cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Cześć Uszkodzony jest zaworek sterujący (za przyciskiem ).Najczęściej pęka w nim sprężynka i są objawy takie jak opisujesz. Najlepiej kupić nowy zawór w Oplu ew. bawić się w wymianę ww sprężyny (podchodzi od długopisu).
Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne . Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się...
Może być uszkodzony panel.
Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
jest fajna stronka w sieci o astrze, tam jest odpowiedz ! opcja szukaj ! http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
Może wtyczka się wypieła z tyłu tego panela od ogrzewania
Nie mierzy żadnego prądu! Układ fabryczny ( zasilanie tego silniczka) trzeba nieco poprawić.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Rozumiem że twierdzisz iż gdy termostat jest zamknięty i zatarty to obieg będzie?
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... I jeszcze jedna żarówka jest przy przełączniku obiegu zamkniętego, od tyłu, do tamtej najtrudniej się dostać.
Kolego warto jeszcze sprawdzić odpływy wody z karoserii, oraz wylotowe kratki wentylacyjne. Jeżeli są zapchane efekt będzie taki jakbyś miał zamknięty obieg powietrza.
A może gazownik pomylił kierunki obiegu?
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Witam mam problem ze sterowaniem obiegu zamkniętego w Astrze G wymieniłem silniczek obiegu wew. na nowy, tylko jest problem iż zamknie obieg a do silniczka dochodzi cały czas prąd wiec po jakimś czasie znów się spali albo zatnie silniczek. Co można zrobić żeby nie dopływał do silniczka prąd. Mozę by założyć przekaźnik czasowy albo krańcówki pozdrawiam
dobra zamykam temat podłączyłem do tej "gruszki" i wszystko ok dzięki
Może sam guzik się wyrobił... Miernikiem go sprawdź.
Skoro jest gorący na nagrzewnicy to powinna grzać , fizyki nie zmienisz. Ale tak nie jest bo nie ma obiegu.
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Obawiałem się, że może to wina nowego termostatu, że jakiś taki lichy i to przez to ale otwiera się i woda ma obieg.
Sprawdź przewód co idzie do przełącznika obiegu wewnętrznego.
Nie. Otwarta- ma zasysać powietrze z zewnątrz. Skrót myślowy- otwarta- zasysa z zewnątrz, zamknięta obieg wewnętrzny.
A wiesz jaki jest kierunek na duży obieg? Z bloku do chłodnicy z termostatu?
Z małego obiegu.
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Witam serdecznie. Niedawno zakupiłem Astrę H z klimatronikiem. Niestety dopadła mnie bolączka Astry G/H dotycząca wady fabrycznej układu obiegu wewnętrznego. Jako że moje auto jest z rocznika modelowego 2005, nie posiada układu a raczej diody przeciwprzepięciowej, która chroni panel klimatronika. Od 2008 roku Opel zaczął stosować element Dioda GM 93190377,...
A przewód do sterowania obiegiem wewnętrznym?
Tak, chodzi o tą klapke która dzieli obieg na wew. i zew., jest teraz ustawiony na wew. a klapka powędrowała na góre silniczka, muszę się do niej dostać, żeby ją już na stałe przymocować na obieg zewnętrzny.
jeżli będzie problem z klima, a w zasadzie dwa jakie tam mogą wystapic to lampka się będzie świecić, zazwyczaj się świeci jak nie ma czynnika roboczego ( czujnik jest liniowy, nie zestyk) , czasami o obieg prądowy sprzęgła sprezarki. W zasadzie to nie wiadome czy ma wogóle moduł chłodznia.
Nie ma tak być. i nie temperaturę spalin tylko chłodziwa w małym obiegu
A nie mylisz przypadkiem włącznika ogrzewania szyby z obiegiem zamkniętym? :) Nie wiem czy wiesz jak wygląda i gdzie jest włącznik ogrzewania szyby a gdzie i jak wygląda włącznik obiegu zamkniętego w Astrze F, raczej nie da się ich pomylić. Ale dzięki za troskę. Nie, nie mylę włącznika ogrzewania szyby z obiegiem zamkniętym. :D
do ponad 100 stopni przez ok. 3 km brak obiegu/pompa
termostat jest dobry sprawdzałem ,po wymianie pompy wodnej jest bardzo słaby obieg płynu
Obstawiam że silniczek klapy obiegu zewn/wewn wentylacji.
