To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Jedz do warsztatu zajmujacego sie instalacjami gazowymi tam ci pomoga,koszt regulacji niewielki nawet jesli trzeba bedzie wymienic filtr gazu, a sam jesli sie znasz to mozesz wiecej zepsuc niz naprawic. Nie polecam porad kolegi OZZY88, chyba nie bardzo wiedzial co pisal. Pozdrawiam.
Być może nie trzeba wymieniać koła pasowego bo jak pisałeś że pasek jest naciągnięty to myślałem że to wina zużytych kół ( koła ). Ale skoro nowy pasek jest luźny to został zamontowany za długi i trzeba założyć taki jak ma być.
pod sprzęt diagnostyczny i dowiedzieć się jaki błąd występuje, a dopiero potem pytać na forum o konkrety. Po co? Już mówię-będzie wskazanie P0400 (5) -usterka układu krytycznego numer 2. I co dalej?
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
Nie masz pod ręką analizatora spalin?
Tylko te silniki nie mają kół zmiennych faz :-(
Witam, mogę się dowiedzieć jak się skończyło z tym problemem? Bo ostatnio z dnia na dzień pojawił mi się dokładnie taki sam problem, gdy jechałem do domu po pracy i było ok, a jak chciałem jechać następnego dnia rano już był p obym, szampana na wstecznym i gaśnięcie na biegu jałowym, też stracił moc. Przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem...
Silnik zgaduje że opla a nie isuzu bo oplowski ma taka przypadłość... Z tego co można wyczytać na forach ludzie próbowali wszystkiego i wychodzi że ten typ tak ma ja się już przyzwyczaiłem do tego szarpania mojej astry...
Kupiłem kolejny komputer z innej astry i krokowy i to samo na 3 komputerach i 4 silniczkach krokowy czy może to byc zawór ssący ? Że falują obroty czasem na niskich
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
szarpać tak "skacze" To skakanie jest w rytm obrotu kół?
Czytanie tego topicu to czysta i niezmącona perwersyjna przyjemność.
Odpialem przepływomierz wyświetlił się check engine i samochod tak samo reagował na gaz jak dotychczas- zamula. To oznacza ze przepływomierz nie działa? Kolektor ssący dzisiaj rozebrałem i nie był ubrudzony bardzo, kanały drożne i nagar wcale nie zmniejszał średnicy
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Zobacz na dolocie powietrza przed filtrem jest taki zawór ciepłe- zimne powietrze może się blokowac. Zobacz jeszcze map sensor.
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
a powiedz mi jak od nowa ustawić zapłon tak krok po kroku z góry dziękuje;) jak odpalę na zimnym to na benzynie ma tak 300 do 500 obrotów na lpg odrazu gaśnie
kolego swiece nowe i przewody
zrobiłem przed chwilką tą ,,domową diagnostykę'' wyskoczyło mi: Czujnik przebytej drogi- brak impulsów. czy to ma coś wspólnego z moim problemem?????? Trzeba było tak odrazu, ma i to dużo.
Witam mam taki problem z tą Asterką (Silnik 14XE )! Zauważyłem że na zimnym silniku np. po nocy czasami jak odpale, ssanie jest a czasami tak jakby go nie było ma za małe obroty i wtedy gaśnie ! Czasami zaświeci się na chwile kontrolka silnika (rzadko się zapala) ale jak dodam gazu to kontrolka gaśnie. Jest to dziwne ponieważ zauważyłem to już w zeszłą...
miałem astrę II tylko 1.6 16V. Objawy były te same. był bardzo słaby przy starcie niskich obrotów potem rakieta. nie robiłem z tym nic. Może dlatego że jeździłem służbową astrą z takim samym motorem i zachowywał się tak samo. Ale może w obydwóch było coś zepsute a może ten typ tak ma..
