Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
skoro na LPG jest wszystko ok to szukać problemu w samochodzie często problemem jest przepustnica
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
Pod przepustnicą jest wypustka na niego.
co z przepustnica?
24 krok przepustnica 0% lub 0,6V
Skoro nie ma silnika krokowego to co steruje wolnymi obrotami? Bo coś musi. Jak oglądałem zdjęcia przepustnic astry to wyglądało mi to tak, jakby silniczek krokowy sterował główna przepustnica. Jak rozbiórek to będę wiedział. Poza tym napisałem, że diagnostyka komputerowa odpada. Chyba że jesteś w stanie zaproponować jakiś pewny i tani komputer diagnostyczny.
Z16XE z przepustnicą elektryczną? Ubity sterownik.
06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...
Wymieniłem pedał gazu, oraz poczyściłem wszystkie możliwe styki przy pedale i w koło silnika. No i dupa, problem powraca. Jutro wymieniam przepustnicę.
witam. mam problem z przepustnicą gdyż pewien mechanik kręcił tą śrubką przy przepustnicy (sądzę że nie miał pojęcia co robił) aby zwiększyć obroty, później sam doszedłem że silnik łapał lewe powietrze i teraz mam wysokie obroty i nie wiem jak to z powrotem ustawić żeby było dobrze, dodam że nie mam obrotomierza. Z góry dziękuję za pomoc
Sprawdź gumowy łącznik między dolotem, a przepustnicą.
Kolego chodziło mi o przepustnice.
Tak jak sugeruje jarek_car rocznik 2003 ma przepustnice sterowaną elektrycznie (niema silniczka krokowego) .Od 2001 roku weszły Z-tki z tym typem przepustnic.
jeżeli to silnik z jednopunktowym wtryskiem to sprawdź uszczelkę pod przepustnicą
Witam Sprawdź szczelności kolektora dolotowego za przepustnicą.
Był osobny moduł z linką który otwierał przepustnicę. Widziałem coś takiego w działaniu w omedze A.
Brudna przepustnica może być. Wymontuj i wypsikaj/wyczyść carb cleaneram.
w tym silniku powinna byc przepustnica sterowana elektrycznie
Wyczyść regulator obrotów(najprawdopodobniej przytarł się od brudu) możesz też przy okazji wyczyścić przepustnicę
Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy (nie wiem czy tam jest przepustnica na linkę czy elektryczna) - przetarta ścieżka oporowa.
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
Przepustnica nie sprawdzana, sprawdzany był pedał gazu tzn. rozkręcany i patrzyłem czy ścieżki są całe ale tam wszystko wygląda na nie ruszane a gdyby było to podejrzewam że wyskoczył by przez to jakiś błąd, no nic jutro sprawdzę przepustnicę
Jest ASR? Jak GSI to na 90% jest. Sprawdź, czy nie jest zablokowana druga przepustnica. Zobacz, czy nie jest zwalona rura ssąca bądź inny przeciek powietrza między filtrem a przepustnicą.
Jakie kanaliki??? :) Tutaj więcej; Są dwa otworki w obudowie przepustnicy, wrzuć w googla przepustnica astra g, to będziesz widział na zdjęciach. W astrze nie ma silniczka krokowego. Pozdr.
szymura5, mi pali około 7,6l/100km na trasie spokojnie jadąc 90 (to było na mikserze 30mm z fotek). Jaki masz mikser, ten z dwiema dziurami czy wierciłeś przepustnicę?
Czy to jest silnki z linką gazu czy z przepustnicą elktroniczną?
Stara astra miała to zrobione w ciekawy sposób-dwie przepustnice, dolna dławiła silnik.
Co wynika z tego postu poza tym co napisałem wcześniej ? :) "krokówki" tam przecież nie ma, przepustnica czysta.
Nie jest przypadkiem po prostu rozwalona przepustnica?
Jedź na diagnostykę komputerową pewnie coś z przepustnicą.
Sonda jest w tym mijescu co wskazałeś - mierz napięcie bo to się ma zmieniać, tam jest jeden plusowy kabel tylko. Przepustnice czyściłeś? EGR nie zasyfiony? LPG czy tylko benzyna?
Dzis dokonałem kolejnej diagnozy sterownika. Diagnostyka go otworzył sprawdził i stwierdził, że wszystko jest OK. Kupiłem wiec kolejny pedal gazu i co ? 10 km jazdy było dobrze i znowu zapala się CHECK. Nie mam już siły do tego auta. Jak sprawdzić wiązkę która idzie od pedału do sterownika ? A może jest problem między sterownikiem a przepustnicą?