Odłącz pompę obiegu wtórnego i już.
Pod schowkiem masz taką kratkę, musi być zatkana to wtedy jest obieg otwarty
zaraz na module,pod pokrywką.Są dwa -elektrozaworów -pompy obiegu wtórnego
To jest tylko wskaźnik, (5-8)% błędu pomiaru. Czy cała chłodnica robi się gorąca, czyli czy termostat włącza duży obieg?
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
W astrach często uszkadzał się silniczek odpowiedzialny za klapę obiegu powietrza zewnętrznego. Przy zamkniętej - parują szyby.
Żeby szyby nie były zaparowane musi być włączony obieg zewnętrzny , a nie wewnętrzny jak piszesz. Miałem taki przypadek w Oplu Astrze i okazało się że mimo pokazywania obiegu zewnętrznego , w rzeczywistości był obieg wewnętrzny (siłownik przełączający się zacinał i po jego wymianie ok.)
Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega...
Na obiegu wewnętrzym też?
Najlepiej Techem, wystarczy jedynka, funkcja "kontrola modułu sterującego" i test zaworu EGR. Ale dalej nic nie wiadome o błędzie, czy chodzi o obieg cewki czy obieg potencjometru.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Kupiłem właśnie od anglika tą klapę. Przełożę ją po prostu odwrotnie i już. Dałem za nią całe 10zł.
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
Normalnie był dzielony przycisk od obiegu wewnętrznego . 1157228
zrobiłem wszystko na krótko nowy obieg :) dziękuje za podpowiedzi.
Tak nie powinno być, lepiej równolegle do przewodów nagrzewnicy, jak nie chcesz tego przerabiać to wymuś obieg płynu taką np pompą elektryczną Abakus 138-01-012
Nikt Ci nie odpisuje To napisze tak: Sprawdź tą uszczelkę bo my Ci nie sprawdzimy i w ogóle cały obieg płynu
OK a jeśli jest to "tykanie" to co to może oznaczać?? .......że trzeba zdemontować schowek bo masz problem z serwem klapy obiegu powietrza
Lub obieg wewnętrzny włączony lub uszkodzony
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
na którym forum ? -nie wszystkie astry g mają ten zawór -zawór zamyka obieg cieczy przez nagrzewnicę gdy jest włączona klima a pokrętło ciepło-zimno jest skręcome na max zimno czy się mylę ?
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
W tym modelu lubiało lewe powietrze przez "obieg wewnętrzny kabiny" zassysać. Najlepiej odłaczyć.
Po mojemu chodzi o obieg cieczy chłodzącej. Co wy na to?
Może wystarczy po prostu przełączyć obieg powietrza - z wewnętrznego na zewnętrzny.
SNIKY a gdzie ten silniczek klapy obiegu kupiłeś i ile kosztował bo właśnie potrzebuje taki sam też mi padł :/ ???
Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg....
sprawdż czy na przewodzie wodnym nie ma pompki wymuszającej obieg płynu na wolnych obrotach
Ogólnie w astrze G może być 101 problemów z klimatyzacją, Ty masz problem z obiegiem gazu jak sądzę. Jedź do serwisu klimatyzacji a nie do nabijaczy.
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Tak 1 nad pokrętłem od ustawiania temperatury 1 nad wyborem obiegu oraz 1 w pokrętle regulacji biegu dmuchawy 1 w przycisku obiegu wewnętrznego 1 w popielniczce Żarówki T5 1.2W/12V cało szklane.
Jak wymienić najprościej żaróweczkę w przełączniku recyrkulacji powietrza (obiegu wewnętrznego). Może ktoś już próbował? :?
Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ? Tak, to ten... Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ? Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
Trzeba zrobić test zaworu EGR. Ale dokładnie to jaki masz błąd-obieg prądowy cewki czy pozycja zaworu?
