Nie będę się sprzeczał ale jednak jest aparat z czujnikiem halla bez przyspieszaczy, pełen nr silnika X14NZ02KE9203 Astra classik 1999 jeden właściciel numer na silniku zgadza się z dowodem Pozdrawiam Dodano po 1 Krokowy nowy Pozdrawiam
Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Albo źle ustawiony zapłon? Rozrząd?
Xep to jak się nie mylę to ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie). Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki Dodano po 3 Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
przelewy do wymiany, jak to nie pomoże to pewnie i trawersy.
aby skasować inspekcje na liczniku należy wyłączyć zapłon a potem przycisnąć przycisk kasowania licznika i nie puszczając tego przycisku włączyć zapłon.Napis INSP zacznie migać i po około dwóch sekundach wykasuje się .Można puścić przycisk i wyłączyć zapłon - gotowe .
Sprawdź zapłon, silnik C16NZ jest czuły na to.
Tak naprawde to nie miało by znaczenia bo i tak trzeba włączyć zapłon by zasilić sterownik\i.
Check engine :>
przed włożeniem wkładki należy wsunąc mały srubokret do otworu obudowy i przesunąc zapadke blokady widocznie podczas twoich zmagan mogła sie przesunąc i dlatego wkładka nie trafia na swoje połozenie, montaz oczywiscie w pozycji kluczyka na zapłon
Wymień świece na beru, objaw wady fabrycznej mt35e, zakłócenia od cewki zawieszają ECU w sterowniku - umiera wtedy hs can, trzeba wyłączyć zapłon na czas uśpienia ECU.
Skoro pytam to znaczy że nie jes jasne!
sprawdź włącznik świateł czy się nie wypalił. w mojej asterce w porę zauważyłem wypalające się styki i wystarczyło oczyścić styki w włączniku wstawiłem 4 przekaźniki na żarówki i dodatkowe bezpieczniki i wszystko działa... w twoim przypadku myślę że przewód zasilający żaróweczkę podświetlenia włącznika świateł, która zapala się razem z zapłonem stopił...
immobilizer... sprawdz transponder w kluczyku, baterie nie mają z tym nic wspólnego... bo to tylko pilot, w celu zaprogramowania pilota przekręć zapłon i naciśnij dowolny przycisk na pilocie
Otóż mylisz się. Ja chcę tylko wykonać konkretne pomiary, nie liczę na naprawę, potrzebuję tylko diagnozy . Potrzebuję sprawdzić konkretne.......Gdybym wiedział jakie ma, już dawno bym naprawił. To jest przykład dzisiejszych klientów... Takich się nie obsługuje..... Ty zarabiasz więc daj zarobić innym (fachowcom)...tak jest skonstruowany ten świat...
Uszkadzają się często gumeczki w klawiaturze , zapłon powinien być włączony
Witam. Męcze się z taką astrą już jakiś czas. Wypada zapłon na 4cyl.Po rozgrzaniu zaczyna lekko młotkować ,aż sterownik rozłącza wtrysk na 4 cyl.Sprawdzone- -cewka,wtrski,sprężanie,rozrząd,map ma na biegu jałowym ok.40kpa,błądy tylko odnośnie braku zapłonu na 4cyl i losowo na wszystkich,mechanik zdjął głowice,sprawdzł i wymienił uszczelkę.Autoryzowany...
Mialem tak w Tigrze i radio polaczone na stale wyladowywalo aku wiec musialem zalozyc pstryczek na kabelku na ktorym mialo sie pojawiac napiecie po przekreceniu kluczyka .
U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić...
Tak jak koledzy podpowiadają :cewka , moduł , przewody W/N . Ta luźna wtyczka na cztery przewody to coś nie tak , może się mylę ale w tych autach są sondy jednoprzewodowe
Wystarczy tej żenady. Zamykam.
zapłon czarny w wiązce stacyjki,pompa czerwono-niebieski w boczku-progu.
Przyciskasz klawisz przebiegu dziennego, włączasz zapłon, po chwili inspekcja się kasuje.
Witam Mam problem z Astrą 1.6 16v Astra G. Nieregularnie przestaje pracować na wszystkie cylindry. Po zainstalowaniu instalacji LPG widać na podglądzie parametrów że w momencie kiedy przestaje pracować na wszystkie cylindry, sterownik przestaje podawać sygnał na wtryskiwacz(zawsze ten sam). Czy przyczyną jest cewko-moduł i po utracie iskry przestaje...
To nie zapłon.
