Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne . Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się...
Jarek jest na to inny sposób, bez wymiany silnika.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Może przy opornicy 2 przewody które idą do silnika zamienione miejscami. Klimę ma?
Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe nagrzewnica powinna być podłączona poza termostatem czyli zawsze daje obieg jak włączysz ogrzewanie nawet na zimnym silniku i tak samo parownik powinien być podłączony.
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ? Tak, to ten... Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ? Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
W tym modelu lubiało lewe powietrze przez "obieg wewnętrzny kabiny" zassysać. Najlepiej odłaczyć.
W tym modelu często pada silnik obiegu wewnętrznego.Po demontażu schowka z prawej strony można sprawdzić włączając guzikiem obieg wew czy klapa się porusza nad silnikiem wentylatora .Silnik nastawczy najczęściej pada w pozycji obiegu wewnętrznego.Możesz zablokować tą klapę albo wymienić silnik na nowy. Żeby było bardziej ciekawie są dwa albo trzy wersje...
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Coś mi się wydaje że z usterką nie mogli sobie poradzić to sprzedali samochód dziadkowi, nawet spóścili mu z ceny na naprawę. Przecież nagrzewnica jest na małym obiegu i powinna być gorąca razem z silnikiem. Jutro będę eksperymentował, zamiast nagrzewnicy podłączę przewód gumowy, a jak się nie będzie odpowiednio nagrzewał to zdemontuję termostat.
Taka sama jak w kontrolkach ladowania czy cisnienia aleju. Jak silnik nie pracuje to ani nie chodzi alternator, ani nie ma smarowania, ani nie ma obiegu plynu chlodzacego bo pompa nie pracuje. Dlatego na zaplonie bez odpalania silnika te kontrolki sie swieca. Sa w autach tez inne kontrolki, ktore moga sie zapalac po wlaczeniu zaplonu, ale po chwili...
Witam! Czy przy wymianie termostatu? obczyszczony był kanał jego umiejscowienia?. Bo moze być tak że, termostat działa poprawnie ale ciecz może go omijać. Lub wypadła, albo niebyło w nim uszczelki zamykającej obieg przez sam termostat.?
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
A ogrzewanie w kabinie jest? Sprawdź przewody do nagrzewnicy, jak na rozgrzanym silniku też są zimne to pompa wody do wymiany.
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
sprawdż czy na przewodzie wodnym nie ma pompki wymuszającej obieg płynu na wolnych obrotach
Termostat przełącza między dużym, a małym obiegiem cieczy. Jak na zimnym silniku, niedługo po starcie masz ciepły dolny wąż od chłodnicy to termostat przepuszcza i jest do wymiany, auto wolniej się wtedy nagrzewa (tyczy się to temp. silnika, a zimą też i ogrzewania) Na małym obiegu ciecz przepływa przez blok silnika, ewentualnie nagrzewnicę z pominięciem...
Trzeba zrobić test zaworu EGR. Ale dokładnie to jaki masz błąd-obieg prądowy cewki czy pozycja zaworu?
Nikt Ci nie odpisuje To napisze tak: Sprawdź tą uszczelkę bo my Ci nie sprawdzimy i w ogóle cały obieg płynu
Nie napisałeś jaki silnik, czy masz klimę... U mnie stukał silniczek zamykania klapy obiegu wewnętrznego (lancia dedra klimatronik)
Jeżeli chodzi ci o klapę zamknietego obiegu to na pewno spalony silnik -często siadają ,a co do zaworu to stuka cały czas ?
Wstawienie tam transila nie pomoże na to że sterowanie jest podawane zbyt długo więc nie zabezpieczysz się przed wyłamaniem klapy. Transil zabezpieczy tylko wyjście panela przed szpilką napięcia z silnika. Pewnie w czasie pracy silnika jest tam 14V więc ja bym dobrał cos na 16V.
Odkręcając odpowietrznik na małym obiegu patrzysz czy sika do góry albo demontując pompę.
Sprawdź termostat. Pewnie daje pełny obieg cieczy przez chłodnicę nawet jak jest zimny i dla tego tak się nie dogrzewa.
Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg....
Witam. Kurczę nie wiem czy to było w tym samochodzie ale zmieniali pompę wody. Jutro sprawdzę. Dodano po 9 Przypomniałem sobie, że obieg wody był. Pompa była zmieniana bo zaczynała cieknąć.
Zgodnie z zaleceniem podłączyłem się do samochodu przy pomocy Op Coma, O to co wyszło na klimatyzacji: "Łączna ilość kodów: 2 B0225 - Za niskie napięcie w obwodzie silnika klapki recyrkulacji pow (02) - Nie występuje B0226 - Za wysokie napięcie w obwodzie silnika klapki recyrkulacji pow (01) - Obecny"
hmm pompa firmy dolz polecana u wielu mechaników ... tylko rozumiem ze nie było by obiegu ...zaobserwowałem tez że wskaźnik temp silnika nie podnosi sie tak szybko jak wcześniej...
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Krzysztofvmax nie pisz,że jest tam silniczek krokowy bo go tam NIEMA!! Jest tam zwykły silnik z przekładnią.Jeśli reaguje to pewnie jest zablokowana w jakiś sposób klapa.Sterowanie jest bezpośrednio na płycie z pokrętłami nawiewów.
Po pierwsze płyn zagotuje się dopiero przy około 120 stopniach. Ciśnienie w układzie jeszcze podnosi temperaturę wrzenia. Może pompa robi słaby obieg. Tak czy inaczej wentylator powinien pracować nie później niż przy 102-105 stopni. Jeżeli masz rezystor wentylatora, prawdopodobnie nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Winny może być sterownik silnika,...
Foto nie mam ale zasilanie idzie od przewodu podciśnienia z komory silnika a drugi wężyk powinien byc podpiety do takiej gruszki przy komorze ogrzewania
Temperatura idzie do gory nie ma babelkow w zbiorniczku to nie jest uszczelka nie ma ubytkow wody tylko zachowuje sie tak jakby nie bylo cyrkulacjii w duzym obiegu weze robia sie cieple i nic poza tym.
Witam. W mojej Astrze parują wszystkie szyby. Postanowiłem wyciągnąć schowek i była wypięta wtyczka od silniczka otwierającego klapkę obiegu. Podłączyłem ją i po odpaleniu auta słychać klekot, przeskakiwanie. Przyświeciłem latarką i zobaczyłem pęknięty element zamykajacy klapkę przy łączeniu się silnika z klapką. Odkręciłem silnik i obraca on się ciągle...
tak pompa byla wymieniana na nowa wymienilem tez czujnik temperatury znajdujacy sie u dolu chlodnicy, bezpieczniki dobre mam wrazenie ze obieg wody jest slaby bo wylot chlodnicy w kierunku zbiorniczka wyrownawczego ma duzo nizsza temp.
Ok. Dziękuję za wyjaśnienia. Mam jeszcze dwa pytania. Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce .W jaki sposób "ropa" przedostanie się do obiegu olejowego. I drugie pytanie. Czy faktycznie podczas procesu wypalania DPF wydostaje się czarny dym z tłumika. Bo przy mojej astrze gdy czasami proces wypalania...
Witam! w mojej niedawno zakupionej astrze dostrzegłem problem z optymalną temperaturą silnika (ok 90-95stopni) tzn auto nie trzyma temperatury nawet po zagrzaniu silnika w czasie jazdy temperatura spada do minimum na wskaźniku. z tego co zauważyłem to raczej nie termostat bo ogrzewanie działa normalnie i termostat "puszcza" duży obieg później po podgrzaniu...
Dobrze, ale samochód odpala normalnie jak ma odłączony czujnik położenia wałka rozrządu, gdy się do podłączy to nie odpala i na OP_COM wywala taki błąd "P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem". Został wymieniony czujnik na nowy i dalej jest taka sama sytuacja.
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
układ wewnętrzny masz mieć wyłączony, powinien być załączony wtedy gdy np. chcemy szybko zagrzać wnętrze samochodu. Potem należy przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny. Filtr pewnie masz za schowkiem tam gdzie silnik dmuchawy- może być zapchany jeśli dawno nie był wymieniany.
