Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Nie. Zapomnij. W praktyce będziesz musiał zmienić głowicę, procek i napisać sam software. A HDMI będzie poza twoim zasięgiem z powodów licencji. Równie dobrze możesz zamówić demoboard dla jakiegoś procka np. STi 7100 Trzeba było się rozejrzeć za tunerem HD. Teraz ceny pójdą w górę po tym jak TVP udostępniła free swoja platformę. (Pecha mają Szczecinianie...
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
Tak to jest jak nie robi się pomiarów tylko wymienia części. To że są błędy nie znaczy jak już się przekonałeś że dana część jest uszkodzona. Trzeba wykonać pomiary ale pewnie masz problem z wiązką.
Niestety nie ma żadnych luźnych wtyczek. nie sądze żeby były tak schowane, żebym ich nie widział.
Nie zobaczylem - musiałem przełożyć wiązkę do nowej klapy a na końcu się okazało, że była za długa, gdyż była wyciągnieta razem z ta czescią dachową. Wystarczyło odpiąć niepotrzebny fragment wiązki i przełożyć klapę bez przekładania wiązki. Gdyby szanowny pan Andrzej z postu powyżej dał odpowiedź jakiej oczekuje się na forum, to oszczędziłbym godzinę...
Zdejmij wcześniej klemę z akumulatora. Przewody warto przedłużyć ok 4 cm, żeby ich nie naciągać. Pamiętać o dobraniu odpowiedniego przekroju przewodu. Dobre do zaizolowania będą termokurczki z klejem wewnątrz, samo-wulkanizujące.
Najbardziej skłaniałbym się ku źle pracującej sondzie. Ale przyczyn może być kilka, od zabrudzonej sondy (16V lubią olej) poprzez rzeczywiste jej uszkodzenie po skorodowaną wtyczkę bądź uszkodzony przewod w wiązce.
Witam. W Astrze F odcięcie pompy paliwa jest najczęściej wpięte w wiązce progowej koło siedzenia kierowcy.
kostka z egra off,zlacze ecu off,znalesc druty miernikiem,sprawdzic na obciążenie,to wszystko dziekuje
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Jeżeli wiązka była uszkodzona, to zobacz jeszcze bezpieczniki.
Do pompy paliwa idzie kabel czerwony z granatowym pasmem,puszczony lewym progiem (jak wiązka cała)
Usterką może być zamek w drzwiach kierowcy jak również wiązka łącząca drzwi z karoserią.
do własnego auta radze... a do cudzego co kolega radzi? :arrow: Andrzej.l Zasilanie sterownika, to czarny przewód +15 w jego wiązce.
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wiązka w przelotce tylnej klapy.
Jak rocznik do 94 to spalony bezpiecznik termiczny przy opornicy, jak od 94 to tak samo bezpiecznik lub zgniłe złącze w tym samym miejscu. Co do wycieraczek to przyczyna może być praktycznie wszędzie, silnik, wiązka lub przełącznik.
Coś w wiązce pewnie jest nietegedes. Ewentualnie może ten sterownik nie obsługuje bocznych poduszek i poduszki pasażera (a były w ogóle astry G - bo myślę że o G piszesz bez p. pasażera ?) i ma firmowo oporniki wstawione. W oplu tego akurat nie widziałem, ale w innych autach i owszem.. Zmierz wiązkę, zmierz na pinach sterownika.
Sprawdź wiązkę do tylnej lkapy i masy przy lampach
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
A antena 120 cm nada się na 3 konwertery skierowane na Hotbird 13, Astra 19,2 i Astra 28,2. Czy odbiorę pełną wiązkę z Astry 28,2 czyli wiązkę brytyjską i europejską na tej antenie?
Witam, jestem nowy tu na forum i trochę zielony w tych tematach. Ogólnie podłączając nowe radio do Astry zrobiło się zwarcie i nagle wszystkie kontrolki przestały działać łącznie ze wskaźnikiem paliwa. Działał tylko prędkościomierz. Ogólnie autko odpaliło bez problemu więc pojechałem do domu jakieś 30 km. Wieczorem niestety auto nie chciało już odpalić,...
Zaglądałeś do gniazda? Do czego podłączona wiązka haka?
Koledzy stara historia z zgnitą wiązką pod nogami kierowcy /brązowe masy/.P
To zamontuj te halogeny, pociągnij wiązkę przewodami samochodowymi LGYs lub FLRY (a nie budowlanymi YDY) o przekroju 1,5 mm^2. Możesz spróbować wymontować wiązkę ze starej astry ale to napewno będzie sporo roboty. Oryginalnie, takie oświetlenie zapala się gdy świecą postojówki. Pamiętaj o bezpieczniku. Dodano po 49 Jeżeli zrobisz to fachowo, to nikt...
