Masz Astrę G czy H? Jeśli G, to z jakim silnikiem: dti czy cdti?
Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Przebieg ma 170tyś. A jak można sprawdzić taką pompę żeby mieć 100% pewności? To samo co do czujnika. Chłopie zaczynasz zadawać "piredołowate" pytania, trochę się wysil !!!! Wpisz w googlach np. pytanie takie "jak sprawdzić pompę paliwową" i wyświetli ci się np. coś takiego: http://www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.ht... Za rękę nie będziemy cię trzymać,...
Witam. Czy rozwiązałeś swój problem z astra J z brakiem mocy na zimnym silniku ? Mam taki sam problem.
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Tak tulejki
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
Taka usterka moze świadczyć o kończącej się przepływce.Po odpaleniu ECU uchyla lekko EGRa co powinien wykryć przepływomierz w postaci mniejszego przepływu powietrza.Jak zmienia się charakterystyka przepływomierza(efekt stopniowego zużycia)sterownik nie widzi zmiany z przepływki i wywala błąd EGRa.Trzeba zapiąć TECHa i sprawdzić co mu nie leży.Jeżeli...
jak odpalam auto muszę trzymać go na obrotach żeby nie zgasł, jak się rozgrzeje to raz chodzi dobrze a innym razem jest masakra
Witam tez mam podobny problem Renault Clio II 1.4 16V + LPG 4-tej generacji.Auto od jakiegos czasu ma problem z odpaleniem rano i tylko rano trzeba krecic z 30 sekund az zaskoczy, chwile ma problem z wejsciem na obroty, czasem sie zaksztusi i zgasnie jak mu chce dac troche gazu...ale jak mu to przejdzie to nie ma problemu przez caly dzien az do rana....
Aku masz padnięty i tyle.
Przecież zdejmowałeś filtr przy niepracującej pompie .Wiec skąd miało być ciśnienie?Mogło być ale jakbyś zaraz wymieniał ten filtr po wyłączeniu silnika - zawór zwrotny jakiś czas utrzymuje to ciśnienie po zgaszeniu. Jak wymieniłeś filtr paliwa to teraz najpewniej teraz zbadać ciśnienie manometrem na wtrysku. Będziesz wiedział czy pompa siadła czy regulator...
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Jeśli zaraz po odpaleniu ucicha, myślę że puki co możesz jeździć.
Jeżeli pompa słabo buduje ciśnienie lub któryś wtrysk daje za bardzo w przelew to silnik może równo pracować ale będzie miał problem z uruchomieniem.
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Miasto to miasto, jedne większe drugie mniejsze.To samo dotyczy sygnalizacji świetlnej oraz korków które poważnie podnoszą koszty eksploatacji pojazdu.Mój nissan 1.6 spala od 8L nawet do 11L.Dość częstym zjawiskiem u kierowców jest zachwalanie swojego auta i co najważniejsze zaniżanie spalania paliwa.Podałeś trochę za mało szczegółów by można było coś...
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Być może jakaś nieszczelność w układzie paliwowy i dlatego trzeba pod pompować paliwo bo go nie ma - schodzi po dłuższym postoju.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
Jak widać wskazuje jak chce więc gdzie jest problem faktycznie w przepływie? Raz pokazuje 8,4 raz 10,4. Również nie problem to ustalić. W kwestii korzystania z programu czy ja cię oceniłem tak jak ty mnie? Ale to Ty prosisz o pomoc, a nie ja. Ja wiem co w okienkach powinno być i czego w związku z tym szukać. I albo darujesz sobie podobne mądrości,...
Mogą być różne przyczyny tego problemu 1.przekażnik od rozrusznika zaczyna padać. 2.szczotki rozrusznika są już na tyle wytarte ze nie łączą 3.zaśniedziale styki kabli (mało prawdopodobne) Najpierw radzę przejrzeć rozrusznik
nie ma gazu. w jaki sposób sprawdzic przekaznik? ale dlaczego tylko na zimnym silniku są problemy?
Hall się tam psuje sporadycznie i tylko jeżeli jest aparat Lucasa ( czarna kopułka). Natomiast psuje się moduł, ale łatwo jest go naprawić.
Wymień reduktor gazowy, to on powoduje problemy w twojej asterce. Dodano po 8 Wiele problemów z rozruchem na zimnym lub po dłuższym postoju. Niesprawny reduktor gazowy puszcza gaz do kolektora ssącego, gdzie dochodzi do nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Skutkiem tego jest szarpanie na biegu jałowym i wyświetla się komunikat "czek".
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Cześć, mam podobny problem. Co było przyczyną u Ciebie?
