Zmień źródło wzbudzenia na +15.
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Podłączam wszystko tak jak trzeba (pod ladowanie). Witam. Podłaczasz pod kontrolkę ładowania ale od strony plus 12 V, a musisz podłączyć od strony wzbudzenia. Rysunek wszystko wyjaśnia.
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Pierwsze,zasada przekazania właściwych INFORMACJI, po włączeniu zapłonu zapala się lampka ładowania jasnym światłem,po uruchomieniu silnika świeci lekko przyciemnionym,i to jest dla nas jasna informacja że jedna najmniej dioda wzbudzenia jest uszkodzona .Zgadza się.
w Astrze F idzie wzbudzenie rozrusznika BEZ żadnego przekaźnika bezpośrednio przez ten inhibitor switch ale styki i kable tego inhibitor switcha są tak pancerne, że mocniejsze od stacyjki
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
diody wzbudzenia.
sprawdź przewody ,alternator,wzbudzenie
miałem podobną sytuacje była uszkodzona dioda wzbudzenia
A może kabelek się urwał? Sprawdziłeś czy jest wzbudzenie?
ale jak odepne te kabelek to potem się alternator sam nie wzbudzi?
Dziś mogę dopisać finał historii z altkiem, otóż kupiłem na autozłomie taki alternator bez vacpompy za 200zł, wymieniłem i wszystko gra. Mogę powiedzieć, że jestem bogatszy o następne doświadczenie z napraw mojej Astry. Pozdrawiam wszystkich
Przez kontrolkę początkowo, później leci z diod wzbudzenia.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Ładowaie w tej Vectrze coś jest nie bardzo. Powinno być odrazu po odpaleniu auta. Przyjżyj się alternatorowi i wzbudzeniu.
Czy kupiłeś taki sam typ z takim samym regulatorem? Różne regulatory mają rózne sposoby wprowadzenia napięcia wzbudzenia
witam, żarzenie kontrolki to typowy objaw uszkodzenia diody wzbudzenia, powodzenia
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
Jaki to alternator? Diody wzbudzenia sprawdzone?
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
W astrze G w alternatorze Delphi nie ma diod wzbudzenia, za jest tylko jeden łacznik z drutu w miejscu diody.
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku.
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
W samochodzie powinno być na wzbudzeniu ok 2,2V co najmniej.
Czyli nie ma gdzieś dobrego styku lub kabelek od wzbudzenia gdzieś zzieleniał. Zasilanie wzbudzenia idzie przez żarówkę w liczniku.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Napięcie na rozruszniku jest cały czas, tylko elektromagnes wypychający ma sygnał po przekręceniu stacyjki. Podobnie jest zresztą z alternatorem - też na stałe podpięty do aku, a wzbudzenie przez stacyjkę.
Witam, Chcialem zapytac gdzie znajduje sie czujnik tem cieczy ktora daje sygnal do ecu zeby zalaczyl wentylatory. Odpiecie go wzbudzi wentylatory? W astrze sa przekazniki od wentylatorow czy to jest modul jakis osobny wenrylatorow, bo gdzies widzialem chyba :)
Najpierw sprawdź napięcie w instalacji przy chodzącym silniku. Jeżeli będzie coś nie tak to trzeba sprawdzić trzy małe diody wzbudzenia w alternatorze.
Witam W tych Oplach alternatory były Hitaschi,nie wiem jaki u Ciebie ,gdy był problem z gaśnięciem kontrolki problem był z przekaźnikiem na prawym słupku jak pisze kolega Pawel wawa.Natomiast gdy był problem ze wzbudzeniem (miałem taki przypadek)uszkodzona była mała dioda na regulatorze lub szczotkotrzymaczu ,raczej przy nim .Była przerawa na niej i...
Do mojej nagrzewnicy idą tylko dwa przewody sygnałowe. Podejrzewam że będą tam dwie sekcje zasilane plusem . Jedna np odpala 70% nagrzewnicy. Druga 30%. W zależności od obciążenia alternatora i kondycji Aku. Podobnie Jam w grupie vaga. Po prostu bym sobie zrobił tą nagrzewnice po przycisku, jakbym miał pewność w jakiej postaci odzie do niej sygnał do...
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Uszkodzona jedna z diod uzwojenia wzbudzenia.
