Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Jeżeli będzie złą masa łącząca akumulator z silnikiem, to rozrusznik nie będzie kręcił ( diesel!) Zła masa alternatora z łapą mocującą jest tam niemozliwa-alt jest łapany na 3 uszy!
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
Doszedłem czemu ten bezpiecznik powoduję normalną pracę przekaźnika - brak kontrolki ładowania, a tym samym na sterownik nie idzie prąd + z alternatora. Tym samym dochodzę do wniosku że przekaźnik pyka dlatego bo próbuje przełączyć się w stan podgrzewania jeszcze bez uruchomienia silnika. Troche dziwna sprawa. W takim razie nasuwa się pytanie czemu...
Nieprawda , one grzeją do 15minut nawet --dopóki silnik nie osiągnie 60'C. PS czy to Twoje 1 isuzu?
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
Witam.. Old50, czy pamietasz jaki dokladnie miales alternator w asterce kombi 93 isuzu???
poszukaj innej usterki
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
witam, mam problem, zerwała mi się świeca żarowa na równo z głowicą, jest jakiś sposób żeby ją wyciągnąć bez ściągania głowicy? bo nie chcę tego robić, to już ostateczność:/ I mam również problem z wyciągnięciem pozostałych trzech :/ proszę o jakieś porady samochód: Astra 1,7TDS ISUZU, 96r.
na plaskoszczypy dospawaj sobie małe prety i sciągniesz
Wg. NGK oznaczenie DP 8 CY53
tam właśnie jest sterownik oraz czujnik temp na termoastacie z 2 kabelkami moze się wypalił przekaznik bezpiecznik oczywiście sprawdziłes jest pod maską pozdrawiam
z jakim silnikiem opla czy isuzu
W Hyundaiu 2.0 crdi miałem tak że rozładowało mi akumulator do 0 . Po poszukiwaniach okazało się że zawarło mi przekaźnik świec żarowych i cały czas szedł prąd na świece. Po wymianie przekaźnika jest ok. Błędów żadnych nie było.
To jest sterownik świec żarowych,pruj alternator
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Może coś ze świecami żarowymi. Zapala się żółta kontrolka od grzania świec po przekręceniu kluczyka? Auto bardzo dymi od razu po odpaleniu?
Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
Mam podobny problem, ale w corsie B 1,7 D isuzu . Też obroty nie chodzą w zimnym silniku i nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu. Zauważyłem że obroty wskakują po cyknięciu. Moje przypuszczenia że jakiś przekaźnik może od grzania świec żarowych wyłąca świece i daje sygnał na obrotomierz.
Popytaj na autokacik.pl albo na jakimś forum właścicieli Vectr... w Astrze są plastikowe zaślepki, wystarczy podważyć i wyjąć.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
oto schemat ładowania oraz sterowania czasem podgrzewania świec żarowych dodałem opisy dla jasności
kolego określ jaki masz silinik isuzu czy oploski bo to zasadnicza różnica
byłem na kompie i nic zero błedów pomocy. Bzdura! Y17DT monitoruje Świece żarowe i P0380 powinien tam się zapisać. Sprawdź Świece żarowe. Jedź na kompa nie później niż 20 cykli rozruchu.
W tym obwodzie dioda nie ma większego znaczenia jak dla mnie jest podłączona do przewodu od alternatora wyłączającego kontrolkę czyli po wzbudzeniu alternatora regulator podaje napięcie do przekaźnika kontrolki z którego podłączono się do sterownika świec żarowych aby wyeliminować dogrzewanie.P
Jak zimny to świece żarowe chodzą i pobierają DUUŻO prądu. W tym auctku zdajesie że świece chodzą jeszce chwilę po uruchomieniu (ach ta ekologia) , i tak ma być
możesz poprubować z isuzu troopera może gdzieś pod krzakiem stoi, jedem typ jest identyczny.
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
Czarna skrzynka z przedziału pasażera to centralka centralnego zamka- w starych oplach tam był sterownik, to metalowe to owszem przekaźnik lub moduł świec żarowych ale on otrzymuje dane z sterownika silnika.P
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
Pewnie są tu mądrzejsi ode mnie (więc może mnie skorygują) ale wydaje mi się że nie ma czegoś takiego w tym silniku jak czujnik temperatury świec żarowych. Coś ci namieszał ten fachowiec lub ty coś namieszałeś
Jeśli to się dzieje przy zimnym silniku, a na rozgrzanym jest ok, przyczyną może być uszkodzona któraś z świec żarowych, przy zimnym silniku ECU nie widzi jednej lub kilku świec, gdyż one grzeją jeszcze po odpaleniu silnika do około 80 stopni celsjusza, jak silnik się rozgrzeje ECU wyłącza przekaźnik świec żarowych i błąd znika, czyli kontrolka awarii...
