22 Ohm - taką zmierzyłem.
Podmień cewkę zapłonową.
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Witam , ja kupiłem cewkę w sklepie internetowym- bodajże autokluczyki. Oporność 26,5 Oma przed wlutowaniem. Działa jak należy. Wcześniej kupiłem na alle... Też miała być do astry h . Oporność 96 omów- nie zadziałała
Komputer mam umówiony na jutro, ale przy okazji wczoraj wyciągnąłem cewkę przedmuchałem, poprawiłem sprężynki i Asterka śmigała przez dzień jak nowa. Domyślam się, że to prawie na 100% cewka. Tak czy siak jutro wymienię świece bo już przyszedł na nie czas, no i na pewno też cewkę. Zauważyłem, że nie jest to oryginalna cewka, więc nic dziwnego, że już...
Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Egr,cewka w wiekszosci przypadkow
Nie. Ta nowa nie jest w ogóle do Opla tylko do jakiegoś Daewoo.
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
Kluczowanie cewki pozostaje .
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
Nie padła Ci czasem cewka sprężarki?
mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Wymieńcie cewkę
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
1 tak 2 podać napięcie na cewkę i zobaczyć czy się otworzy?
1. zasilanie po kluczyku 2. B1, B2 sterownik 3. B4, B5 sterownik 4. B20, B21 sterownik 5. B17, B18 sterownik
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
zobaczyć czy jest cewka na stacyjce, albo metodą świstaka
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Przewody wysokiego napięcia wymieniłeś ? Przewody wysokiego napięcia w astrze H 1.4 ????????? tam nie ma przewodów bo jest DIS czyli cewka zespolona ....
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Pochwal się co było przyczyną problemu
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
Cewka w Astrze H jest bardzo delikatna i jeśłi nie pilnujesz świec to ją bardzo szybko zamordujesz. Pomaga zmniejszenie przerwy na świecy o ile cewka jest słaba. Kiedy wymieniałeś świece tylko szczerze?
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
Aparat czy cewka WN?
Była padnięta cewka zapłonowa. Po zmianie na nową wszystko ok.
Zaczynasz nudzić, to stary ogórek i naprawia się probówką takie auta Sprawdź rezystancję ceweczki, jak dobra to wymieniaj moduł nawet w czerwone kropeczki, no i ten rozrząd sprawdziłeś
A sama cewka.? To że jest iskra na świecy (bezpośrednio z cewki) to znaczy tyle co nic.Trzeba sprawdzić jak daleko "skacze" min 1 cm. Więc albo słaba cewka,paluch ,lub jakimś cudem nie obraca się aparat.
Immo nie puści rozrusznika jak i sterownik który nie byłby zasilany. Dlatego albo pompa ,cewka,albo np czujnik wału. Tam trzeba by szukać. A zasilanie pompy to albo podpinasz żarówkę pod wtyczkę albo słuchasz czy działa.
Jeśli środek się nie kręci to prawdopodobnie sprzegło; a konkretnie to najczęstszą przyczyną jest cewka a w niej bezpiecznik. Przerabiałem to w swojej astrze. Sprawdż czy masz napięcie na wtyczce (12V), która wchodzi do sprężarki. Jaka sprężarka, typ?
cewka z Astry F będzie pasować (na każdym większym złomie napewno będzie), ale nigdy nie spotkałem się żeby ta cewka umarła...
Cewka jest inna, nie będzie pasowała.
Stawiam na cewkę.
W astrze 1.6 pracował aż dwa dni, chyba z ryżu robiony.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Moduł uszkodzony , szukać przyczyny cewka może uszkodzić moduł.P
Skoro strzela z wydechu to może być też uszkodzona cewka zapłonowa.
Zmień wartość w polu "typ cewki" na "cewka na 2 cylindry" jeśli masz "dis" i więcej nie grzeb w ustawieniach.
koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie żadnej elektroniki? to po prostu 2 uzwojenia pierwotne tam są sterowane z kompa? to bym sobie taką założył do Astry F zamiast tej od boku z kablami które wiecznie przebijają ;)
Oporniść kilka do kilkanaście KΩ. Jeśli jest z nim coś nie tak to przeważnie pokazuje przerwę (nieskończoność).
Nie pomogło myślisz kolego ze to cewka jest do wymiany ?
ja np. wymieniam caly kompresor na szrocie tego pelno tylko wybrac odpowiednia , cena miesci sie w granicach normy , i chyba tylko to sie liczy
Czyli sprawdzić cewkę?
Co tu pisać....wymień cewkę na nową....
sprawdzić impuls z halla i na cewkę
A zawór Evap nie pokazywał by błędu? on jest ciągle otwarty "mechanicznie " ale cewka jest sprawna - błędu nie ma . Bez napięcia powinien być zamknięty łatwo to sprawdzić np dmuchnąć ...
Cewka, świece w jakiej kondycji?
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Trochę słabo szukałeś. Tutaj duzo o Twoim problemie: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... szukaj np. klimatyzacja astra g
Śmiało zamieniaj , nic się nie stanie. Jeżeli zacznie pracować na 2 a problem wystąpi na 3 to cewka do wymiany. Jak nie będzie poprawy to elektryka jest w porządku.
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
No dobra moduł pod cewką do wymiany, choc można inaczej.
Na Komputerze wyswietla CEWKA. a to ciekawe , jaki jest kod błędu DTC ???
