Przesyłam schemat i lokalizację sterowania świec w tym modelu ...
Wątpię w skuteczność przeróbki, ale łap schemat i ponformuj czy się udało https://obrazki.elektroda.pl/3678762100_... https://obrazki.elektroda.pl/1465942600_...
Na początek sprawdź świece żarowe.
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Wloncznik znajduje sie od przodu skrzyni biegow,czasami wystarczy odkrecic jego i zdjac podkladke uszczelniajaca i ponownie go wkrecic
Kolego, a masz klucz dynamometryczny aby dokręcić świece odpowiednim momentem? (25 Nm)
Tutaj nic nie dorysujesz , ponieważ świece żarowe są podpinane bezpośrednio do zespolonego przekażnika świeć żarowych sterowanego przez ECM , a wpine się je parami / dwie do pinu przekażnika nr. 1 i dwie do nr.2/.
Schemat w załączniku, razem z gniazdem ECU.
Adam , a sprawdzałeś centralkę zamka , zobacz , czy na multitimer nie jest podowany stały sygnał kierunków , może diodowy bufor pomoże. Multitimer steruje i prawy i lewym kierukniek , gdzieś dostaje stały sygnał .
Najpewniej diody do wymiany i możliwe że rezystorki też ale najszybciej diody. Z ciekawości sprawdź czy pojedyczno świecą.
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Poszło na PW.
Sprawdź te świece żarowe. Powinny mieć jednakowe parametry -tak jak świece zapłonowe w benzyniaku.
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Wykręć wyswietlacz (2 wkręty) od radia i przy sprawnych palcach powinieneś sobie poradzić.
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Miałem podobnie w mojej ASTRA. I z tego co pamiętam to mechanik wymieniał mi silniczek krokowy i przewody od świecy. I jakoś się uspokoiło
Wymienić
A jak bardzo musisz to odkrec dwie sruby mocujace pokrywe na silniku zdejmij fajki wyciagajac je z srodka.wykrec swiece (dlugi klucz).Wymien i po klopocie.W Oplu wymiana przewidziana po 60tys.
Sonda pracuje z tego co piszesz. Błąd sondy jest spowodowany instalacją LPG zapewne. Kiedy wymieniałeś świece przewody.
Także,ponieważ cpu nie otrzymuje informacji o ciśnieniu paliwa.
A coś takiego jak świece może sprawdzone
wygląda to na jakiś mosfet (chyba ?) zakładam że może to irf 14 chyba zamienne z buz 11 proponuje pooglądać dokładnie dataschity ; to 6l/3l to gupa selekcyjna - odpuść to nieistotne
Na pewno jest po prawej stronie. Tam idą przewody zobacz na prawym słupku przy nogach pasażera, może tam jest za tym sterownikiem świec żarowych.
Właśnie tym poradnikiem też się kierowałem, bodajże z forum Astry H. Niemniej jednak, trzymając się krok po kroku zmiany podświetlenia w liczniku, i tak te diody się nie świecą.
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
miałem ten sam problem i powiem krótko : do wymiany wszystkie świece żarowe !!! poza tym i staraj się tankować na dobrych stacjach bo jak zalejesz letniego ON to na filtrze paliwa wytworzy sie parafina i auto tez nieodpali ale tutaj mamy ksiązkowy przykład walniętych świec zarowych
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
Bo pewnie nie założyłes bezpiecznika.P
wtryskiwacz daje paliwo?
Czy na allegro dostanę z bosh orginalne świece? Świece FQR8LEU2. Nigdy nie miałem problemu kupując u dużych sprzedawców. Nieważne, czy miały wytłoczone Germany, czy... Russia.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Wiesz z doswiadczenia wiem ze nalepsze Swiece to seryjne. Zadne kombinowane typu Brisk.
kolego masz trafiony układ zapłonowy, przewody, świece, kopułka, lub palec... na moje to przewody i świece do wymiany pozdawiam
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy.
Masz u siebie system PEPS?, bo w rec’u raczej nie ma nic więcej co by blokowało rozruch. Kontrolki na desce palą się normalnie, pokazuje się kontrolka świec żarowych?
Zdarza się uszkodzenie, przebicie palca rozdzielacza do jego ośki, iskra jest na kablu królewskim, na świecach już nie ma
Zaczynasz od serwisu samochodu. Wymiana filtrów, świec.