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Cofa się paliwo
Moja asterka nie ma przewodów WN :D
Wcześniej jak to działało? Na zimnym też gasł silnik?
Sprawdzić błędy to podstawa
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Odczyt temperatury czy jest prawidłowy. Ogrzewanie sond lambda i odczyty.
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
kliknij w ten link mysle ze to i tak kopułka -http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Dzień Dobry czy udało się rozwiązać ten błąd ? Tj P0101? Też mam Opla Astry w 1,6 diesel i 3 mechanik nie może dojść do problemu ,auto szarpie na zimnym silniku.
Pozim płynu chłodzącego w normie ? Może sprężarka od klimy poszłastąd to obciążenie silnika wyciekł zimny odczynnik i wyparował.
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Swiece grzeja.
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Bez LPG? Może pompa paliwa. Trzeba także sprawdzić co ECU widzi na zimnym silniku. Zwłaszcza temperatury płynu i powietrza. Przepływomierz powietrza warto wyczyścić nawet zapobiegawczo.
Głównym odbiorem prądu jest grzałka w nawiewach jeśli jest.
jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory Stukają popychacze,ale jak dojdzie do nich olej to powinny ucichnąć zobaczysz jak zmierzysz ciśnienie jakie będzie, a masz Lpg?ile masz przejechane tą asterką?i który to rok.
Witam, mam problem ze stukajacym z16xe. Stuka jak na filmiku. Była robiona glowica, pierścienie, panewki korbowodowe. Silnik byl strasznie zasyfiony w środku. Silnik stukał przed i po naprawie identycznie. Zimny ciepły nic się nie zmienia.
I w kodach błyskowych będzie kod "666-ten samochód na zimno nie pali bo..."
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
Kolor świec, oraz stan elektrod dużo mówi o kondycji silnika. Mówię z góry, świece na zimnym silniku zawsze będą okopcone.
http://obrazki.elektroda.pl/2989279300_1... Tu masz pokazane miejsca z numerami i kodem silnika.
Witam mam Asterke f i pojawił się nastepujacy proble podczas rozruchu zimnego silnika zachowuje się tak jakb by nie palil na jeden gar jak sie przytrzyma gaz to jest ok ale gdy go sie pusci spadaja obroty na jakies 500 to się dzieje na zimnym silniku ,a gdy jest rozgrzany to jest ok wspomne ze silnik krokowy jest ok czujnik temp też ok wiec co to moze...
Dodałem logi zrobione programem op-com
Problem rozwiązany Prostym sposobem na żarówkę stwierdziłem spalenie świec żarowych na 2 i 3 cylindrze. Po wymianie kompletu świec na Boscha autko odpala bezbłędnie [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
JAki typ silnika?
Witam, mam asterkę i na zimnym odpala i chodzi cichutko. Nic się nie świeci, żaden błąd. Silnik chodzi idealnie. Przebieg 134 tysięcy i nie wiem, co może być tego przyczyną. Może ktoś to przerabiał kiedyś?
Co może być przyczyną, że ciepły silnik nie odpala w samochodzie Opel Astra 2002 rok DTI, a znowu zimny pali na dotyk
Witaj kolego.Moja astra h 1.6 16v jest na gazie,i okazało sie ze miała wypalone gniazda zaworowe.Takze musiałem zrobic mały remoncik i jest wszystko ok.Poprzedni własciciel nie dbał o regulacje zaworów,podobno srednio coś około 30000 km powinno się zrobic regulacje.Powiem szczerze ze kosztowało mnie to 1300 zł.Podobno te silniki nie nadaja się do gazu,ale...
Witam. Posiadam Astra H 1.8 140. Problem jest taki że na zimnym silniku autem szarpie. Problem ustepuje gdy silnik się rozgrzeje. Koledzy proszę o pomoc.
możliwe, że znalazłem przyczynę ale z tym muszę poczekac do rana aby sprawdzić czy napewno. Przyszło mi do głowy sprawdzić omomierzem masę między klemą - a głowicą. Okazało się, że miałem wynik ponad 100 ohmów. Dałem dodatkową masę na głowicę i teraz mam odczyt 2,5 ohma a to już mozna przyjąć za dopuszczalny błąd i opór wewnętrzny przewodów. Zobaczymy...
Witam, mój Opel Astra H ciężko odpala na zimnym silniku. Męczę rozrusznik i po 8-10 próbach odpala. Na rozgrzanym pali bez problemu. Silnik to z16xep benzyna z gazem. Czy ktoś wie co może być przyczyną?
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
ja w swojej astrze miałem podobny problem co ty umnie byla zamala dawka gazu na zimnym silniku sprawdz to
Cześć. Moim zdaniem powinieneś na początek zmierzyć ciśnienie paliwa na zimnym silniku i przy okazji wymienić filtr paliwa.
