Jak wyżej. Wszystko dobrze , tak ma być.
olej jest w porządku tydzień temu zmieniany. Dym z rury, raczej nie widać żeby było coś nie tak
Musisz poczekać tak jak radzą moi poprzednicy. Jeśli głowica nie była dawno sciągana i samoregulatory, dźwigienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba było zapewnić ich dokładny powrót w takim samym położeniu jak były. Ponieważ ściągałem to w swoim ponad 10 razy(kłopot tkwił w czym innym-w sworzniach tłokowych) to znaczyłem markerem nawet jak jest ustawiony...
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
Witam posiadam astre h gtc 1.7 cdti mam taki problem od kad wymienilem wezyk ze przy odpaleniu wsysa mi plyn chlodniczy musze odkrecic lekko korek wtedy syknie i plyn wraca i tak za kazdym razem co moze byc przyczyna?
Szkoda , pozostaje diagnostyka lecz wcześniej do kontroli cewka ( aw niej - stan gumek, sprężynek, spękana fajek-ubytki ).
Jakie jest olej po spuszczeniu korkiem?
Prawdopodobnie uszczelka głowicy, sprawdź czy węże wody robią się twarde.
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
panowie problem rozwiązałem sam, wlałem płynu do zbiorniczka po brzegi zrobiło ciśnienie i pokazało się miejsce wycieku. Przewód wychodzący z bloku zaraz obok egr połączony trójnikiem z cienkim przewodem idącym w kierunku wlotu powietrza. Gruby przewód wychodzi z silnika i idzie do kabiny wew. auta i na tym trójniku jest pęknięty. Nie wiem jak ten wąż...
Parownik? Chodzi tobie o skraplacz od klimatyzacji? Ale to nie ma nic wspólnego z ubytkami płynu. Najpierw sprawdź przewody, czy nie ma na ich złączeniach białego nalotu, bo on oznacza drobne wycieki. Pozdrawiam
uszczelniacze na bank głowica do sprawdzenia
Albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie na tłokach tak czy siak koszt remontu duży no chyba że sam ogarniesz.
Silnik na złom/do remontu.
dzięki Panowie za radę.Zobaczę jeszcze raz plus sprawdzę te świece.
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Nie ryzykowałbym.pozdr.
głowica była planowana
Przecież masz napisane sprawdzić chłodnicę oleju jest z przodu silnika pod filtrem oleju
tak tez zrobie, jutro wymienie czujnik poziomu plynu i doleje ewentualny ubytek plynu podczas wymiany. wieczorem napisze efekty wymiany. dziwi mnie tylko jak mogl sie uszkodzic czujnik poziomu plynu... co moglo spowodowac jego uszkodzenie?
Pomoże Ci wydać kolejne parę złotych. Za duży masz ubytek.
Po wymianie świec auto zapaliło bez problemowo. Jednak martwi mnie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po odkreceniu korka slychac jak bombluje, ubytku raczej nie ma.
Posiadam Opla Astrę F kombi z 97 roku, silnikiem 1,6 16V (X16XEL) i instalacją LPG Stag300, Zawolii, Tomasetto. Jakiś miesiąc temu wymieniłem termostat, bo wydawało mi się, że stary się zaciął i był włączony cały czas pełny obieg przez co silnik wolniej się nagrzewał. Zatankowałem też Pb98 do pełna (tylko na rozruchy silnika). Jakieś 2 tyg. po tym zauważyłem,...
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
osły Nie ma za co. Ban
Siemka. Ja w astrze 1.4 z tym że 8-zaworowej ,zużycie oleju miałem niezmierzalne w zakresie od wymiany do wymiany ,czyli co 10 tyś km. Po prostu ubytku nie było widać. Przebieg ok.90 kkm. Natomiast wiem z doświadczenia i swojego i innych ,że po założeniu inst. gazowej zużycie zdecydowanie wzrasta. Aktualnie u mnie (Honda 1.4 16v) do ok. 0.2l na 1000...
a płyn w chłodnicy czy są ubytki to mi wygląda na podlewanie wodą .