A jakie diody założyłeś? Jeśli na 12 V to nie wymagają rezystora. Co do wygaszania to nie masz tam zastosowanego czasem układu opóżniającego wyłączanie oświetlenia ? Żarówka odrazu gaśnie ?
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
zacznij od odłączenia np. wtrysku i sprawdz czy na gazie odpali, albo odłącz cewke przy reduktorze i sprawdz czy pali na benzynie Rozrzad sprawdz jeszcze raz. jak jest iskra w odpowiednim momecie i sprezanie to ma zapalic. którys z tych warunków nie jest spełniony
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Ta uszczelka nie ma bezpośredniego styku z benzyną, a jedynie z mieszanką. Paliwo jest rozpylane przez wtrysk na przepustnicę i stąd zasysane z powietrzem do kolektora ssącego. Może cieknie ci z króćca paliwowego lub przewodu. Co do mocy to efekt taki mogą powodować np.przewody zapłonowe lub świece.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.
Witam serdecznie. Mam kilka pytań do ludzi, którzy znają temat. Chodzi o samochód Opel Astra 2.0 dtl 82 km 99.r 1) Czy przy temperaturze +4 stopnie auto "grzeje" świece"?? 2) czy możliwe jest uszkodzenie wszystkich świec na raz?? ?Świeca po podłączeniu + powinna zaiskrzyć?? nie wykręcałem świec na razie, gdyż nie bardzo mam taką możliwość. 3)Gdzie może...
Sprawdź świece.
Świece żarowe są sprawne? EGR czysty i sprawny?
Mam problem z moją astrom. Świece nowe, iskra jest, paliwo dochodzi, a zapalić nie może. 2-3razy zakręci i zaraz gaśnie. Kod usterki tylko 12. trzy dni już walczę i nic. Pomóżcie koledzy :cry:
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Witam. Mam Opla Astre II 2.0 dti. Gdzie w Astrze jest bezpiecznik od świec żarowych? Kontrolka od świec zapala się ale świece nie grzeją. Pozdrawiam.
Jakieś błędy z kompa? Świece bardzo stare, kable? Możesz to zmierzyć, kompresję, bo nie zaszkodzi, jak również wymienić świece, świece iskrowe, które mają już swoje lata. Ryzyko zalania jest o wiele większe niż w przypadku nowych świec, ponieważ dają one słabą iskrę, przez co zapłon trwa o wiele dłużej. Może jedna jest bardziej zużyta, oczywiście jak...
i co? dałeś radę z Twoim problemem? Mam taki sam problem. Proszę napisz co uklękło w Twojej astrze i ile kosztowała naprawa.
zdalo by sie sprawdzic ten rozrusznik i kable od niego
zobacz czy węzyki przelewowe masz suche. Jesli nie wycieka z nich ropa to raczej powinno byc ok.
Poluzuj przewody wysokiego ciśnienia i zobacz czy podaje paliwo.
Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
Sprawdź jeszcze czy świece żarowe przypadkiem nie grzeją po odpaleniu.
Witam. Nie dawno kupiłem Astrę i widzę że kontrolka od świec żarowych raz się zapala a raz nie(oczywiście przy zimnym silniku) i po odpaleniu puszcza chmurkę niebieskawego dymku. Jak sprawdzić czy świece grzeją?
Po co wywarzać otwarte drzwi? Poszukaj: ciepły start diesel lub opel.
Jak sprawdzałeś świece żarowe?
Witam Filtry kiedy były wymieniane? Kiedy był wymieniany filtr LPG ? Kiedy były wymieniane świece?
a odpinałes akumulator do spawania?
do tej pory wyrzucałem 3 katy, i trzy były w benzynach świece to podstawa, zcznij od tego
Sterownik świec w Asterce jest rozbudowany(to nie przekażnik tylko kawałek elektroniki)przewody są wsuwane na świece nie przykręcane.Awaria świecy jest natychmiast sygnalizowana.Sprawdż czy problem z odpalaniem nie jest związany zapowietrzaniem sie układu paliwowego.Samochód należy ustawić lekko z górki tak żeby tył był wyżej.Jeżeli po takim ustawieniu...