Witam, mam problem z Astrą H - słabo odpala i po odpaleniu kopci do momentu rozgrzania auta i silnik dziwnie pracuje
Mam Astrę F i problem polega na tym, że jak jest zimny silnik to przerywa przy stałych obrotach i jak puszczam gaz. Ostatnio nawet jak przyśpieszam to na 2 i 3 biegu potrafi szarpnąć. Co może być tego powodem???
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Witam. Jesli byl ten temat poruszany to przepraszam ale po prostu nie moge znalezc odpowiedzi na mój problem. Otóż, odpalam moja asterke rano na benzynie (1,4i silnik X14NZ zagazowany), oczywiscie jest zimno(ok. -2) i nie da rady odpalić, zeby nie trzymać nogi na pedale gazu(caly czas pracuje na benzynie). Obroty tak spadają ze silnik gasnie. Kiedy...
Sprawdź czujnik temperatury silnika
Trudno jednoznacznie stwierdzić czy to sterownik, nie dolewałeś czasem oleju na rozgrzanym silniku? Nie. Olej dolewałem na zimnym silniku ale to już wcześniej astra tak wariowała. Ciężki temat te asterki ;p
A kopułka??? może węglika już nie ma.
Witam, czy poradziłeś sobie z tym problemem? Mam ten sam problem.
niech napisze jaki kod silnika i czy w czasie szarpania zapala sie kontrolka :D
Znalazłem przewód niebiesko żółty po prawej stronie silnika. Jest odłaczony. Mechanik dotykał jego końcówkę i zapalała się kontrolka poziomu oleju . Czy to może być przyczyna nierównej pracy silnika.
Service manual Astra G
Czy kolega poradził sobie z tematem?
A świeci kontrolka silnika? Wydaje mi sie że diagnostyka komp. może wiele wyjaśnić.
Witam 🙂 zauważyłam ostatnio duży ubytek w zbiorniczku plynu do chlodnicy(Z poziomu między min. A max w ciągu jednego dnia zostało ledwo na dnie zbiorniczka) dodam że auto stało kilka dni nie odpalane. Po dolaniu do max. tydzień był spokój, plynu nie ubywalo. Auto zrobiło jakieś 200km przez ten tydzień. Pod maskę zaglądam codziennie i wszystko...
witam,na zimnym silnik jadac przy zmianie biegow i pusczaniu sprzegla dochodzi pisczenie od strony skrzyni dzwiek jak jakas turbina na cieplym silniku ten efekt ustaje co to moze byc?biegi wchodza normalnie i sprzeglo tez sie nie slizga oraz na biegu jalowym tez jest dobrze.
Witam, Danek1313 jak twoja historia się zakończyła ? Pozdrawiam Rafał
U gazownika byłeś co by sprawdzić mapy gazu? Odłacz kleme plusową na chwilę i potestuj czy to pomoże - oczywiście jazda narazie na benzynie, gaz zakreć najlepiej na butli. Jaka instalacja gazowa? Trzeba by podejrzeć wskazania ECU w czasie takiej jazdy to może by coś się pokazało dziwnego bo sprawdzanie wyników przy sprawnym aucie czy szukanie błedów...
Nr. silnika jaki masz? Podałem w nawiasie.
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Czy problem występuje jednakowo na ciepłym i zimnym silniku ?
sprawdź przewody podciśnienia,
Kup sobie środek do czyszczenia przpustnicy (ja użyłem Liqi Moly) i przepłukaj ją ale wcześniej zdemontuj żeby ten syf nie poszedł w kolektor dolotowy, od razu kup uszczelke pod przepustnice. Albo masz wtryskiwacze zawalone nagarem, mi się tak prawdopodobnie, dzieje bo rozregulował mi się komputerek od gazu i skład mieszanki na niskich obrotach jest...
Mam problem z Astrą 1.4 16 V z 97 r.. Jak jest zimny silnik i pracuje na ssaniu to pracuje nie równo (telepie silnikiem )jest słabyw czasie jazdy. Gdy silnik sie rozgrzeje nie ma problemu, pracuje w porządku. Co może być przyczną ????? Dodam ze troche więcej pali
zimny silnik aster aster zimny aster szarpać zimny
wyłączyć koszt połączenie telefon xiaomi podłączyć gniazdo naczepa
schematy lampowe radio retro schematy
Niebezpieczeństwa podłączenia transformatora 500:11500 do zabawkowego 24V Schemat elektryczny zaworu EGR Fiat Scudo 1.6 JTD 2007