W astrach często uszkadzał się silniczek odpowiedzialny za klapę obiegu powietrza zewnętrznego. Przy zamkniętej - parują szyby. Bardzo słuszna uwaga. A ubytek płynu może być gdzie indziej.
Witam. Mam pytanko, jaką instalację gazową zainstalować w Oplu Astra G Hatchback rocznik 1998 silnik 1.6 8v? Dodam, że przebieg ma 165 tyś km i nie ma ubytków oleju.
Właśnie w temacie najtańszych części to już drugi raz bym takiego błędu nie popełnił (dodatkowo jeśli chodzi o sprzęgło, które nie do końca się przyjemnie i szybko wymienia). Układ odpowietrzyłem i nie zaobserwowałem ubytku płynu hamulcowego.
Jak powiedzieliście wymigałem :D i wyszło że to Czujnik spalania stukowego. Dodano po 1 Tylko nastąpił inny problem duże ubytki płynu chłodzącego.
Z rana odłącze pompę paliwa i zajade na gazie do warsztatu , u kolegi w garażu nic nie byłem w stanie z kanału zauważyć całe podwozie i tak było mokre od wody. Wiem że to niebezpieczne , wole nie ryzykować chyba że nie bedą mieli miejsca to zrobie inaczej ,dzisiaj juz nie pada wiec najwyżej zajade do garażu , wyłożę pod autem gazety i załacze pompe...
Tez mi sie tak wydaje, troche mnie to niepokoiło, ale dam juz sobie spokoj z ta temperatura... Tylko ze mam wyciek płynu chłodniczego i po kazdej podrozy musze go uzupełniac... Płyn prawdopodobnie wycieka korkiem... gdy woda osiga temp 95 st juz prawie sie gotuje i wywala ja korkiem od zbiornika na wode. korek jest mocno dokrecony ale prawdopodobnie...
Auto to OPEL ASTRA G (czyli tzw.II) KOMBI, r. prod. 1998
wlasnie byla wymiana pierscieni tlokow rozrzad kompletny uszczelniacze. Dodano po 5 a jezeli chodzi o olej to gdy kilka razy w trasie wlaczy sie wentylator to jest wtedy znaczny ubytek oleju.
Podaj ubytek oleju nie po czasie tylko po przejechaniu ok 1000km
Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
Potwierdzam że sprawdzanie szczelności azotem jest najbardziej wiarygodne. Sam też tak robię i mam pewność że klimatyzacja jest szczelna jak do tej pory nie mam reklamacji z ubytkiem gazu po moim napełnieniu.
Miałem auto u mechanika mówił że wszystko z ciśnieniem w tym aucie jest wporzadku ale co do szarpanie to Mówił że nie ma pojęcia i niestety mi oznajmił że się poddał.... :-/ Powiem tak świece nie były wymieniane ale z kolei były sprawdzane (byłem przy tym) widziałem czarny Nagar.I stwierdził że świece są eleganckie ... A co do ubytku to może ciutek...
Więc zrób to sam albo sprawdź jaki to olej cieknie. Olej ze skrzyni ma bardzo intensywny zapach, inny trochę jak silnikowy. Może i oleju się nie kontroluje ale jak są wycieki to sprawdzić trzeba, jeśli będzie ubytek to skrzynia do wyjecia. Miskę raczej bym wykluczył.
Pewnie chodzi o "zapoconą" uszczelkę pod głowicą. To raczej nie jest powodem takiego ubytku oleju. Chyba, że tam się naprawdę solidnie leje.
Pytanie może debilne, ale jak wymienić płyn chłodniczy w tym aucie (1.4). Nie widziałem żadnego kranika do tego. Chciałem trochę dolać bo mam chyba mały ubytek i -13 st.C trochę się zacząłem bać.
Jaki masz tam olej syntetyk czy półsyntetyk ? no i o jakich ubytkach jest mowa.. bo jak litr na 10 tyś to jest ok.
Witam.Muszę zabawić się w górnika. Jestem na wyjeździe i mam problem z tym czujnikiem-kapie z niego olej. Nie wiem czy można go od ręki kupić i wymienić?Ubytek oleju uzupełniłem ale muszę wrócić do domu 600km. Można go bez obaw zawinąć w jakąś reklamóweczkę i owinąć taśmą? Dzięki za wszelkie sugestie... Auto to Astra h 1.4 benzyna.
