Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Najbardziej skłaniałbym się ku źle pracującej sondzie. Ale przyczyn może być kilka, od zabrudzonej sondy (16V lubią olej) poprzez rzeczywiste jej uszkodzenie po skorodowaną wtyczkę bądź uszkodzony przewod w wiązce.
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
Tak to jest jak nie robi się pomiarów tylko wymienia części. To że są błędy nie znaczy jak już się przekonałeś że dana część jest uszkodzona. Trzeba wykonać pomiary ale pewnie masz problem z wiązką.
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Do pompy paliwa idzie kabel czerwony z granatowym pasmem,puszczony lewym progiem (jak wiązka cała)
Niestety nie ma żadnych luźnych wtyczek. nie sądze żeby były tak schowane, żebym ich nie widział.
Witam. W Astrze F odcięcie pompy paliwa jest najczęściej wpięte w wiązce progowej koło siedzenia kierowcy.
do własnego auta radze... a do cudzego co kolega radzi? :arrow: Andrzej.l Zasilanie sterownika, to czarny przewód +15 w jego wiązce.
Jak rocznik do 94 to spalony bezpiecznik termiczny przy opornicy, jak od 94 to tak samo bezpiecznik lub zgniłe złącze w tym samym miejscu. Co do wycieraczek to przyczyna może być praktycznie wszędzie, silnik, wiązka lub przełącznik.
Czyli styki albo wiązka.
Jeżeli wiązka była uszkodzona, to zobacz jeszcze bezpieczniki.
Nie możliwe że po wyjęciu coś się spaliło, to tak jak byś odłączył obwód no chyba że tam coś pozwierane w wiązce.
Usterką może być zamek w drzwiach kierowcy jak również wiązka łącząca drzwi z karoserią.
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Wiązka w przelotce tylnej klapy.
Zaglądałeś do gniazda? Do czego podłączona wiązka haka?
To zamontuj te halogeny, pociągnij wiązkę przewodami samochodowymi LGYs lub FLRY (a nie budowlanymi YDY) o przekroju 1,5 mm^2. Możesz spróbować wymontować wiązkę ze starej astry ale to napewno będzie sporo roboty. Oryginalnie, takie oświetlenie zapala się gdy świecą postojówki. Pamiętaj o bezpieczniku. Dodano po 49 Jeżeli zrobisz to fachowo, to nikt...
kostka z egra off,zlacze ecu off,znalesc druty miernikiem,sprawdzic na obciążenie,to wszystko dziekuje
Zdejmij wcześniej klemę z akumulatora. Przewody warto przedłużyć ok 4 cm, żeby ich nie naciągać. Pamiętać o dobraniu odpowiedniego przekroju przewodu. Dobre do zaizolowania będą termokurczki z klejem wewnątrz, samo-wulkanizujące.
Czujnik ciśnienia w skraplaczu lub jego wtyk / wiązka.
Coś w wiązce pewnie jest nietegedes. Ewentualnie może ten sterownik nie obsługuje bocznych poduszek i poduszki pasażera (a były w ogóle astry G - bo myślę że o G piszesz bez p. pasażera ?) i ma firmowo oporniki wstawione. W oplu tego akurat nie widziałem, ale w innych autach i owszem.. Zmierz wiązkę, zmierz na pinach sterownika.
Ale najpierw przetnij opaskę trzymającą wiązkę :)
Dokładnie. Tak przypuszczam. Trzeba sprawdzić czy w ogóle jest na nim plus. Pewnie bezpiecznik diabli wzięli, bo zrobiło się zwarcie na wiązce silnika.
Ja zawsze dawałem bez diód chyba że była wlutowana w wiązkę.
Albo wiązka.
Robi się zwarcie albo przy radiu albo na tylnej wiązce zazwyczaj w bagażniku, czasem jak była robiona blacharka przypalają wiązkę i po czasie jest efekt.P
Sprawdź wiązkę do tylnej lkapy i masy przy lampach
Koledzy stara historia z zgnitą wiązką pod nogami kierowcy /brązowe masy/.P
Problem jest we wiązce przewodów.
zapłon czarny w wiązce stacyjki,pompa czerwono-niebieski w boczku-progu.
