Mam na myśli cały układ dolotowy powietrza łącznie z kolektorem ssącym.
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Zacznij od wymiany przewodu przepływomierz-przepustnica, kontrola wydajności i ciśnienia pompy paliwa, stan katalizatora, sprawdź ciśnienie sprężania przy wykręconych wszystkich świecach, przewód elastyczny pomiędzy przepustnicą a kolektorem, zmierz podciśnienie ssania.
co odpowiada za "ssanie" w tym aucie Za ssanie w tym aucie odpowiada ogólna kondycja silnika i całego dolotu, jeśli kompresja prawidłowa i rozrząd prawidłowy i szczelny kolektor to ma duże ssanie...ale może się nie znam....
Posprawdzaj wszystkie przewody do przepustnicy przed i za.Sprawdz uszczelkę przepustnicy do kolektora dolotowego.Możliwe że zaciąga lewe powietrze i mieszanka jest uboga.
W takim razie nie wiesz w jakich sytuacjach ten zawór pracuje. Podpowiadam-silnik ma temperaturę ponad 68 st, ustalone podciśnienie w kolektorze czyli ustalone (przez jakiś czas) obciążenie silnika.
zgadza się, miałem podobny przypadek też takiego "brzęczenia" przy przyspieszaniu ale w Astrze F i tam było to spowodowane klapką termostatu w obudowie filtra powietrza taką która przełącza ciepłe powietrze z nad kolektora na ssaniu na zimne przy rozgrzanym silniku i ta klapka mała luzy i tak brzęczała, wywaliłem ją całkiem bo Astrą jeżdżę w zasadzie...
Wyjaśnione. W gumie która idzie od kolektora do rury która dostarcza powietrze do niego była dziura i zbyt dużo powietrza dochodziło do silnika.
A nie wpadłeś na to, że silnik przez pewien czas działa na ssaniu? Przez co jego obroty przez pare sekund będa większe niż powinny, żeby rozgrzać kolektor i ogólnie cały silnik?! Troche pomyślunku...
rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika temepratury znajdującego sie na kolektorze sterujacym ssaniem w urządzeniu zasilajacym... tu układ wtrysku paliwa.. Mądrego dobrze czasem posłuchać. Klękajcie narody... :D
Sprawdź czujnik temperatury, niebieski 2 pinowy. Jest na kolektorze ssącym od strony grodzi przedziału pasażerskiego. czujnik temperatury cieczy chłodzącej co daje sygnał do kompa sprawdziłem i okazał się dobry ale dla własnego spokoju wymieniłem na nowy i nadal bez zmian wymiana czujnika temp nic nie dała, nadal brak "ssania" czy jest jeszcze jakiś...
Potencjometr położenia przepustnicy jest dobry na 100% (mam takie już dwa) jeżeli chodzi o czujnik temperatury powietrza to nie wiem jeszcze. może pan przybliżyć mi gdzie on jest. w kolektorze ssącym znalazłem tylko jeden czujnik (kiedyś ktoś mi powiedział że to czujnik ssania) i go jeszcze nie zmieniałem. Dodano po 5 Jeżeli chodzi o świece to są założone...
Kilka lat temu walczyłem z podobnymi objawami tyle że z astrą. Objawy ustąpiły po dodaniu dodatkowej masy od akumulatora do kolektora ssącego modułu zapłomowego i komputera.
Gdybyś napisał wcześniej, że z mixerem czy bez masz te problemy z gaśnięciem silnika, uniknąłbyś wiele niepotrzebnych pytań. Takie informacje podaje się zaraz na początku tematu. Trzeba szukać dalej. Odnośnie pytania zaślepionego wężyka od termostatu-mam zaślepiony, pomimo tego, że i tak mam zdjętą rurę która od osłony kolektora podaje ciepłe powietrze....
naprawione autko samo się naprawiło, co zrobiłem? w sumie to nic tylko... > wyciągnąłem wtyczkę od egr i włożyłem z powrotem, > poruszałem kablami od kopułki (ta co idą od niej kable do świec) [kiedyś też ruszałem, ale nic nie dało] > włożyłem łączenie sondy lambda w otwór przy silniku (pewnie tam miała być wcześniej, bo wisiała luzem) a już miałem...
