Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
Świece są ok?
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Witam. Czy rozwiązałeś swój problem z astra J z brakiem mocy na zimnym silniku ? Mam taki sam problem.
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
kolor dymu? biały uszczelka pod głowicą. Niebieski z zapachem niedopalonej ropy, świeca żarowa, lejąca końcówka wtrysku, zbyt niskie ciśnienie sprężania. To tyle co do zimnego.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Co było u mnie przyczyną. Oczywiście napięciowe klimaty. Pogrzebałem jeszcze w forum elektroda i znalazłem gdzieś posta z info o tym że to moduł padł, ale też może... i tu uwaga moduł może mieć złe umasowienie - więc postanowiłem to sprawdzić. I faktycznie zdjąłem moduł przeczyściłem wszystkie miejsca... założyłem - odpalił! To jest właśnie to o czym...
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
Tak tulejki
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Miałem taki sam przypadek w Vectrze C, przyczyną były zimne luty w przepustnicy.
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
Dokładnie tak
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
jak odpalam auto muszę trzymać go na obrotach żeby nie zgasł, jak się rozgrzeje to raz chodzi dobrze a innym razem jest masakra
Witam, mam asterkę i na zimnym odpala i chodzi cichutko. Nic się nie świeci, żaden błąd. Silnik chodzi idealnie. Przebieg 134 tysięcy i nie wiem, co może być tego przyczyną. Może ktoś to przerabiał kiedyś?
Witam tez mam podobny problem Renault Clio II 1.4 16V + LPG 4-tej generacji.Auto od jakiegos czasu ma problem z odpaleniem rano i tylko rano trzeba krecic z 30 sekund az zaskoczy, chwile ma problem z wejsciem na obroty, czasem sie zaksztusi i zgasnie jak mu chce dac troche gazu...ale jak mu to przejdzie to nie ma problemu przez caly dzien az do rana....
Aku masz padnięty i tyle.
Tak faktycznie, czyli cos z zasilaniem pompy paliwa, ECU ewentualnie IMMO. Sorry.
Taka usterka moze świadczyć o kończącej się przepływce.Po odpaleniu ECU uchyla lekko EGRa co powinien wykryć przepływomierz w postaci mniejszego przepływu powietrza.Jak zmienia się charakterystyka przepływomierza(efekt stopniowego zużycia)sterownik nie widzi zmiany z przepływki i wywala błąd EGRa.Trzeba zapiąć TECHa i sprawdzić co mu nie leży.Jeżeli...
Przecież zdejmowałeś filtr przy niepracującej pompie .Wiec skąd miało być ciśnienie?Mogło być ale jakbyś zaraz wymieniał ten filtr po wyłączeniu silnika - zawór zwrotny jakiś czas utrzymuje to ciśnienie po zgaszeniu. Jak wymieniłeś filtr paliwa to teraz najpewniej teraz zbadać ciśnienie manometrem na wtrysku. Będziesz wiedział czy pompa siadła czy regulator...
Tzw. zimny lut masz na jednym z wyprowadzeń przekaźnika (piąte zdjęcie).
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Jeśli zaraz po odpaleniu ucicha, myślę że puki co możesz jeździć.
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Zimne luty w gnieździe wyświetlacza lub/i radia.
Sprawdź jak buduje ciśnienie pompa CR. Potem ciśnienie sprężania i świece żarowe.Poza tym warto by sprawdzić co tam w sterowniku...
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Miasto to miasto, jedne większe drugie mniejsze.To samo dotyczy sygnalizacji świetlnej oraz korków które poważnie podnoszą koszty eksploatacji pojazdu.Mój nissan 1.6 spala od 8L nawet do 11L.Dość częstym zjawiskiem u kierowców jest zachwalanie swojego auta i co najważniejsze zaniżanie spalania paliwa.Podałeś trochę za mało szczegółów by można było coś...
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Witam Astra h 1.7 101km po odpaleniu zimnego auta , auto potrafi przyfalowac lekko obrotami bądź całkiem zgasnac. Chwilę trzeba pokręcić żeby ponownie odpaliło, potem jest ok ? Scv ? Obudowa filtra ?
Zawór wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/8730585100_1... Ni trzeba rozbierać całego kokpitu. Wystarczy środkowy tunel.
