OK astra ma inny kokpit niż tigra. Wsadz głęboko uchwyty(tzn ten klucz np. ze szprychy) tak aby odgięły się zapadki, później próbuj ścisnąć i ciągnąć w prawo-lewo. Lewo i prawo i Wysunąć.Jak niebyło nigdy wyćiągane to dobrze siedzi i będzie trochę ciężko.
Można się tam dostać nierozbierając kokpitu? Można pod kierownicą.
Czy na pewno te "pralkowe" kostki podłączone są bezpośrednio do wiązki instalacji w samochodzie? Może są to jakieś przejściówki podłączone do oryginalnej kostki ISO2 znajdującej się w głębi kokpitu ?
Kokpit w Astra H - gdzie są jakiekolwiek schowki na cokolwiek np. telefon? Co do wymiany żarówek z przodu - dziura w nadkolu - wymień żarówkę na drodze podczas ulewnego deszczu.
Witam, mam samochód Opel Astra G 2006, 90 KM silnik 1.4 na LPG. Od już około miesiąca mam problem z podświetleniem zegara oraz ogólnie kokpitu przy włączonych światłach. Kiedy auto jest na samym zapłonie bez włączonych świateł to podświetlenie tablicy jest, ale kiedy już auta włączę to nie ma i tak samo w trakcie jazdy. Jak w trakcie jazdy wyłączę światłą...
Wiem że to najłatwiejsza droga jednak wolałbym transmiter. Podoba mi się aktualny kokpit samochodu.
Będe jutro szukał tej masy w komorze silnika ,a z którego modułu idzie zasilanie oświetlenia zegarów i kokpitu.
Ale to jest jakiś konkretny plak czy może być np do czyszczenia kokpitu itp
Zawór wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/8730585100_1... Ni trzeba rozbierać całego kokpitu. Wystarczy środkowy tunel.
Trzeba wyrzucić cały kokpit z wnętrza
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... Wkładasz cały kokpit od Astry G?
A gdzie mam szukec ten rezysor? Tylko sie nie smiejcie bo ze mnie jest zupelny laik samochodowy :)
dzieki za zainteresowanie Chodzi mi jednak o oklejenie calej deski a nie o plastikowe elementy kokpitu Pozdrawiam
Zmierz szerokość wnętrza astry i kadzia i będziesz wiedział. Kupić musisz napewno cały kokpit- najlepiej ze wszystkimi plastikami i zaślepkami bo będą osobno drogie,liczniki,przełączniki, kratki, regilacje nawiewów itd..... Napewno nieobędzie się bez powżnych przeróbek - może niepasować rant kokpitu astry do szyby kadeta, może także być ine położenie...
Co do tego czy cieknie sprawdz czy nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie masz mokrych dywaników. A jeśli chodzi o wymantowanie to dokładnie nie wiem jak jest w Astrze bo w Audi trzeba zdemontować prawie cały kokpit aby się do niej dostać. Pozdrawiam
Pod konsolą spróbuj wypatrzeć czy jest dostęp do takich mechanizmów jak na zdjęciu. Jeżeli tego nie widać to by znaczyło że trzeba demontować poszycie kokpitu żeby dojść do tych serwomechanizmów. Będzie ciasno jak diabli ! Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki i kostki połączeniowe od konsoli sterowania nawiewem i ogrzewaniem i co tam jeszcze jest. Oj chyba...
No tak mam 1.6 wiazke do niego i komputer tez dokupiony do tego silnika ale wiazka prowadzaca od komputera do kokpitu nie pasuje
ok a w ktorym miejscu on wyjdzie ?? trzeba w srodku rozkrecać cos z kokpitu ??
Z tego schematu wynika że mam całkiem inny mikrofon https://obrazki.elektroda.pl/1603676100_... czyli wychodzi na to że już ktoś przy tym grzebał... Cóż trzeba to będzie poprawić. Kabel od mikrofonu przy górnej lampce wchodzi w słupek i nie wiem gdzie dalej leci, podjerzewam że do modułu. Tylko gdzie on jest? Bo nie chce demolować całego...
