To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
To raczej wspomaganie dawało ci znać
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Tak to może być to.... .
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Kupiłeś z taką usterką?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Kolego popytaj tutaj, tu są ludzie bardziej kompetentni i pomocni! http://www.astra-g.pl/index.php
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Końcówka 003 możesz założyć 011
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Chyba zlutowac
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Przepływka
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
Witam Czy dobrze zrozumiałem miałeś na myśli czujnik tcv w pompie paliwowej? Z niego Ci ciekło?. Gdy z niego cieknie to po przewodach elektrycznych podpiętych do niego paliwo sączy się i dostaje się do wiązki elektrycznej podpiętej miedzy innymi do sterownika pompy. Najgorsze w tym wszystkich jest to że następnie paliwo z tych przewodów i wiązki kapie...
Rozwiązałem problem?
Nietrzeba się łączyć z komputerem w samochodzie. Wystarczy połączyć się ze stagiem i zapuścić autokalibrację by komputer gazowy zebrał informacje o mapie benzynowej i na tej podstawie (z niewielką odchyłką) sporządził mapy dla gazu. Lub jeszcze raz sprawdzić poprawność ustawień sterownika gazowego. Może się mylę ale twój problem z lampką Check engine...
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Jakie błędy wyskakują?
Check engine :>
miga check engine Jaka może być przyczyna tej usterki? A co mówi analiza na komputerze ?
Przepływka
Objawy mogą wskazywać na niedrożny wydech np. z powodu przytkanego katalizatora.
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
Witam problem rozwiązany, padł sterownik.
Były też Z16SE...
Kasowałem i wraca błąd ale po kilku kilometrach
Witam, Posiadam Opla Astrę H 1.6 z LPG, 105 km. Na instalacji LPG pracuje dobrze, nie ma problemów z przerywaniem itp. Natomiast występuje problem zapalania się kontrolki check engine ale tylko podczas hamowania silnikiem, np z prędkości 80 km/h lub podczas jazdy z górki przy stałej prędkości. Po kilku uruchomieniach silnika kontrolka gaśnie i po jakimś...
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Witam! Astra II 2,0 D - gdy silnik jest zimny pare sekund po odpaleniu zapala się "check" po czym gaśnie gdy silnik wejdzie na wyzsze obroty. Przy ciepłym silniku kontrolka sie nie zapala. Może ktoś miał w swoim samochodzie coś takiego i wie z czego to wynika. Pozdrawiam
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Problem rozwiązany, pomogło odmulenie turbo, czyli jazda przez miesiąc na 3 biegu i 2200 obr/min do miasta 7 km dalej. Check engine nie pojawia się.
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
Asterka jest z 1999r
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
napięcie zmierzyłem i w chwili zapalenia się check-a na sondzie jest 0.78V.przewodu który idzie do kompa nie znalazłem.
Chcę napisać o zagadkowej usterce. Kontrolka check engine świeciła po nagrzaniu silnika i auto zaczynało szarpać. Po ostygnięciu było ok, ale nadal świeciła kontrolka. Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. Okazało się, że sterownik popsuty. Po wymianie jest ok. Błędy były: wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach. Już po wymianie nic się nie dzieje....
Wymieniliśmy cewkę na razie jest ok włączy się tylko "chek" ale z gazu nie wyrzuca. Wydaje mi się że wystarczy tylko usunąć błąd. Zobaczymy jak w trasie.
Sprawdź kody błyskowe błędów, jak to zrobić masz napisane tu: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
Astra z którego roku, jaki silnik?
Dis albo wtryski ,Jakie masz błędy P0300 i jeszcze jakie ?
witam przeranbiale juz taki przypadek meczylem auto chyba z miesiąc podmienialem cawki świece itd .Ten blad z mieszanka to zapewne spalanie ze zbyt mala ilością paliwa czy jakoś tak to lecialo skonczylo się remontem glowicy i wymianą pierścieni
dla zainteresowanych: błąd w moim przypadku oznaczał usterke na 3 i 4 zaworze U mnie wiązało się to z wymianą pompy olejowej i uszczelki pod głowicą, po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie wtedy, kiedy powinna, czyli już przy włączonym zapłonie. Szperajcie :)
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
A ok, twoja rada na pewno mi się przyda i pomoże.
Co to może być? A niby skąd, mamy to wiedzieć, podłącz auto pod komputer diagnostyczny i się dowiesz.
Witm! Czujnik ten znajduje się pod rorusznikiem, jeżeli nie masz kanału to bardzo kiepskie jest do niego dojście. Ja u siebie też wymieniałem ten czujnik (błąd 370) ale bez rezultatu. A objawy jakie miałem to: przy stałej prędkości obrotowej przez dłuższy czas zapala się check engine, i przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcie jakby brakowało paliwa. Pozdr.
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy.
