To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
To raczej wspomaganie dawało ci znać
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Tak to może być to.... .
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
Kolego popytaj tutaj, tu są ludzie bardziej kompetentni i pomocni! http://www.astra-g.pl/index.php
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Kupiłeś z taką usterką?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
Końcówka 003 możesz założyć 011
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
Nietrzeba się łączyć z komputerem w samochodzie. Wystarczy połączyć się ze stagiem i zapuścić autokalibrację by komputer gazowy zebrał informacje o mapie benzynowej i na tej podstawie (z niewielką odchyłką) sporządził mapy dla gazu. Lub jeszcze raz sprawdzić poprawność ustawień sterownika gazowego. Może się mylę ale twój problem z lampką Check engine...
Chyba zlutowac
Witam Czy dobrze zrozumiałem miałeś na myśli czujnik tcv w pompie paliwowej? Z niego Ci ciekło?. Gdy z niego cieknie to po przewodach elektrycznych podpiętych do niego paliwo sączy się i dostaje się do wiązki elektrycznej podpiętej miedzy innymi do sterownika pompy. Najgorsze w tym wszystkich jest to że następnie paliwo z tych przewodów i wiązki kapie...
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Przepływka
Rozwiązałem problem?
Objawy mogą wskazywać na niedrożny wydech np. z powodu przytkanego katalizatora.
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Jakie błędy wyskakują?
Witam, Posiadam Opla Astrę H 1.6 z LPG, 105 km. Na instalacji LPG pracuje dobrze, nie ma problemów z przerywaniem itp. Natomiast występuje problem zapalania się kontrolki check engine ale tylko podczas hamowania silnikiem, np z prędkości 80 km/h lub podczas jazdy z górki przy stałej prędkości. Po kilku uruchomieniach silnika kontrolka gaśnie i po jakimś...
Check engine :>
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
P0200 niski sygnał obwodu wtryskiwacza. Zmostkuj przekaźnik go zasilający jak nie pomoże wymień ecu.
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Witam! Astra II 2,0 D - gdy silnik jest zimny pare sekund po odpaleniu zapala się "check" po czym gaśnie gdy silnik wejdzie na wyzsze obroty. Przy ciepłym silniku kontrolka sie nie zapala. Może ktoś miał w swoim samochodzie coś takiego i wie z czego to wynika. Pozdrawiam
Witam problem rozwiązany, padł sterownik.
miga check engine Jaka może być przyczyna tej usterki? A co mówi analiza na komputerze ?
Przepływka
Kasowałem i wraca błąd ale po kilku kilometrach
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
napięcie zmierzyłem i w chwili zapalenia się check-a na sondzie jest 0.78V.przewodu który idzie do kompa nie znalazłem.
Sprawdź kody błyskowe błędów, jak to zrobić masz napisane tu: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Samochód został naprawiony okazało sie ze przyczyną był zapchany katalizator auto smiga do dzis :)
Problem rozwiązany, pomogło odmulenie turbo, czyli jazda przez miesiąc na 3 biegu i 2200 obr/min do miasta 7 km dalej. Check engine nie pojawia się.
Wymieniliśmy cewkę na razie jest ok włączy się tylko "chek" ale z gazu nie wyrzuca. Wydaje mi się że wystarczy tylko usunąć błąd. Zobaczymy jak w trasie.
dla zainteresowanych: błąd w moim przypadku oznaczał usterke na 3 i 4 zaworze U mnie wiązało się to z wymianą pompy olejowej i uszczelki pod głowicą, po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie wtedy, kiedy powinna, czyli już przy włączonym zapłonie. Szperajcie :)
CZUJNIK STOPU, NIE ZAWSZE ZWIERA... SWIATŁO NIE MA NIC WSPOLNEGO SKORO RESZTA DZIAŁA...
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy.
Dis albo wtryski ,Jakie masz błędy P0300 i jeszcze jakie ?
Asterka jest z 1999r
Chcę napisać o zagadkowej usterce. Kontrolka check engine świeciła po nagrzaniu silnika i auto zaczynało szarpać. Po ostygnięciu było ok, ale nadal świeciła kontrolka. Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. Okazało się, że sterownik popsuty. Po wymianie jest ok. Błędy były: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Już po wymianie nic się nie dzieje....
Astra z którego roku, jaki silnik?
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
witam przeranbiale juz taki przypadek meczylem auto chyba z miesiąc podmienialem cawki świece itd .Ten blad z mieszanka to zapewne spalanie ze zbyt mala ilością paliwa czy jakoś tak to lecialo skonczylo się remontem glowicy i wymianą pierścieni
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
Polecam udać sie do mechanika ktory zrobi ci diagnostyke i wtedy bedzie wszystko wiadomo.