Wiązka źle położona na silniku i się przeciera w okolicach alternatora.
zapłon czarny w wiązce stacyjki,pompa czerwono-niebieski w boczku-progu.
Witam Sprawdź wiązkę,lub kostki w skrzynce bezpieczników od tylnej wiązki.
Nie znaleziono DTC. Może być to wina komputera sterującego silnikiem Nie wiem czy to pytanie czy stwierdzenie? Tak może być ,może też być uszkodzony przekaźnik,wiązka ,brak masy,uszkodzony UEC itd.
Miałem identyczny przypadek. Problemem były pęknięte przewody w wiązce tylnych drzwi. Podobno częsty przypadek w Astra H. Tu masz jak to naprawić: [url=http://astra-3.pl/usterka-astra-h-n...
Czyli styki albo wiązka.
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
Witam, Czy ktos odbiera, albo wie, czy jest mozliwy odbior kanalow z Astry 2, z wiazki skupionej na UK na terenie Polski (woj. slaskie)? Mam antene 200cm. Dzieki za odpowiedz.
Ja z zapytaniem czy jak mam opel astra h 1.4 bez modulu rec to czy w takim samochodzie da sie go zainstalować A co chcesz tym uzyskać? Pewnie można ale to dużo roboty, druga wiązka, później kodowanie ale i tak nie wiadomo czy na 100% będzie działało.
Wszystko trzeba zmienić skrzynie półosie komputer i całą wiązke silnika 1,4 jest na jednopunkcie a gsi wielopunkt sporo zabawy .
Witam .Wysuszyć wiązkę instalacyjną na silniku i skrzyni biegów oraz skrzynkę bezpieczników.
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Problem jest we wiązce przewodów.
Dokładnie. Tak przypuszczam. Trzeba sprawdzić czy w ogóle jest na nim plus. Pewnie bezpiecznik diabli wzięli, bo zrobiło się zwarcie na wiązce silnika.
Sprawdź diodą sygnał wysterowanie przy ECU, może masz wiązkę uwaloną.
Nie możliwe że po wyjęciu coś się spaliło, to tak jak byś odłączył obwód no chyba że tam coś pozwierane w wiązce.
Ja bym sprawdził wiązkę od rec w kierunku przodu w progu bo coś raczej będzie ugnite albo pływa.
Wyprowadzenia na tym obrazku są następujące: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Jest ta nowa wiązka originalna od opla ?
Wiązka do sprawdzenia. Wysłałem kilka schematów trzeba wszystko posprawdzać może być tak że usterki nie są ze sobą powiązane.
To ja mam coś lepszego niż schemat, wiązka z mojej, takiej samej astry. :D Miernik podłączony między pinem 3 gniazda przekaźnika a pinem C złącza X16 od którego przewód idzie już prosto do akumulatora. http://obrazki.elektroda.net/17_12786180...
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Witaj kolego. Jest to instalacja uszczuplona, tak samo jak w Astrze H combi. 90 procent pęknięta wiązka, 10 - wyłącznik.
Czujnik ciśnienia w skraplaczu lub jego wtyk / wiązka.
Dziękuję kolegom za zainteresowanie, niestety nie czytacie :cry: Mam wiązkę z 3 pinami w aucie, mam czujnik z wtykiem 2 pinowym = jak połączyć. nie da się wpiąć wtyczki dwupinowej w trzypinowe złącze. Co mam kasować jak kabelki są niepołączone, chyba że sygnał się jakoś teleportuje do ECU.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
W archiwach znalezłem taki temat/odpowiedzi: Ustaw sobie antenę na astrę 2 i eurobird (28E). Na małej antenie już od 60 cm będziesz miał takie kanały niekodowane jak Channel 4, Zone Horror, Zone thriller, true movies, movies4men, Bliss, The valut, POP, KIX, BBC News, BBCi (interaktywne przekazy BBC np. mecze piłki nożnej), CNN, SKY News i wiele innych....
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
zgniły ci napewno kable idące od lewego przedniego progu pod nogi kierowcy rozwiń wiązkę i dokładnie obejżyj to częsta usterka
Ale najpierw przetnij opaskę trzymającą wiązkę :)
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
Na 90% cięte przy stacyjce. Leć po przewodach i napraw wiązkę do stanu fabrycznego. Można bez tego i zrobisz przy puszce,ale potrzeba doświadczenia i wiedzy.
Albo wiązka.