To może lepiej ogniwa peltiera najmocniejsze i w obieg wstawić? Tylko wiadomo ciepłe powietrze musi byc wyciagane gdzieś.
Nie napisałeś jaki silnik, czy masz klimę... U mnie stukał silniczek zamykania klapy obiegu wewnętrznego (lancia dedra klimatronik)
Zaparowana szyba a zamrożona to dwie różne sprawy częstym np w astrze powodem parowania szyb jest niesprawna dźwignia obiegu wewnętrznego powietrza Zatnie się w położeniu wewnętrzny obieg i będzie parować, nie ma siły
U mnie np. jest taki efekt: obieg zamknięty - szyby parują obieg z zewnątrz - szyby nie parują
mam astre F jak wymienić żarówki od przycisków do włączania klimy i obiegu powietrza ??
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
Najpierw termostat i pompa wody, pirometr i sprawdzic czy uklad sie wgl otwiera na duzy obieg, mozna tez wywalic na probe termostat. Sprawdzic czy chlodnica nie jest zarosnieta syfem
Witam! Czy przy wymianie termostatu? obczyszczony był kanał jego umiejscowienia?. Bo moze być tak że, termostat działa poprawnie ale ciecz może go omijać. Lub wypadła, albo niebyło w nim uszczelki zamykającej obieg przez sam termostat.?
Jaka usterka odczytana -pozycja zaworu EGR czy -obieg prądowy zaworu EGR? To ważne.
Klimatyzację i obieg zamknięty nie w każdej pozycji pokrętła da się włączyć. Sprawdzałeś to?
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa Obieg płynu działa, ja sugerowałem sprawdzić czy nie jest zapchana po stronie powietrznej.
Coś mi się wydaje że z usterką nie mogli sobie poradzić to sprzedali samochód dziadkowi, nawet spóścili mu z ceny na naprawę. Przecież nagrzewnica jest na małym obiegu i powinna być gorąca razem z silnikiem. Jutro będę eksperymentował, zamiast nagrzewnicy podłączę przewód gumowy, a jak się nie będzie odpowiednio nagrzewał to zdemontuję termostat.
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Przestańcie pisać głupoty jeden z drugim ok? Czujnik temp wody nie ma nic do went w takim łoplu a tym bardziej bezpiecznik jak działa na krótko. Albo kupujesz badziewie albo nie ma poprawnego obiegu przez chłodnice. A więc problem z termostatem,pompą,kamieniem,powietrzem w układzie.
Dzisiaj przy demontażu schowku zobaczyłem, że klapka od nawiewu działa tak: [url=https://www.youtube.com/watch?v=a_C... czy to ma coś wspólnego z obiegiem otwartym zamkniętym? Kontrolka przy tym obiegu zamkniętym się pali po naciśnięciu. Jak można to naprawić?
Motronic chyba się nie rozumiecie , musiii ma rację i Ty też bo są trzy tyle że kolega mówi o tej czwartej w przełączniku / klawiszu / obiegu wewnętrznego .
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Klapa od obiegu wewnętrznego powietrza. Po lewej stronie masz cięgno do sterowania tą klapą.
No trzeba rozkręcać obieg chłodzenia przy samym reduktorze - tam gdzie jest najwyżej. Zapomnij że sam się układ odpowietrza - odpowietrzyłby się gdyby reduktor był znacznie niżej niż zwykle jest montowany lub przy braku reduktora oczywiście. Choć nie wiem czy to będzie miało wpływ bo obieg duży powinien chodzić tzn termostat powinien się otwierać. Ale...
Bo się układ chłodzenia "zapowietrza" (w zasadzie trzeba powiedzieć zagazowuje) i nie ma obiegu tzn płyn przestaje krążyć. Uszczelka pod głowicą do roboty.
obieg aster aster silnik obieg obieg powietrza aster
klima alhambra regulacja prędkości falownik honda civic instrukcja
sygnalizacja rozładowania baterii traktorek kosiarka
Amplituner Technics - świeci kontrolka, brak dźwięku Konfiguracja serwera SMTP w drukarce Xerox 6605