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Wsadziłem do Mondeo taką cewkę, działa już tydzień :D
2-masa 3- plus po zapł. 4-wejście sygnału ze sterownika 1- wyjście na cewkę WN.
Może i słabo ale przyciąga całą powierzchnią a nie szpic wkrętaka, lepiej by było zmierzyć pobór prądu przez cewkę.
Możesz sprawdzić tak ale tylko sprzęgło, a czy tłoczy, bez gazu nic nie zrobisz.W sumie to zmierz tylko rezystancję,około 4 om.I akurat w oplu brązowy to masa a cewka może mieć diodę więc Twoim sposobem uszkodziłbyś ją.
Miałem identyczne objawy w Vectrze 1,6 16V '96. W ASO wymieniali świece i przewody wysokiego napięcia, bez skutku. Sugerowali remont silnika. Okazało się, że to cewka dis. Ale nie wiem, czy w Twojej Astrze taka sama cewka występuje. Jeżeli tak, sugeruję sprawdzić. Pozdrawiam
Witam na 99 % cewka tez w swojej astrze g wymienialem.Sproboj przylozyc cos metalowego jak wlaczysz klime to elegtromagnes powinien przyciagnac .Jak chcesz to moge jutro zmierzyc opor tej cewki ale wydaje mi sie ze ona albo dziala albo nie.
P0300 to właśnie losowe wypadanie zapłonów na wielu cylindrach , jeśli chcesz podmieniać części to pierwsze co , to podmień cewkę.
Sprawdź to co napisałem, zakładam, że ta felerna cewka z głównym kablem WN jest 100% sprawna? Silnik jest w wersji z EGR czy bez? Zacięty zawór spowoduje podobne problemy.
To sprawdź omomierzem cewkę na ciągłość.
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
Komputer widzi tylko cewkę przekaźnika i nie ma pojęcia w jakim położeniu jest styk roboczy przekaźnika pompy anie jakie jest napięcie na pompie. Gdzie wyszło to niskie napięcie i jakie ono jest. Tam jest sterownik hybrydowy więc wszystko jest możliwe. Ostatnio naprawiałem taki od 1.8 z tym samym błędem tyle że nie sterował tym przekaźnikiem. Jeżeli...
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
moduł, pod cewka
mialem kiedys to samo ale u mnie byl walniety "tranzystor" to cos pod cewka.
Jest to x16sz, ma cewkę dis.
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Opel astra g 1.6 16V 2001 r. W astrze mam cewkę, nie mam przewodów WN. Myślałem o cewce, lecz cewka cały czas by nie domagała, a nie tylko na zimnym silniku i przez pierwsze 2-3 km jazdy. Po tych 2-3km można dawać autko do odcięcia i nic się nie dzieje, ładnie się zbiera, nie szarpie, nie przerywa
Witam Wszystkich mam dwa błędy w Oplu Astra 1.9 150 KM P0621-1 oraz P0380-08 jeden błąd podobno jest od świec bo faktycznie miałem 3 spalone ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego pierwszego błędu, proszę o pomoc, jeszcze dodam że Asterka do około 3000 obrotów nie ciągnie a wręcz się toczy, myślę że raczej EGR który już wyczyściłem i chodzi ładnie...
kolego ziempiotrn impuls na pewno nie jest brany z cewki w mojej astrze moja cewka wgląda tek wczoraj wieczorem wyczytałem że impulsy do obrotomierza idą z 32 pinu sterownika czy ktoś może to potwierdzić http://obrazki.elektroda.net/78_12822171...
Cewka ok?
Odłącz wydech. Podmień cewkę zapłonową.
sprawdz cewkę zapłonową
Witam. Postanowiłem się zabrać za problem zakłóceń w mojej astrze g 1.6. Zakłócenia mam już rozpracowane. Jedne pochodzą od alternatora a drugie niestety radiowo od układu zapłonowego. Silnik posiada moduł zapłonowy (4 cewki) który do połowy chowa się w pokrywie głowicy. W związku z tym czy jest sensowne zaekranowanie cewki kawałkiem blachy? Bezproblemowo...
Tylko jeden model 1,6 miał aparat-C16NZ. Tam był nadajnik magnetoindukcyjny ( cewka). Reszta astr 1,6 miała zapłon bezpośredni (EDIS). Halotron był tylko w astrze 1,4.
prawdopodobnie modul zaplonowy lub cewka
Moduł ma wpływ i częściej pada jak sama cewka.
sprawdź cewkę zaplonową
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
Data pierwszej rejestracji 2001 rok.Jest to Astra Classic one były robione do 2002 roku.Oznaczenia nie znam jest to 1.6 8v na jednopunktowym wtrysku.Nie ma rozdzielacza tylko cewkę dwubiegunową.
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
Tak też ja kleiłem bo cała się ruszała i jest tam cewka:)
Kolego co do odpalania i gaśnięcia w mojej z tym problemem była cewka zapłonowa.
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
I jeszcze przekaźnik na prawym słupku, mogła się spalić cewka
cewka aster naprawa cewka aster aster cewka zapłonowy
płyta gazowa bezpiecznik serwer minecraft sprawdzic alternator wirnik
manta 50lua28l przegrzewa dioda
Jak zablokować wyskakujące okienka na ekino i furher.in? Parametry zasilacza-testeru ZTR-80A