W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
skoro na LPG jest wszystko ok to szukać problemu w samochodzie często problemem jest przepustnica
Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
Pod przepustnicą jest wypustka na niego.
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
24 krok przepustnica 0% lub 0,6V
Z16XE z przepustnicą elektryczną? Ubity sterownik.
06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...
Podaj oznaczenie silnika. Bardzo możliwe że masz do naprawy sterownik silnika.
Ok. Serdeczne dzięki za info. Teraz wiem że to wszystko ściema. Problem w tym że w mojej astrze EGR i przepustnica jest wierzchu i sam to mogę zrobić , ale za demontaż kolektora chyba się nie zabiorę. Powiedzcie proszę ile mechanik może wziąć za takie czyszczenie.
co z przepustnica?
Był osobny moduł z linką który otwierał przepustnicę. Widziałem coś takiego w działaniu w omedze A.
Skoro nie ma silnika krokowego to co steruje wolnymi obrotami? Bo coś musi. Jak oglądałem zdjęcia przepustnic astry to wyglądało mi to tak, jakby silniczek krokowy sterował główna przepustnica. Jak rozbiórek to będę wiedział. Poza tym napisałem, że diagnostyka komputerowa odpada. Chyba że jesteś w stanie zaproponować jakiś pewny i tani komputer diagnostyczny.
Brudna przepustnica może być. Wymontuj i wypsikaj/wyczyść carb cleaneram.
Wymieniłem pedał gazu, oraz poczyściłem wszystkie możliwe styki przy pedale i w koło silnika. No i dupa, problem powraca. Jutro wymieniam przepustnicę.
Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy (nie wiem czy tam jest przepustnica na linkę czy elektryczna) - przetarta ścieżka oporowa.
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
Stara astra miała to zrobione w ciekawy sposób-dwie przepustnice, dolna dławiła silnik.
witam. mam problem z przepustnicą gdyż pewien mechanik kręcił tą śrubką przy przepustnicy (sądzę że nie miał pojęcia co robił) aby zwiększyć obroty, później sam doszedłem że silnik łapał lewe powietrze i teraz mam wysokie obroty i nie wiem jak to z powrotem ustawić żeby było dobrze, dodam że nie mam obrotomierza. Z góry dziękuję za pomoc
Sonda jest w tym mijescu co wskazałeś - mierz napięcie bo to się ma zmieniać, tam jest jeden plusowy kabel tylko. Przepustnice czyściłeś? EGR nie zasyfiony? LPG czy tylko benzyna?
Nie ma sensu.Problem jest inny.
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
w tym silniku powinna byc przepustnica sterowana elektrycznie
Sprawdź gumowy łącznik między dolotem, a przepustnicą.
Kolego chodziło mi o przepustnice.
To może być powód, ale u mnie trzeba było rozebrać przepustnicę i poprawić lutowanie na płytce elektronicznej. Ale oczywiście stykanie się przewodów jest niedopuszczalne i w pierwszej kolejności trzeba to naprawić.
tam nie ma uszczelniacza.To jest błąd konstrukcyjny a olej oczywiście wrzuca tam turbina.Auto pewnie ma spory przebieg a jak ma DPF to problem narasta(rozrzedzony olej).W tym silniku to norma a wersja 150 koni ma inna konstrukcję i usterka się nie zdarza.
Co wynika z tego postu poza tym co napisałem wcześniej ? :) "krokówki" tam przecież nie ma, przepustnica czysta.
Tak jak sugeruje jarek_car rocznik 2003 ma przepustnice sterowaną elektrycznie (niema silniczka krokowego) .Od 2001 roku weszły Z-tki z tym typem przepustnic.
Czujnik położenia przepustnicy w astra h 1,6 jest w przepustnicy problem rozwiązany kupiłem używaną przepustnice i jest ok
Pomoże ktoś pilne błąd tylko u2105
jeżeli to silnik z jednopunktowym wtryskiem to sprawdź uszczelkę pod przepustnicą
Witam Sprawdź szczelności kolektora dolotowego za przepustnicą.
Czy to jest silnki z linką gazu czy z przepustnicą elktroniczną?
Nie jest przypadkiem po prostu rozwalona przepustnica?
Jedź na diagnostykę komputerową pewnie coś z przepustnicą.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Casami lepiej jest poświęcić pół godz. na zdemontowanie czegoś, żeby sobie dostęp ułatwić, niż później się zastanawiać, czy się czegoś nie połamało. urwało, czy np. uszczelka cała i na miejscu, itp... Dobrze główkujesz :D
wyczyść sobie przepustnicę
To ten w rurze dolotowej powietrza między filtrem a przepustnicą.
A wiesz dlaczego przepustnica się przymyka?
ktokolwiek?
Problem z przepustnicą.
Wyczyść regulator obrotów(najprawdopodobniej przytarł się od brudu) możesz też przy okazji wyczyścić przepustnicę
Zamknieta ta przepustnica czy nie?