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
Rozumiem, że zawór zwrotny założyłeś gdzieś między filtrem a pompą wtryskową.... W tym wynalazku jest coś takiego jak ssanie ;) Sprawdź, czy to ssanie działa. Ssaniem steruje siłownik, do którego dochodzą przewody odchodzące od tych, które idą do nagrzewnicy.... Mam nadzieję, że w miarę dobrze to napisałem ;D Sprawdź, jak ten siłownik pracuje... Nie...
Będzie uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej w rozumieniu TDS czyli silnik Isuzu myślę,jest tam czujnik w bloku który informuje przekaźnik ,jak długo mają świece grzać w isuzu grzeją jeszcze ok pół godz po odpaleni,miałem to niedawno w corsie Isuzu 1.5 diesel,wiem że nowy tylko oryginał w serwisie
zapodaje schemat ładowania i podgrzewania świec żarowych dodałem opisy dla jasności http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
a moze warto sprawdzic polaczenia licznika, moze slaba masa? Dolicznika nie trzeba zaglądać . Prawdopodobnie układ ładowania jest taki sam jak w ASTRZE ISUZU i jest powiązany z grzaniem świec . Dużo było na ten temat - użyj szukaj
Witam Pana kolegę ,sądzę że ta kontrolka zapalać się powinna przy temperaturze otoczenia ponizej +5 ° C ponieważ przy takiej temperaturze świece żarowe zaczynają grzać .Ponadto świece podgrzewają powietrze po rozruchu silnika przez jakieś 2-3 min wszystko zależy od temperatury płynu chłodzącego .Jeśli temperatura jest wyższa kontrolka nie powinna się...
Elektryk twierdzi że jest w samochodzie jakaś inna przyczyna która powoduje że pada ładowanie czy to możliwe? Możliwe, świece żarowe grzeją za długo bądź miałeś kompletnie wyczerpany akumulator i przeciążyłeś alternator.
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu. Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory...
witam. mam problem z astra f 1.7 isuzu. przy przekreceniu zaplonu pali bezpiecznik f20 [swiatlo cofania,grzanie foteli,zapalniczka] i przestaja grzac swiece zarowe, co moze byc przyczyna tego problemu? auto nie chce odpalic.
Model samochód to:OPEL astra 1 ,1,7 TDS isuzu rok 1997 Będę wdzięczny za pomoc A powiedz mi/nam co tankujesz? :?: Bo z opisu Twojego pojazdu wynika ,że to diesel więc świec mu nie potrzeba. Więc chodzi o świece żarowe? Czy samochód pali ciężko? Jeśli działają wszystkie,to nie wymieniasz. Oczywiście jeśli chcesz ,możesz to zrobić Ale na tej zasadzie...
Coś mi się wydaje że świece żarowe się nie wyłączają. Jak się nie mylę to te isuzu grzeją świece jeszcze po odpaleniu do chyba 40st temperatury silnika. Może być że jakiś czujnik temp za to odpowiedzialny padł i mówi elektronice że jest zimno a elektronika się posłusznie słucha i włącza świece.
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie auta. Stare to stare ale do tej pory nie zawodne. Chodzi o Opel Astra 2, 2003 rok, 1.7 diesel silnik isuzu. Wczoraj miała problem z odpaleniem, trzeba było dłużej przytrzymać, żeby odpaliła. Jak zapaliła to już pracowała. Wczoraj podczas jazdy, trochę przyspieszonej i mocniejszym hamowaniu poprostu zgasła. Już...
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
Witam kolegów,lewe powietrze oszukiwanie sterownika ? a co jeśli silnik nie posiada sterownika jak np isuzu 1.7 w oplu? albo benzynowe na gazniku? Ci którzy najgłośniej tu krzyczą i krytykują hho nigdy nie widzieli nawet na oczy takiego generatora,albo zakupili na Al...ro jakiś badziew i się zawiedli inni z kolei naukowcy krytykują bo to zaprzecza prawom...
