Jak najbardziej. Oczywiście z odpiętą wtyczką na cewkomodule.
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? (at)ElektrodaBot
ECU diagnostyka ma na pinie A4.
W astrze G tak.
Jeżeli nie, to sterownik od modelu sprzed 1995 roku, będzie niezsynchronizowany
A nie podwinął ci się oring i nie leje się paliwo do dolotu.
Takie zchowania kojarzą mi się z uszkodzonym sterownikiem,ale głowy bym nie dał.
Na bezpieczniku nr 2 na pewno powinno być +12v podczas kręcenia jeśli niema to podłącz zasilanie bokiem nic się nie stanie jak wtedy zapali będziemy myśleć dalej
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Skontaktuj się jutro,coś powinienem znaleźć. Będziesz do tego potrzebował też tp.
Nie mają sensu. Prawdopodobnie był niski poziom oleju i 5 bieg się wyrobil. Nie musisz wymieniać skrzyni. 5 bieg jest pod obudowa od lewego koła. Można go przełożyć bez ściągania sanek i skrzyni.
Tak ma być, na trójce jest ekran "wiszący w powietrzu" . jest on połączony z masą w okolicach sterownika.
http://www.vectraklub.pl/porady/20-wywol... tu je znajdziesz
Popraw ładnie pisownię, to powiem co masz zrobić.
Pod podwoziem masz "plastikowe" przewody, bardzo wytrzymałe, jak nie było dzwona że się buda złożyła jak harmonijka to nikłe szanse że są uszkodzone. Albo w komorze silnika, albo przy filtrze paliwa, przy zbiorniku, jeśli ktoś tam łapki pchał.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Trochę jest normalne. Jak dużo to przedmuchy na tłokach i/lub zasyfiony separator w pokrywie.
Witam! Mam Astrę z silnikiem x16szr 8 zaworową. Po założeniu instalacji gazowej LANDI podczas jazdy na gazie było wszystko OK! Natomiast rano jak jechałem na benzynie z zimnym silnikiem to auto strasznie szarpało. Dodawałem gazu a obroty się zmniejszały. Było straszne szarpanie. Po przełączeniu na gaz wszystko wracało do normy. Bez szarpania płynna...
czy możliwe że pospadały z prowadnic? Nie ma możliwości , żeby to sprawdzić przez forum :(
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
Skoro w ogóle się nie nagrzewa a waż już gorący po termostacie to jakby chłodnica zapchana? No ale myśle że bez rozbiórki i sprawdzenia co z termostatem i chłodnicą no i przy okazji może pompa wody padła się nie obejdzie. 95C to raczej nisko - astra z x16szr to normalnie puszczała (na wskaźniku) 95C, napewno powyżej 100C się włączał wentylator a zasada...
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
Witam! Auto wczoraj naprawiłem. Przyczyną był ścięty wpust na wale i przestawiło się kółko zębate od zapłonu. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
To jest X16SZR.
Dzisiaj testowałem samochód podczas normalnej jazdy. Nie ma co się zbytnio już rozpisywać - jak na razie nie pojawił się ani raz check na tablicy. W najbliższym czasie wsadzę całość do obudowy EGR z którego uprzednio pozbędę się cewki i ruchomego trzpienia który otwiera i zamyka kanał. Dla chcących poeksperymentować podaję linka gdzie autor emulatora...
(at)andrzej20001- to zdjęcie z internetu, nie moje własne :) (at)sandamiano- chciałbym mieć odczyt temperatury na jakimś zegarze, skąd wziąć sygnał ? :)
W związku z udzieleniem mi informacji przez pewnego forumowicza z Elektrody na temat przyczyny padania tych sterowników, oraz sposobu naprawy, zamykam temat.
Wg katalogu są inne.
Witam, odświeżę pytanie kolegi krynekndm. Mam identycznie to samo w swojej corsie b 1.4 1995r. Po eksperymentach dokładnie to samo dzieje się z moim ślimakiem w skrzyni biegów. Moje pytanie brzmi czy została w tej sytuacji wymiana skrzyni?
witam gdzie sie znajduje to ustrojstwo? auto to astra G silnik X16SZR za info serdeczne dzieki pozdrawiam T Na skrzyni biegów .
Tam ich nie ma wiele, jedyny który może się uszkodzić to ten na radiatorze, równoległym do złącza, który jest driverem wtryskiwacza.