Zacznij od wyjęcia 2 małych przekaźników w prawym górnym rogu skrzynki pod kokpitem i sprawdź czy wtedy zgasną.
Witam serdecznie. Przedstawie moją sytuację: W astrze H pod kokpitem zapaliła sie instalacja, prawdopodobnie od wentylatora lub tego czegoś co wygląda na przekażnik z lewej strony wentylatora. Wystrzeliły poduszki. Po zdjęciu kokpitu okazuje się że cała wiązka jest do wymiany, Zastanawiqm sie nad: - Jak wygląda wymiana modułu od poduszek, tzn czy trzeba...
Witam wszystkich!Czy ktoś wie, jak wyjąć radio oryginalne w Oplu Astrze 1992r??Ponieważ chcę się dostać do oświetlenia kokpitu pod radiem.Jest to uciążliwe w nocy bo nic nie widać:(Dodam jeszcze że radio po bokach ma wkreciki na imbusy.Odkręcałem je ale ani drgnie.Proszę o rady.Wszystkim dziękuję i pozdrawiam
zakładam ze alarm montujesz pod kokpitem, w takim razie zdemontuj z lewej strony plastikowa nakladke progu znajdziesz tam wiazke a w niej kabel bialo-brazowy i brazowo-czerwony, łatwo dojdziesz ktory jest ktory podlacz probowke z zarowka z jednej strony do zawiasu drzwi probowka przebij koszulke kabla jesli zamknie i otworzy znaczy ze trafiles, sterowanie...
tzn. ze niby mam rozebrac pol samochodu zeby sie dostac, tzn mam zdjac caly kokpit zeby sie dostac do skrzynki bezpiecznikow.
czy wiesz że zamieniając żarówki na diody LED praktycznie pozbawisz się możliwości regulacji jasności kokpitu.... a jazda z świecącym mocno kokpitem w nocy nie należy do przyjemnych....
jak się pozbyć tej blokady Rozebrać kokpit i szukać wszystkiego co "nieoryginalne" w instalacji. Zamieść zdjęcia tego co znajdziesz.
Masa jest na wzmocnieniu poprzecznym karoserii. Ta rura pod kokpitem. Dziwna sprawa, kawał rury przyśrubowanej do słupków solidnymi śrubami a masy na niej nie było.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystkie dokładnie czytam i analizuję. Jako że możliwość dłubania przy tym aucie mam tylko w weekend i to nie każdy, to jeszcze nic nie zrobiłem - na razie analizuję wszystko co napisaliście + schematy. Mam jeszcze takie pytanie: czy styki przekaźnika klaksonu na 100% nie wchodzą do multimetra? Na zdjęciach w internecie...
No to jeszcze taka koncepcja - szyby w prowadnicach się prawdopodobnie lekko kleszczą co z uwagi na wiek samochodu nie było by niczym wyjątkowym. Przesmaruj wewnętrzną powierzchnię prowadnic ( ale na całej długości ) sprayem do plastików kokpitu i sprawdź czy przyniosło to pożądany efekt.
Aśka juz po naprawie, tzn. odebrałem ją juz wczoraj. Na szczęście koszt naprawy nie był duży, gdyż mechanikom udało się dotrzeć do nagrzewnicy bez ściągania całego kokpitu. Swoją drogą uczciwość mechanika mnie powaliła, pozdro
Podświetlenie schowka, problem bo pali się w wiązce kokpitu. Niestety musisz lecieć po spalonym kablu i eliminować po drodze wszystkie uszkodzenia
Zgadza sie jest pokrętło od ściemniacza i da sie nim regulować tylko ściemnianie lub rozjaśnianie kokpitu ale panel radia po załączeniu świateł przygasa i ściemniacz nic tu nie zmienia.
chciałbym się podpiąć pod temat... chodzi mi o nawiew w astrze F z 92 roku w aucie jest CIEPŁO bardzo ciepło (filtr pyłkowy nowy i często wymieniany) parę lat temu odłączyłem nagrzewnicę (zawór kulowy na zasilaniu) i pomogło (sama skrzynka się nie nagrzewa np na postoju ale dalej w aucie jest dość ciepło (uciążliwie) dobudowałem 4 biegowy włącznik i...