Witam! Mam problem z urządzeniem odcinającym zapłon, a mianowicie coś się w nim zepsuło i po naciśnięci tego ów magicznego przycisku nic się nie dzieje, czyli tak jak by się zablokowało. Wczoraj miałem nie przyjemną sytuację: Podjechałem pod prace jak co dzień, zgasiłem silnik, wysiadłem z samochodu ale zdecydowałem podjechać bliżej krawężnika. Wsiadam,...
Witam kod 42 zależnie od rodzaju zapłonu 1. zapłon bezrozdzielaczowy - sygnał serujący wzmacniacza 1 i 4 cylinder - za wysokie napięcie 2. zapłon rozdzielaczowy - obwód pierwotny zapłonu - za wysokie napięcie. Pozdrawiam
To prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot. rozrządu, a zapłon ustawia się lampą stroboskopową a nie na centymetry :D
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
W kostce zasilającej kieszeni, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.
Witam, panam jak ma iskare to nie zapali :D , kol oryel jak nie napiszesz co sprawdziłeś, co słychać i widać, skoro immo się nie pali to dobrze nie ma zwarcia :D , pisz precyzyjnie, a żyje astra jak włączysz zapłon?.
Lub włączył zapłon przy wypiętej taśmie, wtedy trzeba zresetować błąd komputerem. To już jego problem, ale czy się wywiąże?
Jeśli jest to SDM 2.0. To linia K wychodzi z pinu 19. Złocze OBD pin 1. 30 (+12V) - pin B15 31 (masa) - pin A30 15 (zapłon) - pin B29
Ogólnie to musisz namierzyć przekaźnik którym alarm odcina zapłon i tam przywrócić instalacje samochodu do seryjnego stanu. Resztę po prostu wywalasz.
Cofnij zapłon
zapłon? czyli gaśnie silnik? sprawdź na dole słupka w nogach kierowcy jest podłużna wtyczka, często w tych astrach gdzieś tam nie ma styku i cyrki się dzieją
Gaz+hamulec i włącz zapłon, kody wyświetlą się na liczniku przebiegu w postaci ECN XXXXYY, zdekodujesz przez tę stronę: http://astra-3.pl/ecn_search.php
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Może po prostu w stacyjce ...
Czy ktoś wie co oznacza kod 92 w Astrze, C18XE - zapłon Simtec. Chek engine zapala się często podczas jazdy, po ponownym uruchomieniu jest dobrze jakiś czas.
zaplon no wsumie sam mam zagwostke.. mam asterke 1,4 8v silnik tez okolo 170tys oczywiscie w gazie i jesli sugerowac sie faktem ze na biegu jalowym oborty powinny miec wartosc okolo 950 obr/min to w tym wypadku te wartosci nie ida w parze z faktami... ale powoli .. mam dwa takie same modele roznia sie tylko rocznikiem.. pierwszy mial zajechany silnik...
Odciecie glownego zasilania czyli zaraz po stacyjce to dobry pomysl gdyz w astrach trudno sie dostac do tego miejsca. Ja jednak proponowalbym 2 punkty odciecia. Pierwszy to zasilanie pompy paliwa. Drugi to zasilanie cewki lub masa kluczowana z kompa do cewki. Dwa rozlaczone obwody znacznie trudniej ominac niz odciecie glownego zasilania ktore mozna...
Sprawdź przełącznik w stacyjce, wygłąda na to że styki po zapłonie włączają się w momencie zwarcia styków rozrusznika, i dlatego jak przestajesz kręcić to wyłączasz zapłon.
Witajcie. Mam problem z swoim Oplem Astra. Po przekręceniu kluczyka na zapłon, pompa nie pracuje przez chwilę, przez co ma problem z odpalaniem. Zaczyna pracować dopiero jak jest kręcony zapłon. Dodam, że przekaźnik pompy paliwa wymieniony i nadal to samo. Co steruje pompą po przekręceniu na zapłon, żeby podawała paliwo przez chwilę? Komputer zepsuty?
Kostka stacyjki do sprawdzenia/wymiany.
Załóż pompe od astry g. 3 przewody . Plus, masa i zapłon.
jak jesteś w sterowniku to funkcja "programowanie" i "inicjalizacja ecu". U mnie jest tak, że tech kże wyłączyć zapłon, poczekać 12 sekund, coś w tym czasie robi, włączyć zapłon, znów poczekac, wyłączyć , włączyć i napisze czy powiodło sie sukcesem, czy nie.
Witam, w Opel Astra G Coupe 1.8 16V po jeździe przy uchylonej szybie w deszczu zaczęła mi świrować szyba i raz nie działa, a jak działa, to jak chce. Wiadomo, co może być przyczyną? Dodam tylko, że na wyłączonym zapłonie, jak normalnie szyby nie reagowały i prawa dalej nie reaguje, to lewa potrafi się włączyć i zapłon zaczyna piszczeć.