Najprościej zajdź bezpiecznik w skrzynce bezpieczników. Sterowanie podłącz do elektrozaworu gazu przy filterku gazowym. Brak paliwa może doprowadzć do zapieczenia wtryskiwaczy.(brak chłodzenia)
Sprawdz wtryskiwacz i okablowanie napraw to pompa będzie pracować
Są oferowane tak zwane "uszczelki w płynie", zwykle oparte o specjalne silikony do misek olejowych. Środek użyty w tym celu musi być odporny na olej, działanie wyższych temperatur oraz mieć odpowiednią wytrzymałość na duże przemieszczenia na złączu. Możesz zastosować dedykowane popularne masy uszczelniające Elring, na przykład takie jak Dirko , Curil...
Może, wygląda na uszkodzenia kabli zasilających wtryski.
Witam wszystkich, Jak w temacie przymierzam się do wymiany obecnego silnika (x16szr 1,6 8v 1 punkt z lpg 2 gen 322 tys KM) z powodu dużego brania oleju (przy przebiegu 500-600 KM na tydzień zjada ponad 0,5L). Ostatnio wymienione dla pewności (choć pewności mój mechanik nie miał że to pomoże) pierścienie, uszczelniacze i wszystkie po drodze uszczelki....
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
W tych asterkach często padały sterowniki dając podobne efekty jak piszesz. Wymontuj(znajduje się przy akumulatorze) i zawieź do elektronika, który zajmuje się takimi tematami.
Opel astra f X16SZR Opel Astra F x16szr nie posiada egr dopiero astra "G"
Oporniść kilka do kilkanaście KΩ. Jeśli jest z nim coś nie tak to przeważnie pokazuje przerwę (nieskończoność).
klapka w okolicach puszki filtra powietrza sterowana podciśnieniem z okolic podstawy wtryskiwacza
Ok. Mam nowy czujnik. Przykręcony odpowiednim momentem. Problem. W co wetknąć wtyczkę? Gdzie się mniej więcej znajduje?
witam mam problem z astrą G z silnikiem X16SZR 1. dużo pali gazu 13 l/100km instalacja Bingo - M, wyregulowana poprawnie 2. podczas jazdy ok. 60km/h i wyżej, gdy wrzuci sie na luz silnik gasnie, poniżej tej prędkości nie gasnie TECH2 wykazał tylko zakłócenia w pracy EGR do czego sie dobrać? za pomoc dziekuję pozdro T
Witam. Posiadam Opla Astrę F z silnikiem X16SZR 55KW Od dłuższego czasu mam problem z zapalającą się kontrolką silnika. Auto traci na mocy i dużo pali (około 18 litrów) Według kodów błędu które odczytałem jest to błąd czujnika spalania stukowego. żadnych innych kodów błędu nie ma. Po wymianie czujnika spalania stukowego (firmy delphi) błąd w dalszym...
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Często problemem jest lewizna w dolocie...
0.76 bara (atm). A max. prędkość? Może katalizator przypchany?
Stara znana sprawa w X16SZR...
Rozumiem, że nikt nie widział nigdy tak popularnego dekla w Astrze F. I NIKT nigdy nie próbował wyczyścić znajdującego się tam filtra. Pewnie się zdzwisz jeszcze bardzie -ale nikt też nie próbował wulkanizowania prezerwatywy, ani oczyszczania domowym sposobem zużytego oleju silnikowego w celu ponownego wykorzystania . OK, ciężko mi to zrozumieć ale...
Jesli by byla dziura w dolocie to mial by na taka wartosc duze obroty, odpalal by dobrze. Jesli byl by uwalony kabelek to nie mial by wartosci 0,6. Niech poda o co prosilem. Pozdrawiam!
Problem dalej jest :(
kupiłem nowy komp i pilnie potrzebuje zsynchronizować komp z immem ale nikt tego nioe zrobi mi w okolicy ( wszyscy są na urlopach przez 2 tygodnie!!) jest sposób ominięcia w środku jest chyba motka 68hc05/11 nie wiem bo kodowane we flash'u podobno jest tylko program z danymi a klucz imma siedzi w eepromie proca jak go najprościej pominąć? na wymianę...
np. http://astra.autokacik.pl ,resztę znajdziesz używając google
zakupiłem astrę f 1.6i i chcialem zapytać czy rzeczywiście ta kostka jest od świateł ? wygląda na złącze do silnika (?)
Nie rozumiem takie postępowania auto zgłasza błąd, po to ten system jest aby ułatwić życie a ludzie zamiast pierwsze co zrobić to go przeczytać wymieniają w ciemno kolejne części. Kupił byś ELM 327 wydał te 30 PLN i miał byś go do końca żywotu auta i pewnie dalej służył by Ci do następnego auta. Do czytania i kasowania błędów wystarcza spokojnie w astrze...