Przepustnica umyta?
Nie można wyczyścić tego czujnika, ale samą przepustnicę można
a nie będzie tutaj winna przepływka albo przepustnica?
Przepustnica do czyszczenia.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
A u mnie winna była przepustnica, w 1,6 też. Czego to dowodzi? Moim zdaniem niczego, trzeba diagnozować od najprostszych rzeczy zaczynając. Czyli moim zdaniem, świece, cewki, przepustnica i dalej iść w miarę potrzeby.
Buhahaha. Przepustnica do wymiany.
Jest ASR? Jak GSI to na 90% jest. Sprawdź, czy nie jest zablokowana druga przepustnica. Zobacz, czy nie jest zwalona rura ssąca bądź inny przeciek powietrza między filtrem a przepustnicą.
Jakie kanaliki??? :) Tutaj więcej; Są dwa otworki w obudowie przepustnicy, wrzuć w googla przepustnica astra g, to będziesz widział na zdjęciach. W astrze nie ma silniczka krokowego. Pozdr.
Przepustnica nie sprawdzana, sprawdzany był pedał gazu tzn. rozkręcany i patrzyłem czy ścieżki są całe ale tam wszystko wygląda na nie ruszane a gdyby było to podejrzewam że wyskoczył by przez to jakiś błąd, no nic jutro sprawdzę przepustnicę
Masz otwartą przepustnicę podczas pomiaru?
Jak wygląda przepustnica? Czysta?
Przepustnica naprawiona. Temat zamykam.
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
A jaki stan silniczka krokowego i ogólnie przepustnicy? Dolot i sama przepustnica szczelna?
Raczej domyślam się..że chodzi ci o te dwie idące z pokrywy zaworów... ten gruby idzie nad przepustnicę tak jak widać a ten cienki pod...obydwa to odpowietrzanie silnika Na tej cienkiej rurce powinno być podciśnienie, ale pewnie dawno masz zatkany ten króciec pod przepustnicą, czasami trzeba nawet wiertła bo sprężarka nie da rady przedmuchać Jeśli jednak...
Astra kręci teraz, jak by nie miała kompresji. Jak nie blokuje przepustnica to rozrzad powiedział papa. Sprawdź czy kręcą sie wałki . Albo nagraj dźwięk tego kręcenia.
Najpierw zmierz napięcie na pompie. Może ciśneinie spada bo w wyniku spadku obrotów spada napięcie w instalacji. W oplach częstą przyczyną falowania obrotów jest brudna przepustnica.
szymura5, mi pali około 7,6l/100km na trasie spokojnie jadąc 90 (to było na mikserze 30mm z fotek). Jaki masz mikser, ten z dwiema dziurami czy wierciłeś przepustnicę?
Jeżeli przepustnica jest na linke (tzn klasycznie) to do tempomatu potrzebne jest osobne urządzenie. W Omegach B to jest jedna puszka z częścią mechaniczną i elektronicznym (mikroprocesorowym) układem sterującym. Do nabycia na alledrogo za 50 - 70 PLN. Z tego "sterownika tempomatu" wychodzi linka którą podłącza się równolegle do istniejącej liniki gazu...
Dodam że błąd wyskajuje na komputerze P2101, ale wg mnie to nie jest przyczyną. Może nie bezpośrednio uszkodzona przepustnica, ale np. wiązka od niej ;-) To teraz trzeba zrobić pomiar ciagłości przewodów od sterownika do przepustnicy, a potem do sprawdzenia wyjście ze sterownika na przepustnicę.
spróbuj przeczyścić przepustnice , sprawdź świece ...
BuBu a może orientujesz się czy można zmienić przepustnice na linkę?
Dzisiaj podczas hamowania potrafi zgasnąć... nie mam co prawda astry , ale lacetti z silnikiem opla ecotec 1,4 , u mnie gasł przy hamowaniu gdy miałem pęknięty waz gumowy na dolocie pomiędzy filtrem powietrza , a przepustnica .
Co masz na myśli mówiąc "trzeba przepustnicę doprowadzić do ładu" Proszę o możliwie dokładne rozwinięcie tematu. Czy Twoim zdaniem problem to przepustnica?
Sterowniki montowane na silniku w tych autach padają od temperatury i drgań i to jest prawdopodobnie przyczyna gaśnięcia silnika i skoków obrotów jeśli masz sprawna przepustnicę.
Cześć, te szarpanie zniknęło po zmianie EGR, tylko teraz mam coś takiego, że przy zmianie biegu na zimnym strasznie obroty skaczą do góry. Na biegu jałowym obroty są 800 i spadają poniżej, i tak sobie falują. Podczas ruszania z miejsca, jak puszcza się powoli sprzęgło, to szarpie sobie, ale też nie zawsze tak jest. Obstawiam, że może coś z przepustnicą...