Nie ma takiego błędu i komputer nie pokaże że przepustnica jest do wymiany - to tylko interpretacja diagnosty. Przepustnica może być dobra zaś np. uszkodzony jest przewód między ECU a przepustnicą. Odczyt błędów, sprawdzenie wartości w blokach pomiarowych, sprawdzenie instalacji. Można też pomierzyć miernikiem przepustnicę.
To ten w rurze dolotowej powietrza między filtrem a przepustnicą.
wiesz nie wiem .Natomiast ten problem o którym pisze nie pojawia sie ciagle tylko przez jakiś czas. Ostatnio także zaswieca sie kontrolka silnika i jak pojechałem do mechanika i podłączył komputer to nic nie wykryło.A jak moge sam sprawdzic czy to przepustnica?
wyczyść sobie przepustnicę
Casami lepiej jest poświęcić pół godz. na zdemontowanie czegoś, żeby sobie dostęp ułatwić, niż później się zastanawiać, czy się czegoś nie połamało. urwało, czy np. uszczelka cała i na miejscu, itp... Dobrze główkujesz :D
Ok. Serdeczne dzięki za info. Teraz wiem że to wszystko ściema. Problem w tym że w mojej astrze EGR i przepustnica jest wierzchu i sam to mogę zrobić , ale za demontaż kolektora chyba się nie zabiorę. Powiedzcie proszę ile mechanik może wziąć za takie czyszczenie.
Problem z przepustnicą.
Dzisiaj podczas hamowania potrafi zgasnąć... nie mam co prawda astry , ale lacetti z silnikiem opla ecotec 1,4 , u mnie gasł przy hamowaniu gdy miałem pęknięty waz gumowy na dolocie pomiędzy filtrem powietrza , a przepustnica .
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
Przepustnica umyta?
Na luzie jak przygazuję i odpuszczam pedał to wszystko jest ok, ale podczas jazdy gdy np zmieniam bieg i puszczam gaz to nie schodzi z obrotów jak powinno a obroty na chwilę gwałtownie ale niewiele podwyższają się, i po chwili jest juz ok, w zasadzie to nie da się z tym jeżdzić , spotkał się ktoś z tym ??? ( regulowałem linkę przepustnicy i czyściłem...
Nie można wyczyścić tego czujnika, ale samą przepustnicę można
a nie będzie tutaj winna przepływka albo przepustnica?
A wiesz dlaczego przepustnica się przymyka?
Kolego, w takiej sytuacji zawsze się pyta jaki silnik, zaś odpowiedź jaką ty podałeś jest popularna w kręgach lamerskich lub zblizonych do nich. Dalej-jeżeli ma silnik 1,6 8 zaworów (czyli X16SZ) to chcę wiedzieć co pomoże czyszczenie przepustnicy, jak to monowtrysk i wtryskiwacz niejako przy okazji myje przepustnicę.
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
bardzo fajny silnik, mało pali, nawet mocny jak na 8v i co najwazniejsze to prosty. Sprawdź czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Możesz też pozbyć się zaworu EGR jeśli jest uszkodzony, tylko trzeba zmienić program w sterowniku silnika i parę problemów znika na zawsze. Warto podpiąć się pod Techa i zobaczyć na parametry. Można jeszcze przeczyścić...
Dodam że błąd wyskajuje na komputerze P2101, ale wg mnie to nie jest przyczyną. Może nie bezpośrednio uszkodzona przepustnica, ale np. wiązka od niej ;-) To teraz trzeba zrobić pomiar ciagłości przewodów od sterownika do przepustnicy, a potem do sprawdzenia wyjście ze sterownika na przepustnicę.
Przy zmianie biegów i podczas jazdy Astra G nie schodzi z obrotów od razu, tj tuż po puszczeniu gazu obroty podnoszą się na chwilę ( niewiele ) i dopiero spadają, dzieje się to przy zmianie biegów ale nie tylko, na postoju wszystko jest ok, obroty schodzą normalnie, ktoś pisał kiedyś że to może vss, ale nie pali się żadna kontrolka, więć pewnie to coś...
Przepustnica do czyszczenia.
