Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Ciśnienie jest super. A winny jest pewnie moduł zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Pożycz na szrocie (albo od znajomego) jakiś dobry aparat i sprawdź. Myślę, że pomoże.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Witam. Mam pytanko, jak sprawdzić domową metodą czy aparat zapłonowy działa poprawnie?
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Mistrzuniu, jaki silnik ? C16NZ z aparatem zapłonowym? Jak ten aparat sprawdziłeś, oprócz tego że zobaczyłeś że jest na swoim miejscu? Moduł w aparacie dostaje zasilanie?
Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Aparat zapłonowy "kręci" w Odróżniasz aparat zapłonowy od rozrusznika? Pasowało by sprawdzić jeszcze połączenia elektryczne , aparat-moduł-cewka.
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
Sprawdź czy w aparacie zapłonowym nie są kable poprzepalane. Pozdrawiam
Uszkodzenie tkwi w aparacie zapłonowym. A jak nie ma aparatu zapłonowego?
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
Witam wszystkich mam problem z astra f 1.6. 92 r zgasla podczas jazdy i nie można odpalić sprawdziłem iskre i brak jej z cewki do aparatu czy jest możliwość sprawdzenia cewki
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
Cewka zaplonowa ok(wymienilem na nowa i dalej to samo)...Paliwo tez podaje( slychac jak wlacza sie pompka) Pozatym problem wystepuje i na gazie i ne benzynie. Jeste jakis sposob na sprawdzenie aparatu zapłonowego, oprocz podmiany na inny?
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
A ja obstawiam przewody zapłonowe :) To ją dorzucę kopułkę i palec do sprawdzenia plus sprawdzenie i ewentualnie czyszczenie styków kostki aparatu zapłonowego,cewki i modułu ;-).
Sprawdź złącza elektryczne przy module i aparacie zapłonowym mogą być zaśniedziałe i źle łączą
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
padł aparat zapłonowy
Sprawdź napięcia układu zapłonowego, a najłatwiej będzię jak podmienisz aparat zapłonowy ze sprawnej astry, bo z tego co napisałeś ciężko konkretnie coś stwierdzić
ten błąd występuje zawsze na nie pracującym silniku i po skasowaniu i ponownym włączeniu tylko zapłonu błąd będzie zawsze w golfie III znajduje się w aparacie zapłonowym
Jeśli to jest benzyniak, to sprawdź czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Miałem to samo w Oplu Astra. Jak się rozgrzał to gasł i dopóki silnik nie ostygł, nie szło odpalić. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
Delikatny luz palca jest OK. Silnik jaki masz? Taki jak autor? zastosuj się do porad Kolegi Elektit, sprawdź kable i ceweczkę w aparacie! świece sprawdzone? Zasilanie modułu?
witam posprawdzaj urządzenia w aparacie zapłonowym.
najprawdopodobniej wykłada ci się moduł zapłonowy , chociaż może padać czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym
Wszystko się zgadza, Pod miską olejowej nie ma płaskiej korkowej uszczelki tylko gumowa - przy pierwszej próbie naprawie była ona wymieniona na nową. Dam nową nie kosztuje majątek. Trochę masy i tak trzeba nałożyć w newralgicznych miejscach miski. Nie wiem czy jest sens wymieniać tą podporę wału. I tak dostanę używkę. Są dostępne ale musiałbym dobrze...
Kiedyś przy takim problemie wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło.
moduł aparat cewka sprawdzone w innym samochodzie działają rozrząd te ok wiec co?
No ,Jurek ma racje tam siedzi aparat zapłonowy Bosch z czujnikiem halla (którego da się adaptować od VW). Sprawdzić czujnik i moduł zapłonowy.
Bardzo możliwe że padł moduł w aparacie zapłonowym ale powinieneś sprawdzić cewkę wysokiego napięcia. Tanie moduły made in china nie zawsze działają !