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
Dzięki za wszystkie rady. Poziom płynu chłodzącego jest OK. Wcześniej silnik pracował normalnie w zakresie temp. 90°C÷95°C i w korkach gdy temp. podchodziła do 100°C włączał się wentylator. A wszystko nie tak zaczęło się gdy zmieniłem opony na zimowe, ale to raczej nie miało na to wpływu. Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy wentylator załączać się powinien...
Nie podałes całego błędu. Czy chodzi o -pozycja zaworu EGR -obieg prądowy cewki zaworu EGR? Zrób test zaworu EGR, tester powinien ci go podnieść na 20% i wtedy odczytasz polożenie.
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Witam, użytkuję od niedawna samochód Opel Astra G 2.0 DTL, 2000r. W tym czasie pojawiło się kilka usterek: 1. podczas wyprzedzania po redukcji i trzymaniu obrotów w okolicy 3000, zapala sie kontrolka silnika, samochód zacztna pracować bez sprężarki - staje się "mułowaty". Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, problem mija. 2. fiksuje...
Zrobiło się cieplej, więc zamontowałem nowy silniczek (ASO) od zmiany kierunku nawiewu. I tu mam problem, bo silniczek nie reaguje na przełączane zmiany kierunku nawiewu. Wyłącznik krańcowy jest sprawny. Mechanizm przełączania klapek nasmarowałem i pracuje lekko. Klapka obiegu zewnętrznego/wewnętrznego, która jest za schowkiem chyba nie ma nic wspólnego...
Pisałem tylko o tym z czym będzie problem. Czyli: - wskazanie temperatury silnika, sygnał PWM - światła przeciwmgielne - regulacja podświetlenia - sterowanie klimatyzacji i obiegu zamkniętego - wskazanie prędkości i poziomu paliwa, trzeba by zmodyfikować zawartość pamięci licznika żeby były poprawne. Resztę można śmiało podłączać tak samo jak w F-ce.
KOlego autorze w baku jak i w całym obiegu masz syf a nie paliwo i ci zapycha szlamem zawór. I nie psiocz na dti bo to dobre silniki ale trzeba dbać o nie . I serwisować zgodnie z zaleceniami.
Witam. Mam takie pytanie wymieniłem dwa czujniki pierwszy przed termostatem, drugi w chłodnicy i mam taki problem, bo któryś się zawiesił i ciągle pokazuje 73 C i ani drgnie. Nawet jak przejadę 100 km po przekręceniu stacyjki pokazuje już prawidłowo ale rośnie do ponad 108 obieg wody jest ale nie słyszę wentylatora, żeby się załączał. Tech nie pokazuje...
Nie używaj nic do czyszczenia układów bo czasami robi się więcej szkód niż pożytku. Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym...
Na Bagnecie oleju nie przybywa go , a chłodniczka oleju w tym modelu nie jest połączona z obiegiem wody !!! No chyba ze jest a ja nie wiem gdzie ona jest !!! Ale mam książkę i nic tam o tej chłodniczce nie jest napisane !!!
Witam posiadam astre f z 93r. i zamontowałem sobie klimatyzację mam tylko jedno pytanie w samochodach z klimatyzacją montowany jest tzw. zbiorniczek podciśnienia , mała czarna skrzyneczka od której odchodzą dwa wężyki , dodatkowo z komory silnika idzie przewód podciśnieniowy a do włącznika obiegu wewnętrznego mam jeszcze przewód od silniczka sterującego...
Lewe powietrze po prostu ciągnie, wystarczy zdjąć wężyk od obiegu zamkniętego nawiewów i już będzie kulał na 4 garze, a jak dłużej się tak pojeździ to zawory wypali.
Witam kolegę. Astra G posiada elektro-hydrauliczne wspomaganie, którego sterownik(znajdujący się w pompie) rozpoczyna pracę po zgaśnięciu kontrolki ładowania. Radziłbym sprawdzić alternator(jaki masz silnik?), gdyż to on może być przyczyną tego zjawiska(brak kontrolki ładowania po przekręceniu zapłonu). Przekaźnika do wspomagania nie ma. Powiązania...