Przy tak małym ubytku trudno stwierdzić co jest przyczyną. Czasami jest to przegrzanie silnika, inaczej uszczelka - wstępny etap?!
Zimą w silnikach bardzo często zbiera się tzw majonez pod korkiem to wynik przerobienia wody z olejem. W szklance możesz zrobić sobie taki sam test. Wlej olej i trochę wody i zakręć. Kisiel głownie pojawia się zimą i przeważnie w autach zasilanych LPG. W wyniku spalania głównie LPG powstaje bardzo duża ilość pary wodnej (Produkt spalania) ta w wyniku...
marcin.89. , jeżeli na przewodach gumowych są opaski zaciskowe zaciskane przez obrót śrubą, to przewody mogą być uszkodzone (przecięte) pod nimi. Aktualnie jestem po wymianie przewodów do reduktora gazu i obejrzałem sobie stare przewody. Na cztery opaski pod trzema guma była przecięta na wylot. W różnym tempie ubywało mi płynu, plam pod samochodem...
Witam Napięcie ładowania powinno wynosić 13,8-14,4V. 15V powoduje dość silne gazowanie elektrolitu i duże ubytki wody. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
Może być podobnie jak w moim starym audi 2.0 ABT 90KM. Jak jeżdżę więcej krótkich tras to nie ubywa mi oleju a jak troszeczkę więcej w trasie (lepiej się zagrzejeje) to coś się gdzieś lekko może "rozszczelniać"( u mnie od razu widać ubytek i dlatego regularnie sprawdzam). Mało prawdopodobne ale realne.
Pojawia się jakikolwiek błąd z abs ? Były wykonywane jakieś prace (zmieniane łożysko , wyciągana półoś itd.) przed wystąpieniem problemu ? Problemem na przykład może być pęknięta tarczka z której czujnik czyta prędkość danego koła , lub jakiś ubytek w niej lub niewłaściwa odległość między czujnikiem a czytnikiem .
Cześć, jaki jest kolor oleju na bagnecie - ogólnie jeżeli posiadales benzynę to wiesz, że powinien być zbliżony do koloru wlewanego z banki jeżeli już jest brazowy lub czarny należało by go wymienić szczegolnie po nowym zakupie. Dwa silnik przez instalację może troszkę pobierać więcej oleju silnikowego. Trzy to bardzo dobry silnik jeżeli nie najlepszy...
"Znowu ubywa płynu","Mechanicy powiedzieli że ten typ tak ma"...Moim skromnym zdaniem mechanicy do zmiany skoro uważają że ubytek płynu i taki dym to normalny objaw.Jeśli u nich tą uszczelkę wymieniałes jest wysoce prawdopodobne że cała operacja jest do powtórzenia.Dym biały i ubytek płynu świadczy ewidentnie o nieporządanej obecności chłodziwa w komorze...
Sztomel: Nie strasz kolegi od razu uszczelką pod głowicą, bo przyczyn ubytku może być dużo. A uszczelka pod głowicą to chyba największy kaliber.
przedewszystkim potrzebne jest odgrzybianie parownika oraz kanałów dolotowych potem sprawdzić parametry pracy jnstalacji ponieważ następują ubytki czynnika chłodniczego ale to musi zrobić ktoś kto dysponuje odpowiednim sprzętem sprawdż też filtr pyłowy
Dalem jakis czas temu takie radio ojcu, aby wymienil w koncu starego kaseciaka i ostatnio był u gościa zajmującego się naprawą eletroniki. Powiedział ten koleś, że te chińskie radia tak mają. Ze mogą pobierać prąd nawet jak są wyłączone. O ile dobrze pamiętam to powiedział, że mógłby zrobić jakąś dodatową kostkę czy filtr, ale podobno to by się nie...
wydaje mi się że żółty płyn to DOT-4,jeżeli chodzi o ubytki można samemu sprawdzić gdzie przecieka,przecież to żadna filozofia popatrzeć po przewpdach i zdąć koła żeby się przyjżeć bliżej cylinderkom czy nie są mokre.
