z paska zębatego rozrządu a nie z paska wielorowkowego, który napędza pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji oraz alternator. Pozdrawiam
Może po prostu padnięty akumulator i alternator nie daje rady przy trochę większym poborze prądu przez auto. Podobny przypadek z " Podczas jazdy zginęło na chwilę wspomaganie, zgasły zegary" spotkałem w astrze g 1.6 benzyna, samochód potrafił też zgasnąć i po chwili odpalić. W pełni winę ponosił akumulator.
Byc może że wada jest w pompie wspomagania, z drugiej strony jeżeli masz alternator bosch to robią takie cuda. No i obowiązkowo kontrola naciągu paska.
witam jezeli nie masz za daleko to jedż do Poznania ostatnio kupiłem tam silnik 1.6 16v ECOTEC ZA 2500 zł kompletny alternatorem pompą od wspomagania i rozrusznikiem pozdro T
Witam , podepnę się do wątku jako że w fso polonezie na wspomaganiu ZF pompa z astry G wspaniale działą. Tak samo na przekładni z bmw e34. Tak że nie widzę przeciwskazań. Jedyny minus to alternator minimum 90A. Podpięcie tak jak gral napisał. Oczywiśćie trzeba wziąć węża z astry G i drugi z orginalnej przekładni i je razem zakuć. Ale to bezsens skoro...
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa. Paski piszcza w oplu bo od wspomagania nieraz mi popiskuje a w innej znowu astrze pasek od alternatora piszczał mi jak szalony. Ale oczywiście postaram się wymienić koło bo pasek tak jak pisałem wymieniony był Zastanawia mnie jeszcze ta masa, nowy przewód puścić czy tylko...
Wspomaganie chyba bym wykluczył. Zbiornik jest przy grodzi i chyba nawet jest elektryczne. Zrzucę pasek i zobaczę, wykluczy to sprężarkę klimatyzacji i alternator.
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze Bzdury piszesz. Paski się tam nie zrywają, szczotki też wytrzymują kupę. Lecą mostki.
Sprawdź na pompie wspomagania -na grubym czerwonym jest stałe 12V z aku -na czarnym cienkim jest 12V po włączeniu kluczyka -niebieski pojawia się napięcie jak ruszy ładowanie (sygnał z alternatora).
Witam, mam od długiego czasu problem z Oplem Astra H 2008 1.7 CDTI. Jakiś rok temu miałem sytuację, że nagle w samochodzie podczas jazdy zabrakło prądu, wysiadała elektronika po kolei: radio, klima, wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulca. Po oddaniu samochodu do mechanika i regeneracji alternatora wszystko było dobrze przez jakieś 3 miesiące, następnie...
aster wspomaga wspomaga aster alternator aster
ferguson hasło chiński pilarek spalinowy odkurzacz samsung obroty
peugeot check engine bizon katalog
Monitor do Opla Mokka 2016 - zamienniki i kompatybilność Resetowanie licznika dziennego Hyundai Kona