Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Prostszego do wyjęcia nie ma a ty manual potrzebujesz?
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
pewnie chodzi ci odolną śrube,ona tak wychodzi ciężko ,jak sie nie uda to odkręć wentylator ,z tyłu jest śruba na inbusa
Nie trzeba wyjmować.
No jeżeli nie ma miejsca to trzeba rozbierać. Tak to już jest. A co w alternatorze? Jak szczotki to spróbuj tył alternatora na aucie wyjąć.
Diod nie polecam wymieniać jak ktoś nie wprawny. Chyba się to nawet nie opłaca. W tym mostku są diody pastylkowe (taka moja nazwa) które są wprasowywane, chyba że chodzi o diody wzbudzenia . Zbyt dużo roboty a cały mostek nie będzie kosztował więcej niż 45zł. Chyba że ktoś ma drugi uszkodzony mostek to można przełożyć całą część diod plusowych czy...
Mnie się udawało przez kanał ssący- po zdjęciu rury ssącej. Ale można sie pobawić i rozkręcać całą obudowę. A że tak zapytam. Po co chcesz go wyjąć?
Specjalna nasadka do kółka jest. Lewy gwint. I pneumatykiem trzeba strzelić. Najszybciej i najtaniej wyjąć alternator i dać tym, co regenerują, bo nowe kółko będą pewnie mieć na miejscu.
Czyli wyjmij i napraw alternator, bez odpowiedniego ładowania nie pojedzie. powyżej 14 V na akumulatorze i ok 7V na wyjsciu W alternatora ma być.
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
To zależy, czy uda się odkręcić rolkę (odpowiedni klucz) i czy zejdzie bez ściągacza.
Ja nie dałam rady. Tata za to wyjął alternator jest z tym trochę roboty, ale wystarczyło go otworzyć przeczyscic szczotki bo były zalane czymś i bez problemu teraz auto działa.
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wyjąć alternator. Nie podałeś jaki przebieg auta. Musisz rozebrać alternator.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Witam jestem tu nowy i mam prośbę czy może ktoś wie jak wyjąć alternator z Toyoty RAV4 D4D rok 2004.Nie wiem co trzeba odkręcić aby go wyjąć.z tego co udało mi się zobaczyć to tylko chyba można na dół wyjąć.
A skąd wiadomo że to regulator? NNastępne pytanie to będzie jak wyjąć alternator.
żaden problem wyjąć alternator popatrz co gdzie idzie dasz rade
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
wyjmij alternator sprawdz lozyska,na pewno masz zbyt lekko naciagniety paseknie wiem jak dlugo byl gwizd zanim zginelo ladowanie.obawiam sie ze i alternator sie uszkodzil
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
Aby wyjąć alternator muszę odkręcić zderzak
Wyjmij alternator i zawieź do elektryka.
tak dobrze rozumiesz a jak nie bedzię pradu na wtyczce to możesz na odpalonym silniku odpiać wtyczke od alternatora i podac na alter w tym miejscu plus z akmulatora na wzbudzenie. ( wez kabelek przyłóż do klemy+ i do miejsca po wtyczce przytrzymaj 5 sekund ) wtedy pojawi się ładowanie. jeśli to nie pomoze to MUSISZ wyjąć alternator do regeneracji innej...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Wyjmij alternator rozbierz go na dwie części wyjmij śrubę B+ wyczyść powierzchnię styku z płytą plusową (połączenie stali z aluminium) skręć to wszystko porządnie.
Wypadałoby podać jaki jest silnik... U mnie, 1.7DTI wyjęcie sprężarki jest bezproblemowe - jest na górze, natomiast alternator to z kanału.
Jak nie masz ładowania to nie będziesz miał wspomagania. Prawdopodobnie mostek jest uszkodzony. Musisz wyjąć alternator i sprawdzić.
Proponuje wyjąć alternator,tam tkwi problem.
