W tych astrach najczęściej pada czujnik obrotów wałka pompy,tez nie zapali .
Który rok tej astry :?:
teoretycznie kolo ma racje - ba raczej jesli czujnik nie jest uszkodzony mechanicznie /np oberwane wyprowadzenie/ to nie ma sie zabardzo co tam uszkodzic pozdrawiam
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
Blokady są do tego.
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
Temat był już poruszany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Nie doszukuj się winy w tłumiku podjedż do kogoś na kompa i niech sprawdzi pompę najlepiej podczas jazdy.Dawkę paliwa podczas przyspieszania i czujnik obrotów pompy wtryskowej.
A w te czeluści internetu kolega nie zajrzał. Na samym dole :D :D :D [url=http://forum.opel24.com/topic/53216...
Wymień sobie czujnik obrotów wału korbowego, i przy okazji sprawdź rozrusznik , bo zakłuca sygnały czujnika( są bardzo blisko siebie)
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Trzeba ściągnąć obudowy i sprawdzić ustawienie rozrządu.Jeśli nie samemu to zlecić komuś kto wie jak to ustawić.W Twoim silniku żadnej filozofii tam nie ma. Druga sprawa to porządne sprawdzenie przewodów idących do czujnika.
Rozwiązałem, ale sam. Pozdrawiam
Jeżeli czujnik prędkości wykrywa poruszanie się samochodu to sterownik programowo powoduje wolniejsze schodzenie z obrotów.
Jak odetniesz czujnik halla to nie zapali ani na LPG,ani na benzynie.Pozdro...
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Zapomnialem napisac..podkladalem cewke i czujnik obrotów..
Jak jest dobry to zadziała.W środku jest czujnik obrotów i musisz odkręcić .Nie wiem jak zawory, czy będziesz przekładał czy ciął?Jak psg5 immo nie jest w pompie .Przekładaj.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Witam. Astra h 2004r 1.7 wkręca się sama na obroty 3-4tys. Błędów nie ma.Mam delphiego, jakie wartości sprawdzic ? Czujnik położenia pedału przyspieszenia widze rośnie.
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
no tak, czujnik obrotów rpm do wymiany.
omomierz,oscyloskop
Przydało by się podpiąć pod komputer i sprawdzić co pokazują czujniki.
a czujnik obrotów pompy wtryskowej
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
Witam, koledzy czy czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na obroty??
Czy sterownik widzi obroty silnika ?? Czy czujnik ciśnienia paliwa jest sprawny ?? Czy nie ma błędów immobilajzera ??
Jeżeli ci nawalił ten VSS a twojej astrze, to zaświeci się lampka ABS, bo sygnał prędkości generuje lewy przedni czujnik.
Witam udało się rozwiązać temat? Bo mam podobnie błąd p0335 i auto max 3,5tys obrotów. Wypiecie czujnika wałka ssącego gasi auto bez kodu odnosnie tego czujnika... Bez czujnika wałka a nie wału nie widzi obrotów silnika...
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Temat do zamknięcia: wymiana sterownika, regulacja zaworów, EGR klapy off. Te zabiegi spowodowały, że Opel odżył, a silnik odzyskał moc i miarę stabilne jałowe obroty.
A jakie błędy "widzi" sterownik? To może być MAP (ten na górze na podszybiu często dostaje wodą i go trafia) to może być EGR (przycina z syfu i nie ma wolnych obrotów), a może być 100 innych rzeczy. Podjedź do jakiegoś warsztatu bo wymienisz wszystkie czujniki i pół osprzętu i nadal będzie źle.
Czy przy ok 2-2.2tys rpm słyszycie dziwne terkotanie w kabinie od strony pasażera, nie zależnie od biegu i czy obroty spadają lub rosną. Na zimnym silniku dźwięk jest trochę bardziej słyszalny.
A czujnik nie powinien być Simenns?
Niebieski po środku, plus 12 v po plusa, masa do masy. Serio 12V ? To jakie jest na wyjściu ? Może tak http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... i wiele innych "Podobne tematy do astra f 1.4 - Czujnik polozenia przepustnicy" Masz stary czujnik...
wyłącznik sprzęgła do wymiany (czujnik przy pedale) pozdrawiam!
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
przewody OD CZUJNIKA ! rany boskie...
A czy możesz powiedzieć gdzie mniej więcej takowy czujnik się znajduje?
Witam. Czujnik obrotów albo wiązka kabli do niego albo jakieś opiłki metalu na czujniku wyciągnij czujnik i zobacz.
wilknet muwisz o takich małych wentylatorkach z proca albo coś ?? wiem że tam jest czujnik obrotów ale kturo to ??
No jeżeli faktycznie czujnik obrotów wałka pompy wysiadł to masz problem. Niech odczytają czy ECU widzi obroty wału i obroty wałka pompy. Módl się abyś nie miał usterki określanej jako "usterka układu krytycznego nr1"
Zaczął bym od kalibracji czujnika kąta obrotu kierownicy.
czujnik obrotów silnika i czujnik obrotów wałka pompy. Zawieź to komuś do naprawy, sam sobie nie poradzisz.
Mechanik który zakładał czujniki stwierdził że rozrząd nie może być przestawiony ponieważ silnik odpala normalnie a i równo chodzi na wolnych obrotach
Dobralem się do pompy, zdemontowalem sterownik razem z czujnikiem obrotów pompy. Na taśmie czujnika widać lekkie załamanie ale sprawdzenie przewodnosci taśmy jest niemożliwe. Czujnik ma cztery piny? Który jest do czego?
Myślę podobnie, z tym że może nie łączyć poprostu koskta od tego czujnika
Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-) Pozdrawiam!