Sprawa się sama rozwiązała. Zegary nie są przystosowane do halogenów. Wykorzystam to, że lampka halogenów się świeci do wzbudzenia mikroprzekaźnika który wysteruje mi głównym przekaźnikiem w instalacji.
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
Nie mozesz. Jaki Opel? Astra H? 1,3 benzyna dołożyłem ten przewód do wzbudzenia ,chociaż wiem ,że tam jest 5V ,narazie jeździ i ładuje 13.4V ja jałowo.
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania. W astrze h to ciężko o tą kontrolkę do wzbudzenia...
lecz po poruszaniu kabelkiem od kontrolki przy alternatorze zapaliła się Tu kolega sam sobie odpowiedział. Po prostu brak dobrego kontaktu. Trzeba wyczyścić wszystkie styki, lub wymienić odcinek przewodu jeśli jest przerwany. Wszystko powinno wrócić do normy. Po włączeniu zapłonu kontrolka musi świecić, bo wtedy jest podawane napięcie na uzwojenie...
Juz wiem kabel wzbudzenia musialem wymienic i gra
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu?
Tutaj na tym automacie masz masę stałą a na kontrolce alternatora po wzbudzeniu jest zasilanie, dlatego tak musisz podłączyć.P
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania? Tak.
I jeszcze jedno czy na wyjściu czujników musze umieszczać diody zeby nie uszkodziły pozostałych przy wzbudzeniu ??
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
A po co schemat, B+ łączysz kawałkiem przewodu z wyjściem diod wzbudzenia ( ten zalutowany łącznik łączący mostek z regulatorem) i dodatkowo B+ łaczysz poprzez żarówkę z śrubą kontrolki. Ustawiasz na zasilaczu 12V, patrzysz czy świeci się żarówka i czy koło pasowe stawia opór. Nastepnie zwiększasz napięcie, patrzysz czy żarówka zgaśnie i kolo pasowe...
VDO jest lepsze - czyta płyty wypalane delco nie każde czyta palone. Radia są zamienne między sobą. A może ktoś wyciął przewód wzbudzenia wyświetlacza przy radiu POWER ANT ? Masz kod do tego radia czy eprom masz bez kodu ? Jak masz kod to przeprowadź normalną procedurę wbicia kodu . Panel masz od VDO ? Daj foto tyłu panela .
Są produkowane w GB. Dobre i tańsze są zamienniki z Cargo, ale masz rację-tak awaryjnego regulatora to ja jeszcze nie widziałem. Zastanawiam się, czy nie dało by się zaadaptować tego z Delco z Astry G, co nie masz diod wzbudzenia a łącznik z drutu zamiast jedne z nich.
nie identyczna bo w twoim przypadku jest najprawdopodobniej problem we wzbudzeniu zacisku df np przepalona żarówka.
zaden silnik krokowy,zwykły komutatorowy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. Moment obrotowy regulowany poprzez PWM
Hej. W Astrze padło ładowanie. Chciałem wymienić regulator napięcia, albo najlepiej cały regulator wraz z diodami, jednak nie jestem pewien jakie części powinienem kupić do alternatora o oznaczeniu 93189496. Czy ktoś z Was posiada może jakiś katalog i jest w stanie podać prawidłowe oznaczenia? Z tego co wyczytałem są jakieś dwa rodzaje regulatorów z...
Witam. Składam po kimś sprzęgło jak w tytule. Przy rozruszniku mam 3 kable jeden plusowy od akumulatora, czarno czerwony na wzbudzenie i niebiesko czerwony nie wiem od czego. Ktoś może podpowiedzieć od czego może być ten niebiesko czerwony cienki przewód? Znajduje się przy rozruszniku i ma też oczko tak jak na wzbudzenie rozrusznika. Z tego co znalazłem...
Chodzi o te montowane w m. innymi w Vectra B/Omega a Astra G. Mostki wiadome, różnia się tylko tym, że jeden ma diody wzbudzenia a w A. G. jest tylko zwora. A regulatory są te same, czy się róznią?
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Oglądałem dość ładną Astrę H z 2009r, moje wątpliwości wzbudziły dwie rzeczy: -odczyt rezystancji poduszki kierowcy i pasażera 7,3Ω, a pozostałe około 2,3Ω. czyżby rezystorki wsadzone? -przebieg odczytany z ECU silnika 2004km (dwa tysiące). Na zegarach 78tyś. Nowe ECU to raczej tylko w Oplu by wsadzili, a tam nic na ten temat nie wiedzą. Dziwne?