Witam! Kupiłem kilka dni temu Astrę Classic 2001 rok. Wszystko a aucie jest w idealnym stanie, zauważyłem jednak jeden mankament. W trasie temperatura silnika spada prawie to niebieskiej kreski - stąd obawiam się wyszło wysokie spalanie 10,5 l LPG (pół na pół miasto i trasa). W mieście jest OK, tzn. temperatura oscyluje około środka skali, wentylator...
Wbasto montuje się w mały obieg ze specjalnymi zaworami. Moze dogrzewac cały silnik lub tylko nagrzewnice. Mysle ze Opel ma specjalne elementy (rury, kolanka itp) do instalajci tego. VW ma ;)
W pozycji nawiew tylko na przednią szybę nie da się włączyć obiegu zamkniętego. Swoją drogą nie wiem czy to usterka czy efekt oszczędności ale u ojca w Astrze ten siłownik nie ma żadnego wyłącznika krańcowego/przeciążeniowego - chodzi bez przerwy i bardzo się nagrzewa, tzn. przełącznik tylko zmienia polaryzację napięcia idącego na silnik ale napięcie...
Temperatura brana z silnika a włącznik na dole chłodnicy - czyż nie tak jest? Jeśli jest taki rozrzut to logicznym jest sprawdzenie jak z temperaturą na chłodnicy/weżach ale nie w jednym miejscu ale na dole/górze. Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej.
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
podaj maila to Ci nr tel wysle i nakieruje Cie na wszystko jakbys nie mógł zlokalizowac czegoś Dodano po 7 termowłacznik wentylatora mamy na chłodnicy i orginalnie jest ustawiony na 100C awyłancza przy 95C i to sa fakty prosto z fabryki Dodano po 7 rozumiem twe wątpliwości ale zwróć uwage na to iż czujnik temp mamy przy silniku a termowłoncznik wentylatora...
Witam Wszystkich!! Mam problem z moją Asterką o tuż po raz pierwszy jakieś pół roku temu podczas jazdy samochód nagle szarpnął na piątym biegu i wyskoczyła kontrolka silnika, po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła . Z biegiem czasu takie sytuacje zdarzały się coraz częściej średnio z 2-3 razy na miesiąc i zawsze na piątym biegu ,...
Zgadzam się, że nie ma krańcówek, ale nie zauważyłem w moim silniczku żadnego sprzęgła ciernego. Jest ośka silnika ze ślimakiem, dalej ślimacznica i przekładnia zębata złożona z kilku plastykowych kółek zębatych napędzająca dźwignię. Silniczek cały czas pracuje w jedną lub drugą stronę, aż napotka opór, to pracuje "na zwarciu" i wtedy się grzeje. Przez...
Po rozgrzaniu silnika powyżej temp 75'C parametr - obieg czujnika O2(lambda) musi być zamknięty. Jeśli cały czas jest otwarty - sprawdz masę porównawczą sondy na ECM W schemacie nie będzie opisane która to masa dlatego wszystkie brązowe przewody mają mieć zwore do masy. pozdrawiam
Witam, Mam następującą prośbę o pomoc w interpretacji kodu błędu po podpięciu samochodu pod OP-COM: P0380-06 Znalazłem w internecie informację że sam kod błędu P0380 - opisany jest następująco: Świece żarowe , Obieg prądu. A – Złe działanie Wiązka przewodów , Przekaźnik wcześniejszego żarzenia. , Bezpiecznik , Świece żarowe , urządzenie sterujące...
Użyłem z multimetru pierwsza temperatura jaką mi pokazał w wewnątrz auta było 23* po włożeniu do nawiewu na szyby bocznej i przełączeniu na nawiew przedni schłodziło do 16* na obiegu wewnętrznym. A przy używaniu nawiewu na szyby przód i nogi to już w ogóle ledwo co. Coś tam chłodzi a podczas jazdy i skręcaniu to czuć jak tym chłodem rzuca po samochodzie.