Jeżeli jest tam rozdzielacz na kopułce sprawdź jak wygląda kopułka i palec często jest to przyczyną takich niedomagań. mógł się już zeszlifować węgielek w kopułce. Jeżeli to nie to to jeszcze w niektórych wersjach opla w aparacie zapłonowym był elektroniczny moduł sprawdź czy jest dobrze przykręcony, i wogóle jak wzrokowo wygląda
w X14NZ nie ma aparatu zapłonowego.... Może kolega wie czym się różni ten silnik z C na początku od tego z X? Z tego co wiem to spełnieniem norm emisji spalin i X ma EGR, teraz dowiedziałem się, że nie ma aparatu zapłonowego. Mam astrę F z salonu '97r, na tabliczce ma wybite X14NZ, a nie mam EGRa i mam aparat zapłonowy co by wskazywało na C14NZ tak...
Czyli nie ma sensu bawić sie w wymianę sondy? Wymieniać aparat zapłonowy i ustawiac na nowo rozrząd? Coś jeszcze tańszego mogę wcześniej sprawdzić po drodze jeszcze?
a już tyle ich się nawymieniałem (tylko kadettów coraz mniej) nie matrw się w astrach też często padają :)
Czujnik położenia wału sprawdzić trzeba. Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Nie ma tam żadnego czujnika wału, jest czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym - jak w gaźnikowym polonezie czy starej astrze 1.6
Witam, Mam problem ze sprawdzeniem poprawności połączenia modułu zapłonowego z siedmioma wyjściami pod kopułką rozdzielacza w Astrze. P,N -cewka aparatu, ale styki E,R oraz +,C,B nie wiem czy są dobrze podłączone. Jeśli ktoś może mi pomóc = bardzo proszę o podpowiedź.
Super elektryk. Jeśli problemy zaczęły się po montażu gazu to warto sprawdzić podłączenia elektryczne instalacji gazowej, może tu jest problem.
Najczęściej to tylko zaśniedziała wtyczka na aparacie zapłonowym nie łączy. Może być też czujnik halla uszkodzony. Poszukaj jak go sprawdzić, bo było nie raz. Nawet filmiki na YT są.
Mam podobny problem astra c14nz... gaśnie jak sie nagrzeje do 95*C...Myślałem że znalazłem przyczynę - przeczyściłem kable masowe przy silniku i doklepałem oczka młotkiem...było chwilę lepiej ale w końcu okazało się ze problem nagle powrócił ...już nie wiem co to może być!!! Czy ktoś wie jak sprawdzić aparat zapłonowy tzn. który kabel jest od czego?...
ja polecam sprawdzić kostkę z kablami co idzie do aparatu zapłonowego może tam nie ma dobrego styku mi przez to obroty wariowały jak silnik sie ruszał na poduszce przeczyściłem i wszystko ok
ten sterownik gazu to wielkie badziewie, zresztą widać że i tak silniczek krokowy od gazu już nie jest podłączony (i bardzo dobrze), ja bym w ogóle wywalił cały ten komputerek i założył właśnie przekaźnik (zawsze tak robię) i jest spokój. Ale tak jak napisał Hektar Zahle.r - można sprawdzić wtyczkę i kable przy aparacie zapłonowym i wtyczki i kable...
sprawdź czujnik halla na aparacie zapłonowym. wypnij wtyczkę 3-pinową i przyłóż impulsowo lampkę kontrolną do masy i do pinu środkowego w 3-pinowej wtyczce na włączonym zapłonie . Powinna być słyszalna praca pompy paliwa i powinieneś zaobserwować pracę wtryskiwacza oraz przeskok iskry z cewki zapłonowej. Jeżeli wszystko powyższe występuje , uszkodzony...
Ja sie podłacze do tematu jezeli moge. Otóz mam problem z astra. Podjechałem pod blok zgasiłem astre i po jakis 10 min chciałe modpalic i tu 0 :(. nie dało sie odpalic. Myslałem ze mało paliwa dolałe mi dalej nic. Wymieniłem cewke swiace kable i dalej nic. Wymieniłem moduł zapłonowy i dalej nic. Zauwazyłem ze palec sie wogóel nie kreci i brak iskr....
Opel Astra 1,4 benz.gaz 1992 brak iskry. Wymieniałem kopułkę, palec, cewkę, a nawet sprawdzałem aparat zapłonowy. Iskra pojawia się tylko przy wyłączaniu zapłonu na jednej ze świec, ale podczas kręcenia iskry nie ma. Może ktoś doradzić, co jeszcze sprawdzić.