Może i chiński ( a co nie jest teraz?) . Miałem takie ustrojstwo z alarmem AMT - to chyba polska firma . Jest to syrenka alarmowa ze swoim zasilaniem. Kluczykiem ją wyłączasz kiedy odpinasz akumulator auta. Inaczej się wzbudzi sama kiedy wykryje zanik napięcia. Jeżeli oczywiście ma sprawne swoje ogniwa wewnątz
U mnie nie było sterowania tym zaworem ale jak odpalałem w największe mrozy to palił lekko a po chwili klekotał jak by miał zaraz strzelić z korby a jak podałem napięcie na ten zawór wszystko wracało do normy. Potem zrobiłem z przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora taki cwańcyk i wszystko było ok
Jeżeli to alternator Delco to diody są małym problemem ponieważ spalenie 3A diod wzbudzenia jest równoznaczne ze spaleniem wirnika i regulatora.P
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp. Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8). Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
Jezeli zle go podłączyłem to mozesz mi opisac na podstawie rysunku jak to zrobic dokładnie? Chcialbym miec jakas pewnosc co co stanu regulatora. Pozatym sprawdziłem trzy male diody wzbudzenia i sa dobre. Pozostaje mostek.
tez chciałbym podłaczyć tego rega do innego alternatora (astra f 70A) jaki jest dopuszczalny prad dla tego regla ?, ja mam rezystancje uz wzbudzenia 2,5Ω
Regulator zazwyczaj przeżywa. Mostek ten sam co do vectry i omegi (DER2000),ale trzeba wylutowac diody wzbudzenia i miejsce jednej z nich wstawić łącznik,jak w starym mostku.
wymieniłem tranzystor mocy w regulatorze i dziła ale chyba nie do końca, bo jak juz sie wzbudzi to odczepiam zasilanie i dostaje 15,4V na wyjściu wiec to chyba troche za dużo, i jeszcze takie pytanie bo troche sie pogubiłem, czy zacisk D+ służy tylko do podłączenia kontrolki czy przez niego idzie prąd na uz wzbudzenia zanim altek sie wzbudzi?, bo nie...
właśnie nie wiem jak to jest z tymi przewodami bo w starszych modelach to jest że przewód wzbudzeniowy, czyli ten który który idzie na żarówkę jest do niej bezpośrednio podpięty , a w tym oplu nie idzie bezpośrednio, czyli wtyczkę wyciągam z alternatora a kontrolka dalej świeci . robiłem tak że podpinałem bezpośrednio żarówkę 5w że by wzbudzić alternator...
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
Alternator masz dobry, problemem jest gdzieś utytłany/ ugnity niebieski kabelek łączący D+ alternatora z kontrolką ps. Alternator bez wzbudzenia przy pewnych obrotach sam "wstaje" z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
Brak kontrolki na tablicy wskaźników może świadczyć o uszkodzonym układzie wzbudzenia, prawdopodobnie padnięty jest regulator napięcia. Sprawdź rebulator.
ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą żarówkę od kontrolki ładowania może coś nie stykać a przez nią idzie wzbudzenie ładowania. Jeśli chodzi o upływność no jest OK, i tym bym sie nie przejmował.
Wymieniam bo tak stwierdził elektryk samochodowy. Jak jest Zimny odpalić i sprawdzić ile ma na wyjściu tak ? Ile ma mieć na wyjściu. Stwierdzili jeszcze ze nie ma wzbudzenia ale dałem wzbudzenie poprzez lampkę 5wat lampka gaśnie wzbudzenie jest a ładowania brak jak już się rozgrzeje to w trasie na pełnym obciążeniu ma 14v na postoju 13-13,3
ale zakrecone nie da sie prosciej napisac jaki prad z alternatora wychodzi jak nie laduje i jakie kable odpinasz jak wzbudzenie to normalne ze kontrolka nie swieci aaaaaa do du...y z taka robota
Opel astra h 1,7 dth, brak ładowania mimo ze kontrolka po przekręceniu kluczyka się zapala a po włączeniu silnika gaśnie. Czytałem na forach ze to może być uszkodzony przewód wzbudzenia ale jak takiego nie widziałem. Nie wiem jaki to model alternatora. Czy przy uszkodzonych diodach lub regulatorze napiecia kontrolka nie powinna palić się cały czas?
a może najprostrzym rozwiązaniem będzie podanie obcego wzbudzenia na starcie i wtem dowiemy się czy altek jest ok wtedy będziesz mógł sobie szukac usterki w instalacji auta . pozdr.