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
Witaj U mnie prawdopodobnie też uszkodził się alternator, mam wersje 1.4. Czy jest trudno samemu wyjąć alternator z auta ? Na allegro widziałem parę uzywanych w cenie od 100 do 250 http://allegro.pl/toyota-corolla-e11-1-6... Pozdrawiam Bartek
Regulator wymieniał mechanik. Nie miałem możliwości sprawdzić mostków, izolacji uzwojeń itd. Jak do soboty nie dam sobie rady to poniedziałek mechanik wyciągnie alternator i sprawdzę wszystkie diody. Wyciąganie alternatora to ostateczność bo aby wyjąć alternator trzeba zdemontować pompę od klimy. Czy ktoś z Was spotkał się z koniecznością wpisywania...
Kolejna wpadka totalna, wyjmij alternator Honda Civic bodajze 7 gen. 1,7 cdti silnik opel by isuzu.... Z góry sprężarka od klimy z dołu sanki. Odkręcić bez problemu ale pokonać nim zakręt żeby wylazł przez nadkole pod zderzakiem to dopiero sztuka. Ostatecznie wyciągnięty w następujący sposób- jeden się z nim szamocze a drugi kawałem rury i łapką ciągnie...
Astra nie ma zadnego bezpiecznika. Jesli pasek jest ok sprawdz napiecie bezposrednio na alternatorze. Jak jest to samo wyjmij alternator i sprawdz go na stole czy laduje.
Odpiełem B+ przeczyściłem,odłączyłem przewód od kontrolki przy alternatorze i dałem na masę,kontrolka akumulatora zapaliła się. jak sprawdzić regulator napięcia szczotek?żeby się do niego dostać wiem już że muszę wyjąć alternator.
Wyjąć alternator dojechane szczotki , być może również pierścienie ślizgowe.P
Sam już nie pamiętam dlaczego ale w TS-ie 1,8 (2,0 ma tak samo) wyciagałem alternator w dół. Zdaje się że przez to jak jest zamocowany nie uda się wyjąć go w górę. . Nie pamiętam bym odbezpieczał przy tym półoś. Silnik opuszczałem minmalnie w dół i brechą do przodu. Chyba że coś przegapiłem i jednak da się wyjąć od góry.
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Jutro postaram się wyjąć alternator i zobaczę, ciekawy jestem tylko czy dostanę w sklepie takie szczotki do tego alternatora ;/
Witam,odświeże temat mam to samo Low Oil Press też w stilo ale 1,9 jtd 115KM,wcześniej wszystko było dobrze dopóki nie musiałem wyjąć alternator bo padło sprzęgło jednokierunkowe i od tej pory często wyskakuje ten komunikat,nie wiem czy padł czujnik,czy może jak zakładałem alternator nie uszkodziłem jakiegoś kabelka. Olej i filtr wymieniony,stan oleju...
wyjmij alternator i sprawdź na stole - nic innego mi nie przychodzi do głowy , może to nie załatwi sprawy ale zawsze coś się dowiesz
Rada jest taka że należy wyjąć alternator i,to ile możesz samemu, zbadać,obejrzeć a resztę do punktu gdzie regenerują alternatory
Kolego urwałeś połączenie między płytką prostownika, a płytą ze zdjęć. Szczotek brak w tym regulatorze. Pierścienia ślizgowego pewnie też. Wyjąć alternator, rozebrać. Wymienić co trzeba. Założyć z powrotem i przejedzie drugie tyle.
Zależy co jest uszkodzone, ale pasowałoby wyjąć alternator i stwierdzić co jest uszkodzone wtedy można mówić o tym ile będzie kosztowało.
Wyjmij alternator rozbierz , sprawdż komponety przedewszystkim mostek . Jeśli uszkodzony wymień w komplecie z regulatorem
Niestety muszę wyjąć alternator i nie bardzo wiem jak to zrobić w warunkach polowych, ma ktoś jakąś koncepcję bez podnoszenia pojazdu do góry i rozkręcenia pompki wspomagania?
Wyjmij alternator zeby nie połamać osłony. Jest przykręcona trzema wkrętami i są jeszcze trzy lub cztery zatrzaski (nie pamiętam).