A ok, twoja rada na pewno mi się przyda i pomoże.
nie zapalił mi się żaden check engine:(
No ale jaki błąd masz jak się check świeci? W moim przypadku samochód zamulał i twardo pracował, wywalał błąd układu regulacji wyprzedzenia wtrysku a powodem był czujnik prędkości obrotowej. Sprawdź w parametrach bieżących czy pokazuje prędkość obrotową. A jak tak zamula to widzisz że dymi? Wtryskiwacz też może takie szopki robić, ale to nie jest duży...
Co to może być? A niby skąd, mamy to wiedzieć, podłącz auto pod komputer diagnostyczny i się dowiesz.
Podłącz pod komputer na początek.
A jaki bład w sterowniku ? Wymigaj: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
A może by tak podłączyć pod komputer diagnostyczny, skoro wyskakiwał check engine?
Kabel do przepływomierza sprawdzić. Jakie kody występują?
Witam po raz pierwszy korzystam z tego typu pomocy. Problem polega na nie gasnacym check engine A jak już zgadnie to autem szarpie że nie da się jechać . Dodam że kontrolka gaśnie tylko w momencie zimnych dni . Jeździłem od kwietnia i do teraz nigdy mi nie gasl A nic się z autem nie działo więc nie szukałem dalej. Czy jest ktoś w stanie pomóc cokolwiek...
Przewód podciśnienia + TPS/CPP
Do gruszki jest tam słaby dostęp, ale jak patrzyłem na ciegno gdy kolega dodawał gazu nic się nie działo stało w miejscu
Witm! Czujnik ten znajduje się pod rorusznikiem, jeżeli nie masz kanału to bardzo kiepskie jest do niego dojście. Ja u siebie też wymieniałem ten czujnik (błąd 370) ale bez rezultatu. A objawy jakie miałem to: przy stałej prędkości obrotowej przez dłuższy czas zapala się check engine, i przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcie jakby brakowało paliwa. Pozdr.
zapala się check Jaki błąd?
Znając kluczyk od Opla zadam pytanie. Czy nie rozpołowił się tobie lub komuś kto jeździ autem kluczyk ? Często w tym momęcie wypada z niego pastylka od immobilizera. Jest ona na tyle mała że wiekszosć ludzi nie zauważa tego faktu.
Miałem problemy z obrotami w mojej astrze i świeciła się kontrolka check engine. Okazało się że zawór EGR nawalił. Wymieniłem ten zawór kontrolka zgasła a po przejechaniu około 3 kilometrów znów się zaświeciła i obroty znowu wariują. Nie wiem o co mogło by chodzić.
witam obawiam się ,że nikt zdalnie nie pomoże ci.sterownik rzeczywiście może być uszkodzony ,nie wiadomo czy został poprawnie naprawiony.reklamuj u tego co wziął kasę niech przeprowadzi diagnostykę porządnie
Witam posiadam asterke 1.7 DTI 2001 rok . Z tego co wiem to podczas przekręcenia kluczyka powinna sie zapacić kontrolka silnika a po zapaleniu zgasnąć. problem polega na tym że u mnie się ona wogole nie zapala. Skąd mam teraz wiedzieć gdy będzie sie coś działo z autem. czy da sie to jakoś wymienić czy cos? MIał ktoś już może taki problem
Chyba to forum powinno takie rzeczy wyjaśniać przy wszystkich. Po cóż takie tajemnice. Dla zainteresowanych podpowiem, że podobne objawy mogą wskazywać na kłopoty z przekaźnikiem świec żarowych.
Egr wymieniony na nowy , usterki jak ręką odjął
Ten kabel to jedno wielkie oszustwo, uwierz.
Strzeliło mu się to pewnie zrzuciło gumkę z klapy antystrzałowej, założyć gumkę na miejsce(tyle możesz zrobić sam), spradzić stan WN, filtry, regulacja instalacji LPG. Jak liczysz na jakieś bardziej szczegółowe info to przede wszystkim napisz jaki silnik.
pali średnio około 9l gazu:-)
To może by tak odczytać błędy ze sterownika i usunąć ich przyczynę.
aster engine check check engine aster kontrolka check engine aster
trzeszczące potencjometry wymiana żarówki punto vectra błędy komputera
tester rezonatorów kwarcowych wymiana szyby piekarnika
Firmware for Challenger LD 32D28 T2 Opera TV Analiza prądu w obwodzie z R1, R2, r1 i źródłami 6V, 12V