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
Witam serdecznie. Opel astra H z silnikiem 1,9 CDTI 120 KM do alternatora dochodzi wiązka składająca się z trzech przewodów, grubszy czyli plus na akumulator, i dwa zakończone oczkiem jeden z nich to wzbudzenie ,a drugi ? Trafił do mnie samochód znajomego ,okresowo znika ładowanie. Zauważyłem ,że trzeci z przewodów nie jest wogóle podłączony (zaizolowane...
akumulator jest ok... prad przechodzi przez przewód wzbudzenia .. a jak aku jest słaby to wszystko swieci dopiero po przekreceniu kluczyka.. a w tym przypadku swieci bez kluczyka w stacyjce....
A sprawdź kolor oleju. Jeżeli chodzi o silnikowy, to jego poziom i kolor nie wzbudził moich obaw. Zresztą 2 tysiące km temu go wymieniałem (wraz z filtrami).
Próg kierowcy? Ok spróbujemy się tam dobrać jak kolejne dwa RECe nie dadzą znaku życia :( Dodano po 1 Kolejny REC i nadal nic to nie dało. Dodano po 5 Rozebrałem progi, wiązka jakby wczoraj wyjechała z fabryki. Nic nie uszkodzone. Ruszałem wszystkimi możliwymi kostkami, złączami, ściągnąłem nawet obudowę kierownicy wszystko w idealnym stanie. Komp wykrywa...
Nie przeniesie takiej mocy. Więc najpierw napęd. A regulator... Zostawiasz z astry. Tylko mocujesz na zewnątrz w obudowie. A z dużego alternatora wyprowadzasz tylko szczotki i wyjście diod wzbudzenia. Ewentualnie dokładasz te diody. Z zasady alternatory dużej mocy montowane są w nowoczesnych autach napakowanych elektroniką. Tam sterowanie jest dość...
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Sprawdziłem syrena wyje gdy podepne ją bezposrednio do akumulatora , więc napewno jest sprawna. więc dlaczego nie wyje gdy alarm jest wzbudzony tylko mrugają same kierunki. Znalazłem przy bezpiecznikach taki czerwony przycisk co to jest moze to z tego alarmu? :|
witajcie, pomóżcie panowie i powiedzcie jakie na wtyczce 2 pinowej powinno występować napięcie? Bo mam mały problem i próbuje znaleźć przyczynę => strasznie mnie się nie podobają właśnie te dwa kable. Tak wg mnie na jednym powinno być chyba +12 jako wzbudzenie z aku, a u mnie co najwyżej 6V.
jeśli po włączeniu zapołonu nie ma kontrolek to nie ma zasilania na licznik albo uszkodzona folia na liczniku (wyciągnąć licznik i sprawdzić zasilanie w kostce - czarny przewód) kontrolka ładowania w takiej sytuacji jeśli świeci to oznacza że ładowanie jest jeśli nie świeci to ładowania nie ma Można sprawdzić ładowanie miernikiem w obydwu przypadkach...
Witam, od dwoch dni mam problem z alarmem. Zainstalowana Superforteca w Astrze F. Podpięta pod przewód od włączników w drzwiach. Do tej pory otwarcie obu drzwi powodowało zarówno wzbudzenie alarmu jak i rozłączenie funkcji ponownego uzbrojenia po przypadkowym wyłączeniu. W tej chwili wyłacznik w drzwiach pasażera uruchamia wzbudzenie alarmu ale nie...
wzbudzi kondensatorowy akumulator wzbudzi agregat wzbudzi
smart sterownik karta muzyczna zewnetrzna tranzystor bc337
kolejność kanałów gdzie naprawie cewke elektrozaworu
Grundig Audi Concert AUZ2Z3 8E0 351 86J – serwisówka, schematy, naprawa, dostępność Bosch suszarka – jak wyłączyć blokadę klucza (Child Lock) w modelach WTH, WTR, Home Professional