Blok i reszta jest ta sama.
W mojej astrze miałem podobne problemy wymieniłem aparat zapłonowy i asterka śmiga bez problemów
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Ciśnienie jest super. A winny jest pewnie moduł zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Pożycz na szrocie (albo od znajomego) jakiś dobry aparat i sprawdź. Myślę, że pomoże.
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
podmienisz aparat zapłonowy ze sprawnej astry Była by to pierwsza Astra 1,8 z aparatem zapłonowym. Chętnie ja oglądnę.
Witam. Potrzebuje aparat zapłonowy do opla astry f 1.6 1992r. Aparat jest na 6 kabli rzadko spotykany. Posiada ktoś?
Może i czujnik gdy jest przy wale, a nie w aparacie zapłonowym. Na ciepłym gaśnie ? Wtedy zwykle musi się schłodzić. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam. Mam pytanko, jak sprawdzić domową metodą czy aparat zapłonowy działa poprawnie?
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Tak jednopunktowy wtrysk. 1.4 kod silnika: c14nz z aparatem zapłonowym.
nie doczytałem że to ma jeszcze aparat zapłonowy :/
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
mi chodziło o kierunek na aparacie zapłonowym :)
Zaglądałeś do aparatu zapłonowego :?: :idea: ,jak wygląda palec czysty :idea: ,kopułka styki itd ... trzeba pewnie po czyscić albo wymienić na nowe :idea: ,
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
W aparacie zapłonowym.
Wina zwalonej cewki zapłonowej lub aparatu zapłonowego
Ta uszczelka nie ma bezpośredniego styku z benzyną, a jedynie z mieszanką. Paliwo jest rozpylane przez wtrysk na przepustnicę i stąd zasysane z powietrzem do kolektora ssącego. Może cieknie ci z króćca paliwowego lub przewodu. Co do mocy to efekt taki mogą powodować np.przewody zapłonowe lub świece.
najprawdopodobnie czujnik halla w aparacie zapłonowym
Próbowałeś z nowym?
Musiałbys przełozyc wiazke razem ze sterownikiem,najszybciej przerobisz to mechanicznie ,trzeba przełozyc w odpowiedni sposób płetwe aparatu
Moduł zapłonowy NZ to chyba pod cewką zapłonową , chyba ze masz coś innego to w aparacie zapłonowym.
Uszkodzenie tkwi w aparacie zapłonowym. A jak nie ma aparatu zapłonowego?
Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
w X14NZ nie ma aparatu zapłonowego....
Bankowo mod€l zapłonowy - stała przypadłość
może być uszkodzony hallotron w aparacie zapłonowym
Carrot, ale tam ma cewkę nasadzaną na świece, nie ta przyśrubowaną w miejsce aparatu zapłonowego.
padł aparat zapłonowy
Czujnik HALLA w aparacie zapłonowym.
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Coś mi się tam przypomina, że raz miałem taki przypadek i winnymi były skorodowane połączenia w obwodzie zapłonowym wokół aparatu i cewki. Potrafiła też wariować cewka w aparacie zapłonowym.
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
Podobny oroblem miałem z vektrą.Walnięty był moduł w aparacie zapłonowym.
Polecam autoryzowany serwis czesci zamiennne,co prawda bylo to 2 lata wstecz ale nabylem taki element. serwis opel Nivette.
Ok...Sprobuje jeszcze raz w Oplu...Nie mniej jednak jezeli nie dostane a ktos posiada na sprzedaz to prosze o kontakt...
A tam jest aparat zapłonowy?
załóż skrzynię F 13
podany silnik posiada czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym,raczej bezawarykny. Stawiam na moduł zapłonowy (też w aparacie)
a czy to możne być wina świec ?? kabli ?? czy aparatu zapłonowego ?
witam posprawdzaj urządzenia w aparacie zapłonowym.
to nie ten,ile dobrze zrozumiałem twoje posty to masz aparat zapłonowy.
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
najprawdopodobniej wykłada ci się moduł zapłonowy , chociaż może padać czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Okazało się że nie został wymieniony aparat zapłonowy tylko sama kopułka. Po wymianie modułu aparatu zapłonowego wszystko wróciło do normy.