Witam mam astrę z 1996r 1,7td od kilku tygodni zauważyłem ubytek płynu chłodzącego po przejechaniu 400km ubywa ok 1 litr. Co dziwne ciśnienie w układzie nie spada (po24godzinach po odkręceniu korka w naczynku słychać psss.... dość głośno) nie widzę wycieku pod samochodem pod dywanikami jest sucho , pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się tzw masło na...
Witam, maź w zbiorniku wyrównawczym świadczyć może o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Parowanie szyb można połączyć z ubytkiem płynu chłodniczego = dziurawa nagrzewnica. A jak wygląda olej w silniku? w układzie chłodzącym płyn, woda czy mix? pozdrawiam teskot
Nie zawsze przepalona uszczelka pod głowicą to ubytek lub więcej oleju. Czsami uszczelka przepali się między cylindrem a kanałem wodnym a w astrze miałem dużo takich przypadków. Miałem nawet taki że nic się nie działo tylko silnik pił wodę, i to przez ponad dwa miesiące tak więc nie ograniczaj się tylko do sprawdzenia oleju ale sprawdź to na wiele sposobów...
Witam! mam ten sam problem. Wlalem specyfik do czyszczenia, pochodzilo z 10 minut, spuscilem to, przeplukalem woda i zalalem borygo... Po tym zabiegu plyn i tak zmienil kolor na czarny, oleju nie przybywa nie ubywa, a plyn zaczal mi wyparowywac bo wyplukal sie osad z chlodnicy ktory maskowal ubytki ehhh. Czekam na wasze dlasze odkrycia. p.s. jakim plynem...
Skoro bulgocze - masz powietrze w układzie chłodzenia. Uzupełnij i odpowietrz układ. A przyczyną ubytku może być ta nieszczelność co pisałeś że paruje. Sprawdź to na zimnym silniku czy gdzieś tam kapie / jest mokre. Na gorącym możesz nie zauważyć bo właśnie wyparuje.
Jeżdże Oplem Astra 2006 1.4 benzyna lpg 90 KM. Mam pewien problem z gazem. Zawsze na gazie miałem zasięg 380 km czyli palił 37 litrów. Później pojechałem na kontrolę okresową do gazownika i nagle patrze 450 km. No dziwna sprawa, jakby mniej palił, bo więcej kilometrów ujechałem. Ale po wymianie zbiornika (bo się okres 10 lat skończył) na pełnym zbiorniku...
dobrze mierzyles, zaslepienie egr na bank nie powoduje tych dzwiekow. Moze Ci sie wydawac ze dobrze idzie, walki same sie nie odkrecaja, predzej luz zaworowy sie zrobil lub jest wyklepane lozysko walka (malo prawdopodobne). 10 bar jest dobre dla zwyklego silnika te xep maja chyba 16,5 bar nominalnie wiec ubytku masz 1/3. Osobiscie robilem taki silnik...
totalna bzdura z ta klima non stop poprostu w okresie zimowym nalezy uruchamiac klime przynajmniej raz w miesiacu na kilka minut celem przesmarowania dławicy uszczelniajacej wałek napedowy kompresora inaczej na wiosne beda ubytki gazu poniewaz dławica bedzie wyschnieta i bedzie cie czekac wizyta w warsztacie
Witam. A skad wiesz, że to nagrzewnica? Masz mokre dywaniki w środku? Jeżeli są suche a masz ubytki płynu chłodniczego to sprawdż czy układ jest szczelny i czy czasem uszczelka pod głowicą nie puściła.A jak to sprawdzić to chyba nie muszę tłumaczyć. Pozdrawiam
Albo poprzedni właściciel jeżdził chwilę z tą awarią tzn płyn przedostawał się do oleju i tą mazią cały silnik był smarowany. Wtedy i dół i góra silnika i turbina dostały po zadku. Ubytek 1L oleju na 1000 km jest moim zdaniem zbyt dużym ubytkiem jak na uszczelniacze zaworowe. Tutaj jest problem padniętej turbiny lub uszczelnienia tłok cylinder. Jeśli...
panowie sprawdzałem dzisiaj kable między autem a drzwiami i na moje oko są ok.tz są w całości,koszulki nie są popękane a dodatkowo wszystkie sa zaizolowane czarną izolacją.Wtyki w przednich drzwiwch bez śladu korozji i jakiś nalotów.TO JA JUŻ NIC NIE WIEM,żeby chociaż działał przedni prawy to by było zajeb...:cry: Dodano po 8 aha:Janstech czy siłowniki...
