Masz uszkodzony moduł w aparacie
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Pytanie jak jest oznaczony oryginał, GM.
Poprawiłem.P
sprwdz mase samocodu
Sprawdź zapłon, silnik C16NZ jest czuły na to.
06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...
Mozesz,razem z oporzadzeniem elektrycznym.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Nie do sprawdzenia, a do wymiany, skoro obrotomierz szalał.
Napisy zgodnie z obrotami silnika, stoisz przy prawym błotniku i czytasz normalnie napisy na pasku
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach
Silnik C16NZ?
Nie jest potrzebne podłączanie pod tester (odłączyć akumulator na kilka minut a póxniej po odpaleniu dać się silnikowi spokojnie nagrzać i zrobić spokojna jazdę.......byle tylko ten drugi monowtrysk był taki sam....
Od góry to jest czujnik poziomu paliwa, pompka od dołu.
silnik mam ze skrzynia kompletny. interesuje mnie to czy instalacja silnika bedzie pasowac trzy bedie trzeba przerobic
Silnik ma zbyt wysoką temperaturę, chłodzenia nie ocenia się po włączaniu wiatraka. Ile postów wcześniej Ci to napisałem? Moja propozycja jest taka, zanim zatrzesz silnik, oddaj auto do DOBREGO mechanika/elektryka.
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
a czy gdy wyjmę silniczek i przekręce kluczyk to coś powinno się dziać???bo u mnie brak jakiejkolwiek reakcji...
chodzi mi dokladnie o taki czujnik http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... mam astre z silnikiem c16nz z 1992r
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Czy ktoś wie jak sprawdzic czujnik ciśnienia w kolektorze? komputer podaje kod: Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie) Bo mam wrazenie ze to on wysiadł
Nie, to Multec CFI, odmiana tego systemu w polonezie to TBI 700
Może ktoś pomoże mi z tym fantem. Jaki kolor przewodów idzie do wtryskiwacza i który kabel wtryskiwacza rozdzielić do centralki samba brc?
wystarczy wpisac haslo w wyszukiwarce sam kiedys tego szukalem i znalazlem Pozdrawiam
Bankowo mod€l zapłonowy - stała przypadłość
dzieki bardzo
No dobrze ale przecież emulację sondy możesz sobie sam ustawić,pod konkretny model więc nie do końca mogę się zgodzić.A to o czym mówisz to autoadaptacja i tu się pojawia sprawa używania także benzyny nie tylko do rozruchów ale także do przejechania kilku kilometrów w celu właśnie adaptacji.Dodam że nie chodzi tu tylko o jednopunkty.
Wężyk od mapa wpięty w korpus przepustnicy czy w ten króciec niżej?
Na czarnym przewodzie masz mieć +12 wolt po stacyjce a z ECU z d15 niebieskim kablem leci minus jak silnik jest uruchomiony .Więc wytnij niebieski przewód przy kompie i przy wtrysku i zrób bypasa jak nie pomorze to uszkodzony komp.
9,2 -to stopień sprężania ,a twoj problem leży prawdopodobnie w złym ustawieniu rozrządu lub wyprzedzeniu zapłonu(regulacja z blokadą sterownika).
Poszukuje opisu wyjsc z komputera sterujacego silnikiem w oplu astrze C16NZ (rok 92). Jakie sygnaly wystepuja na tych wyjsciach ?
Ok dzięki!
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Za wysokie napięcie znaczy za wysokie ciśnienie, czyli nie założyłeś wężyka, założyłeś nie tam gdzie trzeba, jest dziurawy, jest zapchany. Wybierz sobie jedno. 34 - to nie EGR a też MAP(za niskie napięcie) bo pewnie go odłączałeś.
Witam! mam problem z oryginalnym alarmem(siemens) i immobiliserem w astrze c16nz 92r. Po awarii centralki na pilota i wymianie jej na inną alarm przestał działać (dioda na włączniku do awaryjnych nawet nie mignie) a immobiliser czasami działa ale dopiero po otwarciu samochodu(problem z odpaleniem).Jak to zdiagnozować? A może ktoś ma schemat podł. tego...
Tylko moduł do sprawdzenia.
co do ERG to to co masz zrobione wystarczy. Podejrzewam po prostu że jeżeli masz czujnik walnięty to silnik, gdy jest gorący może dostawać zbyt bogatą mieszankę i to może być przyczyną jego gaśnięcia. sprawdzałeś jakie błędy widzi sterownik? http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Dodano po 18 sprawdź też ciśnienie sprężania i czy zapłon masz na...
Astra F C16NZ 92r.
a odpinałes akumulator do spawania?
Post bardzo stary ale mysle ze jeszcze jest on bardzo przydatny. Mam w tej chwili taki sam problem z moja astra. Zdaza sie tak ze nie odpala i moge sobie krecic i krecic. To jest na 100% modul zaplonowy. Ale znalazlem na to sposob. Gdy mi astra nie chce palic to uderzam lekko w kopulke i po chwili pali na "tyk". Robie juz tak ok. 3 miesiace ale staje...
Znaczy jak nie "doprężają"? Przecież pytanie jest o blok?