Witam, jestem nowy tu na forum i trochę zielony w tych tematach. Ogólnie podłączając nowe radio do Astry zrobiło się zwarcie i nagle wszystkie kontrolki przestały działać łącznie ze wskaźnikiem paliwa. Działał tylko prędkościomierz. Ogólnie autko odpaliło bez problemu więc pojechałem do domu jakieś 30 km. Wieczorem niestety auto nie chciało już odpalić,...
Potrzebuję schematu wiązki elektrycznej silnika do Astry G z silnikiem X16SZR, problemem jest falowanie obrotów, chciałbym sprawdzić wiązkę.
Sprawdź diodą sygnał wysterowanie przy ECU, może masz wiązkę uwaloną.
W archiwach znalezłem taki temat/odpowiedzi: Ustaw sobie antenę na astrę 2 i eurobird (28E). Na małej antenie już od 60 cm będziesz miał takie kanały niekodowane jak Channel 4, Zone Horror, Zone thriller, true movies, movies4men, Bliss, The valut, POP, KIX, BBC News, BBCi (interaktywne przekazy BBC np. mecze piłki nożnej), CNN, SKY News i wiele innych....
Nie znaleziono DTC. Może być to wina komputera sterującego silnikiem Nie wiem czy to pytanie czy stwierdzenie? Tak może być ,może też być uszkodzony przekaźnik,wiązka ,brak masy,uszkodzony UEC itd.
Wiązka źle położona na silniku i się przeciera w okolicach alternatora.
A antena 120 cm nada się na 3 konwertery skierowane na Hotbird 13, Astra 19,2 i Astra 28,2. Czy odbiorę pełną wiązkę z Astry 28,2 czyli wiązkę brytyjską i europejską na tej antenie?
Miałem identyczny przypadek. Problemem były pęknięte przewody w wiązce tylnych drzwi. Podobno częsty przypadek w Astra H. Tu masz jak to naprawić: [url=http://astra-3.pl/usterka-astra-h-n...
Witam Sprawdź wiązkę,lub kostki w skrzynce bezpieczników od tylnej wiązki.
Może być. Mi nie przychodzi niż innego niż macać wiązki. Ewentualnie jak dorwiesz kogoś z takim samym silnikiem to tam zobacz, przy czym jak byli gazownicy w instalacji to coś mogli pokleić inaczej niż fabrycznie, ale ich czujnik temperatury raczej mało interesuje. Jest też opcja że ktoś kiedyś nie założył, podczas jazdy się dyndało i się udydoliło...
Wyprowadzenia na tym obrazku są następujące: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Jest ta nowa wiązka originalna od opla ?
Nie zobaczylem - musiałem przełożyć wiązkę do nowej klapy a na końcu się okazało, że była za długa, gdyż była wyciągnieta razem z ta czescią dachową. Wystarczyło odpiąć niepotrzebny fragment wiązki i przełożyć klapę bez przekładania wiązki. Gdyby szanowny pan Andrzej z postu powyżej dał odpowiedź jakiej oczekuje się na forum, to oszczędziłbym godzinę...
Nie. Zapomnij. W praktyce będziesz musiał zmienić głowicę, procek i napisać sam software. A HDMI będzie poza twoim zasięgiem z powodów licencji. Równie dobrze możesz zamówić demoboard dla jakiegoś procka np. STi 7100 Trzeba było się rozejrzeć za tunerem HD. Teraz ceny pójdą w górę po tym jak TVP udostępniła free swoja platformę. (Pecha mają Szczecinianie...
Witam .Wysuszyć wiązkę instalacyjną na silniku i skrzyni biegów oraz skrzynkę bezpieczników.
To ja mam coś lepszego niż schemat, wiązka z mojej, takiej samej astry. :D Miernik podłączony między pinem 3 gniazda przekaźnika a pinem C złącza X16 od którego przewód idzie już prosto do akumulatora. http://obrazki.elektroda.net/17_12786180...
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Sterownik na 90% nie, musisz trzepać wiązkę.
Wg schematu na rocznik 1998 jest czujnik indukcyjny na położenie wału korbowego. ludzie opisują spalenie się czujnika (płomieniem) nie zaraz po montażu, ale po kilku tygodniach lub miesiącach od montażu. Dziwna sprawa Oryginalny czujnik na pewno ma w środku zabezpieczenie zwarciowe w jakieś formie. Podróbki zwane zamiennikami mogą ich nie posiadać,...
Ja z zapytaniem czy jak mam opel astra h 1.4 bez modulu rec to czy w takim samochodzie da sie go zainstalować A co chcesz tym uzyskać? Pewnie można ale to dużo roboty, druga wiązka, później kodowanie ale i tak nie wiadomo czy na 100% będzie działało.
dzięki za podpowiedź okazało się że to przerwana wiązka
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
Brązowe to masy.
Tak, zasysalo. Zrobiłem eksperyment i wyjąłem czujnik z wężyka i włożyłem wiązkę no i gasło (a czujnik nowy) To może być problem z wiązka?
Wszystko trzeba zmienić skrzynie półosie komputer i całą wiązke silnika 1,4 jest na jednopunkcie a gsi wielopunkt sporo zabawy .
Nie jestem w 100% pewny, ale tam była chyba wpinana wiązka klimatyzacji
Ja bym sprawdził wiązkę od rec w kierunku przodu w progu bo coś raczej będzie ugnite albo pływa.
jutro zobaczę te przewody idą całkiem na dół od strony silnika Chodzi raczej o te przewody (2 wiązki) co idą ze sterownika u góry pompy do samej pompy, a nie o wiązkę między ECU, a sterownikiem pompy.
Wiązka pewnie gdzieś przetarta
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
1.4 - Z14XEP Wiązka była oryginalna.
Wiązka do sprawdzenia. Wysłałem kilka schematów trzeba wszystko posprawdzać może być tak że usterki nie są ze sobą powiązane.
Na przyszłość zaczynamy od diagnozy nie od leczenia . Teraz test powtórzyć parokrotnie , jeśli błędy się powtórzą już wiesz że winny jest pedał gazu. Dla pewności podmianka na sprawny i masz pewność co masz wymienić , dobrze było by też przyjrzeć się wiązce .
Tak darek108151 dobrze też podpowiada , jest ona w newralgicznym miejscu (strzał w koło i wiązka do wymiany). Byłem świadkiem w ASO i była mowa o tej wtyczce (wiązka w 2016r ----1600zł )
Sytuacja jaką zastałem to owinięte razem dwa złącz (2 piny od czujnika spalania stukowego oraz 3 piny z wiązki auta) na długości kabla od czujnika nigdzie nie znalazłem innej wolnej złączki w wiązce samochodu.
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
zgniły ci napewno kable idące od lewego przedniego progu pod nogi kierowcy rozwiń wiązkę i dokładnie obejżyj to częsta usterka
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
zwykle skrzynia ma swoje własne czujniki prędkości wejściowej i wyjściowej, w Astrze (Aisin) tak jest abs jest zwykle odrębnym układem i ma w zasadzie odrębną wiązkę, w Astrze można go odłączyć całkiem, bez żadnych konsekwencji (wiem bo u siebie w Astrze automat mam wypiętą wtyczkę bo on głupiał (załączał się przy delikatnym hamowaniu) do skrzyni niema...
może byś większego założył, niż 30A? zaraz zobaczysz jak wiązka zadymi
Na 90% cięte przy stacyjce. Leć po przewodach i napraw wiązkę do stanu fabrycznego. Można bez tego i zrobisz przy puszce,ale potrzeba doświadczenia i wiedzy.
ściągnij osłonę wtyczki o porównaj kable. Jeśli będą takie same kolory w takiej samej kolejności to ci zostaje przełożenie wtyczki pin po pinie a jak nie będzie pasować to tylko zostaje schemat. Pytanie się jeszcze nasuwa czy czasem wiązka nie jest z astry tylko np. z vectry i w tedy może nie pasować. Pojeździj po złomach może znajdziesz astre z 1.6...
W wiązce elektrycznej sterownika silnika...
Czyli wypiąć i sprawdzić co będzie? Nie wierzę. Masz sprawdzić czy nie spalony. Jak nie będzie zasilania na tą linię to będą błędy . Bezp. albo wiązka.
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Tak o tą wiązkę chodzi.
I to ma być duże spalanie??? to się wogóle nie opłaca czego kolwiek przerabiać :) chyba że o moc chodzi. Można też założyć silnik c16nz na tej samej wiązce.
To napisz w końcu co za błąd sie pojawia. Zasilanie we wtyczce od wtryskiwaczami masz? Standardowo miałeś już wcześnie napisane:szukaj zgnilizny i niepewnych styków w wiązce wtryskiwacza.
Tak się składa że astrę j znam dosyć dobrze . Tak jest tam komunikat niezależnie od rodzaju wyświetlacza jaki masz między zegarami . Napisałem w pierwszym poście , wpięcie w kompa , to nie żuk że masz jeden czujnik na cały samochód. Jeśli chcesz aby ktoś obstawiał w ciemno to wykluczam evap . Reszta może być wszystko . Jak i czujnik , tak i wiązkę do...
sprawdź gniazdo i wiązkę przy liczniku.
Ale dlaczego ma wymieniać cim skoro nic wiecej nie sprawdził, skoro opcom go nie widzi to może jest walniety czujnik lub wiązka.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
To sprawdź bezpiecznik 18 jeszcze raz. Jak spalony to możliwe że zwarcie we wiązce tył, już ci pisałem. Możliwe że i podświetlenie tablicy tył nie działa. Działa?
Może być poprzerywana wiązka(i) w tylnych drzwiach, a wiele odtwarzaczy jak zobaczy zwarcie przewodu głośnikowego do masy lub plusa wycisza się.
Czy ktoś wie jaki trzeba zamówić ten mikroswitch? Chcę to zamówić przed rozkręceniem boczku. Ale jeszcze posprawdzam dzisiaj wiązkę w drzwiach.
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Czarny przewód w wiązce biegnącej do wyłącznika świateł awaryjnych.
Wiązka do licznika...
Może zła interpretacja błędu? Program wskazał na uszkodzenie części a wina leży w okablowaniu (wiązce elektrycznej). Dlatego błędu nie można skasować
To wiem, że do radia idzie. Dokładniej najpierw idzie do radia potem od radia do TIDa (tak jest zrobiona wiązka w Astra I. Tylko, że ten tryb jest dostępny jak zapłon jest wyłączony - więc nie da się jechać i mierzyc :(
zobacz wiązkę przy rozruszniku chyba kostka na dwa piny czerwony kabel tego co pamiętam, miałem podobny problem ostatnio
jednak musi dostawać twardego plusa, może pomierz przez amperomierz na sztywno do masy czy wtryski jednakowo biorą (jak nie omomierz to może prąd pokaże). Pewnie któraś cholera zwiera , albo wiązka. Hehe zamień wtryski to napewno się okaże co tu sie dzieje :)
Witaj kolego. Jest to instalacja uszczuplona, tak samo jak w Astrze H combi. 90 procent pęknięta wiązka, 10 - wyłącznik.
Gdzie w podłodze znajduje się wiązka z kablami w Oplu Astrze G 2003?
dziękuje za podpowiedź kabel razem z wtyką był schowany w wiązce kabli
Dzięki za schemat. Znalazłem inną kostkę i na jej podstawie odbudowałem wiązkę. Pozdrawiam.
F21 to wychodzi że idzie bezpośrednio do sterownika silnika, piny B1,B3,B5. Więc albo sam ster robi zwarcie, coś na jego wyjściu , albo wiązka gdzieś przytarta. Trzeba szukać. Oczywiście nie wykluczone że coś jeszcze czerpie z tego bezpiecznika oprócz ECM.
rozbierz boczek i próg lewy,w wiązce progowej masz kierunki czarno-zielony i czarno-biały,krańcówki drzwiowe to szary z wyłącznika lewych drzwi,bagaznik-podłacz pod przewód z krańcówki w lampce,blokada zapłonu czarny plus po stacyjce w wiązce stacyjki,albo czarno-czerwony rozrusznik w tej samej wiązce,to najważniejsze dla ciebie kolory przewodów do...
Nie pamiętam dokładnie ale chyba bezpiecznik nr 11 jest od zasilania pompy paliwa Można wciąć się we wiązkę za bezpiecznikiem Tylko czy masz instalację LPG??? Jak tak to taki patent nie pójdzie
aster wiązka aster klapa wiązka wiązka drzwi aster
radmor murzynek manta basic kanał prawy słuchawki
ubezpieczenie dodatkowa usterka sterownik centralnego zamka modemix
Audi A4 B7 TDI: Temperatura Włączenia Świec Żarowych Pilarka Stihl ciężko zapala i gaśnie po dodaniu gazu