Witam - jak wymienić (jak dostać się do) zaróweczkę podświetlającą gniazdo zapalniczki w Astrze I? I jak dostać się do żaróweczki oświetlającej pokrętełko od nastawień dmuchawy (dmucha na szybe, nogi, głowe etc.)? Help Witam, ja wymieniłem tą żaróweczkę bez rozkręcania kokpitu. Mianowicie: podejście jest od strony nóg pasażera, musisz włozyć rękę w...
Plak taki do kokpitu, odpala tak samo jak na samostarcie i tak samo niszczy silnik tyle że tak nie śmierdzi :).
Witam! kupiłem ostatnio kadetta z silnikiem 2.0 8V i w środku jest włożona cała deska roździelcza od astry I. Jest niestety kilka żeczy niepopodłączanych w środku i mam taki problem: CZy zegarek od astry mozna podłączyc w kadecie? ma on wyprowadzenie na kostke tylko nie wiem gdzie co podłączyć. Czy powinien on mieć jakies sterowanie z komputera? da...
No to jest Astra II z 99 roku :) a swapowana była w niemcowni :/ taka została przyprowadzona do Polski. Między lewarkiem zmiany biegów a ręcznym nie ma napewno złacza. Pod kokpitem tez nie widze takiej kostki. Jest duzo róznych kostek ale żadna nie przypmina tej szukanej, chyba że do nich dopina się dopiero gniazdo diagnostyczne...
X5 jest pod kokpitem, nie pod maską. Tak w ogóle to masz tam oryginalnie tam ten silnik czy swap? Bo okrągłe złącze to miały chyba Vectry i Calibry.
Trzeba rozbierać kokpit i powymieniać wszystkie żarówki na nowe i podświetlenie będzie działać. Tak samo pewnie ze światłami mijania. Posprawdzaj żarówki czy dobre bo nie piszesz że je sprawdzałeś.
Czyli mówicie że jest róznica w materiałach ok ale to fotele czy kierownica a np boczki drzwi kokpit czy zostały pokryte lepszym materiałem, zostały wykonane z innego materiału(plastiku czy czegoś tam) ?
Witam piszę w takiej sprawie bo przy wymianie filtra kabinowego w moim oplu astrze 2 rok 1999 pod kokpitem kabiny od pasażera jak wymieniłem filter to zauważyłem że po prawej stronie jest widoczny jakiś wentylator i on jest w pozycji otwartej ta rura plastikowa jak na zdjęciach i tu jest pytanie czy ona ma być otwarta czy zamknięta. Proszę o odpowiedź...
Cześć, wymieniłem muduł pod bezpiecznikami tzw. Multitimer i wszystko wróciło do normy. Nie trzeba demontować elementów kokpitu itd. Skrzynkę z bezpiecznikami da się wyjąć przez schowek: wykręcamy dwa torxy, luzujemy wiązki przewodów i skrzyneczka "na siłę" wychodzi.
Trochę czasu minęło ale wreszcie temat ruszył dalej. Jakiekolwiek czyszczenie czy przedmuchiwanie odpływu nie dawało oczekiwanego rezultatu. Nadal podczas korzystania z klimatyzacji po chwili woda kapała na dywanik pasażera. Dziś doczekałem się możliwości skorzystania z kanału więc bladym świtem zabrałem się za to. Korzystając z dostępnej w sieci instrukcji...
radyjko GRUNDIG (w srodku praktycznie BLAUPUNKT) SC303 D bez wyswietlacza. Robione dla OPLA (astra , vektra od ~95 z wyswietlaczem wkomponowanym w kokpit). Jesli nie znasz kodu to masz problem, poniewaz kod zawarty jest w procesorze i bez odpowiedniej wiedzy nic nie zdzialasz. pozdro jak cos jeszcze to pytaj
Jeżeli bezpiecznik to zwarcie. Podam na przykładzie laguny, jest pod kierownicą taka żółta kostka, która łączy między innymi przewody zasilania ogrzewania tylnej szyby, zaśniedziałe styki nagrzewają się do tego stopnia, ze kostka się topi i robi zwarcie, drugim takim miejscem w lagunach jest bagażnik tam też jest kostka łącząca ogrzewanie tylnej szyby....