Widziałeś wogóle tą kontrolka kiedykolwiek bo nie wiem co ona ma wspólnego z immo, a kolega niech się zajmnie przepustnicą, najlepiej podmiana
wiesz nie wiem .Natomiast ten problem o którym pisze nie pojawia sie ciagle tylko przez jakiś czas. Ostatnio także zaswieca sie kontrolka silnika i jak pojechałem do mechanika i podłączył komputer to nic nie wykryło.A jak moge sam sprawdzic czy to przepustnica?
Przepustnica jest na linkę.
A przepustnica nie brudna? EGR jak tam??
Witam serdecznie. Chciałbym się poradzić specjalistów w sprawie przepustnicy wydechu. Posiadam Astrę G COUPE Z18XE z 2000r. Przepustnica to typowy chińczyk (ale nie chcę go zamieniać, tylko znaleźć rozwiązanie). Zamontowana jest bezpośrednio przed środkowym tłumikiem, generuje potężny dźwięk, ale chciałbym, żeby miało to więcej sensu. Również nie chciałbym,...
Astra H 2005 silnik Z16XEP20EP1070 VIN W0L0AHL4855123382 Dziś dodatkowo wyskoczył błąd czujnik kąta skrętu i kolejny przepustnicy p1113. Czyżby ta przepustnica? Albo ten CIM od czujnika kąta?
Podłącz pod komputer moze są jakieś błedy . Zawór EGR mozna zaślepić blachą z puszki po piwie. Wyczyśc przepustnicę
Witam Tak jak z temacie problem jest z sterownikiem silnika w astrze G 2000r z przepustnica pedałem gazu i sterowaniem przekaźnikiem pompy paliwa. Jest dużo firm które oferują się w naprawie tych sterowników, czy macie kogoś sprawdzonego godnego polecenia? Pozdrawiam Marcin
Mala przerwa, ale temat wraca. Opelek odpalił, ale niestety do sprawności mu jeszcze trochę. Chodzi tylko na wolnych obrotach, nie reaguje na padał gazu. Nie mam pewności czy przyczyna jest na pewno w Ecu. Co jeszcze można sprawdzić żeby mieć pewność? I na którym pinie jest wyjście na przepustnice?
Na luzie jak przygazuję i odpuszczam pedał to wszystko jest ok, ale podczas jazdy gdy np zmieniam bieg i puszczam gaz to nie schodzi z obrotów jak powinno a obroty na chwilę gwałtownie ale niewiele podwyższają się, i po chwili jest juz ok, w zasadzie to nie da się z tym jeżdzić , spotkał się ktoś z tym ??? ( regulowałem linkę przepustnicy i czyściłem...
Zawalona nagrzewnica do tego zapchany króciec w termostacie. Jeśli to jest 1.8 to tam przez przepustnicę przechodzi płyn i właśnie tym wężykiem wraca jako powrót.
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
Ja wyczyścił bym przepustnicę i wyczyść EGR.
Miałeś się przejechać z kompem w celu sprawdzenia czy czas wtrysku podczas hamowania silnikiem jest = 0 i czy ecu widzi zamkniętą przepustnicę.
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Sprawdź przewód łączący przepustnicę z kolektorem dolotowym. Dodano po 2 Przy okazji można wyczyścić przepustnicę.
przeczyść przepustnice i silniczek krokowy
Wyczyść przepustnice. Powinno pomóc.
Jutro postaram się rozkręcić przepustnice i przeczyscic
Tak, z zaciśniętym manipulując przepustnicą objaw powinien zniknąć.
sprawdz gumowy łącznik pomiedzy przepustnicą,a kolektorem ssącym.
Problemem jest sterownik , nie raz już naprawialem
przepustnica mega czysta ... EGR takze
Wyczyść przepustnice i wymień czujnik\czujniki temperatury
Gazownik mówił, że sonda lambda pracuje. A co może powodować, że autko gaśnie po odpaleniu? Przepustnica się przycina?
Mam taką samą astrę więc może pomogę. W pierwszej kolejności wymienia się wszystkie przewody podciśnieniowe z fajkami. Czasem pomaga. Jeśli zabieg nic nie daje sprawdzamy silnik krokowy. W moim przypadku się wiesza i utrzymuje 2.5 tyś obrotów. Przy wymianie tej części należy zwrócić uwagę na odległość między kołnierzem a końcówką silniczka. O dziwo...
Mam tak samo od roku walczę i nie znalazłem przyczyny chevrolet Nubira a koledze się udało proszę o info brak lewego powietrza wymieniane czujnik map sensor, silniczek krokowy 3razy ,czyszczona przepustnica nic nie pomaga
przepustnica aster aster przepustnica adaptacja czujnik przepustnica aster
sterowanie deskorolka pomiar sygnału telewizyjnego zasięg telewizji naziemnej
projekt przyczepki nadajnik iskrowy
Telefunken TFW2401F1E – instrukcja obsługi, programy, kody błędów, konserwacja pralki Vermona Regent 1020 – dane techniczne, schemat, moc, tranzystory, NRD