Sterownik póki co jeszcze "dziewica" - nienaprawiany i pewnie nigdy nawet nie wyciągany ze złącza. Błędy pojawiają się okresowo, ale całkowicie nieregularnie, zawsze na zimnym. Po dobrym nagrzaniu silnika i powtórnym uruchomieniu często silnik zaczyna pracować dobrze. Inne przyczyny na 99% wykluczone. Czasem check się nie zaświeci, a silnik po prostu...
Nominalna praca disla to 90 stopni i przy takiej też otwiera sie termostat +- 2 stopnie. Skoro silnik się rozgrzał do 85 (możemy tez zakładać że wskaźnik przekłamuje +-2 stopnie) to termostat się nie otworzył i dlatego masz zimną chłodnicę. Czyli układ chodzi na krótkim obiegu. Z racji tego że na zewnątrz jest -10 to silnik się po prostu nie rozgrzał....
Ja w x16szr F mam reduktor umieszczony po przeciwnej stronie silnika przy zbiorniczku z płynem do spryskiwacza A powiedz jak masz podpięty obieg plynu chłodzącego, W którym miejscu połączony - bo u mnie jest pomiędzy siilnikiem a nagrzewnicą a u ciebie to trochę cieżko tam to zrobić. Badasz jakie masz temperatury podczas jazdy na tym reduktorze w tym...
Zmierzyłem napięcie na sondzie podpinając + multimetru do kabelka od sondy(oczywiście wpinając się do obiegu), a - do nakrętki sondy. Napięcie chwilami skakało od 0,1V do 0,9V ale sporo czasu trzymało się na 0,8V ok minuty. Zauważyłem że silnik lekko faluje na obrotach a czasami skacze od 1500 - 300rpm i kilka razy mi zgasło. Wszystko na benzynie!
Zobaczył bym na cienkie wężyki idące od przewodu do serwa, jest tam coś w rodzaju trójnika i brane jest podciśnienie na siłownik klapy przymykającej obieg wewnętrzny/zewnętrzny nadmuchu. Pękał, kruszył się i był taki objaw, 4 gar miał sknoconą mieszankę. Zresztą sam widzisz, kontrola biegu jałowego 4 krok, wartość dla sprawnego silnika to pomiędzy 20...
Włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. Włącznik masz wkręcany w chłodnicę i po przekroczeniu określonej wartości po prostu zwiera się w nim blaszka załączając silniczek. Czujnik temp. zlokalizowany jest na obiegu krótkim i pokazuje Ci temperaturę płynu który krąży najpierw między silnikiem, a nagrzewnicą (ew. parownikiem...
Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest...
Opel Astra II 2003r silnik Z 16 XE. Zaczęło się od tego, że stwierdziłem zbyt wczesne otwieranie się termostatu na duży obieg, tzn. wskazówka na wskaźniku temperatury silnika dopiero podnosi się, a już rura dostarczająca płyn do chłodnicy jest ciepła. Wymieniłem termostat w serwisie, ale objaw ten sam. Termostat winien otworzyć się przy temp. 92stC,...
Pompa paliwa i tak cały czas pracuje z tym że paliwo krąży w obiegu. Jak wtryskiwacz nie otworzy to paliwa nie poda. Po włączeniu zapłonu pompa powinna się załączyć na cykl obiegowy: nie wiem ile to jest w twoim aucie, obstawiam że 3-5 sek i się wyłącza. Załącza się dopiero jak silnik zastartuje. Jeżeli jednak po załączeniu zapłonu (a przed rozpoczęciem...
W X18Xe1 czujnik temperatury płynu chłodzącego jest jeden na obudowie termostatu, wspólny dla zegarów, klimatyzacji i ECU. Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat - nie puszcza na duży obieg, stąd uruchamianie się obu wiatraków. Po zagrzaniu silnika (uruchomieniu wiatraków) sprawdź ostrożnie czy oba grube przewody dochodzące do chłodnicy (górny i dolny...