No cóż pozostaje mi się dowiedzieć gdzie jest wentylator nawiewu, domyślam się że gdzieś pod kokpitem. Ponieważ dalej nie wiem jak się za to zabrać zapytam się jakie są przybliżone koszty takiej naprawy. Valkyrie, czy ty wiesz jak się za to zabrać, gdybyś rozpoznał temat proszę daj znać.
witam podpiolem halogeny do mojej astry f sedan w silniku wszystko ładnie halogeny sie trzymaja do kokpitu przeciagnolem 2 kabelki nie wiem jak je podłaczyc do przełacznika od tylnego swiatła przeciwmgłowego tak by sprawdzic czy dzialaja bo niestety niemam przelacznika przednich swiateł jeszcze choc do tego takze niepotrafilbym ich podpiac jesli kto...
Wskaźnik ciśnienia doładowania podłączyłem następująco: Wywiercilem otwór w metalowej rurze dostarczającej powietrze do kolektora, za intercoolerem Nagwintowalem i wkręciłem dysze używaną w instalacjach gazowych samochodowych Uszczelnilem klejem Przewód ciśnieniowy został poprowadzony do środka kabiny. Boost umieściłem z lewej strony kokpitu . Turbina...
w którym miejscu jest centralka. Wie ktoś może? Dioda od alarmu jest? To zacznij od niej i idź po przewodzie. Gdzie dokładnie jest, nikt ci nie powie, ale standardowo gdzieś w lewym kikcpanelu, po lewej stronie kokpitu, za zegarami. Jak dokopiesz się do alarmu, to znajdziesz też wyłącznik lub przewód od niego i wtedy możesz sobie przeprogramować. Zrobisz,...
A może fota centralki z przewodami? Pilot jak pilot, po pilocie trudno określić. nie mam do niej dostepu. Przekopalem przod auta, plastiki z boku i pod kierwonica i nic. nie wiem czy ktos nie umiesil go w grodzi pomiedzy silnikem a kokpitem ? To takze ne jest stara forteca. Kody od instrukcji od fortecy, ktora znalazlem na elektrodzie nie dzialaja?...
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Wczoraj zakupilem srodek WURTH do odgrzybiania parownika klimatyzacji. Wyjalem schowek, filtr kabinowy i rozpylilem srodek na parownik, odczekalem 5 min i wlaczylem nawiewy na roznycyh pozycjach, potem po 15 min powtorzylem czynnosci (rozpylilem srodek i nawiew). Nastepnie zamontowalem nowy filtr kabinowy i zlozylem schowek. Dzis po pracy jak wylacze...
Witam po jakimś czasie. rozebrałem kokpit poprawiłem kable (tak w dużym skrócie). Udało mi się podłączyć radio i narazie wszystko działa. Mam natomiast teraz problem, a właściwie wydaje mi się, że jest słaby sygnał. czyli często jakość odbioru spada. zaczyna szumieć itd. Ktoś coś na ten temat może powiedzieć? PS. Jeśli to ma znaczenie. To mam całkowicie...
Ojej! Odkręć śruby mocujące panel bezpieczników, delikatnie odsuń go od kokpitu. Uważaj, aby nie wysunęły Ci się przewody z wsuwek i i już masz dostęp do centralki alarmowej,. tak jest w większości modeli samochodów. Powodzenia.
... to już wiesz czego szukać. Do przeglądnięcia i wyczyszczenia wszystkie punkty łączenia masy do karoserii. Szukać tzw."zieleniny" - czyli "zgnitych" i zawilgoconych wiązek przewodów, pokruszonej ze starości izolacji przewodów. Sprawdź "na obecność korozji" wszystkie kostki połączeniowe pod kokpitem. Przeglądnąć bezpieczniki i skrzynkę bezpiecznikową-od...