Witam. W mojej Astrze 1993r. 1,6 monowtrysk zdarzył się taki przypadek - wróciłem do domu i po kilku godzinach chciałem ją odpalić - rozrusznik kręci ale pompka paliwowa nie pompuje. Sprawdziłem iskrę i stwierdzam jej brak. Z tego co wiem to kiedy nie ma iskry z jakiegoś powodu to pompka nie pompuje paliwa. Dwa dni wcześniej silnik pracował nierówno,...
Powiedz dokładnie jaki silnik oznaczenie 1.4cz 1.6.Jeślii 1.6 C16NZ to w aparacie zapłonowym znajduje się moduł i on jest odpowiedzialny miedzy innymi za wtrysk paliwa.
Witam, wielkie dzięki za wszystkie informacje. Luzu w aparacie nie ma, już sprawdzałem, wszystko sztywno i na miejscu, oczywiście zapłon ustawiałem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku ale na zimnym jest tak samo, co to jest ten multec czy dls? Mógłbym prosić trochę jaśniej bo taki figo-fago to nie jestem. Ktoś na tym forum pisał że może to być...
Czy masz aparat zapłonowy taki z gniazdem na 3 wtyki? Sprawdź jeszcze w okolicach miedzy aparatem a cewka zapłonową powinna być taka wtyczka duża chyba na 4 piny czy jest podłączona - tamtedy chyba idzie zasilanie komputera Cudów nie ma musiałeś coś przeoczyć
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Witam. Miałem dokladnie taki sam problem.wszystko chodziło,a nie było iskry z cewki.Po dokladnych sprawdzeniach,okazało się,że powodem tej usterki był czujnik halla.Niestety,nie da sie tego naprawić.Ja osobiście poradziłem sobie w ten sposób,że z 2 aparatów zapłonowych złożyłem jeden.Koszt naprawy wyniósł ok.150 zł.A co najważniejsze działa.Pozdrawiam
Na 90% masz uszkodzony czujnik halla ,który jest w aparacie zapłonowym. Na zimno pali a po zagrzaniu kaszle. Można to sprawdzić w prosty sposób diodą led. Nie mogę napisać jak bo jak raz napisałem to mi konto zawiesili.
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
miałem ten sam problem z odpalaniem na zimnym silniku vectry 1,6i. a działo się tak dlatego że mechanik który wymieniał mi uszczelkę pod głowicą pojechał umyć silnik który był nagrzany.Po tym fakcie miałem takie same objawy,wymieniłem aparat na używany ze sprawną cewką i dalej to samo, dopiero po wymianie modułu znajdującego się w aparacie zapłonowym...
czujnik halla w kopułce aparatu zapłonowego. ale najlepiej sprawdzić jakie błędy ma zapisane. łatwiej szukać przyczyny. może jeszcze być nieodpowiedni skład mieszanki na biegu jałowym i od sondy lambda kontrolka się zapala.a moc nie spada??
Witam! Elektryk powiedział mi że to nie moduł,bo by w ogóle nie zapalał.Iskry nie ma na kostce,która idzie do aparatu zapłonowego,a także na przerywaczu pompy paliwa,te kable widział pod kierownicą w skrzynce.Kazał mi jechać na komputer,abym sprawdził co się dzieje.masz jescze jakiś pomysł co robić.Pozdrawiam
Odpowiadam: Po dłuższym postoju np. po nocy źle zapala, po drugim-trzecim razie. W czasie dnia nie ma takiego problemu. Myślałem , że to wina alarmu (może błędnie odcinającego), ale chyba nie bo takiego zjawiska nie ma po krótszych okresach unieruchomienia. Sprawdziłem lub wymieniłem elektrykę (aparat zapłonowy, kable, moduł, świece, czujnik temperatury...
Zanim odpalisz samochód to przekręć kilka razy zapłon tak aby pompa paliwa włączyła się i po chwili wyłączyła (usłyszysz buczenie w okolicach tylnej kanapy) i zobacz jak odpala na benzynie. Sprawdź w parametrach jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Jakie jest cisnienie paliwa? Jaki masz układ zapłonowy (aparat czy cewka), wtryskowy (wielo czy mono).
Mam podobne objawy jeśli chodzi o pracę silnika. Sprawdziłem świece i na jednej jest olej. Doszedłem, że to wyniku nie trzymającej uszczelki aparatu zapłonowego. W najbliższym czasie wymienię uszczelkę. Czy w.w może powodować nierówną pracę silnika, przy zimny silniku, przy przyspieszaniu? Czy to może uszczelka pod głowicą...?