Czy jak przełączasz na drogowe to w tym czasie mijania się wyłączają czy nie?? Jeśli nie to raczej napewno masz uszkodzony włącznik.
Jaki rejestruje błąd? Pomiar kompresji i stan świec zapłonowych
Jakby ktoś miał taki sam problem, wina leżała po stronie licznika naprawa w Niemczech kosztowała mnie 160 euro w pl pewnie by to kosztowało mniej temat zamknięty Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Przekaźnik lub same świece.
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
Witam wszystkich. Posiadam astrę 1 z 94 roku Mój problem pojawił po wymianie żarówek w wyświetlaczu TID na diody niebieskie z opornikami. Otóż na żarówkach jest wszystko ok tylko na diodach po wyłaczeniu całego prądu w samochodzie czyli stacyjka i radio bo radio tez podświetla wyświetlacz, diody leciutko świecą i po zmierzeniu prądu dochodzi do nich...
sprawdzone , nadal 2 cylinder nie pracuje , 3 tak jak pracował tak pracuje Zamieniłeś też świece, żeby mieć 100% pewności?
Kilka dni temu wymieniłem świece I tu masz przyczynę bo pewnie ich nie wygrzałeś porządnie. W takich warunkach jak teraz to trzeba by ze 200km jednorazowo chociaż przejechać.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Zapalasz samochód na 20 sekund, gasisz, i dotylasz koła pasowego. Jak jest wyraźnie ciepłe to znaczy pas po nim slizgał. Druga metoda- silnik zgaszony, ty ciągniesz za wentylator (na alternatorze). Jak obrócisz nim tak, że nie obróci sie koło pasowe silnika to masz drudi dowód na to. Trzeci- oglądasz koło, jak ma zarys przypominający literę U to koło...
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
Wszystko to na nic. Astra G, świece są pod nadzowem elektroniki silnika, jeżeli jest jakas uszkodzona zaświeca się kontrolka awarii silnika i nie gaśnie, po podłaczeniu do testera wyświetla się błąd "awaria ogólna układu grzewczego". Jezeli lampka się nie zaświeca w czasie pracy silnika, jest duża szansa że świece są ok.
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Opel Astra H część koło świec żarowych https://obrazki.elektroda.pl/4313824000_...
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Ja odnoszę wrażenie że to olej zarzuca już świece
http://obrazki.elektroda.pl/9873505800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6577129700_1... Daję obrazek tego ustrojstwa po rozebraniu, dla potomnych :) Dzisiaj z tym walczyłem, i to jest jedyny temat, który mi pomógł. Całość trzyma się na dwóch śrubkach torx, a te blaszki dociskają tranzystory do radiatora. U mnie po rozmontowaniu...
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Problm rozwiązany -starczyła wymiana świec.
raczej tak, bo wczesniejsze swiece były popalone Czujnik temp. wymieniony. Z odpietym czujnikiem temp. kontrolka swiec sie zapala i swiece gzreja po zapłonie, ale nadal nie gasna po uruchomieniu auta Dodano po 56 dorwałem drugiego takiego opla jest tak samo czyli wygląda na to ze tak ma byc
Jeżeli będzie złą masa łącząca akumulator z silnikiem, to rozrusznik nie będzie kręcił ( diesel!) Zła masa alternatora z łapą mocującą jest tam niemozliwa-alt jest łapany na 3 uszy!
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
Jakiej firmy świece zakupione, jak nie chcesz mieć problemów z wypadaniem zapłonów i szarpaniem silnikiem to omijaj NGK najlepiej kup świece z logiem GM jedno elektrodowe wiem co pisze bo przerabiałem temat ze świecami. Nie daj się namówić na świece pod LPG bo to jest bajka.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
Może masz uszkodzony czujnik temp. który odpowiada za grzanie świec.
Pewnie zarzuca świecę olejem i przestaje palić na jednym cylindrze. Patrzyłeś jak wyglądają świece?
świeca świeca aster świeca aster aster uszkodzenie świeca
partycja fdisk airbag reset podłączenie płyta electrolux
sagem my220v moment dokręcania wtryskiwacza
Podłączenie GDW 9/70 bez zwrotnicy do ZG30/8 C115 - wpływ na tony wysokie Jak połączyć dwa komputery w domu?