To może być powód, ale u mnie trzeba było rozebrać przepustnicę i poprawić lutowanie na płytce elektronicznej. Ale oczywiście stykanie się przewodów jest niedopuszczalne i w pierwszej kolejności trzeba to naprawić.
Buhahaha. Przepustnica do wymiany.
Zamknieta ta przepustnica czy nie?
Masz otwartą przepustnicę podczas pomiaru?
Sterowniki montowane na silniku w tych autach padają od temperatury i drgań i to jest prawdopodobnie przyczyna gaśnięcia silnika i skoków obrotów jeśli masz sprawna przepustnicę.
Co masz na myśli mówiąc "trzeba przepustnicę doprowadzić do ładu" Proszę o możliwie dokładne rozwinięcie tematu. Czy Twoim zdaniem problem to przepustnica?
Jak wygląda przepustnica? Czysta?
Podłącz pod komputer moze są jakieś błedy . Zawór EGR mozna zaślepić blachą z puszki po piwie. Wyczyśc przepustnicę
Mala przerwa, ale temat wraca. Opelek odpalił, ale niestety do sprawności mu jeszcze trochę. Chodzi tylko na wolnych obrotach, nie reaguje na padał gazu. Nie mam pewności czy przyczyna jest na pewno w Ecu. Co jeszcze można sprawdzić żeby mieć pewność? I na którym pinie jest wyjście na przepustnice?
A jaki stan silniczka krokowego i ogólnie przepustnicy? Dolot i sama przepustnica szczelna?
Czujnik położenia przepustnicy w astra h 1,6 jest w przepustnicy problem rozwiązany kupiłem używaną przepustnice i jest ok
Postanowiłem się podpiąć pod temat... u mnie troszkę to wygląda inaczej. Zacznę od początku, mam astrę G z 2003 roku z silnikiem Z16XE i podczas jazdy w szczególności jak śmigam na trasie po odpuszczeniu pedału gazu silnik gaśnie, uruchamia się za 1 razem, muszę prztrzymywać obroty by mi nie zgasł na poziomie 2-3 tyś... gdy tylko puszczę gaz silnik...
Miałeś się przejechać z kompem w celu sprawdzenia czy czas wtrysku podczas hamowania silnikiem jest = 0 i czy ecu widzi zamkniętą przepustnicę.
serekETE napisał: P.S. Nie wiem jak ja tego nie zauwazylem wczesniej, na przekreconym kluczyku na zaplon nie pali mi sie kontrolka ladowania, ten akumulatorek. Więc piszę ,żeby zobaczył ładowanie.Samo ładowanie z usterką nie ma nic wspólnego. Sorki źle to ująłem w poście. Co do nap 5.12V to jest w normie. Być może krokowy wysunięty za bardzo,moze ECU...
Sprawdź przewód łączący przepustnicę z kolektorem dolotowym. Dodano po 2 Przy okazji można wyczyścić przepustnicę.
Przepustnica naprawiona. Temat zamykam.
Ciężko coś pomóc beż podstawowej diagnostyki, Sprawdzić trzeba czego brakuje kiedy silnik zgaśnie, Pompa paliwa jest w baku, może już się psuje, może poprzez korozję zaczyna brakować napięcia któregoś, można podłączyć żarówkę i patrzeć czy się zapali czy gasnie wtedy jeśli się niema podstawowych narzędzi, podstawowe napięcia na motorze to są 5v i 12v...
Nie ma sensu.Problem jest inny.
Sondy mechanik mi wymieniał. Egr próbował programem wykasować ale coś mu nie wyszło i zostawił mnie z odpiętą wtyczką. Sondy mogły być dobre. Często poprzez usterkę EGR parametry Lambda się nie zgadzają i są błędy. Pytanie, czy sprawdził co pokazują "na żywo". Próbował usunąć ze sterownika silnika odpowiednie linijki, czy tylko błędy? Ogólnie system...
BuBu a może orientujesz się czy można zmienić przepustnice na linkę?