Blok i reszta jest ta sama.
Map sensor sprawdź,miałem podobne objawy z astra c16nz.
Nie wiem co takiego zainwestowałeś w ten silnik, ale Twoja wola i pieniądze, choć moim zdaniem to wyrzucanie pieniędzy. Jeśli umiesz zdemontować i zamontować głowicę, poradzisz sobie z rozrządem, regulatorami zaworów, z montażem tłoka, panewek i z paroma jeszcze pierdołkami , to baw się. Powodzenia.
Podczas rozbieraniu generatora impulsów w rozdzielaczu zapłonu (silnik C16NZ) rozpadły się wszystkie złącza do modułu zapłonowego sic!. W module zapłonowym mamy złącza (od lewej do prawej)P,N,E,R +,C,B. Czy przewody od cewki modułu powinny być podpięte do modułu zapłonowego w taki sposób: żółty - N zielony - P. Do złącz E,R,+,C,B co powinno być podłączone...
Podobno jest sprawny bo nie mam jak tego sprawdzić. Ale są 2 i na obu brak reakcji Zasilanie na cewkę podane, nie miałem jak sprawdzić tylko masy. Dzisiaj biorę więcej sprzętu to się sprawdzi. Ale głównie to jadę szukać ECU.
Witam. Posiadam astre f c16nz. Mam problem z obrotami. Auto na zimny pali jak i na cieplym. Auto jezdzi na benzynie. Dam opis co mam zrobione i wymienione. Auto ma zrobione pierscienie tak wiec komprosja jest. Nowe uszczelki. Nowa uszczelki wtruskowe ta podstawy i ta miedzy wtryskiem a podstawa tez. Wymienione zostaly rzeczy:silniczek krokowy nowy....
Jakiś czas temu wymieniałem wydech, pyrkał już i w końcu dziura dośc duża się zrobiła, więc nadszedł czas, aby nowy założyć. Po założeniu nowego tłumika końcowego i środkowego, głośna praca wydechu ustała. Ale niestety nie na długo, po ok 2 tyg, znowu wydech pyrka i wg mnie trochę za głośno.Dlaczego?Gdzie szukać przyczyny? Może to jest przyczyną? Przewód?...
ja stawiam na silniczek krokowy czyszczenie go powinno mu pomoc astra.autokacik.pl wszelkie porady
A zajrzyj kolego do zbiornika, ewentualnie zatankuj do pełna i zobacz czy dalej szarpie przy skręcaniu w prawo.
Witam. Jeżeli ktoś dysponuje instrukcjami lub schematami do astry 16i(c16nz) coś w stylu "sam naprawiam" albo podobne, (chodzi głównie o silnik) lub wie gdzie można znaleść takie materiały i chciał się nimi podzielić to byłbym bardzo wdzięczny
Czy wtryskiwacz pracuje tego nie wiem, nic nie słyszałem siedząc w kabinie. Na forum znalazłem opis sprawdzenia dzialania modołu. a więc przekręciłem kluczyk w stacyjce i podłączyłem żaróweczkę do środkowego kabelka z kostki która dochodzi do aparatu zapłonowego i zwarłem z masą żaróweczka zapaliła się. następnie połączyłem żaróweczke pomiędzy pierwszy...
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
A czy szarpania są napewno od silnika?
Umocuj ją klejem dwuskładnikowym.
Wymieniłem i nadal to samo :|
No proszę cię 30zł nowy zamiennik!!. Dla gazu tez to ma znaczenie w korekcji zapłonu.
Miał ktoś taki przypadek
A czy to oby nie zawory?
Witam jestem tu nowy.Mam problem z oplem astrą 1.6i c16NZ.Wymieniłem kopułkę,przewody wysokiego napięcia,modół i cewkę w aparacie,czujnik temperatury ten do sterownika,świece.Cewka wysokiego napięcia sprawdzona jest ok.Problem jest taki że auto nie miało iskry na popych paliło teraz po wymianie iskra jest. Auto pali ale w czasie jazdy a tagże na postoju...
Sprawdz dobrze masy. W mojej astrze byl podobny problem.Powodem byla slaba masa przykrecana do korpusu glowicy.Przeczyscilem styki i po problemie.
Witam, mam pewien problem, jutro oddaje głowice na planowanie, (astra f c16nz), z głowicy wystaje tulejka ustalająca głowice względem bloku, nie mogę jej za żadną cholerę ruszyć. Jak się jej pozbyć? Z nią chyba nie da sie tego splanować?
Wątpię, że je ściągał.
brak iskry cewka 100 % dobra proszee o pomoc iskra znikla nagle wczesniej motor C16NZ pracowal i dealnie
Witam.Proszę o pomoc..Otóż przedwczoraj zamierzałem wyjechać w trasę(istotne)do południa załatwiałem sprawy na mieście,wszystko było ok.samochód chodził jak zegarek(astra f,93,c16nz,z gazem)wieczorem udałem się w "trasę"-zamierzałem jechać po towar(handluje)i ujechałem z 15 km i ..auto się wyłączyło głucha cisza..kręciłem rozrusznikiem i nic,zholowałem..kolega...