Witam. Przed chwilą przywieźli mi aurisa na brak ładowania. Po "rzuceniu okiem" widzę że mogą być problemy z wyjęciem alternatora z komory silnika. Czy da się go wyjąć bez żadnych dodatkowych demontaży jak półośka czy wydech ?
Wyjmij alternator, oddaj do naprawy, załóż i ciesz się naprawionym autkiem
Witam ponownie,potrzebuje podpowiedzi-jak wyjąć regulator napięcia z alternatora hitachi,regulator jest zamocowany dwoma-i tu nie wiem-to są chyba malutkie nity?czy to się zrywa,przewierca wiertlem żeby to wyjąć?W boschu takich problemów nie było...
Cena dobrej jakości regulatora do niego zaczyna się od 120zł, a jak się wkłada chińskie podróbki to właśnie są takie efekty jak tu. Mogę podpowiedzieć jeszcze że lampę musisz wymontować żeby wyjąć alternator.
Czy jest możliwość uszczelnienia pompy bez jej wyjęcia? Np wyjąć alternator to wtedy był by dostęp i można by było zlokalizować wyciek. Tylko jak jest z uszczelnieniem?
niestety musisz wyjąć alternator i sprawdzić diody. miałem kiedyś coś takiego i okazało się że był pęknięty lut na diodzie 3A (małej)
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Witam Co moze być przyczyną tego, iż równocześnie padło ładowanie i wskazanie obrotomierza? Wyjąłem alternator i sprawdziłem miernikiem przejścia wszystko wydaje sie ok. Natomiast przewodem wzbudzenia nie dochodzi prąd. Kontrolka świeci się cały czas. Czy po miedzy kontrolką a alternatorem jest jakiś przekaźnik?
Jak wyjąć alternator w tym samochodzie to nie pomogę. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek w alternatorze czy nie są zużyte lub nie zawieszają się w prowadnicach. Jeśli to nie pomoże to wtedy szukałbym czy nie ma gdzieś luźnych przewodów, stanu podłączenia przewodu masowego od akumulatora do karoserii.
Tam masz sygnal PWM ze sterownika silnika. Na stole ciezko go ruszyc. Wyjmij go z samochodu i oddaj do firmy co sie zajmuja regeneracja.
W samochodzie jest to ciężko sprawdzić . Potrzebowałbyś opornik o wartości ok. 0,18Ω i mocy 1000W Napięcie nie może spaść poniżej 13V. Najprościej wyjąć alternator i udać się do jakiegoś zakładu co zajmuje się naprawą i regeneracją alternatorów. Oni mają specjalne stanowiska do sprawdzania alternatorów pod obciążeniem.
Trochę płynu chłodniczego na dolewkę w razie czego. Bez klucza do wolnobieżki nie da rady. Wyjmij alternator i skocz na jakiś warsztat to przełożą Ci to za przysłowiowego browarka.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Normalnie odkrecasz nakrętke i wys ó wasz.
Wyjąłem alternator, było w nim z pół kilo błota, wyczyściłem wszystko i jest poprawa. Na wolnych obrotach 12,8V(wiem trochę słabo) a na wysokich 14,1V.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Szukałem w internecie i nie znalazłem, poradzicie jak wyjąć cały alternator aby nie rozbiereac pół samochodu
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Witam! Musisz zacząć od alternatora to najprostrze ( może trzeba nawet wyjąć alternator i na stół probierczy aby być pewnym że jest sprawny), ale u mnie była uszkodzona elektronika wspomagania i dopiero sie uspokoiło ładowanie, po naprawie pompy wspomagania wszystko wróciło do normy
niestety musisz wyjąć alternator i posprawdzać diody a w szczególności małą diodę która odowiada za wzbudzenie dokładnie jest ich 3 i któraś z nich jest walnięta Typowe objawy Pozdrawiam
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Chciałem podjechać do elektronicznego ale mam tylko jedno auto i nie mogę wyjąć alternatora żeby go rozebrać i podjechać po diody więc chciałbym się dowiedzieć jakie...