Dokładnie wymien ten przewód do cewki do aparatu i moze ci to pomoze w punkcie 2. A jak nie to moze to byc moduł ktory sie znajduje w aparacie zapłonowym
Pod deklem zaworów wszystko wygląda ok, wiec zostaje najprawdopodobniej wypalony zawór. PS. nie pali na trzecim liczac od lewej, czyli drugi od strony aparatu zapłonowego.
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
a pomyślałes już jak zamontujesz aparat zapłonowy?
Temat kończę uszkodzony palec w aparacie zapłonowym abc mechaniki
aparat zapłonowy od astry jest ten sam,gniazdo jest pod maską koło pdszybia od strony kierowcy.
Nie myl koła fonicznego ze zwykłym aparatem zapłonowym z kopułką. Koło foniczne umożliwia rozpoznanie kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów, występ na wałku aparatu zapłonowego, nie. I dlatego musi byś palec i kopułka. Aparat zapłonowy z astry f czy golfa 3 informuje sterownik silnika o zbliżającym się GMP i to właśnie sterownik zmienia kąt wyprzedzenia...
A jegomości widzi, że silnik X16SZ? Waści wie, że one nie mają aparatu zapłonowego?
Czujnik w aparacie tzw hall.
zobacz czy w tym czasie jak nie chce odpalić wtryskiwacz daje paliwo jeśli nie to czujnik halla jeśli paliwo jest to moduł pod cewką zapłonową
sprawdź czujnik halla na aparacie zapłonowym. wypnij wtyczkę 3-pinową i przyłóż impulsowo lampkę kontrolną do masy i do pinu środkowego w 3-pinowej wtyczce na włączonym zapłonie . Powinna być słyszalna praca pompy paliwa i powinieneś zaobserwować pracę wtryskiwacza oraz przeskok iskry z cewki zapłonowej. Jeżeli wszystko powyższe występuje , uszkodzony...
1,4 a 1,6 mają zupełnie inne aparaty.
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz.
ten błąd występuje zawsze na nie pracującym silniku i po skasowaniu i ponownym włączeniu tylko zapłonu błąd będzie zawsze w golfie III znajduje się w aparacie zapłonowym
Jeżeli nie wiesz gdzie w samochodzie jest aparat zapłonowy to może lepiej się za to nie brać.
Mistrzuniu, jaki silnik ? C16NZ z aparatem zapłonowym? Jak ten aparat sprawdziłeś, oprócz tego że zobaczyłeś że jest na swoim miejscu? Moduł w aparacie dostaje zasilanie?
Kiedyś przy takim problemie wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło.
witam ponownie, no i udało się; okazało się że któryś z kolegów dobrze trafił - cewka była wypalona, na szczęście znajomy miał stary aparat zapłonowy i tu uwaga:!: z astry jedynki, który też pasuje, więc przełożylem cały aparat, podłaczylem wszystko i zapalił odrazu; dzięki wszystkim za porady, za pomoc :D
Witam Czujnik położenia wału znajduje sie w aparacie zapłonowym Dodano po 21 Witam Czujnik położenia wału znajduje sie w aparacie zapłonowym
Witam Już mi nerów brakuje nigdzie nie mogę kupić czujnika Halla do Opla Astry 1,8l 8V Wszędzie proponuja mi cały aparat zapłonowy za 1200 pln. Plisam pomóżcie gdzie mogę to kupić z góry dziekuje za namiary
To już wymieniłem zastanawiam się nad aparatem zapłonowym. Czy aparat z czujnikiem indukcyjnym można zastąpić aparatem z czujnikiem Halla ?
Taka jak kolejność zapłonów, jeśli to auto z aparatem - 1-3-4-2.
można przekładać do woli jaki się chce, jeśli masz Astrę Classic 1.6 to plug&play ale jeśli masz Astrę Classic 1.4 (na aparacie zapłonowym) to tam we wiązce brak jednego kabelka od impulsów obrotomierza który trzeba sobie dorobić, tutaj opisałem na końcu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
Ja sie podłacze do tematu jezeli moge. Otóz mam problem z astra. Podjechałem pod blok zgasiłem astre i po jakis 10 min chciałe modpalic i tu 0 :(. nie dało sie odpalic. Myslałem ze mało paliwa dolałe mi dalej nic. Wymieniłem cewke swiace kable i dalej nic. Wymieniłem moduł zapłonowy i dalej nic. Zauwazyłem ze palec sie wogóel nie kreci i brak iskr....