Jestem w posiadaniu Opla Kadetta z silnikiem 1.3i (C13N), jest on troche na wykończeniu, dlatego też postanowiłem że wstawię silnik 1.6i tyle że od Astry (C16NZ), pytanie moje jest takie czy silnik ten będzie pasował do mojego kadecika, co z komputerem, czy mocowanie tego silnika w astrze 1.6i jest takie samo jak przy kadecie 1.3i? Jaki inny silnik...
Ok a jeszcze gdzie go szukac i ile taki sterownik kosztuje?
jeśli masz cały kompletny aparat to podpinaj śmiało nic się nie stanie.
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy, oraz odczyt czujników temperatury.
należy sprawdzić jeszcze czujnik spalania stukowego
Ale poprzedni miałem w astrze właśnie c16nz i miał samonapinacz do rozrządu?
Witam. Czy w astrze F która miała silnik C16NZ będzie chodził E16SE? Tam gdzie kupiony mówili że to jest to samo tylko inny kod. Proszę o szybką odpowiedź.
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
Blad dotyczy obwodow polaczenia modulu zaplonowego z ECU. Sprawdz polaczenia stykow przy ecu, aparacie i sprawnosc okablowania
Dziękuje wszystkim za pomoc decyzja podjęta, żeby nie robić sobie kłopotów wymieniam na taki sam c16nz.
Sprawdź zasilanie paliwem powinno być około 3bar.Jeżeli jest mniej to sprawdź moduł pompy paliwa w zbiorniku ,a szczególnie wężyk bezpośrednio nad pompą paliwa.Jakie błędy OBD ?
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Wsadzisz każdą spokojnie. Regulator ciśnienia jest po to aby upuszczał nadmiar.
Nie jestem pewien , ale u Mnie w silniku C16NZ nie ma chyba przepływomierza ,to jest jednopunkt . Dzieki
Z tego co piszesz wychodzi na szklankę (hydrauliczna regulacja zaworu) a kiedy wymieniałeś olej?
Ten pierwszy jest w silnikach C16NZ
kolego, usterna jest dziecinnie prosta. klin.
Wiązkę w silniku jest tam taka wtyczka
Z tego co piszesz, wynika na to że nieprawidłowo działa ci instalacja gazowa, choć przyczyny mogą być całkiem inne (często zapiekają się wtryskiwacze podczas używaniu gazu, może szwankować emulator, pompa wdmuchująca powietrze do silnika przy rozgrzewaniu).
prawdopodobnie modul zaplonowy lub cewka
Szczotki są dostępne, komplet ze sprężyną około 30 zł.
był silnik C16NZ jest C16NZ
Witam! Opel Astra F 1.6i C16NZ 92 r LPG Parę dni temu Astra przestała odpalać. Wymieniłem cewkę zapłonową, moduł i kopułkę. Działa, ale pojawił się kolejny problem. Otóż na zimnym silniku (czasem podczas dłuższej jazdy po mieście zdarza się także) samochód szarpie tak jakby wypadały mu zapłony. Dodam, że od dłuższego czasu borykałem się z problemem...
wtrysk został z c16nz reszta jest z c16se
Nie komputerem tylko na podstawie mrugania chek. Nie wiem dokładnie jak to czytanie błędów się nazywa :| Opel astra F 1.6 benz. 92r C16NZ
pojechałem do elektryka, zdjął kopułkę i dosłownie dotknął styk z czujnika do modułu i jak palcem odjął iskra się znalazła. podmienił moduł na jakiś swój oryginalny (choć nie wiadomo czy sprawny na 100%) i na razie działa. Ale jak będzie coś nie tak to moduł lub ceweczka do wymiany. Znalazłem coś takiego lecz nie wiem czy to się nadaje. Podobne do tego...
Nie można. Pozdrawiam
A widziałeś kiedy w corsie silnik C16NZ?
Typ silnika C16NZ
a już tam, nie mieszaj tu chociaż alternatora, Vectry już nawet kilkuletnie skaczą na niższych obrotach i nie chcą ich trzymać, szczególnie silniki c16nz i c16nz2 które pochodzą z bliźniaczej Astry mają niechlubną opinię, oczywiście że wszystko można zwalić na elektrykę, tak najprościej
Sprawdź na innych samochodach bo np C16NZ to tylko kody migowe bez parametrów bieżących
Auto odpaliło, zbiornik był suchutki, chodź ostatnio wlewałem do niego benzyne... (?) Nadal jest problem gaśnięcia na benzynie i długiego kręcenia przed odpaleniem. rob4028 - próbowałem przetkac ten otwór ale bez skutecznie nawet szpilka się blokuje... jak to możliwe? Czym to przetkac? zdjęcie nie podpietego wezyka, wychodzącego z czarnego zaworka:...
c16nz astra astra iskry c16nz silnik c16nz astra
czujnik komory lodówki czujnik misce olejowej zasilanie konwertera multiswitcha
sinclair klimatyzator konica minolta 1350w
Lokalizacja kabla antenowego w VW Golf 5 Moment dokręcania chłodnicy oleju Opel Vectra C benzyna