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
Miałem bardzo zapchany filtr powietrza, wymieniłem go i praktycznie nic się nie zmieniło... Sprawdziłem rurę intercooler - przepustnica, która jest zafajdana olejem, wyczyściłem i ją tylko i po jakimś czasie pierwszy raz odkąd mam te auto (od września 2013, przejechane przeze mnie 120tyś. km, łącznie 260tys km) wyskoczyło bym dolał olej. Dla mnie na...
witam, wlasnie wczoraj naprawialem przelacznik swiatel , blenda nie dzialala a przy okazji wlaczania kierunkowskazow lubialo migac swiatlami drogowymi na skutek eksploatacji przelacznika wyciera sie popychacz odpowiedzialny za przelaczanie swiatel. w prelaczniku jest gniazdo w ksztalcie nerki, w nim porusza sie popychacz odpowiedzialny za przelaczanie...
Nie potrafisz odpowiedzieć więc wytykasz mi głowicę że od diesla, W tym dieslu zwyczajnie pękł i odpadł - więc albo spalanie detonacyjne z jakiegoś powodu, albo zbyt duży luz zaworu. W benzyniaku - zbyt uboga mieszanka i spalanie przeciągnięte na suw wydechu - ubytek erozyjny na skutek temperatury. Nie żebym się tłumaczył. A propos - ciekawi mnie,...
Witam. Mam Astrę II 2.0 DTI z 2000 r., pojawił się problem z nagrzewnicą, po założeniu oryginalnych oringów nie ma ubytku płynu chłodniczego, jednak pod dywanikami [najwięcej pod dywanikiem kierowcy] jest 'mokro'. Nie mam pojęcia skąd ta woda się bierze. Czy jest możliwe aby np. przy wymianie oringów został zdjęty jakiś przewód odpływu [od skraplacza?]...
Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się...
Panowie mam ten sam problem Astra 2 silnik1.4 u mnie to wygląda tak ze jak wcisnę pedał sprzęgła to nic nie słychać tylko sam silnik a jak sprzęgło jest popuszczone to rzezi mi jak nie wiem. Mechanik mi powiedział ze to skrzynia nie łożysko dociskowe dlatego ze łożysko słychać na dociśniętym i poluzowanym pedale sprzęgła ! olej do skrzyni dolałem nadal...
Zbiornik wyrównawczy jak sama nazwa mówi, ma kompensować różnice objętości cieczy wynikające z rozszerzalności cieplnej płyny (zinmny/gorący) oraz uzupełniać ewentualne ubytki płynu i nie jest jego zadaniem zamykanie obiegu. Uważam, że masz wszystko w porządku. Moim zdaniem, jeżeli jest wymiana płynu przez zbiornik wyrównawczy (wtedy płyn w zbiorniku...
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Witam wszystkich i poproszę o ewentualne porady ,mianowicie w Oplu Astra 98 rok 1.4 16v ,występuje dziwny objaw : dławienia się lekkiego aczkolwiek wielce denerwującego podczas jazdy. Gdy rano odpala się zimny samochód pali dobrze chodzi równo ,napowietrzanie spalin ''odkurzacz'' się włącza ''ssanie działa'' i zimny samochód dopóki się nie nagrzeje...
No mówili mi że się nie załącza, ja byłem w poczekalni (głupie te przepisy że jak ktoś grzebie nam w furze to nie można tam być, co innego u kumpla w warsztacie). Nie wiedziałem że 90-91stopni i się powinien włączyć, w astrze F włączał się przy 96 stopniach chyba. Będę chciał wymienić czujnik w chłodnicy, ciekawe czy da się to szybko sprawnie zrobić...