Niestety ja nie wiem jaki jest u ciebie zamontowany alternator, mostek prostowniczy na pewno jest w alternatorze, najlepiej wyjmij alternator na stół i sprawdzaj. Opisów sprawdzenia alternatora lub regulatora jest w sieci mnóstwo, ja nie widzę innej możliwości , może po prostu szczotki się skończyły ale to musisz sprawdzić i koniec kropka.
jaka przebita dioda?? No i już wątek w kosz powinien polecieć. Wyjmij alternator i poszukaj drugiego, sprawnego. Koszt na szrocie będzie dużo niższy niż naprawa Twojego.
Witam ! Porady Kolegów są słuszne , ale sądzę , że trzeba będzie wyjąć alternator . Rozebrać go , wyczyśćić wewn. z brudu , oraz spraw. diody [ na przebicie , oporność w kierun. zaporowym itd. ] Sprawdzić też połączenia mocowania diod . Pozdr.
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Witam Dziś mi się udało wyjąć alternator ,aby wymienić regulator napięcia - było ciężko . Tam jest jeszcze kondensotor czy jego tez wymienić na nowy bo ten jest zardziewiały , jeśli tak to może ktoś zna jego wartość . Czy tom są jeszcze jakieś szczotki czy tylko te przy regulatorze ? Pozdr.
zauważyłem ostatnio że wszelkie żarówki jak i wyświetlacz w liczniku strasznie mi mruga domyślam się że to ładowanie. ale nie wiem czy to regulator napięcia czy szczotki, próbowałem wyjąć alternator ale okazuje się że to problem bo jest przykręcony razem z pompą wspomagania alternator to valeo ile może kosztować regulator i czy jest on razem ze szczotkami?...
To zależy ile przewodów dochodzi do alternatora, jak dwa to musisz wyjąc alternator i sprawdzić czy diody są dobre a w szczegulności te małe od wzbudzenia, jak do alternatora dochodzi więcej przewodów to musisz na samym początku sprawdzić osprzęt przy alternatorze a jak to nic nie da wyjąć alternator. Pozdrawiam
Będziesz musiał wyjąć jednak cały alternator.
nie wiem jaka dokładna mogła byś przyczyna? A kto to zgadnie?Szczotka(i) się zawiesiła?, a może gdzieś jest coś niedokręcone-jakieś połączenie?Pewnie trzeba wyjąć alternator i zrobić dokładny przegląd.
A jak już wszystko sprawdzę i odnośnie połączeń masy i plusa, wszystko będzie ok. I sprawdzę bezpieczniki i też będzie dobrze. To podpowie, może jakaś osoba, czy aby wyjąć ten alternator, to gdzieś wyczytałem na forum, że trzeba podobno korektor odpiąć 😛. Jest on umieszczony od strony grodzi. Wiem, że górny wspornik od alternatora to dam radę odkręcić,...
Przepraszam że cię uraziłem, ale o takich banalnych sprawach jak "żarówka", nikomu bym głowy nie zawracał na poważnym forum. Interesuje mnie czy warto od razu ryć alternator czy może jest coś jeszcze specyficznego w tym aucie, na co warto zwrócić uwagę i może od tego zacząć. W końcu Iveco ma swoje smaczki. Jak ktoś jest w temacie Iveco biegły albo miał...
Wyjmij alternator i rozbierz go tak żebyś miałna wierzchu diody i je sprawdz prawdopodobnie padła któraś od wznudzenia dioda pozdrawiam Jacek:) Dodano po 30 wzbudzenia
Z wyciaganiem alternatora w tym modelu też nie ma jakiegoś specjalnego problemu - na spokojnie do około godziny roboty. Pierwszy raz najgorszy jest, zwłaszcza odkręcić te dwie śruby obok osłony termicznej wydechu - a wystarczy je lekko zluzować dosłownie (płaski klucz 16mm, cienki dość) Ale oprócz tego trzeba zdemontować łącznik kolektora dolotowego...