Ja zawsze dawałem bez diód chyba że była wlutowana w wiązkę.
jutro zobaczę te przewody idą całkiem na dół od strony silnika Chodzi raczej o te przewody (2 wiązki) co idą ze sterownika u góry pompy do samej pompy, a nie o wiązkę między ECU, a sterownikiem pompy.
Serdeczne dzięki za odpowiedź, a konkretnie gdzie co powinno się znajdować. Przewód ze skrzynki bezpiecznikowej wychodzi do wnętrza autka, ale nie mogłem go nigdzie namierzyć, wieć podciągnłąem własną instalację od tego przewodu za bezpiecznikami, wyszedłem przewodem koło linki od otwierania maski. I od tamtej pory cieszę się halogenkami. Wielkie dzięki...
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
To sprawdź bezpiecznik 18 jeszcze raz. Jak spalony to możliwe że zwarcie we wiązce tył, już ci pisałem. Możliwe że i podświetlenie tablicy tył nie działa. Działa?
Potrzebuję schematu wiązki elektrycznej silnika do Astry G z silnikiem X16SZR, problemem jest falowanie obrotów, chciałbym sprawdzić wiązkę.
Może być poprzerywana wiązka(i) w tylnych drzwiach, a wiele odtwarzaczy jak zobaczy zwarcie przewodu głośnikowego do masy lub plusa wycisza się.
Może być. Mi nie przychodzi niż innego niż macać wiązki. Ewentualnie jak dorwiesz kogoś z takim samym silnikiem to tam zobacz, przy czym jak byli gazownicy w instalacji to coś mogli pokleić inaczej niż fabrycznie, ale ich czujnik temperatury raczej mało interesuje. Jest też opcja że ktoś kiedyś nie założył, podczas jazdy się dyndało i się udydoliło...
Wiązka pewnie gdzieś przetarta
Tak darek108151 dobrze też podpowiada , jest ona w newralgicznym miejscu (strzał w koło i wiązka do wymiany). Byłem świadkiem w ASO i była mowa o tej wtyczce (wiązka w 2016r ----1600zł )
1.4 - Z14XEP Wiązka była oryginalna.
zobacz wiązkę przy rozruszniku chyba kostka na dwa piny czerwony kabel tego co pamiętam, miałem podobny problem ostatnio
Temat rozwiązany klimatyzacja założona i chłodzi. W moim przypadku kupiłem kompletnego dawcę z tym samym silnikiem i przelozylem całą kompletną wiązkę. Rada dla każdego jeśli twierdzisz że to takie łatwe o i jest to pomyśl o tym z 10 razy zanim zdecydujesz się na montaż. Jak bym miał robić to jeszcze raz wolałbym odrazu kupić z klimą
Sterownik na 90% nie, musisz trzepać wiązkę.
F21 to wychodzi że idzie bezpośrednio do sterownika silnika, piny B1,B3,B5. Więc albo sam ster robi zwarcie, coś na jego wyjściu , albo wiązka gdzieś przytarta. Trzeba szukać. Oczywiście nie wykluczone że coś jeszcze czerpie z tego bezpiecznika oprócz ECM.
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
Nie pamiętam dokładnie ale chyba bezpiecznik nr 11 jest od zasilania pompy paliwa Można wciąć się we wiązkę za bezpiecznikiem Tylko czy masz instalację LPG??? Jak tak to taki patent nie pójdzie
jednak musi dostawać twardego plusa, może pomierz przez amperomierz na sztywno do masy czy wtryski jednakowo biorą (jak nie omomierz to może prąd pokaże). Pewnie któraś cholera zwiera , albo wiązka. Hehe zamień wtryski to napewno się okaże co tu sie dzieje :)
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Problem został rozwiązany, "googlując" dowiedziałem się że w astrze g były różnice w wiązkach w nogach kierowcy, i były przynajmniej dwa rodzaje wiązki do 2001r. i po 2001r. Moja astra jest z 2001r. i kupując centralkę dostałem schemat do astry po 2001r. (widać na fotach), a się okazało że w mojej astrze jest wiązka sprzed 2001r.(osobne pytanie to do...
rozbierz boczek i próg lewy,w wiązce progowej masz kierunki czarno-zielony i czarno-biały,krańcówki drzwiowe to szary z wyłącznika lewych drzwi,bagaznik-podłacz pod przewód z krańcówki w lampce,blokada zapłonu czarny plus po stacyjce w wiązce stacyjki,albo czarno-czerwony rozrusznik w tej samej wiązce,to najważniejsze dla ciebie kolory przewodów do...