Witam. Opel astra H silnik Z17DTH silnik w niej ulegl zatarciu,kupilem slupek i osprzet zostal przelozony z starego silnika i zamontowany do auta,okazalo sie ze jest brak kompresji wiec demontaz glowicy wymiana pierscieni na tlokach planowanie glowicy i ponowny montaz.Po tych zabiegach prz pierwszym odpaleniu po chwili silnik zaskoczyl pochodzil chwile...
Wiem, że próbujesz się pocieszyć, ja to rozumiem, ale masło przy krótkich odcinkach się nie zrobi. Płyn ucieka w szybkim tempie, ponieważ ciśnienie - kompresja robi swoje. Po oleju się nie zorientujesz - w ten sposób tego nie sprawdzisz. Jak masz auto w garażu to odczekaj trochę, aż obcieknie z wody, otwórz trochę bramę i zapal silnik. Jak gdzieś jest...
witam miałem podobny problem zaraz po kupnie samochodu podczas jazdy na trasie temperatura w granicach 92 stopni i bardzo szybko sie grzał pamietam że rano na zimnym silniku po przejechaniu około 2 kilometrow posiadałem juz 90stopni na liczniku poprostu wymieniłem termostat i po kłopocie poprosty sie nie otwierał nie puszczał na duży obieg wiec radze...
SEED_29 co myślisz o tym co napisałem? Nie wiem co mam Ci napisać, z tego co napisałeś to już wiesz co jest czy co było przyczyną, takie objawy wskazują na zużyty parownik ale u Ciebie jest nowy, na myśl nasuwa mi się jeszcze kiepska drożność obiegu płynu chłodzącego przez parownik mam tu na myśli węże gumowe pozapychane bądź pozaginane. O zaworze...
Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto...
Witam ciąg dalszy.dxis wypiolem wtyczkę czujnika ciśnienia i ponacinalem każdego .wkładając go spowrotem zauważyłem że w pewnym momencie zalanczaja się wentylatory.najpierw mały na różnych biegach potem dołączył duży.dopychajac wtyczkę do końca przestają chodzić .(dodam że wcześniej tago nie zaobserwowałem no i na odpalonym silniku obieg zamknięty klima...
może być uszczelka a nie musi, mi w VB popękały od starości plastikowe łopatki pompy wody, w rezultacie stalowy wirnik kręcił się w łopatkach a te nie pompowały wody. Z początku na wolnych obrotach obieg jeszcze funkcjonował ale jak się jechało (większe obciążenie na łopatkach pompy) to zaczynały ślizgać i temp 100-130 oraz brak grzania, wrzucenie na...
Witam! posiadam Astre F z oplowskim silnikiem 1.7 tdl (turbo diesel+intercoler) problem polega na tym że cały czas się grzeje,wywaliłem z niej termostat żeby cały czas był pełny obieg ale niestety nic to nie dało...pompa wody jest sprawna w 100% chłodnica miała małą szczelinę więc ją wymieniłem ale to nie pomogło głowica i uszczelka są ok nie ma żadnych...
Dziwna rzecz- bardzo nieregularnie i w różnych okolicznościach samoczynnie wyłącza się dmuchawa. Często jest tak że działa, po zgaszeniu silnika gaśnie i nie dopala- i potem np podczas jazdy samoczynnie znowu się załącza. Czasem pomaga wyłączenie stacyjki, czasem pokręcenie pokrętłem regulacji siły nawiewu lub wyboru kanałów grzewczych. Dziś jak zgasła...
Witam wszystkich. Mam problem z brakiem regulacji nawiewu w Astrze II z 2002r. 1,7 DTI z klimą i z klimatronikiem. Na panelu klimatronika po naciśnięciu przycisku - nawiew na nogi, czy nawiew na szbę - odpowiednie strzałeczki się zapalają - jednak silniczek odpowiedzialny za regulację przepustnic nie reaguje. Po sprawdzeniu - silniczek na pewno jest...
aster obieg obieg aster silnik obieg
schemat zasilacza power wiertarka bosch wirnik przebieg mercedes
wiśniowski optimum radio internetowe esp32s3 polskie
Głośność radia Ford Focus MK3 ustawiona na 0 - brak możliwości zmiany Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć?