Wypadałoby podać jaki jest silnik... U mnie, 1.7DTI wyjęcie sprężarki jest bezproblemowe - jest na górze, natomiast alternator to z kanału.
Mam pytanie żeby wymienić rolkę alternatora to czy trzeba wyjmowac alternator czy nie.
Astra nie ma zadnego bezpiecznika. Jesli pasek jest ok sprawdz napiecie bezposrednio na alternatorze. Jak jest to samo wyjmij alternator i sprawdz go na stole czy laduje.
Jak nie masz ładowania to nie będziesz miał wspomagania. Prawdopodobnie mostek jest uszkodzony. Musisz wyjąć alternator i sprawdzić.
Nie. Padła odpowiedź - może czas by już było wyjąć ten alternator?
A może tak byś podał typ alternatora? BOSCH, LUCAS ? Regulator to jest to urządzenie z którego wystają szczotki. Jeśli nikt wcześniej nic nie przerabiał to powinien być BOSCH, można go wyjąć bez rozbierania alternatora.
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania.
Dobra, sorry. Tak mi powiedział mechanik co robił alternator, bo tam ciężko jest go wyjąć. Widocznie mnie ściemniał... Pozdrawiam
Wyjmij alternator, oddaj do naprawy, załóż i ciesz się naprawionym autkiem
nie wiem jaka dokładna mogła byś przyczyna? A kto to zgadnie?Szczotka(i) się zawiesiła?, a może gdzieś jest coś niedokręcone-jakieś połączenie?Pewnie trzeba wyjąć alternator i zrobić dokładny przegląd.
Rada jest taka że należy wyjąć alternator i,to ile możesz samemu, zbadać,obejrzeć a resztę do punktu gdzie regenerują alternatory
Jest jest. :D Mogę jeszcze dodać, że łatwiej alternator wyjąć dołem. Mam LPG i troszkę takie coś mi przeszkadzało :D Wszystkim dziękuję, i cieszę się jeśli wywołałem uśmiech na twarzach wyjadaczy.
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Żeby zdjąć alternator,najlepiej jest zdenontować pokrywę pod silnikiem i odkręcić klakson pod zdeżakiem i wyjąć go dołem.inaczej się nie da zdemontować alternatora,przynajmniej tak mi się zdaje.trzeba także pościągać węzyki gumowe z wakumpompy(z tyłu alternatora).aby zdjąc pasek wieloklinowy trzeba włożyć klucz 15 najlepiej kluczem nasadowym na śrubę...
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Sprawdziłem ładowanie, trochę dziwnie bo na wolnych obrotach raz jest 8.02 V a na wyższych 10.02 V zaś innym razem na wolnych obrotach jest 12 V, chciałbym też powiedzieć że kontrolka od ładowanie na desce, nie świeci nie żarzy cały czas jest ok. Jak odłączę klemę od akumulatora podczas pracy silnika, silnik natychmiast gaśnie. Jasne jest że alternator...
W du.ę z takimi radami panie Jasju1984. Ta śruba jest włożona od prawidłowej strony, tak ma być, choć nieraz sam na nią fiksowałem. Odkręca się jedną śrubę mocującą łapę od spodu, drugą luzuje lub też wykręca i tą długą śrubę można wyjąć. Wszystko da radę zrobić z góry, bez kanału.
Typowa rzecz w Oplu płyta z reglerem do zmiany ,od razu najlepiej zmień kpl. co by za chwilę nie robić 2x. Cżesto przy awarii płyty, pali żarówkę w liczniku lub upalony obwód kontrolki w reglerze.Podłącz próbówkę do masy i do odłączonego cieńkiego kabla altka i zobacz wtedy czy jest kontrolka.Jak będzie to tylko alternator do naprawy ,jak "na krótko"...
opel astra rocznik 2003 1.7 DTi isuzu w styczniu zapaliła sie kontrolka od ładowania i cały czas sie swieciła okazało sie ze alternator popsuty. Zregenerowali wymienili zestaw prostowniczy + regulator hitachi za 110 zł. + uszczelniacze za 5zł. i naprawa i sprawdzenie za 50zł. jakies 2 tygonie temu znowu zaświeciła sie kontrolka od ładowania ale gdy...
Witam! Musisz zacząć od alternatora to najprostrze ( może trzeba nawet wyjąć alternator i na stół probierczy aby być pewnym że jest sprawny), ale u mnie była uszkodzona elektronika wspomagania i dopiero sie uspokoiło ładowanie, po naprawie pompy wspomagania wszystko wróciło do normy
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Witam. Mam problem z ładowaniem w samochodzie. Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok. 13.6V a gdy włączę jeszcze światła to spada do około 13.5V. Mierzone na klemach akumulatora, na samym alternatorze jest o około 0,1V więcej. Wykręciłem dziś alternator i wyjąłem regulator razem ze szczotkami. Jedna szczotka jest trochę dłuża od drugiej. Czy to...
Witam. Zanim napiszę co i jak to podkreślam, że użyłem wcześniej przycisku szukaj. W astrze mojej zony od pewnego czasu święciła się kontrolka ładowania, po jakimś czasie zaczął wariować obrotomierz po czym padł kompletnie, ładowania też oczywiście już wtedy nie było. Mechanicy wszelkiej maści mówili, że to alternator. Wyjąłem więc alternator oddałem...
https://obrazki.elektroda.pl/5001614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8546044300_... Witam, w mojej astrze z16XEP zniażdżyło tłok oraz złamało zawór ssący i powyginało sąsiedni. Myślę, że korbowód też nie jest prosty. Gładź cylindra ma duże wżery. 1.Czy w tym silniku blok jest tulejowany? Czy ma cylindry wywiercone...
Taki włącznik podłącza się przeważnie pod alternator do kabla gdzie po odpaleniu auta pojawia się 12V a nie pod żaróweczke od podświetlenia włącznika. Zobacz czy we włączniku świateł działa regulacja jasności. Pozatym wyjmij ten automat od świateł i podłącz jak ci wyżej napisałem.
Napięcie od 15-19V a z akumulatora leci lekki dymek jak przygazuję, akum ma 13V więc mogę go zarżnąć, rozebrałem ten alternator i wyjąłem ten stabilizator ale zastanawiam się czy to ma sens bo jest już deczko stary i już skrzypi łożysko, co myślicie o tej cenie i jakości ? linki do aukcji usunąłem
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Dla mnie nie, ale ty sobie sam nie zrobisz bo: -nie wyjmiesz alternatora, trzeba miec kanał i specjalne klucze ( nasadki Torx) -nie wymontujesz mostka, bo też trzeba miec nasadki torx No, powiedzmy że te klucze zgobędziesz, to nei zrobisz bo: -nie znasz technologii wymiany mostka, jest tam parę szczegółów na których mozna "zapłacić frycowe", po prostu...
nowy regulator wraz ze szczotkami to koszt około 30 pln więc jak co to wymień bo tu prawdopodobnie leży problem. najszybciej jest wyjąć alternator wymiana szczotkotrzymacza z regulatorem zajmuje dosłownie kilkanaście minut. tylko uważaj bo jest kilka wersji regulatora szukaj takiego 14.4v. sprawdź również czy silnik jest dobrze połączony z karoserią...
jeszcze może taka moja mała sugestia: - sprawdź obok alternatora patrząc od góry silnika są podłączone masy. kilka brązowych przewodów. możliwe że masa porównawcza ECM sie urwała lub zaśniedziała. miałem takie przypadki - możliwe ze zapiekł się wtryskiwacz benzyny, należy go wyjąć i delikatnie przemyć jakimś zmywaczem. a sprawdzić to możesz odpalając...
Witam. Mam problem z Astrą F (1995). Zapaliła się kontrolka ładowania w czasie jazdy. Im wyższe obroty, tym mocniej się świeci. Zatrzymałem się, wyjąłem kluczyk a kontrolka ładowania nadal się świeci. Postanowiłem wracać do domu bez włączonych świateł. Pod koniec drogi jeszcze jedna niespodzianka, zaczyna zapalać się co chwilę kontrolka poduszki powietrznej....