Witam. Jak w temacie moja Astra 1.4 8v 92r odpala ale z takimi jakby "przeskokami" ale to nie o to chodzi najbardziej a mianowicie, kiedy ją odpalę bardzo nierówno chodzi tak jak by na 2 gary. Sprawdzałem iskrę - prawidłowa, całą cewkę zapłonową i moduł - wszystko z nią w porządku, ale przy aparacie zapłonowym, kiedy ruszę troszkę wtyczkę od czujnika...
LPG to Autronic czyli III generacja(po wymianie membrany,filtrów i elektrozaworu,bo tamten się zepsuł). IV gen w Astrze F ??? Tak jak Jokerro napisał,podmienie jutro aparat zapłonowy (czyli urlop na żądanie).Do jutra odpuszczam.Idę na piwo. Autronik, to niewiele mówiąca nazwa firmy, która robi/robiła wszystkie generacje LPG. Nie wiem czemu się zdziwiłeś...
Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem, rzeczywiście nie ma iskry. Na wszelki wypadek sprawdziłem też na zapasowych świecach, więc to można już odrzucić. Czyli albo cewka zapłonowa albo aparat zapłonowy? Niby sprawdziłem. Zasilanie na cewkę jest. Z pomiarów wynika że cewka nie ma przepalonych obwodów. Kable przemierzyłem - niby ok czyli opory zgodne z instrukcją....
Zdejmij kopułkę z aparatu zapłonowego. Za palcem rozdzielacza jest czujnik indukcyjny. Zobacz, czy wszystko jest sztywno, czy cewka nie lata luźno. Obadaj też kabelki, czy nie spróchniały.
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie? To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz 4. Chodzi o ten od ECU. Na lpg może pracować, ponieważ...
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. : Czujnik hallotronowy, i żadne "prawdopodobnie-pisze na nim. Problem "niepalących" c14nz poruszany wielokrotnie, wyszukiwarka.
Proponuję dokładnie sprawdzić elementy zapłonu w tym jeszcze raz przewody WN. w tym przewód cewka aparat zapłonowy moduł zapłonowy , połączenia / brak luzu przy stykach/ na drugim miejscu , wtryskiwacz , ciśnienie paliwa na przewodzie dopływowym . zczytać błędy które rejestruje komputer. życzę powodzenia , o sukcesach informować .
Miałem to samo w takiej samej Astrze z 93. Nagle gasła a po wystygnięciu zapalała bez problemu. Wymieniłem cały aparat zapłonowy na inny używany ale w super stanie i pomogło. Podejżewam że tak jak już było napisane siadł moduł.
To nie jest aparat zapłonowy, tylko moduł DIS, zintegrowane dwie cewki z tzw. wzmacniaczem iskry, czyli układem formującym impuls zapłonowy. Tak naprawdę to masz w pierwszej kolejności do sprawdzenia ciśnienie paliwa na magistrali. I nie słuchaj kolegi SpeakerMan, ponieważ w życiu jakiegokolwiek silnika na oczy nie widział.
Nie do instalacji, tylko do samego aparatu zapłonowego. Ale nie zaglądaj narazie jak się na tym nieznasz, niemniej jednak podpowiem Ci jak sprawdzić ten czujnik w domu. Kiedy silnik nie będzie chciał zapalić sciągnij przewód ze świecy zapłonowej (obojętnie który) wsadż do niego dobrą świecę zapłonową i połóż ją w tym kablu tak, żeby świeca dotykała...
Proszę, sprawdzić czy w momencie gdy padnie jest iskra - bo to bardzo istotne czy problem elektryczny czy np wina paliwowa. Często w oplach padały czujniki położenia wału (ale chyba częściej w 1,6), były one chyba nawet w aparacie zapłonowym.
Zgadza się tylko że moim zdaniem źle ustawione światła nie dyskwalifikują od razu auta i potrzeby zamówienia lawety. A już np nie załączający się wentylator chłodnicy i gotujący się płyn jak najbardziej, bo trudno tak jechać z przegrzewającym się silnikiem. A czy aby na pewno ASO za te 250 zł zrobi cały przegląd? Bo jeśli to tylko zawieszenie, geometria,...