A kabel do aparatu zapłonowego podłączony? jest na nim napięcie?
Temat stary jak Adam Opel: pada moduł w aparacie zapłonowym. Wymienić i pozamiatane.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Jak tam masz aparat zapłonowy, to bardzo prawdopodobne że uszkodzony może być czujnik halla, złącze do aparatu albo okablowanie.
Na 99% moduł. I musisz znać symbol swojego modułu ponieważ były różne jak i same aparaty zapłonowe. Pozdro.
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
moduł i hall był sprawdzany był podłozony cały aparat zapłonowy i moduł z działajacej astry
a już tyle ich się nawymieniałem (tylko kadettów coraz mniej) nie matrw się w astrach też często padają :)
We wszystkich innych aparatach jest indukcyjna oprócz 1.6 NZ z brązową kopułką aparatu zapłonowego (Bosch) gdzie jest jak napisałem.
Aparat zapłonowy do naprawy, Hall lub sprzęgiełko uszkodzone.
Sory że sie wtracam ale może jeszcze zacząć by trzeba od poczatku czyli od kopułki i palca rozdzielacza -tu bardzo często traci sie moc(iskre)a takie szarpniecia przypominają mi pęknięte wegliki w przewodach wysokiego napięcia -zobacz aparat zapłonowy
wymieniłem cały aparat zapłonowy na inny astra od razu lepiej pracuje, po ustawieniu zapłonu na lampe pali na dotyk. odma okazała się również zapchana a w szczególności sitko
te objawy wskazują na brak styku wtyczki czujnika hala na aparacie zapłonowym musisz tam coś poprawić!!!!!!!!!!!!!!!!
Aparat zapłonowy "kręci" w Odróżniasz aparat zapłonowy od rozrusznika? Pasowało by sprawdzić jeszcze połączenia elektryczne , aparat-moduł-cewka.
Witam, mam zamiar zmienić silnik w mojej astrze, w starym silniku C16NZ jest aparat zapłonowy, natomiast w nowym(też 1,6) jest moduł zapłonowy. Czy mogę zmienić silnik i do nowego dać : wałek rozrządu, aparat zapłonowy, ewentualnie kolektor dolotowy z starego ? Czy taka zamiana jest możliwa ? Dodam że w aucie mam zainstalowany gaz. czy napotkam jakiś...
Na początek wymień kostkę stacyjki, jeśli to nie pomoże, to przyjrzyj się pompie paliwa. U mnie jak pompa padła to pomimo, że pompowała paliwo, to nie dochodziło ono do gaźnika Komputer po przekręceniu stacyjki załącza pompę na ok. 2 sek. potem dopiero podczas odpalania.
Jeśli masz zwykły gaz (nie sekwencję), to możesz jeździć na samym gazie, bo immo odcina tylko wtrysk. Ja tak przez pół roku jeździłem :) Jeśli chcesz zrobić to porządnie, to trzeba kupić zestaw komputera i odbiornika na stacyjce oraz kluczyk, i przełożyć komputer, odbiornik i pastylkę z kluczyka. Taki zestaw do Astry F to tania sprawa, najtaniej jak...
Sprawdź ten aparat zapłonowy jeśli jest czarna kopułka to w tym aparacie znajduje się moduł który często pada znajduje się tam też cewka (rezystancja powinna wynosić 500 om) .
kolego podmień moduł w aparacie zapłonowym to typowa usterka :)
po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID. po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej...
Sprawdź czy w aparacie zapłonowym nie są kable poprzepalane. Pozdrawiam
No tak, tylko że C16NZ ma aparat zapłonowy a C16SE cewkę bezpośredniego zapłonu.
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
aparat zapłonowy aster sprawdzić aparat zapłonowy aster aparat aster
charakterystyka wyłączników rozebrać klapa pralka silniczek krokowy civic
Jak zablokować wyskakujące okienka na ekino i furher.in? Parametry zasilacza-testeru ZTR-80A