Jeszcze jakby był katalizator to można by na niego zrzucać winę ale to nie w każdym przypadku. A tak to ewidetnie wskazuje na wyślizgane sprzęgło, tak miałem w merivie 2005 z14xep dwa lata temu też jeżdzone mało i pewnie od nowości tarcza sprzęgła była w aucie. WYprzedzanie tylko po długim czasie i oczywiście po równym lub pochyłym, żadne lewe pasy...
Witam, czy wyjaśniło się co było przyczyną? Mam ten sam problem z tym samym silnikiem i też mam instalację LPG.
Pamietaj, ze serwis ma zawsze racje!
Nie. Sprzęgło nisko biorące to objaw końca (sprzęgła docisk + tarcz ) ,a to co zrobiłeś to prawdopodobnie zapowietrzyłeś ukł. Spr.odpowietrzyć normalnie (dwie osoby) lub ciśnieniowo,albo wtłocz płyn od strony wysprzęglika na oporne ukł. działało. Powodzenia.
Potrzebuję schematu wiązki elektrycznej silnika do Astry G z silnikiem X16SZR, problemem jest falowanie obrotów, chciałbym sprawdzić wiązkę.
Mam, opracowałem, mogę wysłać gotowy emulator. Działa i w multecach, w boschu ( np 1.5.5)
miasto- 11,5
Sprawdź kody błyskowe błędów, jak to zrobić masz napisane tu: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
Wejście na manometr powinno być koło węża zasilającego.
no to w czym problem odepnij kostke z cewki wez miernik lub jaką kontrolke 12v załącz zapłon i bedziesz widział na którym kabelku jest +12v po stacyjce potem ponownie wepnij ją do cewki ale razem z miernikiem lub kontrolką i sprubój doprowadzic do samozapłonu,jak wystąpi zaobserwój podłączone przyżądy czy jest na nich napięcie w momemcie jego wystąpienia.....
Najlepiej zdiagnozować testerem.
(Bump)
Witam!!! Jaki powinien być prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu przy LPG. Samochód Astra I z silnikiem X16SZR z 97r. Na postoju na benzynie kąt ten waha się w granicach 4-12, a po przełączeniu na gaz skacze od razu na 27 stopni. Emulacja sondy lambda jest na "fala 1V".
Przekaźnik na kablu ze zasilaniem stałym ECU
Witam. Czy posiada ktos lu wie jak najlepiej (jakie parametry) ustawić sterownik gazu aby autko jezdziło dobrze?? dyby ktoś miał opis poszczególnych funkcji w ustawieniach bardzo proszę o info. Autko to Opel Astra F, silnik X16SZR, Caravan. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Witam!! Siedze nad Oplem Astra II ze silnikiem 1,6 kod silnika X16SZR. Po podlaczeniu urzadzenia diagnostycznego (czy tam wymiganiu kodu bledu) pokazuje sie informacja o nr. 0607 opisana dalej jako "control module performance". Moje pytanie jest takie: co to jest i do czego sie mozna (jakiego podzespolu) doczepic? Dziekuje i pozdrawiam!!
Witam, mam problem z Astrą 1.6 8v x16szr. Po rozgrzaniu nie chodzi na jeden cylinder na wolnych obrotach. Gdy jest zimny jest OK. Cewka sprawdzona, kable, świece, kompresja na cylindrach. Wszystko OK. Dodam, że mam zaślepiony zawór EGR (gruba blacha) i podłączony tylko elektrycznie - swobodnie chodzi. byłbym wdzięczny za wskazówki dalszej diagnozy....
Witam, wczorajszego pięknego popołudnia wybierałem się w małą podróż niestety moja Asterka zaniemogła. Przed podróżą rutynowo sprawdzam zawsze płyny. Przyświecając sobie latarką nagrałem przypadkowo film z próby odpalenia -> youtube.com/watch?v=namA0HIdHNM wyglądało to mniej więcej tak. Dodam że prędzej od jakichś 2/3 dni Asterka szarpała podczas przyspieszania...