Najpierw zmierz napięcie na pompie. Może ciśneinie spada bo w wyniku spadku obrotów spada napięcie w instalacji. W oplach częstą przyczyną falowania obrotów jest brudna przepustnica.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
średnio się znam na samochodach ale kolega miał identyczną sprawę w octawi jak jest zimna to paliła ciepła też ale jak się zagrzeje i potem troche postoi to są takie problemy jak u ciebie mechanik mu powiedział że to wina przepustnicy, komputer nie wykrył żadnych błędów ale twierdzi że to przepustnica
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Cześć, te szarpanie zniknęło po zmianie EGR, tylko teraz mam coś takiego, że przy zmianie biegu na zimnym strasznie obroty skaczą do góry. Na biegu jałowym obroty są 800 i spadają poniżej, i tak sobie falują. Podczas ruszania z miejsca, jak puszcza się powoli sprzęgło, to szarpie sobie, ale też nie zawsze tak jest. Obstawiam, że może coś z przepustnicą...
Pomoże ktoś pilne błąd tylko u2105
Przepustnica jest na linkę.
Ja wyczyścił bym przepustnicę i wyczyść EGR.
Gazownik mówił, że sonda lambda pracuje. A co może powodować, że autko gaśnie po odpaleniu? Przepustnica się przycina?
Ta żółta kontrolka od układu chłodzenia, i tak gaśnie dopiero po zapaleniu silnika więc dlatego się świeci jak kręcę rozrusznikiem. Odczytanie błędów nic nie dało. Ale myślę, że dopiero musiałby się zaświecić check aby coś komp zapisał. Dziś może przeczyszczę przepustnicę.
Wyczyść przepustnice. Powinno pomóc.
Jutro postaram się rozkręcić przepustnice i przeczyscic
tam nie ma uszczelniacza.To jest błąd konstrukcyjny a olej oczywiście wrzuca tam turbina.Auto pewnie ma spory przebieg a jak ma DPF to problem narasta(rozrzedzony olej).W tym silniku to norma a wersja 150 koni ma inna konstrukcję i usterka się nie zdarza.
niekoniecznie to elektronika jezeli pzeplywomierz sprawny i silnik krokowy tez to moze byc niedomykajaca sie przepustnica powietrza
sprawdz gumowy łącznik pomiedzy przepustnicą,a kolektorem ssącym.
A przepustnica nie brudna? EGR jak tam??
Witam serdecznie. Chciałbym się poradzić specjalistów w sprawie przepustnicy wydechu. Posiadam Astrę G COUPE Z18XE z 2000r. Przepustnica to typowy chińczyk (ale nie chcę go zamieniać, tylko znaleźć rozwiązanie). Zamontowana jest bezpośrednio przed środkowym tłumikiem, generuje potężny dźwięk, ale chciałbym, żeby miało to więcej sensu. Również nie chciałbym,...
Nieszczelność odmy jest przed przepustnicą i ma niewielki wpływ na pracę na benzynie a jak napisałeś od tego się zaczęło - od zaburzeń pracy na benzynie . Doprowadź do porządku układ benzynowy a LPG sam die dostosuje i będzie ok. Tylko ja tutaj nie widzę zwiazku przyczynowo-skutkowego by taka mała nieszczelność miała taki wpływ na pracę na benzynie...
przeczyść przepustnice i silniczek krokowy
Raczej domyślam się..że chodzi ci o te dwie idące z pokrywy zaworów... ten gruby idzie nad przepustnicę tak jak widać a ten cienki pod...obydwa to odpowietrzanie silnika Na tej cienkiej rurce powinno być podciśnienie, ale pewnie dawno masz zatkany ten króciec pod przepustnicą, czasami trzeba nawet wiertła bo sprężarka nie da rady przedmuchać Jeśli jednak...
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
jak obroty same rosną to sprawdź też uszczelkę pod przepustnicą (tym gaźnikiem wtryskowym całym) papierowa, lubi puszczać, można ją posmarować sylikonem Victor Reinz z obu stron tylko cienką warstewką i skręcić całość porządnie z powrotem (z wyczuciem oczywiście)
Tak, z zaciśniętym manipulując przepustnicą objaw powinien zniknąć.
Astra kręci teraz, jak by nie miała kompresji. Jak nie blokuje przepustnica to rozrzad powiedział papa. Sprawdź czy kręcą sie wałki . Albo nagraj dźwięk tego kręcenia.
przepustnica mega czysta ... EGR takze
aster przepustnica adaptacja czujnik przepustnica aster falować obrót aster przepustnica
laptop lenovo ładowanie odbiornik pilota brama hasło wygasa
zmywarka hotpoint pompa spustowa zakup spawarki
Schemat ideowy multimetru CIE 8007 - gdzie znaleźć? Jak zainstalować Linux na tablecie Acer Iconia Tab 8 W810