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Ta "czujka" jak ją nazywasz to jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odepnij kostkę od niego i zobacz czy zapali na zimnym.
Być może jakaś nieszczelność w układzie paliwowy i dlatego trzeba pod pompować paliwo bo go nie ma - schodzi po dłuższym postoju.
chodzi mi tylko o to czy to normalne ze wentylator zalacza sie na kazdym postoju przy zimnej chodnicy?
Jak zwał, tak zwał, ale wie, gdzie ma grzebać.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
http://obrazki.elektroda.pl/2989279300_1... Tu masz pokazane miejsca z numerami i kodem silnika.
Pozim płynu chłodzącego w normie ? Może sprężarka od klimy poszłastąd to obciążenie silnika wyciekł zimny odczynnik i wyparował.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Ten typ tak ma ale można to zmienić. http://www.astra.auto.pl/content/view/18...
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
Zimne luty styków baterii.
Jak widać wskazuje jak chce więc gdzie jest problem faktycznie w przepływie? Raz pokazuje 8,4 raz 10,4. Również nie problem to ustalić. W kwestii korzystania z programu czy ja cię oceniłem tak jak ty mnie? Ale to Ty prosisz o pomoc, a nie ja. Ja wiem co w okienkach powinno być i czego w związku z tym szukać. I albo darujesz sobie podobne mądrości,...
Wymień reduktor gazowy, to on powoduje problemy w twojej asterce. Dodano po 8 Wiele problemów z rozruchem na zimnym lub po dłuższym postoju. Niesprawny reduktor gazowy puszcza gaz do kolektora ssącego, gdzie dochodzi do nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Skutkiem tego jest szarpanie na biegu jałowym i wyświetla się komunikat "czek".
Hall się tam psuje sporadycznie i tylko jeżeli jest aparat Lucasa ( czarna kopułka). Natomiast psuje się moduł, ale łatwo jest go naprawić.
Mogą być różne przyczyny tego problemu 1.przekażnik od rozrusznika zaczyna padać. 2.szczotki rozrusznika są już na tyle wytarte ze nie łączą 3.zaśniedziale styki kabli (mało prawdopodobne) Najpierw radzę przejrzeć rozrusznik
wyglada to tak ze moge go odpalac i 10 razy i po przelaczeniu na gaz zdycha, ale bylem u mechanika i wyczyscil elektrozawor ten przy butli, bo mowi ze sie zabrudzil i na poczatku zanim alternator nie poda wiekszego pradu to nie ma sily otworzyc sie ten elektrozawor. Problem w tym ze wyczyscil a dzisiaj znowu dupa, wiec wymienil na jakis swoj i zobaczymy....
Sprawdź przewody za radiem. Auto było "walone" dlatego po włączeniu zapłonu migają kierunkowskazy. Immobilizer i centralny to dwie różne rzeczy. Skoro chwilę było dobrze to teraz sprawdź napięcie na baterii będzie wiadomo czy pilot rozładowuję baterię oraz zimne luty na mikrostykach.
Cześć, mam podobny problem. Co było przyczyną u Ciebie?
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Cofa się paliwo
A może gazownik pomylił kierunki obiegu?
Sprawdź zimne luty na płycie licznika głównie na kostkach co do niego wchodzą
Może płynu chłodzącego trzeba by dolać. A najlepiej dokładnie opisać usterkę. Od czego się zaczęło i tak dalej.
W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
Wcześniej jak to działało? Na zimnym też gasł silnik?
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
Witam.Wyciąg sterownik ściąg tylną przykrywkę jest podklejona ale dasz rade - zimne luty,przerabiałem to kilka razy. Pozdrawiam
Sprawdzić błędy to podstawa
Samochód gaśnie w taki sposób jak przy gaszeniu z kluczyka w stacyjce momentalnie go odcina po ponownym przekręceniu kluczyka nie ma prądu, dopiero za którymś razem z kolei jak przekręci się kluczyk jest To jest twój problem. I od tego zaczynasz.