Brązowe to masy.
dzięki za podpowiedź okazało się że to przerwana wiązka
Może zła interpretacja błędu? Program wskazał na uszkodzenie części a wina leży w okablowaniu (wiązce elektrycznej). Dlatego błędu nie można skasować
Czyli wypiąć i sprawdzić co będzie? Nie wierzę. Masz sprawdzić czy nie spalony. Jak nie będzie zasilania na tą linię to będą błędy . Bezp. albo wiązka.
W wiązce elektrycznej sterownika silnika...
Witam. Czy orientuje się ktoś jak to jest z zamkiem centralnym w Astrze H. Czy da się wpiąć w wiązkę drzwi i mieć sygnał otwarcia i zamknięcia, czy wszystko jest sterowane szyną can ?
Witam. Mam pytanko odnośnie zamontowania tweeterów w drzwiach z tylu. Potrzebna jest odrębna wiązka, czy można sie podpiac pod woofery
Skoro masz schematy to porównuj, ten do Astry się zgadza bo sprawdziłem na swojej, '2' tylko zapomnieli dopisać. :) Ja bym jednak wolał kupić graty razem z wiązką, przełożyć całą to kilka minut roboty. Na forum GSI najprędzej znajdziesz.
Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz wiązkę i główne złącze przy nogach kierowcy, w Oplach przewody i złącza gniją tam na potęgę w szczególności gdy ma się problem z wilgocią.
Tak, zasysalo. Zrobiłem eksperyment i wyjąłem czujnik z wężyka i włożyłem wiązkę no i gasło (a czujnik nowy) To może być problem z wiązka?
Miałem ostatnio Zafirę z tym silnikiem i identycznymi objawami, tylko w sterowniku silnika widać było temperature -50 stopni i był też błąd od czujnika temperatury. Ale nie zawsze. Wiązka czujnik oczywiście dobre. No i że względu na drogie używane sterowniki, auto jeździ tak dalej.
Nie jestem w 100% pewny, ale tam była chyba wpinana wiązka klimatyzacji
Niestety całe okablowanie musisz zrobiś sam. Jak kupujesz alarm to ma on już wiązkę podłączeniową, tak samo jest z centralnym zamkiem. A masz już kupiony centralny i alarm czy dopiero zamierzasz kupić?
Czy łapy silnika 1,6 8V są tak samo rozmieszczone jak 2,0 8V ? Łapy od tych silników są napewno inne, aczkolwiek c20ne było montowane fabrycznie w Astrze, więc problemu ze swapem nie będzie, wymieniasz silnik z osprzętem, wiązkę silnika oraz kompa i po sprawie. Co do skrzyni to lepiej zmienić, aczkolwiek jest możliwość pozostawienia tej, którą obecnie...
Rada z zasileniem siłownika bezpośrednio jest rozsądna. Do przewodów dostaniesz się od kickpanelu. Jeśli jednak uszkodzona jest wiązka drzwiowa lub siłownik, to nic tak nie wskórasz i trzeba się dostać do zamka. Próbowałeś operować zamkiem na dociśniętych do auta drzwiach?
Silniki wizualnie podobne ale różniące się diametralnie między sobą. Silnik XER ma koła zmiennych faz rozrządu zaś XE1 nie. Z tego będzie wynikać inny sterownik silnika + inna wiązka. Nie to że jest to niemożliwe do wykonania ale na pewno nie podejdzie P&P
Czarny przewód w wiązce biegnącej do wyłącznika świateł awaryjnych.
zwykle skrzynia ma swoje własne czujniki prędkości wejściowej i wyjściowej, w Astrze (Aisin) tak jest abs jest zwykle odrębnym układem i ma w zasadzie odrębną wiązkę, w Astrze można go odłączyć całkiem, bez żadnych konsekwencji (wiem bo u siebie w Astrze automat mam wypiętą wtyczkę bo on głupiał (załączał się przy delikatnym hamowaniu) do skrzyni niema...
Z tego co widać na zdjęciu to masz wyświetlacz typu TID, który może wyświetlać tylko godzinę, datę i temperaturę. Aby móc wyświetlać także dane o spalaniu itp. potrzebujesz innego typu wyświetlacza tzw. MID-a. Gdy już go zdobędziesz, to musisz jeszcze dorobić wiązkę z przewodami biegnącymi od poszczególnych czujników do wyświetlacza. Trochę przerabiania...
sprawdź gniazdo i wiązkę przy liczniku.
wiązka aster aster klapa wiązka wiązka drzwi aster
formatowanie karty rozmiar alokacji bezawaryjna pralka wymienne łożyska iskra komputer
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Piec Beretta My Smart nie wyłącza się po osiągnięciu temperatury Projekt obudowy do głośnika B&C 15PS100-4