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Wymiana alternatora
To znowu wracamy do punktu: czujnik obrotów wału korbowego...
stawiam na czujnik obrotów przy kole na korbowodzie!!
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Czujnik położenia wału? Nie gubi obrotów?
podejrzewam ze moze to byc czujnik polozenia przepustnicy .
Do sprawdzenia (podmiany) czujnik położenia wału.
jeśli masz czujnik położenia pedału sprzęgła to go sprawdź.
podobny problem miał znajomy (tzn. wysokimi obrotami) pomogła dopiero wymiana zaworu egr
Sprawdziłeś czujnik położenia wału?
pasowało by sprawdzic czy sterownik "widzi" obroty silnika.
Zmierz napięcie zasilania oraz wyjściowe czujnika położenia przepustnicy.
Czasem jest problem z masą czujnika wałka rozrządu i właśnie przy wyższych obrotach jest problem z jego pracą. Ale to ładnie się zapisuje w błędach plus check świeci mruga. PS Która ASTRA? Jaki rok?
Problem rozwiązał się po 5 latach, astra przestała palić. Wymieniony sterownik wraz z czujnikiem obrotów pompy. Po otwarciu oryginalnego sterownika tranzystor wyglądał na sprawny, nie było upalonej nogi. Dałem go do sprawdzenia osobie które je naprawia i stwierdził że jest uszkodzony. Za jego radą wymieniłem również czujnik obrotów. Sterownik założony...
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
gdzie jest ten czujnik?
A da się w domu sprawdzić czy to napewno sterownik czy nie przypadkiem ten czujnik obrotów pompy? Bo błąd p1345 właśnie był od czujnika. Tylko dlaczego dalej błędów nie pokazuje?
Przepraszam ze nie napisałem, wymieniłem na nowe oba czujniki temperatury. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Astrę H 1,3 CDTI 90 km. Silnik Z13DTH bez DPF. Po lekkim nagrzaniu silnika (60-70°) obroty na biegu jałowym trzymają się 800, kiedy silnik się już rozgrzeje, wskakują na 900. Dodam, że silnik równo pracuje. Co może być przyczyną? Termostat, a razem z nim czujnik temperatury cieczy, nowy.
Silniczek krokowy, lub czujnik położenia przepustnicy.
Wału rozwarty. To wykła cewka. Wałka tak nie zmierzysz, bo to hall.
Sondę lambda, czujniki temperatury.
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
gaśnie za każdym razem? jadąc na luzie pracuje na równych obrotach?
Proponuje zmienić warsztat po zapaleniu 1500obr i z kompem ciężko przyczynę znaleźć. Czujnik temp. 400zł a jaki on tam jest.
Witam. Mam problem z Astrą 1.7 TD 68KM. Mianowicie: Jak zimny obroty są w miarę dobrę, zaś jak silnik się nagrzeje, to są dużo za wysokie, nie ma obrotomierza ale coś ok 2tys. W jaki sposób można zmiejszyć te obroty, jest jakaś regulacja?, czy czujnik reguluje ??
Witam, w mojej asterce padł czujnik położenia walka rozrządu. Dokładnie takie objawy. Koszt naprawy 65pln ,czas 5 min i po sprawie👍
jesli auto z poprzednim problemem nie pracuje dobrze tzn rzuca obrotami sprawdz czujnik polozenia walu korbowego.powinno pomoc.
patryk 19024: Miałem ten sam problem. Zcieło klinik na wale rozrządu i pasek nie napędza go. Na szczęście w silniku jaki miałem 16NZ jest on bezkolizyjny i nie powoduje daszych uszkodzeń. Pozdrawiam!
Czujnik temperatury do sprawdzenia.
Wcale się nie dziwię. W astrze radio i prędkościomierz to dwie odrębne sprawy. Natomiast prędkościomierz i gaśnięcie auta (nierówne falujące obroty) nie wiem dlaczego ale jak w mojej staruszce strzeliła linka prędkościomierza to miałem identyczne objawy. Może ktoś mądry podpowie dlaczego. Wiem tylko że w prędkościomierzu jest czujnik prędkości (impulsator)...
W zużytym silniku, jeśli wykluczyłeś usterkę czujnika.
Jakie masz napięcia na czujniku doładowania w jakich zakresach obrotów? Czy sprawdzałeś rozrzad, czujniki walka i wału? Czy pod kątem mechanicznym siknik jest sprawdzony?
Do elektrit Czy mógł byś mi powiedzieć jakie mają być prawidłowe napięcia na tym czujniku.
Zgadza się czujnik do wymiany.
Ciśnienie oleju powinno mieć wartość 1,5 bar przy 850 obrotów. Manometr wkręcasz w miejsce czujnika ciśnienia.
Widac go doskonale, wtyczka do niego jest zaraz koło siłownika klap zawirowania.
Podstawa to czyste powierzchnie, i można użyć silikonu jak się boisz silnie dokręcać Jak cieknie to obróć o ćwierć obrotu.
Masz wyrżniętą pompę, ma taki luz, że rotorek przetarł czujnik obrotów wałka pompy.
Pewnie jest jakiś czujnik co czyta obroty z koła pompy cr??;)
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Miałem kiedyś astrę. Ciężko było go odpalić jak byl zimny, raz miał obroty a raz nie oraz kopcił. Przyczyna był czujnik temperatury w chłodnicy, który znajdował się na wężu.
czujnik obrót aster aster rosnąć obrót aster niski obrót
dodatkowy przycisk otwiera furtka flybox orange głowica neptun
wspomaganie zawór rozdzielczy autocom please
Schemat podłączenia radia Kenwood - krok po kroku Simson słabo jedzie - możliwe przyczyny i rozwiązania