Wymień przekaźnik. Na szrocie dostaniesz taki za grosze, a wyeliminujesz tym sposobem potencjalną przyczynę. W tych przekaźnikach problemem są zimne luty, które powstają na płytce wewnątrz.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Dzień Dobry czy udało się rozwiązać ten błąd ? Tj P0101? Też mam Opla Astry w 1,6 diesel i 3 mechanik nie może dojść do problemu ,auto szarpie na zimnym silniku.
nie ma gazu. w jaki sposób sprawdzic przekaznik? ale dlaczego tylko na zimnym silniku są problemy?
Moja asterka nie ma przewodów WN :D
Odczyt temperatury czy jest prawidłowy. Ogrzewanie sond lambda i odczyty.
Normalne, sonda cyrkonowa potrzebuje się nagrzać do 300 stopni żeby jej wskazania były wiarygodne. Po za tym na zimnym sterownik i tak ignoruje jej wskazania i chodzi w OL czyli na sztywnych mapach.
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
kliknij w ten link mysle ze to i tak kopułka -http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Opel astra 1,6 84 km rok 2001,sterownik silnika DELCO DJTY (HSFI-2.1) - następujący problem : odpali tylko zupełnie zimny,pochodzi ok 5-10 min następnie gaśnie i już nie daje się odpalić.W sterowniku zapisuje się błąd 1482- uszkodzony przekażnik 2-go stopnia wentylatora chłodzenia. Przekażniki sprawdzone - sprawne.Miał ktoś może podobny problem.
Zbyt oszczędny jesteś w opisie . Jadąc zaczyna szarpać, ruszając, zimny, rozgrzany, skręcając, jadąc prosto? Coś konkretniej kolego, bo nic z tego nie będzie jak będziesz półsłówkami pisał.
Witam. Sprawdz kabel, gniazda czy nie są naderwane(zimne luty). Pozdrawiam.
Dokładnie tak jak mówi linx,konstruktorzy astry byli chyba na niezłym kacu
Co może być przyczyną, że ciepły silnik nie odpala w samochodzie Opel Astra 2002 rok DTI, a znowu zimny pali na dotyk
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
astra tak ma na zime trzeba sobie zamknąć środkowe nawiewy i już
jeszcze jedno nie wiem co ale coś stuka w silniku jak jest zimny
Napraw alternator. Niedawno miałem to autko i nic sie nie działo z napięciem podczas podgrzewania. Tam alternator 110A a świece biora tylko ok 40-60A w zależności czy ciepły czy zimne.
jawiczka ma racje, tez to spotkalem, a nie odpala zimny dosc dlugo??
Zweryfikuj poprawność działania pompki paliwa w zbiorniku. Zanim odpalisz poczekaj aż pompka w zbiorniku przestanie huczeć i wtedy odpal, sprawdź czy działa. Może być też nieszczelność i dostawać się lewe powietrze.
jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory Stukają popychacze,ale jak dojdzie do nich olej to powinny ucichnąć zobaczysz jak zmierzysz ciśnienie jakie będzie, a masz Lpg?ile masz przejechane tą asterką?i który to rok.
Astra na zimnym dymi na bialo a jak sie rozgrzeje to na czarno! Wymienione uszczelniacze zaworowe, pierścienie, uszczelka pod głowicą i pokrywa zaworow! O co chodzi?! Prosze o odpowiedz!
Witam, mój Opel Astra H ciężko odpala na zimnym silniku. Męczę rozrusznik i po 8-10 próbach odpala. Na rozgrzanym pali bez problemu. Silnik to z16xep benzyna z gazem. Czy ktoś wie co może być przyczyną?
A na długo odłączyłeś kleme z akumulatora? Bo powinien już działać poprawnie na benzynie chyba że dostaje też GAZ w tym samym czasie. Na gazie jest OK w 100% czy jest problem? Jak go odpalisz na gazie na zimnym to chodzi lepiej niż na tej benzynie?
I w kodach błyskowych będzie kod "666-ten samochód na zimno nie pali bo..."
aster zimny silnik zimny silnik aster aster szarpać zimny
internet radiowy pingi podłączyć gniazdo naczepa ciąć blacha laser
podwieszany sufit esl66060 reset
Zeversolar błąd 35 – Utility Loss w falowniku, diagnostyka i naprawa Rura do klimatyzatora: dobór, średnice, izolacja, marki Daikin, LG, Gree, Mitsubishi