A ja mam pytanie, może niezbyt mądre, ale jednak mnie nurtuje. Wyjąłem alternator i mam na nim klemy oznaczone D+, +, - ...przy czym do "-" nic nie było podłączone. Czyli - to W ? Alternator z Opla Kadetta diesla (razem z silnikiem jeździ teraz w Asconie), co ciekawe wyprodukowany przez francuską firmę Delco Remy.
na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Na pewno różnią się rolką. Ale ten chłodzony powietrzem ma trochę cofnięte łapy mocowania więc może i pozycja względem paska byłaby taka sama. Poczekam jeszcze może znajdzie się ktoś kto tego wyczynu dokonał. Dzięki za odpowiedź Dodano po 3 no właśnie z tym podjęciem decyzji jest problem. Bo nie mam tego chłodzonego...
Można też od dołu wyjąć, ale wtedy musisz mieć podnośnik i trzeba półoś wyjąć. Od góry bez podnośnika, tylko trzeba się trochę powyginać :D
Szczotki wymieniał elektryk samochodowy. Specjalizacja alternatory. Ja tylko wyjąłem i zamontowałem alternator
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Spróbuj u innego elektryka ,Jeżeli wyjął alternator sprawdził i zrobił przegląd -naprawę i nie potrafi usunąc palącej kontrolki to coś jest nie tak z tym elektrykiem a nie samochodem.Chyba że było bum lub jest zwarcie na wiązce od alternatora ale to też powinien zlokalizować lub Ciebie o tym poinformować.Podejrzenie o próbę wyłudzenia kasy!? Więcej...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Nie. Padła odpowiedź - może czas by już było wyjąć ten alternator?
Tak wstawienie LEDu lub słabszej żarówki również będzie powodować nie wzbudzanie się. Silnik 1.8t AJQ i alternator 90A Bosch, wg katalogu jeden przewód to Lampka drugi to sygnał obciążenia do komputera. Czyli interesuje nas tylko lampka. Możesz wziąć drugą żarówkę, plus do akumulatora, minus do pinu L (schemat) w regulatorze i sprawdzić czy zgaśnie...
Witam. Z motoreduktorem bedzie tak samo jak z alternatorem. Ile mocy dostarczysz do motoreduktora, to wyjmiesz tylko 95%. Perpetum momille jeszcze nikt nie wynalazł:D
Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre. Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana...
wyminiałem sam! za regulator zapłaciłem 65zł! ale to był alternator VALEO ale ceny wachają sie od 40 do 130zł w zależności do czego! tak jak koledzy napisali sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika powinno wynosić około 14,4V jeśli jest poniżej 14V to wyjmij alternator i pod plastykową osłoną bedziesz miał przykręcone takie niewielkie...
Jak sprawdzić/ zbadać stan diod ? Gdzieś czytałem o sposobie z zarówka 12V21W Dzisiaj raczej nie bede wyciągnąć alternatora troche robity przy tym jest by go wyjąć
Witam, mam taki problem, mianowicie niedawno kupiłem bmw e36 1.8 benz z gazem i po tygodniu rozładował się akumulator, miernikiem sprawdziłem ładowanie, nie było go w ogóle. Wyjąłem alternator i zaniosłem do naprawy, wymienione zostały szczotki, diody i teraz jest w 100% sprawny. Zamontowałem go i jeszcze raz sprawdziłem, niestety dalej niema ładowania...
Wyjmij ten alternator i go sprawdź , na zapas się nie martw.
Ok. Jutro zerknę co może być tego przyczyną. Postaram się wyjąć cały alternator i znaleźć usterkę.
nowy regulator wraz ze szczotkami to koszt około 30 pln więc jak co to wymień bo tu prawdopodobnie leży problem. najszybciej jest wyjąć alternator wymiana szczotkotrzymacza z regulatorem zajmuje dosłownie kilkanaście minut. tylko uważaj bo jest kilka wersji regulatora szukaj takiego 14.4v. sprawdź również czy silnik jest dobrze połączony z karoserią...
vectra wyjąć alternator astra wyjąć alternator aster wyjąć alternator
silnik elektryczny kosiarka creative głośnik ciszej głośniej wiertarka regulator obrotów
echosonda lowrance echosonda lowrance
Parametry diody z dwoma niebieskimi paskami Jak włączyć monitory DVD w zagłówkach BMW E60?