Apropos świec... Kupiłem BOSCH... miekkie jak g... albo ja mam tyle pary w rękach. Delikatnie kręciłem i jedna pękła, całe szczęście nabiłem śrubokręt i wykręciłem jakoś. no z tym w tym miejscu, to jak zapalnik w minie :shii: . trzeba ostrożnie, może boleć finansowo :cry: No chyba że sie okaze ze to przez cewke ciezko pali. Bo pali bardzo ciezko kilka...
Witam. Problem z autem jak w temacie. Silnik 1,6 16V X16XEL. Przebieg 165 tys. Wymieniłem cewkę zapłonową, przewody wysokiego napięcia, świece, nawet głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Okazało się,...
witam, po pojawieniu się narastających dźwięków i po zapoznaniu się z kilkoma wpisami z neta, postanowiłem rozebrać TWINA. Z uwag podczas rozkręcania - nie wiedziałem o śrubie pod puchą, trochę czasu mi zeszło na ściągnięciu samej puchy. Ale ok, co zastałem po ściągnięciu całości: - lekko przytkane kanały od EGR (spodziewałem się dużej ilości sadzy,...
dzieki za odpowiedz, A wiec wyjasniam dalej, robilem juz motyw z kasowaniem bledow, czyli odlaczaniem akumulatora, odczekalem az silnik sie nagrzeje i to samo dalej, co do ciagniecia powietrza innymi drogami tez juz to przerabialem,rozebralem wtrysk i powstawialem nowe uszczelki, fachowcy tak mieli poskladane ze nawet nie pytaj, teraz silnik gasnie...
Sprawdź koniecznie masę cewki-kaloryfera. Kabel jest przykręcony do kolektora ssącego przy 4 cyl.(tak jest w moim). Jest to ten sam kabel co we wtyczce kaloryfera pod nr 2-brązowy. W dalszym odcinku ma on dodatkową koszulkę czarną. Ja specjalnie masowałem oddzielnie kolektor a zarazem głowicę miedzianą plecionką z zaciskiem zbiorniczka wspomagania....
http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76... poczytaj może coś znajdziesz dla siebie ciekawego :)
Miałem nadzieję że ktoś napisze że to wina pompy paliwa. Walczę z tym już 1,5 roku. Oto co zostało zrobione i sprawdzone. Wszystko na przestrzeni ostatnich 15.000 km. Niektóre mogą nie mieć związku ale także je wypiszę: Zostało wymienione: 1. Wymiana rozrządu 2. Wspawanie nowego łącznika elastycznego na wydechu 3. Wymiana filtra powietrza 4. Wymiana...
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Witam. Chciałbym się podłączyć do tematu. Otóż mam identyczną Astrę LS 1,6 8V 99r. z klimą, i nie mogę znaleźć czujnika temperatury który pokazuje temperaturę na desce a nie mam takiego czujnika jednopinowego w kolektorze ssącym obok alternatora i nigdzie indziej też nie mogę znaleźć, a mam tylko taki dwupinowy z tyłu kolektora. Jak odłączę tę czujnik...
witam wszystkich to mój pierwszy temat, wiec proszę o wyrozumiałość. pytałem na wielu forach samochodowych, bez rezultatu :( mam astrę f z silnikiem c16se, bez gazu. problem wygląda tak, po przekręceniu kluczyka w pozycje włączania zapłonu słychać huk pod maską - strzeli w kolektor ssący. nie zdarza sie to za każdym przekręceniem kluczyka. na wolnych...
witam . sam mam Astrę 1,4 na jednopunktowym wtrysku miałem dokładnie ten sam problem, mimo że jeździłem na gazie paliła również bęzynę i to sporo choć nie tyle ile tobie pali. Moja astra paliła około 5-6 litrów na 100 km. Okazało się że miałem nieszczelny wtryskiwacz i silnik poprostu wysysal benzynę z przewodów ..... instalacje posiadają co prawda...
kolektor ssać aster mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot
mruga zielony dioda focus sterowanie kierownicy radio lampowe przeróbka
światłowód inwestycje światłowód inwestycje
Brak podświetlenia licznika w Renault Twingo Wpływ grubości ścianki portu bas-refleks na rezonans