Tak jak w temacie, nie mogę wyjąć tego całego kokpitu z tymi pokrętłami. Wszystkie śrubki odkręcam, wychodzi mi 4-5 cm tej całej części a dalej nie mogę. Nie wiem czy coś robię nie tak czy jest gdzieś ukryta śrubka lub jakieś zapadki które trzeba odgiąć. Doradźcie ;/
Z prawej bocznej strony kokpitu, równolegle do bruzdy na połączeniu z tapicerką podszybia ( patrząc na lewo od schowka ). W oryginalnym uchwycie trzeba nawiercić otwory tak by radio schowało się na całą głębokość w uchwycie. Nie blokuje to drzwiczek schowka, uchwyt mikrofonu zamontuj prostopadle na obudowie radia.
8 st. jest ok wydajność klimy nie zależy od niego. nawet jakby go nie było to przestawienie gałki na zimne powietrze spowoduje max chłodzenie - zawór dodatkowo odcina dopływ wody do nagrzewnicy nie trzeba demontować kokpitu. wystarczty tunel środkowy i możesz zdjąć dolną część obudowy nagrzewnicy ( na takie blaszki albo wkręty - nie pamiętam) pod nią...
W końcu znalazłem trochę czasu i odkręciłem cały kokpit. Wyciągnąłem kable od radia i od TID'a, podłączyłem i dotykałem kable. Otóż okazuje się że luźne są kabelki w stykach C1-C4 odpowiedzialne za komunikację z TID'em. Mam pytanie zatem. Jak one są tam umieszczone?? Nie mogę (a może nie potrafię) ich wyciągnąć. Czy na końcu tych kabelków są zaciski...
Odebrałem przed chwilą auto od mechanika. Podobno wymienił aby kostkę od stacyjki bo tamta się spaliła. zauważyłem że nie świeci kokpit ( pokrętła od ogrzewania) a próbując trochę ogrzać samochód żeby szyby odparowały poczułem swąd grzejącego się rezystora, bezpiecznik od dmuchawy strzelił. jazdę musiałem kontynuować przy otwartych oknach. Pytanie moje...
daty nie ma wcale czy radio jest wlaczone czy nie nie wiem czy na tych wyswietlaczach jest data auto kupilem rok temu sprowadzone ze Szwajcarii i nie mam pojecia jak z tym bylo wczesniej, o wyjecie to mi chodzi zeby nie rozbierac calego kokpitu bo w taki sposob juz wyciagalem kiedys ,a z lutowaniem to nie bedzie problemu , http://obrazki.elektroda.net/9_120223425...
By wyciągnąć przełącznik od nawiewu rozebrałem cześć kokpitu w którym się on znajduje ( odpiąłem radio, wyświetlacz od komputera, ) wykręciłem też osłonkę z kierownicy by mieć lepsze dojście do śrubek. Jak miałem wszystko na wierzchu i odpięte zwarłem kabelkiem styki z przełącznika od załączania nawiewu by sprawdzić czy ruszy wentylator, efekt taki...
Wyczyściłem EGR, przepustnice, dołożyłem masę do przepływomierza bo wywalało check engine. Sprawdź masowania karoserii oraz silnika zamiast dokładać masowanie. Jedno powinno być od karoserii do silnika, drugie od karoserii do akumulatora i trzecie prawdopodobnie gdzieś pod kokpitem. Napisałem wszystko co zaobserwowałem może coś Wam to pomoże w diagnostyce...
palsza moja praca:) mam pytanie możne ktoś podać gdzie jest na tej kostce od licznika zasilania żarówek tzn który pin jest (+12) a który gnd GND to pin nr 2, a +12V od żarówek to pin 36 (ostatni) - są numery na końcach złącza. Wyświetlacz LCD ma osobno sterowane podświetlanie. LEDy warto zmatowić, zwłaszcza od LCD. LEDy od podświetlania licznika wkłada...
w polke wpakuj jakies alphardy 20cm ze 100watt albo stx (podobne) radio tu warto popatrzec na allegro.pl czesto mozna znalezc alpine'y za grosze... pozdrawiam jakubwaba jajcarz :-) W przednie drzwi polecam Helixa blue 62 ,a tylne kup same wofery Phonocara Yline(półkę z tyłu zostaw w spokoju).Radio kup najlepiej takie ,żeby ci pasowało do oświetlenia...