Jak widać pierwszy post został zmieniony 3 razy, więc chyba coś dotarło. Znajdź przycisk serwisowy, przekręć zapłon i go wciśnij, po czym udaj się do najbliższego punktu przyzwoitego elektryka.
Jeśli dzieje się coś takiego to przydało by się podłączyć pod jakiś tester i sprawdzić przepustnice i pedał gazu , być może się zacinają . A przynajmniej wypedałować kody usterek (gaz i hamulec w podłogę i zapłon).
A kontrolka oleju i chlodniczego sie nie świecą, kiedy włączasz zapłon?
Tylko jeden model 1,6 miał aparat-C16NZ. Tam był nadajnik magnetoindukcyjny ( cewka). Reszta astr 1,6 miała zapłon bezpośredni (EDIS). Halotron był tylko w astrze 1,4.
Może zapłon przestawiony?
Sygnał immo potrzebny jest tylko do uruchomienia silnika. Później w zależności od wersji silnika , na tym samym przewodzie jest sygnał prędkości auta. Jeżeli wersja silnika NZ to linka. Posprawdzaj wtyczki i masy w silniku.
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Przy odpalaniu na zimnym silniku, silnik się stawia, ciężko kręci. Rozrusznik ok świece ok czy by mógł być jeszcze zapłon przestawiony?
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
A nie może być podpięte do budy? Zalacza dopiero jak daje na zapłon
Witam serdecznie.Tematu w Vectrze nie przerabiałem ale znam to z Astry.Pewnie będzie podobnie.W Astrze jest tak.Sprawdź napięcie baterii w pilocie a jak jest stara to najlepiej wymień.Jest to CR 2032(taka sama jak do biosu).Sprawdź gniazdo baterii.Często od wstrąsów odrywa się od płytki.Po wymianie baterii włącz zapłon i przytrzymaj przycisk od zamykania...
Kolego,sprawdz sobie zapłon
Witaj,coś jest nie halo z podłączeniem tej zapalniczki, wyłączasz zapłon to i te 12 V ma zniknąć w bezpiecznikach masz oznaczenie tej cygarety sprawdż ten obieg, ewentualnie daj przelotkę bezpiecznikową po zapłonie, / rejestrator hm 5A bezpiecznik/ odnośnie pytania nic ci nie zakłóci pracy systemów auta Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic...
Jakie masz napięcie na akumulatorze po włączeniu stacyjki na zapłon?
Opóżniasz zapłon wtedy.
Korekty paliwa jakie ma ?
Zrób odcięcie na sondzie. Będzie dużo palił i złodzieje nie będą mieli za co zatankować wiec auto porzucą. Zrób na czujniku położenia wału. Check się nie zapali. Dodatkowo na rozrusznik by nie zmęczyć akumulatora. Pewnie nowe auto i przewrazliwiony jesteś. Pod blokiem ukradli jedne audi b4 z super zabezpieczeniami a kilka dni później drugie zostawili...
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Oryginalne radio najpewniej po szynie CAN wie czy włączony jest zapłon.
Skoro młotkuje to za wczesny zapłon,.
http://obrazki.elektroda.net/52_12516229... Posprawdzaj sobie S52 włącznik awaryjnych.P
A zapłon regulowany?
Patrząc od przodu to to w prawym rzędzie 1 i 2 styk od góry to styki A i B do sprawdzania błędów Check Engine. Pierwszy w lewym rzędzie to K i pierwszy w prawym to A do sprawdzania ABS. Na wyłączonym zapłonie zmostkować potem włączyć zapłon i liczyć byłyśnięcia. Prościej już się nie da napisac.
Proszę o jakiekolwiek sugestie, jak mogę ten problem rozwiązać. Dzięki z góry Wezwać kogoś, kto się na tym zna, skoro jesteś laikiem. Proste? Jeżeli chodzi o centralkę, to może być Meta System, Cobra, Gemini, Gemel, itd. Odrobina myślenia podpowiedziałaby, że można zrobić dokładne zdjęcia na przykład syrenki, i już nie byłoby zgaduj zgadula. Już nie...
Problem Rozwiązany:) po prostu zapłon padł
Naciśnij guzik w pilocie i w tedy włącz zapłon.
W radiu musisz zmienić typ wyświetlacza. Zapłon włączony, radio wyłączone, trzymasz klawisze 4 i 6, włączasz radio. Chyba tak to było, jak nie zadziała to poszukaj do niego jakiegoś manuala.
tylko żółta lampka Co to jest żółta lampka ?
