Który rok tej astry :?:
W tych astrach najczęściej pada czujnik obrotów wałka pompy,tez nie zapali .
teoretycznie kolo ma racje - ba raczej jesli czujnik nie jest uszkodzony mechanicznie /np oberwane wyprowadzenie/ to nie ma sie zabardzo co tam uszkodzic pozdrawiam
Rozwiązałem, ale sam. Pozdrawiam
Nie doszukuj się winy w tłumiku podjedż do kogoś na kompa i niech sprawdzi pompę najlepiej podczas jazdy.Dawkę paliwa podczas przyspieszania i czujnik obrotów pompy wtryskowej.
Zapomnialem napisac..podkladalem cewke i czujnik obrotów..
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
Wymień sobie czujnik obrotów wału korbowego, i przy okazji sprawdź rozrusznik , bo zakłuca sygnały czujnika( są bardzo blisko siebie)
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Blokady są do tego.
A w te czeluści internetu kolega nie zajrzał. Na samym dole :D :D :D [url=http://forum.opel24.com/topic/53216...
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
Temat był już poruszany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Trzeba ściągnąć obudowy i sprawdzić ustawienie rozrządu.Jeśli nie samemu to zlecić komuś kto wie jak to ustawić.W Twoim silniku żadnej filozofii tam nie ma. Druga sprawa to porządne sprawdzenie przewodów idących do czujnika.
omomierz,oscyloskop
no tak, czujnik obrotów rpm do wymiany.
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
Jeżeli czujnik prędkości wykrywa poruszanie się samochodu to sterownik programowo powoduje wolniejsze schodzenie z obrotów.
Jak jest dobry to zadziała.W środku jest czujnik obrotów i musisz odkręcić .Nie wiem jak zawory, czy będziesz przekładał czy ciął?Jak psg5 immo nie jest w pompie .Przekładaj.
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-) Pozdrawiam!
To znowu wracamy do punktu: czujnik obrotów wału korbowego...
Robiłem niedawno pomiar kompresji około 14,2 na ciepłym.Rozrząd też był wymieniany(nadszedł jego czas) i żadnych zmian.Ciśnienie paliwa ok0,8 bara,po wył silnika trzyma 0,6.Żadnych błędów nie pokazuje, kontrolka się nie zapala.Zrobiłem analizę spalin;CO-0,01 CO2-14,96 HC-0,0 O2-0,320 Lambda-1,010 to pomiar na wolnych,na podwyższonych jest podobnie.Załatwiłem...
Zaczął bym od kalibracji czujnika kąta obrotu kierownicy.
a czujnik obrotów pompy wtryskowej
Witam. Astra h 2004r 1.7 wkręca się sama na obroty 3-4tys. Błędów nie ma.Mam delphiego, jakie wartości sprawdzic ? Czujnik położenia pedału przyspieszenia widze rośnie.
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Witam, koledzy czy czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na obroty??
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
No jeżeli faktycznie czujnik obrotów wałka pompy wysiadł to masz problem. Niech odczytają czy ECU widzi obroty wału i obroty wałka pompy. Módl się abyś nie miał usterki określanej jako "usterka układu krytycznego nr1"
Witam udało się rozwiązać temat? Bo mam podobnie błąd p0335 i auto max 3,5tys obrotów. Wypiecie czujnika wałka ssącego gasi auto bez kodu odnosnie tego czujnika... Bez czujnika wałka a nie wału nie widzi obrotów silnika...
Czy sterownik widzi obroty silnika ?? Czy czujnik ciśnienia paliwa jest sprawny ?? Czy nie ma błędów immobilajzera ??
Przydało by się podpiąć pod komputer i sprawdzić co pokazują czujniki.
wilknet muwisz o takich małych wentylatorkach z proca albo coś ?? wiem że tam jest czujnik obrotów ale kturo to ??
Masz wyrżniętą pompę, ma taki luz, że rotorek przetarł czujnik obrotów wałka pompy.
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
stawiam na czujnik obrotów przy kole na korbowodzie!!
Czujnik położenia wału? Nie gubi obrotów?
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
Widac go doskonale, wtyczka do niego jest zaraz koło siłownika klap zawirowania.