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
Miałem taki problem w audi a4 B5 za 98 roku i co najlepsze tez silnik 1.6 benzyna dojeżdżałem do czerwonego światła czy stopu hamowałem i auto OFF zgasło strasznie to było drażniące walka przez kilka lat z różnymi czujnikami, sondami, przepustnica, przepływomierz itd i w końcu po 5 latach auto sprzedałem a usterka nie została znaleziona. Niby inna marka...
Zaczeły się niskie temperatury(witamy toluen oraz inne rozpuszczalniki w paliwie)A zatem żegnamy tanie stacje.
Nasmaruj odszarpiacz.
Szarpanie pojawiło się po tych robotach?
Ciśnienie paliwa jakie masz? Sprawdź.
Napewno ten typ tak nie ma.
Chcę jeszcze dodać ze mam zamontowany sterownik tartarini tec99
witam.mam duży problem z obrotami w astrze 2. na niskich obrotach przy włączeniu czego kolwiek . świateł to silnik zachowuje się tak jak za chwile miał by zgasnąć i po paru sekundach wraca do normy. najbardziej jest to odczuwalne gdy wspomaganie kierownicy się uruchomi. a drugi problem to taki że czasami obroty falują. byłem na komputerze i niestety...
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Czyli to samo co u mnie, na niskich obrotach wyskakuje błąd.
Sprawdź WN.
no do predkosci to ma się ni jak, ale do obrotów owszem
kolego elektrit turbina działa owszem zawsze ale dopływ spalin jest zamykana na niskich obrotach wiem coś o tym bo regeneruje turbiny od kilku lat i ten baniaczek jest odpowiedzialny za włączanie i wyłanczanie turbiny
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Wydaje mi się, że mechanik go sprawdził.
No to mechanior spartolił robotę, tam się nic nie reguluje z wolnymi obrotami pewno sterownik nie widzi pozycji zamkniętej przepustnicy
Witam, mam opla astre kombi 1.6 8v z instalacją LPG. Jechałem wczoraj normalnie na gazie i wszystko było ok, gdy skończył sie musiałem przełączyć na benzyne i zaczął sie problem, auto dławi i dusi na niskich obrotach, powyżej 2 tysięcy jest ok. Benzyny mam tam niewiele, ale czy to mógl byc problem?
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
no więc co to jest ??
Na początek bym sprawdził działanie osławionego zaworu rec.spalin.Częsta awaria w ecotecach.W początkowym okresie może sie tak dziać,lampka MIL niekoniecznie sygnalizuje awarię. Zadne naciskanie przycisków w Multi Info Display'u nie powoduje wyświetlenia kodów usterek.
mysle ze to moze byc problem z instalacja lub komputerem. najlepiej udaj sie do opla i opisz usterke. a zaobserwowales jakies zmiany w jezdzie?
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Rano czy wieczorem?
No powinno ciągnać tak od 1800obr/min.
Witam, pomóżcie mam problem z oplem astra 1.6 16V 03 silnik Ecotec (nr. Z16XEP) podczas jazdy szarpie silnikiem nie zawsze ale najbardziej podczas gwałtownego dodania gazu i przeważnie na niższych obrotach 1.5-2.5 tys.obr.dalam go do serwisu komputer wykryl zespol klap zawirowan,wymienilam kolektor a on dalej szarpie.co mam robic dzieki z gory
Skoro masz komputer to podaj wartości tego ciśnienia na obrotach jałowych oraz przy 2 i 3 tyś.
Najrozsądniejszym krokiem w tej sytuacji będzie udanie się do warsztatu i wyregulowanie instalacji, za pomocą komputera lub analizatora spalin (jeśli jest to bardzo prosta instalacja). Zdjęcie rury od wlotu powietrza jest też dość istotne, ale w tym przypadku to drugorzędna sprawa najistotniejsza w tym wypadku jest poprawna regulacja.
W zużytym silniku, jeśli wykluczyłeś usterkę czujnika.
sprawdzałeś wydech?