Witam! Astra II z 2003r. z silnikiem 1,7 CDTI. Klima nie chlodzi. Po wylaczeniu ECO zalacza sie sprzeglo uruchamiajac sprezarke klimy. Z tym ze co jakis czas to sprzeglo sie wylacza i zalacza po chwili ponownie. To normalne? Czy nie powinna byc sprezarka klimy zalaczona caly czas? Temp. ustawiam na Low. I tak pracujac jak dotykam wezy klimy to czuje...
Co do kosztow utrzymania samochodow to moje skromne zdanie jest takie ze jak cie nie stac na naprwy i wymiany to nie kupuje sie samochodu. Jesli sciagniesz glowice to zobaczysz stan cylindrow bo wg mnie jak na ten przebieg to zbyt duzo zuzywa ci oleju. Zwykle wymiana uszczelniaczy bez sciagania glowicy nie obniza kosztow bo nie kazdy to potrafi a zwykle...
Myję przeguby podczas wymiany zerwanej osłony gumowej. Ogólnie ma nie być wżerów, wykruszeń, czy innych ubytków materiału na powierzchniach współpracujących. Nic innego nie może się stać z przegubem, tzn. nie widziałem nigdy krzywego. Autem może trzepać jeśli przeguby mają zbyt wielkie opory (np. brak lub stary suchy smar) lub gdy są zużyte, wewnętrznych...
Witam. Jestem coraz mniej szczęśliwym posiadaczem astry z silnikiem legendą C16SE do którego nie można za chiny kupić części zamiennych a przynajmniej jednej konkretnej. Zobaczyłem pod pokrywą zaworów że mam wytarte krzywki na wałku (dla 4 cylindra). Ubytek jest sporawy, auto zrobiło kilkanaście kursów bez smarowania owych krzywek, ponieważ zapchane...
Przepustnica wraz z silniczkiem krokowym jest wyczyszczona. Co do hamulca to mając już kilka aut znam zasade ich działania jednak w oplu na odpalonym silniku po wciśnięciu hamulca wpadł on w podłoge. Wymieniłem teraz gumowe wężyki od podcisnień które były popękane i hamulec sie unormował jednak pozostaje brak wolnych obrotów. Dodano po 36 Przedtem silnik...
To nadpalenie będzie powodowało erozyjne niszczenie styku wyłacznika krańcowego.W takich przypadkach mam dwie metody naprawcze. Jezeli nadpalenie jest małe,krawędzie szlifuję na gładko,zaś do styku dolutowuję blaszkę o wymiarach poprzeczych wiekszych od nadpalenia. Jeżeli jest duże,robię nawiercenie,zaś ubytek wypełniam plombą z twardego kleju,jak to...
sprawdź czy są duże ubytki oleju w silniku prawdopodobnie podczas wymiany uszczelki nie zostały wyczyszczone otwory śrub głowicy silnika i niestety podczas dokręcania pękł blok ale najpierw zakup środek do czyszczenia układu chłodzenie i dokładnie wszystko wypucz zalej nowym płynem sprawdź olej w silniku a następnie zobacz czy będzie się to nasilać
witm Wszystkich. Od paru miesiecy jestem posiadaczem opla astra H 1.7 cdti Z17DTH. Autko kupilem z uszkodzona turbina. Turbine oddalem do regeneracji i zamontowalem wedle zalecen. samochod udalo sie odpalic. silnik pracuje bardzo rowno ale okazalo sie podczas jazdy probnej ze po nagrzniu silnika silnik zaczyna dymic jak zaslona dymna. Wyraznie czuc...
Witam wszystkich. A więc było tak. Bujnąłem się kiedyś przez pół godziny z pełną obsadą na pokładzie jakieś 180km/h bez przerwy. No i jak zawsze miałem temperaturę silnika 90 stopni C tak po tym fakcie patrzę a tu nawet 100 się robi i pływa temperatura. Kiedyś było 90 i nawet nie drgnęło a teraz jak oszalałe. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury...