Jak odetniesz czujnik halla to nie zapali ani na LPG,ani na benzynie.Pozdro...
no tak ale obroty pompy widzi bo jest przez połowę a z błędu wynika że to sterownik na pompie nie widzi informacji z czujnika obrotu wału
Witam serdecznie. Jak chcesz by Ci pomóc musisz podać typ silnika. W ciemno mogę obstawić czujnik obrotu wału. Pozdrawiam.
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
Podstawa to czyste powierzchnie, i można użyć silikonu jak się boisz silnie dokręcać Jak cieknie to obróć o ćwierć obrotu.
widzę ,że boisz się diagnostyki,a to na pewno nie ten zawór jest winny co kolega miał z nim problem,przy tych objawach co u ciebie to wygląda na czujnik obrotów wału.
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Temat do zamknięcia: wymiana sterownika, regulacja zaworów, EGR klapy off. Te zabiegi spowodowały, że Opel odżył, a silnik odzyskał moc i miarę stabilne jałowe obroty.
A jakie błędy "widzi" sterownik? To może być MAP (ten na górze na podszybiu często dostaje wodą i go trafia) to może być EGR (przycina z syfu i nie ma wolnych obrotów), a może być 100 innych rzeczy. Podjedź do jakiegoś warsztatu bo wymienisz wszystkie czujniki i pół osprzętu i nadal będzie źle.
czujnik walka korbowego do wymiany, wymieniłem Czy diagnoskop widzi obroty silnika podczas pracy rozrusznika ? wymieniłem i nic,nie odpala Czy nadal ten sam błąd jak przed wymianą ? pomoże ktoś? Sprawdź wiązkę przewodów od złącza sterownika silnika do czujnika obrotów wałka.
Miałem kiedyś podobny przypadek w asterce, komputerek też pokazywał czujnik prędkosci wałka rozrządu, zakupiłem takowy czujnik wymieniłem i nic, nadal "dusi" sie przy 3000 obrotów, pomyślałem że nowa podróbka może jest uszkodzona, zakupiłem drugi i po zamontowaniu to samo, wszyscy świeci rozkładali ręce, coś mnie tkło i wymieniłem czujnik połozenia...
czujnik obrotów silnika i czujnik obrotów wałka pompy. Zawieź to komuś do naprawy, sam sobie nie poradzisz.
Witam. Czujnik obrotów albo wiązka kabli do niego albo jakieś opiłki metalu na czujniku wyciągnij czujnik i zobacz.
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Czy przy ok 2-2.2tys rpm słyszycie dziwne terkotanie w kabinie od strony pasażera, nie zależnie od biegu i czy obroty spadają lub rosną. Na zimnym silniku dźwięk jest trochę bardziej słyszalny.
Dobralem się do pompy, zdemontowalem sterownik razem z czujnikiem obrotów pompy. Na taśmie czujnika widać lekkie załamanie ale sprawdzenie przewodnosci taśmy jest niemożliwe. Czujnik ma cztery piny? Który jest do czego?
wyłącznik sprzęgła do wymiany (czujnik przy pedale) pozdrawiam!
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
przewody OD CZUJNIKA ! rany boskie...
Problem rozwiązał się po 5 latach, astra przestała palić. Wymieniony sterownik wraz z czujnikiem obrotów pompy. Po otwarciu oryginalnego sterownika tranzystor wyglądał na sprawny, nie było upalonej nogi. Dałem go do sprawdzenia osobie które je naprawia i stwierdził że jest uszkodzony. Za jego radą wymieniłem również czujnik obrotów. Sterownik założony...
Mechanik który zakładał czujniki stwierdził że rozrząd nie może być przestawiony ponieważ silnik odpala normalnie a i równo chodzi na wolnych obrotach
Niebieski po środku, plus 12 v po plusa, masa do masy. Serio 12V ? To jakie jest na wyjściu ? Może tak http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... i wiele innych "Podobne tematy do astra f 1.4 - Czujnik polozenia przepustnicy" Masz stary czujnik...
A gdzie się to przykręca bo ja jestem kucharzem a nie mechanikiem ?. ale wydawało mi się że masę raczej wystawia czujnik obrotu wału z pośrednictwem ecu
Myślę podobnie, z tym że może nie łączyć poprostu koskta od tego czujnika
A da się w domu sprawdzić czy to napewno sterownik czy nie przypadkiem ten czujnik obrotów pompy? Bo błąd p1345 właśnie był od czujnika. Tylko dlaczego dalej błędów nie pokazuje?
sorki, dopiero pojąłem,że chodzi o czujnik obrotów wałka rozrządu. Wielkie dzięki
Wystarczy go sprawdzić i będziesz wiedział, również czujnik temperatury
Proszę o szybką odpowiedź czy zamiennik czujnika obrotów wału firmy meyle będzie ok?