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
Regulacja jak wyżej gazu ale napewno odwrócenie dolotu w stronę przeciwną do kierunku jazdy na to pomoże lub/ewentualnie podniesienie dawki gazu na niskich obrotach. Standardowy problem z wlotem powietrza skierowanym do kierunku jazdy i wtedy przy hamowaniu jest za dużo powietrza a mało gazu i stąd trzeba przegazowywać.
jakie błędy posprawdzaj podciśnienia
Nie
A sam co sprawdziłeś?
Wystarczy tak zmienić dolot powietrza żeby pobierał zimne powietrze ale był odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Ostatnio tak robiłem w Corsie B i pomogło.
Mam aktualnie identyczny problem. Dwa tygodnie temu zamontowali mi instalacje gazową sekwencyjną (Elpigaz) od tego momentu miałem problem z odpalaniem... podejrzenia padły na pompę paliwa oraz rozrusznik. Podczas diagnozy usterki okazało się, że nie było zasilania pompy paliwa podczas rozruchu silnika. Komputer nie wysyłał sygnału na pompę. Co ciekawe...
Musi być komplet z Immo ale są firmy, które naprawiają.
Wymiana sterownika zmniejszyła częściowo problem. Ale ładowanie i tak nie było idealne...
To sie dzieje na PB i LPG?
i bez wspomagania
Spróbuj jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach .
Problemem okazał się zamontowany przez mechanika tani chiński zamiennik czujnika podciśnienia który rozkleił się i podawał zbyt niskie parametry.
Jeśli nie ma różnicy, to raczej nie problem adaptacji. Tak czy siak, do rozwiązania na forum potrzebny jest podgląd parametrów pracy - czyli konieczność podłączenia komputera. Organoleptycznie zostaje jeszcze możliwość sprawdzenia czy nie zalewa - zobacz jaki jest zapach spalin. Ma być intensywny na zimny i szybko zanikać w miarę rozgrzewania. Zobacz,...
Przejrzyj wszystko dokładnie jeszcze raz, bo nic z tego nie będzie.
Może być kolego. Miałem Rover 416 i jak było mało oleju w silniku to przerywał na niskich obrotach, ciężko się zbierał żeby wejść na wyższe
a jaka nazwa sterownika BRC
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania, wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś...
witam. ehh ile sam nacierpiałem się z podobna astrą ze znajomym. jeśli chodzi o błąd 42 jest to " Brak impulsów z układu zapłonowego " chciałem na elektrodę wrzucić poradnik w formie pdf w stylu " Sam naprawiam swój samochód " gdzie jest 330 stron o każdym detalu twojego samochodu włącznie z diagnozowaniem ale plik ma ponad 10MB :cry: .Jeśli jednak...
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Witam ponownie.Już po problemie. Sugerowana przez pseudomechanika wymiana modułu zapłonowego była zwykłym naciąganiem. Po analizie kilku postów doszedłem downiosku, że winę za ten stan rzeczy może byc wyłacznie zalewanie świec spowodowane złym sygnałem ze sterownika na wtrysk. Oczyszczenie czujnika temp.płynu ( był zaśniedziały) wszystko wróciło do...
Zobacz czy Ci się nie oberwała osłona termiczna nad wydechem...
I najtansze bo gdybaniem to mozna pol auta wymienic. Pozdrawiam.
Wyczyść przepustnice. Powinno pomóc.
Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także...
Świece ,przewody,kopułka i filtry są ok,na jałowych też pracuje równo. Posiadam też Astrę G 14 16V i w opolach 16V są słabsze od 8V na niskich obrotach. W porównaniu tych dwóch aut, to Almera z niskich obrotów przyśpiesza trzy krotnie lepiej niż Astra,przy prędkości 100klm Almera zbiera się trzykrotnie słabiej niż Astra. Ps w tym modelu są dwa katy....
Padający czujnik położenia wału potrafi dac podobne objawy. Jak mi ten czujnik padał to błędy były. Padał czujnik położenia wału, a błąd był czujnika położenia wałka rozrządu. Najczęściej przerywał po dużym obciążeniu, gdy silnik był dobrze nagrzany. Po dużym obciążeniu miał też problem z ponownym uruchomieniem. Przerywał nieregularnie. Od czasu do...