W bagażniku jest elektrozawór od butli z gazem ale pisałeś że wyjmowałeś bezpiecznik więc gaz był nieaktywny... No wyciągałem. Jeszcze może sterownik spróbuje odpiąć albo go przełożyć w inne miejsce. Filtry są tylko na RCA(chinch). Ale dziwi mnie że buczy tak samo jak ma wyjęte kable RCA . Wzmacniacz na 100% sprawny? Dodano po 1 Myślę, że sprawny jest...
no i lipa .... wyeliminowałem dziś stacyjkę - posunąl mi znajomy taką mysl - ale niestety pudło. Na krótko po zetknięciu przewodów do uzyskania zapłonu dzieje się to samo. Rozebrałem też deskę rozdzielczą, dostałem siędo kontrolki - po wyjęciu lampki problemu nie ma. Wyjąłem kontrolkę, i zwarłem te styki od kontrolki na krótko przewodem - problem nie...
Tak regulator jest nowy Dodano po 17 Aha sprawdziłem komutator.Multimetr ustawiłem na ikonke diody.Dotknąłem jedna koncówka miernika do pierscieni tych slizgowych co dotykaja szczotki a druga koncówke dotknąłem do tych nie wiem jak to sie nazywa po fachowemu(do tych zeberek) i nie ma przejscia.Wie komutator chyba ok Odnosnie stojana: Wyjąłem go z obudowy...
Witam. Mam problem z moją Asterką. Jest to Opel Astra Classic 1.4 benz.(zawsze leję 95 oktanów) 60 km, 1999rok, sedan, przebieg autentyczny (posiadam auto od nowości) 55 000 km. Astra stoi cały czas na dworze. W te mrozy także. Nigdy z nią nie było najmniejszego problemu. Jednej nocy mróz sięgnął -30 st... i rano nie zarzuciła. Kręciłem kilka razy,...
Witam, Proszę o pomoc w diagnozie problemu z w/w samochodem. Mieszkam na wyspach, a tutaj jak wiadomo często pada. Od kilku miesięcy auto od czasu do czasu nie odpala przy deszczowej pogodzie. Często przy przekręceniu kluczyka słychać jakby silnik nie mógł się przekręcić a cała elektronika gaśnie. Wtedy najczęściej nawet świateł nie da się włączyć....
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
Witam Jeżeli zły dział,proszę mnie cierpliwie poprawić. Szukałem na różnych forach podobnych tematów i jako,że żaden nie rozwiązywał problemu postanowiłem "ostatnią deską ratunku" zahaczyć o tutejsze. Sytuacja wygląda tak: Zimny silnik ( lato +20 na zewnątrz lub zima -15 bez znaczenia) odpala na benzynie (na lpg nie ma możliwości,chyba,że w trybie awaryjnym)...
Kilka lat temu kupowałem dla syna Astrę odpicowaną w PL. Zwróciłem uwagę sprzedającemu na ten pisk na co on... wyjął zaolejony bagnet i dotknął nim wewnętrznej powierzchni paska alternatora. Efekt - objaw akustyczny nie wrócił do dzisiaj.
Witam mam problem z astrą II, jest tam silnik 1.7dti zapaliła się kontrolna akumulatora, i znikło wspomaganie. Wspomaganie jest tam elektroniczne. Mam problem z wyjęciem szczotek z alternatora, może macie jakies schematy jak to zrobić bez wyciągania całego alternatora, a może to wina samego regulatora napięcia? proszę o pomoc i o jakieś schematy.
Dzień dobry, mam problem z wspomaganiem (wersja TRW). Przestało działać. Dzień później radio przestało działać. Wyjąłem bezpiecznik od radia obejrzałem i włożyłem. Zaczęło działać i radio i wspomaganie. Po jakimś czasie znów przestało działać wspomaganie. Wygląda na jakiś elektryczny problem. Akumulator jest OK - nowiuteńki. Bezpiecznik 80A fioletowy...
wyjąć alternator aster alternator alternator aster
dioda bat85 sterownik unister powermixer azusa
Jak zmierzyć przebieg prostokątny na NE555? Błąd nr 255 w kompresorze Mahle - diagnostyka i przyczyny