Czesc, jestem posiadaczem Opla astra f 1.7td isuzu 1992r. Podczas jazdy na nierównej nawierzchni zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Pierwsza myśl - pasek. pasek jest ok. rano chciałem odpalic i zobaczyc jak pasek pracuje a tu niespodzianka : nie świeci kontrolka grzania świec żarowych i nie moge samochodu odpalić. kable idące od altka...
Silnik nie jest ISUZU (niestety) tylko niemiecki, ten słabszy (68kM). Co do filtra to narazie nie mogę sprawdzić Twojej sugestii, bo nie ma mrozu, ale jak będzie możliwość to sprawdzę to. A świece grzeją tak jak pisałem, bo sprawdzałem to miernikiem. Gdyby grzały do 10s to napewno bym sie tym nie martwił.
Udało mi się usunąć usterkę, która powodowała, że nie było ładowania o odpaleniu (dopiero po przegazowaniu wskakiwało - zaśniedziałe styki). Pozostał problem rosnącego napięcia razem z obrotami silnika. Zauważyłem jeszcze jak juz byłem na kanale, że alternator jest cały spocony, chyba nie trzyma uszczelka od vacum-pomy - tak bynajmniej to wygląda. Zdecydowałem...
Oczywiście, na początku trzeba sprawdzić świece żarowe. Układ pomiarowy działa w 2 parach więc gdy świece będą walnięte na 1 i 3 lub 2 i 4 cylindrze to układ nie wykaże usterki lub gdy wszystkie będą walnięte to też nie wykaże. Po tak długim postoju i małej nieszczelności może dochodzić do zapowietrzania się układu. Jak wiemy astra 2 1,7 isuzu nie posiada...
Czy kontrolka świec żarowych, spiralka, zapala się na chwilę po każdorazowym włączeniu zapłonu? Znajdź przekaźnik układu wtryskowego i sprawdź na stykach 30 i 87 napięcia podczas kręcenia rozrusznika. https://obrazki.elektroda.pl/2697835500_...
Przekaźnik od sterowania grzaniem świec żarowych. Jak się skleji to pracują cały, czas, tak samo jak czujnik temperatury będzie walnięty. Niech kolega sobie ściągnie schemat albo service manuala i poszuka. Aternator dość szybko się nagrzewa w tym samochodzie.
Witam, możliwe problem był już poruszany, ale nie działa wyszukiwanie (nie wiem czy tylko ja mam ten problem). Chodzi mi o odpalanie zimnego diesla na isuzu. Świece żarowe są wszystkie nowe, problemu z silnikiem nie ma bo wystarczy że temp. zewnętrzną jest powyżej 15 stopni a pali jak dziecko. Pewnie chodzi gdzieś o problem z elektryką. I tu moje pytanie...
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
Witam Można ale trzeba liczyć się ztym że jeżeli nie zmienimy skrzyni,(oile się oriętuje ma ona pasować,tylko niewiem jak sprawa wygląda z isuzu) samochód będzie silniejszy ale wolniejszy(nieznacznie),silniki dizla są wolniejsze,aniżeli benzyny.Pozatym pompke elektrycznąpaliwa,jeżeli jest w baku wymienić na smok z dizla(lub gażnikowy kadet,zbiorniki...
jak chcesz auto z tanimi częściami to szukaj astry 1.6 benzyna, golfa 3 1.6 benzyna i megane 1.6 benzyna, ceny części porównywalne. Te auta spalą ci benzynki od 8 do 10litrów po mieście w trasie od 5 do 7 w zależności od prękości. Gazu o litr więcej, więc zastanów się czy warto diesla? Ogónie są złe opinie o francuzach ale napiszę fakty: w megane wymieniasz...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
1,7 DTI czyli to będzie kod silnika Y17DT, silnik isuzu pompa denso, wtryski delphi. Z Twojego opisu wynika że niby wszystko ok. Sprawdź dokładnie układ podgrzewania świec, przy tej temp kontrolka świec żarowych powinna w tym silniku zaświecić się na sekundę lub dużej, ale to nie jest wyznacznik. Niech Ci ktoś sprawdzi czy napewno grzeją. Y17DT jak...
ten typ tak ma winne sa swiece żarowe bo dogrzewają silnik w tym modelu do temp wody do ok 50-60 c i pobieraja ok 20 -30 a dolicz światła ,dmuchawe ,ogrzewanie szyby aku ciagle niedoładowany ,padnięty alternator rada odłączyć dogrzewanie świec do temp 60 c zrobić to na przycisk ja tak mam w swoim combo 1,7 d doszedłem do tego po wymianie 2 akumlatorów...