W jaki sposób możesz mieć iskrę w dieslu skoro ten silnik ma zapłon samoczynny?
funkcja dziala wyłacznie jak masz uaktywnione swiatła dzienne w uec i rec Kabel opcom, tech ale odradzam serwis - wystarczy włączony sam zapłon--- nie masz dziennych nie masz funkcji
musisz zakodowac szyby, tz włączyć zapłon i trzymać przycisk opuszczania do momentu aż zjadą w dół i jeszcze przez 5 sekund i to samo w góre i wszystkie szyby po kolei
1.6 to raczej odpada bo nawet takich nie montowali. 2.2 własnie słyszałem, że straszna kicha. Był jeszcze niedoładowany 2.0 140KM czy jakoś tak. Leta bym chciał fajny motor ale straszą problemami z pierścieniami i ponoć bardzo delikatny i wrażliwy na zapłon.
Rozrząd, sprawdzić kliny kół , zapłon , ciś.sprężania
Podejrzenie pada na układ rozruchu czyli rozrusznik (co można sprawdzić odpalając auto na tzw pych) lub kostka w stacyjce (co można sprawdzić odpalając na krótko czyli dać zasilanie bezpośrednio do rozrusznika). Oczywiście wszystko to robić mając włączony zapłon.
1.Włącz zapłon najpierw 2.Trzymając AS /cały czas/ włącz radio 3.Wpisz kod klawiszami 1,2,3,4 podobnie jak SMS się wpisuje [1 to pierwsza cyfra itd. ustawiany kod widzisz na wyświetlaczu] 4.Zatwierdź AS [5 sekund] Zapłon cały czas ma być włączony :D P.S. Radio to SIEMENS a nie Simens
Spróbuj to zaprogramowac. Jak mi się trafi takie auto to załacząm zapłon jade szybą w dół do konca aż zadziała przeciążeniówka w silniku szyby potem do góry i tak samo z drugą i na 99% przypadków działa.
Jesli sie nie zatarła to przeżyje ,gorzej z wtryskiwaczami koncówki sie przegrzały (za wcześny zapłon)
2.0 DTI to zapłon iskrowy?
Też tak mysle że niestety sterownik.Zagladne jeszcze do pompki w baku ale to raczej nic nieda,szkoda że niemam na podmiane. Pomiary robiłem na przekazniku pompy.Tak jeszcze mam pomysł. Zeby ta mase co idzie ze sterownika na przekaznik cewki styk 85 wypiąc .I dac stała mase z akumulatora.Bo plus na styk 86 pojawia sie tez po zapłonie.Więc pompka zacznie...
Czwśc. Problem w tym że za bardzo nie wiem gdzie te wężyki się znajdują i jakie efekty mam obserwowac, czy mógłbyś mi podesłc jakieś rys. z opisem, jeżeli oczywiście posiadasz? Pozdrawiam.
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
a zapłon nie jest przestawiony
Jeżeli cofa Ci się wał po wyłączeniu silnika, to najprawdopodobniej jest za wczesny zapłon. Przejrzyj elementy odpowiedzialne za zapłon.
...no ale tam kolega gonzotom napisał jeszcze o przełączeniu się w między trybami DIGIT 8/8 a 2/10. Nie napisałeś czy to też już sprawdzałeś. (Musisz w trakcie włączenia radia przytrzymać przyciski 4 + 6, raczej musi być i zapłon włączony - skoro to benzyna :D ). pozdr. commor
to masz wspólny mianownik-układ zapłonowy. Dobrze masz ustawiony zapłon?
Witam potrzebuję wskazówki jak ustawić zapłon na lampę stroboskopową czytałem coś o pubach a i b żeby je zawrzeć przy ustawianiu proszę o odpowiedź
W kiepskim testerze albo na linii CAN.A ze wspomaganiem się łączy?Zapłon da się włączyć?
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
mam problem z astrą 1,6 z zapłonem bezrozdzielaczowym 94' wszystko sprawdziłem zapłon ciśnienie paliwa silnik chodzi płynnie tylko nie ma przyspieszenia ( jest mułowaty przyt gwałtownym przyspieszeniu) o co chodzi?
zapłon aster aster ustawić zapłon odciąć zapłon aster
wyjscie optyczne technics wirus blokuje google podajnik ręczny
wyświetlacz candy nadajnik lokalizatory
Element SMD z kodem 13X - identyfikacja i analiza Szarpanie ciepłego silnika 1.4 w Citroën C3 - przyczyny i diagnostyka