A czujnik nie powinien być Simenns?
Na postoju przegazuj silnik i patrz na wskazówkę jeżeli lata z obrotami silnika to czujnik temperatury.
Ma znaczanie ztamtąd bierze się synchronicacja wtrysku paliwa
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
Tyloko uszczelnienie pompy, sterownik i czujnik obrotów wychodzi na diagnistyce komputerowej
Choć temat stary, nadal aktualny :) a.bakus czy pamiętasz może jakie miałeś ciśnienie przy wyłączonej stacyjce i na wolnych obrotach? Na dobrym czujniku?
jesli auto z poprzednim problemem nie pracuje dobrze tzn rzuca obrotami sprawdz czujnik polozenia walu korbowego.powinno pomoc.
podejrzewam ze moze to byc czujnik polozenia przepustnicy .
Ciśnienie oleju powinno mieć wartość 1,5 bar przy 850 obrotów. Manometr wkręcasz w miejsce czujnika ciśnienia.
Czasem jest problem z masą czujnika wałka rozrządu i właśnie przy wyższych obrotach jest problem z jego pracą. Ale to ładnie się zapisuje w błędach plus check świeci mruga. PS Która ASTRA? Jaki rok?
Pewnie jest jakiś czujnik co czyta obroty z koła pompy cr??;)
Do sprawdzenia (podmiany) czujnik położenia wału.
Napięcie do kompresora nie dochodzi, wentylatory się uruchamiają na max obroty jak odepnę czujnik ciśnienia
Witam. Mam problem z Astrą 1.7 TD 68KM. Mianowicie: Jak zimny obroty są w miarę dobrę, zaś jak silnik się nagrzeje, to są dużo za wysokie, nie ma obrotomierza ale coś ok 2tys. W jaki sposób można zmiejszyć te obroty, jest jakaś regulacja?, czy czujnik reguluje ??
Po przespanej nocy pełnej przemyśleń doszedłem do takiej oto sentencji :) Jeżeli pojazd zatrzyma się i nadal ma około 1300 obr. i nie reaguje ani na gaz ani na sprzęgło to można założyć że nie działa żaden z czujników ABS (ponieważ prędkość obrotowa wszystkich kół jest równa zero) - czyli można wykluczyć czujnik ABS a przyjrzeć się bardziej czujnikowi...
jeśli masz czujnik położenia pedału sprzęgła to go sprawdź.
Sprawdziłeś czujnik położenia wału?
pasowało by sprawdzic czy sterownik "widzi" obroty silnika.
Zmierz napięcie zasilania oraz wyjściowe czujnika położenia przepustnicy.
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
gdzie jest ten czujnik?
A patrzałeś czy są widoczne obroty wałka pompy? Na tej pompie nie ma wiele, zawór przelewowy, czujnik temp. paliwa i czujnik obrotów wałka pompy. Wtyczki nie pozamieniane?
Przepraszam ze nie napisałem, wymieniłem na nowe oba czujniki temperatury. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Astrę H 1,3 CDTI 90 km. Silnik Z13DTH bez DPF. Po lekkim nagrzaniu silnika (60-70°) obroty na biegu jałowym trzymają się 800, kiedy silnik się już rozgrzeje, wskakują na 900. Dodam, że silnik równo pracuje. Co może być przyczyną? Termostat, a razem z nim czujnik temperatury cieczy, nowy.
Silniczek krokowy, lub czujnik położenia przepustnicy.
Raczej spadają do zera, bo silnik nie pracuje. Nie pracuje ale się kręci dopóki samochód jedzie a Ty nie wciśniesz sprzęgła/wrzucisz na luz. Jeśli silnik gaśnie w czasie jazdy to na początek są dwie opcje - czujniki obrotów/fazy i czujnik ciśnienia paliwa.
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
aster czujnik obrót aster rosnąć obrót aster niski obrót
gorenje bezpiecznik ładowanie baterii wyłącza blaze sterowniki
lodówka samsung alarm suzuki gs500
Jak wyłączyć tryb demo w piekarniku Ariston FZ 1002 C.1 IX? Pobór mocy falowników Sofar Solar KTLX w nocy