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Wygrałem zakład i w nagrodę powiem Ci, ze regulacja ta polega na likwidacji luzu zaworowego poprzez wymianę podkładek w popychaczach zaworów. Japońcy regulują luz w sposób mechaniczny, to Niemce regulują hydraulicznie - hihi. Można wymienić podkładki na podkładki o innej grubości lub zeszliwować podkładki o odpowiednią grubość. To silniki 1,7D (isuzu)...
Samochód nie chce odpalać. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki, gaśnie świeca żarowa i po przekręceniu w tryb rozruchu cisza, słychać tylko pyknięcie w rozruszniku, choć nie zawsze. Po wyciągnięciu kluczyka zaczyna się tylko lekko świecić kontrolka oleju lub pasów oraz konsola środkowa. Czasami w ogóle brak reakcji na przekręcenie kluczyka....
Witam Panowie mam Astre 95r 1.7td isuzu i mam takie pytanie ,sprawdzałem świece żarowe i okazało się że są dobre ale sprawdziłem jak długo grzeją i okazało się że jeśli kontrolka gaśnie od świec to próbówka tylko przygasa ale nadal się świeciła ,pytanie czy to jest normalne ,i drugie pytanie , mam ten samochód od roku i jak go kupiłem zawsze mi się...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Witam Po kupnie samochodu przejechałem 500km i postanowiłem wymienić filtr paliwa. Po wymianie(filtr nie był zalewany ropa) samochód odpalił bez problemów, przejechałem nim 20km. Następnego dnia rano już nie chciał odpalić. Samochód miałem oddać do mechanika tego dnia na ustawienie luzów zaworowych więc zaholowałem go. Mechanik wyregulował luzy zaworowe(wszystkie...
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
No i tu się zaczynają schody gdyż ja jestem kompletnym laikiem elektrycznym...wybaczcie.. Co mogę powiedzieć, ufam mojemu mechanikowi i jeśli przy wymianie regulatora stwierdziłby że szczotki są wytarte to by mi o tym powiedział :) następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator Hmm, i tu już czarna magia dla mnie...ale bardzo chętnie bym...
Witam kolegów mam astrę 2004r. z silnikiem 1.7 tdi isuzu pewnego dnia podczas wyprzedzania auto zgasło tak jakby mi się paliwo skończyło, po diagnostyce mechanik powiedział że sterownik pompy paliwowej ok, zrobiłem, zamontowałem auto nadal nie pali , sprawdziłem przekaźniki , bezpieczniki i pompę paliwową i wszystko jest ok. Moje pytanie brzmi: czy...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
Do romus 1980 Poprostu bądź ostrożny, wlewaj po trochu, co raz więcej i obserwój z czasem co sie dzieje, obserwój pompe czy nie dostaje jakichs wyciekow itp, w bmw ponoc to sie zdaża. W każdym razie ty masz silnik francuski, ojciec miał suzuki vitare z silnikiem 1.9td (silnik citroena) i smigal na rzepaku bez problemu nawet lał 100% ale troche ciezej...
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
888kf bardzo Ci dziękuje za cenne informacje. Jak się zachowywała kontrolka ladowania? Na początku, jak sie usterka zaczela, po przekręceniu stacyjki na zaplon (ale bez zapalania silnika) właczyla sie lapka ladowania na 2 sekundy , nastepnie gasla i slychac bylo włączenie pompy wspomagania i jej buczenie- moglem przy zgaszonym silniku kręcić kierownicą...
Witam, Od kilku lat posiadam Opla Astrę F z silnikiem ISUZU i każda kolejna zima kończyła się w ten sam sposób - problemy z akumulatorem podczas mrozów. Oto moje obserwacje i rozwiązanie: Sterowanie świecami żarowymi (w tym przypadku dokładnie mówiąc wyłączenie zasilania w/w świec) odbywa się za pomocą czujnika temperatury silnika. Dodatkowo kontrolka...
isuzu świeca żarowy świeca żarowy świeca żarowy aster aster isuzu świeca
whirlpool zasilacz czujniki wabco regulacja indukcyjności
musisz rozebrać matrycę 17mb130s panasonic
Zapach oleju przekładniowego po naprawie skrzyni w Oplu Insignia Jak działa system Servotronic w samochodach?