Dzień dobry, Otwieram ten wątek ponieważ wszystkie inne które znalazłem dotyczyły poważniejszych Awarii. Od kilku dni obserwuje, że po włączeniu nawiewu wentylacji na zimnym, odzywa się "Świerszcz" wydaje mi się, że mieszka z prawej strony kokpitu. A tak na poważnie to po odpaleniu samochodu i włączeniu wentylacji (nie ważne na 1,2,3,4) jest taki właśnie...
A no właśnie co do dpf i 2masy to czytałem więc najlepszym wyborem będzie benzynka.Zwłaszcza że moja jazda będzie głównie po mieście. Co do elektryki to słyszałem o tym przełączniku kierunkowskazów. Mam jednak pytanie odnośnie tego Elektrycznego Modułu który przełącza/steruje osprzętem kokpitu podobno często się psuje to coś faktycznie jest tak źle...
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: http://obrazki.elektroda.pl/7538869800_1... otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia...
Cześć. Mam pewien problem. Kupiłem niedawno Opla Astre z 92 roku z niedziałającym radiem. Po wstępnych oględzinach okazało się, że do radia w ogóle nie są doprowadzone żadne kable. Jedynie co udało mi się znaleźć po rozkręceniu całego kokpitu to kabel od anteny, który i tak musiałem przedłużać, ponieważ rozłączony był pod podłogą. Kiedyś w samochodzie...
Tak jak każdy Francuz odporny na korozję tylko na górze, a dół dziurawy, aż miło Jaki każdy francuz? Które to są te idealne z wierzchu a zardzewiałe pod spodem? Mam 406 z 96r i oprócz progów podłoga jest zdrowa to samo buda a garaż to od nowości widzi przy corocznym przeglądzie. A co do praktycznej bezawaryjności - też głupoty piszesz, bo nie ma kilkunastoletnich...
Opowiadanie napisane 10 Maja 2010 roku na konkurs. Wygrałem, bo miałem tylko dwóch konkurentów. Strona, gdzie było opublikowane nie istnieje od lat. Zatem czemu nie upamiętnić go tutaj... Kronika Kobayashi Maru Światostatek Kobayashi Maru wyskoczył ze strumienia grawitacyjnego dokładnie cztery i pół miliarda kilometrów od Słońca. Komputery dokonały...
Witam, Kupiłam niedawno Opla Astre 1.4 16V z 2001 r. z LPG I skoro jestem tutaj to znaczy, że coś jest nie tak a google nic nie wypluwa przy wpisaniu kompilacji moich problemów. Otóż za nim przejdę do opisu nadmienię, że: 1. Potrafię przejechać tydzień spokojnie a potem jednego dnia problem występuje kilka razy - nie potrafię doszukać się reguły 2....
witam forumowiczów mam popaloną skrzynkę w dość dużym stopniu od auta jak w temacie dodam ze motor to C16SE-kombi.Kupinem druga skrzynkę na szrocie od innej astry z innym motorem z roku 95. Rożnicy miedzy skrzynkami niema jest różnica w kablach skrzynka z 93r ma więcej kabli i cześć tych kabli jest popalona i trzeba je wymienić, aby dojść do miejsca...
kokpit aster kokpit peugeot kokpit instrukcja
drzwi anglik przyczyny usterki sondy lambda schemat rozruchu
mikrokomputer cobra1 samsung ww60j4063lw
Kosa spalinowa nie działa bez ssania - przyczyny i rozwiązania Głośna praca wentylatora w BMW Gran Coupe 2016