A masz w tym samochodzie kopułkę?
Primo odczyt błędów, wtedy nikt nie będzie musiał wróżyć z fusów (ja piję rozpuszczalną) secundo sprawdziłeś zasilanie przepływki ?
Przepraszam, że tak długo nie pisałem. Niestety nie znalazłem nic konkretnego w książce. Na dodatek doszła jeszcze mi usterka w mojej Astrze: dławienie podczas szybkiego dodania gazu na niskich obrotach. Jak coś jeszcze znajdę to opisze. Przyczyna dławienia zlokalizowana i usunięta- uszkodzony MapSensor, Ten w komorze silnika na podszybiu po stronie...
Pedał po odpaleniu ma być niżej takie jest działanie serwa podciśnieniowego hamulca.Wyczyśc przepustnicę bo pewnie zasyfiona może być to przyczyną za niskich obrotów..Przedtem silnik zaciągał lewe powietrze.
Po założeniu lpg IV generacji sekwencyjnej zaczęła mi się świecić kontrolka silnika pojawiło sie falowanie niskich obrotów. Swiecila sie juz wczesniej na benzynie . Na komputerze wykazało błąd sondy lambda. Mechanik stwierdził ze jest do wymiany. czy po jej wymianie błąd się będzie powtarzał i falowanie niskich obrotów ? Proszę o pomoc.....
Wydaje mi sie ze to jednak beda diody.Masa jest ok tak jak na silniku tak i na alternatorze.a i dopatrzylem sie jeszcze jednej rzeczy gdy wzrastaja obroty silnika ładowanie maleje.he?
Samochód odpalony na wolnych obrotach , wpiecie do wtyczki przy zaworku , wysze obroty nie zmieniaja napiecia .
Może to kwestia regulacji pompy wtryskowej? za niskie obroty na zimnym silniku i taki będzie efekt?
Najprawdopodobniej cewka WN do wymiany,wyczyszczenie EGR i Silniczka nie zaszkodzi, jeśli nie pomoże to podmień cewkę WN.
Nie, linka nie zacina sie,pedał chodzi leciutko,nieraz a raczej bardzo często gdy rano odpale autko i rozgrzeje się to trzyma wysokie obroty, musze go wylączyć i odpalić i juz ma niskie,ale później przy jeździe przytrzymuje obroty i pochwili spadają
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Tu masz kody: Wygląda na to, że musisz zajrzeć do tego czujnika.
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
zdjęty wężyk od czego? Ale u mnie jest odwrotnie najpierw mam niskie obroty a później wysokie
Czy obrotomierz pokazuje w czasie jazdy cały czas niskie obroty,czy po zagrzaniu się silnika zaczyna wskazywać poprawnie?
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Co do odpalania CDTI miałem podobnie. Na zimnym zwykle odpalał, a na ciepłym różnie. Ale wystarczyło psiknąć plakat do dolotu i odpalał. Winowajcą był czujnik położenia wałka rozrządu. Przy niskich obrotach (odpalanie) dawał za mały sygnał.
Podałem 3Ah jako przykład, czasy również. Przykładowa astra po rozruchu włączała impulsowo świece żarowe dopóki silnik nie osiągnął temp 50 czy 60 stopni stąd aku znajomemu zdychał.
Niskie ciśnienie na pompie miałoby znaczenie na wysokich obrotach
O tu też trollujesz? :D. Nie napisałem, że to nowość. Bardziej chodzi o duży moment przy niskich obrotach.
niski obrót aster aster gasnąć niski obrót aster niski
silnik pralka predom komponentu label radia kenwood opinie
przetwornica 24vdc 12vdc karta graficzna
Thermomix wyłącza się zaraz po włączeniu - możliwe przyczyny Migający zegar w piekarniku Amica ED37614BX-type steam