Samochód został naprawiony okazało sie ze przyczyną był zapchany katalizator auto smiga do dzis :)
Podłącz pod komputer na początek.
CZUJNIK STOPU, NIE ZAWSZE ZWIERA... SWIATŁO NIE MA NIC WSPOLNEGO SKORO RESZTA DZIAŁA...
No ale jaki błąd masz jak się check świeci? W moim przypadku samochód zamulał i twardo pracował, wywalał błąd układu regulacji wyprzedzenia wtrysku a powodem był czujnik prędkości obrotowej. Sprawdź w parametrach bieżących czy pokazuje prędkość obrotową. A jak tak zamula to widzisz że dymi? Wtryskiwacz też może takie szopki robić, ale to nie jest duży...
A jaki bład w sterowniku ? Wymigaj: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
nie zapalił mi się żaden check engine:(
Przewód podciśnienia + TPS/CPP
Polecam udać sie do mechanika ktory zrobi ci diagnostyke i wtedy bedzie wszystko wiadomo.
Kabel do przepływomierza sprawdzić. Jakie kody występują?
zapala się check Jaki błąd?
witam obawiam się ,że nikt zdalnie nie pomoże ci.sterownik rzeczywiście może być uszkodzony ,nie wiadomo czy został poprawnie naprawiony.reklamuj u tego co wziął kasę niech przeprowadzi diagnostykę porządnie
Do gruszki jest tam słaby dostęp, ale jak patrzyłem na ciegno gdy kolega dodawał gazu nic się nie działo stało w miejscu
A może by tak podłączyć pod komputer diagnostyczny, skoro wyskakiwał check engine?
Witam posiadam asterke 1.7 DTI 2001 rok . Z tego co wiem to podczas przekręcenia kluczyka powinna sie zapacić kontrolka silnika a po zapaleniu zgasnąć. problem polega na tym że u mnie się ona wogole nie zapala. Skąd mam teraz wiedzieć gdy będzie sie coś działo z autem. czy da sie to jakoś wymienić czy cos? MIał ktoś już może taki problem
Srubą w Blitzu akurat reguluje się minimalny przepływ gazy. Attuator się jeszcze otworzy i zwiększy porcję. No chyba ze rozpatrujesz to od strony całkowicie otwartego attuatora to wtedy jak mówiszCo do Espero 2.0 kolegi NOMa to check engine pochodzi od braku emulacji lambda najpewniej - to akurat sterowniki sprawdzają zawsze
Miałem problemy z obrotami w mojej astrze i świeciła się kontrolka check engine. Okazało się że zawór EGR nawalił. Wymieniłem ten zawór kontrolka zgasła a po przejechaniu około 3 kilometrów znów się zaświeciła i obroty znowu wariują. Nie wiem o co mogło by chodzić.
Witam serdecznie zwracam się Was z takim pytaniem czy ktoś może mi pomoc odczytać ten błąd w mojej Astrze dodam ze jest to astra F 1997r X14XE 16V.Dziękuje. Dodaje opis zachowania kontrolki check engine 1migniecie przerwa 4migniecia przerwa 10 mignięć przerwa 5migniec i tak w kółko.
Znając kluczyk od Opla zadam pytanie. Czy nie rozpołowił się tobie lub komuś kto jeździ autem kluczyk ? Często w tym momęcie wypada z niego pastylka od immobilizera. Jest ona na tyle mała że wiekszosć ludzi nie zauważa tego faktu.
Witam po raz pierwszy korzystam z tego typu pomocy. Problem polega na nie gasnacym check engine A jak już zgadnie to autem szarpie że nie da się jechać . Dodam że kontrolka gaśnie tylko w momencie zimnych dni . Jeździłem od kwietnia i do teraz nigdy mi nie gasl A nic się z autem nie działo więc nie szukałem dalej. Czy jest ktoś w stanie pomóc cokolwiek...
To może by tak odczytać błędy ze sterownika i usunąć ich przyczynę.
Ten kabel to jedno wielkie oszustwo, uwierz.
Strzeliło mu się to pewnie zrzuciło gumkę z klapy antystrzałowej, założyć gumkę na miejsce(tyle możesz zrobić sam), spradzić stan WN, filtry, regulacja instalacji LPG. Jak liczysz na jakieś bardziej szczegółowe info to przede wszystkim napisz jaki silnik.
Chyba to forum powinno takie rzeczy wyjaśniać przy wszystkich. Po cóż takie tajemnice. Dla zainteresowanych podpowiem, że podobne objawy mogą wskazywać na kłopoty z przekaźnikiem świec żarowych.
check engine aster aster check engine kontrolka check engine aster
kostki kierownicą passat wymiana żarówki punto płyta bosch kondensator
tester rezonatorów kwarcowych wymiana szyby piekarnika
Jak połączyć przewód do pompowania fotela z przejściówką? WPEW - Wielofazowy Prostownik i Inne Zastosowania