Witam. Mój problem jest taki iż Asterka nie chce odpalić. Od paru tygodni samochód gasł niespodziewanie w trakcie jazdy, lecz wystarczyło przekręcić kluczyk i od razu zapalał bez największych problemów. Podczas jazdy nie występowały żadne usterki czy niepokojące objawy. Wczoraj zgasł na amen :oops: Stwierdziłem brak iskry. Iskry nie ma świecach a także...
Nie wiem, jaki jest przebieg na wtrysku. Jeśli jest normalne PWM, to niepalenie na jeden ma tyle wspólnego, co bąki trzody chlewnej do pogody w Uzbekistanie:) ale jeśli nie jest to zwykły PWM, tylko np wtrysk w takt aparatu zapłonowego(jeśli np aparat zapłonowy to informacja dla komputera o prędkości obrotowej oraz położeniu wału) to ma i to sporo....
Wszystko jasne. Hall jest ok ale przy sprawdzaniu wyszło mi że nie działa problem był w samym aparacie zapłonowym, był zatarty, nie obracał się, niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić czy palec się kręci sprawdzałem tylko jego stan, po wymianie jest OK (przy okazji padła też pompa paliwa). Moduł jest OK. Temat uważam za zakończony ale może dla potomnych...
Witam, napisałem że przekażnik i pompa jest sprawna bo to sprawdziłem, pisząc że nie załącza się pompa chodziło mi o sterowanie przekaznikiem pompy i jeśli wysteruje sam przekaznik to pompa pracuje prawidłowo, ale i tak nie pali bo brak jest sterowania wtryskiem, jeżeli ostygnie to samochód zapala i z pomiarów wynika że sterownik steruje przekażnikiem...
Jeśli wykonałeś moje testy poprawnie i jak piszesz była iskra, wtryskiwacz wstrzykiwał paliwo i działała pompa paliwa => to układ ECU, cewka zapłonowa i moduł zapłonu są sprawne. Przede wszystkim sprawdź czy nie urwał ci się pasek rozrządu lub nie ułamała się nóżka plastikowa napędzająca wałek aparatu zapłonowego (przy okazji wymontowanego aparatu podłącz...
Kombinowałem dzisiaj przy aucie, niestety z kodami nie wyszło, ponieważ akumulator się rozładował i kody się wyzerowały, Jak mozna sprawdzić ten przełącznik od gazu i benzyny ?? Sprawdziłem także cewkę zapłonową i wszystkie pomiary były w normie. POMOCY :cry: Dodano po 1 Czy czyjnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym ?? Czy to on może uniemożliwić...
może przeskoczył pasek rozrządu (za późny zapłon)i tu pytanie jak z mocą i czy usterka pojawiła się nagle? cewka w aparacie, moduł zapłonu.... Dodano po 1 cewka zapłonowa może mieć przebicie do masy
Do sprawdzenia: rozrząd, kompresja, drożność katalizatora (o ile jeszcze jest) i luzy reluktora w aparacie zapłonowym. Jak nie masz czym zmierzyć ciśnienia paliwa, to możesz na próbę zdjąć wężyk powrotu z korpusu monowtrysku i zobaczyć czy leci z niego paliwo, nie do końca miarodajne, ale zawsze
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
...problem masz z tym, że nie pali czy nie kręci bo nie mogę wywnioskować. Jeżeli chodzi o kręcenie to mogą być uwalone np. tuleje w rozruszniku, albo np. zalewa silnik i rozrusznik nie daje rady. Jeśli chodzi o to, że nie pali to może być właściwie wszystko (aparat zapłonowy, przewody w/n, ecu, okablowanie, immo, pompa paliwa, filtr paliwa itd.) Napisz...
Ten temat jeszcze długo będzie bardzo aktualny tak długo, jak będą istniały Astry F w związku z powyższym podzielę się z wami spostrzeżeniami Miałem podobne problemy z wolnymi obrotami temat mam opracowany proponuję sprawdzić : 1. silnik krokowy wyczyścić , sprawdzić złącze , przewody ew. podstawić drugi. 2. stan instalacji zapłonowej w tym świece -przewody...