Jak pisałem wcześniej olej zmieniałem jakieś 2 miesiące temu (Mobil 1). Na świeżym zrobiłem jakieś 2500 km. Głównie w trasie. Sprawdzałem stan oleju dzień przed umieszczeniem tematu na forum. Miałem jakieś pół mm nad kreską minimum. Dolałem tak, że teraz mam jakiś mm przed max. A problem występuję dalej... Aha. I przebieg auta to 260 tys. km. Wiem,...
jeżeli to jest uszelka pod głowicą to na zimnym silniku miałbyś problemy z odpalaniem.przyczyn może być wiele .sprawdz czy olej w silniku nie ma koloru śmietany,cz kolor płynu chłodzącego jest inny od tego który zalałeś.co ubytków płynu sprawdż czy nie masz wycieków ,często są to nieznaczne wycieki których nie potrafisz zlokalizować,również przyczyną...
Biała maź to skutek kondensacji wody na korku która miesza się z olejem i powstaje "majonez" . Spowodowane krótkimi trasami i niedogrzanym silnikiem. Taki majonez powstaje też jak pójdzie uszczelka PG i płyn dostaje się do oleju ale wtedy jest znaczny ubytek płynu i majonez jest dosłownie wszędzie (korek, bagnet, silnik...) Czyli jeśli jest tylko na...
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
Witam, dzisiaj wracając z pracy auto od razu chodziło inaczej, może dlatego że pierwszy tak gorący dzień w tym roku. Nagle temperatura ciągle wzrastała, chciałem puścić nawiew ale leciał tylko zimny... na szczęście gdy auto osiągnęło 100*C byłem już 100m od domu. Gdy go odstawiłem pod autem zaczęła się pojawiać plama z zielonego płynu chłodniczego,...
Właśnie ubytku na miarce oleju nie zauważyłem ale samochód od momentu awarii stoi, więc to nic dziwnego. Chłodnica jest zabrudzona, opryskana olejem naprzeciwko jej jest turbinka, a w tym przewodzie w sumie może nie było aż tak dużo oleju ale cały przewód od wewnątrz był nim ubrudzony. Może ten olej w dolocie zdążył narobić większych szkód? Samochód...
Witaj JANEK26, cieszę się, że wreszcie jakaś wypowiedź płynąca z doświadczenia. Prosze napisz tylko, czy wymienione dolegliwości mogą wskazywać właśnie na taką usterkę, czy dalej powinniśmy grzebać w instalacji i szukać innych przyczyn. Ja przyznam, że jeszcze w lecie kiedy zaczęły pojawiać się przerwy w pracy podjechałem do serwisu i dolali mi płynu...
Witam Mam następujący problem otóż w mojej astrze wracając rano do domu zdziwiłem się bo biegi bardzo ciężko zaczęły wchodzić. Stanąłem na poboczu sprawdzam pedał sprzęgła a on do połowy wpada w podłogę i czuć że sprzęgło bierze przy samym końcu dopiero. Zdziwiłem się bardzo bo to stało się z dnia na dzień. jakiś miesiąc temu wyczułem drobny luz na...
Najpierw dokładnie obejrzyj silnik czy w danym rejonie nie jest mokry awaria uszczelki głowicy objawia się osłabieniem silnika często dymem białym z wydechu ubytkiem lub nadmiarem oleju w silniku to zależy czy płyn idzie do cylindra czy do misy olejowej odkręć świece zobacz czy mają nagar jeśli są jak by umyte to płyn wali na tłoki i jest spalany razem...
1.Ubytek płynu może być spowodowany wyciekiem na zewnątrz silnika{nawet gdy go nie widzisz bo jest mały i odparowuje} np:parownik,nagrzewnica itp. 2.Świeca "brudna" to też nie jest pewnik. 3.Majonez na korku będzie od nie dogrzanego silnika {krótkie przebiegi}.Więc zamiast od razu wchodzić w koszty {które mogą być zbędne},podjedz do mechanika niech...
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
obudowa ubytek matiz ubytek ubytek prądu
uziemienie instalacji elektrycznej amazon assistant schemat przewodów paliwa
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Wyłączenie czujnika airbag na desce rozdzielczej – diagnostyka SRS, kontrolka, PACOS, OBD-II Toyota Yaris II – typowy kąt otwarcia przepustnicy, wartości TPS, adaptacja ETCS-i