Wielkie dzieki za pomoc, sterowniki poszy do przelutowania. O powodzeniu operacji zamelduje :) Rav
sprawdzałeś zawór egr?
jak na razie dwa pudła.
czegos nie rozumie skoro sprawdzany był techem2 to dlaczego nie wgrano nowego programu z jego poziomu ??? chyba ze ten rocznik nie ma tej funkcji
Najgorsze z mozliwych rozwiązań.Płyn hamulcowy dostaje sie do potencjometru,,i wtedy już t napewno wiadomo że trzeba kupić nowy :)
Za dużo. Ale i tak jest nieregulowalny.
cześć właśnie mam ten sam problem: po wyciągnięciu przewodów z czujnika (Astra 1.6SZR 98r) po kilku sekundach załączają się wentylatory chłodnicy silnika oraz klimatyzacji - wszystko OK, lecz nie działa wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. Widzę że temat dosyć popularny więc może znajdzie się jakiś praktyk?... Mam jeszcze jeden pomysł, żeby odpiąć...
Nie strasz go, w Astrze G X16SZR tak, ale nie F i XE
Temat zamykam. Po wymianie pierścieni i po przejechaniu ponad 1tys. km świece suche oleju raczej nie bierze.
zwarłem pin 5 i 6 zgodnie z instrukcjami z: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Tak astra G x16szr. Gdzie jest ten błąd, proszę mnie poprawić/
Mozliwe ze program mechanika jest kiepskiej jakosci.
Dzięki. Tak, ja na tę stronę już trafiłem wcześniej, ale tam nie ma tego numeru sterownika. Chyba spróbuję tego, który tam jest od Astry F X16SZR, może coś z tego wyjdzie, nie mam pojęcia ? Dodano po 2 Niestety, po rozpakowaniu okazuje się, że nie ma tam X16SZR. :cry:
Asterka jest z 1999r
zawor EGR znajduje sie pomiedzy korpusem przepustnicy czyli wtrysku a pokrywa zaworow jest to takie okragle urzadzenie zamontowane na kolektorze ssacym z wtyczka 4 pinowa skierowana na prawa strone samochodu. przykrecone na 2 srubkach torx
Z chwilą zapalenia kontrolki układu chłodzenia, załączają sie oba wentylatory na max. Kable sterownika wentylatorów wyglądają dobrze, wytyczki też wporządku, jedynie co zauważyłem to dosyć mocno skorodowana śruba, którą przykręcona jest masa poprzez kabel do tego sterownika.
Tech2 i po zawodach.
Głowica (ile razy) była planowana ? Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na dokładność znaków. Bo ja też nie, tylko ustawiłem wstępnie na znaki i zdejmowałem pasek. Miałem podobnie, tylko zmieniałem głowicę, bo pierwsza pękła przy zaworach. Ty coś z blokiem miałeś ? Ja mam silnik z dwoma wałkami, prawie opel, tyle że 1,6 16V daewoo. Dół ok, góra na mijance...
Posiadam starego Opel Testera od viakena i jest tam opcja nastaw początkowych. Z powodzeniem zastosowałem je w astrze x16szr także myślę, że z Twoim silnikiem też nie będzie problemu. Nie wiem niestety jak ten nowy opelscanner, ktory jest za 200zł ale myślę, że viaken nie uwsteczniałby swoich produktów. Pozdrawiam
??
po podłączeniu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Wlot powietrza do filtra nie może być skierowany do przodu
Trzeba było sprawdzić ciśnienie i po problem z głowy
Silnik Astry F X16SZR jest wyposażony w jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F ,a w jaki silnik C16NZ od Astry z 1993.1,6.?Pozdrawiam.
Pewnie teraz na wolnych dostaje za dużo LPG i się dławi. Trzeba zrobić analizę spalin i będzie wiadomo co jest grane. Sprawdż co pokazuje sonda Lambda. Co do szkodliwości to: - jak dostaje za mało gazu to cierpią zawory; - jak za dużo to katalizator (i Twoja kieszeń). Warto więc sprawdzić skład mieszanki.
Nie odczułem raczej znaczącej poprawy, przypadkowo miałem jakiś szajsowy mineralny na początku roku chyba to było widać tragedię na zimnym - ale to trwało tylko tydzień bo później wymieniłem na powyższy od GM. Oczywiście u mnie astra f 1.6 8v 75KM z 99r x16szr. Niby się nie wymienia oleju w tych zabytkach ale myśle że warto raz na jakiś czas toż to...
x16szr aster x16szr aster x16szr czujnik sterownik aster x16szr
arduino dostęp przez internet huawei ładowanie livebox synchronizacji
widzenie przez ściany widzenie przez ściany
QGIS 3.3 zawiesza się po uruchomieniu - wersja 3.28.13 działa Jakim śrubokrętem odkręcić obudowę ekspresu Bosch?