Tam się wiele nie dowiesz,ten sterownik oszczędne pluje parametrami. Jeżeli chodzi o adaptację to jedynie pokaże wartość integratora czujnika O2 Pasowało by przelecieć układ zapłonowy na oscyloskopie,zasadniczo problemem w tych silnikach aparat zalonowy-poluzowany reluktor i goni albo huśtająca się cewka w aparacie. Zawsze wtedy rzuca silnikiem. No,i...
To oczywiście żart. A to niby czemu księciuniu? Nie widziałeś nigdy 60-cio konnej astry na monowtrysku, z aparatem zapłonowym? Dodano po 2 Próbowałem zakładać stare przewody i świece (bo ich nie wyrzuciłem), ale problem jest ten sam. No to pozostaje sprawdzić jedno -czy nie są zerżnięte krzywki wałka rozrządu, potem zaś stan lifterów - zdarzało się,...
Przyczyn może być wiele. Sprawdziłbym czystość przepustnicy i silniczka krokowego oraz stan aparatu zapłonowego (zdjąć kopułkę i obejrzeć mocowanie palca rozdzielacza czy nie jest mechanicznie "zestarzałe"). Losowość udanego zapalenia sugeruje raczej układ ssący powietrze. Warto przyjrzeć się też spalinom czy np. nie wylatują wyraźnie słabiej
No i poco to było kombinować jak działało??? było sobie kupić nowy parownik Tomasetto (180zł) i go wyregulować dobrze i było by dobrze kolejne przynajmniej 5 lat 2 generacja to najgorsza instalacja jaka tylko jest - zawsze działa beznadziejnie Dla mnie najlepsza jest 1 generacja bo niezawodna i takie mam w swoich Astrach (powywalałem silniczki krokowe...
Miałem podobnie tyle, że w Vectrze z tym samym silnikiem. U mnie zapalł ale bardzo długo trzeba było kręcić. Pewnego razu nie odpalił wcale. Sprawdź czy jak nie możesz zapalić z rozrusznika to czy pali na popych ( u mnie wystarczyło 2 metry i silnik już chodził). U mnie był a iskra ale nie dostawał paliwa. Przeczyściłem wszystko w kopułce w aparacie...
po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID. po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej...
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
Witam wszystkich. wiem że takie tematy są tu maglowane ale mam moim zdaniem dziwny przypadek,po wymianie silnika auto zaczęło szarpać na gazie i benzynie.Wymieniłem kable,świece,filtry,aparat zapłonowy cewka zapłonowa i nic żadnej zmiany a podczas jazdy po mieście jednym tempem nie da sie jechać.Podczas ruszania szarpinie kilka razy a potem idzie jak...
Najczęściej 2 rzeczy 1-pompa paliwa lub/ przekaźnik pompy na słupku z prawej strony 2-modół zapłonowy w aparacie (jak ten duży) 3-rzadki przypadek ale miałem raz uwalony sterownik świece sprawdzić jak napisał kolega - brak iskry może świadczyć o module paliwo odpiąć wężyk do wtrysku i włączyć zapłon jeśli poleci paliwko to już połowa sukcesu. POWODZENIA
Napotkałem na problem który trudno mi wyjasniec. Astra nie zapala, powodem jest brak iskry. Opisze co zaobserwowalem: Hall Pin: 1 - 12v 2 - 11.5V 3 Masa podczas krecenia dioda miga Moduł zapłonowy: 1. Dioda miga przy polaczeniu z masa 2 Masa jest 3 12V 4 Miga podczas krecenia Cewka pin 15 - 12V jest 1 - miga przy kreceniu Komputer zasilania i masy sprawdzone...
Witam nawiązuje do tematu problemu z uruchomieniem pojazdu opel astra 1600cm produkcja 92r i podobne lata z systemem zaplonowyn typ delko czy jakos tak podobnie w kazdym badz razie moduł zaplonowy znajduje sie w aparacie zaplonowym i posiada kilka zacisków wystepuja najczesciej 2 typy usterki 1; brak iskry zaplonowej o ile sprawdzimy kopulke i cewke...
aparat zapłonowy aster aparat zapłonowy sprawdzić aster aparat zapłonowy
spawarka normy koloru lakieru fronius sofar
radio mercedes comand radio mercedes comand
Kodak EasyShare C763 - Czarny ekran i zdjęcia Światło miga i gaśnie po włączeniu przekaźnikiem - przyczyny i rozwiązania